Lehekülgi: 1 2 |
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 11.10.07 20:58
|
|
|
A8-le (algupärane D2) xenon'ite paigaldus
Kuna mu A8 ees nägid halogeenid kuidagi maru haledad välja, siis otsustasin kohe pärast ostu, et asendan need xenonidega. Ei hakka üldse keerutama ja
õigustama, et seepärast, et pimedal maanteel oleks hea ja ohutu sõita jne bla-bla. Puhtalt edevusest. Et sõita nendega nii päeval kui ööl mingist
päeval udutuledega sõites xenonide hoidmisest jahumata. Seega valisin 6000K H1 komplekti. Boonusena on siiski sõita ka muidugi tükk maad valgem ja
mõnusam. Ja muidugi on ilus, mis oli esmatähtis.
Töö käik: Kapott üles. Tulede aluse liistu kapotialusest otsast kruvi välja ja liist maha. Tule alt 2 kruvi lahti. Tule pealt 2 kruvi lahti. Ongi tuli
käes. Suunaka võib eemaldada vabal valikul kas enne või pärast tule demontaa˛i. Alustasin tööd töökojas, aga kui siis seal avastasin, et A8 tule
korpuse sees on juba kõrgepingebloki jaoks koht olemas ja kapoti alla ei pea lisaks midagi paigaldama, viskasin tule tagaistmele ja sõitsin koju edasi
nokitsema. Lammutasin tule diivanilaual laiali. 8 plekkklambrit maha ja saab eest klaasi kätte. Klaas rändas kohe vanni fairilahusesse ligunema ja
pesusse. Seestpoolt oli ta ikka suht hall. Järgmisena tuleb kroomitud iluliist küljest ära tõmmata. Pärast seda eemaldada elektriline
kõrguseregulaator ja siis kruvida reflektor mõlema reguleerpoldi küljest lahti. Ongi ligipääs bloki paigaldamiseks olemas. Mina surusin ta otsapidi sinna pesasse ja kinnitasin kuumliimiga. Ja võiski hakata jälle kokku panema. Enne veel
peenikese pintsli ja lapiga luubid ka seest ja väljast puhtaks. Samuti kaugtulereflektor ja muud kroompinnad läikima. Reflektor uuesti kinni kruvida, kõrguseregulaator paika, ilurant paika, tihend
puhtaks, silikooniga üle ja oma pesasse, säravpuhtaks pestud klaas ette, klambrid paika, tuld ümbritsev kummitihend oma kohale, tagant juhtmed ära ühendada ja plastkaas uuesti peale. Ja ongi tuli jälle
koos. Väljast ei ütle keegi, et ta juba xenonina sündinud pole. Autole paigaldus käib vastupidiselt ülalpool kirjeldatud demontaa˛ile. Jääb veel üle
tuled reguleerida. Kel vähem kogemusi, võib lasta seda kuskil ÜV punktis teha. Mina sain seina peal tehtud. Pärast veel tühjal pimedal teel fine
tuning.
Kui ülevaatuspunkt juba jutuks tuli, siis olen mitmelt poolt kuulnud, et orig. xenonitega alguseaja A8-tel pole paljudel ei automaatset tulede kõrguse
regulaatorit ega ka tulepesurit. Nii et seal ei tohiks eriti virisemist tulla. Tulede valgusvihk jäi mul väga konkreetne, valgus murtakse maha täpselt
õiges kohas ja ei ole mingit võimalust, et vastutulijat hakkaks häirima muu, kui xenoni halogeenist suurem eredus. Samas regullisin tuled isegi
varasemast natuke madalamaks.
BTW, lähitule luupide tagant avastasin eelmise omaniku paigaldatud Bosch
Xenon Blue H1 55W halogeenid. Kui nüüd võrrelda saadud tulemusega, siis minu arvates ei olnud neil peale nime küll midagi xenoniga ühist. Hale
vari.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 11.10.07 21:29
|
|
|
Praegu käiks sinna sisse ajutiselt halogeenide tagasipanek 5 minutiga.
Pesurid mul on olemas.
|
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 11.10.07 21:58
|
|
|
Blackile tänud igati informatiivse teemapüstituse eest. Millega sa kroompindu puhastasid?
PLUS TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
Cari
huviline
Registreerunud 22.08.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 11.10.07 22:05
|
|
|
ma muretsen tulevase ylevaatuse p2rast.. aftermarket xenonid on, s6idan tuled keeratud "alla", kuid see pole ilmselt piisav
|
|
|
|
ICE
klubiliige ac aasta auto 2006 võitja
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool
|
postitati 12.10.07 06:10
|
|
|
Tsitaat: |
Olemas tulede regulaator
|
Peaasi, et ei aja sassi manuaalset salongist kõrguseregulaatorit ja automaatset vastavat. Just siis see viimane on nõutud xenonite puhul ja selle
olemasolul puudub salongist reguleerimise võimalus.
Lihtsalt nii info mõttes.
Black: kuumliim on fikseerimiseks hea aga kinnitusvahendina mitte suurem asi, kipub vibraga lahti põruma. Pane törts klaasiliimi näiteks alla (ilma
krundita), siis peab hästi ja saab ka kerget jõudu rakendades taas lahti.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 12.10.07 07:02
|
|
|
Aga kogu rõõmu jätkub aastaks siis vaja ülevaatusele minna ja selleks ajaks nokid ära ja paned tavalised halogeenid asemele?
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 12.10.07 07:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaakk
Aga kogu rõõmu jätkub aastaks siis vaja ülevaatusele minna ja selleks ajaks nokid ära ja paned tavalised halogeenid asemele? |
Ah, loe ülevaltpoolt. Ütlen kohe ära, et moraalijüngritel pole mõtet siin teemas sõna võtta. See ei muuda mitte grammigi minu tegemisi ja selleks ma
seda teemat ei teinud. Edaspidi kustutan sellised postid siit. Jäävad ainult informatiivsed postid.
|
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 12.10.07 07:20
|
|
|
Ei, ma ei loe moraali-tahan enda A4-jale ka Xenonid panna aga ma ei tea kuidas seda lahendada, et aastas korra pean tuled laiali kakkuma.
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 12.10.07 07:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaakk
Ei, ma ei loe moraali-tahan enda A4-jale ka Xenonid panna aga ma ei tea kuidas seda lahendada, et aastas korra pean tuled laiali kakkuma.
|
Ei pea ju täielikult laiali võtma. Lihtsalt xenonpirn pesast välja, halogeen asemele ja juhtmed xenoniblokki mineva juhtme küljest halogeeni taha. 5
min töö, nagu eelpool juba mainitud.
|
|
|
|
Kaaku
huviline
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7
|
postitati 12.10.07 10:57
|
|
|
Tänud juba ette ära
Ma ei saa aru miks kõik ülevaatuse pärast põevad ja üleüldse siin teemas selle kohta sõna võtavad. 6k Xenoni tulemus on igal juhul väärt seda
tulemust, et kasvõi kordusülevaatus teha. Või hoopis "mustalt". Lisaks kui ühes kohas läbi ei saa, tuleb järgmine kord minna teise kohta.
Mina käisin ÜV-l oma kodu lähedal, mis on ajapikku kujunenud üheks täitsa rangeks kohaks. Ja mitte üht sõna ei tulnud xenoni kohta, kui tulesid
kontrolliti. Olgugi, et mul on 91 aasta c4.
Ja kui muud moodi ei saa, siis aastas pooleks tunniks pirnid ümber vahetada ei ole vist kõige raskem ega kulukam ülesanne.
|
|
|
spcvnd
huviline
Registreerunud 30.06.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q
|
postitati 23.10.07 21:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ICE
Peaasi, et ei aja sassi manuaalset salongist kõrguseregulaatorit ja automaatset vastavat. Just siis see viimane on nõutud xenonite puhul ja selle
olemasolul puudub salongist reguleerimise võimalus.
Lihtsalt nii info mõttes. |
mul olid A8'l tehase xenonid, puudusid nii pesurid kui ka automaatne nivoo. manuaalne rull oli salongis ja klepsud kapoti all olemas... ülevaatusel
ei kobisend keegi midagi. sõbra E38'l on nt. automaatne nivoo+man.rull ka veel.
võta nyyd kinni. kas esimestel S6'l on automaatne nivoo?
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 25.10.07 20:48
|
|
|
Ei ole automaatset nivood esimestel S6 C4'l.
PLUS TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
A-kaheksa
huviline
Registreerunud 23.11.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 4,2Q, Mondeo 11
|
postitati 29.11.07 07:18
|
|
|
Kas see sinu paigaldatu on mingi aftermarketi komplekt või originaal? 6000k on ilus, aga kas ka piisava valgustusvõimega? Ehk mingi 4000-5000k oleks
tõhusam? Või võid olla rahul ka 6000k-ga? Kas A8-l on kaug ja lähituli eraldi pirniga? Mõtlen, et kui juba ka sama töö ette võtta, siis üritaks juba
Bi-Xenoni organiseerida? Kuid kui kaks pirni, siis kas üks plokk...
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 29.11.07 08:51
|
|
|
Ikka aftermarket. 6000K on selline paras kompromiss valgustuse ja ilu vahel. Vihmamärjal maanteel sõites olen mõelnud, et oleks ehk võinud 5000K olla,
kuid igal juhul on ka 6000K xenon nii tavalistest kui ka ebatavalistest (+70% jms) halogeenidest mäekõrguselt üle. A8 tules on 3 eraldi pirni - kaug-,
lähi- ja udutule jaoks. Kui tahad kaugtuld ka xenonit panna, pead selleks eraldi pirnid ja blokid ostma. Teine blokk tule korpusse enam ei mahu.
PS. Ülevaatuse läbisin kuu aega tagasi puhtalt.
|
|
|
|
Andrus_V
huviline
Registreerunud 31.10.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.05.08 00:42
|
|
|
Suutsin enda autol ühe nn. xenon effekt pirni ära lõhkuda. Kuna neid müüakse paaris, siis mõtlesin, et äkki ei hakkaks uut komplekti pirne ostma vaid
läheks päris xenonite peale üle. Valida oleks aftermarket HID - komplektid 35W 4300K või 6000K. Samas oleks võimalik ka 55W võtta, aga need on täpselt
poole kallimad. Ma ei suuda otsustada, millised võtta. Kas see 6000K jääb loomulik valgus või vaatad juba kaugelt, et mingid vuhvlid? Võrdluseks võiks
tuua replica veljed, mõned on sellised, et 100m pealt vaatad, et pole originaal. Osa on jälle sellised, et võid originaaliga kõrvuti panna, aga ei saa
aru kumb on kumb.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 23.05.08 06:29
|
|
|
Ei, sellist siniste või roheliste halogeenidega sõitjate muigamapanevat pilti küll ei jää. Luup murrab niikuinii servast kiiri, nii et ka 4300K valgus
sillerdab kohati väga siniselt. Välimuse poolest olen mina siiani 6000K valikuga rahul. Kui ma peaks pimedal ajal iga päev maanteed sõitma, valiksin
4300K, neeldub mustal märjal teel veidi vähem. Mingit mäekõrgust vahet siiski ei ole.
35W vs 55W jäägu su enda südametunnistusele.
Sinised tuled räägivad. Rahast. Ksenoontuled. Kaugelt paistab ära, et raha tuleb. Hea ja rahulik. Ma tean, et mulle sõidab vastu rikas inimene. Ma
tean, et ta teab, et mina olen rikas, sest ka minu autol on sinised ksenoontuled. Rikkad austavad üksteist. Rikas laseb alati teise rikka vahele,
rikas vilgutab rikkale, kui teel on politsei, rikas naeratab sõbralikult, kui teine rikas ohtliku möödasõidu teeb või vales kohas vale tule ajal vales
suunas sõidab. Ja selleks sinised tuled ongi. Kus on, sinna antakse. Ja pidevalt mõõdetakse välja asju, mis lasevad märgata ja märgistada.
/K. Kender, "Check out", 2001/
Sobib siia alla väga hästi. Eks me kõik taha alateadlikult rikkad välja
näha. Aastast 2001 on aega mööda saanud ja ksenoon ses mõttes tänaseks
muidugi tänavapildis devalveerunud, aga mingi mõte on seal senini olemas.
Psühholoogilisest, mitte tehnilisest küljest vaadatuna siis.
|
|
|
|
Andrus_V
huviline
Registreerunud 31.10.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.05.08 07:42
|
|
|
Sõnastan enda küsimust natukene ringi. Tahaksin, et jääks tehasest paigaldatud xenonitega sarnased, st, et kohe aru poleks saada, et aftermarket
xenonid on. Kas see 6000k liiga sinine ei jää, st. kohe saab aru, et hiljem ise paigaldatud?
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 23.05.08 07:51
|
|
|
Siis pane 4300K, kui ei taha eristuda ja eesmärk on tehase välimuse säilitamine.
Kui Black'iga hiljuti kokku saime ja ta oma "uue" A8'ga tuli, siis tundsin ta Xenon'i järgi ilma kahtluseta ära ;-)
|
|
|
|
Andrus_V
huviline
Registreerunud 31.10.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.05.08 13:32
|
|
|
Mida arvab algupärase A8 kompuuter 35W xenon pirnidest, kas hakkab veateadet näitama , et pirn läbi põlenud?
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 26.05.08 16:11
|
|
|
Kompuuter ei arva pirnidest midagi, kuna ta ei näe pirne. Tema näeb ballaste. Minu paigaldatud komplektiga katkise pirni viga ette ei tulnud.
|
|
|
|
Andrus_V
huviline
Registreerunud 31.10.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.05.08 16:31
|
|
|
Sul on 35W? Tahtsin 35W osta, kuid kartsin, et hakkab veateadet andma ja peab takistid vms ostma lisaks. Muidu ostsin juba 55W 4300K ära. Mis vahet
nendel on, 55W on tugevam valgus lihtsalt või on värv ka erinev? Kas pirnid on kõigil samad, olenemata kas ballast on 35w või 55w?
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 26.05.08 17:00
|
|
|
Mul on ikka 35W jah. Selline komplekt:
Minu arust on valgust piisavalt ja nii pohhuistlikult ma kaasliiklejaisse ei suhtu, et lähituledes omajagu eredamaid 55W kasutada. Xenon'e ei tasu
vattide osas mingi juhul halogeenidega võrrelda, kuna nende kasutegur on lihtsalt niivõrd palju suurem.
55W on tugevam valgus, värvuse osas saab valida erinevat värvustemperatuuri. Nii pirnid kui ka ballastid on erinevad.
|
|
|
|
Andrus_V
huviline
Registreerunud 31.10.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.05.08 17:46
|
|
|
Ok, sellega läks siis vähe nihu. Vaatan, äkki saan 35W vastu ära vahetada komplekti. Kui keegi 55W H1 4300K komplekti tahab, siis olen pakkumistele
avatud.
Edit: Pole enam pakkuda 55W komplekti, sain 35W vastu vahetatud. Originaalis on ka A8-l 35W xenonid pooltuledes.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |