Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
 Lehekülgi:  1  2  3
Autor:
Pealkiri: Tosool vs Antifriis (Vastuseid: 54 | Vaatamisi: 15589)
medical
klubiliige



Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: AAN

postitati 14.10.05 16:59 Tsiteeri
Tosool vs Antifriis



Plaanis enne suuremate külmade tulekut jahutusvedelik väljavahetada.Mida eelistada.Äkki keegi targem oskab midagi tarka öelda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
eroz
huviline



Registreerunud 02.01.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 14.10.05 18:14 Tsiteeri


kui sul on traktor siis kasuta tosooli aga kui auto siis antifriisi. vahe selles et tosool on väga vanade normide järgi tehtud ja mõeldud vanemale VENE tehnikale. tänapäevasematele autodele siiski antifriisi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 14.10.05 18:34 Tsiteeri


Viska punane sisse ja oled võidus nii soojusjuhtivuse kui vahetusvälba suhtes.Samuti ei kahjusta mingeid eri detaile.
(tihendid,lõdvikud,veepumbad jne .
Antifriisi omadus oli vanasti aplalt alumiiniumit süüa.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 14.10.05 18:35 Tsiteeri


Antifriis = külmumiskindel jahutusvedelik.
Tosool = vene päritoluga antifriis. (igati korraliku kvaliteediga, kuid kuna Audisse on ette nähtud punane inhibiitoritega jahutusvedelik, siis pole Tosooli mõtet sinna panna).

Seega suht kohatu võrdlus, umbes nagu "Bensiin vs Neste". :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
8413
huviline

Avatar


Registreerunud 09.04.05
Asukoht: kesk-eesti(ka põltsamaa)
Kasutaja on eemal

Auto: Audi avant

postitati 14.10.05 20:40 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
...kuna Audisse on ette nähtud punane inhibiitoritega jahutusvedelik, siis pole Tosooli mõtet sinna panna...


Oot, mul autol sees siuke rohekas(arvan, et tosool)
Kas see ei olegi õige asi:o või tohib siiski kasutada?
Ostes juba oli ja olen ise ka pisut lisanud.

Mis on A80 ABK mootoril soovituslik vedelik siis?


sain vist isegi auto korda ;-)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 14.10.05 20:49 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
kuid kuna Audisse on ette nähtud punane inhibiitoritega jahutusvedelik, siis pole Tosooli mõtet sinna panna).



Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
airwolf
huviline

Avatar


Registreerunud 30.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: audi A4 97a,volvo V40 2002a.suzuki GSXR-750, 99a

postitati 14.10.05 21:15 Tsiteeri


mina panin igaljuhul punase vedeliku sisse.pidi parem olema jah.lugesin kuskilt artiklit kus ei soovitatud toosooli panna, kui auto mootor on kallis.võta siis nüüd kinni mida siis panna mida mitte.;):P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
medical
klubiliige



Registreerunud 01.05.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: AAN

postitati 15.10.05 04:57 Tsiteeri


to:8413
tosool on sinine,roheline on antifriis.
Oma autole ostsin rohelise, peaks täna väljavahetama.Krt. seda teab mis ajast see vana seal sees on.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 15.10.05 05:51 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: medical
Oma autole ostsin rohelise, peaks täna väljavahetama.

Õige, kui saad veel, vaheta poes punase vastu. Soovitatavalt Polar'i toodang. Nii peab auto jahutussüsteem mõnevõrra kauem vastu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
V200
huviline

Avatar


Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal

Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh

postitati 15.10.05 11:35 Tsiteeri


Kõige kindlam on jahutusvedelikku ostes vaadata, et see vastaks VW standardile TL-774 B, C võ D. Selline on Audile ette nähtud. Ma ise olen näinud ainult punaseid jahutusvedelikke, mis sellele standardile vastavad.
Vanemates mootorites, kus alumiiniumist on vaid mõningad detailid, kasutatakse tihti sinakasrohelist jahutusvedelikku. Ka see peaks olema üsna hea korrosioonivastase toimega, aga tahab hiljemalt paari aasta tagant vahetamist.
Sinist värvi tosooli võib ju ka vanemasse mootorisse panna, aga seda peaks iga aasta vahetama.


Black, miks just Polarit soovitad? Mul on Polari mõne tootega olnud nii halbu kogemusi, et enam ei julgegi proovida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 15.10.05 16:28 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: V200
Black, miks just Polarit soovitad? Mul on Polari mõne tootega olnud nii halbu kogemusi, et enam ei julgegi proovida.

Mul vastupidi, ainult häid. Klaasipesuvedelikud on neil ka normaalse haisu/puhastusomaduste suhtega, mitte nagu mõni "Go" vms sari, mis väljastpoolt klaasile lastes salongis sees ka hinge kinni lööb. :P Pigieemaldusvahend oli neil ka suht ok.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
V200
huviline

Avatar


Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal

Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh

postitati 15.10.05 17:45 Tsiteeri


Klaasipesuvedelikud on neil head jah. Aga mul oli kunagi autot pestes jama nende pigieemaldaja ja leotusvahendiga. Võtsid lisaks sodile velje pealt osaliselt laki ja värvi ka maha, kuigi kasutatud sai vastavalt juhenditele. Samaaegselt ka peale ei lasknud.
Kumb neist seda nalja tegi, ei teagi. Rohkem kasutanud pole neid. Velje peal oli kahjustus kohe nähtav, aga kui kerel lakki või värvi kahjustab, siis seda naljalt ei märkakski.
Ilmselt liiga karmid toimeained sisse pandud neile toodetele ja korralikult testimata jäetud.

Aga see juba teine teema...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 15.10.05 17:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: airwolf
mina panin igaljuhul punase vedeliku sisse.pidi parem olema jah.lugesin kuskilt artiklit kus ei soovitatud toosooli panna, kui auto mootor on kallis.võta siis nüüd kinni mida siis panna mida mitte.;):P


Punase kasuks on siis mõttekas otsustada, kui süsteemis ei ole lekkeid - seda peale valada läheb pikapeale kalliks ja segada sinise/rohelisega seda ei või.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jokker
huviline

Avatar


Registreerunud 10.07.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 '96 ABK

postitati 15.10.05 22:08 Tsiteeri


mismoodi on kõige mõtekam jahutussüsteemi läbi pesta
kemikaalidega pidi jama olema, et võib lüüa kogu jama korraga lahti, ja radikas võimisiganes umbes. 1 tuttav soovitas peale vedeliku väljalaskmist veidi aega veega sõita ja siis uus antifriis.
targemad kemmenteeriga


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Absolut
huviline

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Corvette C5 `01

postitati 15.10.05 22:23 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Tsitaat:
Algselt postitas: V200
Black, miks just Polarit soovitad? Mul on Polari mõne tootega olnud nii halbu kogemusi, et enam ei julgegi proovida.

Mul vastupidi, ainult häid. Klaasipesuvedelikud on neil ka normaalse haisu/puhastusomaduste suhtega, mitte nagu mõni "Go" vms sari, mis väljastpoolt klaasile lastes salongis sees ka hinge kinni lööb. :P Pigieemaldusvahend oli neil ka suht ok.


siiski nn Go sari parim mis meie mail toodetakse (arvamus ei põhine 1 auto-kasutaja baasil)


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 16.10.05 09:41 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jokker
mismoodi on kõige mõtekam jahutussüsteemi läbi pesta
kemikaalidega pidi jama olema, et võib lüüa kogu jama korraga lahti, ja radikas võimisiganes umbes. 1 tuttav soovitas peale vedeliku väljalaskmist veidi aega veega sõita ja siis uus antifriis.
targemad kemmenteeriga

Kui juba läbipesemist plaanid, siis peabki lööma kogu jama korraga lahti, mitu korda sa seda siis ikka pesed... Pesemiseks sobib päris hästi ka tavalise söögiäädika lahus.
Kraani- või kaevuvett ära mingil juhul mootorisse vala, süsteemi loputamiseks pärast pesu võid sinna ajutiselt valada vaid destvett, kuid siis pead arvestama sellega, et vee keemistemperatuur on antifriisi omast madalam ja et seda ööseks sisse ei jätaks, kuna öökülmade aeg pole enam kaugel.

Et oleks kindlam tunne talvele vastu minna, võid pärast kogu süsteemi läbipesu eraldi veel ka radikad läbi pesta ja pärast seda kontrolliks survestada. Vaata ka neid teemasid:

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=11439
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=11479


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 18.10.05 17:41 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: V200
Kõige kindlam on jahutusvedelikku ostes vaadata, et see vastaks VW standardile TL-774 B, C võ D. Selline on Audile ette nähtud. Ma ise olen näinud ainult punaseid jahutusvedelikke, mis sellele standardile vastavad.
Vanemates mootorites, kus alumiiniumist on vaid mõningad detailid, kasutatakse tihti sinakasrohelist jahutusvedelikku. Ka see peaks olema üsna hea korrosioonivastase toimega, aga tahab hiljemalt paari aasta tagant vahetamist.


lisaks mõned S-AUDI isiklikud juhtumid. talvel 15~18 külmaga
konkreetsel mootoril oli lisaks elektri veepump mis töötas koguaeg (koos süütega) ja puudus teine lisa vee radikas.
Kuna lõdvik oli katki sõitsin kaks päeva veega pidevalt vett lisades jõudis mootori ära jahutada.
Sain lõdviku puhusin süsteemi tühjaks ja valasin lollipeaga sisse tosooli -36 graadi (sest see jäeti muule garaasi nurka )
Lootes et see ju ei külmu aga sõita ei olnud võimalik sest vähegi rohkem pedaali tallates läks mootor keema
SEEGA TOSOOL EI SUUDA JAHUTADA.
Nädala pärast panin sisse jahutus vedeliku ei valinud sinist võtsin punase sest sellel on paremad näitajad ja pikem vahetus välp.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
lunatic
klubiliige

Avatar


Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal

Auto: A4 allroad ja Volvo C70

postitati 07.11.07 22:13 Tsiteeri


Tsitaat:

Kõige kindlam on jahutusvedelikku ostes vaadata, et see vastaks VW standardile TL-774 B, C võ D. Selline on Audile ette nähtud.

Tuli see vana teema meelde. Paljudele ehk abiks infoks kirjutan siia:
Polari punane "toidupoe" longlife jahutusvedelik vastab sildi järgi standardile VW/Audi/Seat/Skoda/Porsche TL 774 D/F=G12+.
Mõistliku hinnaga ja üsna kättesaadav asi :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tryku
huviline



Registreerunud 04.01.05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 07.11.07 22:32 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Tsitaat:
Algselt postitas: jokker
mismoodi on kõige mõtekam jahutussüsteemi läbi pesta
kemikaalidega pidi jama olema, et võib lüüa kogu jama korraga lahti, ja radikas võimisiganes umbes. 1 tuttav soovitas peale vedeliku väljalaskmist veidi aega veega sõita ja siis uus antifriis.
targemad kemmenteeriga

Kui juba läbipesemist plaanid, siis peabki lööma kogu jama korraga lahti, mitu korda sa seda siis ikka pesed... Pesemiseks sobib päris hästi ka tavalise söögiäädika lahus.
Kraani- või kaevuvett ära mingil juhul mootorisse vala, süsteemi loputamiseks pärast pesu võid sinna ajutiselt valada vaid destvett, kuid siis pead arvestama sellega, et vee keemistemperatuur on antifriisi omast madalam ja et seda ööseks sisse ei jätaks, kuna öökülmade aeg pole enam kaugel.

Et oleks kindlam tunne talvele vastu minna, võid pärast kogu süsteemi läbipesu eraldi veel ka radikad läbi pesta ja pärast seda kontrolliks survestada. Vaata ka neid teemasid:

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=11439
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=11479



Lihtsalt pidin mainima, et keemistempeatuuriga on siin küll vähe tegemist, ikka sulamistemperatuur.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
serxx
huviline



Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 08.11.07 06:47 Tsiteeri


Jahutusvedelikku (tosool, antifriis vms, nimeta kuidas tahad) on kolme varianti:

Sinine - kõige kehvem, uuematele autodele ei soovitata, vanadele rontidele(just nimelt rontidele) ja vene autodele käib küll, vahetama peab nii enamvähem iga aasta (üldjuhul venelaste toodang ja nimetuse tosool all).

Roheline - juba parem, võib sisse kallata veidi vanematele autodele, vahetus iga paari aasta tagant.

Punane - kõige kvaliteetsem, ainus variant uuematele autodele, vahetus 5+ aasta tagant.

Umbes selline info on minuni jõudnud.

Aga kõige kindlam on alati jahutusvedeliku paagi või korgi pealt lugeda, millisele standardile vastavat vedelikku sinna sisse valada võib ning poes otsida just sellisele standardile vastavat vedelikku, nagu ka eespool juba mainitud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 08.11.07 08:38 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: tryku
Tsitaat:
Algselt postitas: Black
...kuid siis pead arvestama sellega, et vee keemistemperatuur on antifriisi omast madalam ja et seda ööseks sisse ei jätaks, kuna öökülmade aeg pole enam kaugel.

Lihtsalt pidin mainima, et keemistempeatuuriga on siin küll vähe tegemist, ikka sulamistemperatuur.

Mina jälle arvan, et on küll. Kui ma ühte lausesse 2 erinevat mõtet kokku panen, ei tähenda see, et need ühe ja sama asja kohta käivad.

BTW, Polari punane jahutusvedelik on Automaailmas ja Ben'is odavam kui Prismas. ;)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
joe80
huviline

Avatar


Registreerunud 03.09.06
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 Avant 1,8Tq, Volkswagen Passat 2,0 B3 Syncro

postitati 08.11.07 19:51 Tsiteeri


Kõikidele Audidele (ka VW,Seat)peaks sobima punane jahutusvedelik tähisega G12.


q
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
audiboy
huviline

Avatar


Registreerunud 22.08.04
Asukoht: Laagri
Kasutaja on eemal

Auto: Octavia III vRS '16

postitati 08.11.07 21:52 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: generaator M
Tsitaat:
Algselt postitas: airwolf
mina panin igaljuhul punase vedeliku sisse.pidi parem olema jah.lugesin kuskilt artiklit kus ei soovitatud toosooli panna, kui auto mootor on kallis.võta siis nüüd kinni mida siis panna mida mitte.;):P


Punase kasuks on siis mõttekas otsustada, kui süsteemis ei ole lekkeid - seda peale valada läheb pikapeale kalliks ja segada sinise/rohelisega seda ei või.

Aga mis juhtub kui need segunevad? Mul hetkel sees sinine ning tahaks selle punase vastu välja vahetada, kuid kõike vana sealt vist kätte ei õnnestu saada. Teeb see midagi halba kui sinna natuke seda vana sisse jääb või ei?


How hard can it be? I mean, what could possibly go wrong? :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi
sigar101
huviline

Avatar


Registreerunud 20.08.07
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 100 2.2 quattro 101kw 90a, Audi A6 2,5 TDI quattro 103kw 97a, Audi S6 C4 2,2 20vt quattro 169kw 96a, Seat Leon Top sport

postitati 09.11.07 11:25 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jokker
mismoodi on kõige mõtekam jahutussüsteemi läbi pesta
kemikaalidega pidi jama olema, et võib lüüa kogu jama korraga lahti, ja radikas võimisiganes umbes. 1 tuttav soovitas peale vedeliku väljalaskmist veidi aega veega sõita ja siis uus antifriis.
targemad kemmenteeriga



mina kasutasin mingit crc kemikaali võttis kõik p...a lahti, et rohekas sinisest sa selline tume pruun või säärane solk


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Haldex
huviline



Registreerunud 20.12.05
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B2

postitati 09.11.07 14:49 Tsiteeri


Kui punast ja sinist omavahel segada, siis soojenedes läheb vedelik klimpi. Oleks hea ikka kõik kätte saada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
 Lehekülgi:  1  2  3
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 29.5% - SQL: 70.5%]