Lehekülgi: 1 2 3 .. 7 |
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 17.02.12 12:01
|
|
|
FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Mind häirib antud mootori juures kõige rohkem see, et 20 000km pärast on seal väidetavast 450hp-st heal juhul 400 järel, kui mitte vähem, nagu
praktika on tõestanud B7 RS4 peal.
|
|
|
|
madu
huviline
Registreerunud 31.07.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D4
|
postitati 17.02.12 12:13
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Mis selle põhjus on? Sisselaske mure? Või ESP? Rohkem ei osanud küll kuskilt kiiret infot leida.
|
|
|
Robinson
klubiliige
Registreerunud 05.09.03
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.02.12 12:28
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: madu
Mis selle põhjus on? Sisselaske mure? Või ESP? Rohkem ei osanud küll kuskilt kiiret infot leida. |
Mina olen palju huvitavat leidnud sellelt aadressilt:
www.rs246.de/
|
|
|
Konrad
klubiliige
Registreerunud 27.09.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: TT RS Roadster / Abarth 124 Spider
|
postitati 17.02.12 12:34
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: madu
Mis selle põhjus on? Sisselaske mure? Või ESP? Rohkem ei osanud küll kuskilt kiiret infot leida. |
Otsesissepritsemootoritel selline kõrvalnäht nagu "carbon buildup".
Lugemist: FSI-Engine-Carbon-Build-up-Megathread
|
|
|
madu
huviline
Registreerunud 31.07.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D4
|
postitati 17.02.12 12:55
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Et siiski...no samas kui ma õieti aru saan, on seda võimalik korrastada ja teatud praktiliste võtetega kontrolli all hoida.
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.02.12 12:57
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
RS4 4.2 edasiarendus
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 17.02.12 14:09
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: madu
Et siiski...no samas kui ma õieti aru saan, on seda võimalik korrastada ja teatud praktiliste võtetega kontrolli all hoida. |
Iga õlivahetusega kisud kolded maha ja "korrastad"?
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.02.12 16:05
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Kipun arvama, et jõu kadumine ja või selle puudulikkus, pole ainult vabalthingavate RS-ide mure.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 17.02.12 16:09
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Kipun arvama, et jõu kadumine ja või selle puudulikkus, pole ainult vabalthingavate RS-ide mure. |
Sugugi mitte, kõigil FSI mootoritel on see probleem, kuna ei ole kütust, mis selle saasta klappidelt/kolletelt maha peseks.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.02.12 16:19
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Arvad, et kui võtame tänavalt mõne stock B5 RS4-a, siis seal on 280 kw?
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 17.02.12 16:24
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Arvad, et kui võtame tänavalt mõne stock B5 RS4-a, siis seal on 280 kw? |
Juhul, kui ta tehniliselt korras on, siis vabalt. ME7 annab lihtsalt rohkem rõhku peale, kui sisse progetud väänet kätte ei saa, sest mootori
kompressioon ei ole nii hea enam näiteks või täituvus mingil muul juhul halveneb... "engine wear trims"...
Aga vabalthingavale ei saa lihtsalt rohkem rõhku peale anda ning süütereservi seal ka pole.
Alates ME7-st on kõik ajud väände põhised. Saavutatakse kindlat väänet, kuna tehasest on suur varu, siis saab vabalt rõhku tõsta jne.
Jätame nüüd elektroonika kõrvale. Oleme ausad, kui B5 RS4-ja sisselase nii välja näeks:
Siis ei oleks ju seal ka jõudu.
Aga ei näe, kuna ilma otsepritseta pestakse klappe kogu aeg ning need on üsna ilusad isegi 100 000km ja üles läbides, mida FSI mootorist kuidagi
rääkida ei saa.
Sisuliselt peab ikkagi iga 20 000km tagant sisselaskekolded maha kiskuma ja klappe puhastama, kui tahta säilitada seda võimsust, millega FSI mootor
tehasest välja tuli.
TFSI puhul on samamoodi, nagu RS4 puhul - lihtsalt annab rohkem rõhku peale, nii kaua, kui saab. Probleem ise muidugi ei kao kuskile, lihtsalt tunda
annab vähem.
|
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 17.02.12 17:53
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Vabandage aga teema on pealkirjast jube kaugel ning jätkuvalt meenutab ühe mehe soolot oma arvamuse pealesurumisega.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 17.02.12 20:55
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: erki.t
Vabandage aga teema on pealkirjast jube kaugel ning jätkuvalt meenutab ühe mehe soolot oma arvamuse pealesurumisega.
|
Aga, mida me peaksime siis arutama? Kas selle asemel, et arutada mootorit ja tehnilist külge, peaksime SR-i taoliselt postitama siia "oh, päris püss
pill on, vinge näeb välja, ei tea, mis hääled on"?
Kui sa minust erinevat arvamust omad, ei pea sa kohe isiklikuks minema.
Minu arust on vastupidi väga hea arutelu, mis räägib ka asja tehnilistest külgedest.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.02.12 21:10
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Minu arust on vastupidi väga hea arutelu, mis räägib ka asja tehnilistest külgedest. | Nõus, lihtsalt paljudele ei meeldi kiired ja
absoluutsed seisukohad "see on mõttetu". Tunnistan, et ka minule mitte, sest natuke ettenägematu on öelda millegi kohta mõttetu, kui pole seda
proovinud. Seepärast ootan pikkisilmi kohtumist näiteks B7 RS4-ga.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.02.12 21:15
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Kipun arvama, et jõu kadumine ja või selle puudulikkus, pole ainult vabalthingavate RS-ide mure. |
Sugugi mitte, kõigil FSI mootoritel on see probleem, kuna ei ole kütust, mis selle saasta klappidelt/kolletelt maha peseks. | Mitte,
et ma viitsiksin praegu guuglisse sukelduda, aga kas pole mingit keemiat, mida sisselaskesse lasta ja mis seda sõnnikut sealt minema peksaks?
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 17.02.12 21:17
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
See esimene kommentaar ei olnud küll minu poolt kuigi tõsiselt mõeldud, see pigem nii naljaga pooleks.
Kindlasti on tegemist väga huvitava autoga, ma heameelega omaks igat RS mudelit, aga kuna ma pole kahjuks multimiljonär, siis pean ikkagi vähe rohkem
valiv olema
Siit ka huvi asja arutada.
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Mitte, et ma viitsiksin praegu guuglisse sukelduda, aga kas pole mingit keemiat, mida sisselaskesse lasta ja mis seda sõnnikut sealt minema peksaks?
|
On üritatud, aga ei ole tulemusi eriti andnud.
Praegu tehakse nii, et kakutakse kolded maha ja tehakse mehaaniline puhastus...
Ükski kütuselisand ka ei aita, sest kütus jõuab otse silindrisse. Isegi metanoolipritse ja õlipüüdja vahele ehitamine ei aidanud.
Ehk aitaks see, kui karterituulutus atmosfääri viia, ma ei tea. Sest reaalselt tuleb see kräpp sinna karterituulutusest.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.02.12 21:33
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Ehk aitaks see, kui karterituulutus atmosfääri viia, ma ei tea. Sest reaalselt tuleb see kräpp sinna karterituulutusest. | Justkui
meenuks, et keegi B7 RS4 omanik oleks seda ka teinud.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 17.02.12 21:39
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Ehk aitaks see, kui karterituulutus atmosfääri viia, ma ei tea. Sest reaalselt tuleb see kräpp sinna karterituulutusest. | Justkui
meenuks, et keegi B7 RS4 omanik oleks seda ka teinud. |
Võimalik. Ma arvan, et kui karterituulutus atmosfääri viia ja EGR välja lülitada, siis ei oleks sellel jamal sinna mingit teed enam. Samas Toyota
näiteks omab nii silindri sisest, kui ka silindri välist pihustit.
Silindri sisest kasutatakse madalal koormusel ning silindri välist suuremal koormusel.
Sedamoodi peseb kütus klappe ning probleemi ei teki, samas kütusekulu ei kannata.
|
|
|
|
Konrad
klubiliige
Registreerunud 27.09.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: TT RS Roadster / Abarth 124 Spider
|
postitati 18.02.12 05:23
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Ehk aitaks see, kui karterituulutus atmosfääri viia, ma ei tea. Sest reaalselt tuleb see kräpp sinna karterituulutusest. | Justkui
meenuks, et keegi B7 RS4 omanik oleks seda ka teinud. |
Võimalik. Ma arvan, et kui karterituulutus atmosfääri viia ja EGR välja lülitada, siis ei oleks sellel jamal sinna mingit teed enam. Samas Toyota
näiteks omab nii silindri sisest, kui ka silindri välist pihustit.
Silindri sisest kasutatakse madalal koormusel ning silindri välist suuremal koormusel.
Sedamoodi peseb kütus klappe ning probleemi ei teki, samas kütusekulu ei kannata. |
Mina olen lugenud, et karterituulutuse atmosfääri ventimist on tehtud, tulutult.
Kräpp koguneb sinna sisse- ja väljalaske klappide üheaegse avatuse tõttu (valve overlap). Kuna seda muuta ei saa, siis on ainuke lahendus (katsetatud
on nüüdseks siis 6 aastat üle maailma) regulaarne mehaaniline puhastamine. Nii olen mina asjast aru saanud.
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.02.12 06:50
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Aga jah, see probleem kimbutab paljusid mootoreid. Ka Audi-Lambo V10-eid. Vähemalt nii on kõrvu jäänud.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 18.02.12 08:47
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Nojah, kui Lambo V10 vajab iga 20 000 tagant pisikest puhastamist, on see justkui OK. Arvestades auto iseloomu on ta ju sellisel juhul ikkagi
ülikestev. Kui aga võimsa pereauto mootor vajab lahkamist iga 20 000 tagant on see tülikas... sest seda lahkamist saab teha vähemalt korra aastas.
Nagu eelolevatest postidest selgub, siis koguneb sedalaadne saast kõigile FSI tehnoloogial põhinevatele mootoritele sisselaske koldesse ja klappidele.
Seega enamus tänaval liikuvaist 3.2 FSI autodest on ka suht ahistatud hingamisega ja lubatud 188kW pole mõtet unistadagi ?
OK, mida siin päästaks turbo(de) lisamine? Võimsus säilib veidi kauem, aga sisselase kasvab aina hullemini kinni, ehk nagu nõelutud kannaga sokk...
??? Kas mingil hetkel hakkab see saast, siis tükkidena silindritesse minema, kui tema mehhaanilist eemaldamist lõputult vältida?
|
|
|
|
madu
huviline
Registreerunud 31.07.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D4
|
postitati 18.02.12 10:01
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Töökindlusest on sellel, kes sellise auto ostab küll savi. See üsna sama, nagu kütusekulu arutlus, RS4-ja hooldades
RS4 ikka emotsiooniost, mitte praktiline kaalutlus. Sellise loogikaga peaks ilmselt RS6 V10 ostnud isik endale kohe kuuli pähe laskma.
|
Et siis tegelikult võib see omanik seda autot lasta puhastada kasvõi üle nädala...sest raha ei pea lugema ilmselt...aga see selleks.
Mulle meeldib, et hr. prj asja jagab, arutelu on tõesti hea. Aga tunnistan, et endale ka hakkas vastu see suhtumine: ei kõlba ja kõik. Mina kui
autosid mittetundev inimene loodaks asjatundliku inimese põhjendatud kommentaare viisakas vormis. Aga nüüd paistab asi lahenenud olevat, seega hr. prj
võiks jätkata.
peace
Madis
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 18.02.12 11:13
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: erki.t
Nagu eelolevatest postidest selgub, siis koguneb sedalaadne saast kõigile FSI tehnoloogial põhinevatele mootoritele sisselaske koldesse ja klappidele.
Seega enamus tänaval liikuvaist 3.2 FSI autodest on ka suht ahistatud hingamisega ja lubatud 188kW pole mõtet unistadagi ? |
Just nii ongi.
Tsitaat: | OK, mida siin päästaks turbo(de) lisamine? Võimsus säilib veidi kauem, aga sisselase kasvab aina hullemini kinni, ehk nagu
nõelutud kannaga sokk... ??? Kas mingil hetkel hakkab see saast, siis tükkidena silindritesse minema, kui tema mehhaanilist eemaldamist lõputult
vältida? |
Päästab päris palju. Suure tõenäosusega ei oleks ka 40000 pärast suurt midagi tunde järgi viga, aga probleem ei kao kuskile. Turbokal on lihtsalt
võimsuse varu rohkem.
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.02.12 11:22
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
prj, küsimus ei olnud võimsuse varu kohta, vaid et mis saab siis, kui see säilinud võimsuse tulemusel ignoreeritud joga sisselaskes silindritesse
irduma hakkab.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 18.02.12 11:25
|
|
|
Split: FSI mootorite ummistumine ehk carbon buildup
Tsitaat: | Algselt postitas: tarmo
prj, küsimus ei olnud võimsuse varu kohta, vaid et mis saab siis, kui see säilinud võimsuse tulemusel ignoreeritud joga sisselaskes silindritesse
irduma hakkab. |
Seni pole ma ühestki sellisest juhust lugenud...
Arvestada võiks ka seda, et süsiniku suurel kuumutamisel tekib teemant.
Mootoris nii suurt kuumust ei ole, aga siiski on see ollus kivikõva, ehk siis suure tõenäosusega ei lähe ta eriti kuskile esialgu.
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 7 |