Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Kuidas toimida tänapäevase diiselautoga. (Vastuseid: 45 | Vaatamisi: 31539)
Jann
huviline

Avatar


Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.

postitati 20.12.17 08:29 Tsiteeri
Kuidas toimida tänapäevase diiselautoga.



Kuna saan pidevalt kõnesid autoomanikelt, kes ei tea täpselt, kuidas eri olukordades oma kaasaegse diiselautoga käituda, siis teeks ühe kokkuvõtliku teema,
mis põhineb oma kogemusel ning teadmistel. Pihustite tööpõhimõte ja DPF-is toimuvad reaktsioonid ei huvita enamust, kuid üht-teist võiks teada iga autoomanik. Ei pretendeeri absoluutsele tõele ja sõnastan võimalikult lihtsalt.

Alustuseks:
1. Ära lase autol hommikuti kohapeal kauem tiksuda, kui on vajalik katuse ja klaaside puhastamiseks (paar min.).
2. Alusta sõitu rahulikult, anna kastile alati sekund reageerimisaega, enne kui gaasi vajutad.
3. Dynamic ning põhjagaas tulgu sooja mootori ning kastiga, kui väga vaja.
4. Ära sõida pidevalt kõige ökoma reziimi ning veerandgaasiga.
5. Kasuta vahest pärisvõtit, muidu istud ükskord uksetaga.
6. Ära jäta oma ainukest võtit autosse kinniste ustega.
7. Ära osta uuemat diiselautot, kui sõidad enamjaolt linnas, eriti väikelinnas.

Mootor.
1. Vaheta õli mootoris 10-15000 km vahel, ära usu igasugu 30000 jutte.
2. Kasuta kvaliteetset 5w30 VW507.00 õli.
3. Õhufiltri vahetusvälp meie kliimas ja teedel ei ole 60000, ise vahetan koos õliga. Me ei ela Saksas.
4. Ära ignoreeri mootori kujulist kollast tulukest või spiraali sõidu ajal, sest osadel juhutdel võid rikkuda nii mõndagi kallist.
5. Kui õlitase tõuseb, tuleb välja selgitada põhjus. (pihustid, umbes DPF jne.)
6. Aeg-ajalt võiks kasutada CR mootorite kütuselisandit. Ise olen pannud Liqui Moly või Karla Auto oma.
7. Webasto ei rakendu, kui kütusetuluke põleb, talvel võiks paak täis olla. Kütuse 0-i sõitmine mõjub laastavalt kogu kütusesüsteemile, mille taastamine on väga kallis.
8. Ära tangi autot töötava Webastoga. See on ka kütuseluugil kirjas suurelt.

Kast.
1. S-tronicute hüdraulikapoole välp on 60000 km, kui vead tihti käru, siis vähem. Tagumine ots on eluaegne, kuid 150-200K pealt võiks siiski vahetada.
2. Tiptronikul ei võta julgust soovitada, tehas ütleb eluaegne, eks igaüks ise otsustab, kas vahetab ja kuidas. Ise vahetan 100000 tagant, pidev haagis või noka sõidustiil..60000. Dünaamilist ei tee, Recro ka ei soovita.
3. S-tronicul ja CVT -l ei ole vaja teha kindlalt mingit "dünaamilist" vahetust, kuna puudub turbiin.
4. Tasuks jälgida S-tronicu vahejahuti solenoidi, mis lekkides mööda juhtmeid jahutusvedeliku kasti pistikusse juhib ning rikub kalli mehhatroonika.
5. Topeltsidurid S-tonic kastis on kuluosa, 140-200 000 ja vahetus.
6. Multitronicu (CVT) õlivahetusvälp on üldjuhul 60000km.

Õhkvedrustus.
1. Ära unusta süsteemi "lukku" panna, enne kui tungrauda kasutad.
2. Proovi vältida vihmase ning lörtsise ilmaga auto tarbetut tõstmist, sellega kogud süsteemi ainult niiskust, ning külmade saabudes on jama majas.
3. Ära kasuta lörtsi ja vihmaga "auto" re˛iimi, kui kihutada meeldib. Alates 120km/h laseb auto end madalaks ja siis jälle üles jne.
4. Ära sõida pikalt (nädalaid) vigase lekkiva õhkpadjaga, saad vahetada ka kompressori varsti.

Tahmafilter.
1. Kui süsteem toimetab korralikult, ei näe sa mingeid tulukesi kunagi.
2. Kollase märguande peale kellades, pöördu maanteele esimesel võimalusel ja sõida u. 1800-2000 pöördega, kuni tuluke kustub (10-15 min.).
3. Kui tuluke ei kustu, ja autol jõud kaob, tuleb kohe pöörduda diagnostikasse ja remonti, mitte seda ignoreerida.
4. Müüt on see, et tuleb n.ö. "pähe anda", see teeb asja hullemaks.
5. Arvutiga on võimalik mingi piirini sundpõletada, vajadusel ja andmete kontrolli järgselt ka üle piiri.
6. Igasugu imeainete kasutamine 300K+ sõitnud, ummistunud DPF-i korral on raha maha viskamine.
7. Aeg-ajalt hall toss summutist ning kärsahais on asjaga kaasnev ning normaalne. Põletusprotsess just käis või käib.
8. Autot seisates (B8, C7) vendid töötavad u. 10 min., kui põletus jäi pooleli.
9. Sõites pikki vahemaid maanteel, toimub passiivne DPF põletus ja aktiivse järele on vajadus pikema maa tagant. Ainult linnas sõites toimub tihti aktiivne põletus, mis lühidalt öeldes pole hea.
10. ÄRA USU igasugu tahmafiltri survepesu mesijuttu, pestud dpf võrdub KATKINE dpf. Imeõhuke räni karbiid kärgstruktuur mureneb ja praguneb. Oi kui palju nähtud seda. Isegi pragudega katkist filtrit on pestud veel katkisemaks. Korraks on parem, pärast tagant tahmane ja ei pääse vahetusest. Loomulik põletus ainult.

Elektroonika.
1. Korras aku on kõige alus, ära eemalda kunagi akuklemme, või tee seda koostöös spetsialistiga.
2. Akut lae selleks ettenähtud kohtadest, mitte otse akule. Ära särtsuta klemmidega mitte kunagi.
3. "Krokodillid" viska minema, naabrimeest ära aita. (Või pangu paar tonni tagatiseks) Kui tahad ikkagi aidata, osta selleks tarbeks teine aku.
4. Ära näpi kõiki nuppe korraga, anna aega reageerida (eriti külmaga).
5. Ära oota, kuni aku ise sureb, vaid pigem vaheta enne. Tuleb odavam.
6. Ära sõida sombusel ja hallil päeval "Auto" asendis tuledega, rikud reflektorid, koormad asjatult ballaste ning lampe.
7. Korra aastas ei teeks paha arvutiga olulised asjad üle vaadata, isegi kui pealtnäha kõik hästi.
8. Autos kohvitopsidega vehkimine lõpeb varem või hiljem MMI juhtpaneeli surmaga.
9. Peale aku vahetust uue vastu on vajalik kodeerimine. Vahet tuleb teha AGM ja happeaku vahel. Kasutama peab õigeid koode, mitte suvalisi.

Loe läbi oma auto kasutusjuhend, isegi kõige teadjam teadja leiab sealt midagi uut.
Ei taha kellegiga vaielda, nõuanded on üldised, oma kogemusest paljude kaasaegsete Audidega.
Täiendan, kui midagi veel meenub olulist. Kes soovib see täiendab samuti.
Jann.


OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
A4TQ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: SQ7, 911

postitati 20.12.17 09:09 Tsiteeri


Kõige tähtsam:
Tänapäevane diisel sõiduauto ei sobi inimesele kes sellega linnavahel paarikilomeetriseid otsi sõidavad.
2x aastas maale vanaema juurde sõit pole mingi vabandus.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Amadeus
klubiliige

Avatar


Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: C7q

postitati 20.12.17 21:53 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
5. Kui õlitase tõuseb, tuleb välja selgitada põhjus. (pihustid, umbes DPF jne.)

Õlitaseme vähene tõus kipub CR mootoritel paratamatus olema. Sõltuvalt sõitude iseloomust, põletusprotsessidest ja nende poolelijäämiste kogusest on taseme kasv erinev.

Lisan juurde:

*Paarikilomeetrist sõitu tee ühistranspordiga, jalgrattaga, taksoga või elektriautoga, selleks ei sobi hästi ka bensiiniauto.
*Nõukogudeaegsed manuaalsed akulaadijad ja käivitusabid hoia moodsast autost eemale. Aku laadimiseks kasuta korralikku tarklaadijat.
*Kontrolli vähemalt kord aastas mootoriruumi ja salongivahelise osa vihmavee äravoole. Kui vesi tuppa soliseb, võib juba hilja olla.
*Tee pikem akulaadimine ennetavalt hilissügisel, ei tee paha ka kord keset talve teha. Nagu Jann mainis, laadimine käib selleks ettenähtud kohast.
*Kasuta eelsoojendust. Kui seda su autol ei ole, kaalu võimalusi selle lisamiseks. Saad sooja salongi, puhtad klaasid, mootori soekäivituse ja kokkuhoiu kütuselt.
*Juhul kui jahutusvedelikku vaja tilk lisada, siis uuemasse autosse ei sobi suvaline tosool, vaid tootja poolt ettenähtud jahutusvedelik. Enamasti on paisupaagil vajalik info olemas. Enamike VAG grupi masinate puhul "G12".


Wer im sommer schon am winter denkt, der sicherlich ein quattro lenkt!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 21.12.17 07:47 Tsiteeri


Tiptronicu juurde soovitus:
Küla sepa poolt kastiõli vahetus lõpeb kasti surmaga kiiremini kui selle ollusega, mis on seal kastis juba aastaid sõitnud! Teostage töö ainult kohas, kes teab mida ta teeb ja need kohad on ka siit foorumist kõik leitavad. Margiesindusse pöördumise kasulikkuses ma tõsiselt kahtlen, aga see on minu arvamus ja lükake see arvamus ümber.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Eero
meeskond



Registreerunud 29.10.04
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal

Auto: B2 2dq

postitati 21.12.17 13:11 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tiptronicu juurde soovitus:
Küla sepa poolt kastiõli vahetus lõpeb kasti surmaga kiiremini kui selle ollusega, mis on seal kastis juba aastaid sõitnud! Teostage töö ainult kohas, kes teab mida ta teeb ja need kohad on ka siit foorumist kõik leitavad. Margiesindusse pöördumise kasulikkuses ma tõsiselt kahtlen, aga see on minu arvamus ja lükake see arvamus ümber.


Sain just auto Hõbenoolest kätte, tehti 8 käigulise tiptronicule dünaamiline õlivahetus. Auto läbisõit ~120000 (100% kindel) ja kastiõli pole loomulikult kordagi vahetatud. Enne õlivahetust väga ei nurisenud, teine käik lülitus väikse nõksuga kui eelnevalt vaba hooga veereda ja gaasi vajutada aga muidu top top. Peale õlivahetust justkui polekski enam autol käike, absoluutselt ei saa aru millal käiguvahetus toimub.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Snooker
huviline

Avatar


Registreerunud 08.05.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: B8 facelift

postitati 15.01.18 19:09 Tsiteeri


Kuidas ma aru saan et regeneratsioon käib?
Miks diislit hommikul tiksuma jätta ei või ja ise samal ajal soojas toas kohvi juua on halb mõte?
Kus on aku laadimise klemmid? (B8.5; 3.0tdi)
Kuidas aru saada et aku vajab vahetust?
Mida tähendab ballasti koormamine?
Eelsoojendit on reaalselt vaja 3-4nädalat aastas, miks peaks mõtlema selle lisamisele?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
aadumees
huviline



Registreerunud 23.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 15.01.18 19:52 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Jann

Õhkvedrustus.

3. Ära kasuta ka vihmaga "auto" reziimi.


Jann, räägi palun sellest lähemalt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
SilverL
huviline

Avatar


Registreerunud 18.07.13
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant C7 FL BiTDI

postitati 15.01.18 20:02 Tsiteeri


Hea töö! Vastab paljude küsimustele.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Amadeus
klubiliige

Avatar


Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: C7q

postitati 15.01.18 20:29 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Snooker
Kuidas ma aru saan et regeneratsioon käib?
Miks diislit hommikul tiksuma jätta ei või ja ise samal ajal soojas toas kohvi juua on halb mõte?
Kus on aku laadimise klemmid? (B8.5; 3.0tdi)
Kuidas aru saada et aku vajab vahetust?
Mida tähendab ballasti koormamine?
Eelsoojendit on reaalselt vaja 3-4nädalat aastas, miks peaks mõtlema selle lisamisele?

1. Kõrgemad pöörded (tühikäik), automaadi puhul käiguvalik pisut kõrgematele pööretele sunnatud, kärsahais summutist, väljalase võib kõrgete temperatuuridega naksuda, pisut "tummisem" helipilt. Peale suretust töötavad jahutusventilaatorid.
Tehas oleks võinud kuhugi FISi või armatuuri rohelise tulukese tekitada töötavast põletusprotsessist, jääks neid poolikuid põletusi hunnikutes vähemaks.
2. Sellest on siin palju räägitud. Mõned teemad:
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=168866
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=149011
3. Reeglina kapotiall. A4/A5 kohad peaks olema nii:
http://www.a5oc.com/forums/attachment.php?attachmentid=116601&d=1459715818
4. Korralikult ekspluateeritud originaalaku eluiga on pikk. Lisaks on praegusel ajal terve hunnik igasuguseid aku teste, mida mõned remondikohad teevad isegi hoolduse mahus.
5. Kõik, mis töötab see ka kulub. Sama kehtib tulede/ballastide kohta.
6. Põhjamaad kasutavad eelsoojendust juba +5 kraadi juures, seega 3-4 nädalat aastas pole korrektne. Maitse ja mugavuse küsimus esiteks, samas hoiad ka tehnilist poolt kokku. Miks - Saad sooja salongi, puhtad klaasid, mootori soekäivituse ja kokkuhoiu kütuselt + natuke keskkonnasäästu.


Wer im sommer schon am winter denkt, der sicherlich ein quattro lenkt!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jantz73
huviline

Avatar


Registreerunud 04.01.09
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal

Auto: Q 7; A6 C7 Q

postitati 16.01.18 11:38 Tsiteeri


Väga asjalik jutt ja teema. Paljude jaoks kindlasti asju ja toiminguid millega ei arvestata. Kindlasti võivad ka bensiinimootoriga autode omanikud paljude samade asjadega arvestada. Omalt poolt soovitaksin see paar minutit hommikul lasta moottoril käia olenemata seisusoojendi olemasolust. Ja seisusoojendit julgen ka kõigile soovitada, asendamatu abiline. Kõigile parimat ja muretut veeremist.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
martvaar
huviline



Registreerunud 13.04.10
Kasutaja on eemal


postitati 16.01.18 15:34 Tsiteeri


6. Ära sõida sombusel ja hallil päeval "Auto" asendis tuledega, koormad asjatult ballaste ning lampe.

Aga millises asendis siis tulede lüliti peaks olema?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
martvaar
huviline



Registreerunud 13.04.10
Kasutaja on eemal


postitati 16.01.18 15:36 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: A4TQ
Kõige tähtsam:
Tänapäevane diisel sõiduauto ei sobi inimesele kes sellega linnavahel paarikilomeetriseid otsi sõidavad.
2x aastas maale vanaema juurde sõit pole mingi vabandus.


Aga miks ei sobi? Ehk keegi selgitaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Jann
huviline

Avatar


Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.

postitati 16.01.18 16:23 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: martvaar
Tsitaat:
Algselt postitas: A4TQ
Kõige tähtsam:
Tänapäevane diisel sõiduauto ei sobi inimesele kes sellega linnavahel paarikilomeetriseid otsi sõidavad.
2x aastas maale vanaema juurde sõit pole mingi vabandus.


Aga miks ei sobi? Ehk keegi selgitaks.


Esimene kuu sõidad, teine kuu helistad, uurid, mis tuled viled tähendavad, kolmas kuu on tahmakas kinni ja enne ei sõida kuhugi, kui palju raha ei maksa. Peensustesse ei taha laskuda, pikaks läheb.
Tulede kohta, päeval valges sõidad 0 asendis päevasõidutuledega, kui vaja pimedas sõita, keerad "auto" peale. Niimoodi väldid pidevat tulede süttimist-kustumist "halli" ilmaga päeval ning reflektorid ei kärssa ära xenonite puhul. peegelpind muutub mustaks ja ähmaseks.


OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
sammalselg
huviline

Avatar


Registreerunud 17.04.09
Kasutaja on eemal

Auto: BMW 530 XD; A6 C7 2.0 130kw ; Jeep GC 3.0 CRD ;Honda CBR R ;Yamaha Grizzly

postitati 16.01.18 19:19 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Jann


Loe läbi oma auto kasutusjuhend, isegi kõige teadjam teadja leiab sealt midagi uut.

Jann.


Puhas kuld !
Kehtib tegelikult kõigi asjade kohta, millel vähegi on mingisugune instruktsioon olemas.

Muuhulgas aitab ennetada selliseid küsimusi

Tsitaat:
Algselt postitas: Snooker

Kus on aku laadimise klemmid? (B8.5; 3.0tdi)




Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
audinaator
huviline



Registreerunud 17.02.16
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: C7 230kw

postitati 16.01.18 20:40 Tsiteeri


Tsitaat:


Mootor.
1. Vaheta õli mootoris 10-15000 km vahel, ära usu igasugu 30000 jutte.
2. Kasuta kvaliteetset 5w30 VW507.00 õli.
3. Õhufiltri vahetusvälp meie kliimas ja teedel ei ole 60000, ise vahetan koos õliga. Me ei ela Saksas.
4. Ära ignoreeri mootori kujulist kollast tulukest või spiraali sõidu ajal, sest osadel juhutdel võid rikkuda nii mõndagi kallist.
5. Kui õlitase tõuseb, tuleb välja selgitada põhjus. (pihustid, umbes DPF jne.)
6. Aeg-ajalt võiks kasutada CR mootorite kütuselisandit. Ise olen pannud Liqui Moly või Karla Auto oma.
7. Webasto ei rakendu, kui kütusetuluke põleb, talvel võiks paak täis olla. Kütuse 0-i sõitmine mõjub laastavalt kogu kütusesüsteemile, mille taastamine on väga kallis.



Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Comic
huviline

Avatar


Registreerunud 04.07.15
Asukoht: Viimsi-Espoo
Kasutaja on eemal

Auto: A4 Allroad 3,0 TDI (B8) 176 kw

postitati 17.01.18 08:14 Tsiteeri


Kiidan ka lisa- ja salongisoojendi vajalikkust meie kliimasse.On siis talv milline tahes.Soomes näiteks enamus autodest lisasoojendiga ja lust istuda autosse millel salong soe ja aknad puhtad jääst.Ise täiendasin oma süsteemi veel Defa akulaadijaga.[url=http://http://www.motonet.ee/et/toode/454947/Defa-akulaadija-1204-4-A--12-V


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Eero
meeskond



Registreerunud 29.10.04
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal

Auto: B2 2dq

postitati 17.01.18 08:44 Tsiteeri


Võiks natuke rääkida ka tehase Webasto toimimisest.

Mul puldiga variant ja MMI menüüs kaks valikut, heat ja defrost.

Olen lasknud 20 minutit Webastol kütta, selle ajaga saab suht igas olekus aknad jääst puhtaks ja salongi soojaks, aga mootor jääb endiselt täiesti külmaks. Lisaks puhutakse auto kohe külma õhku täis kui sõitma hakkad. Selle vastu aitab veidi kui enne auto käivitust paned õhu siseringlusele.
Lugesin foorumist, et VCDS kaabli abil saab webasto seadistada ka koheselt mootorit soojendama, aga siis pidavat külmaga probleem tekkima, et salong ei saa piisavalt soojaks, et akendelt jää ära sulaks.

Kas keegi on testinud kaua see webasto peab töötama selleks, et aknad saaks sulatatud ja mootori ka soojaks?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Jann
huviline

Avatar


Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.

postitati 17.01.18 11:50 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Eero
Võiks natuke rääkida ka tehase Webasto toimimisest.

Mul puldiga variant ja MMI menüüs kaks valikut, heat ja defrost.

Olen lasknud 20 minutit Webastol kütta, selle ajaga saab suht igas olekus aknad jääst puhtaks ja salongi soojaks, aga mootor jääb endiselt täiesti külmaks. Lisaks puhutakse auto kohe külma õhku täis kui sõitma hakkad. Selle vastu aitab veidi kui enne auto käivitust paned õhu siseringlusele.
Lugesin foorumist, et VCDS kaabli abil saab webasto seadistada ka koheselt mootorit soojendama, aga siis pidavat külmaga probleem tekkima, et salong ei saa piisavalt soojaks, et akendelt jää ära sulaks.

Kas keegi on testinud kaua see webasto peab töötama selleks, et aknad saaks sulatatud ja mootori ka soojaks?


Olen katsetanud n279 deaktiveerimist eelmistel c7 kerega autodel. Kuni -15 toimetab enam vähem, külmemaga ei suuda hästi 20 minutiga klaase sulatada.
Mingi hetk viskab ka veamällu mingi probleemi, mis see täpsemalt oli ei mäleta (C6-l viskab samuti), seega pikemalt ei tahtnud seda võimalust kasutada.
C7 - mel on tehasepoolne seadistus webasto automaatseks käivituseks +10 kraadi. Saab muuta omale sobivamaks arvutiga, kui soovi. Näit. +3.


OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Amadeus
klubiliige

Avatar


Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: C7q

postitati 17.01.18 18:42 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Eero
Võiks natuke rääkida ka tehase Webasto toimimisest.

Mul puldiga variant ja MMI menüüs kaks valikut, heat ja defrost.

Olen lasknud 20 minutit Webastol kütta, selle ajaga saab suht igas olekus aknad jääst puhtaks ja salongi soojaks, aga mootor jääb endiselt täiesti külmaks. Lisaks puhutakse auto kohe külma õhku täis kui sõitma hakkad. Selle vastu aitab veidi kui enne auto käivitust paned õhu siseringlusele.
Lugesin foorumist, et VCDS kaabli abil saab webasto seadistada ka koheselt mootorit soojendama, aga siis pidavat külmaga probleem tekkima, et salong ei saa piisavalt soojaks, et akendelt jää ära sulaks.

Kas keegi on testinud kaua see webasto peab töötama selleks, et aknad saaks sulatatud ja mootori ka soojaks?


Heat - kütab salongi terves ulatuses.
Defrost - prioriteet esimesed aknad.

Külm õhk tuleb sellepärast, et mootor külm ja mootori külm küttering hakkab tsirkuleerima. Üldiselt külma õhku ei tohiks peale käivitust tuppa puhuda, kuna ahi peaks kütmist jätkama. Juhul kui ahi seiskunud, siis salongivent peaks tasakesi ellu ärkama, kuni soe jahutusvedelik otsapidi salongiradikas. Kas sul on ikka salongis "Auto" peal?

N279 on mõistlik tõesti nö välja lülitada, siis kütab tervet süsteemi - miinusena külmadel temperatuuridel leigem salong ja pikem kütteaeg. Eks siin on valikute küsimus, kas ajada ruttu tuba soojaks, või anda pisut mootorisse kah.

Väike pilt kah bitdi kütte/jahutussüsteemist:

http://aasna.planet.ee/audi/bitdi_jahutus_r.png


Wer im sommer schon am winter denkt, der sicherlich ein quattro lenkt!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 18.01.18 10:12 Tsiteeri


Ehh, kogu seda juttu lugedes tekib tunne, et kõige parem, mis u. 10a vana diiselautoga teha saab, on ta üldse ostmata jätta...:D

................

Mis aga Janni esimesse postitusse puutub, siis selle peaks küll kõikidele VAG.i müüvatele müügimeestele välja printima ja kundele kohustuslikuks tutvustama.
Nii uute kui kasutatud autode müüjatele.
Sest ega salongis sulle keegi ei ütle, et kui ostad tahmakaga diisli väikesteks linnasõitudeks, et ta sul aasta paariga mingeid lollusi hakkab tegema.

Mul kunagi oli ühes autoesinduses (ei olnud VAG, vaid üks japs) töötades isegi selline kogemus, et rekkamees, (kes kuskilt dislat sai ilmselt virutada), ostis naisele uue auto ja paari aasta pärast oli ilge kisa, et ostke see romu tagasi, kuna kulud on nii suured ja koguaeg on midagi peetis.
Naine oli kahe kildi kaugusel poes temaga käinud. Aku oli samuti otsas.

Nendest massilisest ventikate huugamise teemadest, põletusjamadest, lühikese otsa jamadest, tüjha paagiga Webastod lukku jamadest jne rääkimata.

Ok esindused saadavad kuu peale, aga Jann, luuleta pisut bla-bla veel teksti juurde ja saada see Autolehele edasi; need vblla isegi teevad loo ja maksavad Sulle pisut pappigi...:P

No tegelt ka, tavalised inimesed ei tea neist asjust mitte midagi.
Ja kokkuvõte on hea ja vajalik.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 18.01.18 11:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rendoqoz
huviline



Registreerunud 22.04.10
Kasutaja on eemal


postitati 18.01.18 12:26 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.

Samas ka 100ga sõites saab turbo "koormust" - küll stabiilselt, aga ikkagi. 2008 Hiluxi 2.5L diisli manualis on näiteks kirjas, et ühtlaselt maanteesõidult tulles tuleks mootorit 1-2 minutit kohapeal jahutada.

Eks see oleneb ka auto eripärast. Siiski - turbo on mootori üks kuumimaid osi peale pikemat sõitu. Ja kui see nüüd (eriti suvel) mootor kohe kinni keerata, siis ei pea füüsik olema, et aru saada, mida õli seal kuumuse sees teeb.

Üldiselt aga: Vaevalt keegi teab kedagi, kes seda sihilikult teeb. Ise hakkasin hiljaaegu nii talitama (pärast turbo vahetust), aga kõik need 200+ tuhat sõitnud masinad sõidavad siiani ja turbo probleemid ilmnevad pigem 300+ tuhandel kilomeetril (kui sedagi). Siit võib aga tuletada, et see jahutamine suurt võitu vist ikkagi ei anna. Ise siiski kasutan sellist turbo piinamist õigeks ei pea.


Jannile aga - väga hea teema ja informatsioon! Lisa juurde ka kütusefiltri vahetus. Jällegi, 30 tuhat oleks minu arvates lagi. Eelmisel suvel vahetasin 40 000 km läbisõiduga filtrit (2011 Passati). Ilus vaatepilt see ei olnud - üsna must oli teine. Raamat lubas vististi 60 000...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
audinaator
huviline



Registreerunud 17.02.16
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: C7 230kw

postitati 18.01.18 15:47 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.


Linnasõidu puhul rakendub turbo ju sisuliselt koguaeg, isegi rahulikult sõites. Küll pidurdad, siis jälle "kogud hoogu". See selleks, oligi pigem rohkem targutamiseks lisatud, et kuidas mina teen :D

EDIT:

Muuseas tuli see kunagi teemaks ka ühe Volkari müügimehega ning ka tema ütles, VAG grupil ei ole seda kuskil kirjas, kuid tema isiklikult teeb nii ning aegaajalt mainib seda ka kundedele.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Jann
huviline

Avatar


Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.

postitati 18.01.18 16:02 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.


Linnasõidu puhul rakendub turbo ju sisuliselt koguaeg, isegi rahulikult sõites. Küll pidurdad, siis jälle "kogud hoogu". See selleks, oligi pigem rohkem targutamiseks lisatud, et kuidas mina teen :D

EDIT:

Muuseas tuli see kunagi teemaks ka ühe Volkari müügimehega ning ka tema ütles, VAG grupil ei ole seda kuskil kirjas, kuid tema isiklikult teeb nii ning aegaajalt mainib seda ka kundedele.


Kui vaadata turbo kuuma koja temperatuure tühikäigul kohapeal ja rahulikult kulgedes, siis praktiliselt vahe puudub. Sellest johtuvalt ei näe järeltiksutamises mingit pointi.


OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jantz73
huviline

Avatar


Registreerunud 04.01.09
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal

Auto: Q 7; A6 C7 Q

postitati 18.01.18 23:00 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: audinaator
Näiteks turbo mootorite puhul lasen mina sõidust tulles autol kohapeal minutikese tiksuda. Kas tast kasu on, võta kinni, kahju kindlasti mitte ;)

See kohapeal tiksumise kasulikkus sõltub ikkagi sellest, kui sirgena oled enne auto parkimist paremat jalga hoidnud. Kui tuled rahulikust sõidust siis edasi tiksutamine ei tee küll enam midagi olulist jahtumise mõttes. Ma pigem soovitaks endal natukeseks ajaks enne masina parkimiskohani jõudmist maha jahtuda ja paremast jalast see kramp välja masseerida - sel juhul on jahutuseffekt palju mõistlikum ja ei pea samuti kohapeal enam tiksutama.

Toon näite - kiirustad kuhugi, pidevalt parem jalg sirge, pargid auto ära ja kaotad oma minutilise tiksutamisega rohkem aega kui selle jala sirgestamisega liikluses "võitsid" :cool:. Kui ei tundu tuttav - mõtle uuesti :D.


Linnasõidu puhul rakendub turbo ju sisuliselt koguaeg, isegi rahulikult sõites. Küll pidurdad, siis jälle "kogud hoogu". See selleks, oligi pigem rohkem targutamiseks lisatud, et kuidas mina teen :D

EDIT:

Muuseas tuli see kunagi teemaks ka ühe Volkari müügimehega ning ka tema ütles, VAG grupil ei ole seda kuskil kirjas, kuid tema isiklikult teeb nii ning aegaajalt mainib seda ka kundedele.


Kui vaadata turbo kuuma koja temperatuure tühikäigul kohapeal ja rahulikult kulgedes, siis praktiliselt vahe puudub. Sellest johtuvalt ei näe järeltiksutamises mingit pointi.


Jann, sinust hakkab asja saama: (Sellest johtuvalt)!: Tegelikult tänapäeva turbo jahtubki mõne minutiga ja kui oled peale pikka maanteesõitu mõne minuti linnas kulgenud (meie liikluse argipäev), siis ei vaja turbo eraldi jahutust! Materjalid on lihtsalt seliisest materjalist mis suudavad jahtuda ülikiiresti! Millest sõltuvalt on nendel taas oma hind, mis on kalkuleerides osutunud odavamaks kui tühikäigul tiksumisega kaasnev jahutamine. Samad reeglid kehtivad eelsoojendamisele! Aga kui paljud sellega arvestavad? Parimat.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 40.4% - SQL: 59.6%]