Lehekülgi: 1 2 3 .. 5 |
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.06.05 18:36
|
|
|
Audi 20v 2,5L strokeri ehitamine
Ok, mõtlesin et asi on siin igavaks läinud, et teeks ühe arutelu teemal 2,2 20v mootori kubatuuri tõstmine vändakäigu suurendamise teel. See ei ole
küll nii odav tuunimine nagu wastegate vedru põhja keeramine aga samas annaks see juba algusest peale parema väände ja kiirema turbo pöördesse mineku.
Tavaliselt tehakse "20v stroker" 2,5 TDI vända abil.
Probleemseks muutub kepsu ja võib olla ka kolvi valik...
* Kas leidub Audi enda valikus sellise pikkusega kepsu mis sobiks antud TDI vända ja originaal kolbidega st. originaalist lühem? (originaali pikkust
kahjuks ei tea)
* Originaalis on surveaste 9.3:1, kui paneme TDI vända ja isegi leiame kepsu mis on 4,55mm lühem siis tuleb surveaste turbomootori jaoks tiba jõhker -
10.16:1. Samas kui soovime jätta surveastme samale tasemele nagu originaalis on siis tuleks leida keps mis on 5,45mm lühem originaalist, sel juhul
jääb aga kolb oma eelmisest ÜSS-ist 1,1mm allapoole ja see ei ole just hea...
20vT
Vända käik: 86,4mm
Silindri läbimõõt: 81mm
Surveaste: 9.3:1
A100 2,5 TDI
Vända käik: 95,5mm
Silindri läbimõõt: 81mm
Surveaste: 21.0:1
Kas on seda projekti võimalik teha kasutades mingite teiste VW grupi mootorite lihtsalt saadaolevaid juppe või tuleb tõesti tellida custom kepsud ja
kolvid?
Nüüd ootaks siia konstruktiivset arutelu...
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.06.05 19:24
|
|
|
Forsin: 5,3 cm3 ei freesi sa sealt kolbidest kuidagi moodi maha...
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.06.05 20:07
|
|
|
Aga nendelt lehtedelt leidsin, et kepsu pikkus on originaalis 20v turbol 144mm.
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
hollow
huviline
Registreerunud 21.12.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW 325i
|
postitati 20.06.05 07:58
|
|
|
ma väga asjatundmatu inimesena püüanka sõnavõtta.
kas lihtsam ei oleks plokk ülepuurida ja suurema läbimõõduga kolb panna, kui kolvi käigu pikkust muutma hakata.
krt... ma ei ole kindel kas masellest surveastmest õieti arusaan.
kui kolb on ÜSS'is siis see vahe mis jääb plokikaane ja kolvivahele jagada see kolvikäigupeale ära... siis saab teada surveastme?? oi kui segane
lause tuli
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.06.05 08:15
|
|
|
Plokki ei saa väga palju puurida, kuna silindrite seinad on spetsiaalselt töödeldud ja kui sa hakkad puurima siis kaotad selle kõva pinna mis on seal
hädasti vajalik, lisaks kannatab ka silindrite vahelise seina üldine tugevus.
***Surveaste
Siin on näiteks BMW kolbidest ja surveastme arvutamisest juttu: http://home.netpower.no/pberg/Mahle_m20.html
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 20.06.05 08:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Silwer
Samas kui soovime jätta surveastme samale tasemele nagu originaalis on siis tuleks leida keps mis on 5,45mm lühem originaalist, sel juhul jääb aga
kolb oma eelmisest ÜSS-ist 1,1mm allapoole ja see ei ole just hea...
Nüüd ootaks siia konstruktiivset arutelu... |
Kuid nii saaks surveastme alla 9.3:1 mis tähendakse seda, et saame anda veel rohkem ülelaaderõhku, rohkem kütust=rohkem hobujõude/suurem vääne
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.06.05 20:24
|
|
|
Njuh, kas jaaniõlu on juba kehast lahtunud?
Prooviks seda teemat tiba edasi arendada...
Mis on 2,2t ja 2,5tdi kolbi sõrme läbimõõdud ja mis on vända läbimõõt kepsu kohalt?
Järsku õnnestub sinna millegi muu kepsu aretada...
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 26.06.05 20:55
|
|
|
Küsiksin siia juurde veel 2.2t kolvi ja 2.5 dt kolvi kõrgust kepsusõrme tsentrist.
Ja palju peaks olema kolb madalam, et saavutada normaalne surveaste, kui kasutada 2.5 td plokki, vänta ja kepsu, ning 2.2t kaant?
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.06.05 09:31
|
|
|
Kas kellegil on mingit Audi remondi käsiraamatut kus oleks näidatud antud detailide strateegiliselt tähtsad mõõdud?
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
|
Silwer
huviline
Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.09.05 05:42
|
|
|
Panen 5,5mm paksema tihendi!?!
Ja milleks kolbidele siis need klapi pesad?
BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 11.09.05 11:33
|
|
|
äkki selle ideega, et mõlemad kokku annaks ootuspärase surveastme?
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 10.11.05 19:15
|
|
|
Otsisin oma masinale rihmakatet ja romulast leidsin lõpuks sobiva, kuid see oli volkari 2,5B oma.
Järelikult peaks olemamingi aastakäigu vw transporteril 2,5'ne 5 pütane bensukas olemas?! Ehk annaks sellisest asjast miskit kasutada?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 10.11.05 19:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Otsisin oma masinale rihmakatet ja romulast leidsin lõpuks sobiva, kuid see oli volkari 2,5B oma.
Järelikult peaks olemamingi aastakäigu vw transporteril 2,5'ne 5 pütane bensukas olemas?! Ehk annaks sellisest asjast miskit kasutada?
|
Et kolvi peal olevat survet taluda, olekski vaja jämetamat sõrme kasutada selleks ka disladel kolvi peal 18 bar ja kepsu sõrm 26 mm
5 pütased 2,2 turbo S-id on 81 mm kolb ja 20 mm sõrm ja
6 pütased 2,7 turbo S-id on 81 mm kolb ja juba 21 mm sõrm
tegelikult võiks olla veel tugevam.
22mm supra ja bmw
Volvo kasutab turbo kolvil 23mm sõrme ja seda kolbi saaks kasutada.
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 16.11.05 18:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: forsin
Tsitaat: | Algselt postitas: forsin
( VW taoran 2,0 TDI 103kw ) mootorist AZV ,sama mootor on audi S-3 |
Kas keegi saab infole ligi mis mõõtudega need kepsud on ? |
Niiehknaa jäävad need kepsud nõrgaks!
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 02.12.05 08:01
|
|
|
Tundub, et Audi 2,5 strokeri ehitamise probleem on norrakate käes saanud huvitava lahenduse (küll Volvo jaoks, aga idee on sama) -> http://www.leopardmotor.com/Her_skal_det_trimmes.htm
Kasutusel on Volvo 850 2,5 TDi diiselmootori (mis on originaalis Audi mootor) alumine ots, st. plokk, vänt, kolvid-kepsud, Audi 7A 20v plokikaas ja 3B
sisselaskekollektor. Alumise otsa tugevust hinnati kuni 900 jõu peale, eks ta võib-olla ole natuke mull, aga vaevalt et keegi meite maal sinna piirini
pushida tahakski...
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.08.06 20:39
|
|
|
PILT1
PILT2
PILT3
Conversions taking the in-line five-cylinder unit up to 2.6 litres are well known these days, but for ultimate reliability, especially with
turbo engine, it is better ta play safe and stick to the smaller-bore 2.5-litre engine. This is achieved by using the 95.5mm stroke crank from the
five-cylinder TDI engine in conjuction with 81mm bore.
Tänud Elarile!
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
zaddam
huviline
Registreerunud 06.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 c4 quattro 1.8t
|
postitati 11.07.09 13:25
|
|
|
Keegi pole ammu siin teemas midagi kirjutanud?
On keegi ehitanud eestis midagi valmis ka?
Vahepeal oli mingi audi auto24 müügis, mis oli s4 stroke vist?
|
|
|
püstolett
huviline
Registreerunud 29.07.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4.2 Tdi 2007; C4 S6 Plus sedaan; C4 S4 turbo; RS6 C7.5
|
postitati 11.07.09 13:52
|
|
|
Rax võiks ju siia kirjutada, mis, kust ja kuidas
|
|
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
postitati 11.07.09 18:48
|
|
|
Tegelikult on asi ilmselt nii, et eelpool viidatud lingid s2forumile, annavad üsna hea ettekujutuse, kuidas strokerit teha võiks. Need mõningad, kes
Eestis ehitavad, kajastavad seda klubiliikmete autode all või siis mitte või siis ei suhtle üldse audiklubi foorumiga. Kuna strokeri ehitamises peale
diisli 95.5mm vända midagi suurt erinevust(2.2mootoriga) pole, siis ilmselt antud teema väga jõudsalt aremema ei hakka.
|
|
|
MartinCS
huviline
Registreerunud 28.03.06
Asukoht: Jõgeva/Härjanurme/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S4 BiT 232kW Oettinger + esivanema A6 C6 3,0TDI Q 171kW '07
|
postitati 11.07.09 19:17
|
|
|
Kasutajal Raits1 on valmis selline 2,6l stroker, peaks olema enamvähem/täpselt sama moodi tehtud nagu Raxi oma. Kui selleks tõesti vajadus on, siis
äkki saab tema/mina panna ka väikse nimekirja üles, mis tükid kasutusel on. Niipalju, et väikeste pihustite (sissesõidu aeg, väga safe seadistus
vemsil) ja suure kuuma kojaga (ei tea peast mõõtu) GT30R on 1500 rpm-i juures vaakumist väljas Väga madala väändega . Redline
ilmselt enne 7k rpmi.
|
|
|
Geo
huviline
Registreerunud 20.09.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 4xQ
|
postitati 18.07.09 15:23
|
|
|
Martin, sooviks teada küll mis asjad on kasutusel. Endal plaan ehitada 2,6 stroker RS2 originaal tehnika jaoks. Milliseid juppe tuleb soetada/otsida?
|
|
|
|
Geo
huviline
Registreerunud 20.09.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 4xQ
|
postitati 04.09.09 20:04
|
|
|
Ehitame strokerit või mitte?
AAN plokk ja 2,5TDI vänt olemas.
Mis kepsud, kolvid j.n.e.?
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 5 |