Ketiliini kolin käivitamisel. A6, C6, 4,2 2004+ 246kw
Hei.
Nagu pealkirjas mainitud, siis A6 C6 4,2-se oli käivitamisel ketiliinis kolin. Kestis see ca 5-10 sekundit.
Miks ma räägin mineviku vormis? Aga seepärast, et nüüdseks on see viga korras. On palju räägitud 3,2 ketiliinist. 4,2 ketiliinist ja kolinast aga
mitte sõnagi. Kogu jutu eesmärk on harida 4,2 omanike ja remondimehi, et raha, aega ja närve kokku hoida.
Nagu juba mainitud, siis oli autol käivitades ketiliini kolin ja see muutus iga päevaga valjemaks ning tekitas suurt mure. On ju teada, et 3,2
ketiliini kolinat kuuldes peab kohe jooksuga auto remonti viima, kuna järgmisel käivitusel võivad klapid pähe joosta ja remont on oi-oi kui kallis.
Viisin siis auto minu silmis väga lugupeetud härra kätte Kostiveres. Ning ta kinnitaski, et ketiliini kolin. On teada, et Tallinnas on vaid neli
remondikohta, kes ketiliini vahetavad. Kostivere nende hulka ei kuulu. Sain ketiliini vahetuse hinnapakkumise ühest remondikohast. Pakkumine summas
1800.-. Kuna nende järjekord oli 6 nädalat, siis loobusin. Revali hinnapakkumine oli ca 2200.- kuid võimalik remondiaeg juba ühe nädala pärast. Sai
siis otsustatud Revali kasuks. Kuna Reval pole ka ühelgi 4,2-l ketiliini vahetanud, siis võtsid nad vaevaks uurida ka muid võimalusi, sest kõik
ketiliini osad polnud veel kohal, kuid remondiaeg oli käes. Minu õnneks avastati, et süüdi on hoopis õlifiltri korpus. Õigemini seal asuvad klapid.
Filtri korpusest jookseb õli karterisse, vigase klapi pärast. Korras klappide puhul õli korpusest ära ei jookse. Mootori käivitumisel lööb õlipump
kõigepealt filtri korppuse õli täis ja alles seejärel jõuab õli mootori ülemisse otsa ja ketiliini juurde. Sellest ka kolin käivitumisel. Õlifiltri
korpuse hind Revalis oli 225.-. Eks kogusumma läks koos vea otsimise ja remondiga suuremaks, kuid siiski jäi kordades väiksemaks kui algselt
planeeritud 2200.-. Loomulikult lasin kohe rõõmsalt ka 163000 hoolduse ära teha.
Nüüd siis auto juba nädal käes ja kõik toimib suurepäraselt.
Nüüd aga loo tuuma juurde. Oleks ma läinud remondikohta, kes odavama pakkumise tegi, siis suure tõenäosusega oleks mootor maha võetud ja ketiliin
vahetatud. Küll aga poleks see viga kõrvaldanud. Seejärel oleks ikka pidanud viga edasi otsima. Ka oleks antud vea suutnud kõrvaldada iga suvaline
remondikoht, kuid ketiliinis nähakse tonti ja seal mõte ka kinni kiilub.
Antud jutt käib rangelt vaid 4,2 kohta, millel ketid mootori taga.
Loodan, et sellest jutust kellelegi ehk tulevikus abi on.
Auto LCD displayde remont ja vahetus, armatuuride remont.
www.harteron.ee
|
|