Lehekülgi: 1 2 |
volli
huviline
Registreerunud 02.01.07
Kasutaja on eemal
Auto: audi b4 1.9tdi
|
postitati 18.01.07 13:15
|
|
|
millist õli kasutada?
autoks on b4 1,9TDi 1994a. läbisõit 250000km. On soov kasutada täissünti aga teeninduses öeldi et nii suure läbisõiduga tuleks kasutada kindlasti
poolsünti. Mida teha?
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 18.01.07 13:32
|
|
|
Täissünt 5W40
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Einar
huviline
Registreerunud 10.01.07
Asukoht: TARTU
Kasutaja on eemal
Auto: A6 avant
|
postitati 18.01.07 20:26
|
|
|
cold climante SAE: 5W30
moderate climante SAE: 15W40
hot climante SAE: 20W40
alternative-mederate climante SAE: 10W40 semi synthetic
autodata 2004a versiooni kohaselt
ei ole märgitud kas uus või 250000 sõitnud auto.
|
|
|
siim76
huviline
Registreerunud 18.05.04
Asukoht: Jõhvi - Toila
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5´05
|
postitati 18.01.07 21:46
|
|
|
Mul andis ka A6 95 1000 ,- maksva valvoline täissündi. Pole mõtet toppida vanale autole täissünti kui sa ei tea mis seal sees on enne olnud. S uvel
jooksevad kõik tihendid sirinal ja ei pea midagi kinni. ise panin ka poolsündi (Valvoline Max Life 10w40) sisse. Ja valvolinel vee spets õli üle
100000 km sõitnud autodele.
Siin ka teema sellest. http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=35378
|
|
|
TanelJ
huviline
Registreerunud 28.08.06
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Ford Probe 24V 2.5L V6 120kw '96a
|
postitati 18.01.07 22:06
|
|
|
Septembris valati teeninduses täissünt 5w-30 sisse, nüüd varsti tuleb jälle vahetuse aeg. Ilmselt proovin seekord ka seda valvoline poolsünti 10w-40,
kuigi täissündiga probleeme polnud.
|
|
|
|
kalarott
huviline
Registreerunud 29.11.04
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Praegu VW Passat 1,6 TDi 2012.a.
|
postitati 18.01.07 22:29
|
|
|
Nii vanal mootoril pole kindlasti vaja enam täisünt ,olgugi ,et talvel käivitumine kergem.Poolsünt ajab vanal mootoril ka asja ära,ise panen talveks
ikka sisse poolsündi,sel sügisel OMV 10w30.Suvel aga lubab tehase manuaal isegi 15w40.
|
|
|
siim76
huviline
Registreerunud 18.05.04
Asukoht: Jõhvi - Toila
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5´05
|
postitati 19.01.07 07:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: TanelJ
Septembris valati teeninduses täissünt 5w-30 sisse, nüüd varsti tuleb jälle vahetuse aeg. Ilmselt proovin seekord ka seda valvoline poolsünti 10w-40,
kuigi täissündiga probleeme polnud. |
Külmal ajal võib ta sees ju olla aga suvel kindlasti mitte
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 20.01.07 19:19
|
|
|
Vot ma ei hakka sooviatma ja kellelegi midagi pähe määrima, aga kirjutan siia ome tähelepanekuid: suvel kasutasin oma trakatsil Valvoline mineraali
15w-40-polnud viga aga väga ruttu muutus tökatiks-paras kuskil 7-8 tuhhi juures vahetada.Korra talvel panin addinoli täissünt 5w-40,sellega hakkas
vaakum pump häält tegema.Siis läksin üle aastaringselt Comma poolsünt 10w-40 ja asi oli hopis teine.
Täna just panin sõbranna A80b4 TDI-sse ka sama õli ja tahan kohe näha mis teeb,mingi teeninduse õlivahetusega oli õli kadu ja sügisel pandi vaesele
naisterahvale ka vale õli sisse ,eks paistab mis edasi teeb,esialgne hääl on parem kui varem. Valvoline maxlife-mõtetult kallis minu jaoks,leiab ka
paremaid õlisid vanematele motodele.
|
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 20.01.07 21:40
|
|
|
Huvitav oleks teada, miks vanal mootoril pole täisünteetilisest õlist kasu? 
|
|
|
|
pontu
huviline
Registreerunud 22.03.06
Asukoht: kesk-eesti , Porvoo
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2,8Q C5 , on ajalugu.
|
postitati 20.01.07 23:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mulk
Huvitav oleks teada, miks vanal mootoril pole täisünteetilisest õlist kasu? |
Pigem on küsimus selles kas on mõtekas kasutada "liiga vedelaid"õlisid tingimustes, kus kulumised on jõudnud järku millal enam ei piisa õlikile
tugevusest tihendamiseks või vedelikliuge tekkimiseks. Sellest tulenevalt kompenseeritakse kulumisest tekkinud " tühimikku" viskoosemate õlidega,
milleks tavaliselt on poolsünt õlid. Sellel teemal võiks palju diskuteerida, aga eelpool öeldust vist peaks üldjoontes piisama.
|
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 20.03.07 20:35
|
|
|
Mul selline jutt, ise välja ei ole mõelnud, targad mehed rääkinud, kui see puhta vale siis järelikult polegi nii targad mehed midagit igaljuhul mulle räägiti et poolsünt on küll normaalses olekus paksem, kuid
töötemperatuuril muutub vedelamaks, vedelamaks isegi kui täissünt, niikui seakusi. täissünt aga säilitab oma esialgse oleku, ja seega pidavat isegi
paremini mootoris püsima. Igaljuhul ise kasutan juba teist hooaega oma vanal autol täissünti, alles hiljui sai õlivahetus jälle tehtud,. ja
klapisääretihendid vahetatud, kuid õli sööb ikkagi. igaljuhul üks on kindel et täissündi määrdeomadused säilivad ka suurtel kuumustel, kuid hakkan
siin juba isegi eelnevate postitusi lugedes mõtlema et äkki oleks abi ikkagist poolsünt sisse panna ja õlikulu väheneks
|
|
|
Aimar
huviline
Registreerunud 21.08.04
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S4
|
postitati 20.03.07 20:55
|
|
|
õli lääb õli kaob...teeme mootorid korda....omasin 1992a S4 2,2TQ seal oli alati castrol 5w-40 sees no probleemo.On ka a6 4,2q samuti castrol 5w-40
sees ja hetkel audi a6 3,0q sees 0w-30 kuna hüdraulilised hammasrattad sellel ja peab vedel õli olema ja õliks castrol.Olen proovinud siin erinevaid
õlisi ja Castrol-i kohta ple midagi halba öelda. S4 oli mul mingi 310 000km sõitnud ja sõitis Castroliga.Ja kellel Castroli vaja kirjutage.
|
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 20.03.07 21:29
|
|
|
Kasutan ka castrol 5w-40, kuid ikkagi ootan vastust eelnevale küsimusele, et kas siis targad mehed räägivad õigust
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 21.03.07 14:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: pontu
pigem on küsimus selles kas on mõtekas kasutada "liiga vedelaid"õlisid tingimustes, kus kulumised on jõudnud järku millal enam ei piisa õlikile
tugevusest tihendamiseks või vedelikliuge tekkimiseks.sellest tulenevalt kompenseeritakse kulumisest tekkinud " tühimikku" viskoosemate
õlidega,milleks tavaliselt on poolsünt õlid.sellel teemal võiks palju diskuteerida ,aga eelpool öeldust vist peaks üldjoontes piisama. |
See on üks suuremaid eksiarvamusi - täissünteetiline õli on "vedelam" vaid välistemperatuuril (ennekõike pakase käes). Mootori töötemperatuuridel on
täissünteetilise õli viskoossus sama või ka kõrgem (oleneb õlisordist), samuti on parem kuumataluvus.
Kui see tundub mõnelegi mõttetu, siis on see muidugi ta oma asi...
P.S. Mõnegi sünteetilise õli kalduvus vanadest simmeritest paremini läbi lekkida ei ole seotud õli viskoossuse, vaid hoopis muude omadustega.
|
|
|
margus61
huviline
Registreerunud 22.09.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.04.07 18:38
|
|
|
Mida sest Mobil Delvac 1-st arvata Audi diislis?
Jõudsin siia teemasse välja, kui hakkasin otsima, milline oleks see potsik, kust mõlema igapäevaauto diiselmootorisse parimat õli võiks kallata.
Mootorid on Audi 2,5tdi V6 132kW ja Mersu 2,7CRD R5 (Grand Cherokee). Mõlemal läbisõitu alla 80 tuhande.
Õli tüüp võiks olla täissünt, viskoossus 5W-40 või 10W-40. Tootjaks valiksin seekord Valvoline asemel Mobili.
Audile soovitab tehas VW 505 01 või VW 505 00. CRD-le soovitab tehas vähemalt API CH-4 või ACEA B4.
Vaatasin, et Revalis on pandud Mobil Synt S. Vastab tehase nõuetele, kuigi Mobil 1 Higher Mileage Formula võiks olla klassifikatsiooni ning nt. TM
2/2007 testi põhjal parem.
Uurisin Silberist, mis nad Mersu diislisse panevad. Selgub, et tungiv soovitus on Mobil Delvac 1 spets diisliõli "heavy duty" tingimustele (ja seda
duutit saavad mõlemad masinad). Soovitasid ka rahulikult Audisse kallata. Mobili sõidu- ja pakiautode õlide hulgas CH-4 ei leidnudki, lõpevad CF
juures.
Delvac 1 hind on ka nagu üllatavalt hea ja diislisse kallaks niigi parema meelega spets diisliõli, kui seda, mis bensiini- ja diiselmootorile mõlemale
sobivaks on venitatud. Miinuseks on see, et Delvac 1 min ostukogus oleks nagu 20 liitrit, aga see on kõigest 3 õlivahetust, nii et pole hullu
miskit.
Kõik oleks nagu ilus, ainult et Delvac 1 spetsis puudub kinnitus sobivusest VW 505 01 või VW 505 00 standardile. Kuulaks arvamusi, kas siis julgeb
Audisse ka panna. Muidu Delvac 1 spetsifikatsioon äratab usaldust. Tea kas liigitus raskeveokite, põllu- ja teetöömasinate alla on volkari ja audi
tehnikud ära ehmatanud?
Spetsifikatsioonid (Delvac leidub raskeveokite, põllu- ja teetöömasinate
alt).
Hinnad.
Tänud sileem11 siin teemas.
Siin ammuses teemas on Delvac ära mainitud, mujal nagu ei
sõnagi.
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 09.04.07 19:31
|
|
|
Mersu diislisse julgeksin rahumeeli suvekuudel valada ka Mobil Delvac MX 15W-40. Kas nüüd Audi dislasse samuti, arvan jah, vaadates MB heakskiitu.
2.5TDI ei ole pumpdüüse kasutav naftapress, seega ei ole õlile nii vihaseid nõudmisi.
Pole nüüd Audi 2.5TDI miski kosmoseime, et vähe viskoossemat mootoriõli kasutada. Seega suvekuudel kõva kuuma ilma korral ka sinna Devlac MX
15W-40.
Ise kasutan hetkel 2.5TDI 132KW mootoris Mobil Synt S 5W40 . Varem kasutasin Castroli GTX 5W40 ACEA A3/B3, API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 502
00, 505 00; Porsche, MB 229,3 ning talvekuudel Castrol RS 0W40 ACEA A3/B3/B4, API SM/CF, VW 502.00/505.00, Porsche, BMW LongLife-01,
MB 229.1.
Ütleks, et Mobil Synt S 5W40 tundub olevat kvaliteetsem, nii määrdumise kohapealt, kui ka määrimise kohapealt ja ka märgumise kohapealt.
Mobiliga hetkel üle 1000km vuranud, pole märkigi õli määrdumisest - minimaalne. Castrol oli koheselt must kui süsi. Ehk on hoopis Castrolil paremad
pesemisomadused siit järeldades, küll ei saa seda väita testide põhjal - Mobil Synt S parem.
Üle 7000km muutus Castrol GTX 5W40 selliseks kummaliseks, mootor ei käinud vabalt, oli kuulda sellist "rasket" töörügamist, õlitõukuri tiksu (
tõukuri tiksu täheldasin ka RS4-ja 2.7 V6 biturbo mootoris külma mootori korral, kui oli õliga vuratud sinna 7000km kanti, Castrol GTX 5W40, värske
õliga seda jama ei täheldanud ), tundus, et ei ole hea määrivusega. Mobil Synt S-ga ei saa seda hetkel küll kurta, lasen välba lõpuni ja siis
pajatan. Mootor podiseb vabamalt Mobilit kasutades. Kusjuures kütusekulu ka nagu vähenenud. Võta nüüd kinni.
Mersu kasutab/kasutas aastatel 1997-1999 ( enda kogemuste põhjal ) 2.9 R5 diislis raskeveokitele mõeldud õli Valvoline tootesarjast, viskoossusega
15W40 sellist mootoriõli.
Välp oli tolkorral 20 000km, masinaks üks esimesi Sprinter kaubikuid. Maha sai kaubik müüdud läbisõiduga 250 000km, kasutusse sai masin võetud
tuttuuena. Mingisuguseid jamasid, remonti mootoriga ei olnud, uuena oli küll diislile omane õlikulu, kuid ca 60 000 - 70 000km peal joomajanu vähenes,
ning hiljem oli pea olematu, ehk miski liiter 20 000km kohta.
Seega, MB heakskiit 228.5, 229.1 on igati arvestatav ning ei näe põhjust, miks ei võiks sellise kvaliteediga õli kasutada ka 2.5TDI 132KW Audi
mootoris.
Ehk katalüsaatorite eluea kohapealt, ei oska kommenteeida, võimalik.
Castrol mootoriõlid
Valvoline mootoriõlid
Edit:
Reisilaeval kasutatakse Texaco SAE 30 API CF. Muidugi spetsiaalse lisandipaketiga. Mootoriõli ei vahetata KUNAGI, kestab laeva sünnist surmani.
Muidugi mängib siinjuures õlipuhastus rolli - tsentrifugaal puhastid e separaatorid ning peenpuhastus filtrid. Peamasinate mootoriõli kogus oli ca 20
000 tonni - kuivkarter. Ilmselt kasutatakse ( kuidas laevafirma rahakott lubab ) ka X1-R nimelist lisandit. Jutt käis Eesti lipu all sõitvast
reisilaevast ( Meloodia ). Isiklikud kogemused.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
sileem11
huviline
Registreerunud 17.09.03
Asukoht: Hrku
Kasutaja on eemal
Auto: G30LCI, B6,C3
|
postitati 10.04.07 15:53
|
|
|
Miks sa arvd et kui õli kaua puhas püsib siis see võrdub kvaliteetne? Just vastupidi on, puhas õli näitab et kvaliteet on hoopis [roppus],
pesemisomadused on viletsad ja [roppus] jääb mootorisse.
Viimane kord peale õlivahetust läksin Revalisse küsima kas nad vahetasid ikka õli, sest see oli selline pigi et anna olla (kohe peale vahetust). Õli
oli siis Mob special V ja 75 tuhhi hooldus.
|
|
|
margus61
huviline
Registreerunud 22.09.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.04.07 07:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Mersu diislisse julgeksin rahumeeli suvekuudel valada ka Mobil Delvac MX 15W-40. Kas nüüd Audi dislasse samuti, arvan jah, vaadates MB heakskiitu.
2.5TDI ei ole pumpdüüse kasutav naftapress, seega ei ole õlile nii vihaseid nõudmisi.
Pole nüüd Audi 2.5TDI miski kosmoseime, et vähe viskoossemat mootoriõli kasutada. Seega suvekuudel kõva kuuma ilma korral ka sinna Devlac MX
15W-40. |
Sellest ideest ei saa päris aru, miks oleks hea suveks panna sisse mineraalõli. Ja iga sooja ilmaga ei hakka ka õlivahetusi korraldama. Tahaks ikka
sama õliga sõita nii aprillist septembrini.
Ja niipalju kui mina (ja veel mõned mõttekaaslased) aru
saan, on 15W-40 õli paksem, kui 5W-40 ainult külmas mootoris. Viskoossust töötemperatuuril peaks iseloomustama number 40, mis on mõlemal sama.
Töötemperatuuril viskoossem õli peaks olema tähistusega *W-50, antud masina kasutustingimuste puhul ei pea seda vajalikuks ka suvel. Ja kui külmas
mootoris on ka suvel õli vedelam, mis sest ikka niiväga.
Aga muidu - ise küsin, ise vastan.
Heade inimeste abiga sain teada Mobili arvamuse asja kohta:
- Mobil soovitab Audi mootorites kasutada Mobil 1 ESP õli;
- Mobil ei soovita kasutada audi mootorites Delvac 1 õli.
Kuna ESP on saadaval ainult 5W30 viskoossusega, siis suveks seda sisse ikkagi ei paneks. Lisaks paistab selle õli omapära seisnevat suure uurimistöö
tulemuses, et saada Longlife omadusi ja kergendada diisli kübemefiltri elu.
Kokkuvõtteks:
- neid kahte autot ei taha õnnestuda samast potist toita, et kõik OK oleks;
- MB disla saab Delvac 1;
- Audi disla saab Mobil 1 Higher Mileage Formula (tehasespets nagu soovitas seda turbodiislile ja Synt S tehasespets tunnistas Synt S turbodiislile
lihtsalt sobivaks).
|
|
|
|
sileem11
huviline
Registreerunud 17.09.03
Asukoht: Hrku
Kasutaja on eemal
Auto: G30LCI, B6,C3
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 13.04.07 20:59
|
|
|
mida arvate? OMV Syn Com 5W-40
.:Rasta I Land:.
|
|
|
|
renxxfrencenz
huviline
Registreerunud 16.04.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.05.07 13:10
|
|
|
õli
enda a6 2.5tdi 132 220 000km panin sisse Mobil1 Longlifei,
10w40
asjatundja soovitas et diislile longlifei.
AUTODATA 2006 ytleb 2.5 tdi 132kw kohta et:
kylm kliima: 5w/30 või 5w/40 pool synt
norm kliima: 10w/30 või 10w40 pool synt
kuum kliima: 10w/40 pool synt
longlife service: 0w/30 synthetic
|
|
|
olc
huviline
Registreerunud 02.06.06
Asukoht: Põlva/Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.05.07 20:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: cornoyo
mida arvate? OMV Syn Com 5W-40 |
homme plaan õli vahetama hakata ja hetkel seesamune omv sees. minuarust see õli kestab maksimum ca 5000km siis hakkab millegipärast seda kuluma. lähen
vist Castroli peale üle
|
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 08.05.07 19:40
|
|
|
Tsitaat: | Tsitaat: | mida arvate? OMV Syn Com 5W-40 |
homme plaan õli vahetama hakata ja hetkel seesamune omv sees. minuarust see õli kestab maksimum ca 5000km siis hakkab millegipärast seda kuluma. lähen
vist Castroli peale üle |
mul endal hetkel see õli sees, ja kuna mootor kergelt võtab siis jah mingi 5000pealt valan 1lsisse. kuna aga hind sellel suht soodne 80eek.liiter
vaadikaup siis pole midagi katastroofilist ka. muidugi lähiajal tuleb mootori tihendid üle vaadata ja välja vahetada, kuna kuumadel suvepäevadel pole
kollektoril kärssav õli kuigi meeldiv
.:Rasta I Land:.
|
|
|
|
vx_105
Bännitud
Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.10.07 10:27
|
|
|
Kas 5W/? tähistusega on olemas ka poolsünteetilist või on nii väikese "W"-ga ainult täissünteetilised? 94 a 100-l võiks ju külmemal perioodil (kuni
kevadeni) sees hoida 5W/30 või 5W/40?
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 20.10.07 15:57
|
|
|
Tavaliselt on nii väikse W-ga täissündid.
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |