Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Kuidas ja mismoodi ühendada DRL LEDe? (Vastuseid: 17 | Vaatamisi: 4398)
anduke88
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & Audi Q7 60 TFSIe

postitati 20.07.11 17:25 Tsiteeri
Kuidas ja mismoodi ühendada DRL LEDe?



Kuna sai soetatud DRL LED tuled, siis tekkis ka küsimus, et kuidas ja kuhu ning mismoodi selliseid asju korralikult ühendada?

Sest LS kohaselt on nii, et LEDid peavad põlema koos parkidega ja LEDid peavad ÄRA KUSTUMA, kui panna põlema vaid pargid, VÕI pargid + udukad VÕI pargid + lähituled VÕI pargid + lähituled + kaugtuled.

Seega ma näen vaid kolme varianti:
1) ühendada nö tulede nullasendisse, et iga käivituse peale lähevad koos parkidega automaatselt põlema
2) ühendada nii, et kui lüliti parkide asendis, siis LEDid lülituvad automaatselt (nt veel eraldi nö on-off lüliti veel vahele, et annaks ka vajadusel park+udu põlema jätta või öösel töötava mootoriga kuskil maantee ääres vaid park tuled)
3) ehitada asi nii nagu originaalis, kahe originaal releega, läbi mille annab VAG-COMiga päevasõidutuled aktiveerida ja siis see LEDi lahendus hoopis kuidagi sinna vahele ühendada?

Sobiks neist miski? Ja kui mingi variant välja valida, siis mismoodi, kuidas ja kuhu tuleks DRL LEDi juhtmed vedada? Või oskate mingi parema vairandi välja pakkuda?

Autoks siis 97 A4 B5. Kahjuks masinal just need kaks päevasõidutulede automaatika releed puudu. Tuledeks need kurikuulsad S6 DRL LED tuled terve alumise äärmise iluvõre laiuselt. Uurikski maad ennem kui hakkan iluvõredele auke sisse lõikama nende plokkide jaoks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 20.07.11 17:54 Tsiteeri


Ma ühendaks nii, et hakkavad läbi lisalüliti koos parkidega tööle, nagu originaalis näiteks udukad. Kui lüliti on sees, lähevad koos parkidega esimeses astmes põlema, kui väljas, põlevad vaid pargid. Võid muidugi ka automaatikat rakendada. Ahelasse lisaks ühe normaalselt suletud relee, mille üks mähiseots läheb massi ja teise külge tuleb lähi-, kaug- ja udukate ahelatest läbi dioodide vool peale.

Paigutuse koha pealt jään vastuse võlgu. Minu maitsega vanamoodsam auto ja pikad LED-ribad väga kokku ei lähe. Ise kaalusin A4 stanges olevatesse udukatesse, mida ma sihipäraselt niikuinii kunagi ei kasutaks, sellised pookida, et neid siis päevatuledena kasutada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Zoig
klubiliige

Avatar


Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q

postitati 20.07.11 18:22 Tsiteeri


Ma ühendaks selle automaatika näiteks akutule pealt süttima, kui laadimine on, siis lükkab parkidele ja ledidele voolu peale. Kui pargid süttivad, siis teine relee tõmbab ledidelt voolu maha. Kuskilt otsast tagumised tuled ka selle süsteemiga ühendada ja ongi korras.


Et oleks raskem!
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
ahartsi
huviline

Avatar


Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal

Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal

postitati 20.07.11 18:33 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Zoig
Ma ühendaks selle automaatika näiteks akutule pealt süttima, kui laadimine on, siis lükkab parkidele ja ledidele voolu peale. Kui pargid süttivad, siis teine relee tõmbab ledidelt voolu maha. Kuskilt otsast tagumised tuled ka selle süsteemiga ühendada ja ongi korras.


Või siis õlirõhu tule pealt. Parktuled ei pea koos päevasõidu tuledega enam põlema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
yks
huviline



Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal


postitati 20.07.11 18:47 Tsiteeri


Led tarbib nii vähe voolu, et võivad kohe süttida kui süüde sees. Võta suva 12v. relee, ühenda relee pluss ots üle dioodi kuhugi kus on süüde sees vool peal ning relle miinus ots näiteks mõne gabariit tule + klemmi alla, nii kaua kui antud pirn on terve toimivad ka päevasõidu tuled automaatselt, kohe kui lülitada käsitsi tuled põlema, saab relee mõlemast otsast plussi peale ja LEDid kustuvad.
ÄRA DIOODI UNUSTA !!!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ahartsi
huviline

Avatar


Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal

Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal

postitati 20.07.11 18:55 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: yks
Led tarbib nii vähe voolu, et võivad kohe süttida kui süüde sees. Võta suva 12v. relee, ühenda relee pluss ots üle dioodi kuhugi kus on süüde sees vool peal ning relle miinus ots näiteks mõne gabariit tule + klemmi alla, nii kaua kui antud pirn on terve toimivad ka päevasõidu tuled automaatselt, kohe kui lülitada käsitsi tuled põlema, saab relee mõlemast otsast plussi peale ja LEDid kustuvad.
ÄRA DIOODI UNUSTA !!!

Asi toimib normaalselt kuni (B6, B7) parktule pirn (ahel) on töökorras, niipea kui pirn on peetis on tulemuseks vilkuvad päevasõidu tuled.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
yks
huviline



Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal


postitati 20.07.11 19:03 Tsiteeri


Jah, kuid kas gabariidid pole siiski paarids? Et korraga ühe poole omad oleks läbi on ebatõenäoline. Niikaua kui üks pirn on terve peaks asi toimima.
Kasutasin sarnast lahendust kunagi MB peal, kuid siis oli + võetud geneka ergutuselt ja miinus numbrituledest, kuid tänapäeva autodel on "targad" genekad.

Parem variant oleks juba osta sellised päevasõidu tuled millele on tarkus sisse ehitatud, saab pinge tõusu järgi aru millal auto töötab.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ahartsi
huviline

Avatar


Registreerunud 16.04.10
Asukoht: Harjumaa - Kose vald
Kasutaja on eemal

Auto: A4 b6 1,9tdi(AVF) avant manuaal

postitati 20.07.11 19:12 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: yks
Jah, kuid gabariid on siiski paaris, et korraga ühe poole omad oleks läbi on ebatõenäoline. Niikaua kui üks pirn on terve peaks asi toimima.
Kasutasin sarnast lahendust kunagi MB peal, kuid siis oli + võetud geneka ergutuselt ja miinus numbrituledest, kuid tänapäeva autodel on "targad" genekad.

Mul on juhtsignaal võetud parema esipargi alt ja vilkuvad "päevakad" saan ainult parema esiparktule rikke korral. Sama esitule riket teatab ka "kompuuter".


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
anduke88
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & Audi Q7 60 TFSIe

postitati 20.07.11 20:03 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Ma ühendaks nii, et hakkavad läbi lisalüliti koos parkidega tööle, nagu originaalis näiteks udukad. Kui lüliti on sees, lähevad koos parkidega esimeses astmes põlema, kui väljas, põlevad vaid pargid. Võid muidugi ka automaatikat rakendada. Ahelasse lisaks ühe normaalselt suletud relee, mille üks mähiseots läheb massi ja teise külge tuleb lähi-, kaug- ja udukate ahelatest läbi dioodide vool peale.

Paigutuse koha pealt jään vastuse võlgu. Minu maitsega vanamoodsam auto ja pikad LED-ribad väga kokku ei lähe. Ise kaalusin A4 stanges olevatesse udukatesse, mida ma sihipäraselt niikuinii kunagi ei kasutaks, sellised pookida, et neid siis päevatuledena kasutada.


Tänud kõigile. Asja võib julgelt veel edasi arutada.

See lüliti variant on hea, aga suurim mure selles, et pole kuskile ruumi seda panna. Sellel autol keskkonsooli uut auto lülitit ei pane. Peab mingi poe omaga siis hakkama saama ja kuskile sahtlisse ära peitma.

Ma juba neid ribasid proovisin-auto näeb ideaalne välja. Kuna auto on madal, kena velje ja vägagi kobeda originaali väljanägemisega, siis LED riba on suht ok neil isegi. Seepärast ma paigaldusele üldse mõtlengi. Eelmisele autole ei oleks hakanud selliste asjade külge keeramisest isegi mõtlema....

Ma olen neid LED pirne katsetanud ja kasutan siiani (erinevate autode peal läheb juba vist 3. aasta). Aga praegusel autol on LED pirnid vaid parkides. Udutules olid koos pargiga põledes väga kenad, aga kahjuks tuli ise pole nii valge kui Xenon (nt päikesepaistelise ilmaga pole nähagi eriti) või tavatulega võrreldes ning LED on näiteks hämaramas valgustamiseks täiesti mõtetu-pead juba lähituledele ümber lülitama, selleks et tuled ikka teel valgustaksid. Aga jah, näeb kena välja. Eks selline komplekt rohkem show/eputamise värk ole.
Mul isegi LED udutule pirne veel alles kui kellegil huvi...aga see selleks.


Tsitaat:
Algselt postitas: yks
Led tarbib nii vähe voolu, et võivad kohe süttida kui süüde sees. Võta suva 12v. relee, ühenda relee pluss ots üle dioodi kuhugi kus on süüde sees vool peal ning relle miinus ots näiteks mõne gabariit tule + klemmi alla, nii kaua kui antud pirn on terve toimivad ka päevasõidu tuled automaatselt, kohe kui lülitada käsitsi tuled põlema, saab relee mõlemast otsast plussi peale ja LEDid kustuvad.
ÄRA DIOODI UNUSTA !!!


Mul vanal autol oli sarnaselt (ei jaganud mina tegelikult üldse skeemi ära :) ) eelmisel omanikul tehtud kuid olid dioodi ära unustanud. Ja tulemus - tõmba tulekang ükskõik mis asendisse-ikka pargid ja lähituled põlevad :D Mootori välja suretad, siis alles kustuvad ja käima paned jällegi läksid automaatselt põlema juba süüdet keerates.

Kui LED ära unustada ja tahta vaid päevasõidutulede automaatikat, oleks SEE, ehk originaal lahendus vist parim:
http://www.audiworld.com/tech/elec123.shtml
Arvatavasti annab siiagi juba DRL LEDid vahele pookida :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Zoig
klubiliige

Avatar


Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q

postitati 20.07.11 22:24 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
Kui LED ära unustada ja tahta vaid päevasõidutulede automaatikat, oleks SEE, ehk originaal lahendus vist parim:
http://www.audiworld.com/tech/elec123.shtml
Arvatavasti annab siiagi juba DRL LEDid vahele pookida :D

Kui seda skeemi vaadata, siis tundub, et LEDid saaks panna toimima samalt otsalt kui pargid. Ainsa erinevusena teeks ma nende süttimise mitte 75X pealt vaid aku/õli märguande tule kustumisest. Samuti jätaks ma "T14/8/56 Indicator lamp (Italy)" põlema just siis kui DLR on kasutusel ning teiste tulede ajal kustus, annab juhile hea ülevaate sellest, et automaatika toimetab kenasti ning pirnide suunas on toide olemas (kellad ja muud tulukesed on ju selle lahendusega kustu).


Et oleks raskem!
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 06.01.12 20:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Zoig
Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
Kui LED ära unustada ja tahta vaid päevasõidutulede automaatikat, oleks SEE, ehk originaal lahendus vist parim:
http://www.audiworld.com/tech/elec123.shtml
Arvatavasti annab siiagi juba DRL LEDid vahele pookida :D

Kui seda skeemi vaadata, siis tundub, et LEDid saaks panna toimima samalt otsalt kui pargid. Ainsa erinevusena teeks ma nende süttimise mitte 75X pealt vaid aku/õli märguande tule kustumisest. Samuti jätaks ma "T14/8/56 Indicator lamp (Italy)" põlema just siis kui DLR on kasutusel ning teiste tulede ajal kustus, annab juhile hea ülevaate sellest, et automaatika toimetab kenasti ning pirnide suunas on toide olemas (kellad ja muud tulukesed on ju selle lahendusega kustu).

Enamus Audi, Vw ja Skooda tuledelülitis on vaba kontakt TFL see nimelt ongi mõeldud päevasõidu tuledele. Tuled võib kohe sinna taha ühendada. Kui süüde sisse panna siis tuleb sinna vool kui tuled sisse lülitada siis sealt vool kaob. Nii pole ühtegi releed ega lülitit vaja.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
MaQQu
klubiliige



Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 07.01.12 18:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: automees6
Enamus Audi, Vw ja Skooda tuledelülitis on vaba kontakt TFL see nimelt ongi mõeldud päevasõidu tuledele. Tuled võib kohe sinna taha ühendada. Kui süüde sisse panna siis tuleb sinna vool kui tuled sisse lülitada siis sealt vool kaob. Nii pole ühtegi releed ega lülitit vaja.


Kas TFL (peaks tulenema saksakeelsest sõnast Tagfahrlicht - päevasõidutuli/ed) vaba kontakti ära kasutades ei annaks näiteks C5-l lähituled automaatselt süttima saada autot käivitades?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 08.01.12 08:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: MaQQu
Kas TFL (peaks tulenema saksakeelsest sõnast Tagfahrlicht - päevasõidutuli/ed) vaba kontakti ära kasutades ei annaks näiteks C5-l lähituled automaatselt süttima saada autot käivitades?

Kas su autol seda intelligentsemalt, OBD-pesa kaudu, ei saaks lülitada? :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 08.01.12 11:12 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: MaQQu
Tsitaat:
Algselt postitas: automees6
Enamus Audi, Vw ja Skooda tuledelülitis on vaba kontakt TFL see nimelt ongi mõeldud päevasõidu tuledele. Tuled võib kohe sinna taha ühendada. Kui süüde sisse panna siis tuleb sinna vool kui tuled sisse lülitada siis sealt vool kaob. Nii pole ühtegi releed ega lülitit vaja.


Kas TFL (peaks tulenema saksakeelsest sõnast Tagfahrlicht - päevasõidutuli/ed) vaba kontakti ära kasutades ei annaks näiteks C5-l lähituled automaatselt süttima saada autot käivitades?

Annab ikka vaja 3 dioodi ja relee vahele panna. Tehaselahendusega on ainult lähituled sel taga ja takisti on ka vahel et pirne säästa. Vanematel c5 tel ei saa arvutiga tulesid kodeerida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 08.01.12 16:18 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: automees6
Annab ikka vaja 3 dioodi ja relee vahele panna. Tehaselahendusega on ainult lähituled sel taga ja takisti on ka vahel et pirne säästa. Vanematel c5 tel ei saa arvutiga tulesid kodeerida.

Maqqu C5 on ikka üsna lõpuotsa oma ja mitte just kõige plangum. :) Kui ta muidugi hetkel enda auto kohta küsis.

BTW, ma olen alati mõelnud, et mida paganat nad lähitulesid päevatuledena kasutamisel poole pingega toites üritavad, kui on ju teada, et halogeentsükkel kindlat pinget ja kuumust vajab, et lendunud hõõgniidiosakesed tagasi hõõgniidile, mitte klaasile ei ladestuks?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
MaQQu
klubiliige



Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 08.01.12 19:52 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Tsitaat:
Algselt postitas: MaQQu
Kas TFL (peaks tulenema saksakeelsest sõnast Tagfahrlicht - päevasõidutuli/ed) vaba kontakti ära kasutades ei annaks näiteks C5-l lähituled automaatselt süttima saada autot käivitades?

Kas su autol seda intelligentsemalt, OBD-pesa kaudu, ei saaks lülitada? :)


Enda autol tahaks jah, et tuled ise põlema läheksid - põlema peavad nad nagunii ja tobe on neid alati lülitist keerata.

Minuteada C5-tel OBD kaudu progemise võimalus puudub. Parandage, kui eksin. Sama ajastu B6-tel on see võimalus olemas - B6 elektroonika poolt on C5st tükk maad edasi arandatud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 08.01.12 19:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: MaQQu
Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Tsitaat:
Algselt postitas: MaQQu
Kas TFL (peaks tulenema saksakeelsest sõnast Tagfahrlicht - päevasõidutuli/ed) vaba kontakti ära kasutades ei annaks näiteks C5-l lähituled automaatselt süttima saada autot käivitades?

Kas su autol seda intelligentsemalt, OBD-pesa kaudu, ei saaks lülitada? :)


Minuteada C5-tel see võimalus puudub. Parandage, kui eksin. Sama ajastu B6-tel on see võimalus olemas - B6 elektroonika poolt on C5st tükk maad edasi arandatud.

Ei midagi keerulist.
http://www.audizine.com/forum/showthread.php/227460-DIY-for-Daytime-Running-Lights-for-C5-A6

Pole ise proovinud kuid hakasin mõtlema ja asi tundub kahtlane.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rocket
huviline

Avatar


Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal

Auto: 40 TFSI

postitati 09.01.12 15:20 Tsiteeri


See pole isegi kõikidel B6'tel võimalik, rääkimata siis C5'st.


Diagnostika, elektriküsimused. Lisade paigaldus ja õpetamine A6 C4-C8 ja A4 B5-B9'le. Pealinnas HELISTA 562-56789 !
Müüa püsikiirushoidja koos paigaldusega , Vaata ka: Cruise Control, :: Kompuuter ,:: LED orig. numbrituled ja salongivalgustus
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 13.6% - SQL: 86.4%]