Kuna teema räägib ka vanematest mootoritest, siis neil mootoritel tundub, et on ka ketipingutite eluvälp kuskil 200 000km.
Minu RS4-l, vajasid mõlemad 190 000km juures vahetust.
Kaks liiget siin foorumis RS6-tega omavad täpselt sama probleemi, läbisõidud mõlemal 200 000 ümber.
Siinkohal arvan ma, et kuidas õlivahetusi tehti eriti rolli ei mängi, kuna ma usun, et kõiki meie RS mudeleid on hooldatud erinevalt, samas
hoolsalt.
Kuna need ketipingutid on samad pea kõikidel V asetusega 5 klapilistel mootoritel, siis ma arvan, et probleem on laiemini levinud.
Kõik need 2.4, 2.6, 2.8, 3.0 motorid, kui ka 3.7, 4.2 ning 2.7 ja 4.2 turbokad on sisuliselt identse ehitusega.
Ka uuemal 1.8T-l on täpselt sama teema, kus faasid varieeruvad, lihtsalt seal on see pinguti üks.
Alguses hakkavad külmkäivitusel häält tegema ning faasid lähevad VAG-COM-s paigast ära. See hääl tähendab seda, et kett käib vastu klapikambrikaant.
Võite ise mõelda, kui lõdva ta peab olema selleks.
Kui siis mitte koheselt reageerida, siis lähevad nukkvõllide hambad banaani kujuliseks ning tuleks vahetada ka nukad. Ekstreemjuhul, kui probleemi
pikalt ignoreerida viskab lõpuks hambad üle ning lööb klapid pähe...
Ühe pinguti, plus keti hind on ca 500 EUR-i. Lisaks on vaja vahetada korgid, tihendid jms, mis vahetamisele kuulub, kui asi üks kord lahti kakutud
juba on.
Tuleb arvestada, et 200 000 juures on need lihtsalt kuluosad, mis vajavad vahetust. Kui õigeaegselt teha, siis piirdub asi kuskil 1.1k EUR pluss töö,
kui mitte, siis nukad juurde. Ühekaupa vahetada ei ole mitte vähimatki mõtet.
Muidugi, C6 kere puhul, nagu Ramon kirjeldas, kus 10 000km õlivahetustega hakkavad mingisuguse 60 000-70 000 tagant pingutid läbi minema, on midagi
muud mööda.
Moderaatori märkus - antud postitus on tõstetud siit teemast
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Inimeste sõidustiil on erinev. Samuti on erinevad mootorid ja ülekanded. Mõni 5V mootor teeb sama vahemaa läbimiseks kolmandiku või isegi poole võrra rohkem tööd kui teine 5V mootor. Minu autol on hetkel 309000 ees ja mootor käib kui siidi. Isegi ei mõtle mingitest kettidest. Seega minu väide on, et üldistada siin ei saa. Ma olen tegelt ammu mõelnud, miks ei ole autodel mootori elu jooksul tehtud pöördeid lugevat seadeldist. Vända anduri signaali kasutades näiteks. See oleks üks väga suur aga pädev number, läbisõit on tegelt BS. Peaks vist patendi registreerima
See ~200 tuhat kestvust teeb natuke murelikuks.
Endal just sinna maani jõudmas, läbisõit ~98 % õige.
Kui kevadel mootorit tehtud sai, siis pingutid ise olid korras.
Ainult tallad ja kett olid läbi, mis said ka mõlemad uued.
Seni pole pinguti enda töös tõrkeid täheldanud.
Tundub, et probleem on täitsa olemas. Minul näiteks avastati (2.4 mootor) klapikambrikaane tihendeid vahetades, et tallad suht kulunud ja ühel oli
tükk otsast murdunud. Õnneks polnud see alla mootorisse kukkunud.
Selline asi oli siis karul kõhus
Tsitaat: |
2.4 30V ketipingutid peavad kindlasti rohkem kui 200 000 vastu
Tegelt on pigem nagu Jann ütles. Mõnel mootoril on kosta neid juba 150000 km pealt , teine sõidab probleemi vabalt ka 300 tkm. S ja RS mudelid saavad rohkem sihipärast kasutust ja neil pingutid kindlasti 300000 ei kesta.
Esimesele postitusele täpsustuseks, et 3.3tdi-l pole pinguteid tegelikult. Nukad omavahel jäigalt seotud hammasülekandega.
Mis puutub 4.2 mootorisse, siis minu s6-l olid näidud algselt -12 ja -8. Mingeid anomaaliaid mootori töös ei olnud, samuti ei kolisenud pingutid, kuid
normaalseks selliseid näite siiski lugeda ei saa. Hakkasin asja uurima peale pingis käiku. Peale pingutite vahetust näitas düno ca 20kw jõulisa või
õigem oleks öelda, taastumist. TKTK-s sai mõõdetud. Algselt oli 182kw rattast, ning peale pingutite vahetust 204kw. Autoks S6 4.2 manuaal ja 250kw
mootorist, tehase arvates. Arvestades ca 20% veermiku kadu võib öelda, et siiski on vahe vahel. Keda ikka natuke huvitab oma mootori seisukord, võiks
91,92 ja 93 plokki korra kiigata.
Paljud V mootori omanikest siin võivad vastu rinda taguda ja väita, et nende ketipingutid on korras? See, et pidevalt ei kolise tähendab tip-top? Ma
usun, et paljud sõidavad ringi ja nad ei teagi, et neil näiteks sisselaske nukad 10 kraadi ära on. Pinguti ei pruugi sellejuures häält teha. Kuidas
seda kontrollida, kirjutas juba Altz1.
Btw, kust oleks võimalik osta pinguti taldu?
Edit: Juhtusin sellise artikli otsa:
LINK
See ei pruugi tõele pretendeerida, kuid väidetakse et 1-2 sekundit külmast peast kolinat on korras asi.
Täna korra poistega arvutasime, et pingutid, ketid ja muu juurde käiv, k.a tööraha, teeb kokku ca 1500 eurot. See on ilmselt peamine põhjus, miks mitmed pole seda asja ette võtnud.
Tsitaat: |
Revali hind oli 1400 osadele
Offtopic: Mul oleks taldu lähemal ajal vaja, kui kellegi 2tk pakkuda, palun võtku ühendust.
Tsitaat: |
Võimalikult nullilähedased ja võimalikult võrdsed
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Vcds-is muudeti ühikud CF-ks (correction factor) varasema degKW asemel. Miskit korrutist nende vahel ei paista olevat.
2005. aastal lakkas A6 (c4) 2,8 30v (ACK) 96.a. üks ketipinguti töötamast ja jäin tee kõrvale. Läbisõitu ei oska öelda, kindlasti oli üle 200 000.
Mul on veel 2 korralikku 30v plokikaant alles ja ühel on ketipinguti ka olemas. Kellel huvi kirjutage või helistage!
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tere.
Teeks keegi puust ja punaselt rumalamatele ka selgeks, et kus mida vaatama ja sisestama peab VCDS-s. Eriti hea oleks, kui keegi lisaks pildid ja jutu
juurde! Saaks omal ka asja üle vaadata, et mis need näidud on.
Tänud!
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Minu "loomkatsed" näitasid järgnevat:
Kui aku juhe on maas olnud, ja kõik adaptsioonid kustunud ecust -> Süüde sisse, vcds käima ja 091, 092 ja 093 ette. Kõik väärtused 0-id.
Nüüd keeran (külma) mootori tööle, juhul kui pinguti on kulunud/vigane hakkab 091 (bank1) või 092 (bank2) seda näitama (sõltuvalt mitu kraadi siis
mööda on) grupp 093 näitab samal ajal 0 ja 0. Nüüd kui mootor soeneb, läheb 091/092 väärtus 0-iks, ning adaptsioon kantakse sisse 093-e. Näiteks kui
algselt oli grupis 091 (-12KW), siis mingi aja möödudes (mootori soenedes) salvestub see -12KW gruppi 093 vastavale väljale.
Siit minu järeldus, et grupp 093 on siis 4,2 v8 5v puhul antud pingutite "long term adaptation" ning 091 ja 092 vastavalt siis "short term
adaptation".
Lühidalt öeldes tuleks vaadata antud mootori puhul, mida näitab tühikäigul, sooja mootoriga grupp 093, kui seal on oluliselt erinevad numbrid 0-ist,
on asi juba poolkõva imo. 091 ja 092 saab jälgida, nagu prj mainis, kas ketid on lõdvad (numbrite suur hüplemine +2 kuni -2) või mitte.
Kes tahab ise veenduda antud väites, keerake süüde sisse, ärge käivitage, ning vaadake grupp 093. Kui akujuhe pole hiljuti maha käinud (adaptsioonid
nullimata) ning on kartus et pingutid võivad olla kulunud, siis on antud grupis ka seisva mootoriga numbrid nullist erinevad.
Ps...uute, või korras pingutite ja paigas rihmamärkide puhul peaks eelpool mainitud gruppides olema kõik 0-id või ligilähedased <- omal nahal
testitud
Täpsustan veel seda, et jutt käib 3 ja 4 lahtrist. RPM ja cam ctrl on/off pole hetkel olulised.
Kui koormus on üle 60% ja pöörded (sõltuvalt kas A, S või RS mootor) 1500-5000rpm, peaks Cam-control minema ON asendisse, ning näit olema mõlema
pinguti puhul +22KW. Keskmistel pööretel pööratakse siis sisselaske nukk varajasemaks, et saavutada parem pöördemoment.
Antud jutt siis 4.2 5v kohta.
Grupp 090 kohta hetkel jään vastuse võlgu, ei mäleta enam mida to v8 näitas ja ei viitsi hetkel autosse kontrollima ka minna.
Aga loodan, et saate nüüd ülevaadata omad autod, kellel huvi.
Kas 4,2 neljaklapilistel kehtib ka miski sarnane loogika? Nuka nurkasid küll ei reguleerita, aga keti pingus siiski ju oluline, st lõdva keti arvel võivad faasid paigast ära olla. Kuidas kontrollida?
Noh kaabel järgi ja vaata kas üldse manab nendesse blokkidesse miskit infot.
Mida ma küll alustasin... massiline pingutikontroll
Aga väga hea, loodame, et rohkem masinaid saab korda!
Kuskilt lambist 10% võimsust juurde saada pole ju ka paha või mis...
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kus kohast 3.0 diislil seda tsekata saaks?
Tsitaat: |
Mul on 1,8T ja group 91 alt liigub näit 0.0+kw ja 1.0+kw vahel, aga kui vaatan group 93 alt, siis on näit paigal ja -2.0+ kw.Kas on ka põhjust muretsemiseks?
Lähen kiiremas korras ka enda auto näite vaatama ja kirjutan siis tulemusest.
Aga küsimus, mida minuteada Maku kunagi tõstatas:
Kas selline kulumine võibki olla põhjuseks, miks madalalt pöördelt kiirendades jõud mingi pöörde juures nõksuga tuleb? Jutt ei ole boosti tulekust,
see on siis juba olemas. Selline käitumine on juba pikemat aega häirinud ja on ajahetkedel erinev, mõnikord on see ikka väga kõva jõnksuga jõulisa mis
tuleb. Mõnikord pole üldse tunda.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Sai ka vaadatud neid gruppe 90, 91, 92 ja 93.
Tegin pildid ka, et mis neist numbritest järeldada siis? Grupis 91, 92 numbrid sooja mootoriga seisid suhteliselt paigal, liikudes 0,5 kuni 1.
Kuid mida arvata grupist 93?
Ei taha keegi midagi tarka öelda?
Palju õnne, mis muud.
Ja seda kahjuks mitte positiivses mõttes. 12 CF näitab, et asjad on väga paigast ära.
Kõrinat ei kuule külmkäivitusel?
Mida see sis näitab, et milline pool omadega väga paigast ära on? Kas parem või vaskak. Peaks kuulma kõrinat juba sellise näiduga?
No Altz1 teooria järgi, nagu eespool kirjas, on lugu paha. Group 093 salvestab siis n.ö. äärmused külma mootoriga. Või äkki loeb keegi midagi muud
välja?
LINK
Vag com tarkvara on 3.11 või 4.09? VCDS on vähe selgem vist, seal peaks olema ka kommentaarid antud lahtrite juures, et mis väärtusi ta seal kuvab.
Tsitaat: |
VAG-COM 409.1 on programmiks.
Lugesin sellist teemat nagu http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=107310
Seal osad targad väidavad, sellel 3.0 mootoril polegi nukarattad kettidega. Et mida või keda uskuda?
Või ma valesti millegist aru saanud?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Et võin rahulikult edasi magada? Mida 3.0 motol need näidud näitavad siis?
On need paigast ära või ei?
Jann mida ma sealt lingilt vaadata saan/saaksin oma autol. Ei saa väga aru sellest tabeist. Vb. viitsid rumalamale selgeks teha?
Tsitaat: |
Netiavarused väidavad kw tähenduseks saksa keelse lühendi sõnadest: Kopf is head, Winkel is angle.
Tsitaat: |
Huvitav, kuidas seal on faaside muutmine realiseeritud?
Vaatasin ETKA-st järgi ja tõesti vaatavad hammakad vastu.
Ehk siis kette ei ole, ketipinguteid ei ole.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Suvel sai pärnus revalis lastud vahetada rihmad ja sellega kaasnev, et pandi seal millegiga puusse? Või mix need nr. seal nii erinevad on? Või peavadki olema, krt. seda teab.
Pole ühtegi teist 3.0 motot uurida ka, et näite võrrelda.
Ma võin homme ühte 3,0 võrdluseks vaadata, kui asjaolud sobivad.
Annan teada.
3,0 bensukal muudetakse faase vvt mehanismiga mis on koos nukkarattaga millel rihm jookseb. Olen nagu korra näinud
Tsitaat: |
variable valve timing (VVT)
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Hei,
Väga huvitav ja spetsiifiline teema, poolest saan aru, teisest poolest mitte(tehnika taip NII arenenud ei ole).
Põhimõtteliselt küsikski, et kas keegi viitsiks minu A4jale juhtme taha visata ning vaadata üldised veakoodid ning kontrollida ka nukkvõlli ajastust.
Tasu ei jää tulematta, asukohaks Tallinn(homme, pühapäeva hommik, esmasp - peale seda Helsingi)
Teema solkimise vältimiseks paluks edaspidi U2U vm profiilis mainitud kontakt.
Ai krt jann vaatas täna mu 3.0 üle ja. Ja saan südame rahuga tududa. Nukkadega pole mingit jama.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Niih pärast selle teema läbi lugemist on mure päris suur, käivitades paha kolin sees. Autoks on S6 4.2 2000a. 250kw.
Kas keegi nüüd oskaks soovitada kuhu pöörduda ja mis oleks vaja ära teha. Hiljuti tekkis ka selline asi et auto ei lähe käima enam kui mootor soe on,
aga külma mootoriga käivitub ilusti (aint kolinaga). Kas see võib ka sellest olla v on miskit muud ka läbi?
Tsitaat: |
niih, kontrollis käidud.
Ühe nuka asend oli ikka täitsa paigast ära (näitas 9) ja teised olid ka ikka päris erinevad.
Lisaks näitas ka parempoolse halli anduri viga.
Oskab keegi soovitada kust osta keti pingutid? Alla 500 euri tükk vist ei saagi kuskilt ja kas kõik mis selle tegemiseks vaja on selles komplektis
olemas või peab midagi juurde ostma?
No mida veel vahetad, on oma teha, pigem selgub lahkamisel.
Pingutite koodid on.
Parem (CYL. 1-4) 077109088E
Vasak (CYL. 5-8) 077109087E
Vagcat - i andmetel on hind 281 eurot tk. Uuri ise koodide järgi Eesti pakkujatelt.
PS. Tonniga peaks juba päris kobeda terve mootori saama koos pingutitega .
Välja näeb selline, kes pole näinud:
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Revalis 503,20.-€ raha.
Millele võib kindlasti kohe lisada uue keti, A osa 60€/tk B osa ~30€, kaane tihendid A osa 40€ bank.
Muide, ärge sattuge kohe paanikasse ja eurokotiga poodi tormake. Nagu eespool korduvalt mainutud, nr 1 tegevus võiks olla rihma märkide kontrollimine.
5...6 kraadi paneb juba vale pingutamisega mööda kui pole rihmavahetuse protseduur teostatud nõuete kohaselt. Endal praegu loomkatsed V8-ga pooleli,
lähipäevadel peaks pilt selgem olema, eks siis informeerin tulemustest.
Tsitaat: |
Minul oli V8 tüüpi mootoriga nii, et bank2 pingutil tegi tald minekut. Selle tulemusena näit -18 kraadi ja keti kolin tühikäigul. Bank 1-l oli näit -8
kraadi. Egas midagi, Revalist uus pinguti bank 2-le. Lisaks uued tihendid ja ketid mõlemale, ning bank 1-le sisuliselt uued tallad. Uus pudi külge ja
arvuti järgi: Bank2 -5 ja bank1 +3 kraadi. Auto käitus tühikäikul rahutult ja minek oli ka loium. Kuna hammasrihma seadmisel kasutatud abinõud olid
isetehtud ja enese laiskusest tingituna ei lukustanud vänta ära lukustuspoldiga, vaid usaldasin plastik katte ja rihmaratta märki siis läksid
rihmamärgid üle kontrollimisele. Ja olidki natuke mööda. Praegu on bank2 (uus pinguti) -1kraadi ja bank1 (vana pinguti, uus kett ja tallad) -3 kraadi.
Eeldusel, et praegu on rihm täpselt märgis, siis keti vahetusega sai vana pinguti näitu paremaks 5 kraadi. Uue ja peal olnud keti võrdluse tulemusena
oli vana kett ka umbes 5mm pikem. Võrdlesin ka vana talda uue tallaga, paksuse vahe oli suht olematu, pool millimeetrit max. Küll aga oli vana pinguti
komposiit plastiku katted oluliselt hapramad. Kui need tallad purunevad ja õigesse kohta satuvad, siis ohh seda rõõmu...
Hetke näitudega on auto reageerimine gaasipedaalile tundlikum ja lõpu osas liigub tajutavalt paremini. Peaks uuesti düno otsa ette võtma.
Sai täna autol ära vahetatud halli andur ja tuli välja et üks sisselaske kollektori vaakumpump (juhipoolne) puru.
Forsis hind 222 euri, hetkel sai pimedaks tehtud, et teinepool tööle hakkaks.
Ja peale seda tööd on auto minek mitu korda parem ja bensiini kulu langes 4l/100km keskmine (ennem siis 21l ja nüüd 17l/100km).
muidugi nautisin kohe ka tunduvalt paremat minekut, rahulikult sõites oleks kindlasti ka 15l/100km saanud.
Rihm sai autol vahetatud 22000 km tagasi Flamekos ja ma ei tahaks uskuda et rihm valesti peal on.
Ma usun, et kui saab nüüd ketipingutid ja selle vaakumpba vahetatud, on kõik mured lahendatud ja auto liigub jällegi palju paremini edasi.
Tsitaat: |
Ilmselt see sama vidin jah, ei ole nende juppide nimetustega väga kursis.
Puruks ei olnud mitte see plastikust hoob, vaid see mille külge see hoob kinnitub (ümmargune kummist vaakum junn mis tõmbab seda hooba)
Võin hiljem pildi lisada.
Hmm...üks mure jälle selle teemaga siis juures.
Kui aus olla, siis külmkäivitusel käib alguses nii sekund-paar "Krrr" läbi...ja siis edasi käib enam-vähem puhtalt.
Tegelt, edasi on ka vaevukuuldav tiks sees...
Mootoriks siis 2.4
Edit - Alles nüüd lõi ette pildi, et minuarust peaks see mootor justkui rihmaga olema ju...
Krt, olles nüüd googeldanud, ei saagi täit selgust. On olemas 2.4 130kw ja 2.4 121kw. Mul neist viimane. Nii et vastus on - ?
Krt tuleb hommikul ise sinna plastide alla piiluda, auto suht vähe minu käes olnud, pole sinna vaadanudki.
Tere küsimus selline, et kui see ketipinguti näit läheb sõites 21 kw peale. kas see on normaalne?
Tsitaat: |
Noh, hea et sai varakult seda teemat uurima hakatud Mina olen siis see
õnnelik, kellel üks pinguti tald murdus ning seejärel ketiratta ja kaane vahele kiilus. Kett puruks, klapid peas. Juhtus see kõik peale seda, kui auto
oli 2 nädalat seisnud - käivitusel oli sekund keti kolin (selleks olin valmis), siis kaks sekundit täiesti laitmatut mootori tööd, siis sekund
rämedamat kolinat ja mootori seiskumine.
Varem oli aeg-ajalt käivitades kolin külma mootoriga, aga mitte alati. Kaabliga uurides kõikusid numrid +/- 3 ühikut ümber nulli. Mis järeldusi siit
teha saab? Kas võis olla nii, et talla tükk oli juba varem murdunud ja just nüüd sattus õigesse kohta? Ei saa mainimata jätta, et see p...s käivitus
oli peale põhjalikult kapremonditud kasti installi. Ei ole väga hea tunne küll jah. Aurtoks S6 ANK mootoriga.
Kui kellelgi on juppe pakkuda (s6 klapid näiteks), on see teretulnud. Eriti rõõmus oleks uute hea hinnaga pingutite üle. Plaanis mõlema kaane
kapremont koos pingutitega.
Edit: läbisõidunäidik 230+ tuhat. Muu info ja hinnangute järgi ka realistlik.
Tsitaat: |
Praeguseks kaaned maas. Niipalju vedas, et tühikäigul siiski klapid ja kolb ei kohtunud. Uued pingutid tellitud, mõlemad kaaned saavad siis ka
lihvimise/hoonimise ja tihendite vahetuse.
Aga põhimõtteline küss on selles, et millal võiks piisata vaid taldade ja keti vahetusest? St kas ikka peab tingimata ka pinguti vahetama?
Tsitaat: |
No ma tahaks loota et kui mõlemad pingutid koos kogu krempliga uued panna, siis ei pea seda tööd uuesti ette võtma. Tai pohh
Pingutid tellisid Revalist või leidsid mingi alternatiivi?
Mitte küll otse Revalist vist, aga originaalid küll. Äkki läbi Forsi? Priit ja Progates OÜ mässavad nende asjadega, ma istun mugavalt jalg üle põlve ja ootan tulemusi
Paneks siis oma tähelepaneku ka kirja, äkki saab abi. Mootoriks 2.0 96 kw ALT. Ls 230k. Kuna külmkäivitusel larin taga 1-2 sekki, siis siin loetule tuginedes kohe kontrollima. Hammasrihm kriipsupealt paigas. Külmalt 091 kolmas väli 4,0 kw. Neljas väli kõigub 2,5-5,0kw. 093 kolmas väli -7.0kw. Neljas ei näita midagi. Soojalt 091 kolmas väli 4,0kw. Neljas väli kõigub 1,5-5,5kw. 093 soojalt kolmas väli -7,0kw. Neljas ei näita midagi. Arvatavasti kett lõtv ja lariseb vastu kaant. Kaan maha ja kontrollima. Motot ringi ajades ei vaju pinguti kordagi läbi ja press on ikka väga kõva. Kaanel pole keti jälgegi. Ainuke asi mis seal motot ringi ajades plaksu tegi (ja selle külmkäivituse larina võib põhjustada) on see VVT jurakas mis sisselaske nuka otsas istub. Moto töös mingeid anomaaliaid pole, peale selle hetkelise külmkäivituse larina. Numbrite kõikumine 91-ses grupis viitab küll keti venimisele, aga pingsuse järgi vaadates, ei tohiks ta kuhugi vastu koliseda. Äkki oskab keegi kommenteerida?
Sa võid proovida keti ära vahetada ja kokku tagasi panna.
Üldjoontes käivitusel metalne kolin ülaosast on reeglina kett ikkagi. Samas kui jälgi pole, siis võib midagi muud olla.
Oled sa kindel, et sa sekundaarõhupumbaga seda heli segi ei aja?
See keti vahetus on paras keberneet, kuna tuleb terve kaane ülaosa lahti lasta(tahtsingi seda teha koos pinguti vahetusega kuni selle avastasin). Hoides kätt selle VVT juraka peal on selgelt tunda kui plaksub. Aga see suur numbrite kõikumine 4-ndas lahtris on ikka kett? See hääl on pigem tärin kui kolin.
No lambist ei tohiks ta kõikuda nii palju. Minu loogika ütleb, et kett peab ikkagi mingil määral olema kulunud.
Mis "VVTi" (audil continous camshaft adjustment) koha puutub, siis vähemalt minu mootoril on ketipinguti ja see asi koos ühes tükis ja solenoid
muudab seal sees õli rõhku/ligipääsu, millega siis lõpuks asja liigutatakse.
Minul oli ka hääl tärin, aga mul oli selgelt näha, et vastu klapikambri kaant käinud ja mitte vähe.
Mul pinguti lihtne(ilma klapita). Jälgi kaanel pole. Sissel. klappide faasi muudetakse sissel. nuka otsas oleva hüdraulilise mehhanismiga. Sarnane 3,0 V6-sel kasutatavaga.
Mul sai see saaga lõpuks lahendatud. Ei ole küll arvutiga numbreid tsekanud, aga mingeid kolinaid ega muid anomaaliaid pole. Küll aga tähelepanekud -
läbisõit siiski 215+, ketid olid veninud u 1 lüli võrra. Kuna mootor oli paar nädalat seisnud, siis käivitamisel ilmselt pingutid õlist tühjad. Kuna
ma enne käivitamist õli survet "käiates" üles ei ajanud, murdis lödi kett ilmselt talla ja sealt pahandus tuli. Ennekõike huvitab mind see, kas
tegelikkuses on vaja pingutit vahetada, ehk piisab siiski ketist ja tallast? Võibolla teeme siin ilma asjata paanikat ja audimeestele käivet?
Üks oluline tähelepanek veel - matsust seismajäämine oli ringi tõmmanud nukkvõlli otsas oleva ketiratta, nukkvõll tuli vahetada. Seda on raske
märgata, aga tuleb jälgida.
Statistika mõttes minu auto näidud: 2,7 bit. Läbisõit 227 000, blokk 91 ja 92 näitasid enamasti 0'i tühikäigul, aeg-ajalt vilksas -1.
Kas käivitamisel kolinat üldse ei tee? St mitte kunagi ka peale pikemat seismist? Minul vahest kolises vahest mitte. Kuskile kaane vastu ei olnud
käinud. Sõites minek täpselt nii nagu peab, pööretel oli kenasti kuulda mootori hääle muutumist alates mingist pöördest kui nuka nurka muutis.
Ehk siis probleemist ei pruugi aru saada enne, kui juba tagajärjed ilmnevad. Kui kett on veninud, kompenseerib seda suurem pinguti käik. Samas õli
äravajumine seistes ja talla rabedaks muutumine on paratamatud. Ja kui isegi õli ära ei vaju, siis tald muutub ajaga ikka rabedaks. Niiet härrased -
kaaned maha
Minu näidud
02:35:18 Group 091: Camshaft Adjustment - Bank 1
760 /min Engine Speed RPM
20.3 % Last %
Cam Ctrl. OFF Adjustment
-1.0°KW Adjustment Actual
Group 092 sama mis 091. Sooja mootoriga siis andmed, 0 ja -1 vahel kõikusid. Külmalt siis vastavalt -2 ja -3.
02:35:18 Group 093: Phase Positions of Cam Pos Sensors
760 /min Egine Speed Rpm
20.3 % Last %
-8.0°KW Phase Bank 1 -15 to 10 deg
-2.0°KW Phase Bank 2 -15 to 10 deg
See -8 on kole number. Muidu mul eelmise moto küljes pingutid, kas saab visuaalselt selgeks teha, kas kõlbavad?
Nonii... ma olen korraliku portsu otsa sattunud.
Näidud olid 093 järgmised:
Bank1: -3KW
Bank2: 4KW
091 ja 092 kõikusid -1 ja 0'i vahel, sünkroonis ja sünkroonist väljas, sõltumata pöördest. Kui adjustments peale tuli, siis muutusid need ka +-1
kraadi võrra ebasünkroonis, olles seal 22-24 kandis.
Selge pilt. Said ostetud uued ketipingutid, koos kõikide sinnajuurde kuuluvate tihendite, rullide, rihmade ja kolaga (originaalid ja mõned jupid isegi
paremad). Sai suure hurraaga ära vahetatud (kasutades nuka fiksaatorit ja vända fiksaatorit). Kõik kokku tagasi, auto käima, kalibreeritud ja kõik
jutud. Esimene mõõtmine oli järgmine:
Bank1: 1KW
Bank2: 7KW
Okei, ilmselt sai midagi valesti, kuna Bank2'el oli väga selgusetu, miks service manual ja reaalsus nuka märkide osas ei kattu - Nimelt Service
manuali peab olema märgid nõnda - http://imageshack.us/photo/my-images/101/camshafts.png/ Minul olid aga nii sisselaske, kui väljalaske märk nukahammaka tipus,
mitte nõgususes.
Bank1'el olid mõlemad märgid nõgususes.
Niisiis, sai lahti võetud ja kutsutud üle vaatama ka inimesed, kes neid teevad igapäevaselt, et juusiis olen ma rumal. Selgus, et ei ole ja kõik
klapib! Sai loetud, uuritud ja kontrollitud igatepidi ja kõik klappis. Kokku tagasi, et juusiis vajab natukene sõitmist või midagi, kuna raua pool on
õieti tehtud.
Peale paarisaja kilomeetri läbimist (on olnud juhuseid, kui on vaja natukene sõita, et asjad korralikult tööle hakkaks - väljamaa foorumitest
korduvalt läbi käinud teema) ei muutunud paraku midagi.
Sai kontrollitud siis ka nuka anduri neid plekist juppe, mille järgi nuka asendit loetakse. Selgus, et üks oli kinni keeramisel hästi natukene (mõne
kraadi) viltu läinud. Panin uued ja tulemus muutus veel hullemaks. Samuti vahetasin ka nuka andurid ära. Tulemus järgmine:
Bank1: 2KW
Bank2: 9KW
Peale kogu seda jama 091 ja 092 kõikusid ikka -1 ja 0'i vahel, sünkroonis ja sünkroonist väljas, sõltumata pöördest. Kui adjustments peale tuli, siis
muutusid need ka +-1 kraadi võrra ebasünkroonis, olles seal 22-24 kandis, nagu enne seda ettevõtmist.
Tühikäik hakkas veel hullemini lonkama.
Autol puudu ca. 100kw... ja boost tuleb ülimalt laisalt järgi. Kui kolmandaga 1000rpm'i pealt pedaal põrandasse vajutada, siis boosti tipp jõuab
kätte alles ca.4500rpm'i pealt ja liigub nagu vanaema 1,4 golf (boosti puudu ka ca. 0,2-0,3bar'i - leket pole). Vanade, poolkõvade ketipingutitega
oli auto ikka S4'ja moodi, hetkel aga on mingi tõsine laiskloom.
Asja juures on kummaline veel see, et tühikäik lonkab ja jätab kohati vahele. Safe modesse loobib autot ka jube tihti (0,2bar boosti ja liikumine
null. Süüde välja, sisse, siis tuleb safe modest välja).
Hammasrihm on peale pandud õigeid tööriistu kasutades ja õigeid meetmeid rakendades. Nuka kettide lüli vahede arv on õige (16 rollerit).
Jupid on originaalid.
Ideid, soovitusi, või soovitada inimest, kes asjale lahenduse suudaks leida?
Tänud.
On see ikka V6 juhis, ma mäletan et V6'l oli 14 rollerit?
Tsitaat: |
No peaks ju kõik õige olema, ilmselt ikkagi mingi mu kala sees või siis paneb pinguti ise segast.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
PITA- nuhtlus peavalu (= pain in the ass)
Trügin ka siia peamiselt 2.7biT teemadesse...
Käesolevat teemat lugedes läksin juhtmega kohe ka enda masinat uurima. 3,0 V6 ASN 162kW. Ja avanes selline pilt:
.
Üldine pilt on suhteliselt sarnane kasutaja melnits-ile (link siin).
Viimasel ajal olen täheldanud mõnel hommikul külmkäivitamisel umbes 2-sekundilist “krrr”-heli. Hammasrihm on vahetatud 5000 km (~4 kuud) tagasi. Nagu
varasemast justust selgus, et ASN mootoril veavad nukkvõlle ringi keti asemel hoopis hammasrattad - mis seal siis kõrinat tekitab?. Siit edasi jäi
justkui lugu lahtiseks, et mida edasi teha? Mida selle grupp 93 näiduga peale hakata. Äkki keegi on neil teemadel (3,0 ASN) vahepeal targemaks saanud.
@ altzz - korrektselt paika rihm panna tehase vahenditega.
ASN mootoril pole ei kette ega hammakaid.
Kõiki nelja nukkvõlli käitab vahetult 2,2 meetri pikkune mootori hammasrihm.
Tehnoloogia on siiski suht ulme, kuna kõigi (4) rihmarataste sees asuvad õlisurvega hüdrauliliselt reguleeritavad pöördmehhanismid, millega
nukaajastust muudetakse. Kuna neid kasutatakse põhimõtteliselt ainult sellel 3'sel bensukal, siis tükihind on ka 500 eurot.
Sisselaskel on identsed , väljalaskel erinevad rihmarattad.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Targad mehed kõik koos.. keegi minu murele ei oska midagi välja pakkuda, soovitada?
Tsitaat: |
Kuna selle mootori rihmvahetus ei ole just tavaline rutiin, siis tasuks ikkagi nende näitude põhjal asja kontrollida. Eksimine on inimlik. Kuidas on
lood silikoonpingutiga? Kas sai uus ja mis tootja oma? Kui see on rihma lõdvaks lasknud, on vist viga leitud.
Ja veel, kuskilt meenub, et kellegil oli keti hammakas nuka peal paigast nihkunud ja seda on suht võimatu märgata. Edu.
Soovitan samuti rihmamärgid üle kontrollida. Enda V8-l sai samuti rihm väheke märgist mööda ja näidud olid vist mingi +3 ja -5. Auto edasi ei käinud, tühikäik rahutu, pöördesse minek vaevalisem. Nagu sokk oleks suus olnud. Sai uuesti lahti võetud ja korrigeeritud, ja auto töötas. Rakis peab olema korralik, kas mõlemat pidi rakist peale proovides läheb ilusti rakis peale? Silikoonpinguti on õieti pingutatud, pinguti korralik? Veepump, rullid jooksevad ilusti? Kas pingutid on kindlasti 2,7Bit omad st kontrollisid koodid üle? Visuaalselt on nad kõik ühesugused (2,7, 2,4, 2,8, 4,2 jne), nukka korrigeerivad erinevalt.
Siiski 2,4 2,7 ja 2,8 ketipingutid on sama tootekoodiga ehk identsed.
Nende näitude põhjal on Tõnise autol siiski gaasijaotus paigast ära.
Õigus jah, tookord võrdlesin V6 ja V8 pinguteid.
Viimati lahti võetuna. Vända märk paika, alt punn (vända lukusti) sisse, siis läks ülevalt nukkade fiksaator klõpsti peale. Fiksaator ja punn on audi
originaalid, mitte ise tehtud.
Silikonpinguti on originaal ja paigaldatud õieti 100%
Rullikud ja kõik asjad on võetud forsist. Kõik, mis sai on originaalid või kui midagi oli paremat, paremad.
Ketipingutid on originaalid.
Ketid on originaalid
Kõik paigaldatud jupid on uued.
Rihm on pingul.
Kettide paigaldus on tehtud selle joonise järgi ja klapib 100% - https://lh5.googleusercontent.com/-rG00bAWsylo/Tl-Sp1KywtI/AAAAAAAAN6M/nngCxPmLPPs/s800/CAM%252520TIMING.PNG
Nuka hammakad peaks olema paigas nukkvõlli suhtes - tark mees vaatas üle ja kiitis heaks.
Võin variandina uusi nukkasid ju proovida... aga kahtlane, sest märgi ja hamba suhe jookseb paika, samuti on sisselaske nukalugeja juurest näha, kui
paigast on liikunud ja need on paigas. Ainuke võimalus on väljalaske nuka keti hammakas on liikunud nuka peal, aga visuaalsel vaatlusel seda viga ei
tuvastatud - või on selle kindlaks tegemiseks mingi raudne meetod?
Ketipingutid on 078109088H ja 078109087C ja õige pinguti on õigele poole paigaldatud.
Ära sa nende forsi asjadega väga kinndel ole,mulle tulid kunagi forsist kolvi rönngad nende jutu järgi originaalid ihhh.Pärast selgus ,et 1mm kitsamad olid need forssi rõnngad.Naera puruks,vanade rõnngastega olid surved 11 bar silkusse ja forsi originaal rõnngastega 7 barri ja kolvi lõhkus kah ära. Nii ,et veendu ennem forsi jubinate õigsuses.Mina ei telli sealt enam püksi nööpi kah.Kuradi originaaal ihhh.
Miks peaks üldse A osa sealt võtma?
Tsitaat: |
Kuidas/millega mõõdetakse seda,kas need pingutid/kett on kehvad või ei?
Tsitaat: |
Okei,kas keegi oleks Tartus miski raha eest asja üle kontrollima?Ei jaga neist lühenditest ja asjadest siin midagi.
U2U
Ei ole küll margilt audi, aga audi mootoriga siiski...
Passat 2.8 30v 142kw
Juhet taha küll ei ole löönud, aga kunagi polnud probleeme ei käivitamise, tühikäigu, jõu ega pöördesse minemisega. Töötas nagu peab. Ca kuu/kaks
tagasi jooksis 300k ette(1999 aasta masin, seega loodan, et õige). 2 nädalat tagasi hakkas külmast vahepeal väikest kõrinat tegema. Tol hetkel ei
osanud sellest midagi arvata; õli vahetus ja kadus ära. Eelmine nädal siis jooksis sisselaske nukk hamba võrra paigast ära. Ilmselt ka klapid kõverad,
sest 2 ja 3 silinder 0bar. Arvasin, et lihtsalt kett vana, aga nüüd seda teemat lugedes ei teagi, kas peaks makarone pool aastat sööma, et pingutid ka
ära vahetada?!
Auto reg eestis 2007 lõpp, üleeelmist omanikku tean niivõrd kuivõrd, raske jalaga vennike. Eelmine ei sõitnudki eriti selle autoga. Hakkasin mõtlema,
et kas on reaalne, et originaal pinguti peab nii kaua vastu(300 000+km). Kahtlen rohkem kettides.
Saatsin forssi hinnapäringu taldade ja kettide suhtes. Kui mootor koos, siis juhe taha, saab selgeks. Iseenesest ei tohiks tallad ju nii palju maksta,
et proovimise mõte ära kaob.
Kuidas keegi sellele vastab. Kas laidate väga maha, või on keegi sama asja proovinud varem. Uued pingutid saaksin nagunii paari kuu jooksul osta
alles.
Tsitaat: |
Tegelikult mõtlesin seda, et kui äkki on pingutid kunagi vahetatud... ketid äkki ise kulunud. Prooviks taldade ja kettide vahetust. Kaan nagunii maha ja klapid ka uued(mis vajavad vahetust muidugi) Kuidas saaks see tulla kallim, kui lammutustes on hinnad 300+€(ei kujuta ettegi, lihtsalt arvan) ja kunagi ei tea, mis sealt saada võid?
Ostsin 2009 Revalist A6 C6 V8, uuena Eestist ning läbisõit oli 66 000km. Käivitades keti kolin sees, nagu ka A-Kaheksa ütles, siis Reval polnud seda tööd teinud. Tol
ajal tehti hinnapakkumine nende poolt ca 42 000 EEK
Otsustasin, et kuna klõbinat oli kuulda ainult külmkäivitamistel ja kuniks töötava mootoriga mingeid anomaaliaid (kolinat tühikäigul nt) ei esine,
siis senikaua ma seda mootorit lahti kiskuma ei hakka. Müüsin auto, kui läbisõit oli ca 123 000km. Tänaseks on see auto sõitnud umbes 150 000 - 160
000km, hääled on täpselt samasugused. Järgmine omanik küll ütles, et tahaks profülaktika ja iseenda heaolu mõttes ära vahetada, kuid hullemaks pole
midagi läinud ja nii see auto sõidab...
Muudetud: klõbin või kolin kestis 1-2 sekundit, vahel häälekamalt, vahel mitte.
Huvitavat infot antud teemasse. Natuke aega tagasi sai muretesetud kaabel ja ka kibekiirelt need bank 91, 92 ja 93 üle vaadatud ja minu suureks õnnetuseks olid seal 91 ja 92 all numbriteks 12kw, ning 93 all 4kw ja 5kw. Siin teemas loetu järgi peaks asi väga paigast ära olema, samas näidud ei kõikunud eriti palju. Sai siisksi kiiresti revalisse mindud ja seal uuriti nii arvutiga, kui ka kaaned võeti maha ja selgus, et kõik on täiesti korras. Infoks siis veel öeldi, et kõik sisselaske nurgad ja üldse kõik asjad on täiesti paigas. Revali arvutisüsteem näitas kraadideks 11 kw ja ühel pool väikest pendeldamist, aga normi piires ja 11kw olevat ka lubatud näitajate sees. Kett oli täiesti venimatta ja puhas ja pingutid olid ka korras. Ja siis küsiti veel minult, et kus ma sellist infot sain, et kõik näitajad peavad nullid olema. Külmkäivitusel teeb mootor umbes sekundiks klõbinat. Suve alguses lasin ka Flamekos asja uurida, seal küll kaante alla ei vaadatud, aga kuulati ja öeldi sammuti, et probleemi pole. Ise magan ka nüüd rahuliku südmaga edasi, autoks A6 C6 4.2.
Teemasse...täna sai siis vag comiga huvipärast checkitud kah oma nukkade ajastust jms. Ohh õnnetust Selliseid näite polnud siin teemas veel kellelgi.
091 - 0.0 kw
092 - 0.0 kw
093 - bank 1 - 13.0kw , bank 2 - 15.0 kw
Mida teha kust alustada ja millega edasi minna ?
Auto töös olen täheldanud:
* bensuhaisu tühikäigul
* tühikäigu hüplemist kui koormus on taga, nt. kui puhurid sisse lülitada, makk sisse lülitada , tuled sisse lülitada
* Viimasel ajal on ka 2 korda 1 kuu jooksul camshaft pos. sensori viga sisse löönud, kustutan ära ja tagasi tuleb vblla nädala , paari pärast.
* Rõhu all põtkib veidi.
Tsitaat: |
Autoks audi s4 2.7 bit
Kas need näidu muutusid ka, tühikäik/pöörded või on koguaeg paigas?
91 ja 92 olid pidevalt 0.0 - -0,1 kõikumises nii sõites kui tühikäigul
93 olid minu mäletamist mööda samad koguaeg. Hetkel pead ei anna.
Võid proovida nullida 93 bloki väärtusi, sellest siin teemas ka kirjas.
Väike võimalus, et need andmed jäänud varasemast ajast.
Palju masinal läbisõitu ja kuidas muud elutähtsad asjad toimetavad.
http://audisrs.com/archive/cam-timing-help__o_t__t_38608.html
Tundub sama jama olevat. Isegi tunnused on samad. Mis aga muret teeb on see, et väidetavalt PRJ kontrollis neid näite enne remapi tegemist ja tollel
hetkel olid tema meelest näitajad korras...seega eeldan 0-3 KW ?mõlemis bankis ?
Millest võib olla põhjustatud iseeneslik paigast minemine ?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kui pinguti näpuvahel on siis taldade vahetamine pole enam mingi probleem.
Küsimus siis foorumlastelt. Kas keegi saab laenutada nukkvõlli fikseerimis töörista, et saaks ketipinguti maha võtta?
Muidugi tasu eest. Hea oleks Tallinnas või Harjumaal.
Enda näidud:
10:55:48 Group 091: Camshaft Adjustment - Bank 1
760 /min Engine Speed RPM
18.8 % Last %
Cam Ctrl. OFF Adjustment
0.0°KW Adjustment Actual
10:55:48 Group 091: Camshaft Adjustment - Bank 1
760 /min Engine Speed RPM
18.8 % Last %
Cam Ctrl. OFF Adjustment
0.0°KW Adjustment Actual
10:55:48 Group 093: Phase Positions of Cam Pos Sensors
760 /min Egine Speed Rpm
18.8 % Last %
-8.0°KW Phase Bank 1 -15 to 10 deg
-2.0°KW Phase Bank 2 -15 to 10 deg
-8 suht paigast ära juba. Võib proovida kett ja tallad ära vahetada.
Mind huvitaks, kuidas "bassoundman" oma auto korda sai. lugu jäi nagu poolikuks.
Meil siin ühe 2000a. S6-ga sama lugu, et peale pigutite-kettide-rihmade-rullide vahetust enam jõudu pole ja puterdab. Kuna rihm on nagu peab (vähemalt
vändamärgi järgi) siis kahtlustan, et B1 sisselaske nukk on ketihamba võrra paigast ära. Nukaanduri viga on ka sees. Group 093 vaatab vastu +13kw ja
-13kw .
On ehk kedagi Pärnus, kes viitsiks korra kaabli sappa panna ühele b5-le.
Veakoode ei ole, kuid tundub, et midagi on jama. Omal hetkel ainult VCDS-lite ja see ei lase ju vaadata block 25-st edasi.... Tahaks just nukaasendid
üle vaadata.
Tsitaat: |
Kui rihm peale pandi, siis kasutati tehase vahendeid?
Neid nukkasid ei ole võimalik normaalselt fikseerida ilma, sest kinni keeramisel lähevad paigast ära.
Seal ei pea sugugi hamba võrra valesti olema, SL nukkadel saad ju hammaka lahti lasta ja keerata palju tahad.
Tsitaat: |
Grupp 93 näitab sul mitte ühe poole nukkasid vaid kahe poole nukkasid.
Ehk siis ühel pool on nukk 13 kraadi varajane ja teisel pool hiline.
Kas on mõlemad nukad valesti peal või on rihm ehk hamba võrra valesti.
Tsitaat: |
Murran verivärske 4.2 S4 omanikuna samuti pead, kuidas teha kindlaks keti ja ketipingutite ja sellega seonduva olukord enne kui mootorit maha hakata
lammutama ja vahetusele €€€ kulutama (Forsi pakkumine 2.1K €). LS. autol 255 tuh. km, külmkäivitusel suht tugev aga üsna lühike klõbin/müra (pool
sekki ehk max?), samas loen siit-sealt et ainuüksi see sümptom ei tähenda tingimata, et murega peaks kohe tegelema. Tühikäik veidi rahutu, aga sellel
võivad olla ka muud põhjused.
On siin äkki kedagi, kes viitsiks korraks masinale juhtmed taha panna ja vaadata, mis pilt avaneb (U2U), samuti on äkki veel mingeid mõtteid kuidas
ketivahetuse vajalikkuse üle otsustada või keda pealinnas selles osas pädevaimaks peetakse? Tänud!
Võiks kaabliga jah vaadata.
See, et käivitusel korraks vastu käib ei tähenda veel, et midagi katki on.
Väike tiks on mootori tagapool ka käimise ajal külaline (vahpeal tekib), unustas IIhh mainida. Eints vaatas arvutiga näitas ka 2 süütepooli viga. Nö
keti pingutuse kohta Eints kahjuks mingeid nr ei öelnud.
Tühikäigu kohta ütleksin, et mootor lonkab vahepeal aga pöörded jsutkui ei uju. Trosselklapi võiks siiski ära puhastada ja üle õpetada, kuigi antud
käitumine pole olnud tavaliselt puhastamise aluseks, pigem ikka tühikäigu pöörete ujumine 100-200 pööret siis olen puhastanud.
Rain.
Keegi äkki aitab nende numbrite dešifreerimisel, eeldusel et need üldse õiged asjad on.
PILT: Bank91
PILT: Bank92
PILT: Bank93
91,92 kuvades jooksid 3,4 rea väärtused nt. gaasitades suhteliselt sünkroonis väikse vahega, on see üldse õige väärtus, mida jälgida tuleb?
Tänud ette teadjameestele
Numbrite järgi tundub mäng üsna paigast ära, aga S4-ja BBK mootor on hoopis teistmoodi.
Mootor on ketiga, mitte rihmaga ning nukkasid liigutatakse hoopis muudmoodi:
Ketipingutid ise on sellised:
Nukkade liigutamisega tegelevad 079109210L ja 079109204L.
Pildil need jupid, mille otsas pistikud ripuvad.
Täiendavat lugemist on siin: http://www.euroaddiction.net/forum/b6-b7-platform/5527-b6-b7-s4-timing-chain-faq-information-discussion-thread.html
Öeldakse, et enamasti on abi kahe sellise tüki vahetamisest mootorit maha võtmata:
Kulunult näevad välja sellised - vasak on normaalne, parem kulunud:
Kas see hääl meenutab mingit nagu oleks õli vähe klappide kõrinat/plaginat hommikul? Kui mul auto nädal+ seisis, tuli seda klõbinat küll, eriti külmaga nagu rohkem. Õli ja rihm on vahetatud. (Sisse läks 5w-40 õli)
Sai siis endalgi tehtud väike testike, külmalt oli [91] 19 ja [92] 21 ([93] -3 ja -5) soojalt läks [91] -5 ja [92] -7 peale. Grupp 93 oli soojalt maanteel -5 ja -5, seistes jäi -3 ja -5 peale, kas sellejärgi, et peaks siis ikka kaane maha keerama?
Numbrite järgi otseselt midagi hullu ei ole, ehk siis kui mingit pikka kõrinat ei ole, siis ei ole mõtet.
Kas kellegil Tallinas 2,7 V6-e nuka locking kit-i ei ole rentida? Oleks vaja termostaat ära vahetada, pidi küll saama ainult rihma nihutamisega
tehtud, aga julgestuseks võiks siiski nukad ära fikseerida. Jaan 5297552
Viitsisin nüüd natuke surfata, see Europapartsi 249$ "soodusjupp" ongi hiinakas MFG ehk tootja koodi järgi. Kui PRJ ära testis siis järelikult
töötavad.
Tsitaat: |
Hiinakas näeb üllatavalt sarnane välja igatahes selle Europapartsi jupiga.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Lihtsalt huvipärast. Kas need pingutid lahti ka käivad ja kui käivad, mis seal ära kulub?
Ülemise talla osa käib välja mille sees on vedru ja mingi pulk aga alumist osa lihtsate meetoditega lahti vist ei saa.
Termostaat ja klapikambrikaane tihendid vahetatud. Hammasrihma maha ei pidanud võtma termostaadi vahetuseks. Piisas sellest kui rihm keerata poolenisti rihmaratta pealt maha. Peale seda saab termostaadikorpuse vahelt välja õngitseda. Ütleme nii, et klapikambrikaante kätte saamine on palju tüütum tegevus.
Kas heli on tuksis pingutil selline, videos 3-4s
https://www.youtube.com/watch?v=cr2kAl8-Jz4
Tsitaat: |
Kellelgi seda ketipinguti maha keeramise tööriista on laenata? Inglismaal maksab see 3 naela aint a raibe tuleb siia üle 2 nädala
[img]https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcR0QSD3d34cgI_QaSL0DlftPlIG1i__7UnuV0qjU_JUbKd_ZmBy9g[/img]
56719138 (eelistatud sms). u2u mitte saata, pole netti käepärast koguaeg.
Ei tea kas mul nett vigane või ei laegi pilti ülesse... igatahes: 5v Camshaft Chain Adjuster Compressor (VW/Audi Tool # 3366). Kui keegi ei tea
milline välja näeb.
Peale teema läbi lugemist tekkis omalgi huvi ja sai kaabel taha pistetud. Kuid oma 2005a. a6 3.0tdi ma küll group 90-95 alt selliseid andmeid.
Ainsad group-id kust midagi ligilähedasi leidsin olid 24-26. Kaabli versioon on 12.12
Keegi targem ehk jagab juhiseid kuidas ja kust 3.0 diislil neid näite näeb. Panen pildid ka group 24-26 näitudest.
Või saab nende näitude järgi juba mingi aimduse olukorrast?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
4.2 40V BFM
164k km.
group 090 B1 21kw, b2 21kw @4880rpm
group 090 B1 0 kw, B2 0kw @ 640rpm
Group 093 B1 ja B2 kogu aeg mõlemad -2kw, olenemata pööretest.
Tallad sai just vahetatud, varem olid näidud -4 ja -3 group 093 ilmselt.
Ilmselt on kõik ok?
Group 090 - cam adjustment intake
Group 093 - Phase position
Mootori veakoodide kustutamine sai tehtud, seoses pihusti vigadega, kuna sai kompressioonid mõõdetud.
Aku juhet maha pole võtnud.
Leidsin netist veel sellise:
A8L V8-4.2L (BFM) (2004)
93 tulebki ainult vaadata. Kui alla -5e pole, siis on ok. Sul -2, ehk siis kõik korras.
Kas keegi on pingutid valesti paigaldanud st pooled vahetuses ja millised sümptomid on esinesid. Pisike kahtlus et mul paigaldati pingutid valepidi ja seepärast mootor ei töötanud normaalselt, pandi vanad peale tagasi. On mõni vairant pingutit kontrollida ilma peale panemata nt mul kaks kaant niisama lahtiselt vedelemas, et seal peal saaks testida?
Mul pandi valetpidi külge,mootor töötas ebaühtlaselt ja jõudu ei ole.
Täpselt ei mäleta,aga tootekoodi lõpus olev täht oli vist pooltel erinev.
Tsitaat: |
Mismoodi märgid korrektselt nukkadevahel paika saadi kui pingutid omavahel vahetusse läksid? Teiseks, kui isegi õnnestub need füüsiliselt sinna paika saada vale kohapeale, surutakse kett ilmselt vastu kaant/ klapikambri kaant, olenevalt poolest.
Täpse vastuse jään võlgu kuna sellega tegeles mehhaanik aga pigutid olid jäänud imelikku positsiooni. Hiljem küsisin et kas pingutid omavahel vahetusse ei läinud, vastati et pingutid peaksid ikka ühesugused olema (sealt võiski eksimus tulla). Nüüd juunis proovitakse uuesti paigaldada ja loodetavasti ei ole uued pingutid siiski vigased.
Need on jah kindlasti erinevad.
No kui nüüd V8 40v pinguteid vahetama hakata, siis kas on üldse alternatiivi originaalile, usaldusväärset siis?
VCDS´ga lugedes on näidud korras, kuid mingi klõps on ikka asjal juures ja häirib.
Ehk tasub enne pilk peale visata, kui lammutamiseks läheb?
Ausaltöeldes ma lugesin nädalavahetusel selle teema siin läbi ja süda kripeldas, järgmine hommik omaarust kuulsin kohe mingeid hääli
Vagi arvutit võtta ei olnud, kuid sooja mootoriga tühikäigul olid mul sellised numbrid,
Boschi KTSiga siis loetud. Kõikumine minimaalne sisselaskenukkadel 0ja -1 vahel.
297000km läbisõitu ning aasta 2000 c5 s6.
Ehk on siis 200tkm pealt vahetatud need asjad? Kui elueaks siin kuskil sellise arvu välja lugesin
Tere!
Küsimus, et kust olete 30v ketipinguti tallad ostnud, või on kellelgi pakkuda.
Pärnu kaubandusvõrgud ei leia ja oma kataloogid ka mitte, ongi ainult interneeduse kaup?
Madis
Tsitaat: |
Tere
Autoks siis A6 4.2 ARS 315000 läbisõitnud.
Mõni hommik on käivitades imelik heli(nagu oleks keti hääl ).
Panin arvuti järgi ,et kontrollida nukkade ajastust.
Näidud olid külma mootoriga(tühikäigul)
091 -3.0kw
092 -2.0kw
093 -4.0kw -4.0kw (algul oli üks pool -5.0kw ka vist)
Soe mootor (tühikäigul)
091 0.0 -1.0kw
092 0.0 -1.0kw
093 -4.0kw -4.0kw
Kas need näidud on ok või peab muretsema hakkma ?
Condition
Camshaft Chain Tensioner(s) or Camshaft Adjuster(s), Rattle or Knocking Noise
15 06 01 Oct. 24, 2006 2012988
Model(s) Year Eng. Code Trans. Code VIN Range From VIN Range To
All 1999 - 2005 1.8T, 2.8L, 4.2L All All All
Technical Background
The camshaft adjustment is hydraulically actuated and controlled by the engine oil pressure.
If the vehicle has been sitting, with the engine turned off for a period of time, the oil accumulation inside the
camshaft adjusters partially bleeds off and the oil flows back into the oil sump.
To ensure an efficient camshaft adjustment after an engine cold start, the oil pressure inside the camshaft
adjusters must be built up as quickly as possible.
During this time a slight rattle or knocking noise may be audible.
This noise is normal at engine start and will last until the oil pressure is fully reinstated.
Production Solution
No production change required.
Selline on tehase poolne vastus murelikele autoomanikele.
Sai täna ühele A6 C5 2.4 V6 121kw kaabel taha pistetud ja uuritud gruppe 91,92,93.
Tulemus:
15:39:49 Group 091
800 /min RPM
1.95 ms Time
Cam Ctrl. OFF
0.0°KW Idle Stabilization
15:39:49 Group 092
800 /min RPM
1.95 ms Time
Cam Ctrl. OFF
0.0°KW Idle Stabilization
15:39:49 Group 093
800 /min RPM
1.95 ms Time
-4.0°KW Idle Stabilization
38.0°KW Idle Stabilization
1 Fault Found:
17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163)
P1392 - 35-00 - Open Short to Plus
Ehk lühidalt: grupp 91 ja 92 püsisid enamjaolt koguaeg nullis, isegi siis kui veidi gaasi lisasin. Grupp 93 aga näitas selliseid
numbreid nagu -4 ja 38. Lisaks näitab mootori ajus nukkvõlli anduri viga (mis tegelikult on ka läbi, kontrollitud). Kas see number 38°KW võib
olla seotud sellest nukkvõlli anduri veast? Muidu masin töötab nagu peab, on ergas, käivitub ilusti, liigub nagu V6 liikuma peab.
Külmkäivitus vahel teeb 1sek sellist ''kõrrr'' heli, Audi ju ise ütleb, et see normaalne?!
On vaja muretseda? Mida targemad mehed järeldavad?
Mis siin ikka järeldada, vaheta vigane sensor ära ja vaata uuesti mingi aja pärast. 38kw on loomulikult sellest tingitud, muidu oleks juba klapid
peaas ju..
93 all bank1 -4kw on suht hea veel.
Kasutaja Mulk on kopeerinud teksti, et mootorid alates 1999-2005. Siit küsimus et kas siis 1997a. 142kw 30v ketipingutid erinevad näiteks 2000 aasta 142kw mootori ketipingutitest? Ma ei saaks panna 1997a masina pealt ketipigutit S8 d2 kerele?
V6 mootorilt 078 109 08* ja V8 077 109 08* visuaalselt samad, aga siiski neid omavahel kasutada ei saa siis?
Kui tegu oleks identse detailiga, siis oleks ka kood sama.
Tervitus, endal siis a8 d2 fl 191kw q.
Lugedes siin seda teemat meenus, et enda v8 5v mootor teeb ka vahest 1-2 sec seda "krr" heli nagu diisel. Seda siis külmkäivitusel ja enamasti siis
kui auto on pikemalt seisnud.
Enda delphi ds150 diagnost mootorile ja kastile ligi ei pääse. Aga lasin mõned kuud tagasi Raikev Autos Pärnus diagnosti teha, kastis/mootoris vigu
küll polnud, kuid toona ei osanud spetsiaalselt neid näite kontrollida lasta. Muidu auto toimib kenasti, minek hea. Et kas on Pärnus kedagi kes
mõistliku hinna eest selle asja üle vaataks? Lugedes seda teemat, siis tahaks asjas selgust saada, et kas on põhjust muretseda, või mitte
Ettetänades.
Ühendust võib võtta postkasti, või helistada 58234591
E: Sai siis kasutaja alan2 kontakteeritud ja need näidud üle vaadatud- mina võin rahus magada, kõik ilus kena
Lisaks sai kast ka sportreziimi pandud, hoopis mugavam sõita. Enam pole seda lollakat dspd " kiirendasid ära, a äkki tahad veel"
Nüüd vahetab siis kui ma tahan mulle väga meeldib.
Suured tänud veelkord
E2: Kas leidub kedagi kes Pärnus, D3 4.2l need näidud üle kontrolliks? Enda vcds ei toimi.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Hei,
Kuna Audi C5-l 4.2 lõi mootoritule põlema siis sai kasutaja rocketi abi palutud viga tuvastama. Täpselt ei tea, mis vigastus on (lambdad on
välistatud) aga võimalik, et õhulugeja, SAI või mingi vaakumi teema kuskil.
Viskas pilgu peale ka nukkadele (LS:240k) ja siiani mingit kolinat täheldanud ei ole (auto hetkel paar päeva enda käes ka olnud - tunnetust veel väga
ei ole aga võimalik, et on veidi uimane).
Igal juhul diagnost näitas -147KW nuka asetuseks. Kuidas saab üldse selline arv tekkida? On sellel mingisugune seos murega mootoritulega? Mingi andur
valetab või on mingi väga kahtlane eripära. Selliseid numbreid veel kuskil täheldanud ei ole.
Tänud!
Tsitaat: |
Tervist!
Kas keegi reaalselt 2.8 142kw ack mootoril ka gruppe 90-93 vaadanud on?
Nimelt kui ma vaatasin, siis mul näitas seal mingeid protsente ja volte.
Käisin kõik grupid läbi, aga sarnaseid, nagu vaja, ei leidnud.
Autoks 1997 A4 Q ja automaat.
Auto ise tühikäigul väriseb, 80-nega sõites 5nda käiguga 1500 pöörde juures samuti väriseb, kohe kõvasti.
Samuti poleks ka nagu jõudu madalat. Kõrinat käivitades kuulda pole olnud, isegi siis kui nädalaid seisnud.
Rihm vahetatud originaal rakiste ja tehase juhiste järgi. Lähiajal vaatan veel korra üle.
Saab üldse sellel isendil vaadata arvutiga kettide olukorda? Googel andis enamasti 2.7 kohta infot, vahepeal viskas 2.4 ka vahele.
Audi A4 1999.a. 121kw
Group 93 alt mõlemad bank näidud 0kw
Group 92 alt bank1 - 3kw ja bank2 pendeldas - 7 - 8kw
Külmkäivitusel alati 1sec kõrinat kuulda.
Peaks siis pingutid ja ketid vahetama?
Tere!
Kaevan siit ühe vana teema üles. Audi b7 2.0 bensukas mootorikoodiga ALT teeb külmkäivitusel "kõrinat". Kas probleemiks võiks olla nukvõlli kett
ja/või pinguti? VCDS näitab tühikäigul group 91(Bank 1) kolmandas ja neljandas lahtris numbreid 4KW ja 4KW. Kolmas lahter(B1 spec.) püsib paigal,
neljanda(B1 act.) väärtus kõigub kergelt 3,5KW-4,5KW. Group 93 (Phase Position Bank 1 Intake) on -1KW. Mida neist numbritest võiks välja lugeda?
Aitäh abi eest.
Tsitaat: |