john
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Tallinn - Helsink
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 GTO, Audi 90 Treser, Audi 200 Quattro, El Camino 5.7
|
postitati 31.03.06 16:52
|
|
|
Igale silindrile iseseisev turbo!
Kogu see jabur mõte tuli siis tõõl, kui rääkisime tõõkaaslastega turbo masinatest ja ideedest kuidas autosi kiiremini sõitma panna!
Tegelikult hakkas juba huvitama ennast see idee, et kas sellest on yltse kasu, kui igale silindrile panna eraldi turbo. ?Välistatud on kindlasti see,
et sellest saab igapäeva sõiduk ja kogu see tehnika kapoti alla mahub.
Võtame rabustselt sellise näite.
Mul on 2.2 KV rida5 mootor ja väljalase on siis täitsa pilbasteks lammutatud. Isegi kui ma leian ruumi kuhugi need 5 turbot panna, kas sellest on
yltse kasu või kahju?
Kõige jaburam idee ole muidugi audi V8 4.2 paigutada ilusti 10 turbot aga sellest jaburdusest võin rääkida alles siis kui mingid joonised sellest teen
sest muidu läheb jutt väga segaseks.
Eelkõige ootaks komentaare ja teadmisi esimese näite puhul kui iga silinder saaks oma turpsi.
|
|
|
|
mihkel
huviline
Registreerunud 27.12.04
Asukoht: haapsalu<->tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: seat leon
|
postitati 31.03.06 17:01
|
|
|
krt täitsa vägev plaan . Aga kui tahtmist, aega ja loomulikult raha jätkub
siis katsun moraalseks toeks olla
igaljuhul kui asi valmis saab siis tõenäoliselt lööb see terves automaailmas laineid sest siiani pole minu teada keegi sellist asja teostanud.
Muide kui valmis oled asjaga siis tahaks oma dislale ka siukest vilekoori vaadata
|
|
|
john
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Tallinn - Helsink
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 GTO, Audi 90 Treser, Audi 200 Quattro, El Camino 5.7
|
postitati 31.03.06 17:09
|
|
|
Aga kas sellest on yltse tolku?
|
|
|
|
Black Rabbit
huviline
Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Forester XT
|
postitati 31.03.06 17:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: john
Kogu see jabur mõte tuli siis tõõl, kui rääkisime tõõkaaslastega turbo masinatest ja ideedest kuidas autosi kiiremini sõitma panna!
Tegelikult hakkas juba huvitama ennast see idee, et kas sellest on yltse kasu, kui igale silindrile panna eraldi turbo. ?Välistatud on kindlasti see,
et sellest saab igapäeva sõiduk ja kogu see tehnika kapoti alla mahub.
Võtame rabustselt sellise näite.
Mul on 2.2 KV rida5 mootor ja väljalase on siis täitsa pilbasteks lammutatud. Isegi kui ma leian ruumi kuhugi need 5 turbot panna, kas sellest on
yltse kasu või kahju?
Kõige jaburam idee ole muidugi audi V8 4.2 paigutada ilusti 10 turbot aga sellest jaburdusest võin rääkida alles siis kui mingid joonised sellest teen
sest muidu läheb jutt väga segaseks.
Eelkõige ootaks komentaare ja teadmisi esimese näite puhul kui iga silinder saaks oma turpsi. |
Meile saadeti tööl kunagi läbulisti üks selline projekt, kus autole oli tõesti iga silndri kohta üks turbo.
Tegu oli Toyota Supraga, pildid juures jne.
Muudetud oli loomulikult kogu sisse ja väljalase ja sellega muudatused alles algasid (komplekt kokku meenutas juba orelit).
PS. Kogu see posu oli mahutatud väliselt "tavalise" Supra kere alla.
Kahjuks ei olnud see projekt tol hetkel veel lõpetatud, niie et selle projekti tulemusest on raske rääkida.
Küll võib selle webist ilmselt mõningase otsimisega uuesti üles leida.
Füüsika aspektist lähtudes on sellest loomulikult suurema võimsuse saavutamisel kasu, iseasi mis peab olema materjalide vastupidavus 
|
|
|
mihkel
huviline
Registreerunud 27.12.04
Asukoht: haapsalu<->tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: seat leon
|
postitati 31.03.06 17:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: john
Aga kas sellest on yltse tolku? |
Kardan et 1 või 2 turbost peaks piisama, sest turborõhku annab ju reguleerida. Kui neid seal juba 5 on ja nende poolt tulev rõhk tohutu siis on selle
mootori eluiga väga küsitava väärtusega.
|
|
|
john
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Tallinn - Helsink
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 GTO, Audi 90 Treser, Audi 200 Quattro, El Camino 5.7
|
postitati 31.03.06 17:31
|
|
|
Kuna syda ei saanud enam rahu siis tegin ka selle kreisi V8 joonise...
Aga selgumatuks jääks nyyd siis see kas kylm õhk hakkab seda kõige suuremat turbot ringi ajama? Ja isegi kui hakkab kas see ribadeks ei või lennata
kui 4 turbot ajavad 1-te turbot taga? 

|
|
|
|
elar
klubiliige
Registreerunud 24.07.04
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2dq + 4dq
|
postitati 31.03.06 17:46
|
|
|
Ma mäletan,et keegi uk või usa tuunija üritas sama asja evo peal tööle saada-aga ei saanud. Asi selles,et turbo spoolimiseks on vaja heitegaase aga r4
mootoril on see hetk iga 720 kraadi tagant ja su tillukesed turbod spoolivad küll kiirelt üles kuid ei suuda korralikku rõhku puhuda. Igaljuhul oli
nende järeldus,et parem üks suur kui 4 tillukest
|
|
|
Shelby-SV
huviline
Registreerunud 06.01.06
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 b4 66kw 1994
|
postitati 31.03.06 17:48
|
|
|
see joonis jääb 100% ulmeks.
ma suht skeptiline selle projekti suhtes tegelikult. kui reaalselt mõelda, siis miks ei ole varem kuulda olnud sarnastest projektidest, kasvõi mingite
väikese reeglistikuga võidusõidu klassis?
arvatavasti sellepärast, et seda asja on juba proovitud, kuid tulutult.
aga edu avastamisel.
edit:
Too Much Boost
With air being pumped into the cylinders under pressure by the turbocharger, and then being further compressed by the piston (see How Car Engines Work
for a demonstration), there is more danger of knock. Knocking happens because as you compress air, the temperature of the air increases. The
temperature may increase enough to ignite the fuel before the spark plug fires. Cars with turbochargers often need to run on higher octane fuel to
avoid knock. If the boost pressure is really high, the compression ratio of the engine may have to be reduced to avoid knocking.
http://auto.howstuffworks.com/turbo5.htm
|
|
|
tarts
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 31.03.06 17:57
|
|
|
kas naljapäev mitte homme ei ole?
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 31.03.06 21:33
|
|
|
nüüd juba on jah...
|
|
|
|
nöpz
huviline
Registreerunud 17.05.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 2.8 q avant, b2 q, vw passat, mõned põkad
|
postitati 01.04.06 09:37
|
|
|
kas te ei arva et seal lihtsalt tekib liigne kuumus ja asi sulab üles või virutab misku asja vähelt minema
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 01.04.06 10:30
|
|
|
Sellist asja on loomulikult maailmas tehtud, kuid selle mõte ei ole mitte kasu saavutada, vaid et oleks efektne näitustel.
http://www.lateral-g.org/sandlin/
Kui nüüd V8'st rääkida, siis 8 turbo ja kogu õhutorustiku mahutamine on meeletu jebla, eriti audi kapoti all, kus niigi ruumi pole. Turbod peaksid
olema hästi pisikesed, mingid jaapani siseturu 0,6 mootorite IHI turbod, kuna 1 silindri gaasid ei suuda neid muidu tööle saada. Mida rohkem liikuvaid
osi, seda rohkem jama. Efekt on kokkuvõttes halvem kui 2 turbo puhul ja tõenäoliselt ka halvem kui 1 turbo puhul. Juba 8 turbo õlituseks vajaminev
õlikogus on tõenäoliselt enam kui 20 liitrit ja seda tuleks jahutada mingi ilmatu radiaatoriga. Kuhu kogu see krempel mahutatakse?
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
tnx
huviline
Registreerunud 03.10.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 Quattro
|
postitati 01.04.06 20:42
|
|
|
Üks variant oleks veel:igale rattale oma mootor koos turboga
|
|
|
nöpz
huviline
Registreerunud 17.05.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 2.8 q avant, b2 q, vw passat, mõned põkad
|
postitati 02.04.06 09:22
|
|
|
varsti tuleb idee et paneme kompressori ja turbo selle pealt tööle
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 02.04.06 11:34
|
|
|
Kui on eesmärgiks maksimaalne performance, tasuks vast vaadata ikkagi nende mootorite poole, mida kasutatakse spets kiirendusautodel. Või kui
olulisemad on ehitusrõõm ja näitustel käimine, pole ju tegelikult vajagi, et asi üldse töötaks
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
forsin
huviline
Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan
|
postitati 02.04.06 17:41
|
|
|
kuna turbo külm ots puhub/töötab põhimõttel mida suurem külma otsa tiiviku välimine raadius seda suurem joonkiirus = tekkib suurem max surve,
Pannes kaks turbot on mõlemi maks surve väiksem kui ühel suurel, kuigi kaks kokku suudavad sama koguse õhku puhuda, kuid ei saavuta nii suurt max
survet.
kogu turbonduse kunst ongi kuidas saada pöördesse võimalikult suurem turbo.
Seega 8 turbot on jama
ja 10 ei ole jama aga sa ei arvuta cm3 nii täpselt välja et paneks asja tööle.
|
|
|
vanapagan
huviline
Registreerunud 06.09.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Cherokee; Astro;... Ex 200turbo
|
postitati 02.04.06 18:58
|
|
|
Mis te neid turbosid sinna üksteise otsa laote, võimsuse saavutamiseks on ikka mootorit vaja. Teatavasti on mootor ise üks suur õhupump millest käib
läbi õiges vahekorras kütuse ja õhu segu. Jätke see väikese mootori turbodega narrimine järgi. Vajalik on ikka korralik mootor millel on silindri
läbimõõt parajalt jäme ja kolvikäik piisavalt pikk. Kui niisugusega kohalt lähed siis teeb maakera ka nõksu tagasi.  
|
|
|
Miki
huviline
Registreerunud 16.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: VW Golf 3 VR6
|
postitati 02.04.06 21:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: nöpz
varsti tuleb idee et paneme kompressori ja turbo selle pealt tööle
|
kas sellist asja mitte tehtud ei ole??
|
|
|
|
nöpz
huviline
Registreerunud 17.05.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 2.8 q avant, b2 q, vw passat, mõned põkad
|
postitati 03.04.06 04:54
|
|
|
võimalik
ei vaidle sest ei tea
aga asja mõttest ma kül aru ei saa
|
|
|
andro
huviline
Registreerunud 19.03.05
Asukoht: jõgevamaa
Kasutaja on eemal
Auto: audi 80 avant B4
|
postitati 03.04.06 14:45
|
|
|
Õhus on happnikku 21% ja seda on meil ju mootorisse vaja, Võiks ju siis juba otse happnikku palloonist O2 mootorisse anda. Vat on minek 5X vingem
A.
|
|
|
nöpz
huviline
Registreerunud 17.05.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 2.8 q avant, b2 q, vw passat, mõned põkad
|
|