jansu24
huviline
Registreerunud 10.08.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,8 autom ´95
|
postitati 09.12.09 16:04
|
|
|
Tulede automaatne lülitus
Tere!
Selline küsimus: kas A6 C4 ´95 autodel on olemas kuskil valmidus automaatseks tulede sisse lülitamiseks? Olen kuulnud, et teistel autodel see valmidus
olemas, tuleb lihtsalt õige relee oma pesasse sisse lükata ja asi hakkab tööle. Või tuleb see lülitiblokk ise vahele aretada?
Terv,
Jansu
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 09.12.09 16:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jansu24
Tere!
Selline küsimus: kas A6 C4 ´95 autodel on olemas kuskil valmidus automaatseks tulede sisse lülitamiseks? Olen kuulnud, et teistel autodel see valmidus
olemas, tuleb lihtsalt õige relee oma pesasse sisse lükata ja asi hakkab tööle. Või tuleb see lülitiblokk ise vahele aretada?
Terv,
Jansu |
Kindlasti pole valmidust. C4 pole tuledel isegi releed. Mine elektriku juurde kes paneb releed ja ka automaatsed tuled.
|
|
|
jansu24
huviline
Registreerunud 10.08.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,8 autom ´95
|
postitati 09.12.09 16:21
|
|
|
pole just testriga seal armatuuri all käinud, kuid see tuli küll
üllatusena, et isegi releesid pole. Kuid jah, kui lülitit juhtusn näppima, siis olid kaablid küll päris jõhvikad...
Nende releede panekuga saaksin ka ise edukalt hakkama, aga kas see annaks ka oluliselt parema tulemuse?
Terv,
Jansu
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 09.12.09 16:36
|
|
|
Jõhvika slängi kahjuks küll läbi ei hammusta ... 
Aga releesid pandi C4'le selleks, et nende kanglülitite sisu kippus suure koormuse (ehk releede puudumise) tõttu sädeledes ära põlema/sulama. Nii et
see rohkem profülaktika. Et tuled heledamaks läheks või muud sellist ei julge küll kinnitada.
|
|
|
|
jansu24
huviline
Registreerunud 10.08.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,8 autom ´95
|
postitati 09.12.09 16:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Jõhvika slängi kahjuks küll läbi ei hammusta ... |

Pidasin silmas juhtme jämedust, mis lülititest läbi jooksevad ja mis tagantjärgi tundub loogiline, kui süsteem ilma releedeta töötab.
... nii et siis tuleb natuke rohkem tunde kapoti all veeta, kui algul arvasin... 
Terv,
Jansu
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 09.12.09 16:49
|
|
|
Mina paigaldasin lühi- ja kaugtuledele kummagile oma relee Audi 100'l otse sinna roolisambale tulelüliti külge rippuma. Nii tundus kõige lihtsam ja
ka loogilisem.
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 09.12.09 16:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Mina paigaldasin lühi- ja kaugtuledele kummagile oma relee Audi 100'l otse sinna roolisambale tulelüliti külge rippuma. Nii tundus kõige lihtsam ja
ka loogilisem. |
Kui enda autole viitsin panna releed siis paneks kapotiall releekarpi ja kasutaks ka originaal kaitsmeid. Nii kõige lihtsam teha. Voolu võtaks rooli
all olevast ühenduspunktist kus jäme juhe pelae tuleb.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 09.12.09 17:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jansu24
Pidasin silmas juhtme jämedust, mis lülititest läbi jooksevad ja mis tagantjärgi tundub loogiline, kui süsteem ilma releedeta
töötab. |
Jõhvikas on siis peenike või jäme? Kui peenike, siis ei ole küll loogiline, et ilma releedeta on. Peenikesed on tavaliselt just siis, kui neist vaid
releede juhtvool läbi käib.
C4 kerega Audi puhul võib releede ja jämedate juhtmetega tuledele vabalt ~2V juurde saada. See tähendab väga suurt vahet valgusviljakuses.
|
|
|
jansu24
huviline
Registreerunud 10.08.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,8 autom ´95
|
postitati 09.12.09 17:10
|
|
|
Aga oskab ehk keegi mõnda aut tulede lülitit soovitada/pakkuda?
Olen kuulnud ka sellistest, mis aktiveerivad tuled, kui mootor teatud pöörded saavutab. Ise olen ka korra sellise autoga sõitnud, millel tuled läksid
põlema, kui mootori pöörded ületasid 1500. Auto ise oli ´85, seega on loogiline, et sinna ise midagi vahele aretatud, kuid tol ajal ei osanud sellele
tähelepanu pöörata.
Terv,
Jansu
|
|
|
jansu24
huviline
Registreerunud 10.08.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,8 autom ´95
|
postitati 09.12.09 17:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Tsitaat: | Algselt postitas: jansu24
Pidasin silmas juhtme jämedust, mis lülititest läbi jooksevad ja mis tagantjärgi tundub loogiline, kui süsteem ilma releedeta
töötab. |
Jõhvikas on siis peenike või jäme? Kui peenike, siis ei ole küll loogiline, et ilma releedeta on. Peenikesed on tavaliselt just siis, kui neist vaid
releede juhtvool läbi käib.
C4 kerega Audi puhul võib releede ja jämedate juhtmetega tuledele vabalt ~2V juurde saada. See tähendab väga suurt vahet valgusviljakuses.
|
Just jämedaid juhtmeid silmas pidasingi. Relee enda voolu tarbimine on nii madal, et selle jaoks võib lausa 0,25 juhtme panna
Terv,
Jansu
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 09.12.09 17:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jansu24
Aga oskab ehk keegi mõnda aut tulede lülitit soovitada/pakkuda?
Olen kuulnud ka sellistest, mis aktiveerivad tuled, kui mootor teatud pöörded saavutab. Ise olen ka korra sellise autoga sõitnud, millel tuled läksid
põlema, kui mootori pöörded ületasid 1500. Auto ise oli ´85, seega on loogiline, et sinna ise midagi vahele aretatud, kuid tol ajal ei osanud sellele
tähelepanu pöörata.
Terv,
Jansu |
Pole ise teinud kuid näiteks akutuli kustub kui mootor käivitub. Samas originaal tuled ka starteri asendis ei põle. Või tahad sa, et tuled ei põleks
kui auto soojeneb?
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 09.12.09 17:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Pole ise teinud kuid näiteks akutuli kustub kui mootor käivitub. |
See olekski automaatseks süütamiseks parim impulss.
Edit: Vabandust, pidasin tegelikult õlirõhu tuld/andurit silmas.
|
|
|
vx_105
Bännitud
Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.12.09 17:59
|
|
|
Akutuli vist ei kustu otseselt mootori käivitumise tõttu, vaid sellepärast, et generaator hakkab voolu andma?
Releede vahele panemisega muutuvad tuled heledamaks küll. Eriti märgatav vahe on veel siis kui palju elektriseadmeid töötavad (klaasi-ja peeglite
soojendus...), ilma releedeta on pingelang tuledel sel juhul üsna kõva. 
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.12.09 19:26
|
|
|
See vihterpali oma on ka üks parimaid lahendusi kui releedega mässama ei viitsi hakata, samuti ei sütti tuled mitte kohe süüdet sisse keerates vaid
alles miski hetke pärast kui auto on tööle hakanud (miskitsorti viide on boxi sisse ehitatud), maksab too aga miski 600 - 700 ringis.
Teine võimalus on lahendada asi ise releega (releedega), enda masinal sai asi tehtud ühe releega, kokku kulu alla 150.- ning tuled süttivad siis kui
generaator laadima hakkab.
|
|
|
|
jansu24
huviline
Registreerunud 10.08.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,8 autom ´95
|
postitati 09.12.09 19:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
...tuled süttivad siis kui generaator laadima hakkab. |
Ehk saaksid täpsemalt kirjutada (või joonistada), mismoodi see lahendatud on...
Olen isegi midagi sarnast lahendust oma peas keerutanud, kuid ei ole veel jõudnud selleni, kuidas laadimisvoolu signaali kätte saada.
Terv,
Jansu
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.12.09 20:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jansu24
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
...tuled süttivad siis kui generaator laadima hakkab. |
Ehk saaksid täpsemalt kirjutada (või joonistada), mismoodi see lahendatud on...
Olen isegi midagi sarnast lahendust oma peas keerutanud, kuid ei ole veel jõudnud selleni, kuidas laadimisvoolu signaali kätte saada.
Terv,
Jansu |
Nu minu masinal tuleb kellade plokki üks ots millele tuleb generaatori laadimise hakkamise hetkest toide peale, muul ajal on seal miinus. Ja ega muud
ei jäänudki üle kui see ots ühendada relee mähise otstega ja korras 
|
|
|
|
jansu24
huviline
Registreerunud 10.08.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,8 autom ´95
|
postitati 09.12.09 20:19
|
|
|
Selge, head jahiõnne mulle siis - ehk siis lisasin veel paar tundi oma garaazigraafikusse... 
Terv,
Jansu
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 09.12.09 20:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
Tsitaat: | Algselt postitas: jansu24
Selge, head jahiõnne mulle siis - ehk siis lisasin veel paar tundi oma garaazigraafikusse... 
Terv,
Jansu |
Mis sa ikka seal paar tundi raiskad, otsi sinist kaablit
|
Jansu liidab tunde, et kaua õlut saab garazis juua. Kuna auto korras vaja ju mingid ettekäänded naisele tuua. 
|
|
|
jansu24
huviline
Registreerunud 10.08.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,8 autom ´95
|
postitati 10.12.09 05:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: automees6
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
Tsitaat: | Algselt postitas: jansu24
Selge, head jahiõnne mulle siis - ehk siis lisasin veel paar tundi oma garaazigraafikusse... 
Terv,
Jansu |
Mis sa ikka seal paar tundi raiskad, otsi sinist kaablit
|
Jansu liidab tunde, et kaua õlut saab garazis juua. Kuna auto korras vaja ju mingid ettekäänded naisele tuua. |
TO: ranz - tänud vihje eest
TO: automees - krt, ma lootsin, et see nii läbinähtav ei ole... 
Terv,
Jansu
|
|
|