M: TT / A2 / A3 / B5 / C4 / C5 püsikiirushoidik
TÄHTIS HOIATUS: enne paigalduskomplekti kasutamist peate tutvuma võõrkeelse paigaldusjuhendiga, hindama oma oskusi ning
võimekust õigete töövõtete rakendamiseks ja veenduma detailide lõplikus sobivuses konkreetse auto ja tema elektrisüsteemiga . Võtate kõik riskid ja
vastutuse (ka kolmandate isikute ees), mis kaasneb paigalduse ja selle hilisema kasutamisega. Kui milleski kahtlete, siis küsige nõu targemalt või
kasutage professionaalse paigaldaja abi !
LIHTNE PÜSIKIIRUSE HOIDJA PAIGALDUS EELDAB ELEKTROONILISE GAASIPEDAALI OLEMASOLU (ehk gaasitrossi puudumist). El. gaasipedaali küljest ei välju
trossi, vaid väljub el. juhtmete köidik, ta näeb välja selline PILT . Vanematel el. gaasipedaaliga diislitel on pedaali küljes selline atribuutika PILT
El. gaasipedaal on diiselmootoriga autodel ja osadel uuematel (alates 1999 mudeliaasta) bensiinimootoriga autodel. Selle olemasolu on võimalik
kontrollida ka auto VIN koodi järgi.
Järgneb ülevaade VAG grupi bensiinimootoritest, millele on ja millele ei ole võimalik täiselektroonilist püsikiirushoidjat paigaldada. DIISELMOOTORITE
puhul ON KÕIGILE VÕIMALIK paigaldada (alates 1994. aasta teisest poolest).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alltoodud pildil olev püsikiirushoidiku kang SOBIB järgmistele autodele:
A2 (8Z), 01.00-12.05
A3 (8L), 01.96-12.99
A3 (8L), 01.00-04.03
A6 (C5) SEDAAN/AVANT 05.97-05.01
A6 (C5) SEDAAN/AVANT, 06.01-01.05
TT (8N), 10.98-05.06
Sobib ka järgmistele mitteaudidele:
BEETLE (1C/9C/1Y), 01.98-05.05
BORA (1J5/1JM), 10.98-11.05
GOLF IV, HATCHBACK + VARIANT (1J), 08.97-09.03
PASSAT, SEDAAN+VARIANT (B5 (3B)), 97-00
PASSAT, SEDAAN+VARIANT (B5 (3B GP)), 11.00-01.05
SHARAN (7M), 04.00-04.10
FORD GALAXY (WGR), 04.00-04.06
TOLEDO II (1M2), 04.99-09.04
ALHAMBRA (7V8/7V9), 02.01-06.10
LEON (1M1), 11.99-05.05
FABIA (6Y), 04.00-03.07
OCTAVIA, LIMUOSINE 5DOOR + COMBI (1U2/1U5) 3.97-12.00.
Sama kang juhib ka suunatulesid ja kaugtuld. Tegemist on mitteoriginaal kangiga.
Hind koos konkreetsele autole sobiva juhtmesarjaga kokku 59 eurot.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hetkel olemas ka kõige moodsam originaalkang. Kiiruse vähendamine ja lisamine toimub "kiigel."
Sama kang juhib ka suunatulesid ja kaugtuld.
Teine pilt sellest "kiigest"
Selle ORIGINAALkangi hind koos konkreetsele autole vajaliku juhtmesarjaga kokku 89 eurot.
Audi A4 ja A6 puhul saan aidata ka paigaldusega.
Eeltoodud kangid EI sobi A4 95-01'le ega C4 kerel A6'le. Vajalikud kangid näevad välja sellised
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JÄRGNEVAD JUHTMESARJAD, MIDA SAAB KANGIGA KAASA VÕI KA ERALDI, samuti A4 ja C4 kerega autodele PILDID ON ILLUSTRATIIVSED.
Juhtmesarjad lihtsustavad olulisel määral paigaldust.
A2
Püsikiirushoidiku kangi pistik koos 1.85-meetriste juhtmete ja otse mootoriajusse (ECU) minevate klemmidega A2'le. Sobib nii TDI kui ka bensiini
(k.a. FSI) mootoriga A2'le. Kaasas info, mis juhe kuhu läheb.
P I L T !
******************************************************************************
A3 1997 kuni 2003
Püsikiirushoidiku kangi pistik koos 1-meetriste juhtmete ja vajalike klemmidega vanematele (alates 1997) 1.9 diiselmootoriga A3'dele ja uuematele
bensiinimootoriga A3'dele, millel on el. gaasipedaal. Kaasas info, mis juhe kuhu läheb.
******************************************************************************
TT alates 1999
Püsikiirushoidiku kangi pistik koos 1-meetriste juhtmete ja vajalike klemmidega 1.8T mootoriga TT'dele, millel on el. gaasipedaal. Sobib kindlasti
kõikidele 132kw mootoritele (koodid AJQ, APP, ARY, AUQ) ning 165kw mootoritele koodidega APX ja BAM. Kaasas info, mis juhe kuhu läheb.
P I L T !
******************************************************************************
"Pre facelift" A4 1.9TDI 1995 kuni 1999 esimesed kuud
Püsikiirushoidiku kangi pistik koos 1-meetriste juhtmete ja vajalike klemmidega prefacelift ehk vanematele 1.9 diiselmootoriga (koodid 1Z, AFF, AFN,
AHH, AHU, AJM, ATJ, AVG ) A4 (B5 enne 1999)'tele. Kaasas info, mis juhe kuhu läheb .
******************************************************************************
"Mid Facelift" A4 2.5TDI 1997 kuni 1998
Püsikiirushoidiku kangi pistik koos 1-meetriste juhtmete ja vajalike klemmidega 2.5 diiselmootoriga prefacelift (ainult 1997 lõpp ja 1998) A4 (
mootorikoodid AFB, AKN ) . Kaasas info, mis juhe kuhu läheb. Sobib ainult konkreetsetele diiselmootoriga autodele.
AINULT ERITELLIMUSEL .
******************************************************************************
"Facelift" A4 1999 kuni 2001, k.a. el. pedaaliga bensiinikad
Püsikiirushoidiku kangi pistik koos 1-meetriste juhtmete ja vajalike klemmidega facelift ehk uuematele (alates 1999) A4 ( mootorikoodid AGB, ALZ, AML,
AMM, AMX, ANA, ANB, APR, APS, APT, APU, APZ, AQC, AQD, ARG, ARJ, ARK, ASJ, AVV, AWT, AZB, AZR, k.a. 2.5 diiselmootorid AFB, AKN ) . Kaasas info, mis
juhe kuhu läheb. Sobib nii bensiini- kui ka diiselmootoriga autodele.
******************************************************************************
A6 1.9TDI 1997 kuni 1999
Püsikiirushoidiku kangi pistik koos 1-meetriste juhtmete ja vajalike klemmidega esimestele 1997 kuni 2000 A6 (C5)'tele (kuni kerenumbrini
4B_W_220000). Kaasas info, mis juhe kuhu läheb. Sobib 1.9TDI diiselmootoriga (kood AFN ja AVG , 81kw) autodele.
P I L T !
5Q0972724
******************************************************************************
A6 1998 kuni 2004, k.a. el. pedaaliga bensiinikad
Püsikiirushoidiku kangi pistik koos 1-meetriste juhtmete ja vajalike klemmidega A6 (C5 alates 1998)'le. Kaasas info, mis juhe kuhu läheb. Sobib nii
bensiini- kui ka diiselmootoriga autodele.
******************************************************************************
80 (B4), mis toodetud 1994 teisest poolest kuni 1996 ja 80 Cabriolet 1995 kuni 2000
Sobib ainult 1.9 TDI ( 66kw, kood 1Z ) diiselmootoriga autodele.
Auto rooli all peab olema HELESININE PISTIK
P I L T !
******************************************************************************
vanem A6 ehk (C4)
Püsikiirushoidiku kangile kinnituv pistik (see must-lilla) koos 1,85-meetriste juhtmete ja otse 2.5TDI (koodid AAT ja AEL) diiselmootori ajusse (ECU)
minevate klemmidega A6(c4)'le . Sobib ainult diiselmootoriga autodele. Nüüd koos klemmide tähistustega (aju kontaktide numbritega) ja
sulavkaitsmepesaga.
P I L T !
Olemas sarnane juhe ka 1.9TDI (kood 1Z) mootorile, millel on pisut erinevad ajuklemmid.
Pistikud ja klemmid on originaalid, s.t. täiesti ühilduvad olemasolevate elektrisüsteemidega !
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TÄIENDAV SELGITUS !
Enne püsikiirushoidiku kangi ja juhtmestiku paigaldust eemaldada kindlasti akult miinus (-) klemm. Enne klemmi eemaldust veenduda vajalike
turvakoodide (makk, alarm, immo) olemasolus.
Paigaldamiseks on vaja eemaldada kindlasti airbag, rooliratas ja roolialused polstrid. Selleks on vaja erinevaid tööriistu (muuhulgas XZN M12 või
Torx55 võtit) ja oskusi-kogemusi. Enne rooliratta eemaldamist keera rool otseks ja märgista rooliratta keskasend näiteks markeriga. Kui airbag on
lahti ühendatud, ei tohi süüdet sisse keerata- vastasel korral jääb hiljem põlema airbagi punane hoiatustuli. Rooli fikseerivat polti tuleb pingutada
dünamomeetrilise võtmega. Polti tohib lahti keerata ja uuesti pingutada kuni 5 korda. Seejärel on polt veninud ja vajab väljavahetamist. Vajadusel
küsi uut polti !!! Roolisamba sees vahetult katteplastiku all asub nn. roolilint ehk "kellavedru." Ära muuda selle lindi asendit üle veerand pöörde-
säilita kindlasti keskpositsioon.
Airbagi eemaldamine ja paigaldamine on potensiaalselt ohtlik tegevus. Airbagid avanevad väga kiiresti ehk plahvatuslikult. Nad on loodud eeldusel, et
avarii eest kaitstav juht või reisija istub autotoolis- airbagist pisut eemal. Airbagid ei pruugi olla turvalised kui nad avanevad hetkel, mil inimese
kehaosa on neile väga lähedal. Kõige halvemal juhul võib avanev airbag eluohtlikult vigastada. Mitte kunagi ega mitte mingil eesmärgil testida airbagi
sütiku või sütiku ühendusahela elektrijuhtivust- see viib tõenäoliselt airbagi sütiku rakendumiseni ja airbagi avanemiseni. Ära sõida autoga kui
airbag on lahti ühendatud.
Samuti tuleb kapoti alt lähenedes eemaldada kojameeste varred, plastkatted, hoovastik jne., et pääseda ligi elektrijuhtmetele ja nende küljes
olevatele pistikutele, kuhu püsikiirushoidiku juhtmesari ühendatakse. Akule miinus (-) klemmi tagasiühendamise hetkel ei tohi olla auto salongis
inimesi.
Selle kõigega on võimalik ise hakkama saada, kuid võib vaja minna ka professionaalide abi.
Peale füüsilist paigaldust on vaja püsikiirushoidik arvuti ja spetsiaalse tarkvara abil auto mootori ajus (nn. ECU's) aktiveerida.
Asub Tallinnas, kuid võimalik saata üle Eesti . Kui on vaja saata ainult juhtmed, mis mahuvad ilusti ümbrikusse, siis postikulu Eesti Posti
lihtmaksikirjaga on 1 euro. Terve paigalduskomplekti saadan SmartPostiga, mille hinnaks on 3 eurot.
Kui on ideesid või tekkis küsimusi olemasoleva kohta, võta kindlasti ühendust U2U või 5 6 2 56 7 89 !!
Püsika aju koodiga 4D0907305 ( 4D0 907 305) vanematele vaakumsüsteemiga autodele.
Terve aju on uuesti üle joodetud välistamaks probleeme külmjoodetega. Hind 45 eurot või 35 koos vana tagastamisega.
443721396A
|
|