Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2  3
Autor:
Pealkiri: Ära soojenda mootorit auto seistes! (Vastuseid: 60 | Vaatamisi: 12149)
Aleksandr
huviline

Avatar


Registreerunud 15.03.05
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal

Auto: Honda

postitati 28.01.10 21:56 Tsiteeri
Ära soojenda mootorit auto seistes!



Oskab/teab seda juttu keegi kommenteerida, kas tõesti on asjal tõepõhi all.
Link artiklile-Ära soojenda mootorit auto seistes!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Harry_R
huviline



Registreerunud 07.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 28.01.10 22:08 Tsiteeri


4-5 sekundit soojenemiseks. Kuidas seda saab üldse soojenemiseks nimetada?
Mina ei liigu autoga suvelgi enne, kui mul mootori pöörded pole 1200' lt 800' le langenud ja selleks kulub ca. pool minutit. See siis tavaliselt hommikusel käivitusel või peale mitme tunnist seismist.
Talvel ikka lume koristus aeg või samamoodi pöörete langemiseni. Täna õhtul tööl soojendasin isegi pea 45 minutit.


Audi 90 typ85 2.0 --> Audi coupe typ89 2.3 --> Audi A4 avant B5 2.4 V6 --> Audi 90 typ85 2.0 --> Audi A4 avant B5 1.8TQ --> Audi A4 avant B8 2.0 TDI
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 28.01.10 22:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Aleksandr
Oskab/teab seda juttu keegi kommenteerida, kas tõesti on asjal tõepõhi all.
Link artiklile-Ära soojenda mootorit auto seistes!


Jutt muidugi möistetav, kuid paar asja/erinevust välja jäetud.
Kohapeal vs. söites - üks on tühikäigul, kus ringlus aeglasem, teine aga pööretel, mil ka jahutusvedeliku ringlus intensiivistub.
2 minutit ei tohiks siiski vast motole nüüd niiväga kurnav ka olla.
Ei kujuta ette mida veel automaatkastiga auto omanikud sellele kostavad, kes peaksid sellise vötte korral oma liikuriga -23 enama pügalaga kohe minema pühkima.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Simps
klubiliige



Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal

Auto: erinevad

postitati 28.01.10 22:12 Tsiteeri


Renood vb tõesti tühikäigul üldse ei soojene.


Audi pole lihtsalt auto - Audi on stoori omaette :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
advanti
huviline



Registreerunud 08.01.10
Kasutaja on eemal


postitati 28.01.10 22:15 Tsiteeri


Miks sellisel artiklil puudub autori nimi? Samuti pole viiteid allikatele.
Ebamääraselt räägitakse mingitest uuringutest???? Sel juhul tuleks vahet teha diiselmootorite ja bensukate puhul - oluline erinevus kui rääkida tühikäigul soojenemisest.

Sama hästi võiks talvise külmaga soovitada kõigil jalakäijatel müts silmini pähe tõmmata ja ummisjalu joosta kuhuiganes vaja kohale jõuda - saab siis ju kiiremini sooja . . .


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rakkim
huviline



Registreerunud 28.01.06
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 4e

postitati 28.01.10 22:19 Tsiteeri


Tahtsin ka sama teema teha just :D

Aga jah, ise soojendan ka olenemata ilmast autot nii kaua kuni tühikäigu pöörded langevad 800rpm-ni..Õlid on ju paksud igalpool, roolivõim,käigukast,mootor jne.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Aleksandr
huviline

Avatar


Registreerunud 15.03.05
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal

Auto: Honda

postitati 28.01.10 22:40 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kuits
Jutt muidugi möistetav, kuid paar asja/erinevust välja jäetud.
Kohapeal vs. söites - üks on tühikäigul, kus ringlus aeglasem, teine aga pööretel, mil ka jahutusvedeliku ringlus intensiivistub.
2 minutit ei tohiks siiski vast motole nüüd niiväga kurnav ka olla.
Ei kujuta ette mida veel automaatkastiga auto omanikud sellele kostavad, kes peaksid sellise vötte korral oma liikuriga -23 enama pügalaga kohe minema pühkima.


Kohe ei tulnudki meelde, omasin kunagi ammu ka automaat kastiga autot, see ilma sooendamiseta ei tahtnud üldse kuidagi liikuda. Muidugi ta ei olnud minul ka esimeses nooruses. Mina ka seda meelt, et paar minti peaks ikka soenema, kuna tõmban "tervise pulka" siis kasvõi see aeg soeneb.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
veekaheksa
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp
Kasutaja on eemal

Auto: S6 PLUS 4.2, A4 TDI quattro

postitati 28.01.10 22:44 Tsiteeri


Tsiteerin: Vaid iga sajas autojuht on teadlik, et suurem osa automootoreid vajab vaid 4-5 sekundit soojenemiseks.

See on küll valusalt autokauge inimese väide. 4-5 sekiga saab vaid õlirõhu üles. Paar minutit kohapeal laadimise/õlirõhu/gaasijaotuse/jahutusvedeliku ringluse 'stabiliseerumiseks' on siiani ennast õigustanud. Muidugi see, et sõites saab auto kiiremini soojaks, on siililegi selge. Ja paljudel õues seisnud autodel on hommikuti klaasid jääs, seda on ju normaalne kaapida samaaegselt auto töötades(samaaegselt energiliselt tervisepulka imedes:P).


PLUS http://images.spritmonitor.de/247834_5.png TDI http://images.spritmonitor.de/1372411_5.pngDie Menschen sollten nicht schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Cari
huviline

Avatar


Registreerunud 23.08.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6

postitati 28.01.10 22:46 Tsiteeri


Mootor läheb paari sekondiga töösoojaks? Mul on siis midagi katki, mul läheb ikka minuteid, et mootor üle 70 kraadi läheks:/ Imelik artikkel tõesti.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
j2mis
huviline

Avatar


Registreerunud 07.01.07
Asukoht: Hiiumaa
Kasutaja on eemal

Auto: C5, B5, Zafira A

postitati 28.01.10 22:47 Tsiteeri


Ennem kraabid klaasid puhtaks. Ja siis istud autosse 1 käik juba sees, sidurit alla ei vajuta ja nii kui võtit keerad kohe juba sõidad ja auto soojeneb veel kiiremini.

Ja siis sa sõidadki seal linnavahel õlirida ja jahutusvedeliku ja muude juppide rida järgi ning mõnuled oma soojas autos :D

Uskuge mind, Renoo mehed teevad sedasi, sest nemad teavad auto kõige kiiremaid soojenemise saladusi :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
püstolett
huviline

Avatar


Registreerunud 29.07.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal

Auto: A8 4.2 Tdi 2007; C4 S6 Plus sedaan; C4 S4 turbo; RS6 C7.5

postitati 28.01.10 22:58 Tsiteeri


Kaua see vend oma renooga ei sõida sedasi meie külma talve käes.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
hans89
huviline

Avatar


Registreerunud 06.05.09
Asukoht: Tln
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Avant 1.8T (-01)

postitati 28.01.10 22:59 Tsiteeri


Noo tegelikult Renoo mehed pargivad üldiselt mäekallakule ninaga allapoole. Hommikul käsipidur maha - vops - reastud teele, masin kogub hoogu, otsid raadiost uudised üles ja siis - vops - annad süüdet. Viljandis Kõrgemäe tänaval näiteks elab ainult Renoo-rahvas... :P

Aga selle delfi artikli suurim väärtus on see lahe videoleid juutuubist. Tõeline eeskuju auto puhastamises!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
lOOOOl
huviline



Registreerunud 18.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi, SUV

postitati 28.01.10 23:02 Tsiteeri


Tundub jama jutt. Võibolla kirjutaja ei teadnud, et eelsoojendus pole kõigil standartvarustuses.
1) Kui külmalt hakata sõitma, siis õlid on paksemad, järelikult õli ei liigu nii kiiresti kui vaja (suuremate pöörete jaoks), suurem hõõrdetakistus põhjustab lisakoormust mootorile ja käigukastile, mida on rohkem tunda just madalatel pööretel (automaatkäigukast ei lasegi külmaga käiku liiga vara vahetada).
Lisaks tekib mootori osades suurem temperatuuride erinevus, kui ühtlaselt soojendades, see võib arvatavasti tekitada pingeid nendes osades ning need osad võivad kahjustuda.
2) Pikemalt soojendades võib tekkida ainult küsimus, kas õli viskoossus on piisav nende pöörete jaoks antud temperatuuril.

Arvatavasti 100% kindlalt saaks öelda, kumb variant on parem, alles peale pikaajalisi katsetusi, kuid ise arvan, et teine variant on ohutum.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
rulamees
huviline

Avatar


Registreerunud 13.10.03
Asukoht: Lõuna Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: 2x Audi B4 2.0 automaat ABK, CBT

postitati 28.01.10 23:08 Tsiteeri


Ma ei lugenud sellest artiklist kuskilt välja, et kõigil Renku meestel pole garaazi kus on aastaringselt +25 kraadi sees.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
AudiMihkel
huviline

Avatar


Registreerunud 12.12.07
Asukoht: Tallinn-Lehtse
Kasutaja on eemal

Auto: Mitte audi

postitati 28.01.10 23:12 Tsiteeri


:D No mitte midagi muud ei oska selle kohta öelda :D


Loogika & Taktika.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Magnus_K
huviline



Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal


postitati 28.01.10 23:26 Tsiteeri


Kui maal elaks ja on võimalik olematu liikluse korral mõnda aega vaikselt 1-2. käiguga sõita ning alles mõne minuti pärast edasi vahetada, siis ehk ei soojendaks kohapeal. Kahjuks linnas aga lähim ristmik kohe 100-150 kaugusel ja seal peab hakkama juba parema jalaga korralikku tööd tegema. :P Ei taha külma mootorit küll niimoodi piinata, on ju teada, et kõige rohkem kulub mootor külmalt. Lisaks vanal mootoril ju ikkagi kolvid ja värgid veidi kulunud juba ja külmaga on lõtkud kõige suuremad.
Ma olen nii teinud, et vahepeal ikka veidi tõstan pöördeid, ei lase koguaeg päris tühikäigul töötada. Algul vahepeal u. 1500, hiljem 2000 pöörde peale. Näiteks lükkan ühe akna puhtaks, siis ronin korraks sisse ja mõned sekundid tõstan pöördeid. Ventikat eriti kõvasti ei pane, sest see jahutab (olematu temperatuuriga) mootorit ja aeglustab soojenemist. Vendi panen alles sõites normaalselt puhuma. Kui kiiret ei ole, siis liikuma hakkan siis kui õlirõhu manomeeter midagi näitama hakkab (skaala lõpust 5 bar ligidalt veidi alla tuleb).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
m0cc
huviline

Avatar


Registreerunud 27.10.07
Kasutaja on eemal

Auto: W213, 5008

postitati 28.01.10 23:35 Tsiteeri


Asjalikud mehed seal renoos ikka. Mootor ikka sooja ja siis ümber auto jooksma et midagi välja ka näeks. Praeguse ilmaga on paras hoovis (eramaja) käima panna ja sisse kohvi jooma minna. Saab toast ilusti kohe sooja autosse istuda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Magnus_K
huviline



Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal


postitati 28.01.10 23:44 Tsiteeri


No vaadake MASU värk ja keegi naljalt autosid ei osta, sõidetakse vanaga nii kaua kui saab, Renault loodab, et kõik hakkavadki nii tegema ja nad saavad palju uusi autosid müüa, sest vanad on kokku jooksnud. :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
RD
huviline

Avatar


Registreerunud 09.12.06
Asukoht: TLN
Kasutaja on eemal


postitati 29.01.10 00:12 Tsiteeri


Tõsiselt kahju, et detsembri alguses sai asutuse Laguna liising läbi. Kaldun arvama, et see peldik ei teeks praeguste külmadega piuksugi... juba suvel ajas üks anomaalia teist taga.

Praegu soojendan autosid kodus hoovis umb 15min, sest kontorisse ning muudesse strateegilistesse paikadesse on niivõrd lühike maa, et temperatuuri seier ei liiguks ka. Külma mootori piinamine ei ole minu jaoks aktsepteeritav. Kahjuks on see hommikune soe sõit on ka päeva jooksul ainuke, kus auto ka soojaks saab. Ülejäänud sõidud on enamasti täpselt sellised, et seier jõuab napilt 90ne peale. Eks näis kas hommehommikune käivitamine on lihtsam... sai just ühega ligi 4tunnine pidev sõidu- ja töötsükkel läbi tehtud.

Kusjuures... üks huvitav asi mida olen tähele pannud Focusega... kui ohverdada enda mugavus, läheb mootor kiiremini 90ne kraadini. Ehk siis, kui salongi ventikas on nr1 astme asemel nr2 peal, läheb umb kolmandik kauem aega :D Samas see ST esistange võre on ka nii suur, et see asi soojeneb sõites nende ilmadega teistest ka kolmandiku võrra kauem.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
epic
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.05.05
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal


postitati 29.01.10 00:13 Tsiteeri


Ja nüüd siis paljud autoomanikud loevad seda artiklit ja hakkavad peale 4-5 seki mootori soojenemist kohe peal hoidma, palju õnne neile ka minu poolt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Magnus_K
huviline



Registreerunud 14.08.08
Kasutaja on eemal


postitati 29.01.10 00:47 Tsiteeri


Kui asjale natuke füüsika valemitega läheneda... :P

Samas vajab enamik autodest vaid paari sekundit, et jahutusvedelik saavutaks sõitma hakkamiseks vajaliku temperatuuri

Kui jahutusvedelik on -20°C, siis isegi isoleeritud süsteemi korral (jahutusvedelik ei puutuks kokku külmade detailidega, nagu ta seda mootoriplokis teeb) oleks selle soojendamiseks paari (2?) sekundiga +20°C-ni teoreetiliselt vaja rakendada vähemalt 670 KW võimsust (335 vee keedukannu võimsusega 2000 W).:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
heihei
huviline



Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal

Auto: b6, 96kw bens.

postitati 29.01.10 08:24 Tsiteeri


Heakene küll, tahaks ikka audi liikluskooli esindaja ametlikku vastust, kas meie margil sam nalja voib teha? Mul isiklikult valus kuulata juba mootorit kui kohapeal soojaks ei lase. Isegi 10 minti olen lasknud soojeneda. Ja üleüldse kui kaupluse ees ootad naisukest, tuleb kah ju koguaeg mootor seisma jätta, koormad mootori ju nii ära? vahet pole, kui sul külm hakkab autos.:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
huljes
huviline

Avatar


Registreerunud 30.01.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Cabrio 2.0, Audi A4 2,8Q

postitati 29.01.10 08:45 Tsiteeri


Ma olen pidanud ise läbi tegema ühe vaidluse ka samal teemal kunagi, mina jäin muidugi oma seisukohale, et ikka lähme 10 min varem õue ja paneme auto sooja, mitte ei roni lumisesse autosse, keera süüdet ning anna tuld nii et midagi väljagi ei näe.
Isegi suvel on hea autot hetke lasta käia ja plaanin edaspidi kõikide sõidukitega nii teha, öelgu need renoo omanikud mida tahes(kuigi pean tõdema, et uus Megane läheb päris kähku soojaks)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
digimarket
huviline

Avatar


Registreerunud 16.01.07
Asukoht: Helsinki
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 Quattro, BMW 530d

postitati 29.01.10 08:46 Tsiteeri


Kuna minu autol on nüüd kaugkäivitus, siis ise panen enamvähem kohe kui ärkan auto puldist käima. Ette antud aeg on 12 min. Kui see läbi sureb auto välja ja kõik. Hiljem kui on plaan liikuma hakata panen uuesti mõned minutid ennem käima ja kuna auto seisab katuse all ja klaase pole vaja puhastada, siis saan kohe sõitma hakata;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
priiitp
huviline



Registreerunud 14.07.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: -

postitati 29.01.10 08:57 Tsiteeri


Masina(b5) manuaalis on ka soovitatud kohe sõitma hakata ja mitte soojendada, aga ei järgi seda. Kui ikka käiku ilma kangi murdmata sisse ei pane, siis ei sõida ka. Rääkimata veel jäisest esiklaasist.

Artikli kommentaariumis on igatahes igasugu kodanikke. Seda möla ei kannata lugeda, ajab meele mustaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
 Lehekülgi:  1  2  3
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 67.6% - SQL: 32.4%]