Lehekülgi: 1 2 3 4 .. 6 |
prr
klubiliige
Registreerunud 20.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A3 & A4 Cabrio
|
postitati 19.10.05 08:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Audiophile
Kui suured on 3B pihustid enivei? Milline kolle oleks siis sobivaim? RS2 oma oleks hea aga palju see maksab ja kust saaks?
|
3B pihustid on ca 300cc 3 bar rõhuga, rs2 aga ca 380cc. aga kui panna näiteks 3b pihustitele 4.2bar rõhuregulaator, on tulemus enamvähem sama, mis rs2
pihud rs2 rõhuregulaatoriga. seda soovitavad ka paljud, kes ehitavad tava 20v turbo konest rs2 tehnikaga sõitvat.
lapsest peale on hobused meeldinud
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.10.05 09:50
|
|
|
Igasugu RS2 juppe saab siit: http://www.totsteile.ch
Kuid kindlasti leiab ka odavamalt. Näiteks e-bay...
Aga mina ei üritaks teha 400hp igapäevasõidu autot ilma kepse vahetamata.
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 19.10.05 13:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prr
3B pihustid on ca 300cc 3 bar rõhuga, rs2 aga ca 380cc. aga kui panna näiteks 3b pihustitele 4.2bar rõhuregulaator, on tulemus enamvähem sama, mis rs2
pihud rs2 rõhuregulaatoriga. seda soovitavad ka paljud, kes ehitavad tava 20v turbo konest rs2 tehnikaga sõitvat. |
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=9185
lühidalt siis 3b@7A regulaatoriga ca. 370cc/min
green pihustid @4bar (originaalis 3,8) ca. 450cc/min kohta.
Vahe on päris suur ...
edit: ja mis puutub sumpasse, siis on sellised huvitavad nn. lisaklapid, st. kolmikud. Pannakse kohe downpipe lõppu. Rõhuga reguleeriv klapp on seal
ühes otsas ja kui nüüd korralikult vajutada, avab see 3nda otsa ja laseb sealt otse gaasid välja. Idee on selles, et tavasõidus oleks väga vaikne.
Rule: Do your homework or suffer the consequences !
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 19.10.05 17:03
|
|
|
KKK turbolaadurid.
Tegemist on liug- ehk pukslaagriga. Detailide omavahelist kokkupuudet-hõõrdumist ei esine, kuna nn "ujumine" toimub ainult õlikiilu sees, st
õliosaksed hõõrduvad omevahel, see on õli sisehõõrdumine.
Garrett teadupärast on kuul- või veerelaagri põhimõttel. Hõõrdumine toimub küll määrdekeskonnas kuid detailide ( veerevate ) omavahel, seega suurem
hõõrdekadu/kuumus/kulumine jne. Garrett on mõeldud ehk rasketööstusesse või kiirendusele, hetkeliseks "paugutamiseks", pikka ja kauakestvat
töövõimet nendel turbolaaduritel ei ole.
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 19.10.05 17:38
|
|
|
400+HJ / 600+NM @ ABY/AAN/3B
Esmalt tuleks hankida võimalikult väikse kulumisastmega komplektne mootor.
Seejärel lailai tõmmata, puhastada, ülevaadata.
Jupid mida kasutada ja mis on 1:1-le külgeistuvad ( bolton ):
RS2 turbo - hind ca 8000.-
RS2 pihustid - ca 5000.- ( 5 tk )
RS2 ( 3.8bar)n kütuserõhu regulaator, veel parem stock AAN/ABY/3B oma - 4bar.
RS2 väljalaske kollektor - ca 3000 - 5000.-
Nukkvõllid, kas RS2, hea variant on veel NM mootori nukad, või lahjem catcamsi variant, hinda ei tea, oleneb.
RS2 raam- ja kepsulaagrid - ca 5000.-
RS2 map 3bar või 3.5 bar - hinda ei tea.
Suurem cooler, kui RS2-l, hind ca 5000.- ( Lakis tehtud )
RS2 metallist plokikaanetihend - ca 1000.-
Sidur - vabavalik
Väljalase - originaal puhkusele ja asemele 3" otsast lõpuni, vahele 1 reso ja tahaotsa pütt, oleneb, mida kasutada, hind kõikuv.
Dünosse ja soft kogu kompotile kirjutada.
Selline seadistus kestab ja töötab pikaldaselt, muidugi lisandub hinnale veel tööraha jms pudinad - klambrid, voolikud, poldid, mutrid jne.
Siit edasi st 500HJ ja edasi.
Väntmehanismi vahetus - kepsud, kolvid, vända vastukaalud kergemaks, surveaste madalamals, ehk ka töömahu suurendamine. Kvaliteetne tasakaalustus.
Plokikaane kvaliteetportimine soomeseppade juures, ca 1000 eur.
Nukkvõllid, meh tõukurid.
S1 turbo ja S1 väljalaskekollektor, S1 sisselaskekollektor. Miks just S1? Kuna katsetatud antud mootoril ja töötab ideaalselt. Malm kollektor on veel
sellest hea, et ei ole nii suurt soojuskiirgust/ eraldumist, kui näiteks roostevabaterasel. Seda efektiivsem turbiini töö, kuna kuum, paisunud
heitgaas ei kaota enda mahtu ( temperatuuri ). S1 turbo on võimeline töötama ka üle 600HJ võimsusel.
1 suurematsorti blow-off klapp, või kaks pisemat.
Suur cooler, isegi 2 tk
Kas S1 või üle 500cc pihustid, isegi 500cc pihustist piisab.
Bensiinipump - kas S1 või mõni aftermarketi võimsam, reguleeritav kütuserõhu regulaator.
Väljalase võib eelpool ( 400+ HJ ) samaväärseks jääda, muutes püttide ehitust, kui üldse enam pütte alles jätta.
Sidur - vabavalik
Programmeeritav aju, või stendis kriblada soft originaal ajule, sellisel juhul ei oska map andurit soovitada.
Piiravaks saavad käigukast ja diffrid, veovõllid.
Pigem panustaks S1 tehnika peale - kestev ja katsetatud ning piisava jõuvaruga.
See on siis selline üldisem jutt, detailidesse ei lasku ( surveaste/ nukaandmed jne ) - vabavalik, mida soovitakse saavutada ja mis pöördel, vajab
põhjalikumat mõtlemist ja avutamist.
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 19.10.05 18:27
|
|
|
Lisaksin siis omalt poolt ... küll mitte just "säästu projekti" jaoks sobilike asjade hinnad, mida veel täpselt välja toodud ei ole ...
Nukkvõll kui mootori "aju"
catcamsilt
"tagasihoidlik"
"keskmine"
"kangem"
neid kannatab kasutada veel originaal klappide/vedrudega/hüd.tõukuritega
ja kahte nõrgemat ka originaal softiga
komplekti hind on 1000.- €
Jutt, et pöördemomendi kõver kerkib liiga kõrgele jne. on imo jama. Ise sõidan 1002303 mudeliga ja 1.4 bar rõhku on juba ca 2400 pöördel ... ja hetkel
on piiravaks teguriks CAI
Väljalase sai tehtud 76.2X2mm e. 3" roostevaba ...
Püttidena kasutasin neid hinnaga
100.- €/tk.
ja sukk 3" L=125 roostevaba, 117.-€/tk.
toru ja põlved sai ostetud siit
toru hind ca 1500.- eek´i/6m
põlv 150.- eek´i/tk.
kulus ca 3m toru ja 5 põlve
asi ise näeb hetkel välja selline
Miks downpipe tegemata on, kuna ei ole veel 100% selge, milline saab olema väljalaske kolle ja ka turbiin.
ehk siis ca 7200.- + töö , milleks kulus mul 8 tundi
Ainukeseks miinuseks on ehk kasvav müratase ... kuid selle korvab kuhjaga lisanduvad hj´d ja vähenendu kg´d
|
|
|
|
Audiophile
klubiliige
Registreerunud 01.12.04
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S8 Manual
|
postitati 20.10.05 06:55
|
|
|
Mina väidan et RS2 turboga ei ole võimalik 400 hj saavutada, See on liiatigi optimistlik. Näite mille Hannes tõi oma 12.0 aja juures saab määravaks
tegelt see et audil on EBANORMAALNE (heas mõttes) vääne, mis autot siis
1/4 miilil vägagi kiiresti liigutab.
Äkki on kuskil dynoslip olemas RS2 turbo ja 400 hj kohta. Veel kui see on Mustang dyno või Dynojet siis nende slippidega võib peed pühkida. Oluliselt
täpsemad on Boschi-i dynod, või eriti hea oleks näit Rototesti slip.
KKK turbod, on ka minuteada ühed kauemkestvaimad turbod terves maailmas, kui oma porsche turboswapi tegin ja sealse K26/8 maha kruvisin siis
tõepoolest absoluudselt mingit lõtku ei piki ega üles-alla oma. Kui nüüd rääkida kestvusest ja kasutusest tänavaautodel, siis oleks minu valik
kindlalt Garrett, kuna kasutatavad detailid on uudsema disainiga, kergemad jne. See omakorda tagab kiirema spoolupi, parema väände madalal pöördel,
lameda torki graafiku ja hea top end poweri. Mis puudutab kulumisse siis ballbearing turbod on mõeldud kestma ja kestavad kauem kui enamus shaft
bearing tüüpi viled. KKK kahjuks räägib ka suht nigel valik ja custom turbod on juba väga kõrge hinnaga, näit MTM-i hybriid 2400 euri jne. Siin eestis
ise aretatud hübriidi eluiga on ca 1 aasta, või 30 000 km oleneb kuidas keegi sõidab.
Hetkeline paugutamine, mis sellega mõtlesid, kiirendus ongi ju hetkeline paugutamine?
S1 tehnika on kindlasti väga hea ja mõeldud kestma, paraku on kättesaadavusega probleeme.
me vist räägime sellest siin:

Hr.Mulk
Väga ilusti ja lihtsate vahenditega tehtud summuti. Kas lärm on väga kõva?
S8 Manual
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
|
Audiophile
klubiliige
Registreerunud 01.12.04
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S8 Manual
|
postitati 20.10.05 07:55
|
|
|
Jätsid ühe olulise asja mainimata, väände puhul määrab ka olulist rolli mootori tüüp, V6 vs R5.
Tsitaat: |
Minu praegusel saanil on stock rauaga saavutatud üle 600NM-i väändemomenti!
Ei tea, et keegi/miski pakuks 2.7 V6 biturbole üle 600NM-st väänet stock raua puhul. Aga näe, täitsa olemas.
Väände saavutamisel määrab olulist rolli just väljalase ning täiteaste.
PS!
|
Sry ma isegi ei osasid väljended eesti keeles, paraku on sinne keeleasutus tehnilistele terminitele väga vaene ja kohmakas.
S8 Manual
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 20.10.05 07:59
|
|
|
Jah, määrab väände puhul väga palju silidrivsalem - kas R või V. Samas paljusilindriline R ( R6 ) ei jää alla V6 mootorile - sama. Mis määrab, ei
määra niipalju silindrite asetus, kui just silindrite arv. Just väntadevaheline nurk st iga mitme väntvõlli kraadi tagant toimub töötakt, V6-l ning R6
on see üks - 120 kraadi. R5-l 144 kraadi, R4-l 180 kraadi.
Kuid ikkagi märkimisväärne stock raua puhul.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.10.05 08:42
|
|
|
Ei saa unustada ka kubatuuri vahet antud mootoritel - pool liitrit suurem mootor annab juba väiksema rõhu juures palju parema väände ja hobujõu...
Sellest tulenevalt on kubatuuri suurendamine 2,2T 20v mootoril kõige lihtsam viis saada ohutult juurde hj ja väänet...
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 20.10.05 08:45
|
|
|
Tõin teile lihtsalt ära konkreetselt 2.7 V6 biturbo. Ma ei võrdle hetkel absoluutselt 2.2T 20v turbot ja 2.7 30v V6 biturbot omavahel. Lihtsalt näide,
et stock rauaga on võimalik saavutada head väänet.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 20.10.05 18:13
|
|
|
Tere
kuna need jõud nõuavad vähemalt 11 mm tõusuga nukka tekib õhu ja bentsu segu moodustumis probleem.
Ja sellega kaasneb bentsu üle kulu, kui tahad tänava autot soovitan minna kahe pihusti peale (kui saan tugevad kepsud kätte hakkan enda tänavasõidu
mootorit laiali ajama )
Seletan sa saad aru küll
Näiteks sinu 228 graadi (=1mm) sisselaskega võid sõita orig ~305cc pihustiga (mina sõidan ) saab sõita ainult hiliseks keeratud pentsu pritsega ja üle
300 HP ei saa sest bentsu rohkemaks ei ole.
Töötab nii sisse klapp avaneb (õhku on benst=0) , ~25graadi hilinemisega hakkab pihusti tööle, (klapp=4mm õhk/bents = segu normaalne)
~90graadi peale ülemist kolvi seisu sisselaske alas õhk ületab 8mm >max ~125graadi > 160graadi on õhku palju ja bentsu vähe seega lahja.
edasi on normaal segu > ~200graadini (20graadi peale alumist sisselaske ala)
siis läheb segu rikkaks kuni klapp sulgub ja viimane rikas segu (sisse imetud viimane kiht on ülemine ja jääb küünla alla ) See on vajalik rikas segu
sest selle süütab küünal.
Ja tulemus plahvatab hästi töötakti lõpp läheb lahjaks seega heitkaasid on jahedad ja väga väikese CO sisaldusega.
Kui paned 500cc pihusti ja saad ~25graadi pikema pihusti ajaga schipi (mina ei leidnud) on tulemus umbes selline.
sisse klapp alustab avamist on segu ülirikas, kesk alas sisse klapp lahti on segu normaalne ja lõpus jälle rikas ja saadgi oma 400+ HP millega
kaasneb liigne kütuse kulu oletan ~16
lisaks katastroofiliselt kuumad heitkaasid mis on enamus MTM tipp autode piirav probleem.
Mina enda omale panen varsti peale sisse 234x13,45 ja välja 253x11,67
ja põhi töö pihusti 200cc panen tööle stagi-1 chipiga
alustab kui klapp on lahti 9mm > max > klapi sulgemiseni1,5mm
seega mootor töötab tühikäigu põhimõttel küünla all on segu ja edasi on õhk seega lamda on ok
kuni mootor jõuab +0,4bar lülitub teine aju (programeeritav gaasi aju) ja teine pihusti 450cc töötab klapi 3mm alast > max > 5mm enne sulgu (seega
nukkvõlli harjal ) kui siija lisada 2+ bar õhku usun et saan 550 HP tänavalegaali KKK-28-saga
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 20.10.05 21:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Audiophile
Hr.Mulk
Väga ilusti ja lihtsate vahenditega tehtud summuti. Kas lärm on väga kõva? |
Müratase on suhteline, enamus meist kuulavad autos vabatahtlikult erineva sagedusega palju valjemat "müra" kui mu summuti, mis on minu jaoks pigem
muusika 
Probleemne on sellise auto juures nimelt esimese resonaatori/summutaja (põhimõtteliselt sama asi) asukoht ja paksus, kuna põhjaalla ei mahu hästi
midagi. Oma autol sai esimesele summutajale pressitud tagasilla esimese tugitala järgi mõlk, kuid vaatamata sellele õnnestus mul juba selle püti
"silmailu" kahjustada.
|
|
|
|
Audiophile
klubiliige
Registreerunud 01.12.04
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S8 Manual
|
postitati 21.10.05 09:33
|
|
|
Hmm kogu see kompott tunub jube keeruline olevat. Milleks seda kõrgema liftiga nukka on vaja, kas mootorist ei mahu siis rohkem õhku läbi? Ilmneb
"surge" kus turbo lööb läbi filtri õhku tagasi 100% lahtise segusiibriga täisgaasil kiirendades? Porschel näit sain 402 hj kätte 2mm rohkem
valjalske klapitõusu, 4 kraadi rohkem duratsiooni (vabalthingava nukk) nukk originaalasendis ilma kraadimata.
andmed siin..
1983-1985 944, all 951:
Intake opens 1 degree after TDC
Intake closes 49 degrees after BDC
Exhaust opens 43 degrees before BDC
Exhaust closes 3 degrees before TDC
Stock lift: 12 mm intake, 11 mm exhaust
1985.5-1988 944: LATE N/A model
Intake opens 1 degree after TDC
Intake closes 49 degrees after BDC
Exhaust opens 47 degrees before BDC
Exhaust closes 1 degrees after TDC
Stock lift: 12 mm intake, 12 mm exhaust
Olgu veel öeldud et tegu on 8 klapilise ja 4 silindrilse mootoriga. Audi 4 klappi silindri kohta ja 5 silindrit peaks selle piiri ikka oluliselt
kergemalt saavutama.
Tõsi endiselt on see probleem et 4 ja 5 käiguga vaijutades lüüakse osa õhku läbi filtri välja, aga see on just tingitud sellest et nukk tuleb 2 kraadi
varasmaks keerata, kui see ei aita siis peaks nati karmima panema. Tulemus on saavutatud 1.8 barise ülerõhuga. Ma arvan et kui paigaldada piisavalt
suur puhur peaks selle 400 hj ikkagi kätte saama ka originaalnukkadega. Kui ilmevad samad surge probleemid siis alles võiks mõelda vahetamisele.
Originaalajuga (või siis muu specsi jaoks mõeldud chipiga) nukka kokku sobitada on ehk raskeim tee, elektroonika tuleks ikka vastavalt rauale
valida??
Pihustid, suured pihustid on oluliselt odavam muretseda kui paigaldada 2 rida... Kui tegu oleks 600 hj autoga, arusaadav, aga muidu.. Eks igaüks ise
valib. Lihtsam ikka suur pihusti, cusom chip ja tööle garantii et toimib.
Tsitaat: |
Tere
kuna need jõud nõuavad vähemalt 11 mm tõusuga nukka tekib õhu ja bentsu segu moodustumis probleem.
Ja sellega kaasneb bentsu üle kulu, kui tahad tänava autot soovitan minna kahe pihusti peale (kui saan tugevad kepsud kätte hakkan enda tänavasõidu
mootorit laiali ajama )
Seletan sa saad aru küll
Näiteks sinu 228 graadi (=1mm) sisselaskega võid sõita orig ~305cc pihustiga (mina sõidan ) saab sõita ainult hiliseks keeratud pentsu pritsega ja üle
300 HP ei saa sest bentsu rohkemaks ei ole.
Töötab nii sisse klapp avaneb (õhku on benst=0) , ~25graadi hilinemisega hakkab pihusti tööle, (klapp=4mm õhk/bents = segu normaalne)
~90graadi peale ülemist kolvi seisu sisselaske alas õhk ületab 8mm >max ~125graadi > 160graadi on õhku palju ja bentsu vähe seega lahja.
edasi on normaal segu > ~200graadini (20graadi peale alumist sisselaske ala)
siis läheb segu rikkaks kuni klapp sulgub ja viimane rikas segu (sisse imetud viimane kiht on ülemine ja jääb küünla alla ) See on vajalik rikas segu
sest selle süütab küünal.
Ja tulemus plahvatab hästi töötakti lõpp läheb lahjaks seega heitkaasid on jahedad ja väga väikese CO sisaldusega.
Kui paned 500cc pihusti ja saad ~25graadi pikema pihusti ajaga schipi (mina ei leidnud) on tulemus umbes selline.
sisse klapp alustab avamist on segu ülirikas, kesk alas sisse klapp lahti on segu normaalne ja lõpus jälle rikas ja saadgi oma 400+ HP millega kaasneb
liigne kütuse kulu oletan ~16
lisaks katastroofiliselt kuumad heitkaasid mis on enamus MTM tipp autode piirav probleem.
Mina enda omale panen varsti peale sisse 234x13,45 ja välja 253x11,67
ja põhi töö pihusti 200cc panen tööle stagi-1 chipiga
alustab kui klapp on lahti 9mm > max > klapi sulgemiseni1,5mm
seega mootor töötab tühikäigu põhimõttel küünla all on segu ja edasi on õhk seega lamda on ok
kuni mootor jõuab +0,4bar lülitub teine aju (programeeritav gaasi aju) ja teine pihusti 450cc töötab klapi 3mm alast > max > 5mm enne sulgu (seega
nukkvõlli harjal ) kui siija lisada 2+ bar õhku usun et saan 550 HP tänavalegaali KKK-28-saga
|
S8 Manual
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.10.05 09:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Audiophile
Chip:
Kui eelpool mainitud töö on tehtud viiks auto soome, kus audidele juba päris pikka aga custom chippe kirjutataks.
Olenevalt modifikatsioonidest on Karala custom chipi hind 690 euri + 500 euri 4wd dyno
kasutamine Eeki ümber arvestatuna : 18546 eeku, odavam ikkagi kui enamus EMS asju
|
Ma arvan, et targem oleks vast ikka progetavat aju kasutada. Et odavamalt hakkama saada siis on võimalik tellida Tatechist näiteks Lite versioon.
Põhimõtteliselt on seal juba kõik olemas et saada see mootor normaalselt tööle. Ainuke probleem on selles et poolikus versioonis on vaid üks
digitaalne väljund e. juhtida saab ajuga kas wastegate või tühikäiguklappi - wastegate on vast tähtsam...
Tühikäigu saab lahendada ka mehhaniliselt. Näiteks on vanematel BMW-del tühikäiguklapp mille avamist juhib jahutusvedeliku soojenemine. Ehk sellist
klappi saaks ka Audi peal kasutada ja see peaks olema igati kõlbulik igapäevakasutuseks.
Tatech Lite maksab 12900 eek koos käibemaksuga. Vaja on juurde osta veel adapter Tatechi ja Audi juhtmestiku vahele ning suurema rõhu tagaajamisel ka
MAP andur. Kõiki ülejäänud andureid saab kasutada originaale...
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 21.10.05 09:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Mina isiklikult ei kasuta/ks kunagi Garrett
kõrgeltkiidetud õüelaaderõhu kopressoreid.MIks? Jäägu see minu ning mõningate kaasamõtlejate teada. Julgen soovitada ning kasutan/kasutaksin ainult ja
ainult KKK logo kandvaid turbokopressoreid.
Võiks ära jätta ing keelsed lühendid ja terminid siit teemast, kuna paljud ei saa sellest aru ( mõttetu ) tõlkige palun, vastasel korral läheb jutt
üldse ing keelseks ära. |
Nõus turbo poolepealt sealt kus teistel turbo surve lõppeb seal KKK-l algab
Ja sama meel võõrkeele osas, oskan küll kolme keelt kuid ei sõnagi inglist.
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 21.10.05 10:07
|
|
|
Tsitaat: | Lähtume siis antud teemas olevate autode stock surveastmest 9,3:1 (eeldades et me kasutame orig kepse/kolbe) ... et, kui kõrget
rõhku on üldse turvaline kasutada originaal nukkade (7A k.a.) ja kuuleri puhul? |
Originaal niinimetatud papitihendiga oletan et oleks turvaline kuni ~1,8bar, terava turbo puhul ~1,6bar (sisselaske kolektoris ülesurvet) ,sest S aju
ei suuda kaitsta mootorit õhu lööklainete eest.
Mina sõidan papist kaane tihendiga ja väga terava turboga kuni 2,2bar-i ja tänaseni pole kaanetihend vahelt jalga lasknud.
Kuid minu mootori survet ei piira aju vaid kaitseb sisselaske kolektorile lisatud ülesurve klapp. (lisaks pilt skeemi seletusega kui oskaks)
Sest turbo juht kolmiku mis juhib sumpaklappi (wastegate) viskasin ma ammu vahelt välja.
|
|
|
Audiophile
klubiliige
Registreerunud 01.12.04
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S8 Manual
|
postitati 21.10.05 10:40
|
|
|
Iga kett on täpselt nii tugev kui ta kõige nõrgem lüli. Ma olen seda ennegi öeldnud et tihendi tapab ennekõike detonatsioon. Kui auto korralikult
seades ei ole mingit vajadust kõvema kaanetihendi järgi. Boostiga ei ole siin mingit seost, ka turbo suurusega ei ole mingit seost. Seos on viletsate
kaanepoltidega mille tulemusena rõhk võib kaanel "lahti" tõsta. MInu auto sõidab ka hetkel papptihendiga, 2 korda suurema turbo kui originaal 2
korda suurema ülerõhuga ja ei mingit probleemi. Mis S-i origiaaltehnikasse puutub siis ei oska kommenteerida, selles suunas katsetajatele tuleb vist
lihtsalt õnne soovida et raud vaid vastu peaks.
Äkki keegi seletaks mulle mis on "terav turbo"
Tsitaat: |
Originaal niinimetatud papitihendiga oletan et oleks turvaline kuni ~1,8bar, terava turbo puhul ~1,6bar (sisselaske kolektoris ülesurvet) ,sest S aju
ei suuda kaitsta mootorit õhu lööklainete eest.
Mina sõidan papist kaane tihendiga ja väga terava turboga kuni 2,2bar-i ja tänaseni pole kaanetihend vahelt jalga lasknud.
Kuid minu mootori survet ei piira aju vaid kaitseb sisselaske kolektorile lisatud ülesurve klapp.
|
Veel, see millal mingi turbo puhuma hakkab või kustmaalt efektiivsus ära kaob on ikka kinni tiiviku suuruses, labade arvus, jne. Rumal oleks arvata et
see tootjas kinni on. Võiks siis ju konkreetse näite juba tuua, miks KKK-d on nii head.
Silwer. Tatech light on odavam küll lisa siia 600 euri plug and play kaabli eest + seadistamine tuleks ikka sinna otsa liita. OK. Dynosse esialgu ei
pea minema aga seadistaja tund maksab 50 euri päev läheb vähemalt ära. Arvutada oskab siitmaalt igaüks. Tõsi, progetav aju oleks nagu kindel aga
ikkagi kallim. Pealegi Karala kelle nime mainisin on respect chipikirjutaja, minuteada ostutab ta ka teenuseid ATP turbole.
Markus
S8 Manual
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.10.05 10:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Audiophile
Silwer. Tatech light on odavam küll lisa siia 600 euri plug and play kaabli eest + seadistamine tuleks ikka sinna otsa liita. OK. Dynosse esialgu ei
pea minema aga seadistaja tund maksab 50 euri päev läheb vähemalt ära. Arvutada oskab siitmaalt igaüks. Tõsi, progetav aju oleks nagu kindel aga
ikkagi kallim. Pealegi Karala kelle nime mainisin on respect chipikirjutaja, minuteada ostutab ta ka teenuseid ATP turbole. Markus
|
Et kulusid minimaalsena hoida siis võiks see komplekt koosneda Tatech Lite + kaablist mille plug and play ühenduse saab ka Eestis edukalt teha - isegi
mina oma väheste elektroonika alaste teadmistega saaks sellega pika peale hakkama...
Ja kui teha raua pool selliselt et see järgiks mingit Soomes varem tehtud ja seadistatud Audi raua poolt siis saaks ehk ka mingi softi mis seal peal
juba kohe toimiks.
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 21.10.05 11:07
|
|
|
Tsitaat: | Stock AAN kone,
Stock nukad,
stock kaas,
stock väljaaske kolle( moditud parema voolavust tarvis) Nagu näiteks kasutaja Maku juba on teinud, tore kui takirjutaks kus tehtud ja palju maksis aga
ma ennustan mingi 3000 eeki.
Siis föön. Kõige säästum ehk oleks teha K26/27 hübriid ehk siis K26 kuum/ ja K27 külm osa. hr Kuul on neid hübriide ennegi teinud
Map andur:
Paigalama peaks siis vähemalt 3 barise mapi
Chip:
Kui eelpool mainitud töö on tehtud viiks auto soome, kus audidele juba päris pikka aga custom chippe kirjutataks.
Olenevalt modifikatsioonidest on Karala custom chipi hind 690 euri + 500 euri 4wd dyno
kasutamine Eeki ümber arvestatuna : 18546 eeku
Terv Markus |
TERE JÄLLE
kunagi tuleb vist ka soome dünosse sõita kui teiste jaoks lolluse kokku lappan.
Väljalaske kolektoreid olen ennegi keevitanud nikkel elektroodidega ja paiga pealmise kihi olen teinud roostevaba/vase segu, sest kui alla peaks
tekima uuesti pragu hoiab survet pealmine keevitus kiht,
MAKU ja mõned teised on saanud lisaks keevitusele ka suuremaks (läbi freesitud) väljalaske kolektorid kokku~1000eek
Kui mootorit areneda siis unustage orig. nukad need on väga lahjade näitajatega (graadid ja tõusud ) kui oskaks netti lisada siis lisaks mõned
mõõdistus tabelid ja pildid.
Ploki kaan,
siin on väga pikk arutelu kui tahta teha ja mida teha.
(karestus tihendi puutepinnale, vee jahutus augud, peened nukad, pikad klapid, meh tõukurid, muhk tõukuriplaadid ja põlemis kambri töötlus ),
kuid kanalid võiks ikka jämedamaks teha neid olen mitmeid teinud.
Ja klapikanalite läbimõõt ehk augu suurus kust voolab õhk mootorisse ja pärast välja,
Normaalsetel mootoritel on klapi kanalite läbimõõdu suhte erinevus ~11 kuni ~20% kuid S audi kaanel on see asi natuke perrses ~32% (nimelt on
väljalaske kanal liiga peenike )Seepärast on tehas pannud klapid vanematel 27/32mm ja uuemad 28/32mm lisaks kompenseeritakse puudujääki pikema välja
laske nukkvõlli graadiga.B-3 /AAN S=202/V=212 ja 7A S=212/V=218 need on meh tõukuriga mõõdetud otse klapilt liikumist ja väga täpselt. Unustage ära
kõik foorumi graadid usaldan vaid reallselt mõõtetud sajandikke täis 720 graadi tsükli mõõtmisel.
seega unustage teistele autodele normaal nukkvõllid (suhe) näiteks 226/226=1mm ja 266/266=0,10mm avavad mõlemad 11,20mm (catcams) need on paremad kui
orig kuid ei ole väga head sest väljalase peab olema sellel plokikaanel natuke pikem.
TURBO (föön)
Pane peale milline tahes ja sõida, kasvõi kõrvitsa suurusega, kui on turbo mootorile lisatud otsevoolu klapp (mootor töötab vabalt hingavana kuni
turboni ilma takistusteta ja saab ilusti sõita, lisaks pilt skeemi seletusega kui oskaks) ja kõrvitsa suurune föön tuleb taha lisaks alles 6500 p/m,
miks ka mitte kui soovid nii sõita.
Kui otsevoolu tunnelit ei ole lisatud õhulugejast kuni sisse koldeni koos põhja klapiga (ühesuunaliseks tegev klapp) ei saa ka kõrvitsaga sõita.
(kuidagi talutavalt ?)
Mina arvamus on pane peale mis turbo tahes korpusi tuleb järgi aidata igaljuhul, et langetada reageerimist (puhuma hakkamist) ~1000p/m varasemaks ja
kui tahta et turbo puhuks pikemalt, mootori madalast pöördest kuni kõrge pöördeni (õhu ruumala erinevus) tuleb kuuma otsa korpust tõsiselt ümber teha
(soome mosse turbo) (enamus turbod suudavad puhuda vaid kuuma poolt tõukava ühe kindla õhu kogusega ruumalaga.)
Olen nii mõnedki turbod järgi aidanud.
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 21.10.05 12:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Audiophile
Mina väidan et RS2 turboga ei ole võimalik 400 hj saavutada, See on liiatigi optimistlik. Näite mille Hannes tõi oma 12.0 aja juures saab määravaks
tegelt see et audil on EBANORMAALNE (heas mõttes) vääne, mis autot siis
1/4 miilil vägagi kiiresti liigutab. |
Minu auto peal väänab RS-2 turbo orig.pihustiga korralikust orig. sidurist üle ja on ära väänanud 2 pooldelje otsa (parem esi ja parem taga) (start
3000p/m ja siduri suits läks publikule Pärnus rock-il 2004
Seega üks kallimaid asju minu arvates millest ei saa loobuda on SIDUR.
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 21.10.05 13:35
|
|
|
Tsitaat: | Äkki keegi seletaks mulle mis on "terav turbo"
Markus |
Vastaks sellele Prr-i sõnadega, kui ta proovis minu autot
Mis su autol viga on? nii kui kaasi annad rebib momentselt pöörded põhja ja piirajasse.
Sest tal omal oli samasugune mis sõitis 12,8-at seki
Minu arvates see ei ole viga vaid hea tulemus.
Proovida saad seda nii: Mootor seisab vajuta pedaal põhja/hoiad ja käivita ja saa teada aeg kui ruttu tõusevad pöörded kuni max ja rakendub mootori
piiraja (pöördepiiraja) kõrvuti olevatel autodega on se lihtne muidu ilma video salvestuse abita vist hakkama ei saa, sest aeg on murdosa
sekundist.
Aeglaselt reageeriva turboga kulub selleks mitu sekundit enne kui peale starterit jõuavad pöörded tõusta max ja rakendub piiraja. (umbes nagu krossi
tsiklid paarutavad kaasiga ) kui kiirelt terav on sinu turbo mootor ?? umbes nii saad teada.
Enamus turbode kuumad otsad töötavad umbes nii:
mootorist tulev kuum õhk puhutakse korpusse kus taa tiirleb ringiratast lugematud pöörded (ja kuum koda on ringitavat õhku täis ja juurde ei mahu)
sest puudub trampliin -linid mis viskaks (suunaks) tsentrifugaal jõus ringitava õhu keskele labadesse lisaks on see juhitav/suunatav teatud nurkadega.
Tehase turbodel see puudub , küsite miks vastus sest kuum koda on labane malm valuvorm. Kui on ümber tehtud kuum ots suundub heitkaas kohe sumpasse.
peos hoides piisab turbosse natuge suust puhuda ja asi vuriseb. ja kui saa arvad et sellega ei suurenenud kuuma otsa läbi voolavus väga palju, siis sa
eksid.
Seega väike kuum ots teeb ära suure kuuma otsa töö (muidugi peavad olema laiad labad kuuma otsa tiivikul juba sünnist) LISAN vaata 09.nov. autoleht
lk.24 rootslase 2,0 T volvo mootoriga oopel ja väikse turbo kuuma otsaga (kkk 26/8) ja saavutatud 770 hp. külmast otsast mõni teine kord.
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 21.10.05 14:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Audiophile
Mina väidan et RS2 turboga ei ole võimalik 400 hj saavutada,
|
Andesta kui eksin aga pildil olev ei ole RS-2 turbo see vist on üks minu hea vana käsitöö (tartu sisu minu korpus)
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 22.10.05 10:34
|
|
|
Forsini poolt postitatud jutt turbolaadurite edasiarendusest on hea.
Ning RS2 turbo saab hakkama 400HJ dirigeerimisega.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 4 .. 6 |
|