Lehekülgi: 1 2 3 .. 5 |
Skeldo
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Põhi
Kasutaja on eemal
Auto: Hybrid
|
postitati 19.03.03 17:23
|
|
|
"Sierrast Ferrarit naljalt ei ehita!" ehk Eestis kehtivad tehnilised nõuded ja piirangud sõiduautodele.
Panen siis siia ka selle yles.
Kuigi autode ümberehitamine ja tuunimine on Eestis lubatud, pole näiteks ZAZ-st Ferrarile sarnaste kiirusomadustega auto ehitamine aga võimalik.
Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse (ARK) peadirektori asetäitja Rein Eineri sõnul lähtutakse Eestis autodele seatavate tehniliste tingimuste osas nö
“põhjamaade tavast”, kus igasugusesse ümberehitamine ja tuunimine on rohkem reglementeeritud kui näiteks Saksamaal.
“Siin on aluseks lihtsalt vajadus tagada liiklejate ohutus,” kinnitab ta.
Eestis sätestab autode ümberehitamiseks ja tuunimiseks lubatud piirid Teede- ja sideministri määrus nr. 50, 18. maist 2001. See on ka esimene
dokument, millega oma igapäevasõiduki ümberehitust või ilusamaks tegemist plaanides tasub tutvuda.
Selle põhjal loetakse ümberehituseks sõiduki konstruktsiooni muutmist, mille käigus muudetakse gabariitmõõtmeid, raskuskeskme asendit, teljekoormusi,
raami ja käiguosa ehitust, kere ehitust või selle väliskuju, istekohtade arvu ja ehitust, mootori kütuse liiki, võimsust ja töömahtu ning
paigaldatakse või eemaldatakse lisaseadmeid.
Ümberehituseks ei loeta aga agregaatide, sõlmede ja osade asendamist samatüübilistega, kui selline asendus on valmistaja poolt ette nähtud.
Ümberehituseks ei loeta ka väiksemate lisaseadmete ja varustuse paigaldamist (kliimaseade, allasõidutõkked, udutuled jne).
Rein Eineri sõnul ongi üheks suuremaks probleemiks see, et inimesed pole kursis sellega, mis on lubatud ja mis mitte. Nii pöördutaksegi
registrikeskuse poole alles siis, kui sõiduki ümberehitus juba tehtud. Tehnilistele tingimustele mittevastamise korral tähendab see aga vajadust
taastada sõiduki algne välimus või halvemal juhul see suisa lammutada. Seega tasub enne tööde algust kindlasti autoregistrikeskuse spetsialistidega
ühendust võtta ning oma plaanid ära rääkida. Vaid sellisel juhul võib olla kindel, et ümber ehitatud sõiduk ka hiljem seaduses sätestatud tehnilistele
tingimustele vastab.
Suhtlemist autoregistrikeskusega nõuab ka soov ise endale autot ehitada. Seaduse kohaselt on omavalmistatud sõiduk on oma tarbeks valmistatud
omanäolise disainiga sõiduk . Varuosadest kokku pandud masin aga selle määratluse alla ei lähe ning seega ka registreerimisele ei kuulu
Seejuures ei ole isetehtud sõiduki mootori kütuse liik, töömaht ja võimsus piiratud, küll peavad mootori vibratsioon, müra ja heitmed olema lubatud
piirides. Sõiduauto võib olla esirattaveoline, tagarattaveoline või nelikveoline.
Isetehtud sõiduki pidurisüsteem peab olema tehase poolt komplektselt valmistatud, ka peavad sõiduauto aknaklaasid, valgustusseadmed, istmed,
turvavööd, veljed ja rehvid olema sertifitseeritud ning omama markeeringut E või e . Auto sillad ja rooliseade on soovitav valida mõnelt sama
täismassiga automudelilt. Rooliseade peab olema ohutu roolisambaga.
Kel aga plaanis ise endale ralliauto ehitada ning sellega igapäevaselt liigelda, peab sellest plaanist aga koheselt loobuma. “Ralliautosid
registreeritakse vaid Eesti Autospordi Liidu avalduse alusel, kinnitab Rein Einer. Ka pole ralliauto tavaliikluses kasutamiseks ette nähtud, vaid
sellega tohib sõita ainult treening- ja võistlusperioodil. Edaspidi plaanitakse võistlusautodele hakata välja andma ka eriseeria numbreid.
Aknad
Tuuleklaasi läbipaistvus juhi vaateväljas peab olema vähemalt 75%, enne 1985. aastat valmistatud sõidukitel vähemalt 70%. Tagumises asendis oleva
juhiistme seljatoest eespool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus peab olema vähemalt 70%, sõltumata nende valmistamise aastast. Kui tagaakna
läbipaistvus on alla 70%, peavad sõiduki mõlemal küljel olema tahavaatepeeglid.
Mootor
Asendusmootorina on lubatud sõidukile paigaldada valmistaja poolt sellele automudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid. Kui vahetusmootoreid
ei ole toodetud ja sõidukile otsitakse asendusmootorit, siis tuleb arvestada sellega, et asendusmootor ei tohi originaalmootorist erineda võimsuse
poolest rohkem kui 30 protsenti, mootori töömahult 20 protsenti ning mootori massilt 10 protsenti. Ka võib asendusmootori paigaldamisel muuta ainult
mootori kinnitusdetailide ehitust, kerele ja raamile sisselõikeid teha ei tohi.
Katus
Kaasaegsetel sõiduautodel on kandevkere üheks kandeelemendiks katus. Katuse eemaldamine nõrgestab keret, seetõttu tuleb kere põhja. Sõitjate ohutuse
tagamiseks tuleb kabrioletile paigaldada turvakaar. Seetõttu on soovitav enne tööde alustamist konsulteerida ARK tehnoosakonna või viimase poolt
tunnustatud eksperdiga. Enne ümberregistreerimist peab sõiduki ohutust kontrollima ekspert.
Tuled
Iga laterna toonimine rikub ära selle laterna vastavuse nõuetele ja seega ei ole lubatud. Auto põhja alla lisavalgustuse paigaldamine ei ole lubatud.
Omavoliline tulede asendamine on keelatud
Summutid
Heitgaaside süsteemi ümberehitamine on keelatud. Küll võib aga kasutada konkreetsele masinale tootja poolt ette nähtud summuteid.
Sisustus
Kere/kabiini sisustus peab vastama valmistaja juhendile. Valmistaja juhendile vastav tähendab seda, et tohib paigaldada sõidukisse ainult sellist
armatuurlauda, millist valmistaja sinna ette näeb. Sellel juhul on tagatud materjali põlemiskiirus, armatuurlaua jäikade osade ümardusraadiused jm.
Istmed peavad vastama valmistaja juhendile ja olema selle juhendi kohaselt kinnitatud.
Rooli peab omama vastavuse sertifikaati ja valmistaja tõendit selle kohta, millisele sõiduki tüübile see on sobiv. Sertifikaadi puudumisel peab ARK
määrama rooliratta kõlblikkuse ekspertiisi ja tegema nõuetele vastavuse kohta märkuse sõiduki registreerimistunnistusele.
Rattad
Sõidukil peab kasutama valmistaja poolt ettenähtud rehve ja velgesid.
Kere
Antitiibade ja spoilerite paigaldamine on lubatud, kuid seda on soovitav lasta teha firmadel, kel on olemas vastav kogemus.
Kängururaudu tohivad omada vaid pärast 1.jaanuarit 2002 registreeritud M16 ja N16 kategooria sõidukid. Enne seda kuupäeva esmaregistreeritud
sõidukitele see nõue ei kehti.
Sõidukite esimesi ja tagumisi kaitseraudu ära võtta ei tohi.
Ja lisan ka Äripäeva arvamused siia.
------------------------------------
Kui autor oleks vähekenegi enne ringi kuulanud asjatundjate käest, siis teaks, et just Sierra on Eestis nii kiireks ehitatud, et Ferrarri pole mingi
konkurent kiirendamisel!
..
Selle eelmise kommentaari kirjutasin mina ja Ferrari on õige kirjapilt ikka!
Äge jutt ju
|
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 19.03.03 18:20
|
|
|
Ma viin auto Emexisse.
|
|
|
Skeldo
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Põhi
Kasutaja on eemal
Auto: Hybrid
|
postitati 19.03.03 18:52
|
|
|
Jutt on siis tänase Äripäeva lisas- Auto.
|
|
|
|
Demis
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 5 cyl 20V
|
postitati 19.03.03 19:16
|
|
|
Krt. varsti on nii, et tahad autol pirni vahetada pead maitia mida selleks tegema!
|
|
|
|
Miki
huviline
Registreerunud 16.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: VW Golf 3 VR6
|
postitati 19.03.03 20:19
|
|
|
ICE.. kas sina saad ARKi ylevaatusest oma autoga läbi?
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 19.03.03 20:30
|
|
|
Tõstsin teema Tehnilise alla ja panin topped, kuna artikkel sisaldab vajalikku informatsiooni, mida on tõenäoliselt kõigil kasulik teada ning
vastavasisuliste küsimuste tekkimisel foorumisse saab sellele teemale viidata...
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 19.03.03 20:38
|
|
|
Minge p***e ARK
ma juba lootsin et ei pea enam seda ila kunagi lugema aga nad suudavad seda ka juba ajalehte panna.See materjal on pärit ülevaatajate alg ja
täiendkursuselt ja ma olen sellega isegi liiga tuttav juba.üldiselt teeb ikka tigedaks küll,nagu ma juba eestpoolt lugesin.see tähendab ilmselt ka
seda et ma ei tohi oma ulmelist granadat ka kunagi registrisse võtta kuna mul on vahetatud pool põhja ja esiotsa.ja oma pikendatud raamiga urali võin
vist ka elu lõpuni kaminatuppa tuua nende reeglite põhjal
|
|
|
|
Demis
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 5 cyl 20V
|
postitati 19.03.03 20:39
|
|
|
IRW @ Ural kaminatoas.
Lille riiul
|
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
postitati 19.03.03 20:57
|
|
|
asi on ikka erii hulluks läinud. kui ma endale tellin varuosade kaupa terve auto ja ise kokku lapin siis arvele ei võetagi irw
|
|
|
|
Skeldo
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Põhi
Kasutaja on eemal
Auto: Hybrid
|
postitati 19.03.03 21:43
|
|
|
Nii audi omanikud, jätke igasugune ymberehitus pooleli ning sõitke plank variandiga
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 20.03.03 06:28
|
|
|
No üks asi on seadus, teine asi on reaalsus. Seadus on tugev vaid kahel juhul - kui ta on hea seadus, mida inimesed tahavad järgida või kui ta ei ole,
aga tal on tugev enforcement mechanism. Teadaolevalt ei ole sellel ümberehitust puudutaval reeglitekogumikul mingit erilist kandepinda.
Aga sellegipoolest on kasulik kursis olla, mida juriidiliselt nõutakse, kasvõi üliagarate korravalvurite bluffist arusaamiseks...
|
|
|
|
äär
huviline
Registreerunud 01.12.02
Asukoht: tln. ja vajadusel ka mujal
Kasutaja on eemal
Auto: cq
|
postitati 20.03.03 06:43
|
|
|
IRW see ralliauto jutt on väga kahe otsaga(lausa nelja otsaga:cool Auto
ehitatakse ju registreeritud põhja peale.Seega on register andnud välja tehnilise passi.Järelikult võin sellega paugutada niipalju kui tahan.Ja kuna
ralliks ehitatud auto peab vastama liiklus eeskirjale ja läbima ka ülevaatuse,siis ma ei näe sellel punktil mingit mõtet. Seda enam,et täies laksus
võistlusautoga ei raatsi (rahakott ka ei raatsi) niigi keegi linnas lõbusõitu teha.
Tegelt on see nii haige teema,et täus kole! Heitegaasid on igal teisel sierral rohkem paigast ära ja turvalisusest ei kannata üldse juttu teha.
|
|
|
äär
huviline
Registreerunud 01.12.02
Asukoht: tln. ja vajadusel ka mujal
Kasutaja on eemal
Auto: cq
|
postitati 20.03.03 07:03
|
|
|
Ja kui süveneda,siis võib teha peaaegu kõike mis aitab autot kiiremaks,tugevamaks ja turvalisemaks teha.Kasutades muidugi mõistust,mitte
sapparile-ferru-mootori stiili!
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
|
rixa
huviline
Registreerunud 22.11.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 330XD
|
postitati 21.03.03 06:54
|
|
|
Jutt jumala õige. Mina olen eesti "kollased" lehed ammu reastanud enda jaoks 1. SL õhtuleht 2. Äripäev ja siis teised :-)
|
|
|
Skeldo
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Põhi
Kasutaja on eemal
Auto: Hybrid
|
postitati 21.03.03 07:17
|
|
|
Õhtulehest ei saa üldse rääkida, see ju täielik kollane leht, Sporti võib sealt ainult lugeda, needki on enamus sportnetist kopitud. ahjaa, koomikseid
võib ka lugeda
|
|
|
|
päkapikk
huviline
Registreerunud 18.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4Q & Mx5
|
postitati 21.03.03 15:29
|
|
|
Aru ma ei saa sellest ilkumisest. Kas oleks tore kui mingid suvalised vennad panevad miski panni kokku ja siis hakkavad tänaval lendama - uups ei
saanud pidama, vabandust, et pereema koos lapsega surnuks sõitsin .. Kas keegi on läbi teinud protsessi - avaldus ARKi "tahan seda ja teist
teha" - luba saadyd - ümber ehitatud. Või siis pole luba saadud, mis põhjustel. Kuulaks selliseid kogemusi.
|
|
|
madjs
huviline
Registreerunud 28.10.02
Asukoht: Läänemaa, Lihula
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 1,9tdi, Suzuki VX 800, Golf 2 GTI, Megan Coupe 108kw
|
postitati 21.03.03 15:51
|
|
|
Tuttav sellise asja läbi teinud. Nimelt oli tal soov vana villist ümber ehidada. Ark-st sai ta probleemideta ümberehitusloa (võibolla mängisid rolli
tutvused, ei tea). Ehitus ise oli aga tunduvalt valulisem, aega läks sellega mingi paar aastat enne kui sõidukorda sai. Masinal originalist palju
järgi ei jäänud. Nimelt nelikvedu sai likvideeritud, mootoriks sierralt pärit 2,1D,
kast sierra, tagasild RAF, esiistmed SAAB, spido vaz 06, tiivad 10cm laiemad, Jeepi veljed+mingi 10cm vahetükid esisillal et õiget laiust saavutada,
nahksisu, roolivõim, palju poleeritud roostevaba, värviks sinine pärla jms. Nüüdseks asi täiesti sõidukorras ja rahval uudistamist kui palju.
|
|
|
päkapikk
huviline
Registreerunud 18.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4Q & Mx5
|
postitati 21.03.03 15:57
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja madjs
Tuttav sellise asja läbi teinud. Nimelt oli tal soov vana villist ümber ehidada. Ark-st sai ta probleemideta ümberehitusloa (võibolla mängisid rolli
tutvused, ei tea). Ehitus ise oli aga tunduvalt valulisem, aega läks sellega mingi paar aastat enne kui sõidukorda sai. Masinal originalist palju
järgi ei jäänud. Nimelt nelikvedu sai likvideeritud, mootoriks sierralt pärit 2,1D,
kast sierra, tagasild RAF, esiistmed SAAB, spido vaz 06, tiivad 10cm laiemad, Jeepi veljed+mingi 10cm vahetükid esisillal et õiget laiust saavutada,
nahksisu, roolivõim, palju poleeritud roostevaba, värviks sinine pärla jms. Nüüdseks asi täiesti sõidukorras ja rahval uudistamist kui palju.
|
Sai regatud ka?
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 21.03.03 15:59
|
|
|
Ma arvan et probleem rohkem selles et inimesed ei tea ega ole vaevunud uurimagi kas võib midagi teha või ei või. Ise kuulun sinna esirinda. Kunagi
pole mõelnudki et äkki nii ei tohi. Tavaliselt olen soomlaste üle naernud et seal nii karm kord. Nüüd sain seaduste raamatuga pähe nii mis kolises.
Mul ei ole miskit selle vastu et midagi on lubatud või keelatud aga no mõni asi on nii naeruväärne et ei usuks silmi kui ei näeks paberil kirjas.
Kuskile võiks ju mingi piiri tõmmata alates millest on luba vaja või ei ole.
|
|
|
madjs
huviline
Registreerunud 28.10.02
Asukoht: Läänemaa, Lihula
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 1,9tdi, Suzuki VX 800, Golf 2 GTI, Megan Coupe 108kw
|
postitati 21.03.03 16:11
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja päkapikk
Tsitaat: | Esialgne postitaja madjs
Tuttav sellise asja läbi teinud. Nimelt oli tal soov vana villist ümber ehidada. Ark-st sai ta probleemideta ümberehitusloa (võibolla mängisid rolli
tutvused, ei tea). Ehitus ise oli aga tunduvalt valulisem, aega läks sellega mingi paar aastat enne kui sõidukorda sai. Masinal originalist palju
järgi ei jäänud. Nimelt nelikvedu sai likvideeritud, mootoriks sierralt pärit 2,1D,
kast sierra, tagasild RAF, esiistmed SAAB, spido vaz 06, tiivad 10cm laiemad, Jeepi veljed+mingi 10cm vahetükid esisillal et õiget laiust saavutada,
nahksisu, roolivõim, palju poleeritud roostevaba, värviks sinine pärla jms. Nüüdseks asi täiesti sõidukorras ja rahval uudistamist kui palju.
|
Sai regatud ka? |
Regatud mis regatu ilusad nii-öelda usa numbrid küljes, isegi saanud ringi põristada (kõrvalistmel). Ps. kui tänaval hoolega ei vaata siis tagant võib
eksikombel Wrangleriks pidada, küljelt ja eest see võimalus muidugi välistatud.
|
|
|
koit46
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 3.0
|
|
ViljarS
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Focus RS 2010
|
postitati 02.09.03 17:24
|
|
|
päris karmix on ikka asjad aetud
|
|
|
allans
huviline
Registreerunud 24.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.09.03 12:33
|
|
|
kui seda teksti lugeda siis on ikkagi tunne et teatud ringkonnad kindlustavad endale turgu.milleks ma pean panema audile alla just audi välja laske
süst.kui ma pean firmale maksma selle eest kokku ca.15 k.kurat kus on demokraatia ja kliendi vaba valik.Olen nõus et detailid mida vahetad on täitnud
teatud turvanõuded(E)see on arusaadav ja nende paigaldus on korrektne.Aga ülejäänud asjad pistku küll endale p...se .Kinnituseks oma vihapurskelehelistasin forssi ja küsisin istet oma coupele "POLE OLEMAS EI
TEHTA" ütles mees ja kuna vana hinnakirja oli võimalik veel vaadata (tool müüdi eraldi juppidena)oleks pink läinud maksma ca 10k .mina isiklikult
julgen küll need vennad avalikult p...se saata kes nii mõtlematuid asju paberile panevad ja nimetavad seda seaduseks.
|
|
|
allans
huviline
Registreerunud 24.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.09.03 13:22
|
|
|
rääkisin praegu mingi vennaga arg-ist ca 30min.minu küsimus oli konkreetselt pinkide kohta,lõppuks mees sai niipalju aru et teatud asjad on seotud ka
inimlikuma poolega mitte ainult äriga.paigaldatava detaili kohta oleks vaja tehase poolt kirja kasvõi (garantii)mis näitab et see toode on läbinud
teatud katsetused ja talle on omandatud (E)sertifikaat. sparco maaletoojale itaalia autost mees lubas asja uurida,aga samas küsin foorumi meeste käest
juhul kui keegi puutub kokku näit. istmetega kas on võimali kellelgi saada mingi istme jaoks selline kõva paber.Ma küsisin argi mehe käest kas loome
siis sellest pretsedendi mees oli nõus ütles et tee avaldus too paberid ja vaatame läbi ,kaks võimalust kui JAH.siis on see meile suur võit kui EI
siis tuleb nende põhjalik vastus(nii nad ise lubasid)saata euroopa inimõiguste kohtusse eks näis mis siis aeg edasi toob
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 5 |