Audi A4 B6 Avant 1.9 TDi 96kW - 2003 - dislapann
Tervitus audiomanikele!
Rohkem kui 6 aastat nüüd profiilis oleva Audiga sõitnud ja tuli selline uitmõte, et peaks ka teema tegema. Pigem saab see küll olema autopäevik -
endal hea vaadata, millal ja mida tehtud on. Kui kirja ei pane, siis on tagantjärele jube keeruline meenutada, millal on näiteks vedelikke-filtreid ja
muid asju vahetatud. Eriti kui autosid on rohkem - kipub väga sassi minema.
Autost lähemalt. Väljast tumepunane metallik ja seest beez nahk. Esimesed kolm eluaastat veetis ta Saksamaal. 2006 septembris toodi Eestisse. Läbisõit
oli tol hetkel 130k, aga seda numbrit ma hästi ei usu. Sakslane ostab diisli siis, kui ta sõidab aastas alates 60-70k. Seega ma ise arvestan numbriga
vähemalt 200k. Järgmine omanik sõitis sellega 4 aasta jooksul 100k (selles olen ma 100% kindel) ja minu kätte jõudis auto 2010 aprillis, läbisõiduks
225k. Mina olen 6 aastaga juurde sõitnud tühised 60k. Kuna sõidan tavaliselt korraga 3 autoga, siis rohkem lihtsalt ei jaksa. Ja kuidagi on nii
juhtunud, et 2 autot (seal hulgas Audi) on pikemalt püsima jäänud ja ühte siis vahetan vastavalt tujule või vajadusele.
Auto on osalenud kahes avariis. Fritsud rihtisid ära vasaku külje ja Eestis sõitis eelmine omanik tagant sisse paketiautole. Kasko korras läksid
vahetusse kapott, tiivad, pamper, tuled. Radikad ja tehnika jäid terveks. Värviti aga nii kehvasti, et omaniku jutu järgi juba aastaga hakkas
esitiibadelt värv kooruma. Minu kätte jõudiski narmendavate tiibadega. Paar aastat sõitsin ise samamoodi, aga siis hakkas häirima ja tuttava juures
Värvaltansis läksid külge uued tiivad ning koos nendega said uue värvi ka esiuksed ja esipamper. Millalgi peaks laskma üle võõbata ka tagumise osa.
Kuna nii endal kui ka tuttavatel on koerad, siis teismelistena kipuvad nood auto najale hüppama - just tagumised uksed ja tagatiivad seetõttu
küüntekriimustusi täis.
Üldiselt on auto ennast hästi üleval pidanud - 6 aastat on möödunud kalla ja talla stiilis. Ühtegi tehnilist viga pole esinenud, teelejäämisest
rääkimata.
Viimased neli aastat olen pidanud ka küttekulu arvestust. Hetkel keskmine 4,79 L/100km
Täpsem ülevaade https://www.spritmonitor.de/en/detail/582128.html
Edasi siis nimekiri tehtud töödest (arvete ja mälu järgi):
2010 aprill 225000km - auto ost, hinnaks oli 105 või 107k EEK (täpselt ei mäleta). Hetkel samaväärsed umbes 3k EUR. Seega aastane hinnalangus umbes
600 EUR - ei olegi väga hull.
2010 suvi 227000km - õli Gulf GulfTec Plus 5w-40 VW 505.01 + filter, õhufilter, salongifilter, kütusefilter, käigukasti õli Febi Bilstein nr.21829 VW
G 052 911
2010 sügis 233000km - Calix elektriline plokisoojendus + jahutusvedelik G12
2011 talv 235000km - uus juhipoolse küljepeegli klaas. Mingi arvatavasti joobes debiilik lõikas nii palju kurvi, et autodel läksid küljepeeglid kokku
ja mul lõi klaasi katki. Korpus jäi terveks. Kätte tüüpi ei saanud, kuna kiirust oli tal tunduvalt üle linnas lubatu.
2011 kevad 236000km - õli Gulf GulfTec Plus 5w-40 VW 505.01 + filter
2012 veebruar 244000km - esimesed pidurikettad + klotsid + pidurivedeliku vahetus ees ja taga
2012 märts 244000km - roolivõimu vedeliku vahetus Febi Bilsten nr.06161 CHF 11S
2012 mai 247000km - uued esitiivad + tiibade, pampri ja esiuste värvimine Värvaltansis
2012 suvi 250000km - profülaktika mõttes sai küljest võetud ja puhastatud EGR klapp. Nägi täitsa viisakas välja, vast paari millimeetri jagu oli tahma
seintele kogunenud.
2012 september 252000km - õli Gulf GulfTec Plus 5w-40 VW 505.01 + filter, õhufilter, salongifilter, kütusefilter.
2013 november 262000km - õli Gulf GulfTec Plus 5w-40 VW 505.01 + filter, õhufilter, salongifilter, kütusefilter. Uued esirehvid Continental
SportContact2 205/55R16.
2014 september 270000km - õli Fuchs Titan GT1 5w-40 VW 505.01 + filter, õhufilter, salongifilter, kütusefilter.
2014 detsember 271000km - püsikiirushoidja ja led numbritulede paigaldus foorumi liikme Rocket poolt
2015 veebruar 272000km - kliima täitmine Rehvitaksos
2015 oktoober 275000km - õli Fuchs Titan GT1 5w-40 VW 505.01 + filter
2016 aprill 279000km - ülevaatusel läbikukkumine - esimesed pidurivoolikud pragulised. Uued voolikud + piduritorud sadulast voolikuni + pidurivedeliku
vahetus ees ja taga.
2016 august 282000km - mootori hammasrihm + geneka rihm + kliima rihm + kõik rullikud ja pingutid + veepump ja jahutusvedelik G12+. Kusjuures kliima
ja geneka rihma pingutid ja rullid olid originaalid aastast 2003!!! Õli Fuchs Titan GT1 5w-40 VW 505.01 + filter. Käigukasti õli Fuchs Titan
Sintofluid 75W-80 VW G 052 911. Profülaktika mõttes võtsin maha ka klapikambri kaane ja viskasin pilgu peale nukkvõllile - nuka faasid ja
hüdrotõukurid olid kõik ilusad, kulumist ei täheldanud. Keerasin nukkvõlli ka natuke väntvõlli suhtes edasi - enne oli torsion valu 0.3, panin 0.7
peale. Nii peaks veel grammi võrra vähem kütet võtma. Eks paistab.
2017 september 290000km - õli Fuchs Titan GT1 5w-40 VW 505.01 + filter WIX
2018 august 294000km - õli Fuchs Titan GT1 5w-40 VW 505.01 + filter WIX
2019 aprill - esimene vasak Air Bag-i andur vahetatud.
|