Lehekülgi: 1 2 |
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 16.12.10 12:43
|
|
|
A8 D2 94' xenoni pärast kordusülevaatusele
Täna siis juhtus kummaline lugu, et tehnoülevaatusel jäid ette Xenon tuled. Mudeliks on 1994 aasta A8 D2. Minu käes on ta teist aastat ning vahepeal
pole ühtegi asja ise vahetanud. Samas ei tekkinud täpselt samas ülevaatuspunktis ka eelmisel korral probleemi.
Täna siis tuli aga otsus, et Xenone ei tohi minu autol kasutada. Väidetavalt ei tohtivat enne 1997 aasta autodel üldse Xenone ees olla ning kindluse
mõttes tehti Arki veel järelpärimine selle kohta (vastust alles oodatakse).
Midagi muidugi autoga kunagi tehtud on - vasak tulekorpus on kunagi välja vahetatud ja peaks ka ametlikult Xenoni toetama. Parem paistab aga originaal
olevat ning Xenoni lubavaid tähiseid peal ei ole. Samas oli valgusvoog ise korralik ja mingit puhtfüüsilist tõrget a la vastutulija pimestamine küll
ei ilmnenud.
Kui ma vaatan kas või Auto24 müügikuulutusi on sarnastel 94-96 aasta masinatel enamasti xenonid ees - kas need kõik on siis illegaalsed?
Igatahes kordusülevaatus kirjutati alla ja enne läbi ei saa kui omale halogeene ette ei pane või kuidagi ära ei tõestata, et kõik on siiski õige.
Kui ma nüüd ei eksi, peaks Xenon pirni tüüp olema D2S. Kas sinna asemele võib panna H7 halogeenid - lugesin nagu netist nii kiiruga välja - võin ka
muidugi eksida. Igatahes peab varuvariandi ruttu välja mõtlema, et auto legaalseks saada.
Kui keegi oskab midagi kommenteerida või soovitada olen väga tänulik.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 16.12.10 12:49
|
|
|
Mina panen enne ülevaatust autole kõik originaaldetailid külge, mis välimust puudutab. Väheke sebimist on, kuid siis jälle kaks aastat muretu.
Sinu probleem on nüüd selles, et kui paremas saad lihtsalt H7 pirni sisse torgata, siis vasakusse ei pruugi tavaline hõõgpirn enam sobida. Samuti ei
pruugi parema tule elektriühendused olla enam kokkusobivad, rääkimata siis vasakust.
Aga kõigepealt tuleks tuled tagantpoolt lähenedes üle vaadata.
|
|
|
|
seitsmene
huviline
Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4,2
|
postitati 16.12.10 14:09
|
|
|
Ka minul oli tehasepaigaldatud xenon kunagi D2-l. Sain tollal siiski ülevaatusel ametlikult läbi, kuigi sel puudusid nii tulede pesurid kui kõrguse
regulaatorid. Hiljem oli kord juhust osta uued tuleklaasid, vanad olid tuhmunud - siis uutel klaasidel olid vajalikud tähised peal, mis üldse oleks
küsimusi tekitanud. Mina paneks ennekõike ca 450 eeki uue klaasi alla ja see peaks olukorra lahendama.
|
|
|
kuno666
huviline
Registreerunud 15.07.06
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2xV8 & 1x 2,2 20v.
|
postitati 16.12.10 14:42
|
|
|
Kõige lihtsam on proovida saada revalist enda auto kohta lisade nimekiri, seal kirjas kas on pandud tehasest xenon või mitte ja kui on siis pole üv
meestel midagi öelda. Paraku on nii, et need üv mehed ise ei tea asjast suurt midagi on läbi lugend, et kui tähist ja pesureid ja autom regulli pole
siis ei tohi olla ja kõik aga tglt kui tehas on nd ette pannud siis ei ole neil midagi öelda. Kuskil siin foorumis on xenonite teema ja oli ka ühel
bmw klubilisel sama probleem, lühidalt siis võeti ta jupo poolt maha ja öeldi, et xenon ei või olla ja kohe kordus ja siis see vend hakkas asja uurima
ja läks asjaga kohtusse ja käis arkis jne sealt ei öeldud midagi tarka ja lõpuks sai um-ist lisade nimekirja ja võitis selle kohtu asja kuna
tehasepoolt on neid nii ette pandud. Siin foorumis oli ühel s6plusil ka üv minuarust sama jama.
|
|
|
Ollu
huviline
Registreerunud 30.08.10
Asukoht: Tallinn/Saue
Kasutaja on eemal
Auto: A4
|
postitati 16.12.10 15:08
|
|
|
Siin tekib kohe küsimus ehk on võimalik, et keegi targem kes jagab matsu selle koha pealt, saaks uurida välja ja lisada nimekiri Foorumisse (mis
autole on lubatud, millised ja mis nõuded on valitud pirnidega seoses). Kus kõikidel oleks võimalus vaadata ja olla kindel enne kui panevad Xenon
tuled ette?
Kindluse mõttes pakun välja sellise asja, kuna peale seda lugemist, tekkis ka endal väike kartus läbida tehnoülevaatus.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 16.12.10 15:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ollu
Siin tekib kohe küsimus ehk on võimalik, et keegi targem kes jagab matsu selle koha pealt, saaks uurida välja ja lisada nimekiri Foorumisse (mis
autole on lubatud, millised ja mis nõuded on valitud pirnidega seoses). Kus kõikidel oleks võimalus vaadata ja olla kindel enne kui panevad Xenon
tuled ette?
Kindluse mõttes pakun välja sellise asja, kuna peale seda lugemist, tekkis ka endal väike kartus läbida tehnoülevaatus. |
Nimekirja pole vaja, kuna ise neid paigaldada sa nagunii ei tohi.
Kui tehasest olid, siis võivad olla, punkt.
|
|
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 16.12.10 15:43
|
|
|
Leidsin nüüd ühe sarnase teema - küll A6 kohta. Siit loen välja, et mingitel esimestel aastatel tähistati xenoni ussikese märgiga (~~). Need on mul
klaasi peal täitsa olemas. A6'l oli veel tähistus K 44517, mul on 44520.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=56468&page=2.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 16.12.10 16:34
|
|
|
Kui su autol ikkagi tehasest saadik ksenonid küljes on, olgu nad siis kõrguse reguleerimisega või ilma, see masin on selliselt eestis esmaselt
registreeritud ja ka ülevaatuse läbinud siis ei ole mingit alust sellele kordusülevaatust vormistada.
Nagu juba mainitud, hangi mingi tõend auto esialgse varustuse kohta, (Revalist väljastatav sobib väga hästi) ning vaidlusta kordusülevaatusele
saatmine. Mitte midagi üle mõistuse keerulist selles ei ole, maksma sulle midagi ei lähe, ning järgmisel korral ülevaataja pisut rohkem mõtleb enne
põhjuseta norimist.
Ning otse loomulikult ära rohkem sellesse ülevaatuspunkti mine, ning keela ka teistel sellise koha teenuste kasutamine.
Abi saad siit: https://www.riigiteataja.ee/akt/13184742
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 16.12.10 16:49
|
|
|
Tänud mehed. Kirjutasingi juba Audi esindusse ka veidi aega tagasi.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 16.12.10 17:48
|
|
|
Ise ju ütled oma esimeses postis, et parem on originaal ja xenonit ei toeta.
Mis pirn paremas tules on, kas orig. pesaga D2S või mingi "tsaina" H1 pesaga xenon?
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide õli, seadistused, DPF-i, õhkvedrustuse
mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 25.3.1 + 17a. kogemust). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM,
SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 16.12.10 18:28
|
|
|
Ma ei ole öelnud, et paremas ei ole originaal xenon - seal ei ole lihtsalt ees praegustele standarditele vastavat klaasi, millel oleks DC cõi DR tähis
ja millest ülevaatajd aru saaks. 94-96 aastatel veel ei olnud lihtsalt neid tähistusi. Pesade uurimiseni jõuan kahjuks homme alles - täna juba pime
väljas.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.12.10 18:30
|
|
|
Kas mõlemal klaasil on see "uss" peal?
Kui jah, siis saada ülevaatuse vana kukeseeni korjama näiteks.
See "uss" tähistabki xenoni klaasi.
|
|
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 16.12.10 19:17
|
|
|
Veidi vaatasin veel nii palju kui siin pimedas sai - parem klaas on veidi vanema väljanägemisega ning all servas on "uss" ~~~ K44520. Vasak klaas on
aga uuem ning kenasti D tähisega. Aga tulede sisu tundub muidu täiesti identne mõlemal pool - peal on veel kollased klepsud Boschi ja Audi logodega,
igasugu numbrikombinatsioonid jne. Pead ju ei saa anda, aga tundub küll originaal kõik olevat. Pigem on siis vasak klaas lihtsalt mingi aeg uuema
vastu ära vahetatud - ehk oli kulunud või katki läinud. Nüüd aga jääbki vast kõige olulisem küsimus - kuda tegelastele selgeks teha, et uss on täiesti
legaalne tähis. Kui keegi mõni usutava lingi leiaks oleks vist päästetud.
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 16.12.10 21:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: McWill
Nüüd aga jääbki vast kõige olulisem küsimus - kuda tegelastele selgeks teha, et uss on täiesti legaalne tähis. Kui keegi mõni usutava lingi leiaks
oleks vist päästetud. | ARK peaks tänapäevaks omama juba vastavat paberimajandust selle tähise kohta, ehk uurida nendelt.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
fred2103
huviline
Registreerunud 26.12.08
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 17.12.10 07:04
|
|
|
Täitsa jamps - Revalist vastati ka, et konkreetne masin on vähemalt tehasest halogeenidega väljunud.
Nüüd vist kindlam kuidagi halogeenid ikkagi sisse panna, aga pole aimugi kui keeruline või kulukas see on. D2S paistab ikkagi pirni formaat olevat.
|
|
|
Martinez
huviline
Registreerunud 22.09.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B5 1.8TQ, Passat B7, DL 1000
|
postitati 17.12.10 12:17
|
|
|
Ise käisin kuu alguses ülevaatusel ja taheti ka nöökida xenonitega. Jah, ei ole tehasest nii välja tulnud, peale nina puhtaks pühkimist läksid ette
sama kere pealt (tehasese originaal) xenon esilaternad.
Algul rääkisid, et sellel autol ei tohi olla xenoneid kuna ei ole tulede pesureid ja automaatset tulede regulaatorit.
Tõin välja Teede- ja sideministri 18. mai 2001. a määruse nr 50:
Tsitaat: |
19) lisa 1 koodi 224 nõuete punkt 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: « 2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud
gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab
2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja
sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;»;
|
Allikas
Algul naerdi, et teatud aasta arvuti tohib ja siis ei tohi?
Lõpuks öeldi, et see kord ei nori aga kuna auto ei ole tehasest nii välja tulnud, siis ei vasta tehasekonditsioonile ja järgmine aasta võid selle
paberiga seda sammust pühkida.
|
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 20.12.10 11:01
|
|
|
Läksidki siis halogeenid sisse. Päris jube kollane on küll aga ülevaatuselt sai kenasti läbi. Võibolla proovib veel korra Osram Night Breakerid või
mõned muud heledamad halogeenid ära. Õnneks ei olnud juhtmetega suuremat jändamist ja põhimõtteliselt saab vana olukorra suht lihtsalt taastada.
|
|
|
nakaman
huviline
Registreerunud 05.10.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1.9Tdi AVB
|
postitati 21.12.10 00:06
|
|
|
Mina ei mõista, milles peitub üldse probleem, et nöögitakse Xenone! Neid ikka paigaldatakse ju selleks et paremini valgustada teed ja turvalisemalt
sõita, kui on paigaldatud korrektselt. Mis heapärast keelata ära turvalisem liiklemine. Pole veel näinud, et ise paigaldatud Xenon oleks ohtlik.
Ainsana on mind seganud Xenonid, mis paigaldatud maasturitele. Neil laternad kõrgemal ja valhusvihk kipud peeglisse ja näkku paistma. Eesti seadused
ja ametnikud on meelestatud väga pärssivalt igasugusele autode parendamisele.
|
|
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 21.12.10 08:25
|
|
|
Ühtin täiesti sinu arvamusega. Nüüd võin omast kogemusest öelda, et samas laternas halogeen valgustab ikka kordades halvemini ning pimedas, märjal ja
tuisusel teel on kahtlemata ohtlikum. Eriti tüüpiline on siinpuhul kitsas linnalähedane maantee, kus muu valgustus puudub, liiklusvool on üsna tihe
ning kaugtulesid kasutada ei saa.
Tulede legaalsuse hindamisel peaks lähtuma ikka konkreetsetest näitajatest nagu valgustugevused, valguskaare iseloom jne. nii, et see ei ohustaks
teisi ega ennast. Minu masinal on täiesti olemas ülemised valguskaare piirajad, luubid jne. ning puhttehniliselt tuled täiesti korras. Antud juhul
tunnen küll, et ARK ning ülevaatuspunktid teevad täiesti ülekohtuselt liiga - olgu seadused ise millised tahes.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 21.12.10 08:59
|
|
|
Eks selle parendamisega on nii, et igaühel on töö teostamisest oma arusaam. Kui riiklikul (või isegi EU) tasemel midagi reglementeeritud poleks,
läheks see tänavapilt ikka maru kirjuks. Seepärast ongi nõuded ranged. Niikuinii on teada, et neid 100% ei täideta, seega peabki rangemana hoidma, et
vähemalt keskmist tulemust saavutada.
Hõõglambi ja gaaslahenduslambi valgusviljakuse võrdlus on täielik naljanumber. Pane ükskõik milline +30% või +50% või +70% lubav 55W halogeen 35W
gaaslahenduslambi kõrvale ja esimene neist on seal kõrval nagu teeküünal. Proovitud omal nahal täpselt hetkel teemaks oleva auto peal. Oli ka algselt
halogeenidega.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.12.10 09:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
Kui jah, siis saada ülevaatuse vana kukeseeni korjama näiteks. |
Et sina saadaksid sellises olukorras ülevaataja kukeseeni korjama?
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 21.12.10 09:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: McWill
Läksidki siis halogeenid sisse. Päris jube kollane on küll aga ülevaatuselt sai kenasti läbi. Võibolla proovib veel korra Osram Night Breakerid või
mõned muud heledamad halogeenid ära. Õnneks ei olnud juhtmetega suuremat jändamist ja põhimõtteliselt saab vana olukorra suht lihtsalt taastada.
|
Ma paneks Sinu asemel Xenonid tagasi. A8 on selline auto ka, mida teepeal iga seadusemees naljalt hinnata ei oska, kas on legaalne või mitte. Lisaks
su autol klaasidel ju märgistus täitsa olemas.
Need 70+ % halogeenid on jama, nagu black juba ütles võrreldes xenoniga.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide õli, seadistused, DPF-i, õhkvedrustuse
mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 25.3.1 + 17a. kogemust). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM,
SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 21.12.10 10:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Ma paneks Sinu asemel Xenonid tagasi. A8 on selline auto ka, mida teepeal iga seadusemees naljalt hinnata ei oska, kas on legaalne või mitte. Lisaks
su autol klaasidel ju märgistus täitsa olemas.
Need 70+ % halogeenid on jama, nagu black juba ütles võrreldes xenoniga. |
Tegelikult tegingi selle otsuse juba eile õhtul ära - ei hakanud siin esialgu väga reklaamima. Tellisin värsked xenon pirnid ka, kuna eelmised juba ei
tea mis ajast ees olnud ja ning vasak kergelt sinakamaks tõmbama hakanud (kuigi ülevaatusel seda konkreetselt ei märgatud). Kordan siis veel üle, et
politseile ei ole seni silma hakanud ning eelmisel aastal ülevaatusel ei kommenteerinud täpselt sama seltskond tulede kohta mitte midagi. Ühesõnaga
täielik esmakordne üllatus mõned päevad tagasi, et selline jama üldse võimalik.
Kindluse mõttes asendan järgmisena ka parema laterna klaasi, kus D tähise asemel veel ~~ märgistus.
|
|
|
urquattro
huviline
Registreerunud 25.11.02
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4b5 1,8TQ & A6c4 avant 2,5TDI Q & S4c4 TDI
|
postitati 21.12.10 11:34
|
|
|
Ka minul käib ülevaatuspunktidega vaikne kaevikusõda, auto A4 aastast 1997 ja ksenoonid ees (Audi rõngad peal korpusel, käivitil ja puha) ja
laternapesureid ei ole. Siiani olen ülavaatusest läbi saanud, kuid ülevaatajad on olnud kõhklevad- kuid minu konkreetse küsimise peale kas sellel
autol võivad ksenoodid ees olla või mitte ei ole ma vastust saanud.
Mulle tundub, et lisavarustuse teema on nii segaselt reguleeritud (erinevalt näit.Saksammast), et ka ARK-st ei saa konkreetset vastust, rääkimata
ülevaatajast.
Ülevaatajad siis otsustavad hetke emotsiooni põhjal, kas antud lisavarustus vastab nõuetele või mitte.
Kui on jamaks läinud olen viidanud sellele, et auto on vanem kui 2000 aasta, tootmisest maas oleval mudelil võib asendada laternaid teiste vastu
(kunagi kuskilt lugesin selle kohta,kuid kas see väide kehtib veel, ei tea, kuid see mõjub ja esitanud ka saksa TÜV paberi nende tulede kohta.
Mina keeraks need tuled rahumeeli tagasi ja jääks järgmist ülevaatust ja ülevaatajat ootama.
Väike vihje ka- kui sul on ka paigaldatud ka automaatne tulede kõrguse regulaator, siis vaheta tulede kõrguse reguleerimis lüliti tühja klahvi
vastu.
Selle info sain ülevaatajalt, nii pidi väliselt jokk olema- reguleerimisvõimalust ei ole, järgelikult on automaatne regulaator 
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |