anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 20.07.11 17:25
|
|
|
Kuidas ja mismoodi ühendada DRL LEDe?
Kuna sai soetatud DRL LED tuled, siis tekkis ka küsimus, et kuidas ja kuhu ning mismoodi selliseid asju korralikult ühendada?
Sest LS kohaselt on nii, et LEDid peavad põlema koos parkidega ja LEDid peavad ÄRA KUSTUMA, kui panna põlema vaid pargid, VÕI pargid + udukad VÕI
pargid + lähituled VÕI pargid + lähituled + kaugtuled.
Seega ma näen vaid kolme varianti:
1) ühendada nö tulede nullasendisse, et iga käivituse peale lähevad koos parkidega automaatselt põlema
2) ühendada nii, et kui lüliti parkide asendis, siis LEDid lülituvad automaatselt (nt veel eraldi nö on-off lüliti veel vahele, et annaks ka vajadusel
park+udu põlema jätta või öösel töötava mootoriga kuskil maantee ääres vaid park tuled)
3) ehitada asi nii nagu originaalis, kahe originaal releega, läbi mille annab VAG-COMiga päevasõidutuled aktiveerida ja siis see LEDi lahendus hoopis
kuidagi sinna vahele ühendada?
Sobiks neist miski? Ja kui mingi variant välja valida, siis mismoodi, kuidas ja kuhu tuleks DRL LEDi juhtmed vedada? Või oskate mingi parema vairandi
välja pakkuda?
Autoks siis 97 A4 B5. Kahjuks masinal just need kaks päevasõidutulede automaatika releed puudu. Tuledeks need kurikuulsad S6 DRL LED tuled terve
alumise äärmise iluvõre laiuselt. Uurikski maad ennem kui hakkan iluvõredele auke sisse lõikama nende plokkide jaoks.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 20.07.11 17:54
|
|
|
Ma ühendaks nii, et hakkavad läbi lisalüliti koos parkidega tööle, nagu originaalis näiteks udukad. Kui lüliti on sees, lähevad koos parkidega
esimeses astmes põlema, kui väljas, põlevad vaid pargid. Võid muidugi ka automaatikat rakendada. Ahelasse lisaks ühe normaalselt suletud relee, mille
üks mähiseots läheb massi ja teise külge tuleb lähi-, kaug- ja udukate ahelatest läbi dioodide vool peale.
Paigutuse koha pealt jään vastuse võlgu. Minu maitsega vanamoodsam auto ja pikad LED-ribad väga kokku ei lähe. Ise kaalusin A4 stanges olevatesse
udukatesse, mida ma sihipäraselt niikuinii kunagi ei kasutaks, sellised pookida, et neid siis
päevatuledena kasutada.
|
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 20.07.11 18:22
|
|
|
Ma ühendaks selle automaatika näiteks akutule pealt süttima, kui laadimine on, siis lükkab parkidele ja ledidele voolu peale. Kui pargid süttivad,
siis teine relee tõmbab ledidelt voolu maha. Kuskilt otsast tagumised tuled ka selle süsteemiga ühendada ja ongi korras.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 20.07.11 18:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
Ma ühendaks selle automaatika näiteks akutule pealt süttima, kui laadimine on, siis lükkab parkidele ja ledidele voolu peale. Kui pargid süttivad,
siis teine relee tõmbab ledidelt voolu maha. Kuskilt otsast tagumised tuled ka selle süsteemiga ühendada ja ongi korras. |
Või siis õlirõhu tule pealt. Parktuled ei pea koos päevasõidu tuledega enam põlema.
|
|
|
yks
huviline
Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.07.11 18:47
|
|
|
Led tarbib nii vähe voolu, et võivad kohe süttida kui süüde sees. Võta suva 12v. relee, ühenda relee pluss ots üle dioodi kuhugi kus on süüde sees
vool peal ning relle miinus ots näiteks mõne gabariit tule + klemmi alla, nii kaua kui antud pirn on terve toimivad ka päevasõidu tuled automaatselt,
kohe kui lülitada käsitsi tuled põlema, saab relee mõlemast otsast plussi peale ja LEDid kustuvad.
ÄRA DIOODI UNUSTA !!!
|
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 20.07.11 18:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: yks
Led tarbib nii vähe voolu, et võivad kohe süttida kui süüde sees. Võta suva 12v. relee, ühenda relee pluss ots üle dioodi kuhugi kus on süüde sees
vool peal ning relle miinus ots näiteks mõne gabariit tule + klemmi alla, nii kaua kui antud pirn on terve toimivad ka päevasõidu tuled automaatselt,
kohe kui lülitada käsitsi tuled põlema, saab relee mõlemast otsast plussi peale ja LEDid kustuvad.
ÄRA DIOODI UNUSTA !!! |
Asi toimib normaalselt kuni (B6, B7) parktule pirn (ahel) on töökorras, niipea kui pirn on peetis on tulemuseks vilkuvad päevasõidu tuled.
|
|
|
yks
huviline
Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.07.11 19:03
|
|
|
Jah, kuid kas gabariidid pole siiski paarids? Et korraga ühe poole omad oleks läbi on ebatõenäoline. Niikaua kui üks pirn on terve peaks asi
toimima.
Kasutasin sarnast lahendust kunagi MB peal, kuid siis oli + võetud geneka ergutuselt ja miinus numbrituledest, kuid tänapäeva autodel on "targad"
genekad.
Parem variant oleks juba osta sellised päevasõidu tuled millele on tarkus sisse ehitatud, saab pinge tõusu järgi aru millal auto töötab.
|
|
|
|
ahartsi
huviline
Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal
Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal
|
postitati 20.07.11 19:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: yks
Jah, kuid gabariid on siiski paaris, et korraga ühe poole omad oleks läbi on ebatõenäoline. Niikaua kui üks pirn on terve peaks asi toimima.
Kasutasin sarnast lahendust kunagi MB peal, kuid siis oli + võetud geneka ergutuselt ja miinus numbrituledest, kuid tänapäeva autodel on "targad"
genekad. |
Mul on juhtsignaal võetud parema esipargi alt ja vilkuvad "päevakad" saan ainult parema esiparktule rikke korral. Sama esitule riket teatab ka
"kompuuter".
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 20.07.11 20:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Ma ühendaks nii, et hakkavad läbi lisalüliti koos parkidega tööle, nagu originaalis näiteks udukad. Kui lüliti on sees, lähevad koos parkidega
esimeses astmes põlema, kui väljas, põlevad vaid pargid. Võid muidugi ka automaatikat rakendada. Ahelasse lisaks ühe normaalselt suletud relee, mille
üks mähiseots läheb massi ja teise külge tuleb lähi-, kaug- ja udukate ahelatest läbi dioodide vool peale.
Paigutuse koha pealt jään vastuse võlgu. Minu maitsega vanamoodsam auto ja pikad LED-ribad väga kokku ei lähe. Ise kaalusin A4 stanges olevatesse
udukatesse, mida ma sihipäraselt niikuinii kunagi ei kasutaks, sellised pookida, et neid siis
päevatuledena kasutada. |
Tänud kõigile. Asja võib julgelt veel edasi arutada.
See lüliti variant on hea, aga suurim mure selles, et pole kuskile ruumi seda panna. Sellel autol keskkonsooli uut auto lülitit ei pane. Peab mingi
poe omaga siis hakkama saama ja kuskile sahtlisse ära peitma.
Ma juba neid ribasid proovisin-auto näeb ideaalne välja. Kuna auto on madal, kena velje ja vägagi kobeda originaali väljanägemisega, siis LED riba on
suht ok neil isegi. Seepärast ma paigaldusele üldse mõtlengi. Eelmisele autole ei oleks hakanud selliste asjade külge keeramisest isegi mõtlema....
Ma olen neid LED pirne katsetanud ja kasutan siiani (erinevate autode peal läheb juba vist 3. aasta). Aga praegusel autol on LED pirnid vaid parkides.
Udutules olid koos pargiga põledes väga kenad, aga kahjuks tuli ise pole nii valge kui Xenon (nt päikesepaistelise ilmaga pole nähagi eriti) või
tavatulega võrreldes ning LED on näiteks hämaramas valgustamiseks täiesti mõtetu-pead juba lähituledele ümber lülitama, selleks et tuled ikka teel
valgustaksid. Aga jah, näeb kena välja. Eks selline komplekt rohkem show/eputamise värk ole.
Mul isegi LED udutule pirne veel alles kui kellegil huvi...aga see selleks.
Tsitaat: | Algselt postitas: yks
Led tarbib nii vähe voolu, et võivad kohe süttida kui süüde sees. Võta suva 12v. relee, ühenda relee pluss ots üle dioodi kuhugi kus on süüde sees
vool peal ning relle miinus ots näiteks mõne gabariit tule + klemmi alla, nii kaua kui antud pirn on terve toimivad ka päevasõidu tuled automaatselt,
kohe kui lülitada käsitsi tuled põlema, saab relee mõlemast otsast plussi peale ja LEDid kustuvad.
ÄRA DIOODI UNUSTA !!! |
Mul vanal autol oli sarnaselt (ei jaganud mina tegelikult üldse skeemi ära
) eelmisel omanikul tehtud kuid olid dioodi ära unustanud. Ja tulemus - tõmba tulekang ükskõik mis asendisse-ikka pargid ja lähituled põlevad Mootori välja suretad, siis alles kustuvad ja käima paned jällegi läksid
automaatselt põlema juba süüdet keerates.
Kui LED ära unustada ja tahta vaid päevasõidutulede automaatikat, oleks SEE, ehk originaal lahendus vist parim:
http://www.audiworld.com/tech/elec123.shtml
Arvatavasti annab siiagi juba DRL LEDid vahele pookida 
|
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 20.07.11 22:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: anduke88
Kui LED ära unustada ja tahta vaid päevasõidutulede automaatikat, oleks SEE, ehk originaal lahendus vist parim:
http://www.audiworld.com/tech/elec123.shtml
Arvatavasti annab siiagi juba DRL LEDid vahele pookida
|
Kui seda skeemi vaadata, siis tundub, et LEDid saaks panna toimima
samalt otsalt kui pargid. Ainsa erinevusena teeks ma nende süttimise mitte 75X pealt vaid aku/õli märguande tule kustumisest. Samuti jätaks ma
"T14/8/56 Indicator lamp (Italy)" põlema just siis kui DLR on kasutusel ning teiste tulede ajal kustus, annab juhile hea ülevaate sellest, et
automaatika toimetab kenasti ning pirnide suunas on toide olemas (kellad ja muud tulukesed on ju selle lahendusega kustu).
Et oleks raskem!
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 06.01.12 20:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
Tsitaat: | Algselt postitas: anduke88
Kui LED ära unustada ja tahta vaid päevasõidutulede automaatikat, oleks SEE, ehk originaal lahendus vist parim:
http://www.audiworld.com/tech/elec123.shtml
Arvatavasti annab siiagi juba DRL LEDid vahele pookida
|
Kui seda skeemi vaadata, siis tundub, et LEDid saaks panna toimima
samalt otsalt kui pargid. Ainsa erinevusena teeks ma nende süttimise mitte 75X pealt vaid aku/õli märguande tule kustumisest. Samuti jätaks ma
"T14/8/56 Indicator lamp (Italy)" põlema just siis kui DLR on kasutusel ning teiste tulede ajal kustus, annab juhile hea ülevaate sellest, et
automaatika toimetab kenasti ning pirnide suunas on toide olemas (kellad ja muud tulukesed on ju selle lahendusega kustu). |
Enamus Audi, Vw ja Skooda tuledelülitis on vaba kontakt TFL see nimelt ongi mõeldud päevasõidu tuledele. Tuled võib kohe sinna taha ühendada. Kui
süüde sisse panna siis tuleb sinna vool kui tuled sisse lülitada siis sealt vool kaob. Nii pole ühtegi releed ega lülitit vaja.
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.01.12 18:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Enamus Audi, Vw ja Skooda tuledelülitis on vaba kontakt TFL see nimelt ongi mõeldud päevasõidu tuledele. Tuled võib kohe sinna taha ühendada. Kui
süüde sisse panna siis tuleb sinna vool kui tuled sisse lülitada siis sealt vool kaob. Nii pole ühtegi releed ega lülitit vaja. |
Kas TFL (peaks tulenema saksakeelsest sõnast Tagfahrlicht - päevasõidutuli/ed) vaba kontakti ära kasutades ei annaks näiteks C5-l lähituled
automaatselt süttima saada autot käivitades?
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 08.01.12 08:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MaQQu
Kas TFL (peaks tulenema saksakeelsest sõnast Tagfahrlicht - päevasõidutuli/ed) vaba kontakti ära kasutades ei annaks näiteks C5-l lähituled
automaatselt süttima saada autot käivitades? |
Kas su autol seda intelligentsemalt, OBD-pesa kaudu, ei saaks lülitada? 
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 08.01.12 11:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MaQQu
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Enamus Audi, Vw ja Skooda tuledelülitis on vaba kontakt TFL see nimelt ongi mõeldud päevasõidu tuledele. Tuled võib kohe sinna taha ühendada. Kui
süüde sisse panna siis tuleb sinna vool kui tuled sisse lülitada siis sealt vool kaob. Nii pole ühtegi releed ega lülitit vaja. |
Kas TFL (peaks tulenema saksakeelsest sõnast Tagfahrlicht - päevasõidutuli/ed) vaba kontakti ära kasutades ei annaks näiteks C5-l lähituled
automaatselt süttima saada autot käivitades? |
Annab ikka vaja 3 dioodi ja relee vahele panna. Tehaselahendusega on ainult lähituled sel taga ja takisti on ka vahel et pirne säästa. Vanematel c5
tel ei saa arvutiga tulesid kodeerida.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 08.01.12 16:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Annab ikka vaja 3 dioodi ja relee vahele panna. Tehaselahendusega on ainult lähituled sel taga ja takisti on ka vahel et pirne säästa. Vanematel c5
tel ei saa arvutiga tulesid kodeerida. |
Maqqu C5 on ikka üsna lõpuotsa oma ja mitte just kõige plangum. Kui ta
muidugi hetkel enda auto kohta küsis.
BTW, ma olen alati mõelnud, et mida paganat nad lähitulesid päevatuledena kasutamisel poole pingega toites üritavad, kui on ju teada, et
halogeentsükkel kindlat pinget ja kuumust vajab, et lendunud hõõgniidiosakesed tagasi hõõgniidile, mitte klaasile ei ladestuks?
|
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.01.12 19:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: MaQQu
Kas TFL (peaks tulenema saksakeelsest sõnast Tagfahrlicht - päevasõidutuli/ed) vaba kontakti ära kasutades ei annaks näiteks C5-l lähituled
automaatselt süttima saada autot käivitades? |
Kas su autol seda intelligentsemalt, OBD-pesa kaudu, ei saaks lülitada?
|
Enda autol tahaks jah, et tuled ise põlema läheksid - põlema peavad nad nagunii ja tobe on neid alati lülitist keerata.
Minuteada C5-tel OBD kaudu progemise võimalus puudub. Parandage, kui eksin. Sama ajastu B6-tel on see võimalus olemas - B6 elektroonika poolt on C5st
tükk maad edasi arandatud.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 08.01.12 19:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MaQQu
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: MaQQu
Kas TFL (peaks tulenema saksakeelsest sõnast Tagfahrlicht - päevasõidutuli/ed) vaba kontakti ära kasutades ei annaks näiteks C5-l lähituled
automaatselt süttima saada autot käivitades? |
Kas su autol seda intelligentsemalt, OBD-pesa kaudu, ei saaks lülitada?
|
Minuteada C5-tel see võimalus puudub. Parandage, kui eksin. Sama ajastu B6-tel on see võimalus olemas - B6 elektroonika poolt on C5st tükk maad edasi
arandatud. |
Ei midagi keerulist.
http://www.audizine.com/forum/showthread.php/227460-DIY-for-Daytime-Running-Lights-for-C5-A6
Pole ise proovinud kuid hakasin mõtlema ja asi tundub kahtlane.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 09.01.12 15:20
|
|
|
See pole isegi kõikidel B6'tel võimalik, rääkimata siis C5'st.
|
|
|
|