Lehekülgi: 1 2 3 |
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 20.05.07 21:55
|
|
|
B4 kellade korrastamine
Ühesõnaga, ükskord katkeb iga kannatus, nagu öeldakse. Minu oma katkes ning ma teatasin kõlavalt, "nu Audi, pogodi" - on kaks võimalust, kas
kellades olevad kütuse ja temperatuuri näidikud hakkavad mingeid vähegi usutavaid näite näitama või lähen ma poodi ja ostan järelmaksuga Lada.
Nagu ilmselt paljudel teistel kannatajatel näitas kütuse näidik stabiilselt kurat teab mida, kuid mitte kütuse kogust. Jahutusvedeliku temperatuuri
näidik aga töötas mõnikord üsna hästi, istudes kenasti 90 peal, kuid teine kord jälle näitas lambist keset sõitu, et vedeliku temp. on 50 või alla
selle. Muret valmistas mulle aga see, et pannes salongisoojenduse tööle, näidati mulle varsti jälle vee temperatuuriks ilusti 90 kraadi. Täitsa kohe
murelikuks tegi selline asi, kuni ma ühel hetkel taipasin - soojendades salongi soojenevad ka kellad. Kontaktid paisuvad ning annavad paremini
ühendust... Seega - kehv ühendus, külmjoode...
Ilmselt on need näidikud lihtsalt hästi suure inertsiga voltmeetrid, mis on siis gradueeritud vajalikesse ühikutesse ning näitavad mingi jubepika aja
keskmist. Loomulikult on see "keskmine" kehva või katkendliku kontakti korral reaalsusest kaugel.
Kellade kätte saamise juhise saab siit: http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=22378
Lisaks tuleb märkida, et selle roolisamba katte ära võtmiseks ei tohi kasutada jõudu - seal on sellised plastmassist nagad, mis lähevad kellade külge
ja liigse jõuga võib need kergesti ära murda - meelitada tuleb. Kellade pistikutel on peal sellised fiksaatorid, need tuleb lapiku kruvikeerajaga
"üles" tõsta ning siis tuleb pistik kenasti ära. Minu autol läks kellade külge kolm pistikut - sinine paremal pool, kollane vasakul pool, valge
keskel ning lisaks veel parktulede signaallambi tuli, eraldi juhtme otsas tilpneva pirnipesaga.
Kellad käes, võib asuda nokitsema. Kellad näevad tagantpoolt välja sellised: PILT. (Ma, tainas, torkasin pilte teha alles asja kokku pannes, mistõttu võib piltide üle viriseda, näiteks puuduvad sellel
pildil osad kruvid).
Põhimõtteliselt tuleb sealt tagant peaaegu kõik kruvid, välja arvatud need kolm läikivat, mis on valget värvi spidomeetri mooduli küljes, ära keerata,
et seda PCB'd kätte saada. Nende hulgas on ka pingestabilisaatori kinnituskruvi (ainuke, mis on seibiga) PILT. Lisaks võib kohe lahti võtta ka pildil näha oleva
spidomeetrisse mineva juhtme. Minul tuli spidoka poolne pistik kergemini lahti. Sellel samal pildil näha olevad kaks läikivat kruvi (F1 ja F2) annavad
signaali kütuse näidikusse. Teised kaks samasugust on teisel pool temperatuuri kella jaoks.
Võib juhtuda, et need ongi kogu kurja juur ja asi laheneb lihtsalt - tuleks vaid puhastada kontaktpinnad ja ehk hakkab tööle, kuid mumeelest, kui juba
alustatud, siis on mõistlik minna kindla peale ja teha kõik, mis teha saab.
Ladna, olles lahti võtnud kolm musta värvi kruvi, mis hoiavad kinni seda valget nelja tulepesaga moodulit, sikutame ta ära. Natuke tuleb jõudu
kasutada - moodulil on põhja all kontaktid, millega ta ühendub kellade PCB külge. Moodul ise on selline PILT ning teiselt poolt siis niisugune PILT. Järele jääb meil siis midagi sellist PILT, samuti tuleb selle mooduli alt välja veel üks kruvi, mida lahti teha.
Et aga põnevam oleks, siis on Audi insenerid pannud ühe vahva kruvi õkva kellade valguse poteka alla PILT. Pildil on näha siis kruvi koht - kruvi on juba ära võetud. No
niimoodi poolviltu kruvikeeragajaga ma selle kruvi sealt välja meelitasin. Võib-olla käib ka see kellade valguse timmimise potekas kuidagi lahti, kuid
ma kartsin, et pärast ei saa kokku jälle enam või hakkab ragisema või mine sa tea, mis juhtub. Teoorias võiks nendest mutritest keerates see asi
kuidagi laguneda, kuid kuid ettevaatliku keeramise peale need mutrid ei liikunud. Kuna potekas töötas laitmatult, siis ma ei hakanud sealt edasi
lammutama.
Olles siis lõpuks kõik kruvid lahti saanud, võib hakata seda PCB'd tasakesi kelladest eemale meelitama. Juhin tähelepanu spidoka juures olevale
plastmassist nagale ning sellele, et PCB ühendub kontaktidega tahhomeetri külge, mistõttu ta niisama päris lihtsalt ära ei kuku. Üldiselt on see
klaastekstoliit üsna tugev, kuid väga palju jõudu rakendada ei tohi. PCB ise on siis niisugune: PILT. Samuti ka PILT, mida me iseenesest
juba näinud oleme.
Paneme selle PCB siis korraks kõrvale ja lammutame asja lõplikult lahti. Peale PCB eemaldamist on tulemus niisugune: PILT. Siit tuleb lahti keerata ainult need kaks väikest kruvi, mis on
kummaski ääres. Ülejäänud kruve pole vaja puutuda. Selle tagajärjel eemalduvad spidomeeter ning Ühinenud Kuningriigis valmistatud tahhomeeter.
Spidomeeter: PILT
Tahhomeeter: PILT
Järele jääb niisugune asjandus: PILT.
Ka kütuse- ja temperatuurinäidik tulevad nüüd üsna iseenesest ära - neid hoiavad paigal sellised plastmassist nagad.
Temperatuurinäidik eest: PILT ja tagant: PILT.
Kütusenäidik eest: PILT ja tagant: PILT
Võttes keskelt ära ka sellise tilulla PILT PILT, jääb alles kellade raam PILT.
Tühja kah. Tuleme tagasi oma PCB juurde. Pealtnäha nägid joodised minu PCB küljes üsna viisakad välja, kuid kui puudutasin ühte suvalist ühendust
jootekolviga, paljastus asja tegelik pale - PCB radade kontaktid on kas enne montaazhi kehvasti puhastatud või peale puhastamist kaua seisnud või on
midagi muud nusseti läinud, igastahes pole tina nende kontaktidega ühenduses olnud kuigi palju. Ohkasin raskelt ja käisin siis kõik need ühendused,
viimase kui ühe, jootekolviga üle. Vanamoodsa inimesena kasutasin räbustiks kampolit, kuid võib pruukida ka mõnda jootevedelikku. Üldiselt pole see
asi üldse mitte lootusetu - hakkab tina külge küll kui hästi meelitada.
Kui kellelgi on need kontaktid hullemas seisus ja kohe kuidagi tina külge ei saa ning mehhaaniliselt puhastama ei pääse, siis võib otsida välja mõne
vana veneaegse aspiriini tableti (just see vanamoodne pisike tablett, mitte tänapäevane suur), avada kõik aknad, komandeerida naise ja lapsed välja,
tõmmata gaasimask pähe ja kasutada seda aspiriini tabletti nagu kampolit - sedasi hakkab tina ka kõige võimatumatesse kohtadesse külge aga hais on
jube.
Erilist tähelepanu tuleb pöörata nendele vasest rõngastele, mille külge kruvitakse temperatuuri- ja kütusenäidiku kontaktid. Tundub nagu oleks seda
asja projekteerides arvatud, et piisab vaskrõngaste pressimisest plaadi külge küll, kuid hiljem jälle otsustatud, et natuke tina peab kaa panema.
Ühesõnaga - need rõngad tuleb kaa üle käia. Selle juures ei tohi augu diameeter väheneda - kruvi peab sealt läbi mahtuma, samuti ei tohi tinaga väga
uputada, muidu PCB ei mahu enam tagasi. Siin PILT pildil on kenasti näha, et
need vead on pildi tegemise hetkel veel parandamata. Kindlasti tuleb need augud ilusaks teha! Samuti tuleb jälgida, et ükski kontakt ei lühistuks mõne
teisega kokku - jootekolb peab piisavalt peenike olema ning käsi ei tohi väga väriseda.
Lisaks joodiste üle tinutamisele said ka mõlema kella kontaktid kustutuskummiga puhtaks ja läikima löödud.
Olles sedasi PCB üle käinud ja tööga rahule jäänud, võib asja kokku tagasi panna. See toimub täpselt vastupideses järjekorras lammutamisele. Kas seda
idiootset kruvi sinna kellade valguse timmimise poteka alla panna või mitte, on igaühe enda otsustada - mina ei pannud. Seal on kaks kruvi lähedal ja
kui keegi just jubeda jõuga seda poteka nuppu sissepoole pressima ei hakka, siis ei juhtu mitte midagi kui seda kruvi seal ei ole.
Nojah, olles kellad kokku tagasi pannud ning veidi aega kuumaastikul ringi sõitnud, et näha, kas ühendused peavad rappumisele vastu, avanes selline
huvitav vaade: PILT (vahepeal oli päike otsustanud loojuda).
Natuke muret tegi mulle temperatuurinäidik, mis visa järjekindlusega näitas 90 asemel sadat. No kurat, seda häda veel vaja!
Järgmine päev piinasin masinat kuidas oskasin, ajasin nii kuumaks kui sain ning tundub, et kõik töötab normaalselt - termostaat avaneb, suur ring
rakendub, radikas jahutab kenasti, seistes käivitub ventikas üsna õigel ajal... aga temperatuur on näidiku järgi sada. Kuna mul ei ole kahjuks
diagnostikajuhet, siis ei saa kontrollida, mida aju asjast arvab, kuid mus süveneb kahtlus, et Audi insenerid on arvestanud, et need kontaktid on
kehvad ning liiga hea ühenduse korral lihtsalt näidataksegi rohkem... No **** ma ei või...
Tegelikult ma kakkusin pärast kellad veel üks kord lahti ja kontrollisin, ega ei ole mõni lühis tekkinud kuskil, mis temp. näidikut võib mõjutada - ei
olnud. Müstika...
EDIT:
Mnjah... Kuidas seda nüüd öeldagi... audi - wookie 1:1.
Näitas sada ja ilmselt oli kah sada... Peale termostaadi ja veepumba vahetust on 90...
|
|
|
midiman
huviline
Registreerunud 19.12.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia 2007, Suzuki Samurai 1994
|
postitati 22.05.07 14:38
|
|
|
Kas viga minu arvutis? Mina ei näe ühtegi pilti
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 22.05.07 14:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: midiman
Kas viga minu arvutis? Mina ei näe ühtegi pilti |
Ei, viga oli minu arvutis, õigemini serveris.... Läks väheke nusseti. Nüüd on korras.
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Outback´13, Gaz 2410
|
postitati 22.05.07 14:58
|
|
|
pildid täitsa olemas
|
|
|
kentq
huviline
Registreerunud 16.04.07
Asukoht: Tallinn, kesklinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9TDI, aut. '93
|
postitati 22.05.07 17:23
|
|
|
ei jõudnud läbi lugeda aga kannatus pidi tõesti katkema kui kellade kohta on võimalik nii pikalt kirjutada.
|
|
|
Speiss
huviline
Registreerunud 18.10.04
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: Ford
|
postitati 04.06.07 17:28
|
|
|
Tegin omal kah triki ära, enne bensunäidik ja temp näidik mõlemad ujusid kuidas tahtsid, peamiselt lamasid 0 asendis.
Samas mul tulid kõik kellad koos selle skeemiplaadiga klaasi pealt maha ja olid kinni ainult kahe kontaktikruviga, st mingeid plastmassist nagasi ei
olnud ja pooled sammud juhisest jäid vahele. Samuti pold mingeid probleeme selle serva all oleva kruviga. Juu siis mingid aastakäigulised
erinevused.
Igatahees on nüüd mõlemad näidikud raudpolt õiges asendis. Täna sai küll tööl käidud mittetöötava spidomeetriga ja muretsetud ,et mis küll valesti
läkks aga õhtul ühendasin ka selle spidomeetrisse mineva pistiku külge ja sõit võib jätkuda
|
|
|
4b
huviline
Registreerunud 09.01.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80B4 1.9tdi
|
postitati 08.06.07 08:56
|
|
|
Kas seda kütusenäidikut saab reguleerida ka kuidagi?
Mul näitab kogu aeg 1/4 paaki vähem kui tegelikult kütust on.
Et paneks paagi silmini täis ja siis reguleeriks seieri paika.
Seal näiduki ees on mingi julla, aga seda keerates ei mõju miskit, võibolla on seal lihtsalt kork peal ja all mingi kruvi, aga ma väga kõvasti ei
julge kangutada.
Äkki keegi on kursis sellega, või tuleks viga ja lahendust otsida hoopis kütusepaagis olevast andurist?
Auto hakkab ikka A tähega
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 08.06.07 09:02
|
|
|
Vaata seda teemat: http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=40626
Tsitaat viimasest postitusest:
Tsitaat: | Algselt postitas: janeki
Selles multimeedia manuaalis polegi näitajatest juttu, pdf-is ka pole, on AUDI 100 83-91 omas. Sellel täiesti tühja paaki 12L, ootad 2 min ja osuti
peab olema punase ala paremas servas. Osuti peab liikuma ühest otsast teise anduri 544 oomiga (tühi paak) kuni 60 oomiga (täis paak).
Aga teistega peab siis lihtsalt ringi tuulama ja otsima, kas kuskil kirjutatakse midagi täpsemalt... |
|
|
|
|
Umpser
huviline
Registreerunud 01.02.07
Kasutaja on eemal
|
|
Andre
huviline
Registreerunud 25.07.06
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A8L D4 4,2TDI 258kW 2011a.; A8Q D3 4.0TDI 202kW 2005; A4 B7 2.0TDI 102kW 2008 S-Line ja Audi 80 B3 Quattro 2,3 98kW 1990
|
postitati 14.06.07 02:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 4b
Kas seda kütusenäidikut saab reguleerida ka kuidagi?
Mul näitab kogu aeg 1/4 paaki vähem kui tegelikult kütust on.
Et paneks paagi silmini täis ja siis reguleeriks seieri paika.
Seal näiduki ees on mingi julla, aga seda keerates ei mõju miskit, võibolla on seal lihtsalt kork peal ja all mingi kruvi, aga ma väga kõvasti ei
julge kangutada.
Äkki keegi on kursis sellega, või tuleks viga ja lahendust otsida hoopis kütusepaagis olevast andurist? |
soovitan seierit tühja paagi järgi regullida. jäin kunagi teele kuna olin täis paagiga reguleerinud. aga jahh seal näidiku all on nupuke mis tuleb
eemaldada ja siis saab väikse kruuvariga nt. keerata.
Auto algab A-tähega
|
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.06.07 11:19
|
|
|
B3 l vene keelne raamat soovitas- paak tühjaks. 4 liitrit bensiini sisse - ja siis esimese punase kriipsu peale keerata. Ise olen kontrollinud nii et
sõitnud punase alani see peaks olema 10 l - siis bensu paak täis, läkski u 60 liitrit sisse ehk siis näitab enam vähem õieti.
Ja kui temp ja beno kellad segast peksavad siis kõige pealt soovitaks nende alused kruvid/mutrid kinni keerata. Siis alles hakkaks asja laiali
lammutama.
|
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 24.08.07 21:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tegelane5
Ja kui temp ja beno kellad segast peksavad siis kõige pealt soovitaks nende alused kruvid/mutrid kinni keerata. Siis alles hakkaks asja laiali
lammutama. |
Jah. Tõsi minul see kinni keeramine ei aidanud eriti rohkem kui päevakeseks. Samas, peale üle jootmist on nüüd juba tükk aega väga hästi töötanud. Juu
seal ikka mõni külmakas oli - kas siis nende ühendusrõngaste juures või mujal, mine võta kinni...
|
|
|
heigo003
huviline
Registreerunud 01.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.09.07 11:46
|
|
|
sama jama nagu alguses kirjeldatud, bensiin ja temp. näidikud jukerdavad-aga juures veel üks probleem. Nimelt pöördeid näitab vähe .Olen natuke
uurinud ,et sõbral sama mootori (2,3) ja sama kiiruse juures (100km/h) on pöörete erinevus 400 pööret. Milles võib viga olla?
|
|
|
OOOO
huviline
Registreerunud 15.09.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.10.07 20:26
|
|
|
Mu B4 kelladel on pooled pirnid kustus ja pimedas on halb sõita kui kiirust ei näe. Millised pirnid sinna sisse käija võiksid?
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 06.10.07 06:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: OOOO
Mu B4 kelladel on pooled pirnid kustus ja pimedas on halb sõita kui kiirust ei näe. Millised pirnid sinna sisse käija võiksid? |
Kellade valgustuseks sobivad 1,1W pirnid (võib panna ka 1,2W), hoiatuslampidesse aga 1,2W või 2W, kõik siis 12V loomulikult.
|
|
|
heigo003
huviline
Registreerunud 01.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.10.07 09:53
|
|
|
kellade valgustuseks sobivad ka 2w-ed
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 17.10.07 16:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: heigo003
kellade valgustuseks sobivad ka 2w-ed |
Jah, füüsiliselt lähevad pesasse sisse küll, kuid vagcat pakub valgustuseks just 1.1W. Võib-olla arvasid insenerid, et 2W pirnid lähevad liiga kuumaks
ja sulatavad need plastmassist valgusjuhid, mille abil valgus kellade taha laiali jaotatakse, üles.
|
|
|
Mudjamix
klubiliige
Registreerunud 29.03.05
Kasutaja on eemal
Auto: TT mk2 + Q7
|
postitati 17.10.07 17:28
|
|
|
No mul need 2w-sed sees juba üle aasta ja ei ole veel miskit sulama läinud.Ilusam jääb ka igatahes ja kui liialt ere tundub siis ju reostaat ka
olemas.
Don't drink and drive. You might hit a bump and spill your beer
|
|
|
|
joep
huviline
Registreerunud 22.10.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi b4 1992 66kW 2.0
|
postitati 22.10.07 18:15
|
|
|
aga kas digikellal peaks ka pirn taga olema?
pimeduse saabudes kaoba kellaga visuaalne kontakt
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 22.10.07 19:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: joep
aga kas digikellal peaks ka pirn taga olema?
pimeduse saabudes kaoba kellaga visuaalne kontakt |
Vat pead ei anna aga nagu meenuks, et kella valgustab üks tahhoka taustvalguse pirnidest. Vist see, mis valgustab madalamat (vasakut) poolt. Kas sul
on need pirnid kõik terved aga kella taga valgust pole?
Samas, erinevatel aastakäikudel on need näidikud pisut erineva ehitusega, seega pole võimatu, et sinu masinal on kella jaoks eraldi lamp.
|
|
|
OOOO
huviline
Registreerunud 15.09.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.10.07 13:49
|
|
|
Kes teab kust sellist pirni saada? Ma ikka päris mitmest kohast otsinud ja ei leia.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 26.10.07 14:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: OOOO
Kes teab kust sellist pirni saada? Ma ikka päris mitmest kohast otsinud ja ei leia. |
Forss.
|
|
|
prophecy
huviline
Registreerunud 04.08.05
Asukoht: Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 2,5tdi Quattro
|
postitati 19.11.07 07:26
|
|
|
minu käest näiteks terve 80 b4 kellade ploki jagu üle neid
|
|
|
|
kaints
huviline
Registreerunud 31.07.07
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: 100 2,8 quattro ja 90 2,3 quattro
|
postitati 26.02.08 18:00
|
|
|
Minu audi 100 c4 spidomeeter teeb ka imelikke trikke. Nimelt jääb sõidu ajal kinni, mingi suvalise kiiruse peale ja isegi süüte väljalülitusel ei lähe
vahest nulli. Ja vahest süüte sissekeeremisega kerkib spidokas ise kuskil 50km/h juurde. Kas viga võib olla külmjoodises?
|
|
|
egert20
huviline
Registreerunud 12.08.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.02.08 15:11
|
|
|
Tänud kasutajale wookie sellise asjaliku teema tegemise eest!
Sai siis ka juhendi järgi tegutsetud ning üle joodetud ja nüüd hakkasid temp. ja kütteseier ka õige näite näitama.
Ainuke mure tahhokaga mis näitab tühikäigul 100 kanti kuid 100 sõites kuskil 2800-2850,kuid see vist juba tahhoka viga,probleem oli ka enne
ülejootmist.
Egert
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |