Lehekülgi: 1 2 3 4 |
Darkdog
huviline
Registreerunud 20.03.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 07.04.08 13:21
|
|
|
Audi C4 kere Cruisi probleemide lahendamine
Kuna enda autol autopiloot ehk cruise jukerdas,siis otsustasin vea ülesse otsida. Lõpuks sain tööle,tegin töödest juhendi,äkki kellegile abiks.
JUHTPLOKI,EHK AJU KÜLMJOODETE ÜLEJOOTMINE:
Juhtplokk asub kunde pool kindalaeka taga (ilma airbagita versioonil). Airbagiga varjandil asus vist tagaistme all?
Kõigepealt kindalaegas minema. Laegas lahti,seal näha kinnituskohti. Kokku on neid neli. Sealt küljest plekkklambrid ära ja siis laegas välja.
Seejärel eemalda kindalaeka raam. Kinni on viie Torx kruviga, kolm tükki ees ja kaks tükki all.
Seejärel vaata ülesse paremasse nurka,seal näed GR-steuergeröti:
See junn on kinni 2 kruviga,lahti saab 8 padruniga keerates. Paremal pool olev kruvi on kõvasti pleki vastas ja tuleb natuke vaeva näha,et lahti
saada.
Seejärel pisti alt lahti ja plokk välja. Plokk on kinni neljast kohast. Nendest kohtadest tuleb plekk eemale painutada ja skeem vaikselt välja
tõmmata.
Skeem ühelttpoolt:
Need pildil olevad jootekohad tuleb vaikselt üle joota peene kolviga. Pärast tuleks luubiga üle vaadata ja vajadusel mõnda kohta tina lisada. Üle
poole skeemist on punase vastiku laki all. Abiks on skalpell,millega jootekohast õrnalt natuke lakki maha kraapida ja siis joota.Nii saab palju
kiiremini. Muidu läbi laki kuumutades läheb ilmatu aeg.
Kui on joodetud,siis kontrolli üle luubiga ja kõik vastupidides järjekorras tagasi kokku.
PIDURI PEDAALI TAGA OLEV VAAKUMKLAPP
Kuna asi ikka korralikult tööle ei hakanud,kaevasin selle lüliti välja. Kui alguses sinna piduripedaali taha vaadata,ei paista midagi.
Kõigepealt eemalda kindalaegas:
Seejärel eemalda see must plast õhusuunaja. See on kinni ühe kruviga üheltpoolt ja teinepool kinnitub serva taha.
Seda suurt põhilist õhusuunajat kätte ei saa,aga otseselt pole ka vaja. Seeärel piilu piduripedaali kohale,seal näed sellist asja:
See kollase otsaga junn ongi see lüliti. Kõigepealt eemalda lüliti taga olev voolik ja kontaktjuhe. Seejärel märgi sellele plastvindile mingi
märge,siis tead pärast,kuhumaani tagasi keerad. Seejärel keera see lüliti välja. Suhteliselt kitsas ja paha on keerata.Plastvint on suht pikk ka.
Saab ka nii,et painad need metallklambrid alla.Mul oli lihtsam ta välja keerata.
Kui oled kätte saanud,siis on su käes selline asi:
Vaikselt lammuta see lahti. Ettevaatust vedruga,kui lahti teed,see kipub hooga välja kargama.
Nüüd vaata selle kandilise julla sisse,seal näed oranzi tihendit.Koogi see välja ja lippa sellega nt Hydroscani või kuhugile mujale,kus kummtihendeid
müüakse.
Mina sain selle Hydroscannist 5 krooniga. (musta värvi).
Vastupidises järjekorras lapi nüüd kõik kokku tagasi ja siis proovisõidule. Mina sain enda süsteemi ilusti korda
|
|
|
indr
huviline
Registreerunud 02.12.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.08 13:59
|
|
|
Lisan endapoolt juurde,et airbagiga variandil asub juhtplokk täpselt samas kohas.
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 07.04.08 14:12
|
|
|
kui cruise sisselülitamisel käib kindalaeka tagant klõps, aga kiirusehoidmisest pole märkigi, või pedaal tuleb pea koheselt jalaalla tagasi, siis
tasuks alustada vaakumlülititest?
(B4, 2.6 manuaal)
Et oleks raskem!
|
|
|
|
tanelr4
huviline
Registreerunud 28.10.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.04.08 14:18
|
|
|
ja kas siis, kui vaid pooltel kordadel käib kindalaeka taga klõps, siis on tõenäoliselt viga külmjoodetes?
|
|
|
|
Darkdog
huviline
Registreerunud 20.03.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 07.04.08 14:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
kui cruise sisselülitamisel käib kindalaeka tagant klõps, aga kiirusehoidmisest pole märkigi, või pedaal tuleb pea koheselt jalaalla tagasi, siis
tasuks alustada vaakumlülititest?
(B4, 2.6 manuaal) |
Vaheta see pedaalitihend ära.See ei ole suur töö. Kui ikka ei toimi,vaata kas vaakum tekib üldse.
Kapote alt vaakuvoolik lahti ja puhu sealt,keegi peab siis salongi poolt kuulama/vaatama.
Ega seal palju asju ei saa olla: Pedaalitihend - üldvaakum - juhtkang - aju.
Eks tuleb järjest kontrollida.
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 24.04.08 19:12
|
|
|
küsimus selle vaakumi mootori kohta, kas see peabki niimodi õhku lekkima?
pmst kui pauna juurest puhuda, siis kõige kõvemini sisiseb just pumba juurest?
pumba kakkusin maha, kui elekrit anda, siis imeb küll(ei oska hinnata kas normaalselt või liiga vähe) aga seistes lekib õhku nagu segane.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 25.04.08 13:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
küsimus selle vaakumi mootori kohta, kas see peabki niimodi õhku lekkima?
pmst kui pauna juurest puhuda, siis kõige kõvemini sisiseb just pumba juurest?
pumba kakkusin maha, kui elekrit anda, siis imeb küll(ei oska hinnata kas normaalselt või liiga vähe) aga seistes lekib õhku nagu segane.
|
kui voolusid sees ei ole, siis lekib jah. Pumbal on sees elektriline klapp mis aktiveerub vastavalt vajadusele. Sellepärast ka 3 juhet pumpa jookseb.
|
|
|
tanelr4
huviline
Registreerunud 28.10.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.04.08 15:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tanelr4
ja kas siis, kui vaid pooltel kordadel käib kindalaeka taga klõps, siis on tõenäoliselt viga külmjoodetes? |
jah, minul aitas juhtploki üle jootmine.
|
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 25.04.08 18:36
|
|
|
vahetasin pedaalitihendid ära, sain tööle. kang või aju tundub veidi vigane olema, sest peale ülemiste tõusu kui ta pedaali järgi andis, siis
ühelhetkel kukkus cruise jälle maha.
muidu üks küsimus on jäänud, et kui kiirust saan tõsta FIX nuppu ala hoides, siis kuidas ma seda saan vähendada? praegu AUFN poole lülitades kukub
cruise maha, ning uue kiiruse salvestamiseks peab jälle FIX vajutama. kas selle masina cruisel polegi sellist varianti või toimetab mul kang/juhtplokk
veidi vigaselt?
Et oleks raskem!
|
|
|
|
Raika
klubiliige
Registreerunud 03.11.03
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 3,0TDi Q C6, A4 Avant 1,8 B5
|
postitati 25.04.08 18:41
|
|
|
Mul küll auto teine, aga toimetab nii: AUFN tõmmates kiirendab ja FIX korraks vajutades fikseerib kiiruse ja hiljem pikemalt all hoides alandab
kiirust.
|
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 25.04.08 18:48
|
|
|
Vb kirjutan valesti, aga kas vanemate mudelite püsikiirushoidjal saabki üldse kiirust nupust lisada ja vähendada. Minu teada on ainult paar
funktsiooni tal. Sees, väljas, FiX ja uuesti eelnevalt valitud kiirusele(nupp korraks vasakule tõmmata) Juurde saab kui vajutad gaasi juurde ja
salvestad siis selle kiiruse. Ja maha tuleb pidurile korraks vajutades???
Parandage kui ma eksisin.
Kivitare
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 25.04.08 19:36
|
|
|
FIX- i hoides kiirendab ka vanem mudel.
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 26.04.08 06:28
|
|
|
Mis vanematest ja uuematest mudelitest te siin räägite? Kas mingist aastaarvust on siis täiesti uus süsteem?
Enda teada peaks bensukatel sama süsteem olema. Vähemalt nendel millel on elektriline kiiruse mõõtja olemas. Vähemalt C3 on sama süsteem mis C4 peal
ja samuti on see süsteem B4 kerel ja V8-l ka. Sellest julgen järeldada, et see süsteem on sama paljudel Audidel millel bensu mootor. Siiani olen vaid
kahte erinevat aju näinud ning nende ainuke erinevus välisel vaatlusel on see, et ühendus pistikud on natuke teised (pinnide arv on sama). Ning need
ajud on omavahel vahetatavad (vähemalt jooniste järgi)
A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together...
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 26.04.08 06:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
vahetasin pedaalitihendid ära, sain tööle. kang või aju tundub veidi vigane olema, sest peale ülemiste tõusu kui ta pedaali järgi andis, siis
ühelhetkel kukkus cruise jälle maha.
muidu üks küsimus on jäänud, et kui kiirust saan tõsta FIX nuppu ala hoides, siis kuidas ma seda saan vähendada? praegu AUFN poole lülitades kukub
cruise maha, ning uue kiiruse salvestamiseks peab jälle FIX vajutama. kas selle masina cruisel polegi sellist varianti või toimetab mul kang/juhtplokk
veidi vigaselt? |
proovi kellegi teise juhtplokki mis kindlalt töötab ja katseta täpselt samas kohas.
Kuuldavasti on osadel autodel nii, et kui on väga järsud tõusud/langused siis lülitab cruise ennast välja. Ühtegi tehnilist viidet sellega seoses ei
ole leidnud (mis Audidesse puutub).
A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together...
|
|
|
|
tanelr4
huviline
Registreerunud 28.10.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.04.08 08:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
vahetasin pedaalitihendid ära, sain tööle. kang või aju tundub veidi vigane olema, sest peale ülemiste tõusu kui ta pedaali järgi andis, siis
ühelhetkel kukkus cruise jälle maha.
muidu üks küsimus on jäänud, et kui kiirust saan tõsta FIX nuppu ala hoides, siis kuidas ma seda saan vähendada? praegu AUFN poole lülitades kukub
cruise maha, ning uue kiiruse salvestamiseks peab jälle FIX vajutama. kas selle masina cruisel polegi sellist varianti või toimetab mul kang/juhtplokk
veidi vigaselt? |
Tundub, et mul on samasugune süsteem nagu sul. FIX-i hoides lisan kiirust ja sobival kiirusel lasen lahti ja jääb.
Aeglustamiseks lükkan seda lükandlülitit rooli poole,aga mitte üle selle nõksu(AUFN vist jah)...siis lasen kiirusel väheneda ja kui sobib, siis
vajutan FIX ja jääb soovitud kiirus.
Ma ise vahetasin ka piduripedaali tihendi kõigepealt ära...ning hakkas tööle siis , kui salong oli korralikult soe juba (talv seljataga) ja vahel hüppas järelt ära suvalistel aegadel. Nüüd aga
jootsin juhtploki ka üle ja töötab iga ilmaga
|
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 26.04.08 08:18
|
|
|
vaakumsüsteemi uurides leidsin, et piduritihend ainult lekkis, aga kui juba tihendeid sai ostetud, siis kakkusin siduri tihendi ka välja, siduri oma
oli mingisuguse lubrikandiga tihedaks tehtud, kumm ise loksus samamoodi peal kui piduri oma. ning kui B4 kerel on pidurilüliti eemaldamine vägalihtne,
siis siduri oma on ikka väga ebamugavalt paigaldatud.
eila sai Tallinnast Paide tuldud, cruise toimetas koguaeg täitsa asjalikult, paaril korral tahtis rakendumiseks rohkem vajutamist saada. tööjuures on
vastavad vahendid olemas, eks üksõhtu lähen joodan seal lisaks spidole sis cruise ploki ka üle
Et oleks raskem!
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
|
tanelr4
huviline
Registreerunud 28.10.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.04.08 11:04
|
|
|
minul FIX nuppu vajutades kinnitan kiiruse; kui hoian FIX nuppu, siis tõuseb kiirus niikaua, kuni hoian ja lahti lastes jääb valitud kiirus.)
auf-n-aus (on vist see) nuppu auf poole(<- ) liigutades ei tee midagi, aus poole(-> ) lükates läheb cruise nagu maha(kui tahan kiirust hoidma
panna, siis korraks FIX).
huvitav ma ei olegi proovinud, mis mõju sellel on, kui see
auf-n-aus sinna rooli poole "nõksu" taha lükata.
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 26.04.08 13:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tanelr4
minul FIX nuppu vajutades kinnitan kiiruse; kui hoian FIX nuppu, siis tõuseb kiirus niikaua, kuni hoian ja lahti lastes jääb valitud kiirus.)
auf-n-aus (on vist see) nuppu auf poole(<- ) liigutades ei tee midagi, aus poole(-> ) lükates läheb cruise nagu maha(kui tahan kiirust hoidma
panna, siis korraks FIX).
huvitav ma ei olegi proovinud, mis mõju sellel on, kui see
auf-n-aus sinna rooli poole "nõksu" taha lükata. |
Siis toimib sul see plokk väheke teisiti. Kui AUFN vasakule (AUS peale) lükkad siis peaks juhtploki mass ära kaduma ning cruise peaks täiesti välja
lülituma. Sama efekt toimub siis kui piduri või siduri pedaali vajutad - kontaktid lähevad lahti ning mass kaob. Vähemalt enda omal on nii - sai see
ise peale pandud mõned kuud tagasi ning siiani on ilma probleemideta toiminud
Alguses kahtlustasin, et mingid juhtmed on vahetuses, kuid see ei ole võimalik sest siis AUFN vasakule lõpuni lükates peaks kiirus langema hakkama ja
kiiruse fikseerimine peaks samuti selle nupuga käima. Huvitav värk igatahes :p
A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together...
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.04.08 14:02
|
|
|
FIX all -> kogub kiirust, kuni lahti lased nupu, siis jääb hetkekiirus püsima
FIX korraks -> hetkekiiruse fikseerimine
AUFN vasakule -> läheb viimati fikseeritud kiirusele tagasi (kui vahepeal suurem kiirus oli, siis langetab kuni fikseeritud kiiruseni, kui vahepeal
oli aeglasem kiirus, siis kiirendab kuni fikseeritud kiiruseni)
AUS -> lülitab välja püsika
FIX - fixieren - fikseerima
AUFN - aufnehmen - ülesvõtma, taastama
AUS - ausschalten - väjalülitama
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 26.04.08 15:57
|
|
|
Uurisin väheke inglise keelset Audi manuali (C3 uue sisuga) ning selle raamatu järgi on nii nagu eelmine postitus mainis.
Tundub, et neid juhtplokke on siis erinevaid...
Selles manualis on ka ära mainitud, et cruise kukub ise tagant ära kui programmeeritud kiirus hetke kiirus on väga erinevad (järsud mäkketõusud).
Samuti oli selles kirjas, et cruise töötamiseks peab kiirus vähemalt 35 km/h olema.
Samuti on mainitud, et tühikäigule minnes tuleb kindlasti sidurit kasutada kuna vastasel juhul lükkab cruise gaasipedaali põhja
A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together...
|
|
|
|
Vanja
huviline
Registreerunud 18.09.03
Asukoht: Narva
Kasutaja on eemal
Auto: hetkel liikurita
|
postitati 26.04.08 18:10
|
|
|
Küsimus teemaasse, kas A6 C5 kerega on see plokk samal kohal, ehk siis kindalaeka taga?
Pidurdab see kes suudab!!!
|
|
|
|
OnuJack
huviline
Registreerunud 10.12.07
Asukoht: (Tallinn, Kuressaare)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant 2.5tdi Q 2002a
|
postitati 26.04.08 18:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Vanja
Küsimus teemaasse, kas A6 C5 kerega on see plokk samal kohal, ehk siis kindalaeka taga? |
ETKA järgi peaks kuskil seal olema - pildilt vaadates on vähemalt kuskil armatuuri all...
A circle is the perfect shape - imagine if you have 4 of these working together...
|
|
|
|
jorgen
huviline
Registreerunud 04.01.06
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 1992 2.8
|
postitati 27.04.08 19:38
|
|
|
"Koogi see välja ja lippa sellega nt Hydroscani või kuhugile mujale,kus kummtihendeid müüakse.
Mina sain selle Hydroscannist 5 krooniga. (musta värvi)."
Kas keegi oskab öelda selle tihendi täpset mõõtu/suurust või mingit kindlat tunnust, et seda sealt poest küsida. Ostaks enne tihendi ära ja siis
kukuks lammutama.
Tänud ette!
|
|
|
Darkdog
huviline
Registreerunud 20.03.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 27.04.08 20:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jorgen
"Koogi see välja ja lippa sellega nt Hydroscani või kuhugile mujale,kus kummtihendeid müüakse.
Mina sain selle Hydroscannist 5 krooniga. (musta värvi)."
Kas keegi oskab öelda selle tihendi täpset mõõtu/suurust või mingit kindlat tunnust, et seda sealt poest küsida. Ostaks enne tihendi ära ja siis
kukuks lammutama.
Tänud ette! |
Väga raske on nimodi mõõte öelda. Ta uuris kohapeal supleriga tükk aega,enne kui paraja leidis.
Võta see pedaalilüliti küljest ära,ega see sõitu sega.Ajakulu ca 10 -15 min.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 4 |