Lehekülgi: 1 2 |
iuq
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Tallinn/Harjumaa/Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi; Subaru; Isuzu; Ford; Yamaha ja veel mõni
|
postitati 29.10.07 15:48
|
|
|
probleem turvapoltidega
mure selline, et hakkasin mina talvekumme alla panema ja
võti mis peaks lahti keerama turvapoldid läks katki kuna poldid olid liiga kõvasti kinni. Seejärel käisin ühes töökojas
kus olid olemas spetsiaalsed riistad just sellejaoks et keerata lahti turvapoldid kui see võti on kadund, katki või
mis iganes. Ei andnud ka see tulemust, soovitati minna sinna
poodi kust need poldid ostetud ja uurida kas on kõikidel
sellistel komplektidel ühesugune võti ja kui on ,siis õige võti
hankida, ehk siis uus komplekt koos poltidega osta.
Mõeldud, tehtud.
Uus komplekt olemas ja uuesti töökotta.
Ei andnud ka see tulemust kuna poldid ikka müstiliselt kõvasti
kinni ja uus võti läks samuti puruks
Nüüd ongi mure et tahaks talvekad alla panna aga ei saa
suve rattaid alt kätte ja samas vaja ka piduri klotsid vahetada.
On kellegil äkki mingi hea idee kuidas need poldid lahti saada
või kus need lahti tehtaks?
|
|
|
lepapriit
huviline
Registreerunud 06.09.07
Kasutaja on eemal
Auto: Toyota Celica 2.0 '88
|
postitati 29.10.07 15:51
|
|
|
Rehvieksperdis, Peterpuri mnt-l ise käinud kaks korda sarnase murega. Seal kogemustega poisid võtavad jõuga välja.
|
|
|
HrOnkel
huviline
Registreerunud 02.06.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant Q (C4)
|
postitati 29.10.07 16:06
|
|
|
Võid proovida ka nn "lahti ehmatada" st gaasikeevitusega kuumaks ja siis viskad vett peale.
enne seda sai ka ca 3m jõuõlaga proovitud polte lahti keerata ja ei midagi. Muidugi sai ka erinevaid rehvitöökodasi tülitatud eelnevalt.
|
|
|
Maitz
huviline
Registreerunud 02.05.04
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.10.07 16:49
|
|
|
Proovi polti põrutada,suure haamri ja toruga.
|
|
|
vuchmann
huviline
Registreerunud 21.05.06
Asukoht: Elva,Vantaa
Kasutaja on eemal
Auto: CLS 55 AMG 400 kW
|
postitati 29.10.07 16:56
|
|
|
Ma ei saa üldse aru,miks igasuguseid polte ja mutreid looma jõuga kinni keeratakse. Läksin ükskord Audiga õlivahetusse,õli väljalaskmis polti keerati 3h lahti.Keevitati ja mässati seal.Tlnas kadaka tee CarStopis.
Audi 80,90,100,S4,Coupe jubinaid müün.
|
|
|
|
iuq
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Tallinn/Harjumaa/Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi; Subaru; Isuzu; Ford; Yamaha ja veel mõni
|
postitati 29.10.07 17:31
|
|
|
praegu just sai proovitud mutrit sinna otsa keevitada ja kasu mitte midagi
|
|
|
iuq
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Tallinn/Harjumaa/Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi; Subaru; Isuzu; Ford; Yamaha ja veel mõni
|
postitati 29.10.07 17:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: vuchmann
Ma ei saa üldse aru,miks igasuguseid polte ja mutreid looma jõuga kinni keeratakse. Läksin ükskord Audiga õlivahetusse,õli väljalaskmis polti keerati 3h lahti.Keevitati ja mässati seal.Tlnas kadaka tee CarStopis.
|
ei mõista ka aru miks nii kõvasti kinni on keeratud.
tavalised poldid tulid lahti (need ei olnud ka just eriti õrnalt kinni) aga just turvapolte ei saa
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 29.10.07 19:09
|
|
|
Poldid jäävad kinni tavaliselt sellepärast, et kasutatakse valesid polte. Poldi koonuse kuju peab sobima velje koonusega. 2 sorti on neid laias
laastus.
Audidel on (vist) kõigil ümara koonusega poldid kasutusel. Samas enamus turvapolte on järsu koonusega (õige väljend?).
Kinni poob.
Muidugi on ka kohti kus rattad ikka looma jõuga kinni keeratakse.
Siis aitab päris edukalt meetod, mida eelpool juba kirjeldati: üks inimene ripub paarimeetrise toruga poldi otsas ja teine annab haamriga poldi pihta
paar kõva litakat. Ja peksma peab polti, mitte velge. Võtme põhja/sisse peab vajadusel panema näiteks seibi või mutri vms, et võti veljeni ei ulatuks
vaid kannaks ainult poldi peal.
|
|
|
iuq
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Tallinn/Harjumaa/Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi; Subaru; Isuzu; Ford; Yamaha ja veel mõni
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 29.10.07 19:15
|
|
|
Osta uus analoogne otsik ja tule Tallinnasse, keeran lahti, helista ennem ette
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
iuq
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Tallinn/Harjumaa/Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi; Subaru; Isuzu; Ford; Yamaha ja veel mõni
|
postitati 29.10.07 19:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Osta uus analoogne otsik ja tule Tallinnasse, keeran lahti, helista ennem ette |
analoogse otsikuga töökojas prooviti, järele jäi sellest
samapalju kui sellest mis pildil
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 29.10.07 19:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: iuq
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Osta uus analoogne otsik ja tule Tallinnasse, keeran lahti, helista ennem ette |
analoogse otsikuga töökojas prooviti, järele jäi sellest
samapalju kui sellest mis pildil |
Osta uus ots ja helista mulle.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
cmp
huviline
Registreerunud 18.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.10.07 19:28
|
|
|
ise pääsesin rehvivahetusel kerge ehmatusega. turvapoldid saadi lahti, aga üks tavaline polt oli hullult kinni. hakati käsitsi kangutama ja siis
keerati pea ka maha. tuli välja, ei kui tavalisel poldil pea on maha keeratud, siis see on ilge jama, ainult mingis eritöökojas saab lahti. õnneks mul
piisas võimsama kompressoriga suruõhu keerajast (padrun ei käinud peal ringi) - peterburi tee vianor aitas mind
vianoris öeldi muidu, et nad võtavad turvapoldi ka lahti.
polte tasuks mingi aja tagant lahti keerata, sõites poovad poldid end kinni ja alumiinium valuvelg + teraspolt + talvesooladega vesi =
oksüdatsioon.
igaljuhul tasub polte määrida (litooli või grafiitmäärde vms), käivad libedamalt ja ei oksüdeeru nii lihtsalt
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 29.10.07 19:43
|
|
|
Aga miks ei saa sinna mutrit otsa keevitada? Paistab ju ruumi küll
olevat?
Mina olen alati rehviremontijatel keelanud suruõhutööristadega kinni keeramise ja pingutanud ise tavalise võtmega. Ei poo ka terav koonus veljel kinni
kui normaalset pingutusmomenti kasutada.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
iuq
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Tallinn/Harjumaa/Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi; Subaru; Isuzu; Ford; Yamaha ja veel mõni
|
postitati 29.10.07 19:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Aga miks ei saa sinna mutrit otsa keevitada? Paistab ju ruumi küll
olevat? |
keevitada sai küll aga see murdus ära
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 29.10.07 19:55
|
|
|
Vahepalaks, et selliseid asju vältida, kas kõige õigem viis kinni polte kinni keerata oleks nii, et tavalised poldid suruõhuga ja turvapoldid käsitsi?
Kas suruõhust väheks ei jää tavaliste poltide puhul, üle ei pea keerama käsitsi?
|
|
|
mihkel
huviline
Registreerunud 27.12.04
Asukoht: haapsalu<->tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: seat leon
|
postitati 29.10.07 20:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tort
Vahepalaks, et selliseid asju vältida, kas kõige õigem viis kinni polte kinni keerata oleks nii, et tavalised poldid suruõhuga ja turvapoldid käsitsi?
Kas suruõhust väheks ei jää tavaliste poltide puhul, üle ei pea keerama käsitsi? |
Kindluse mõttes tuleks käsitsi ikka üle keerata aga mõistuse piires.
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 29.10.07 20:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: iuq
ei mõista ka aru miks nii kõvasti kinni on keeratud.
tavalised poldid tulid lahti (need ei olnud ka just eriti õrnalt kinni) aga just turvapolte ei saa |
Omal on jäänud Audilt valuveljed varastamata just selle pärast, et poldid olid looma jõuga kinni keeratud. Osa polte osadel ratastel saadi lahti,
lõpuks loobusid. Seejärel olen ka ise vähegi väärtuslikumate velgede poldid "looma jõuga" kinni keeranud. Seni pole ühtegi pead veel puruks
keeranud. Aga kui velg maksab mõnel autol ca 15K tk, siis tõesti ei taha jääda lootma nendele vargapoltidele, mille lahtisaamine ei ole eriti suur
probleem 
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.10.07 20:55
|
|
|
kasutan ka sama varianti pättide vastu nagu krss, ja määret ka ei pane vahele. enne külgekruvumist ilusti koonuspinnalt värv ka ikka maha. ja mis
teemasse, siis need ongi ühed kõige nõmedamad turvapoldid üldse, sellistega on pidevalt üks häda.
|
|
|
|
vx_105
Bännitud
Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.10.07 21:01
|
|
|
Kas poltide määrimine (näiteks grafiitmääre, litol24...) on hea mõte? Selles mõttes, et siis on üsna lihtne polti nö. üle pingutada kuna ei tunneta
momenti (läheb kergemalt). Üldiselt pole märganud, et kusagil töökojas, kus rattaid alt ära on võetud, rattapolte määritud oleks.
|
|
|
MD83
huviline
Registreerunud 19.04.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.0 tdi
|
postitati 29.10.07 21:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: iuq
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Osta uus analoogne otsik ja tule Tallinnasse, keeran lahti, helista ennem ette |
analoogse otsikuga töökojas prooviti, järele jäi sellest
samapalju kui sellest mis pildil |
Mul üks selline otsik peaks üle olema, kui vaja siis võin ära kinkida.
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 30.10.07 05:15
|
|
|
Ega inimesed vist ei tea, et kinni keeratakse velje poldid suruõhuga vaid niipalju, et polt vastu. Edasi on juba momentvõtme töö.
12.301@181km/h
|
|
|
|
puna
huviline
Registreerunud 20.09.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C5, Quattro, 4,2L
|
postitati 30.10.07 07:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: lepapriit
Rehvieksperdis, Peterpuri mnt-l ise käinud kaks korda sarnase murega. Seal kogemustega poisid võtavad jõuga välja. |
Sama seal abi saanud.
Tel +3725654585; +358445654585
|
|
|
|
lohe
huviline
Registreerunud 16.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4 motion 1,9TDI 96kw; Audi 80 B4 2.0 85kw
|
postitati 30.10.07 09:00
|
|
|
Poetaks ka oma kogemuse siia.
Sai kunagi yhel riisiraketil mutritega mässatud. Sai puuritud ja soojendatud ja muid imevigureid tehtud, aga ei midagi. Lõpuks lahendas asja jupp
kolmveerand tollist veetoru (selline nõukaaegne ja paar milli paksu seinaga). See sai niimoodi mutri otsa pekstud, et venitas toru siseava 1-2mm
võrra. Edasi tulid appi kõige suuremad torutangid mis hetkel käepärast olid + 5kg kuvalda. Viimasega toru pihta tagudes ja samal ajal keerates andis
pika peale järgi ja sain mutrid lahti.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |