Lehekülgi: 1 2 |
randres
huviline
Registreerunud 08.12.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.01.07 19:04
|
|
|
Õlivahetus
1,9 TDI 1996 Ei tea mis õli praegu sees, üsna must tundub olevat. Kui vahetan, kas võiks täissünti panna.
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.01.07 19:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: randres
1,9 TDI 1996 Ei tea mis õli praegu sees, üsna must tundub olevat. Kui vahetan, kas võiks täissünti panna. |
Võib küll ja ehk isegi soovitatavalt...
|
|
|
|
kaimagk
huviline
Registreerunud 09.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 1,4 tsi vag
|
postitati 08.01.07 19:21
|
|
|
Uuri mis õli tehas ette näeb!
Se pole oluline mida enne kasutati.
Kasuta ikka tuntuid firmasi .
|
|
|
Mario81
huviline
Registreerunud 28.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.01.07 19:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: randres
üsna must tundub olevat. |
kindlasti mootori pesuvahendit kasuta ja vaata kataloogist järgi mis parem
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 08.01.07 19:37
|
|
|
Alustuseks vast ilmastiku oludele vastav poolsünt,ega talv taeva jää 
|
|
|
|
randres
huviline
Registreerunud 08.12.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.07 08:26
|
|
|
kardan et sünt hakkab seda vana [roppus] lahti pesema, nagu mõni on arvanud. Aga jah, millega ise pesu teete? kas enne vahetust midagi lisada
või on selleks vaja lasta mõni aeg mõne teise õliga tiksuda.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 09.01.07 09:17
|
|
|
Ise pole mingit mootori sisepesu kunagi teinud ja ega ei soovitaks kah.
|
|
|
|
Mario81
huviline
Registreerunud 28.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
ve1ks
huviline
Registreerunud 23.02.04
Asukoht: Tõrva - peaaegu!
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2,6 V6
|
postitati 09.01.07 09:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: randres
kardan et sünt hakkab seda vana [roppus] lahti pesema, nagu mõni on arvanud. Aga jah, millega ise pesu teete? kas enne vahetust midagi lisada
või on selleks vaja lasta mõni aeg mõne teise õliga tiksuda. |
Soe soovitus tõesti, et ära topi mingit keemiat mootori pesemiseks. Vaheta õli, pane sisse kas sünt või psünt ja sõida mingi aeg ning kui õli mustaks
läheb vaheta uuesti.
Vahe selles, et pesuvahend võtab korraga selle sita lahti, aga õli peseb mootorit tasapisi. Kui kogu see sõnnik korraga liikuma läheb võib väga
vabalt kanali ummistada ja otsa see mootor saabki.
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 09.01.07 09:24
|
|
|
kui praegu on õli väga must, siis osa sest mustusest kandub vahetuse käigus ka järgmisele õlile üle, see osa mis mootoril kilena seintel... osa
mustust on kindlasti ka settinud...
kui jaksad siis viska uus õli sisse ja paari tuhande pärast tee veelkord õlivahetus. see peaks vast natukese puhtamaks selle elukese seal looma.
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.07 09:29
|
|
|
Diisli õli ongi väga must...
|
|
|
|
GT1
huviline
Registreerunud 30.07.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant Tdi Q
|
postitati 09.01.07 10:03
|
|
|
Diislil lähebki kohe õli mustaks ja ei saa saa aru kas on ta kaua sõitnud või 5.min tagasi vahetatud.Kui ei tea millal on vahetatud siis vaheta
ära.Turbo diislile pole mõttet poolsünti panna.Ima turbota vanamoodsale küll võib panna.
Mootori pesuga mul on kogemus olemas, küll 2,2 bensukaga,pärast tuli kõik hüdrotõukurid välja vahetada lõi sodi täis ja mootor tiksus nagu vana Mersu
disla...
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.07 10:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: GT1
Diislil lähebki kohe õli mustaks ja ei saa saa aru kas on ta kaua sõitnud või 5.min tagasi vahetatud.Kui ei tea millal on vahetatud siis vaheta
ära.Turbo diislile pole mõttet poolsünti panna.Ima turbota vanamoodsale küll võib panna.
Mootori pesuga mul on kogemus olemas, küll 2,2 bensukaga,pärast tuli kõik hüdrotõukurid välja vahetada lõi sodi täis ja mootor tiksus nagu vana Mersu
disla... |
Ühtin selle arvamusega 100%
|
|
|
|
siim76
huviline
Registreerunud 18.05.04
Asukoht: Jõhvi - Toila
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5´05
|
postitati 09.01.07 11:16
|
|
|
Mis õli siis kasutada Audi A6 2.5 TDI 85kw 95 a.
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.07 11:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: siim76
Mis õli siis kasutada Audi A6 2.5 TDI 85kw 95 a. |
5w40 täissünt, meie paneme Valvoline MaxLife, mis on mõeldud üle 100 000km'i läbinud mootoritele ja kusjuures tulemust on märgata - mootor töötab
ühtlasemalt, õlikulu väheneb, sama ka õlileketega...
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 09.01.07 12:48
|
|
|
Ma kolisin Valvoline pealt üle Comma poolsündile, millegipärast kadusid ära väiksed õlilekked (varem 10 000 km peale valasin ikka pool liitrit
juurde). Palju sõitmist, tihe õlivahetus tuleb taskukohasem. Aga sellest õlivärgist on palju räägitud nii et... 
|
|
|
|
GT1
huviline
Registreerunud 30.07.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant Tdi Q
|
postitati 09.01.07 13:34
|
|
|
Mul oli kunagi A100 2,3E-91,S4 2,2 turbo-93.a ja siis A6 2,8 V6 Q-95.a.Täissündiga hakkasid suvel kõik tihendid lekkima,ma ei soovita suveks panna
täissünti.Vanemate mootorite tihendid ei talunud nii head õli.Jutt siis mootori põhja tihendist ja mingid simmerid hakkasid lekkima igalt poolt.Sai
isegi 2 korda a6 vahet. põhja tihendit aga ikka pidama ei saand.Aitas hea poolsündi sissepanek ja lekked kadusid.S4-ga sellist asja ei täheldanud.Kui
aga tegu Tdi mootoriga siis talveks peaks ikke täissünti panema.Suvel võib ka kasutada korraliku tootja poolsünti.See on minu arvamus ja kogemus.Aga
uued mootorid ikka Täissünti panna...
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.07 21:14
|
|
|
Katsun siis natukene iga asja kohta kirjutada. Täissünt on hea asi kui on mootor värske, hea vedel õli, talvel on parem käivitus jne kuid kui on näha
et mõni tihend ei pea korralikult või simmerid on ära väsinud siis ei tasu täissünti sisse panna, targem on valida kõrgkvaliteetset poolsünti, mis
määrib ja kestab samahästi kui fullsynt kuid pole nii vedel.
Mootoripesuga seoses - tõesti ei soovita keemiat kasutada, see võib palju pahandusi teha eriti Audi/VW tüüpi mootoritel. Need mootorid on varustatud
hüdrotõukuritega, kuhu jääb õli ja ükskõik mis vedelik mida meie/teie mootorisse kallame/te. Kui mingit tugevat keemiat kasutada, mingi tilk jääb ikka
mootori sisse ja vat kunagi ei tea mis pärast juhtuda võib. On juhtunud ka sellist asja et keemia oli mootori puhtaks teinud ja pärast oli kogu mustus
kuhugi ummistust teinud ja mootori tuksi keeranud. Eriti tundlikud on hüdrotõukurid ja õlidüüsid (õiged audimehed teavad kus nad asuvad ja mis nad
teevad) Õigem oleks tõesti mitte sissepesu teha aga kui on suur vajadus/soov, soovitan võtta odavat õli (soovitavalt poolsünt) ja mootorisse panna
50%õli + 50% diisel, lasta 3-5 min rahulikult käia ja välja lasta. Või teine variant tõesti teha paarkorda tihti õlivahetust, mõne tuhande km tagant.
Kõik bensiininuusutajad kes on traktorite peale üle läinud peavad selgeks saama et tõesti diiselautol saab õli väga ruttu mustaks, sõltumatu sellest
on ta 10000km sõitnud või on eile vahetatud... kuid must õli ei tähenda et peab mootoripesu tegema.
|
|
|
|
palmsaar
huviline
Registreerunud 06.10.05
Asukoht: Harjumaa-Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 3,3Tdi Q
|
postitati 10.01.07 18:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: juks11
Diisli õli ongi väga must... |
Kas oskad põhjendada miks see diiselmootori puhul nii on?
Kes pärast naerab..... ei saanud kohe naljast aru 
|
|
|
|
pontu
huviline
Registreerunud 22.03.06
Asukoht: kesk-eesti , Porvoo
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2,8Q C5 , on ajalugu.
|
postitati 10.01.07 18:36
|
|
|
Pakun, et põlemisel tekib rohkem jääke mis mingil määral jäävad silindri seintele. Nüüd kui kolb alla liigub siis järgmise tsükli ajal õli selle
seintelt lahti peseb ja õlirõngad alla tõmbavad.
|
|
|
ve1ks
huviline
Registreerunud 23.02.04
Asukoht: Tõrva - peaaegu!
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2,6 V6
|
postitati 10.01.07 18:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: palmsaar
Tsitaat: | Algselt postitas: juks11
Diisli õli ongi väga must... |
Kas oskad põhjendada miks see diiselmootori puhul nii on? |
Aga sellepärast, et diiselütte põlemisel tekib tahm, mis jõuab karterisse ja määrib õli ära.
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.01.07 18:53
|
|
|
õigus õigus, tahmasisaldus. Kuna diiselmootoril on kõrge surveaste, võib ainult ette kujutada milline pauk silindris käib. vaikselt pressib kuigipalju
tahma rõngaste vahelt alla karterisse. Mida vanem ja rohkem kulunud mootor on, seda kiiremini ja seda rohkem saab õli mustaks. Loomulikult arvestama
peab ka mootori korrasolekuga ja kütusekvaliteediga. Hetkel kõik eesti tanklad pakuvad naftat. Miks muidu saksamal autod kestavad ja siia jõudes
lagunevad nii et vähe ei ole. Kui väga kaua õli ei vaheta, st sõidad pikkalt ühe ja sama õliga ja pärast vahetama hakkad, võib tahma isegi tunda,
näpude vahel on selline kare kiht, nagu väga peen liiv või miskit sellist oleks...
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 10.01.07 20:07
|
|
|
Ja mida vanem mootor seda tihedamalt peab siis õli vahetama, sest hõre mootor rikub kiiremini õli ära-vist. 
|
|
|
|
pontu
huviline
Registreerunud 22.03.06
Asukoht: kesk-eesti , Porvoo
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2,8Q C5 , on ajalugu.
|
postitati 10.01.07 20:34
|
|
|
Vahetuse tihedus suurendamisel ei näe mõtet, kui pole sinna lisandunud valesid vedelike jne.õlid ei ole enam nii kehvad et oma tarkusega suudad
määrata, et nüüd on paras aeg vahetada. Vt,tehn tingimusi. Kulunud mootori puhul on täis sünt natuke liiast. Kuna mingi osa satub kindlsti ka peal
poole kolbi (kolvigrupp kulunud ja algselt juba vedelam õli), täis st.õli on tremiliselt vastu pidavam ja ei põle silndris ära.Tekib silindri
seintele, kolbvile ja väljalaskesse jääke ning viimane osa väljub sinena tagant. Mõistlikum oleks kasutada nn.paksemaid õlisid, mis mingil määral
kompenseerib kolvi grupi kulumisest tekkinud tiheduse vähenemist. 
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 10.01.07 20:42
|
|
|
Siin teemas tuli vahepeal juttu mootori sisepesust siis minu arvamus oleks selline, et kui tahetakse teha sisepesu ja ei tea mis see mootor endast
kujutab võiks maha võtta klapikambrikaane ja selle aluse sodist puhtaks teha ja karteri samuti, nendes kohtades on kõige rohkem seda sodi ladestunud.
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |