Lehekülgi: 1 2 |
lkallas
|
postitati 16.07.10 08:54
|
|
|
Kliima juhtmootorite puhastus
Võib juhtuda, et kui loeme kliima VEAKOODE siis näitab, et mõne õhusuunamis
klapi juhtmootoril on static või sporadic block. Teisisõnu kliima klapid ei liigu.
Nende veakoodide kõrvaldamiseks on ainult üks hea lahendus: juhtmootorite puhastamine. Või kui olete rahakas inimene siis ostke 2000.- eest uus
juhtmootor ja laske see teeninduses vahetada
Puhastamiseks läheb vaja: ristpea kruvikeerajat, torx T10 võtit, väikseid tange, väikseid lapik kruvikeerajaid, väikseid pintsette ja hästi
valgustatud tööruumi ning palju kannatust. Ajakulu 3 mootori peale ca. 1,5 tundi.
Mootoreid on kokku 3. Mootorid asuvad armatuuri all seal kus B4'del salongiradikas. Salongiradikani jõudmise õpetuse leiad SIIT!
Kui hakkad mootoreid eemaldama siis jäta meelde kus nad asusid ja milline värvikood kuhu läheb. Värvikoodi all mõtlen pistikute värve: Must, sinine ja
punane. Mootorid tulevad plastkobaka küljest lahti 3 ristpea kruviga.
Nüüd kui mootor käes tuleb vaadata mis karul kõhus on: Ava mootori korpuse kaas 5 torx T10 kruviga.
Kui kaas maas siis näed midagi sellist:
Nüüd tuleb saada mikromootor kätte, selleks võtame ära järgnevad hammasrattad(tulevad kergelt ära, tõmmates):
Järgnevalt võtame välja mikromootori ja eemaldame sellelt juhtmed. Mootor tuleb ära ülespoole tõmmates. Sama ka juhtmeklemmide kohta - tulevad ära
tõmmates.
Nüüd tuleb avada mikromootori korpus. Selleks tuleb sirgeks painutada plekist kõrvad:
Nüüd saab selle plast kaane eraldada plekist korpusest.
Järgnevalt vabastada harjade survevedrud(ettevaatust õrnad):
Nüüd saate kätte harjad(need tuleb puhastada):
Järgmiseks saate kätte harjade all olevad nö. surveplaadid(need tuleb puhastada):
Pange tähele, et keeratud otsad jäävad surveplaatidel alla poole.
Nüüd tuleb puhastada mikromootori võll kuhu vastu puutuvad harjad:
Samuti puhastada ka see seib mis võlli peal:
Nüüd kõik vastupidises järjekorras tagasi ja kinni. Harjad peavad käima kergelt kui survevedrud kinni panete. Kui ei käi siis on miskit valesti.
Mikromootor korpusesse tagasi(kirjad mikroka peal peavad jääma üles), juhtmed, hammasrattad külge ja nüüd proovida 9V patareiga kas kõik toimib:
Vahepeal vahetada "+" ja "-" pooli. Mootor jätta seisma selles asendis kus ta varem oli.
Kui kliima juhtplokk ei taha alluda siis leiad ka selle paranduseks õpetuse SIIT!
Edu!
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 16.07.10 11:49
|
|
|
Väga asjalik postitus
|
|
|
Raika
klubiliige
Registreerunud 03.11.03
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 3,0TDi Q C6, A4 Avant 1,8 B5
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 25.09.10 20:30
|
|
|
Kas puhastamiseks kasutasid piiritust, või toimus see mingi muu vahendiga?
Samuti, kas mootori otsas oleva võlli peal määrde vahetasid, uue vastu välja või jäi vana?
Ma hakkan lähipäevil paari uimasemat mootorit puhastama, kuid otseselt viina/piiritust või mingit universaalset määret pole koju varunud, et tahaks
teada mida tasub koju valmis osta.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
lkallas
|
postitati 25.09.10 20:53
|
|
|
Mina mingi vahendiga neid ei leotanudki. Lihtsalt pühkisin kaltsuga ilusti puhtaks. Samas võib kasutada kõiksugu kontaktide ja klemmide
puhastusvahendeid nagu piiritus või midagi sellist.
Võllile jäi vana määre, seda oli sinna tublisti tehase poolt juba pandud.
|
|
|
seston
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.05.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.11.10 09:35
|
|
|
mul annab errorit selle mootori kohta.Kuidas saab vead nullida ära?
|
|
|
lkallas
|
postitati 01.11.10 11:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: seston
mul annab errorit selle mootori kohta.Kuidas saab vead nullida ära? |
Minul "nullis" ta ise ära kui aku 24h laadimiseks maha võtsin. Ei teagi täpselt mis loogikaga ta neid veakoode mälust kustutab.
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 01.11.10 11:21
|
|
|
Kohe mootoreid tagasi pannes ei kustutagi koode ära, ma käisin kaabliga kallal, kustutasin koodid ja tegin neile adaptioni, et asi kindlasti
toimiks(ja plokk teaks kus asendis mootorid täpselt on).
Muidu sai neid mootoreid juba 2x puhastada, jalgadele/klaasile suunamise mootor suutis peale puhastamist 2-3 päevaga hanguda. Puhastasin uuesti ja
vahetasin teise mootoriga omavahel ära(keskmise asendi mootor on koguaeg ilusti toimetanud) + lisaks lasin neile peale puhastamist +12v mõnda aega
selga, et nad kindlasti toimiks.
Eks nüüd paistab, kas sama mootor hakkab ka peale (teiskordset) puhastamist edasi veiderdama või on sellega korras. Kui ikka veiderdab, siis peab uue
mootori hankima.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
seston
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.05.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.11.10 15:48
|
|
|
mul oli aku maas küll vahepeal aga ega sealt miskit küll ära ei kustunud
|
|
|
Raika
klubiliige
Registreerunud 03.11.03
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 3,0TDi Q C6, A4 Avant 1,8 B5
|
postitati 01.11.10 16:03
|
|
|
Minul kustusid need vead seal iseenesest. Juhtub see küllalt pika aja jooksul. Mingi nädal ehk? Samas koheselt ei hakka vigu nägema ka. Vag-comiga
nägin ammu viga 15.7, aga kliima displeile ilmus see alles paar päeva tagasi. Nii et sportlikust huvist vaata kas on nii või mitte. Anna teada ka.
|
|
|
m0nx
huviline
Registreerunud 17.10.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: s494
|
postitati 13.11.10 11:28
|
|
|
kuulge kus asub õhu temperatuuri reguleer klapp C4-l?
kas see on kah salongis või äkki mul veab ja see on kapoti all? seal kah vist peaks üks mootoritest olema?
veakoodid näitavad probleemi selle klapiga. Välja paistab nii jah, et LO peal ainult annab külma, muudel kraadidel annab ainult kuuma täiega.
|
|
|
seston
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.05.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.11.10 21:00
|
|
|
see peaks olema see mis on kapoti all kojameeste mootorist natuke vasakul.Kuskil siin foorumis on ka pilt sellest.kojamehed koos kõigega maha ja saab
ligi lahedalt.Pole eriti suur töö.
|
|
|
m0nx
huviline
Registreerunud 17.10.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: s494
|
postitati 14.11.10 09:28
|
|
|
ma mingile klapile sain ligi ilma kojameesteta jamamata. plastikkate maha ja keset õhu kanalit asub üks klapi mootor. huvitav kas see on õige?
|
|
|
seston
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.05.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.10 19:14
|
|
|
kui on sama nagu pildil siis oled õigel teel
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 14.11.10 19:36
|
|
|
Tubdub nagu vähe tõenäoline, et mootor ise sisemiselt raskelt käib, mitte hoovastik?
|
|
|
seston
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.05.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.11.10 19:53
|
|
|
puhasta ära mootor .See on põhiline klapp mis liigub pidevalt ja saab kõige suurema koormuse sellest süsteemist.katseta nii ,et selle kaan kus mootor
on maas ja regulli temperatuuri min-st max-ni ning vaata kuis töötab.
|
|
|
raulk89
huviline
Registreerunud 09.07.08
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1.9 TDI 81kw -00
|
postitati 26.10.11 19:44
|
|
|
Kas selle töö tegemiseks tuleb armatuur tervenisti ära lõhkuda või saab ka kuidagi muud moodi..?
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: AAN
|
postitati 20.11.11 19:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
Kohe mootoreid tagasi pannes ei kustutagi koode ära, ma käisin kaabliga kallal, kustutasin koodid ja tegin neile adaptioni, et asi kindlasti
toimiks(ja plokk teaks kus asendis mootorid täpselt on) |
Mul puhastamine ei aidanud ja vahetasin ühe mootri välja (sinise pistiukuga). Nüüd puhub kenasti kuhu suunan aga kui tahan et tuleks korraga näiteks
klaasile ja võredest siis regullib ikkagi ainult salongi. Ja jalgadele ning klaasile korraga ikka ei puhu, suunab ainult klaasile.
Kas peab kuidagi arvutiga lähenema või nädalaks akujuhtme maha võtma
|
|
|
DonNiger
huviline
Registreerunud 25.10.06
Asukoht: Eestist eemal
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.9TDI 96kw
|
postitati 20.11.11 21:28
|
|
|
"Mootor jäta seisma asendis, kus ta enne oli" - (pilte vaadates) ei oma eriti tähtsust. Mootor ei ole stepper, asendi ajule annab pote. Muideks, ka
selle võiks contact cleaner'iga üle käiia kui juba lahti sai võetud. Need ei salli niiskust.
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: AAN
|
postitati 23.11.11 09:53
|
|
|
Kuidas peaks siis lähenema et puhuks igast suunast korraga kui on nii valitud.
|
|
|
rain290
huviline
Registreerunud 26.01.08
Asukoht: viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.11.11 11:33
|
|
|
Terv.
Ma ka küsiks vähe nõu, kuidas saada ligi 4. kliima mootorile, mis asub kuskil puhuri mootori juures?
----------------------------------------------------
1. mootor- Hall/punane ja vaalge/violett
2. mootor-Hall/valge ja Valge/kollane
3. mootor-Hall/kollane ja Valge/punane
4. mootor-Hall ja Valge/hall
----------------------------------------------------
Sai kliimaploki tagant juhe ära võetud, mootorid läbi lastud vooluga ja siis selgus, et alguses ei tahtnud 4. mootor liikuda. paar korda edasi tagasi
liigutatud siis hakkas toimima, kuid nüüd jäi jälle kinni ja puhub ainult aknale.
|
|
|
Kuko
huviline
Registreerunud 04.09.08
Asukoht: Kesk eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.09.12 15:22
|
|
|
Kas neid mikromootoreid tellida ei anna eraldi?
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 25.09.12 11:10
|
|
|
Tegin forssi hinnapäringu. 145.- ja 2ndl. tellida.
|
|
|
|
Elarix
huviline
Registreerunud 24.08.11
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.8T
|
postitati 04.11.12 13:55
|
|
|
kuidas a4 b5 need mootorid kätte saab? Kas on vaja terve see ventika karp sealt välja võtta?
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: AAN
|
postitati 05.11.12 18:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Elarix
kuidas a4 b5 need mootorid kätte saab? Kas on vaja terve see ventika karp sealt välja võtta? |
Paras ettevõtmine on.
Siin on midagi näha.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |