meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 23.05.12 21:31
|
|
|
Arendan sellist asja: MPGuino autokompuuter/kütusekulu arvesti
Tere,
tegelen väikest viisi siis sellise asja tegemisega ja kuna endale sai selline tehtud, siis mõtlesin neid pisut rohkem valmistada, et ka teised
huvilised saaks sellest osa.
Näitasin viimasel parklakogunemisel ka seda vidinat, kahjuks nimesid ei tea. Igatahes soovitati selle kohta teema siia teha.
Loodan et seda puhtalt müügikuulutusena ei võeta, kuna huvitaks just tagasiside, mida müügiteemas ei saa. Pealegi pole tegu tootega mida saab poest
osta, vaid asi on arendamises.
MPGuino autokompuuter:
* Põhiliselt ja algselt on asi siiski kütusekulu ja reisiarvesti, lisana juurde tehtud DragRace ekraan. See pole ainult näidik, vaid reaalse
tagasiside andmiseks mõeldud seade - kui oled valmis temalt õppima, siis saab kütusekulu päris korralikult alla viia (20-30% on täitsa reaalne).
Seda siis hinna eest, mis on vähem kui paagitäis kütust... kui muidugi sõidustiili ei muuda, siis see seade ka ise sul maagiliselt kütusekulu 2x
väiksemaks ei tee
* peaks töötama enamuse sissepritsega auto peal (ka diisel), ei kasuta OBD diagnostikaporti, vaid mõõdab otse pihustilt ja spidomeetrilt (seega
täpseks kalibreeritav isegi rikkamaks/vaesemaks krutitud küttesegu korral!). Endal oli asi 1992a Mitsubishi Eclipse peal, nüüd on Audi A4 turbodiisli
peal. Tehasekompuuter on mul ka olemas, kuid see näitab palju vähem asju.
Siin siis nimekiri näidikutest, mida see kompuuter võimaldab näha.
* 2 erinevalt nullitavat reisi (trip) (tänane, paak)
* aku pinge, töötava mootori korral laadimispinge (V)
* mootori pöörded (RPM)
* kütusekulu tunnis (L/h)
* kaugele veel paagis oleva kütusega saab sõita (DTE - distance to empty)
* mitu liitrit kütust on täna/viimasest nullimisest kulunud (L)
* hetke kütusekulu, reisi kütusekulu (L/100km)
* reisi pikkus (km)
* reisi aeg minutites (tt:mm)
* hetke kiirus, reisi keskmine kiirus (km/h)
* tänase reisi maksumus (kütuseliitri hind on seadistatav)
* kuipalju kütust on kohapeal tühikäigul kulunud (L)
* mitu kilometrit on läbitud ilma kütust kulutamata ehk kinniste pihustitega (km) - käik sees aeglustamisel kütust ei kulu näiteks.
* bargraph-tüüpi graafik (iga sammas on 2 min keskmine kütusekulu - mida lühem, seda ökom sõit)
* veel selline huvitav lisa, nagu "400m DragRace", mis siis mõõdab veerandmiili aega, lõppkiirust, 100km/h kiirenduse aega, arvutuslik võimsus
hobujõududes.
* TODO: üks lisasisend, mis hetkel kasutamata, on plaanis panna näitama mootori jahutusvedeliku temperatuuri.
Hetkel saadaval sinise või punase ekraaniga.
Uus hind alates 45EUR ilma korpuseta (see on sinise ekraaniga, punase ekraaniga +2EUR). Installeerimiseks on vaja 4 juhet (maa, pidev
12V, VSS ehk spido, ühe pihusti juhtsignaal)
Installeerimist ja korpust võite teha ise, võib ka minuga kokku leppida. Juhendi saab ka kaasa. Kaasas on ka pistik koos klemmidega, endal on vajalik
installeerimiseks leida juhe - pikkus sõltub, kui kaugelt on vaja signaale võtta.
Korpust pole vaja, kui installeerida näiteks keskkonsooli ja katta see paneeliga, millel nuppude ja ekraani jaoks on augud sisse tehtud.
Mõõdud L*K*S: 80*36*25mm
UUENDUS: palun vastake MPGuino teemalisele küsitlusele, et
saaksin tagasisidet
Nüüd olemas ka eraldi veebileht. http://mpguino.wiseman.ee/
Eks küsige kui küsimusi/huvi asja vastu on.
Meelis
meelis11 (at) hot.ee
56218428
Mõned pildid ka:
Üldvaade, nupud peal (saab eraldi korpusesse panna)
Üldvaade, nupud eraldi (saab integreerida mingi paneeli taha keskkonsooli näiteks)
Autole installeerituna (isetehtud korpus, kaetud teibiga)
Kõige uuem versioon, seekord trükkplaadid lastud valmistada professionaalselt, mitte käsitööna.
|
|
|
|
exess
klubiliige
Registreerunud 28.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,8 sedaan 96a & Toyota Corolla 17a
|
postitati 23.05.12 21:40
|
|
|
Tundub olema huvitav lisa. Saan ma õigesti aru, et seda saab panna ka ilma tehasekompuutrita autole?
Pisike punane putukas
|
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 23.05.12 21:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: exess
Tundub olema huvitav lisa. Saan ma õigesti aru, et seda saab panna ka ilma tehasekompuutrita autole? |
Täpselt nii!
|
|
|
|
exess
klubiliige
Registreerunud 28.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 1,8 sedaan 96a & Toyota Corolla 17a
|
postitati 23.05.12 21:58
|
|
|
Ühtegi videot ei ole teinud selle tööst? Saaksid ehk ka teised ettekujutuse selle tööst.
Pisike punane putukas
|
|
|
|
Heix
huviline
Registreerunud 30.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Phaeton 2011
|
postitati 23.05.12 22:05
|
|
|
Netis ka taolisi asju laialt pakkuda... näiteks läbi OBD toimiv:LINK
Vorsprung durch Technik
|
|
|
|
hall300
huviline
Registreerunud 14.01.07
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 3.0TDI quattro
|
postitati 23.05.12 22:15
|
|
|
Päris põnev vidin.
|
|
|
|
uaintfckme
huviline
Registreerunud 22.09.10
Asukoht: viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: AEL Q
|
postitati 23.05.12 23:01
|
|
|
Tõesti vâga huvitav lisavidin. Mul oleks kindlasti selleasja vastu huvi.
|
|
|
sarv
huviline
Registreerunud 20.04.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 cabrio
|
postitati 24.05.12 04:42
|
|
|
Sa võiks veel ära märkida, et millistele auodele/mootoritüüpidele seda installida saab. Ennast huvitab kas mehaanilise pritsega 2,3 mootorile saab?
|
|
|
altsu00
huviline
Registreerunud 31.07.08
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7 Allroad 2013 3.0 TDI
|
postitati 24.05.12 05:03
|
|
|
Tundub väga huvitav vidin! Teemaalgataja võiks siia mõõtmed ka panna. Näiteks minul oleks huvi olemas, kui see on võimalik sobitada C4 Audi orig.
kompu kohale, kuna hetkel ilma komputa kellad.
|
|
|
mtaudi
huviline
Registreerunud 26.02.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Golf Variant '17
|
postitati 24.05.12 05:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: meelis11
Tere,
tegelen väikest viisi siis sellise asja tegemisega ja kuna endale sai selline tehtud, siis mõtlesin neid pisut rohkem valmistada, et ka teised
huvilised saaks sellest osa.
Näitasin viimasel parklakogunemisel ka seda vidinat, kahjuks nimesid ei tea. Igatahes soovitati selle kohta teema siia teha.
|
Mina olingi see, kes soovitas kogunemisel DIY teema teha ja seda vidinat ka teistele tutvustada
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 24.05.12 06:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sarv
Sa võiks veel ära märkida, et millistele auodele/mootoritüüpidele seda installida saab. Ennast huvitab kas mehaanilise pritsega 2,3 mootorile saab?
|
Mehhaanilise pritsega vist ikkagi ei saa, sest sellle ju pole mingit elektrilist juhtsignaali?
Kalibreerimine käib seadete menüüst, põhilised parameetrid on VSS pulsside arv km kohta (kiiruse/distantsi kalibreerimiseks) ja kütusekulu jaoks
pihusti lahtiolekuaeg, et sellest 1L kütust läbi jookseks. Ega neid numbreid enne ei tea, tuleb need ligikaudu paika panna, et kiirus ja kütusekulu
oleks enam-vähem õige. Peale mõningat sõitmist ja tanklas reaalselt kulunud kütuse kogust teada saades saab juba korrigeerida neid.
Lisasin mõõdud ka algpostitusse L*K*S: 80*36*25mm
|
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 24.05.12 07:09
|
|
|
Omaltpoolt saan sellele isetehtud kompuutrile juurde pakkuda juhtimist läbi originaal ehk kojameeste kangi.
Ma saan aru, et seal on vaja kolme momentlülitit (hea oleks kui neid signaale lihtsalt vastu "maad/keret" lülitada saab ja et eksisteeriks vähemalt
kaks lülitit mida ei pea kunagi samaaegselt vajutama)?
Eelkõige sobiks läbi originaalkangi juhtimine siis esimesele A3'le, A4 B5'le ja A6 C4/C5'le.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=92010
|
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 24.05.12 07:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Omaltpoolt saan sellele isetehtud kompuutrile juurde pakkuda juhtimist läbi originaal ehk kojameeste kangi.
Ma saan aru, et seal on vaja kolme momentlülitit (hea oleks kui neid signaale lihtsalt vastu "maad/keret" lülitada saab ja et eksisteeriks vähemalt
kaks lülitit mida ei pea kunagi samaaegselt vajutama)?
|
3 momentlülitit on jah, nupuvajutus ühendab selle massiga. Samas on kõik paarisvajutuste kombinatsioonid kasutusel.
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 24.05.12 16:58
|
|
|
Päris huvitav.
Küsiks juurde, et nagu näha on ekraan 5 pinnise ühendusega, kuid mille alusel saadakse infot süsteemile, mis on esimeses postituses välja toodud?
Ligemale 15+ vöimalust.
Ärge taguma hakake, ma pole elektriga väga Sina peal.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Heix
huviline
Registreerunud 30.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Phaeton 2011
|
postitati 24.05.12 17:57
|
|
|
Postituse alguses ju kirjas mis signaale kasutatakse(4)... (maa, pidev 12V, VSS ehk spido, ühe pihusti juhtsignaal). Ju siis nende signaalide põhjal
arvutatakse ka ülejäänud näidud. Lisaks tahab ta viiendale pinnile ühenda mootori tempi näidu.
Vorsprung durch Technik
|
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 24.05.12 21:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: A4Audi
Postituse alguses ju kirjas mis signaale kasutatakse(4)... (maa, pidev 12V, VSS ehk spido, ühe pihusti juhtsignaal). Ju siis nende signaalide põhjal
arvutatakse ka ülejäänud näidud. Lisaks tahab ta viiendale pinnile ühenda mootori tempi näidu. |
Need muud näidud saadakse jah enamus kiiruse, kütuse koguse ja aja järgi. Seadetes on veel auto kaal, kütuseliitri hind ja muud sellised asjad, mida
veel mõnedes arvutusteks vaja läheb.
Kõik need näidud on jagatud ära erinevate ekraanide peale, mid saab siis äärmiste nuppudega edasi-tagasi vahetada. Keskmine nupp muudab ekraani
taustavalguse tugevust (3 astet ja väljas-asend).
Siin on siis pildid kõikidest ekraanidest, hetkeks näidatakse ekraani nime, seejärel tuleb ekraan millle on tavaliselt korraga 4 näitu. Lisaks 2
ekraani suurte numbritega ja bargraph vaade (siin pildil pole neid kütusekulu sambaid näha, kuna need tekivad sõitmise ajal iga 2 minuti järel)
|
|
|
|
beasty
huviline
Registreerunud 21.10.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.05.12 07:48
|
|
|
Mis proset kasutad? AVR? Lähtekoodi jagad? Mul tekkis idee seda asja kasutada paadi peal aga peaks koodi kohendama, kiiruse signaal tuleks võtta GPSi
pealt ja sealt saaks kella aja ka.
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 27.05.12 10:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: beasty
Mis proset kasutad? AVR? Lähtekoodi jagad? Mul tekkis idee seda asja kasutada paadi peal aga peaks koodi kohendama, kiiruse signaal tuleks võtta GPSi
pealt ja sealt saaks kella aja ka. |
Kasutusel AVR Atmega328 prose.
Siit peaks üldse saama selle kohta lisaintot ja lähtekoodi: http://ecomodder.com/wiki/index.php/MPGuino
See muidugi on ilma minupoolsete täiendusteta, kuid saad järgi vaadata, kuidas see kiiruse ja distantsi loogika seal on, kui huvi on.
Siin on mõningad minu tehtud lisad/muudatused:
* tänast reisi ei nullita kompuutri välja lülitumisel
* aku pinge, töötava mootori korral laadimispinge (V)
* mootori pöörded (RPM)
* kaugele veel paagis oleva kütusega saab sõita (DTE - distance to empty)
* reisi aeg minutites (tt:mm)
* tänase reisi maksumus (kütuseliitri hind on seadistatav)
* bargraph-tüüpi graafik (iga sammas on 2 min keskmine kütusekulu - mida lühem, seda ökom sõit)
* veel selline huvitav lisa, nagu "400m DragRace", mis siis mõõdab veerandmiili aega, lõppkiirust, 100km/h kiirenduse aega, arvutuslik võimsus
hobujõududes.
* kogupaagi reisi salvestamine kompuutri sleep reziimi minekul - ei unusta neid ära kui seade toitest lahti ühendada
* protsessori panek sleep reziimi, et viia voolutarve minimaalseks - ei tekita arvestatavat lisakoormust akule, kui auto pikemalt seisab.
* numbrid ilusamaks - ei näita mittevajalikke komakohti näiteks kiiruse korral ja eesoleavid nulle ka ei ole ("Sp057.35" asemel näitab "Spd
57")
* TODO: üks lisasisend, mis hetkel kasutamata, on plaanis panna näitama mootori jahutusvedeliku temperatuuri.
Vajadusel võin anda enda lähtekoodi kompuutriga kaasa.
Meelis
|
|
|
|
sibidisah
huviline
Registreerunud 07.02.07
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.05.12 15:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Omaltpoolt saan sellele isetehtud kompuutrile juurde pakkuda juhtimist läbi originaal ehk kojameeste kangi.
Ma saan aru, et seal on vaja kolme momentlülitit (hea oleks kui neid signaale lihtsalt vastu "maad/keret" lülitada saab ja et eksisteeriks vähemalt
kaks lülitit mida ei pea kunagi samaaegselt vajutama)?
Eelkõige sobiks läbi originaalkangi juhtimine siis esimesele A3'le, A4 B5'le ja A6 C4/C5'le.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=92010
|
Põhimõtteliselt saaks ka b4-ja kompuutri kangid külge Ühendada?
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 27.05.12 20:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sibidisah
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Omaltpoolt saan sellele isetehtud kompuutrile juurde pakkuda juhtimist läbi originaal ehk kojameeste kangi.
Ma saan aru, et seal on vaja kolme momentlülitit (hea oleks kui neid signaale lihtsalt vastu "maad/keret" lülitada saab ja et eksisteeriks vähemalt
kaks lülitit mida ei pea kunagi samaaegselt vajutama)?
Eelkõige sobiks läbi originaalkangi juhtimine siis esimesele A3'le, A4 B5'le ja A6 C4/C5'le.
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=92010
|
Põhimõtteliselt saaks ka b4-ja kompuutri kangid külge Ühendada? |
Oli see küsimus mulle või Rocketile? Mina seda ei oska öelda kuidas see B4 kompuutri kangi loogika on. Kui seal on vähemalt 3 nuppu mis töötavad
momentlülitina siis võimalik, et saab. Ehk siis sisse peaks tulema 4 juhet - iga nupu kohta 1 juhe ja mass.
|
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 27.05.12 21:07
|
|
|
Orig. kangil ei ole võimalik kasutada kolme nupu paarisvajutamise kõiki kombinatsioone.
Kaks nuppu on teineteise alternatiivid ja kolmas on sõltumatu nupp.
Järelikult paarisvajutamise kombinatsioone on ainult kaks.
Kaduma läheb üks paariskombinatsioon ja kolmikvajutus, aga kas siin peab juba koodi muutma hakkama ?
|
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 28.05.12 08:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Orig. kangil ei ole võimalik kasutada kolme nupu paarisvajutamise kõiki kombinatsioone.
Kaks nuppu on teineteise alternatiivid ja kolmas on sõltumatu nupp.
Järelikult paarisvajutamise kombinatsioone on ainult kaks.
Kaduma läheb üks paariskombinatsioon ja kolmikvajutus, aga kas siin peab juba koodi muutma hakkama ? |
Kasutusel on jah muidu 3 paarisvajutuse kombinatsiooni. Ilmselt seal b4 kangil on samamoodi siis kui B5 kerega audil, et see nooltega nupp on üks
tervik ja mõlemat noolt korraga vajutada ei anna. Lisaks veel reset nupp.
Kui keegi tahaks selle tingimata kompuutrikangiga tööle panna siis see on tegelikult tehtav:
a) ekraanidel liikumiseks pole neid kahe nupu kombinatsioone vaja, reiside resettimine ja seadetesse minekuks saaks siis kasutada kuskil mujal
paiknevaid nuppe
b) tuleks koodi nii ringi teha, et resettimiseks on vastava ekraani peal pikem nupuvajutus, nagu tehase kompuutril.
|
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 30.05.12 09:54
|
|
|
Palun vastake MPGuino teemalisele küsitlusele, et saaksin tagasisidet, palju
üldse huvilisi oleks
Küsimustik on lühike, vastamiseks läheb 1-2min
tänud,
Meelis
|
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 21.06.12 06:56
|
|
|
Hei,
nüüd olemas ka eraldi veebileht.
http://mpguino.wiseman.ee/
Küsitlusest olen saanud vajalikku tagasisidet, tänud vastanutele!
* lähiajal tuleb ka võimalus hankida kompuuter koos korpusega
* paigaldus on asjaks mida enamus pelgavad/ei tea kas saaab tööle. Pakun vajadusel ka seda.
* Lisaks on toimunud hinnasula - uus hind 45EUR!
Meelis
|
|
|
|