Lehekülgi: 1 2 3 .. 10 |
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 11.04.11 12:14
|
|
|
A4 B5 kellade vahetus kompuutriga kellade vastu
Kui sul on hetkel kompuutrita kellad aga tehaks neid paigaldada siis on see täiesti võimalik.
Vasakul on uued kellad ja paremal on vanad.
Järgnev DIY näitab kuidas täpselt sellist vahetust teha 97 aasta masinal. (st kelladel on üks sinine ja üks kollane pistik ning keskel üks väike
must). Aastakäikude vahel on erinevusi ning ka kellasid on 3 v 4 erinevat. Pistikute klemmid võivad olla erinevad ja uuemate kellade puhul tekitab
probleeme juba can-bus'i pealt juhtimine mida vanematel pole.
Mida on vaja?
- Kellad koos kompuutriga
- Kojamehe kang kompuutri nuppudega
- Palju erinevaid värve juhtmeid (nii on endal lihtsam)
- 20pin klemmid või audi originaal pistik mis läheb spido ploki taha
- Tinutuskolb ja oskus seda kasutada
- Termorüüsi oleks väga soovitatav kasutada
- Tore oleks kasutada ka sellist riidest teipi mis mujal auto kaabelduses kasutatud on(saab oomipoest näiteks), et juhtmepuntrale natuke rohkem OEM
muljet jätta. Lisaks sellele ei vedele nad siis igalpool laiali ka kus nad olema ei peaks.
Alustama peaks kellade ploki eemaldamisest. Rooli peal on selline kaares kate, see käib lihtsalt tõmmates ära ja seal taga on 2 kruvi mis hoiavad
plokki kinni. Seejärel lihtsalt välja tõmmata arvestades see juures et vasak pool tuleb rohkem väljapoole, paremal on lühemad juhtmed. Keerad vasaku
poole välja ja saab kollase pistiku lahti võtta. (seal on üks lilla klõps, see tuleb eemale tõmmata näiteks kruvikeerajaga ajada ja päris välja
tõmmata. alles siis tuleb pistik tõmmates välja).
Kui üks pistik lahti tuleb proovida plokk veits eemale tõmmata ja ka sinine pistik tagant võtta ning keskelt väike must. Katsetamise küsimus.
Esimene juhe mida vedama hakata on ECU pealt küttekulu signaal. Selleks tuleb aju karp lahti keerata, klamber pealt lahti võtta ning siis saab juba
punase pistiku tagant ära võtta. Pistik tuleb lahti võtta ning 8. klemmi peale üks juhe juurde joota. See juhe siis sealt samast aju karbist alla
vedada, see auk läheb otse salongi kaitsmekarbi peale kuskile. Sealt hea kelladeni vedada.
Klemmid nr. 16 ja 19 kellade ploki punses pistikus tuleb ühendada massiga. See kõrvaldab tulede ja piduri veateated. Pildil on need siis roheline ja
sinine juhe mis on lõpus kokku joodetud ja sealt läheb edasi kollane juhe kere külge sest mul said kaablid kogematta liiga lühikesed
Et saada välis temp. tööle tuleb vanast 10pin mustast pistikust vedada 4. klemmi pealt (pruun/kollane) juhe uue ploki punasesse pistikusse klemmi nr
5. külge.
Pilt siis sellest kuidas asjad ühendatud on. Need klemmid sain ma oomipoest. 20 klemmi on seal reas tegelt, lõikasin rauasaega pooleks selle. Asja
miinus on see et kui mõni klemm sealt üks kord välja tuleb siis ta hakkab maru kergelt välja käima. Ja üldiselt soovitatav oleks tellida uus pistik
audist v kuskilt lammarist. Ise lähen ka kunagi seda teed.
Kui on originaal makk siis oleks tore ka maki infi saada ekraanile. Selleks tuleb vedada kolm juhet makini.
Pistiku sain lammarist. Muidu maksab vist mingi 3-4€ esinduses + klemmid ka juurde. Vaja on keskmist pistikut kui esindusest tellid (oli vist
roheline).
Pinout on juhendi lõpus olemas. Vaja siis clock signal, data signal ja enable signal. Enamasti on audi makkidel kleeps peal ja vastavate klemmide
juures ka kiri mis asi see on. Niiet seda siin lahkama ei hakka, netis liigub pinoute ka piisavalt audi makkidele kui peaks keegi hätta jääma.
Lõpuks siis kogu pundar koos :
Lõpetuseks tuleb uus kang paigaldada ja sealt 4 juhet vedada. Üks läheb massi ja 3 ülejäänud juhet tuleb järgnevalt ühendadanumbrid on kojamehe kangi pistikul olemas).
mustal pistikul Pin 11 -> kojamehe kangil pin 4
mustal pistikul Pin 14 -> kojamehe kangil pin 2
mustal pistikul Pin 18 -> kojamehe kangil pin 1
Pin 3 kojamehe kangil läheb massi
Lõpetuseks üks hea link kus on enamus infot ja selgitusi: http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=24085593
LISA 1
Pre 8/97 (This means you have a blue & a yellow connector on the back of your instrument cluster)
Pin 1 - Black/Red - Power
Pin 2 - Nothing
Pin 3 - Brown/Yellow - A/C Control Head (Outside Temperature)
Pin 4 - Grey/Blue or Grey/Yellow - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 19 on blue connector)
Pin 5 - Nothing
Pin 6 - Brown - Ground
Pin 7 - White/Blue - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 7 on yellow connector)
Pin 8 - Black/Brown - Transmission Control Module (Gear Indicator)
Pin 9 - Brown - Ground
Pin 10 - Nothing
Post 8/97 through to 99.5 (This means you have a blue & green connector on the back of your instrument cluster and an ANALOG clock)
Pin 1 - Black/Red - Power
Pin 2 - Nothing
Pin 3 - Nothing
Pin 4 - Grey/Blue or Grey/Yellow - Instrument Cluster Combination Processor (Pin 20 on blue connector)
Pin 5 - Nothing
Pin 6 - Brown - Ground
Pin 7 - Nothing
Pin 8 - Black/Brown - Transmission Control Module
Pin 9 - Nothing
Pin 10 - Brown/Yellow - A/C Control Head (Outside Temperature)
This connector does not exist on 2000+ models.
LISA 2
Spido 20pin. pistik (nö. kompu pistik):
Must, 20-pin connector for multi-function display
1 - Fuel consumption signal
2 - Open
3 - Open
4 - Open
5 - Outside air temperature
6 - Selector lever display
7 - Open
8 - Open
9 - Washer fluid
10 - Hydraulic pressure
11 - Trip computer reset
12 - Clock signal for radio frequency display
13 - Data signal for radio frequency display
14 - Trip computer (forward sequence)
15 - Enable signal for radio frequency display
16 - Tail lights/headlight low beam (indicator lights)
17 - Open
18 - Trip computer (reverse sequence)
19 - Brake lights
20 - Open
LISA 3
|
|
|
Ardo
huviline
Registreerunud 22.02.08
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B2sedaan C5avant
|
postitati 15.08.11 20:24
|
|
|
Kuidas on ühendatud õli temperatuur ja aku pinge?
|
|
|
|
Imres
huviline
Registreerunud 11.03.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Competition quattro 20vt
|
postitati 15.08.11 20:41
|
|
|
Aku peaks tulema kellade enda seest aga õli jaoks vaja vedada juhe ja osta lisaks andur.
Best ET 13,414@A4
|
|
|
|
RTamm
huviline
Registreerunud 25.10.10
Asukoht: Jõgeva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 (D3) 3.0TDI Quattro, Audi A4 (B5) 2.8 30v V6; Mercedes Benz 220D W123
|
postitati 03.09.11 11:25
|
|
|
Tsitaat: | kas kasutusse jääb sama kellaploki aju? |
Kas kasutusse jääb sama kellaploki aju?
***
Märkus moderaatorilt: "Muutsin postituse eesti keele nõuetele vastavaks. Palun tee seda järgneval korral ise, kuna
järgmine hooletult tehtud postitus kustutatakse! Kolmandal korral peatatakse sinu postitusõigus! Nõuded postituse keelelisele osale leiad siit."
|
|
|
Imres
huviline
Registreerunud 11.03.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Competition quattro 20vt
|
postitati 03.09.11 14:36
|
|
|
Kelladel pole aju, kui mõtled mootori aju siis see jääb sama jah.
Best ET 13,414@A4
|
|
|
|
EigoP
huviline
Registreerunud 25.03.09
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDi
|
postitati 03.09.11 17:54
|
|
|
Aga kuidas Audi Navigatsion Plus ühendada? Ise ei leia seda enable klemmi.
Samas kui mul oli enne autos Concert makk siis peaks juhtmed kuni makini veetud olema.
|
|
|
NOS
huviline
Registreerunud 04.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.09.11 19:31
|
|
|
Plaanis laupäeval vahetus.
Pinoute vaadates tekib paar küsimust:
Vana kellaploki sinine pistik:
3-Terminal 15 - Kas uue sinine 1?
4-Terminal 15 - Kas uue sinine 1?
Kas on siis omavahel sillatud?
Vana kellaploki kollane pistik:
1-Terminal 58 - kas uue pistiku Terminal 58s?
2-Terminal 58 - kas uue pistiku Terminal 58s?
On need siis sillatud?
Vana kellaploki kollane pistik:
6-speed signal1 - On see uue pistiku speedometeroutput 1 e. Sinise pistiku 3?
7-speed signal2 - On see uue pistiku speedometeroutput 2 e. Rohelise pistiku 30?
Vana kollane pistik:
25-Sender for fuel gauge - kuhu see peaks minema?
Oleks väga tänulik kui saaks nendele enne laupäeva vastuse, aitäh.
Ning kui kellelgi oleks pakkuda kojamehekangi, kompuutrinuppudega avantile ning õlitemperatuuri andurit siis oleks väga super.
|
|
|
NOS
huviline
Registreerunud 04.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.09.11 16:17
|
|
|
Tehtud.
õnneks klappis ka 95% juhtme värvikoodidest.
Ühendamata jäid kompuutri punases pistikus:
5 - Outside air temp.
6 - Selector lever display
9 - Washer fluid
10 - Hydraulic pressure
16 - Taillights/headlight low beam
19 - Brake lights
tulemus selline, et vilgub tahhokal immo tuli ning põleb spidokal airbag,
kompuutril vilguvad 4 pilti ja helisignaal:
ja muud pilti ette ei tulegi, ei raadio infot ega ka trip compuutri infot
(autol on ka lisapidurituli tagaklaasil)
andke nõu mis teha
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 18.09.11 15:24
|
|
|
Meenutasin natuke. Minumeelest oli nii, et washer fluid level tuli VAG COM'iga maha keerata. Selleks on kuskil netiavarustes õpetus olemas. Selle osa
unustasin ära. Autocheck mulle hetkel ei meenu, et kuidas ma sellest lahti sain...
Outside air temp. tuleb võtta vanast õhutempi pistikust. Wiring diagram peaks ElsaWinis olemas olema. Mingi väike pistik oli kellade keskel allpool,
kus vanasti temp. näitas.
Selector lever pole vaja ühendada, see aut. kasti jaoks.
Hydraulic preassure tuleks otse andurilt vedada, mina seda teha ei viitsinud. Õlirõhu andur siis. Ilmselt on see ECU peal kuskil olemas, pead ei anna
samas.
Pane kaabel taha ja vaata mis näitab. Airbag võiks veakoodi kustutamisega ehk ära kaduda. Immoga selline lugu, et seal oli kah vist kaablit vaja korra
näidata. Põhimõte on lihtne, uuele kelladeplokile tuleb tutvustada immo plokk, või vastupidi, mõte jääb samaks. Sellekohased juhendid on ka internetis
olemas. Mäletna et jebisin sellega tükkaega kuna ei leidnud mingit PIN'i. Aaaga nüd meenutades, äki tuli plokile lihtsalt factory reset teha!
ElsaWinis jällegi kirjeldatud kuidas teha, peast ei mäleta.
|
|
|
NOS
huviline
Registreerunud 04.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.09.11 03:59
|
|
|
Tänud,
1 Küsimus siiski veel.
Sul ju ka vanal kellal polnud kompupistikut,
mille ühendasid uue kompu "brake lights" külge?
|
|
|
nooranti
huviline
Registreerunud 01.07.11
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.5 TD 1999
|
postitati 17.10.11 08:42
|
|
|
Mul on see trip-computer täitsa pimedaks tehtud. Autot käivitades teeb ainult kolm piiksu ja kõik
(seega peaks kolm ohu teade sinna ette tulema, kuid täielik pimedus on) Kui kojameeste kangi otsast nuppe vajutada, ei juhtu ka midagi. Eelmine omanik
on selle millegi pärast vist kuidagi välja lülitanud vms. On kellelgi ideid kust ta seda teha võis?
|
|
|
Quattru
huviline
Registreerunud 26.12.09
Asukoht: Hiiumaa - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 V6
|
postitati 04.11.11 10:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: laur
...uuele kelladeplokile tuleb tutvustada immo plokk, või vastupidi, mõte jääb samaks. Sellekohased juhendid on ka internetis olemas. Mäletna et
jebisin sellega tükkaega kuna ei leidnud mingit PIN'i. Aaaga nüd meenutades, äki tuli plokile lihtsalt factory reset teha! ElsaWinis jällegi
kirjeldatud kuidas teha, peast ei mäleta. |
Mis moodi see immo ja kellaplokk siis omavahel sõpradeks tehakse? Kui piisab ainult (factory?) restardist siis peaks hakkama saama, aga arvutiga ma
küll seadistada midagi oska. Siis ma küll seda tööd see nv ette ei võta
veel.
Edit:
Küsiks veelmis musta pistikuga tegu on paremal küljel?
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 05.11.11 00:29
|
|
|
No seal tuleb üks kummast kas kelladeplokile v immole tehaseseadistus teha. Seda ilma kaablita ei tee minu teada (aku klemm maha minumeelest ei aita
seal). Kaabliga midagi keerulist iseenesest ei ole, et kui olemas juhe tasub proovida.
Pistiku vastuse jään hetkel võlgu. Ise vaatasin ka seda kunagi aga ei meenu mis asi see olla võis.
|
|
|
Quattru
huviline
Registreerunud 26.12.09
Asukoht: Hiiumaa - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 V6
|
postitati 05.11.11 11:13
|
|
|
Tänud vastamast. Kaable arvutiga ühendamiseks olemas. Ok jõuab ka sinnamaani, proovin täna ehk algust teha tööga.
Tsitaat: | Algselt postitas: laur
Et saada välis temp. tööle tuleb vanast 10pin mustast pistikust vedada 4. klemmi pealt (pruun/kollane) juhe uue ploki punasesse pistikusse klemmi nr
5. külge. |
Päriks veel üht mida ei mõistnud juhises, sellest rakse aru saada praegu
Kelleplokk pin5 --> ??? Millisesse musta pistikusse täpsemalt see vedada tuleb 4ndasse klemmi?
|
|
|
Mr.E
huviline
Registreerunud 05.11.11
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B5 Avant 1.8Tq, 83a. B2 Quattro
|
postitati 15.11.11 14:02
|
|
|
Kas kellelgi on kokkupuuteid ka A4 B5 2000aasta 1.8tq kellade vahetamisega?
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 15.11.11 19:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Quattru
Tänud vastamast. Kaable arvutiga ühendamiseks olemas. Ok jõuab ka sinnamaani, proovin täna ehk algust teha tööga.
Tsitaat: | Algselt postitas: laur
Et saada välis temp. tööle tuleb vanast 10pin mustast pistikust vedada 4. klemmi pealt (pruun/kollane) juhe uue ploki punasesse pistikusse klemmi nr
5. külge. |
Päriks veel üht mida ei mõistnud juhises, sellest rakse aru saada praegu
Kelleplokk pin5 --> ??? Millisesse musta pistikusse täpsemalt see vedada tuleb 4ndasse klemmi? |
Sõnastus oli vist veits halb. Mustast pistikust tuleb vedada punasesse. Ehk mustas pin5 tuleb vedada punasesse pin 4 peale.
|
|
|
RedRockets
huviline
Registreerunud 29.11.11
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi, BMW
|
postitati 08.12.11 19:53
|
|
|
Palju ka selline tegemine maksma läks?
|
|
|
kuno666
huviline
Registreerunud 15.07.06
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2xV8 & 1x 2,2 20v.
|
postitati 16.12.11 16:18
|
|
|
Oskab keegi öelda kas 1,8 a4 kompuga spidoplokk oleks võimalik 1,9tdiq a4 ka tööle saada kui võtta selle 1,8 spidolt kompu kuidagi eraldi ära vms?
Saab selle samuti arvutiga diislile sobivaks teha nagu c4 audil?
|
|
|
NOS
huviline
Registreerunud 04.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.12.11 15:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kuno666
Oskab keegi öelda kas 1,8 a4 kompuga spidoplokk oleks võimalik 1,9tdiq a4 ka tööle saada kui võtta selle 1,8 spidolt kompu kuidagi eraldi ära vms?
Saab selle samuti arvutiga diislile sobivaks teha nagu c4 audil? |
Minuteada ei saa, sest max pöörded jäävad siiski 8000 peale.
VAG-COMist saad mootori õigeks panna siis hakkab küttekulu õigesti näitama.
Panin oma bensukale hiljuti diisli spidoploki, pöörded on max 6000rpm.
PS! Kui sul on olemas bensuka kompuutriga plokk, võin heameelega vahetada selle enda diisliploki vastu.
kui ikka kõik piksliread terved.
Hea hinnaga võiksin ära müüa enda diisli, kompuutriga kellaploki !
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
postitati 18.12.11 12:45
|
|
|
Mul on üks ülearune Diisli kelladeblokk kus ka täiskompuuter, õlitemp jms kellad. Küll-aga ei oska ma öelda mis seisukorras see blokk on... kompuuter
oli igatahes triibuline minuteada. Muus osas ei tea midagi öelda, kuna pole seda töötava autoga proovida saanud. PS tegemist facelift blokiga, ehk
siis valge taustaga kellad autodele alates 1999a mis on MY2000. Tootja oli minuteada VDO
|
|
|
|
NOS
huviline
Registreerunud 04.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.12.11 06:47
|
|
|
Kui keegi soovib, siis mul ka hetkel 1997a 2,8TQ täiskompuutriga plokk olemas. Sooviks saada 99a bensuka täiskompuga plokki asemele.
|
|
|
blaster1
huviline
Registreerunud 18.07.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi s6 C5 4.2 v8
|
postitati 22.12.11 19:01
|
|
|
Oskab keegi öelda ,et kas Audi A6 c5 saab ka sama õpetuse järgi tavalised kellad arvutiga versiooni vastu vahetada ?
|
|
|
blaster1
huviline
Registreerunud 18.07.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi s6 C5 4.2 v8
|
postitati 28.12.11 13:20
|
|
|
ei oska keegi aidata ?
|
|
|
NOS
huviline
Registreerunud 04.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.12.11 13:21
|
|
|
Jah saab, tegu täpselt 1:1 samade kellaplokkidega.
|
|
|
blaster1
huviline
Registreerunud 18.07.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi s6 C5 4.2 v8
|
postitati 28.12.11 13:35
|
|
|
Selge, tänud vastuse eest. Homme siis hakkan asjaga tegelema
Tsitaat: | Algselt postitas: NOS
Jah saab, tegu täpselt 1:1 samade kellaplokkidega. |
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 10 |