iff2
huviline
Registreerunud 30.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 b6 2,5TDI
|
postitati 08.04.10 21:03
|
|
|
Audi A4 B6 püsikiirusehoidja ja kompuutriinfo paigaldus
Järgneb õpetus kuidas installeerida püsikiirusehoidja ja kompuutri info kang ja need aktiveerida VAG-COM abil. Autoks Audi A4 B6 kerega.
Selleks tööks on vajalik:
1. • Arvuti + OBD2 auto diagnostika kaabel + tarkvara: VAG-Com
2. Torx Kruvikeeraja T9. Peene osa pikkus peaks olema vähemalt 7 cm.
3. Torx T25
4. Torx T55
5. Kuuskant nr.4
6. Mingi lõikamisvahend, millega roolikattese püsikiirusehoidja kangi jaoks auk lõigata. Või muretseda vastava avaga ja vastava värviga rooli kate.
7. Rooli juhtplokk koodiga 8E0 953 549 N. Sobima peaks ka teised tüübid näit. 8E0 953 549 L. Kindlasti ei sobi lõpuga S ja F.
8. 2 kruvi koodiga N 909 068 01
9. Püsikiirusehoidja kang 8E0 953 521 D 4PK
10. Kompuutriinfo kang 8E0953503B 4PK, avant kerega võib teine kood olla
11. juhet 30cm ja klemm koodiga 000 979 009
12. nr. 10 lehtvõti
13. T8 Torx
14. Palju kannatust
Kuidas siis kindlaks teha, milline rooli juhtblokk on teile installeeritud?
Kui teil on tehase poolt peale pandud Multifunktsionaalne rool või soendusega rool, siis on sobilik plokk olemas.
Vastasel korral peate igaks juhuks vaatama Vag- Com'ga Aadressilt 16 Steering Wheel. Ei sobi S ja F lõpuga plokk. Teised peaks sobima aga kindlaim on
N lõpuga. Endale installisin L ploki ja töötab. Mul info tabloo ei ole värviline.
1. Kui teil on manuaal kast, siis veenduge et siduri lüliti töötab. Vastasel korral püsikas tööle ei hakka. Teha peaks seda saama näiteks VAG-Com'
ga, aga täpselt ei oska öelda, endal automaat kast.
2. Soovitaks teha VAG-COM' ga autoscan, et salvestada kõik kodeeringud. Kindlasti kirjutage üles ABS kodeering ja WSC Code. Peale paigaldust võib ABS
kood jääda 00000 ja see oleks vaja hiljem ümber kodeerida.
3. Eemaldage aku klemm nr. 10 võtmega
4. Eemaldage roolikate T9 Torx'ga Pilt: http://img18.imageshack.us/i/05042010026.jpg/
All keskel on ka üks kruvi Pilt: http://img213.imageshack.us/i/05042010030.jpg/
5. Eemaldage Airbag Torx T25'ga Pilt: http://img405.imageshack.us/i/05042010027g.jpg/
6. Eemaldage rool T55 Torx Pilt: http://img367.imageshack.us/i/05042010028.jpg/
7. Eemaldage rooli pöördenurga andur. Kinnitusi on 3 ja asetsevad Y kujuliselt. Üks all ja kaks üleval pool külgedel. Eemaldage kollane pistik Pilt:
http://img511.imageshack.us/i/05042010032.jpg/
8. Keerake lahti kangide kinnitused T8 Torx'ga. Iga kangi kohta 2 kruvi roolikinnitusele lähemal Pilt: http://img408.imageshack.us/i/05042010033.jpg/
9. Keerake lahti see kruvi Pilt: http://img694.imageshack.us/i/05042010034.jpg/
10. Ühendage lahti rooli juhtploki pistik vasakul.
11. Eemaldage rooli juhtplokk tõmmates seda ülesse
12. Paigaldage uus rooli juhtplokk Pilt: http://img339.imageshack.us/i/05042010035.jpg/
13. Ühendage rooli juhtploki pistik
14. Paigaldage püsika kang Pilt: http://img410.imageshack.us/i/05042010036.jpg/
15. Paigaldage kompuutri info kang. Pilt: http://img121.imageshack.us/i/05042010037.jpg/
16. Kruvige kinnituskruvid kinni.
17. Paigaldage rooli asendi andur
18. Ühendage tagasi kollane pistik
19. Suurendage alumise roolikatte ava, et püsika kang ära mahuks.
20. Et meil ei hakkaks põlema low washer tuli pärast kompuutri kangi paigaldamist, siis peame maandama tahoka ploki vasakpoolse pistiku pin 1, selleks
tuleb kasutada juhet ja klemmi.
Eemaldage tahoka ploki alt keskmine plastik osa, siis näete kahel pool torx kruvisid, eemaldage need Pilt: http://img180.imageshack.us/i/05042010038.jpg/
21. Eemaldage vasakul kaitsmete kate, paigaldage rool alumisse asendisse. Pange käsi vasakult kaitsmete juurest tahoka taha ja lükake seda välja Pilt:
http://img511.imageshack.us/i/05042010040.jpg/
22. Maandage vasakpoolse pistiku nr.1 klemm. Maanduseks saab kasutada kruvi, mis on tahoka avas kapoti pool, sinna peaks jooksma üks pruun juhe.
23. Pange tahokas tagasi
24. Pange rool ja airbag tagasi
25. Ühendage aku klemm tagasi
26. Ja nüüd otsige välja läppar, OBD 2 juhe ja Vag-COM. Pistik on juhi juures vasakul pool rohkem jalgade poole minnes.
Kodeerimine kasutades VAG-COM. Süüde keerake asendisse II(kõik tulukesed armatuuris põlevad) Ärge keerake süüdet enne välja kui kodeerimine on
lõpetatud.
1. Et aktiveerida püsikas mootori aju jaoks- minge: Engine 01; Login 11; Sisestage kood 11463; Do It.
2. Nüüd peame aktiveerima püsika rooli juhtploki jaoks- Steering Wheel 16; Recode 07; Sisestame uue numbri arvestades järgmist:
* 0?xxx: Rool
o 0 = Standard (ei ole multifunktsionaalne)
o 1 = Kolme kodaraga (Sport rool)
o 2 = Multifunktsionaalne rool raadio juhtimisega
o 3 = Multifunktsionaalne rool raadio juhtimisega/Telefoni juhtimisega
o 4 = Multifunktsionaalne rool raadio juhtimisega/Telefoni juhtimisega/Hääljuhtimisega
o 5 = Multifunktsionaalne rool raadio juhtimisega/Hääljuhtimisega
* 0x?xx: Options
o +1 = Tiptronic juhtimine roolilt
* 0xx?x: Pardakompuuter ja püsikas
o 0 = Pardakompuuter ja püsikas ei ole installitud
o 1 = Pardakompuuter installitud
o 2 = Püsikas installitud
o 4 = Pardakompuuter ja püsikas on installitud
* 0xxx?: Tagaklaasi puhasti
o 1 = Tagaklaasi puhasti ei ole installitud (Sedaan/Cabriol)
o 2 = Tagaklaasi puhasti on olemas (Avant)
Minu juhtumi puhul näiteks: 00041 e. esimene number alati 0, tavaline rool, roolilt käiguvahetust pole, pardakompuutri ja püsika installisin,
sedaan.
Do it!
Sisestatud number peab ilmuma Coding aknasse.
3. Kontrollige veateateid samas plokis e. Steering Wheel 16, Fault Codes,
Kui ilmub teade(täpselt nüüd ei mäleta, aga võis olla VIN not Matched) See tähendab, et rooli juhtplokki ei ole kodeeritud teie VIN koodiga auto
jaoks. Et VIN talle selgeks õpetada, tehke järgmist:
Steering Wheel 16, Adaptation, Sisestage kanali numbriks 081 ja uueks väärtuseks 00111, Save
4. Nüüd minge vaadake ABS Brakes 03. Juhul kui kodeering on 00000 siis tuleb ABS plokk uuesti kodeerida. Need koodid te ju kirjutasite algul üles kui
aku klemmid maha võtsite? EI kirjutanud? Siis saab õnneks midagi ka tuletada: http://fotos.miarroba.com/fotos/8/4/8495516a.jpg
Niisiis vaadake oma mootorile vastav login kood. Login 11, sisestage väärtuseks login kood, mille leidsite tabelist kas mootori järgi või veel
kindlam- koodi järgi, mille te alguses üles kirjutasite. Do it!
Seejärel minge recode ja sisestage kood, mille olite üles kirjutanud või leidnud tabelist. Sisestage samuti WSC Code, mille alguses üles kirjutasite.
Kui te ei tea WSC koodi siis tavaliselt on see 06435. Minu auto puhul 1,8T Multitronic login on 09399; Coding 04499; WSC 06435.
5. Järgmiseks peate kalibreerima rooli asendi anduri. Minge ABS Brakes 03; Fault Codes 02; kustutage veateated,Done-go back; Pöörake rool vähemalt 30
kraadi vasakule ja siis otseks. Minge Meas.Blocks; Group 005; pöörake rooli niikaua kui specification on 0 kraadi ja püsiks seal, siis done-go back;
Login 11, sisestage kood 40168; Basic settings 04; Group 001; Go; Seal peaks roheliselt ok olema, Done-Go Back, kui ei ole OK siis peate ilmselt
uuesti minema Meas Blocks; 005 ja rooli asendi 0 kraadi uuesti panema ja uuesti sisse logima. Nüüd vaadake Fault Codes-neid ei tohiks enam olla. Kui
on siis kustutage need. Close Controller. Keerake süüde välja. Võimalik, et peate natuke aeglaselt ringi sõitma ja rooli mõlemas suunas keerama, et
kustutada piduri, ESP, ABS tuli tabloolt.
NB! Tehke ABS kodeerimine ja rooli asendi anduri kalibreerimine ilma, et te ABS Controllerist väljuksite või süüdet välja keeraksite.
6. Järgmisena aktiveerime kompuutri info kangi: Instruments 17, Kui coding on 00000 mingil põhjusel, siis tehke recode ja koodi leiate järgnevast
tabelist:
* 00??xx1: Valikud
o +00 = 1. K-Number (Euroopa/USA/Ülejäänud maad)
o +01 = Väiksem kütuse paak (Quattro)
o +02 = Turvavöö hoiatus (kuni 45/2004)
o +04 = 3. K-Number (Rendi autod)
o +08 = 2. K-Number (Austraalia)
* 00xx?x1: Asukohamaa
o 0 = Saksamaa (D)
o 1 = Ülejäänud maad (RoW)
o 2 = USA (US)
o 3 = Kanada (CAN)
o 4 = Inglismaa (GB)
o 5 = Jaapan (JP)
o 6 = Saudi Araabia
o 7 = Austraalia (AUS)
* 00xxx?1: Turvavöö hoiatus
o 0 = Ei ole hoiatust (või on vana mudel)
o 3 = Turvavöö hoiatus, USA ja Kanada (uuem tüüp)
Peale salvestamist sisenege Adaptation, Chn 19, sisestatava numbri leiate järgmiselt:
xxxx?: Raadio Kell
0 - Kell ei ole aktiivne
1 - Kell aktiivne
xxx?x: Välis temperatuur
0 - ei kuvata
1 - kuvatakse
xx?xx: Driver Information System (DIS)
0 - DIS 1
1 - Highline ilma DIS
2 - DIS 2
x?xxx: Kompuuter
0 - ainult Level 2 (pikaajaline mälu)
1 - Level 1 and 2
?xxxx: Valgustuse valikud
0 - Nõel ja skaala aktiivsed ainult 'Tuled sees"
1 - Nõel aktiivne 'Süüde sees'
2 - skaala aktiivne 'Süüde sees'
3 - Skaala ja nõel aktiivsed "süde sees"
Save ja välja.
Minu puhul toimis 31010 Ilmselt pole DIS 2 installitud, kuna tegemist tehasest low- line varustusega.
Nüüd peaks kompu kang ka töötama.
Keerake süüde välja, uuesti sisse. Kontrollige veateateid Instruments suunas ja Steering Wheel suunas, kustutage veateated. Ja ongi kõik. Sõites,
püsika kangi ´sees´ olekus vajutades, läheb armatuuris põlema roheline kella ja noolega tuli. Kui teil hakkab põlema aknapesuvedeliku tuli, siis on
kas tahoka taga maandus kehvalt pandud või kehvasti ühendatud pin1.
NB! Ma pole auto diagnostik. Igasugused installid toimuvad ainult teie enda vastutusel. Ma rääkisin siin asjadest, mille ma ise proovisin oma auto
peal ära, teiste autode puhul võib see olla erinev aga ei pruugi olla. Samuti võisin mõnedest asjadest valesti aru saada, kuna info otsimisel
kasutasin erinevaid keeli.
Jõudu tööle.
|
|
|
heihei
huviline
Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal
Auto: b6, 96kw bens.
|
postitati 09.04.10 05:22
|
|
|
Tore üritus, kui valmis saad, vöibolla siis piltidele punasega viited ka juurde? Siis isegi rumalam inimene teeb selle triki ära. Ja arvata küsimusi tuleb ohtralt, sest osa pilte vaadaates, teatud detaili isegi
ei märganud.
|
|
|
h.u
huviline
Registreerunud 04.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C7 BiTDI
|
postitati 28.04.10 23:15
|
|
|
Palju see nali ka maksma minna võib?
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 29.04.10 05:39
|
|
|
Kuna rooli hoidvat ainukest keskpolti võib pidada suhteliselt missioonikriitiliseks, siis lisan täpsustuseks, et originaalis keeratakse teda lahti ja
peale uue poldi panekut uuesti kinni kolmekordse ruut ehk XZN M12 nimelise otsikuga. Pingutus 70 Nm.
M U U D A T U S ! ! !
Uue A4 ehk B6 ja uue A6 ehk C6 puhul räägitakse pingutusmomendist 50 Nm.
Kas seda on lihtsalt vähendatud või kasutatakse teistsugust keermeliimi ?!?
Jah, tõesti saab häda korral ka T55'ga.
|
|
|
|
iff2
huviline
Registreerunud 30.05.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 b6 2,5TDI
|
postitati 29.04.10 12:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Kuna rooli hoidvat ainukest keskpolti võib pidada suhteliselt missioonikriitiliseks, siis lisan täpsustuseks, et originaalis keeratakse teda lahti ja
peale uue poldi panekut uuesti kinni kolmekordse ruut ehk XZN M12 nimelise otsikuga. Pingutus 70 Nm.
Jah, tõesti saab häda korral ka T55'ga. |
Minul õnnestus vabalt lahti saada T55'ga, ei visanud kante üle ega midagi. Aga õige pingutusega soovitan kinni keerata küll. Pole just eriti tore
kurvis rooli peos hoida, mis ei ole ühenduses roolilatiga
Minul läks kogu kompott maksma 1400.-
lammarist sain 1000.- EEK rooli ploki ja komp. info kangi. Siit foorumist sain tutika püsika kangi 250.- . T8 torx maksis 100.- Seda polnud isegi
Aasta autos töömeestel. Ülejäänusd tööriistad olid mul olemas.
Uute asjade hinnad :
Kiirushoidja moodul (8E0953549N) - 2 515 EEK;
Klaasipuhasti lüliti koos kompuutriinfoga (8E0953503B 4PK; 4E0953503B 4PK) - 1 314 EEK;
Muidugi mul oli olemas ka VAG-Com juhe väärtusega 500.-
|
|
|
maxic
huviline
Registreerunud 27.05.04
Asukoht: metsas
Kasutaja on eemal
Auto: auditu
|
postitati 17.05.10 06:29
|
|
|
Teeks väiksed parandused kah siia. Airbag käib lahti T30'ga, mitte T25'ga. Roolikate aga T8'ga, mitte T9'ga.
Seda näitas nii kogemus, kui ka ELSA e. ametlik remondimanuaal.
|
|
|
|
mike1
huviline
Registreerunud 15.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.05.10 11:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: iff2
7. Rooli juhtplokk koodiga 8E0 953 549 N. Sobima peaks ka teised tüübid näit. 8E0 953 549 L. Kindlasti ei sobi lõpuga S ja F.
|
Oskab keegi äkki täpsustada, kas antud plokke leidub ainult a4-del, või võib ka teistel audi mudelitel kohata? Uut esialgu osta ei tahaks.
|
|
|
All
huviline
Registreerunud 19.11.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B8 3.0 176kw Quattro
|
postitati 27.07.10 17:54
|
|
|
Väga hea õpetus.Tegin vastavalt juhistele ( küll ainult püsika) ja toimib suurepäraselt.
|
|
|
sileem11
huviline
Registreerunud 17.09.03
Asukoht: Hrku
Kasutaja on eemal
Auto: G30LCI, B6,C3
|
postitati 18.10.10 14:53
|
|
|
Kas see roolijuhtplokk on vajalik nii püsikiiruse kui ka kompuutri jaoks?
|
|
|
priit408
huviline
Registreerunud 28.08.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.10.10 16:46
|
|
|
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 18.10.10 17:29
|
|
|
Sai ka lastud panna enda b6-le püsikiirusehoidja, vaja oli kangi ja seda plokki või mis iganes selle nimi oli, roolialuse plastikuga oli töömees osav,
seega seda polnud vaja. Nüüd töötab juba pea aasta ja on väga mugav
|
|
|
maic
huviline
Registreerunud 07.03.11
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant S-Line 1,9 TDI '03a
|
postitati 12.04.11 12:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: iff2
7. Rooli juhtplokk koodiga 8E0 953 549 N. Sobima peaks ka teised tüübid näit. 8E0 953 549 L. Kindlasti ei sobi lõpuga S ja F.
|
Miks S ja F lõpulised ei sobi?
Nimelt soetasin auto ja hakkan kah püsikat peale aretama ning uurisin oma roolisüsteemi juhtplokki. Mul on F lõpuline, kuid sel on püsikiiruse kangi
pistiku pesa olemas. Miks ta siis ei peaks töötama?
Kangi pole veel ostnud ja Vag-com-ga pole kah ligi käinud.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 12.04.11 13:07
|
|
|
8E0 953 549 F
8E0 953 549 S
need toetavad sõidukompuutrit, aga mitte cruise control'i !!!
|
|
|
|
maic
huviline
Registreerunud 07.03.11
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant S-Line 1,9 TDI '03a
|
postitati 12.04.11 13:43
|
|
|
ja N ning L toetavad siis mõlemat?
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
|
yks
huviline
Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.06.11 16:42
|
|
|
Tänud asjaliku õpetuse eest, nüüd minu autolgi cruis peal.
|
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 26.03.12 19:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: maic
Mul on F lõpuline, kuid sel on püsikiiruse kangi pistiku pesa olemas. Miks ta siis ei peaks töötama?
|
Aju plastkorpuses on küll püsikiiruse kangi pistiku jaoks koht olemas, kuid kui korpus lahti võtta, siis on näha, et F ja S lõpuga ajudel pole
emaplaadil vajalikke kontakte ega ka osasid pindmontaazkomponente:
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 26.03.12 20:19
|
|
|
Mulle tundub, et seal on posu dioode/takisteid/kondekaid puudu ainult ning kõik rajad jms on olemas.
Ehk siis kui teine plaat kõrvale võtta ja vaadata, mis komponendid peal on ei tohiks see väga keeruline olla.
Ma muidugi ei tea, kas tarkvarliselt on ka mingi vahe või mitte.
|
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 29.04.12 14:11
|
|
|
Kui rooli keskpolti korduvalt (üle 5 korra) või ilma dünamomeetrilise võtmeta liiga kõvasti keerata, siis polt võib hakata poolduma:
See võib ka põhjus olla, miks seda pingutusmomenti on pisut vähendatud 50nm'ni. Maksimaalse pingutusmomendi (70nm ja rohkem) korral tuleks igakord ka
uus polt panna.
Poldi kood on N 907 991 02 ja ta maksab umbes 4 eurot.
Dünamomeetriline võti on võimalik soetada Tööriistamarketist, mis on näiteks Tallinnas avatud igapäev kella 9 kuni 20'ni.
Lihtsad ja soodsad skaalaga momentvõtmed peaks müügil olema ka Bauhof'is ja Baltic Bolt'is.
|
|
|
|
Costa84
huviline
Registreerunud 07.06.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6
|
postitati 26.10.12 10:53
|
|
|
Lugesin teemat ja tekkis selline küsimus, et kas selle VAG-COM-iga on võimalik
programmeerida DIS ümber nii, et armatuuris näitaks Range asemel Avegare fuel consumptionit?
|
|
|
roman55
huviline
Registreerunud 12.02.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.02.14 15:36
|
|
|
Tsitaat: |
11. juhet 30cm ja klemm koodiga 000 979 009
|
see klemm läheb rooli pistikusse, aga milline klemm läheb teises otsas 4F0 972 575 pistikusse ? seal peab olema mingi lappik klemm. 000979022E oli
liiga jäme..
|
|
|
marko.koiduste
huviline
Registreerunud 09.11.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.07.15 09:47
|
|
|
Kui mul on rooli mooduli kood 8E0 953 549 S, ehk see ei toeta cruise control'i, siis kas ja kuidas ma saaksin omale cruise controli panna, mis vajab
vahetust?
|
|
|