krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 28.11.05 11:07
|
|
|
Odavad diisel Audid Soomes
Ostsin just hiljuti ühe sellise 80 TD omale 240 EUR (u 3700
krooni!) eest, mis olnud kogu elu pensionäri käes, vähe (u 600tkm) sõitnud ja väga hästi hooldatud. Analoogilisi pakkumisi on tulnud palju, samas
hinnaklassis ka B3 kerega diisleid. Praegu on näiteks Nettiautos müügis selline
faceliftitud Audi 100 diisel 1988 aastast, hinnaga 300 EUR
(180 EUR maksmata diiselverosid). Konkreetse auto kohta veel kommentaariks niipalju, et suits on neil vanadel diislitel reeglina valest süütenurgast
või mingist muust konkreetsest (odavast) rikkest, mitte kulumisest. Kui otsisin omale praeguse Quattro projekti jaoks mootori doonorit, pakuti hulgaliselt ka korras
ning kehtiva ülevaatusega Audi 100sid hinnavahemikus 250-350 EUR. Et kui keegi otsib omale suht suurt ja mugavat ökokulgurit, ja on seda kõike nõus
ostma ka Eesti turuhindadest kordades odavama hinnaga , soovitan pöörata pilk
Soome suunas, kus vähesõitnud diisleid liikumas rohkem kui Saksas (Soomes pole nii palju kiirteid ja töölgi käiakse reeglina max 150km kaugusel).
Samal põhjusel olen ostnud omale mitmeid autosid Soomest, sh ka mu kaubik,
kuna selliste asjade valik ca 5-10.000kr hinnaklassis on Eestis olematu (ja sel puhul pole kindlasti tegemist korraliku vähesõitnud ja pika
ülevaatusega masinaga). Põhjus, miks Soomes need diislid nii odavad on, peitub diiselverodes - müüjal on odavam müüa auto kiiresti ära, kui maksta
verosid seisva auto pealt müügi ajal.
PS: see ei ole müügikuulutus, vaid illustreerivate näidetega teema mõttevahetuse arendamiseks neile, kes Soomest omale odavalt autosid toonud või tuua
plaanivad
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
Timo
huviline
Registreerunud 25.08.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.11.05 12:02
|
|
|
Nagu aru saan, siis see odav hind kehtib just vanade diislite kohta. Küsimus siit, et kuidas on 92-95 aasta diislitega, kas nende hinnad on ka
odavamad või kordi kallimad? Muidugi jah, disla B3 300 EUR-i eest on ikka väga meeldiv hind. Kui soomest Eestisse auto tuua, kas lisanduvad mingid
jubedad maksud?
Ette Tänades,
Timo
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
postitati 28.11.05 12:24
|
|
|
Maksmata 180€ diiselvero.
Mida see info ostjale tähendab? et 300+180? Et pean ka tema diiselvero kinni taguma?
Ja huvi veel, et kui nüüd rõõmsalt soomest selle disla ära ostan, kuda ma ta eestisse saan? St millised kulutused veel lisanduvad sellele ostusummale?
(bensiini ja laevapileteid on elementaarne )
|
|
|
juks11
huviline
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.11.05 12:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rass
St millised kulutused veel lisanduvad sellele ostusummale? (bensiini ja laevapileteid on elementaarne ) |
Kui lähed diislit ostma, siis bensu raha ei tohiks minna 
|
|
|
|
muc
huviline
Registreerunud 20.11.05
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.11.05 12:50
|
|
|
Lisakulusid väga palju ei ole. Kui kindlustused, ülevaatused ja teemad kehtivad, siis veel vähem. Siis jah kütus ja laevapiletid. Sai ise ka üks ront
hiljuti ära toodud. See oli arvelt maas. Kogu teema läks kokku mingi 1200 krooniga.
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 28.11.05 12:56
|
|
|
Maksmata diiselvero tähendab seda, et kui tahad auto üle piiri viia, pead vero ära maksma (ka 480 EUR pole ju paha hind sellise faceliftiga
diiselsigari eest). Kui lammutad auto Soomes juppideks ja keret (dokumente) ei vaja, ei oma see tähtsust. St kes tahab omale AUTOT mitte varuosi, peab
tegema kindlaks, et autol poleks maksmata verosid. Maksmata verod (verorästid) on tegelikult haruldus, aga kohtab seda siiski. Ise põrkasin
probleemiga kokku just oma diisel Nissanit ostes. Kuna eelmisel omanikul oli kõik ilusti makstud ja tshekid ettenäidata, ei hakanudki kontrollima.
Kuni ühel päeval tuli kiri koju, et autol on endiselt sõidukeeld maksmata verode pärast (ma olin autoga vahepeal isegi Eestis käinud, tollis unustati
kontrollida). Siis selgus, et hoopis üleeelmisel omanikul oli maksmata mingi tühine summa, mis aja jooksul oli kasvanud 20 EURi peale, kuid eelmine
omanik polnud asjast üldse teadlik ja oli maksnud usinalt oma verosid ning sõitnud ringi sõidukeelus oleva autoga . Need verorästid, kui neid esineb, ulatuvad reeglina sadadesse eurodesse.
Ma pakuks välja, et 15a on see piir, kus auto võib juba olla odavam kui Eestis (võib aga ei pea). Sellest uuemad on Soomes kallimad, ja mida uuemad,
seda suurem see hinnavahe on. Tegelikkuses on raske võrrelda omavahel ka vanemaid autosid, kuna Soomes peetakse 15a vanuse auto puhul 400tkm läbisõitu
väikeseks (ja sellest ka kõrgem hind), kuid Eestis tähendab odomeetril olev 400tkm seda, et keegi on selle kunagi kerinud 800tkm pealt 150tkm-ni, ning
on sealt sõidetud 400tkm-ni (seda siis bensukate puhul, diislitel on need numbrid tavaliselt ikka suuremad). Võrdluseks veel niipalju, et 300tkm
läbisõiduga Audi diislil pole tavaliselt veel kulumisranti hülsiseinal praktiliselt tundagi. Kõiki neid asju tuleks tegelikult arvestada autosid
omavahel võrreldes.
Kui tood auto Soomest Eestisse, maksad lihtsalt 1600 krooni esmase registreerimise eest + tehniline ülevaatus (vaatamata sellele, et Soomes on
ülevaatus nt nädala eest läbitud - üks järjekordsetest enda apsakatest, kuna arvasin et Eesti aktsepteerib Soome ülevaatust ja tegin selle Soomes,
kuna Soomes ei pedereerita ülevaatustel igasuguste mõttetustega). Seejärel jätad kas numbrid ARKi ja maksad (summa?) või viid need ise Soome (odavam
igal juhul) ja võtad auto arvelt maha (vist oli 9 EUR). Soome arvelt kustutamise aluseks on kehtiv uus Eesti tehniline pass, ning kõik verod
(käyttövero ja diislite puhul ka diiselvero) peavad olema makstud.
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 28.11.05 13:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: krss
Seejärel jätad kas numbrid ARKi ja maksad (summa?) või viid need ise Soome (odavam igal juhul) ja võtad auto arvelt maha (vist oli 9 EUR). Soome
arvelt kustutamise aluseks on kehtiv uus Eesti tehniline pass, ning kõik verod (käyttövero ja diislite puhul ka diiselvero) peavad olema makstud.
|
Mis motiveerib mind numbreid Soome tagasi viima ja seal autot arvelt maha võtma, kui see mul juba Eestis arvele võetud on ja ma sellega kunagi enam
Soome tagasi minna ei plaani? 
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 28.11.05 15:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Mis motiveerib mind numbreid Soome tagasi viima ja seal autot arvelt maha võtma, kui see mul juba Eestis arvele võetud on ja ma sellega kunagi enam
Soome tagasi minna ei plaani? |
Meil on vist ühine õigusruum praegu. Mis sunnib Sind maksma ära Soomes saadud trahve? Arvatavasti saad kraesse mingi maksupettuse (kõige suurem
kuritegu üldse Soomes) ja hangitakse õigus selle raha kinnipidamiseks Su pangaarvelt. St mitte see 9 EUR, vaid auto käyttövero tõstab selle summa
aastaga min 100 EUR + viivised jne, kuna auto on sisuliselt edasi Soome registris. Ma ei tea, kus on see rahaline piir, millal asjad liikuma
hakkavad...
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 28.11.05 15:55
|
|
|
3000...4000 EEK-ise auto soetamiseks põrkad edasi-tagasi (laevapiletid + küte maksab ka midagi) Soome vahet ja ajad mingeid mõtetuid pabereid
sirgeks...on`s seda vaja?
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 28.11.05 16:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: TiitR2
3000...4000 EEK-ise auto soetamiseks põrkad edasi-tagasi (laevapiletid + küte maksab ka midagi) Soome vahet ja ajad mingeid mõtetuid pabereid
sirgeks...on`s seda vaja? |
Need lisakulud on siiski alla 2000kr, mitte 3-4. Alati võib ühendada meeldiva kasulikuga, ehk siis kui nagunii Soome asja, tuua samas ka auto ära.
Samas kulutaksid Eestis sellise odavama hinnaklassi diisli leidmisele meeletul hulgal aega ja raha (sõitmine mööda Eestit maksab samuti), kuna Eestist
lihtsalt pole neid korralikke diisleid võtta, ka mitte 2x kõrgema hinnaga. Ma ei väidagi, et selline asi ärina end hästi äratasuks, aga kes odavat
ökoliikurit otsib, on Eestis paraku sundseisus, sest pole millegi vahel valida
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 28.11.05 17:33
|
|
|
Sry, et halvasti väljendusin...pidasin silmas 3000...4000.- ikka auto hinda + lisakulud.
|
|
|
Indrek
huviline
Registreerunud 09.10.02
Asukoht: Raplamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 quattro
|
|
Big
huviline
Registreerunud 26.11.03
Asukoht: Tallinn/Harku vald
Kasutaja on eemal
Auto: Audi, Ford, Vaz
|
postitati 28.11.05 20:57
|
|
|
Peale salongi ilgele räpasusele ei leidnud mina küll vigu.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 29.11.05 15:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Tean, et üldistusi teha ei saa, kuid selle maa masinaid vähemalt mina küll oma kogemuste põhjal usaldada ei taha. |
Millegipärast arvan, et Sul pole eriti kogemusi nendega, või siis oled omale rondid ostnud (ronte on tõesti igal pool, kuid nende % on Soomes ikka
väga väike). Ja Sina usaldad pigem Eestimaiseid? 
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
nord
huviline
Registreerunud 17.05.04
Kasutaja on eemal
Auto: cabrio
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|