Lehekülgi: 1 2 3 4 |
TT
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: GDN
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.09.06 14:20
|
|
|
Süütesüsteem (jagajasüüde elektronsüüteks)
Kirjutaks siia teemasse kogemustest 3B mootori jagajasüüte ümberehitamisest elektronsüüteks.
1.Detailid, mis on vajalikud ümberehituseks
2.Mootori juhtelektroonika plokk e. aju (millise tähistusega mootori oma)
3.Juba teostatud projektide ligikaudne maksumus.
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.09.06 15:18
|
|
|
pöördu kodanik Rax-i poole, kes on selle ära teinud
|
|
|
|
TT
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: GDN
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.09.06 16:34
|
|
|
Selle teea esmärk ei ole niiväga endale elektronsüüte tegemine kui üldsuse harimine antud teemal.
|
|
|
|
altz1
huviline
Registreerunud 13.03.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8tt
|
postitati 03.09.06 16:35
|
|
|
Ma pole küll eriline 20v tundja kuid kas AAN mootori direct ignition süüde+ aju ei lähe peale?
|
|
|
saarlane
huviline
Registreerunud 23.02.05
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: audi rs4
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 04.09.06 16:06
|
|
|
Ei ole otseselt küll 3B jagajasüüte konversion, kuid ... 3B puhul saaks kasutada samu komponente, mis AAN > 1.8T coilpack.
Enda autole tuli tehtud just selline.
1. süütepool 5tk - 06B 905 115L, pärit audi 1.8T
mootorilt (pool sisaldab endas süütevõimendi, pooli ja piibu, midagi muud enam sinna juurde ei vajata sädeme saamiseks!)
2. pistik poolile 5tk.- 4B0 973 724
need kaks põhikomponenti olid 2750.- 5kpl.
3. 4 pinnised isased pistikud, 2 tk. - Bosch 1 928
402 373
(korvamaks originaal süütevõimendi)
hinnaga 110.- tk.
4. 3 pinnine isane pistik, 2 tk.(sama pistik kui
eelmine, kuid 3 pinniga!)
(korvamaks originaal süütesüsteemi +pluss+ pistikud "tulemüüril)
hinnaga 94.- tk.
5. kaitsekummid pistikutele, 9tk. - 443 906 102
G
hinnaga ca 35.- tk.
lisaks näpuotsaga isaseid AMP junior pistiku pinne, 15tk. ca
50.-
kingade liitmiseks juhtmetega amatööri "spetstangid" ca 400.-
Klaaskiud/silikon rüüsi, kuumataluvusega 200C' 5m, hinnaga 35.- m
Lisaks veel juhtmeid, liimiga termokahanevat rüüsi
Kaanena võib kasutada põhimõtteliselt mistahes 20V kone kaant, endal oli olemas originaal AAN kaan, kuid, et piipudel veidike "jahedam olemine tuleks
ja kapotialune niisama kuul välja paistaks, kasutasin 7A klapikambrikaant.
Selleks, et poolid paremini sinna kitsasse piibuaukku ära mahuks, puurisin piibuava 24mm>28mm hoolimata sellest, tuleb poolilt eemaldada ca 30mm kummikaelust, et tagada piisavalt sügavale
uppumine.
Juhul, kui kaant ei modifitseerita, on vajalik lisaks kummi lõikkumisele ka pooli plastkorpust ettevaatlikult käiata.
Kokkuvõtteks, kogu projekti maksumuseks kujunes umbes 3800.- seda siis kõik täielikult ise tehes.
PS! Kogu ehituse juures on abiks:
http://www.s-cars.org/postnuke/downloads/pdf/18tCoilPackConversionInstructions.pdf
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.04.07 05:40
|
|
|
js
Tsitaat: | Algselt postitas: Carla
Minu omal käis täpselt samamoodi. Tõsi küll viies silinder. Aga mina nagu millegipärast kahtlustan jagajasüüdet. Tee investeering ja pane endale
elektronsüüde peale ka rahu maa peal
|
Mina siiski ei läheks seda teed, et hakkaks kohe juppe vahetama. Otsigem ennem põhjus ülesse ja siis tuleks edasi mõelda. Kusjuures ei näe ma mingit
mõtet hakata ehitama el. süüte peale seda elu. Meie vabariigis on mõni ikka väga hea soft 3b-le olemas, kui osata sellele õige raud taha putitada.
Minu mäletamist mööda sõitis ka S1 jagajasüütega. Said nemad oma suurte hobustega hakkama, saad ka sina oma tagasihoidlike hobustega hakkama.
Loomulikult ei tasu ära unustada kiile ja metallist hammikat.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 11.04.07 05:57
|
|
|
js
Kui läks asi ajaloo peale, kas mäletamistmööda S1 ei visanud süüdet vanast heast jagajast küünaldele?
Ikka oli see va jagaja!
Rauas on probleem - valed komponendid ja ongi keps kõver. Audi 2.2T 20v keps on küllaltki tugev kusjuures.
Valutum ning mugavam on asi ehitada otsesüüte peale, nagu ADU, ABY ja AAN. Lihtsalt selkorral jääb mehanilisi jaurameid vähemaks, mis enda lõtkudega
jms ning selllest tuleneva ebatäpsusega asja peeti vahel keeravad.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.04.07 07:01
|
|
|
js
Tsitaat: | Algselt postitas: Carla
Jah loomulikult. Aga kas see jagaja oli täpselt samasugune nagu 200-l? Oli töötanud 15 aastat järjest? jne, jne
Mina seda millegipärast ei usu. Ja minul muide oli standard raud ja I stage chip, mis ongi mõeldud tavarauale. Niiet millest me räägime?
|
Räägime sellest, et sinu masin võib olla ei olnud kõige paremas seisukorras (aus olla, siis ma ei tea sinu masinast suurt midagi). Tean 3b mootoreid,
mis on käinud ka märksa kõvema seadistuse maa ja ilm ilma tõrgeteta. Ma ei oska öelda, kas ka sina lajatasid maagilisi rõhkusid sinna peale aga tean
mehi, kes seda on teinud 3b ja stage1-ga ning tulemust ei pea 2x arvama.
Jah, me ei saa rääkida 15a vanast mootorist nagu me ei saa rääkida ka ca 500-600hp mootorist, mis sai pidevalt ikka sellist vatti, mida mitte ükski
Eestis olnud 20vT pole saanud. Ometigi said nad selle tööga hakkama. Jah, sul on õigus, et nendel masinatel ei olnud 100% sama jagaja nagu 200 3b-el.
Minu silmis ei muuda see suurt asja, sest olen üht koma teist kuulnud ja lugenud 3b mootorite kohta ja ma lihtsalt ei näe pointi näppida asju, mida
pole mõtet näppida.
Forsin võib veel lisaks rääkida pikalt 3b lõtkudest, mille kõikumine on maru suur aga see kõik on lahendatav ja suht lihtsalt.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
Geo
huviline
Registreerunud 20.09.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 4xQ
|
postitati 11.04.07 07:53
|
|
|
js
lõtkud, lõtkud, lõtkud.... Isegi AAN mootoril lõtkude pärast süüde võib
paigast olla
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.04.07 08:20
|
|
|
js
Tsitaat: | Algselt postitas: Carla
Mind huvitab see, et miks ntx Reimo on pannud oma autole elektroonilise süüte, miks on seda teinud Rax ja miks on seda teinud Prr? Ma millegipärast ei
usu, et need mehed ei tea 3b moto ehitusest mittemidagi ja näpivad asju, mida pole vaja näppida. |
Siinkohal sa võrdled erinavaid asju. Minu teada läks Reimo el- süüte peale üle, kuna kasutab progetavat aju. Miks tegid seda Rax ja Prr, ma ei oska
öelda.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 11.04.07 13:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Geo
lõtkud, lõtkud, lõtkud.... Isegi AAN mootoril lõtkude pärast süüde võib
paigast olla | Misasi sul elektronsüütel lõtku tekitab? Seal pole ühtegi sellist asja.
12.301@181km/h
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.04.07 21:39
|
|
|
Ma küll täpseid tagamaid ei tea kuid nagu praegu välja loen siis Carla sa nagu süüdistad oma masina laiali minemises jagajasüüdet? või siis stage1
chippi?
Kuna Stage1 chipiga ja jagaja süütega sõidavad väga paljud ja edukalt (mina ja mitu tuttavat nende seas ja suht suure rõhuga) siis ei ütleks, et selle
viga olla võiks (kõik oleneb muidugi täpselt chipist endast ka, kuid oma tutvusringkond kasutab erinevaid).
Kuna ütled, et ka kap rem. oli tehtud just hiljuti siis pigem vaataks ma sinnapoole kes remondi tegi, mida täpselt vahetati, mis täpselt laiali läks
jne jne jne... Alles nädalatagune teema on mul ühe tuttavaga kes ostis AC liikmelt "kap rem" moto mis oli sõitnud peale remonti 5000km, tema sai
sõita sellega ca 3000km kui tuli kolin sisse (arvestades inimest võin väita, et peenestamist see moto ei näinud), helistas siis moto müüjale, et mis
värk nüüd olla võib... too vastu, et kle... noo... vist ikka raamsaaled jäid vahetamata jne... see selleks... moto võeti lahti, kepsusaale kolmes
tükis eks igaüks teeb omad järeldused!
|
|
|
|
prr
klubiliige
Registreerunud 20.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A3 & A4 Cabrio
|
postitati 12.04.07 00:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Minu teada läks Reimo el- süüte peale üle, kuna kasutab progetavat aju. Miks tegid seda Rax ja Prr, ma ei oska öelda.
|
Siinkohal tekib küsimus, miks üldse elektronsüüte peale läksid Audi insenerid. Polnud ju vaja või ?!?
lapsest peale on hobused meeldinud
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.04.07 06:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prr
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Minu teada läks Reimo el- süüte peale üle, kuna kasutab progetavat aju. Miks tegid seda Rax ja Prr, ma ei oska öelda.
|
Siinkohal tekib küsimus, miks üldse elektronsüüte peale läksid Audi insenerid. Polnud ju vaja või ?!? |
Küsime parem, miks tegid seda sina?
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.04.07 06:30
|
|
|
Rahu rahu, kõik mis ei hiilga, ei ole ka veel OT, selleks foorum ongi, et argumenteeritud vaidlust arendada.
Seega, mõlemad osapooled plussid ja miinused kirja - vaidluses selgub tõde!
Margus
|
|
|
TT
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: GDN
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.04.07 06:40
|
|
|
Jagajasüüde on ajast ja arust - sellele ei saa vastu vaielda.
Elektronsüüte ja otsesüüte peale mindi tõesti üle mingi kindla põhjusega (kindlasti mitte sellepärast, et elektronsüüde odavam oli).
|
|
|
|
kaaperdaja
klubiliige
Registreerunud 08.08.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S2, S4
|
postitati 12.04.07 06:40
|
|
|
Mina läksin elektronsüütele, kuna jagaja lihtsalt ei kõlba enam üle 400 hj piiri. Asi pidi nii kriitiliseks minema, et ei hakanud mitte riskimagi. Ise
ma seda ei leiutanud - tark onu ütles nii.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.04.07 07:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: TT
Jagajasüüde on ajast ja arust - sellele ei saa vastu vaielda.
Elektronsüüte ja otsesüüte peale mindi tõesti üle mingi kindla põhjusega (kindlasti mitte sellepärast, et elektronsüüde odavam oli).
|
Nõus! Üle mindi võib olla rohkem sellepärast, et el süüde nö töökindlam oli.
Jutujätkuks küsin, et kas keegi teab, mis süüdet kasutas RSR? Selline asi tehti 1992a ja siis oli juba mõni aeg seeriatootmises ka AAN.
http://www.mtm-online.de/en/index.php?nav=5&id=12
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 12.04.07 19:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: TT
Elektronsüüte ja otsesüüte peale mindi tõesti üle mingi kindla põhjusega (kindlasti mitte sellepärast, et elektronsüüde odavam oli).
| Kui ei teadnud, siis nüüd saavad mõned jälle targemaks.
Ühe pooli täislaadimisaeg jääb lühikeseks. Lisaks muutus kontaktivabaks ja kadus rootorisäde ja tulemuseks 4 kuni 10 korda tugevam säde (ja see säde
süütab kõik põlema, sõida või petrooliga).
Aga põhju, miks süsteemi paremaks tehti, ei peitu siin.
Tegu on vaid turbomootoriga.
Kui vabalthingaval süüde jookseb pöörete kasvades aina varasemaks (kuni ~35 kraadi), siis turbokal tekib olenemata pööretest äkk vajadus boosti
tekkides keerata äkki süüdet paarkümmend kraadi ja rohkem hiliseks, millest ei saa ükski jagaja aru. Ja kui ei keera, tekid detonatsioon ja see lõhkab
kõik laiali ükskõik kui pommikindla moto sa teed.
Aga uuendus AAN aju on iseõppiva ehk süüdet kompava funktsiooniga.
Kompab süüdet kuni detonatsiooni anduri lubava piirini.
Ja selline iseõppiv funktsioon puudub enamus progetavatel ajudel. Seal seadistatakse (programmeritakse) süüde paika liikumatuna/jäigalt.
Ja siit vastus teile, miks sööb S moto kõiki bensiine olenemata oktaanarvust. (AAN) lihtsalt suurema oktaan nr. toodab rohkem KW-sid.
Sammuti kompab AAN aju bensiini lahja suunast kuni LAMDA 1,000 -ni (segu 14,7 / 1 ) kes on paigaldanud lisa kella AIR/FULL, siis need näevad ka vaba
veeremisega sõites kuidas aju kompab bensiini segu ja tulukesed jooksevad korraks lahja poolt kui 1,0-ni.
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.04.07 05:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: forsin
Sammuti kompab AAN aju bensiini lahja suunast kuni LAMDA 1,000 -ni (segu 14,7 / 1 ) kes on paigaldanud lisa kella AIR/FULL siis need näevad ka vaba
veeremisega sõites kuidas aju kompab bensiini segu ja tulukesed jooksevad korraks lahja poolt kui 1,0-ni |
Seda teeb iga masin, ka vabalthingav, ei ole see AAN siinkohal mitte miski erand.
Kogu selle teema peale hakkasin mõtlema, et kui palju meil siin eestimaal on kepsu küljepealt välja lükanud jagajasüütega masinaig ning kui palju
elektron süütega? Jah jagaja süütega masinaid on vist pikemat aega siin olnud jne, kuid ega neid elektron süütega vist vähem enam küll ei ole... ise
kohe ei mõtle ühtki elektronsüütega masinat välja omale teadaolevatest mis oleks selliselt laiali lennanud?
|
|
|
|
Tiffer1
huviline
Registreerunud 03.09.06
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi200 20v TQ
|
postitati 13.04.07 21:04
|
|
|
Läheb teemast välja aga mõelda ja vaadata, et dragsterid on kõik jagaja süüte peal ja neil ei ole mitte vähe neid hp ja kw sid!
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.04.07 11:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tiffer1
Läheb teemast välja aga mõelda ja vaadata, et dragsterid on kõik jagaja süüte peal ja neil ei ole mitte vähe neid hp ja kw sid! |
Hmm... kusjuures jah, alastarost on meeles, et top fuelid on tõesti jagaja süüte peal?
|
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 14.04.07 11:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tiffer1
Läheb teemast välja aga mõelda ja vaadata, et dragsterid on kõik jagaja süüte peal ja neil ei ole mitte vähe neid hp ja kw sid! |
Tõesti läheb teemast välja ja väga mõttetu võrdlus.
12.301@181km/h
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.04.07 11:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Offroader
Tsitaat: | Algselt postitas: Tiffer1
Läheb teemast välja aga mõelda ja vaadata, et dragsterid on kõik jagaja süüte peal ja neil ei ole mitte vähe neid hp ja kw sid! |
Tõesti läheb teemast välja ja väga mõttetu võrdlus. |
Mis osas ta tegelt nii teemast välja läjeb? mootor on mootor ja süüde on süüde...
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 4 |