Lehekülgi: 1 2 3 |
Aleksandr
huviline
Registreerunud 15.03.05
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: Honda
|
postitati 28.01.10 20:56
|
|
|
Ära soojenda mootorit auto seistes!
Oskab/teab seda juttu keegi kommenteerida, kas tõesti on asjal tõepõhi all.
Link artiklile-Ära soojenda mootorit auto
seistes!
|
|
|
Harry_R
huviline
Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.10 21:08
|
|
|
4-5 sekundit soojenemiseks. Kuidas seda saab üldse soojenemiseks nimetada?
Mina ei liigu autoga suvelgi enne, kui mul mootori pöörded pole 1200' lt 800' le langenud ja selleks kulub ca. pool minutit. See siis tavaliselt
hommikusel käivitusel või peale mitme tunnist seismist.
Talvel ikka lume koristus aeg või samamoodi pöörete langemiseni. Täna õhtul tööl soojendasin isegi pea 45 minutit.
Audi 90 typ85 2.0 --> Audi coupe typ89 2.3 --> Audi A4 avant B5 2.4 V6 --> Audi 90 typ85 2.0 --> Audi A4 avant B5 1.8TQ --> Audi A4
avant B8 2.0 TDI
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 28.01.10 21:08
|
|
|
Jutt muidugi möistetav, kuid paar asja/erinevust välja jäetud.
Kohapeal vs. söites - üks on tühikäigul, kus ringlus aeglasem, teine aga pööretel, mil ka jahutusvedeliku ringlus intensiivistub.
2 minutit ei tohiks siiski vast motole nüüd niiväga kurnav ka olla.
Ei kujuta ette mida veel automaatkastiga auto omanikud sellele kostavad, kes peaksid sellise vötte korral oma liikuriga -23 enama pügalaga kohe minema
pühkima.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
postitati 28.01.10 21:12
|
|
|
Renood vb tõesti tühikäigul üldse ei soojene.
Audi pole lihtsalt auto - Audi on stoori omaette
|
|
|
|
advanti
huviline
Registreerunud 08.01.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.10 21:15
|
|
|
Miks sellisel artiklil puudub autori nimi? Samuti pole viiteid allikatele.
Ebamääraselt räägitakse mingitest uuringutest???? Sel juhul tuleks vahet teha diiselmootorite ja bensukate puhul - oluline erinevus kui rääkida
tühikäigul soojenemisest.
Sama hästi võiks talvise külmaga soovitada kõigil jalakäijatel müts silmini pähe tõmmata ja ummisjalu joosta kuhuiganes vaja kohale jõuda - saab siis
ju kiiremini sooja . . .
|
|
|
rakkim
huviline
Registreerunud 28.01.06
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4e
|
postitati 28.01.10 21:19
|
|
|
Tahtsin ka sama teema teha just
Aga jah, ise soojendan ka olenemata ilmast autot nii kaua kuni tühikäigu pöörded langevad 800rpm-ni..Õlid on ju paksud igalpool,
roolivõim,käigukast,mootor jne.
|
|
|
Aleksandr
huviline
Registreerunud 15.03.05
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: Honda
|
postitati 28.01.10 21:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Jutt muidugi möistetav, kuid paar asja/erinevust välja jäetud.
Kohapeal vs. söites - üks on tühikäigul, kus ringlus aeglasem, teine aga pööretel, mil ka jahutusvedeliku ringlus intensiivistub.
2 minutit ei tohiks siiski vast motole nüüd niiväga kurnav ka olla.
Ei kujuta ette mida veel automaatkastiga auto omanikud sellele kostavad, kes peaksid sellise vötte korral oma liikuriga -23 enama pügalaga kohe minema
pühkima. |
Kohe ei tulnudki meelde, omasin kunagi ammu ka automaat kastiga autot, see ilma sooendamiseta ei tahtnud üldse kuidagi liikuda. Muidugi ta ei olnud
minul ka esimeses nooruses. Mina ka seda meelt, et paar minti peaks ikka soenema, kuna tõmban "tervise pulka" siis kasvõi see aeg soeneb.
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 28.01.10 21:44
|
|
|
Tsiteerin: Vaid iga sajas autojuht on teadlik, et suurem osa automootoreid vajab vaid 4-5 sekundit soojenemiseks.
See on küll valusalt autokauge inimese väide. 4-5 sekiga saab vaid õlirõhu üles. Paar minutit kohapeal laadimise/õlirõhu/gaasijaotuse/jahutusvedeliku
ringluse 'stabiliseerumiseks' on siiani ennast õigustanud. Muidugi see, et sõites saab auto kiiremini soojaks, on siililegi selge. Ja paljudel õues
seisnud autodel on hommikuti klaasid jääs, seda on ju normaalne kaapida samaaegselt auto töötades(samaaegselt energiliselt tervisepulka imedes).
PLUS TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
Cari
huviline
Registreerunud 22.08.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 28.01.10 21:46
|
|
|
Mootor läheb paari sekondiga töösoojaks? Mul on siis midagi katki, mul läheb ikka minuteid, et mootor üle 70 kraadi läheks:/ Imelik artikkel tõesti.
|
|
|
j2mis
huviline
Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C5, B5, Zafira A
|
postitati 28.01.10 21:47
|
|
|
Ennem kraabid klaasid puhtaks. Ja siis istud autosse 1 käik juba sees, sidurit alla ei vajuta ja nii kui võtit keerad kohe juba sõidad ja auto
soojeneb veel kiiremini.
Ja siis sa sõidadki seal linnavahel õlirida ja jahutusvedeliku ja muude juppide rida järgi ning mõnuled oma soojas autos
Uskuge mind, Renoo mehed teevad sedasi, sest nemad teavad auto kõige kiiremaid soojenemise saladusi
|
|
|
püstolett
huviline
Registreerunud 29.07.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4.2 Tdi 2007; C4 S6 Plus sedaan; C4 S4 turbo; RS6 C7.5
|
postitati 28.01.10 21:58
|
|
|
Kaua see vend oma renooga ei sõida sedasi meie külma talve käes.
|
|
|
|
hans89
huviline
Registreerunud 06.05.09
Asukoht: Tln
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 1.8T (-01)
|
postitati 28.01.10 21:59
|
|
|
Noo tegelikult Renoo mehed pargivad üldiselt mäekallakule ninaga allapoole. Hommikul käsipidur maha - vops - reastud teele, masin kogub hoogu, otsid
raadiost uudised üles ja siis - vops - annad süüdet. Viljandis Kõrgemäe tänaval näiteks elab ainult Renoo-rahvas...
Aga selle delfi artikli suurim väärtus on see lahe videoleid juutuubist. Tõeline eeskuju auto puhastamises!
|
|
|
lOOOOl
huviline
Registreerunud 18.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi, SUV
|
postitati 28.01.10 22:02
|
|
|
Tundub jama jutt. Võibolla kirjutaja ei teadnud, et eelsoojendus pole kõigil standartvarustuses.
1) Kui külmalt hakata sõitma, siis õlid on paksemad, järelikult õli ei liigu nii kiiresti kui vaja (suuremate pöörete jaoks), suurem hõõrdetakistus
põhjustab lisakoormust mootorile ja käigukastile, mida on rohkem tunda just madalatel pööretel (automaatkäigukast ei lasegi külmaga käiku liiga vara
vahetada).
Lisaks tekib mootori osades suurem temperatuuride erinevus, kui ühtlaselt soojendades, see võib arvatavasti tekitada pingeid nendes osades ning need
osad võivad kahjustuda.
2) Pikemalt soojendades võib tekkida ainult küsimus, kas õli viskoossus on piisav nende pöörete jaoks antud temperatuuril.
Arvatavasti 100% kindlalt saaks öelda, kumb variant on parem, alles peale pikaajalisi katsetusi, kuid ise arvan, et teine variant on ohutum.
|
|
|
rulamees
huviline
Registreerunud 13.10.03
Asukoht: Lõuna Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 2x Audi B4 2.0 automaat ABK, CBT
|
postitati 28.01.10 22:08
|
|
|
Ma ei lugenud sellest artiklist kuskilt välja, et kõigil Renku meestel pole garaazi kus on aastaringselt +25 kraadi sees.
|
|
|
AudiMihkel
huviline
Registreerunud 12.12.07
Asukoht: Tallinn-Lehtse
Kasutaja on eemal
Auto: Mitte audi
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.10 22:26
|
|
|
Kui maal elaks ja on võimalik olematu liikluse korral mõnda aega vaikselt 1-2. käiguga sõita ning alles mõne minuti pärast edasi vahetada, siis ehk ei
soojendaks kohapeal. Kahjuks linnas aga lähim ristmik kohe 100-150 kaugusel ja seal peab hakkama juba parema jalaga korralikku tööd tegema. Ei taha külma mootorit küll niimoodi piinata, on ju teada, et kõige rohkem
kulub mootor külmalt. Lisaks vanal mootoril ju ikkagi kolvid ja värgid veidi kulunud juba ja külmaga on lõtkud kõige suuremad.
Ma olen nii teinud, et vahepeal ikka veidi tõstan pöördeid, ei lase koguaeg päris tühikäigul töötada. Algul vahepeal u. 1500, hiljem 2000 pöörde
peale. Näiteks lükkan ühe akna puhtaks, siis ronin korraks sisse ja mõned sekundid tõstan pöördeid. Ventikat eriti kõvasti ei pane, sest see jahutab
(olematu temperatuuriga) mootorit ja aeglustab soojenemist. Vendi panen alles sõites normaalselt puhuma. Kui kiiret ei ole, siis liikuma hakkan siis
kui õlirõhu manomeeter midagi näitama hakkab (skaala lõpust 5 bar ligidalt veidi alla tuleb).
|
|
|
m0cc
huviline
Registreerunud 27.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: W213, 5008
|
postitati 28.01.10 22:35
|
|
|
Asjalikud mehed seal renoos ikka. Mootor ikka sooja ja siis ümber auto jooksma et midagi välja ka näeks. Praeguse ilmaga on paras hoovis (eramaja)
käima panna ja sisse kohvi jooma minna. Saab toast ilusti kohe sooja autosse istuda.
|
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.10 22:44
|
|
|
No vaadake MASU värk ja keegi naljalt autosid ei osta, sõidetakse vanaga nii kaua kui saab, Renault loodab, et kõik hakkavadki nii tegema ja nad
saavad palju uusi autosid müüa, sest vanad on kokku jooksnud.
|
|
|
RD
huviline
Registreerunud 09.12.06
Asukoht: TLN
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.10 23:12
|
|
|
Tõsiselt kahju, et detsembri alguses sai asutuse Laguna liising läbi. Kaldun arvama, et see peldik ei teeks praeguste külmadega piuksugi... juba suvel
ajas üks anomaalia teist taga.
Praegu soojendan autosid kodus hoovis umb 15min, sest kontorisse ning muudesse strateegilistesse paikadesse on niivõrd lühike maa, et temperatuuri
seier ei liiguks ka. Külma mootori piinamine ei ole minu jaoks aktsepteeritav. Kahjuks on see hommikune soe sõit on ka päeva jooksul ainuke, kus auto
ka soojaks saab. Ülejäänud sõidud on enamasti täpselt sellised, et seier jõuab napilt 90ne peale. Eks näis kas hommehommikune käivitamine on
lihtsam... sai just ühega ligi 4tunnine pidev sõidu- ja töötsükkel läbi tehtud.
Kusjuures... üks huvitav asi mida olen tähele pannud Focusega... kui ohverdada enda mugavus, läheb mootor kiiremini 90ne kraadini. Ehk siis, kui
salongi ventikas on nr1 astme asemel nr2 peal, läheb umb kolmandik kauem aega Samas see ST esistange võre on ka nii suur, et see asi soojeneb sõites nende ilmadega teistest ka kolmandiku võrra kauem.
|
|
|
epic
klubiliige
Registreerunud 26.05.05
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.10 23:13
|
|
|
Ja nüüd siis paljud autoomanikud loevad seda artiklit ja hakkavad peale 4-5 seki mootori soojenemist kohe peal hoidma, palju õnne neile ka minu poolt.
|
|
|
Magnus_K
huviline
Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.10 23:47
|
|
|
Kui asjale natuke füüsika valemitega läheneda...
Samas vajab enamik autodest vaid paari sekundit, et jahutusvedelik saavutaks sõitma hakkamiseks vajaliku temperatuuri
Kui jahutusvedelik on -20°C, siis isegi isoleeritud süsteemi korral (jahutusvedelik ei puutuks kokku külmade detailidega, nagu ta seda mootoriplokis
teeb) oleks selle soojendamiseks paari (2?) sekundiga +20°C-ni teoreetiliselt vaja rakendada vähemalt 670 KW võimsust (335 vee keedukannu võimsusega
2000 W).
|
|
|
heihei
huviline
Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal
Auto: b6, 96kw bens.
|
postitati 29.01.10 07:24
|
|
|
Heakene küll, tahaks ikka audi liikluskooli esindaja ametlikku vastust, kas meie margil sam nalja voib teha? Mul isiklikult valus kuulata juba
mootorit kui kohapeal soojaks ei lase. Isegi 10 minti olen lasknud soojeneda. Ja üleüldse kui kaupluse ees ootad naisukest, tuleb kah ju koguaeg
mootor seisma jätta, koormad mootori ju nii ära? vahet pole, kui sul külm hakkab autos.
|
|
|
huljes
huviline
Registreerunud 30.01.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.0, Audi A4 2,8Q
|
postitati 29.01.10 07:45
|
|
|
Ma olen pidanud ise läbi tegema ühe vaidluse ka samal teemal kunagi, mina jäin muidugi oma seisukohale, et ikka lähme 10 min varem õue ja paneme auto
sooja, mitte ei roni lumisesse autosse, keera süüdet ning anna tuld nii et midagi väljagi ei näe.
Isegi suvel on hea autot hetke lasta käia ja plaanin edaspidi kõikide sõidukitega nii teha, öelgu need renoo omanikud mida tahes(kuigi pean tõdema, et
uus Megane läheb päris kähku soojaks)
|
|
|
digimarket
huviline
Registreerunud 16.01.07
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 Quattro, BMW 530d
|
postitati 29.01.10 07:46
|
|
|
Kuna minu autol on nüüd kaugkäivitus, siis ise panen enamvähem kohe kui ärkan auto puldist käima. Ette antud aeg on 12 min. Kui see läbi sureb auto
välja ja kõik. Hiljem kui on plaan liikuma hakata panen uuesti mõned minutid ennem käima ja kuna auto seisab katuse all ja klaase pole vaja puhastada,
siis saan kohe sõitma hakata
|
|
|
|
priiitp
huviline
Registreerunud 14.07.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: -
|
postitati 29.01.10 07:57
|
|
|
Masina(b5) manuaalis on ka soovitatud kohe sõitma hakata ja mitte soojendada, aga ei järgi seda. Kui ikka käiku ilma kangi murdmata sisse ei pane,
siis ei sõida ka. Rääkimata veel jäisest esiklaasist.
Artikli kommentaariumis on igatahes igasugu kodanikke. Seda möla ei kannata lugeda, ajab meele mustaks.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |