Lehekülgi: 1 2 3 |
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: AAN
|
postitati 14.10.05 16:59
|
|
|
Tosool vs Antifriis
Plaanis enne suuremate külmade tulekut jahutusvedelik väljavahetada.Mida eelistada.Äkki keegi targem oskab midagi tarka öelda.
|
|
|
eroz
huviline
Registreerunud 02.01.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.10.05 18:14
|
|
|
kui sul on traktor siis kasuta tosooli aga kui auto siis antifriisi. vahe selles et tosool on väga vanade normide järgi tehtud ja mõeldud vanemale
VENE tehnikale. tänapäevasematele autodele siiski antifriisi.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 14.10.05 18:34
|
|
|
Viska punane sisse ja oled võidus nii soojusjuhtivuse kui vahetusvälba suhtes.Samuti ei kahjusta mingeid eri detaile.
(tihendid,lõdvikud,veepumbad jne .
Antifriisi omadus oli vanasti aplalt alumiiniumit süüa.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 14.10.05 18:35
|
|
|
Antifriis = külmumiskindel jahutusvedelik.
Tosool = vene päritoluga antifriis. (igati korraliku kvaliteediga, kuid kuna Audisse on ette nähtud punane inhibiitoritega jahutusvedelik, siis pole
Tosooli mõtet sinna panna).
Seega suht kohatu võrdlus, umbes nagu "Bensiin vs Neste". 
|
|
|
|
8413
huviline
Registreerunud 09.04.05
Asukoht: kesk-eesti(ka põltsamaa)
Kasutaja on eemal
Auto: Audi avant
|
postitati 14.10.05 20:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
...kuna Audisse on ette nähtud punane inhibiitoritega jahutusvedelik, siis pole Tosooli mõtet sinna panna...
|
Oot, mul autol sees siuke rohekas(arvan, et tosool)
Kas see ei olegi õige asi või tohib siiski kasutada?
Ostes juba oli ja olen ise ka pisut lisanud.
Mis on A80 ABK mootoril soovituslik vedelik siis?
sain vist isegi auto korda ;-)
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.10.05 20:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
kuid kuna Audisse on ette nähtud punane inhibiitoritega jahutusvedelik, siis pole Tosooli mõtet sinna panna).
|
|
|
|
airwolf
huviline
Registreerunud 30.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: audi A4 97a,volvo V40 2002a.suzuki GSXR-750, 99a
|
postitati 14.10.05 21:15
|
|
|
mina panin igaljuhul punase vedeliku sisse.pidi parem olema jah.lugesin kuskilt artiklit kus ei soovitatud toosooli panna, kui auto mootor on
kallis.võta siis nüüd kinni mida siis panna mida mitte. 
|
|
|
medical
klubiliige
Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: AAN
|
postitati 15.10.05 04:57
|
|
|
to:8413
tosool on sinine,roheline on antifriis.
Oma autole ostsin rohelise, peaks täna väljavahetama.Krt. seda teab mis ajast see vana seal sees on.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 15.10.05 05:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: medical
Oma autole ostsin rohelise, peaks täna väljavahetama. |
Õige, kui saad veel, vaheta poes punase vastu. Soovitatavalt Polar'i toodang. Nii peab auto jahutussüsteem mõnevõrra kauem vastu.
|
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 15.10.05 11:35
|
|
|
Kõige kindlam on jahutusvedelikku ostes vaadata, et see vastaks VW standardile TL-774 B, C võ D. Selline on Audile ette nähtud. Ma ise olen näinud
ainult punaseid jahutusvedelikke, mis sellele standardile vastavad.
Vanemates mootorites, kus alumiiniumist on vaid mõningad detailid, kasutatakse tihti sinakasrohelist jahutusvedelikku. Ka see peaks olema üsna hea
korrosioonivastase toimega, aga tahab hiljemalt paari aasta tagant vahetamist.
Sinist värvi tosooli võib ju ka vanemasse mootorisse panna, aga seda peaks iga aasta vahetama.
Black, miks just Polarit soovitad? Mul on Polari mõne tootega olnud nii halbu kogemusi, et enam ei julgegi proovida.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 15.10.05 16:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: V200
Black, miks just Polarit soovitad? Mul on Polari mõne tootega olnud nii halbu kogemusi, et enam ei julgegi proovida. |
Mul vastupidi, ainult häid. Klaasipesuvedelikud on neil ka normaalse haisu/puhastusomaduste suhtega, mitte nagu mõni "Go" vms sari, mis väljastpoolt
klaasile lastes salongis sees ka hinge kinni lööb. Pigieemaldusvahend oli
neil ka suht ok.
|
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 15.10.05 17:45
|
|
|
Klaasipesuvedelikud on neil head jah. Aga mul oli kunagi autot pestes jama nende pigieemaldaja ja leotusvahendiga. Võtsid lisaks sodile velje pealt
osaliselt laki ja värvi ka maha, kuigi kasutatud sai vastavalt juhenditele. Samaaegselt ka peale ei lasknud.
Kumb neist seda nalja tegi, ei teagi. Rohkem kasutanud pole neid. Velje peal oli kahjustus kohe nähtav, aga kui kerel lakki või värvi kahjustab, siis
seda naljalt ei märkakski.
Ilmselt liiga karmid toimeained sisse pandud neile toodetele ja korralikult testimata jäetud.
Aga see juba teine teema...
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
|
jokker
huviline
Registreerunud 10.07.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 '96 ABK
|
postitati 15.10.05 22:08
|
|
|
mismoodi on kõige mõtekam jahutussüsteemi läbi pesta
kemikaalidega pidi jama olema, et võib lüüa kogu jama korraga lahti, ja radikas võimisiganes umbes. 1 tuttav soovitas peale vedeliku väljalaskmist
veidi aega veega sõita ja siis uus antifriis.
targemad kemmenteeriga
|
|
|
Absolut
huviline
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Corvette C5 `01
|
postitati 15.10.05 22:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: V200
Black, miks just Polarit soovitad? Mul on Polari mõne tootega olnud nii halbu kogemusi, et enam ei julgegi proovida. |
Mul vastupidi, ainult häid. Klaasipesuvedelikud on neil ka normaalse haisu/puhastusomaduste suhtega, mitte nagu mõni "Go" vms sari, mis väljastpoolt
klaasile lastes salongis sees ka hinge kinni lööb. Pigieemaldusvahend oli
neil ka suht ok. |
siiski nn Go sari parim mis meie mail toodetakse (arvamus ei põhine 1 auto-kasutaja baasil)
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 16.10.05 09:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jokker
mismoodi on kõige mõtekam jahutussüsteemi läbi pesta
kemikaalidega pidi jama olema, et võib lüüa kogu jama korraga lahti, ja radikas võimisiganes umbes. 1 tuttav soovitas peale vedeliku väljalaskmist
veidi aega veega sõita ja siis uus antifriis.
targemad kemmenteeriga |
Kui juba läbipesemist plaanid, siis peabki lööma kogu jama korraga lahti, mitu korda sa seda siis ikka pesed... Pesemiseks sobib päris hästi ka
tavalise söögiäädika lahus.
Kraani- või kaevuvett ära mingil juhul mootorisse vala, süsteemi loputamiseks pärast pesu võid sinna ajutiselt valada vaid destvett, kuid siis pead
arvestama sellega, et vee keemistemperatuur on antifriisi omast madalam ja et seda ööseks sisse ei jätaks, kuna öökülmade aeg pole enam kaugel.
Et oleks kindlam tunne talvele vastu minna, võid pärast kogu süsteemi läbipesu eraldi veel ka radikad läbi pesta ja pärast seda kontrolliks
survestada. Vaata ka neid teemasid:
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=11439
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=11479
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 18.10.05 17:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: V200
Kõige kindlam on jahutusvedelikku ostes vaadata, et see vastaks VW standardile TL-774 B, C võ D. Selline on Audile ette nähtud. Ma ise olen näinud
ainult punaseid jahutusvedelikke, mis sellele standardile vastavad.
Vanemates mootorites, kus alumiiniumist on vaid mõningad detailid, kasutatakse tihti sinakasrohelist jahutusvedelikku. Ka see peaks olema üsna hea
korrosioonivastase toimega, aga tahab hiljemalt paari aasta tagant vahetamist.
|
lisaks mõned S-AUDI isiklikud juhtumid. talvel 15~18 külmaga
konkreetsel mootoril oli lisaks elektri veepump mis töötas koguaeg (koos süütega) ja puudus teine lisa vee radikas.
Kuna lõdvik oli katki sõitsin kaks päeva veega pidevalt vett lisades jõudis mootori ära jahutada.
Sain lõdviku puhusin süsteemi tühjaks ja valasin lollipeaga sisse tosooli -36 graadi (sest see jäeti muule garaasi nurka )
Lootes et see ju ei külmu aga sõita ei olnud võimalik sest vähegi rohkem pedaali tallates läks mootor keema
SEEGA TOSOOL EI SUUDA JAHUTADA.
Nädala pärast panin sisse jahutus vedeliku ei valinud sinist võtsin punase sest sellel on paremad näitajad ja pikem vahetus välp.
|
|
|
lunatic
klubiliige
Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal
Auto: A4 allroad ja Volvo C70
|
postitati 07.11.07 22:13
|
|
|
Tsitaat: |
Kõige kindlam on jahutusvedelikku ostes vaadata, et see vastaks VW standardile TL-774 B, C võ D. Selline on Audile ette nähtud.
|
Tuli see vana teema meelde. Paljudele ehk abiks infoks kirjutan siia:
Polari punane "toidupoe" longlife jahutusvedelik vastab sildi järgi standardile VW/Audi/Seat/Skoda/Porsche TL 774 D/F=G12+.
Mõistliku hinnaga ja üsna kättesaadav asi 
|
|
|
tryku
huviline
Registreerunud 04.01.05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.11.07 22:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: jokker
mismoodi on kõige mõtekam jahutussüsteemi läbi pesta
kemikaalidega pidi jama olema, et võib lüüa kogu jama korraga lahti, ja radikas võimisiganes umbes. 1 tuttav soovitas peale vedeliku väljalaskmist
veidi aega veega sõita ja siis uus antifriis.
targemad kemmenteeriga |
Kui juba läbipesemist plaanid, siis peabki lööma kogu jama korraga lahti, mitu korda sa seda siis ikka pesed... Pesemiseks sobib päris hästi ka
tavalise söögiäädika lahus.
Kraani- või kaevuvett ära mingil juhul mootorisse vala, süsteemi loputamiseks pärast pesu võid sinna ajutiselt valada vaid destvett, kuid siis pead
arvestama sellega, et vee keemistemperatuur on antifriisi omast madalam ja et seda ööseks sisse ei jätaks, kuna öökülmade aeg pole enam kaugel.
Et oleks kindlam tunne talvele vastu minna, võid pärast kogu süsteemi läbipesu eraldi veel ka radikad läbi pesta ja pärast seda kontrolliks
survestada. Vaata ka neid teemasid:
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=11439
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=11479
|
Lihtsalt pidin mainima, et keemistempeatuuriga on siin küll vähe tegemist, ikka sulamistemperatuur.
|
|
|
serxx
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.11.07 06:47
|
|
|
Jahutusvedelikku (tosool, antifriis vms, nimeta kuidas tahad) on kolme varianti:
Sinine - kõige kehvem, uuematele autodele ei soovitata, vanadele rontidele(just nimelt rontidele) ja vene autodele käib küll, vahetama peab nii
enamvähem iga aasta (üldjuhul venelaste toodang ja nimetuse tosool all).
Roheline - juba parem, võib sisse kallata veidi vanematele autodele, vahetus iga paari aasta tagant.
Punane - kõige kvaliteetsem, ainus variant uuematele autodele, vahetus 5+ aasta tagant.
Umbes selline info on minuni jõudnud.
Aga kõige kindlam on alati jahutusvedeliku paagi või korgi pealt lugeda, millisele standardile vastavat vedelikku sinna sisse valada võib ning poes
otsida just sellisele standardile vastavat vedelikku, nagu ka eespool juba mainitud.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 08.11.07 08:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tryku
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
...kuid siis pead arvestama sellega, et vee keemistemperatuur on antifriisi omast madalam ja et seda ööseks sisse ei jätaks, kuna öökülmade aeg pole
enam kaugel. |
Lihtsalt pidin mainima, et keemistempeatuuriga on siin küll vähe tegemist, ikka sulamistemperatuur. |
Mina jälle arvan, et on küll. Kui ma ühte lausesse 2 erinevat mõtet kokku panen, ei tähenda see, et need ühe ja sama asja kohta käivad.
BTW, Polari punane jahutusvedelik on Automaailmas ja Ben'is odavam kui Prismas. 
|
|
|
|
joe80
huviline
Registreerunud 03.09.06
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1,8Tq, Volkswagen Passat 2,0 B3 Syncro
|
postitati 08.11.07 19:51
|
|
|
Kõikidele Audidele (ka VW,Seat)peaks sobima punane jahutusvedelik tähisega G12.
q
|
|
|
|
audiboy
huviline
Registreerunud 22.08.04
Asukoht: Laagri
Kasutaja on eemal
Auto: Octavia III vRS '16
|
|
sigar101
huviline
Registreerunud 20.08.07
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2.2 quattro 101kw 90a, Audi A6 2,5 TDI quattro 103kw 97a, Audi S6 C4 2,2 20vt quattro 169kw 96a, Seat Leon Top sport
|
postitati 09.11.07 11:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jokker
mismoodi on kõige mõtekam jahutussüsteemi läbi pesta
kemikaalidega pidi jama olema, et võib lüüa kogu jama korraga lahti, ja radikas võimisiganes umbes. 1 tuttav soovitas peale vedeliku väljalaskmist
veidi aega veega sõita ja siis uus antifriis.
targemad kemmenteeriga |
mina kasutasin mingit crc kemikaali võttis kõik p...a lahti, et rohekas sinisest sa selline tume pruun või säärane solk
|
|
|
Haldex
huviline
Registreerunud 20.12.05
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B2
|
postitati 09.11.07 14:49
|
|
|
Kui punast ja sinist omavahel segada, siis soojenedes läheb vedelik klimpi. Oleks hea ikka kõik kätte saada.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |