13piisab
huviline
Registreerunud 06.03.24
Asukoht: Laagri pool Saku vallas
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 quattro-traktor, 0G 9-5 Aero, Vectra2000 4x4, Kadett GSi, '65 VW T1, M21406
|
postitati 07.11.24 22:14
|
|
|
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro - 2004 - 13piisab
Tere!
Mu esimene postitus siin foorumis.
Proloog: vaja oli "uut" nelikveolist talvepeetrit, kuna eelmise vahekast sai otsa ning '91a Opel Vectrale neid just iga nurga pealt ei leia. Ning
olles aus: Vectra2000 4x4 on küll libedal väga-väga hästi käituv suhteliselt kerge (alla 1,4t) pideva nelikveoga 52-48 kaalujaotusega masin, aga a.d.
2024 peaks igapäevasõiduk ka veidike passiivset turvalisust pakkuma, mida Opel ei paku. Ehk siis vaja oli veidi suuremat masinat lisaks nelikveole ka
airbagide jms passivse turvalisuse elementidega.
Audi on mu silmis nelikveo isa. A6 C6 sedaani välimus on mu maitse ja nende hinnad on tagasihoidlikud. Ning kuigi suhtun põllumajanduslikesse
mootoritesse (st diislid) kerge põlgusega, otsustasin huvi pärast soetada oma esimese (ja vast ka viimase) "traktori" - et kuna on raske nina ja
automaatkastiga rahulik masin, siis võib ta ju diisel olla. On endal huvitavam ning ega 2t pideva nelikveoga bensumasina kütusekulu ei vaimusta.
Niiet asusin otsima C6 3.0 TDI sedaan-quattrot.
Suht kohe ilmus kiirele 48h oksjonile heleda sisuga must
isend, mis tekitas mul idee fixi - just seda ongi tarvis. Ostsin põrsa kotis ehk masina, mida enne ostu vaatamas ei käinud. Etteruttavalt: pole
küll põhjusmõtteliselt esimene taoline ost, aga ehk võtan õppust ja jääb viimaseks 
Plaan oli, et soetan masina, kevadel sõidan veidi + määratlen vana masina vead. Suvel-sügisel tegelen vigadega ning kui saabub talv, algab kallamine
ja tallamine. Selle graafiku järgi on praegu käes suvi 
Pealtpoolt oli masin suhteliselt sile:
http://teet.luarvik.org/d/7839-1/IMG_20240304_170007.jpg
http://teet.luarvik.org/d/7843-1/IMG_20240304_170018.jpg
http://teet.luarvik.org/d/7846-1/IMG_20240304_170041.jpg
(sorri - paistab, et mu pildialbumist ei saa pilte foorumis pildina kuvada)
...altpoolt oli aga tegemist paraja Opeliga - karpide alaosas igas nurgas suured augud. Niiet sõitmiseks soetatud masinast sai projektikas - need
jamad tuli likvideerida. Keretööd on mul hobiks, niiet see mitteoodatud mäda ei olnud suur draama.
Nädalake tagasi hakkasin lõikama-puhastama, täna lükkasin peale esimese kihi pahtlit. Pilte protsessist: http://teet.luarvik.org/v/peeter_audi/karbikeevitus_2024/
Karbid teen korda, muid kohti praeguse projekti skoopi ei kaasa. Nt tagaistujate jalgade all on läbiroostet: see sai praegu kerehermeetiku alla ning
on eraldi projekt aastal 2025+. Ning tagalogareid ei taha ma eemaldada - ilmselt on parem elada teadmatuses selle osas, mis seal toimub...
Maalritöödes ei ole ma just suurem asi talent ja nendega väga vaeva nägema ei hakka - piisab hindest "rahuldav".
Vast saan järgmisel nädalal masina taas kokku ning võtta käiku.
Tegu on esimese aastakäigu C6-ga ehk omataoliste hulgas vanima võimalikuga, aga sellist ussitamist ma ei oodanud. Kas C6 ongi kombeks nii hästi
ussitada või sattusin õnnetu isendi otsa? Mulle paistab, et karpide esiosad on rikutud tõstmisel ja see on ilmselt sealse rooste põhjus. Tagaosad
paistsid aga "naturaalne ussitamine".
Muidugi kui karbis juba auk sees on, siis see korjab sisse vett ja muda. Mis aitab roostetada. Ning mu isendi karpidest sai välja võetud omajagu
(kuivanud) muda...
Ka kapoti alt / veakoodidena leiab ühtkomateist, aga sellest pajatan ning küsin nõu juba teine kord.
asjad, mida võib mulle Tallinnas ja lähiümbruses või põhjarannikul Tallinn-Aseri trajektooril pakkuda:
1) kui kauplemisel pmst õllede eest, siis kõik põhjakatted - suurtel on mul tungrauakohad vist välja lõigatud
1a) kui on asi, mis on rahas kaubeldav, siis juhipoolne tagumine põhjakate. See, mis taga tungrauakoha eel ja järel. See on mul puudu
2) tagumine kõrvalistujapoolne logari esiotsa plast. On mul puudu
3) viisakam hele rool. Praegune on tumedaks värvunud ja airbagi katte nurk on katki
Teet
|
|
|
13piisab
huviline
Registreerunud 06.03.24
Asukoht: Laagri pool Saku vallas
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 quattro-traktor, 0G 9-5 Aero, Vectra2000 4x4, Kadett GSi, '65 VW T1, M21406
|
postitati 17.11.24 19:02
|
|
|
Karbid said viisakaks tehtud ja see nn osakond võiks nüüd kümmekond aastat kesta.
EGRi majandust puhastades murdus aga peenike rabe jahutusvedeliku plastkolmik, mis ühendab vähemalt üht plokikaant ja ilmselt siis ka teist
paisupaagiga ülevooluna. See on ilmselt kaantest õhu eemaldamiseks?
Häda on selles, et uut kolmikut paigaldama asudes olin kärsitu ja plokikaande murdus väljaviik-polt. Nii toredasti, et ka "porgandiga" ei tule
välja.
Mul puudub igasugune tahtmine kapoti all suurem lammutamine ette võtta: kas kaane "pimedaks" panemine toob suure tõenäosusega päevakorda
kaanetihendi otsasaamise vms ebameeldivat või on sellist nn kuliibinlust ka harrastatud?
Jutuksolev väljaviik KSP kohalt pildistatuna:
http://teet.luarvik.org/v/peeter_audi/jamad/IMG_20241117_203848_copy_923x2000.jpg.html
edit: kas V6 TDI plokikaaned kardavad muidu kuuma / on nendega hädasid?
|
|
|
13piisab
huviline
Registreerunud 06.03.24
Asukoht: Laagri pool Saku vallas
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 quattro-traktor, 0G 9-5 Aero, Vectra2000 4x4, Kadett GSi, '65 VW T1, M21406
|
postitati 02.12.24 13:54
|
|
|
Kuigi nn jahutussüstemi häki tulemus oleks huvitav olnud, siis see jäi ära - kuna kaotada polnud suurt midagi, siis mäkerdasin poldieemeldus-porgandi
silikooniga kokku juhuks, kui peaks ära murduma ning keerasin tugeva jõuga. Sain murdunud köndi kätte ja asendasin uuega. Õnnelikul kombel ei pidanud
seejärel isegi jahutussüsteemi õhutama - liitrike jahutusvedelikku juurde ning soendus-jahutus toimivad kenasti. Esialgu andis isegi vea 00739 /
"Coolant circulation pump-V50, mis kustutamise järel kadunuks jäigi".
Vahepeal tekkinud libedusega sain proovida, kas selle masinaga on võimalik lõbusasti külg ees kulgeda. Nagu tegelikult ette teada oli, siis ega ikka
ei anna. Lubab küll isegi ESP sees tagaotsa libisema meelitada, aga nagu arvata oli, siis see raske nina ja suure massiga masin ei ole spordipoiss -
libiseb lihtsalt kas nina või külg ees ning ei allu ülemäära hästi üritustele gaasi+rooliga trajektoori korrigeerida. Ka välja lülitatud ESP puhul.
Loodetavasti võtan teadmiseks ja ei püüa selle masinaga kõrvalteedel teha lõbusat sõitu: selleks on ikka vaja teistsugust masinat 
Maal käies vaatasin, kuidas madala portega kerghaagis mõjub kütusekulule. Eeldasin, et suurt ei mõju, aga mõjub: sõidud ca 130km üks ots ning tühja
haagisega minnes keskmine kulu (kompuutril) 9,1; saunapuu-koormaga tagasi tulles lausa 9,9. Päris suur vahe võrreldes varakevadiste ilma haagiseta
maanteekulgemistega, mil masin oli üliöko ja tarbis kütust alla 7l/100km.
Vaatasin Alist, et 10eur bluetooth konverteriga peaks masina telefonist muusikat mängima saama. Määratlesin MMI tüübiks 2 High ning ühendusi ei
uurinud. Paigaldama asudes selgus, et masinal ei ole AMIt. Nagu netis tuulates aru saan, siis vaja oleks upgradeda MMI tarkvara uusimale tasemele ning
hankida ühendamiseks kas kindalaekasse sobituv AMI plokk (ebays ca 200eur 4E0 035 785 või siis mr12volt ca 400eur plokk. See bluetooth teema jääb praegu ootele - ma ise seda vaikimisi ei kasutagi ja
oleks rohkem kaasreisijatele.
Vältimaks järgmiste mittetoimivate asjade hankimist, siis kas on põhjust arvata, et VCDSCAN HEX V2 Update 24.7 ei võimalda vajalikke service resettimisi (nt steering angle sensor), detailsemaid (nt ESP) veakoode
lugeda jne?
Nimelt on masinal vead, mis lausa armatuuris tulesid süütavad ja millest päris sotti ei saa:
1) sõidu alguses ESP tuli ning piiks handbrake mittetoimimise kohta. ELM327 & CarScanner selle kohta käivat viga ei leia. Tuli kustub sõitma
hakates ära
2) eelsüteküünla tuluke vilgub. Sellega võiks seostuda vead grupist "17. Dashboard" ja eelkõige 00560 / "Exhaust gas recirculation system; Fuel
pump relay-J17 electrical fault in the circuit". Relee leidsin kapoti alt üles ("614" / 8E0 951 253), aga selle eemaldamisel keeldub masin lausa
käivitumast. Kas on seda mõtet vahetada üritada / milles võiks häda olla? EGR enda puhastasin ära (oli küll sodine, aga mitte päris umbes) ning see on
ju puhtalt vaakumiga toimiv. Vaakumtorud on terved ja EGR klapp ise toimib kah. Vabastab ennast nt lärmakalt ca 15s pärast mootori seiskamist.
Veel on samas veakoodigrupis alati kohal viga 12322 ehk "Exhaust flap valve 2-N322 Short circuit to ground". Ning sellest ma ei saa aru - peaks
seostuma GTi-de jms mingi summuti lärmama paneku klapiga? Mida aga traktorimootoriga ebasportlikul Audil ju ei ole...
CE tuluke ei toimi üldse. Võimalik, et eelmine omanik on sellega "vigu ravinud" 
Segased vead on ka parkimisanduritega, mis on masinal ainult taga. Süsteem ei tööta üldse ja koodidena annab vead kõigile anduritele (elemendid
G203..G207) plus tagumisele buzzerile (01543 / "Parking Assistant Warning Buzzer, Rear-H15; Warning buzzer for parking aid-H15; Control module
implausible"). Siin on nõuanded teretulnud - toonklaasi tõttu on pimedas tagurdamine PITA ja andurid tuleks tööle saada. Andurite takistused olid
kõigil anduritel kolme klemmi kombinatsioonidena ühesugused - suure tõenäosusega ei ole viga nendes.
Eks mõningaid veakoode ning tulevaid-minevaid leidub veel, aga seal midagi süsteemset silma hakanud pole. No vast 01317 / "The control unit in the
instrument cluster-J285", mille põhjus võib neti järgi olla see, et keegi on üritanud odomeetrinäitu muuta. Kui on edukalt muutnud, siis see just
kõige parem uudis ei oleks, kuna odomeetri 336Mm on 20a vana diisli puhul üpris mõistlik ja oli ka üks soetamise põhjus. Tundus usutav, kuna TÜVde
odomeetrinäitudes perioodil 2015..2023 anomaaliaid ei ole. Aga noh - on, nagu on.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 03.12.24 05:20
|
|
|
Selle vuffel v2 hüppenööriga saad ainult niipalju, kui maksid, e.s. Mitte midagi eriti. Pane oma asukoht kirja, siis vast keegi aitab ka reaalselt.
Vanal c6-l on tavaliselt nii palju hädasid, et lollus on neti kaudu neid parandada ja diagnoosida.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide õli, seadistused, DPF-i, õhkvedrustuse
mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 25.3.0 + 17a. kogemust). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM,
SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 03.12.24 08:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 13piisab
Vältimaks järgmiste mittetoimivate asjade hankimist, siis kas on põhjust arvata, et VCDSCAN HEX V2 Update 24.7 ei võimalda vajalikke service resettimisi (nt steering angle sensor), detailsemaid (nt ESP) veakoode
lugeda jne? |
ATMEGA kiibiga hüppenööri asemel oleksid pidanud vähemalt STM32 kiibiga hiinlase võtma.
|
|
|
|
13piisab
huviline
Registreerunud 06.03.24
Asukoht: Laagri pool Saku vallas
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 quattro-traktor, 0G 9-5 Aero, Vectra2000 4x4, Kadett GSi, '65 VW T1, M21406
|
postitati 03.12.24 12:51
|
|
|
Tsitaat: | sorri - profiil oli jah täitmata jäänud. See viga nüüd parandatud ja muuhulgas asukohana "Laagri pool Saku vallas" kirjas.
nn hüppenööri veel ei soetanud - sain vast bluetooth-audio jubinaga juba õppetunni, et pole vaja kõiki vidinaid katse-eksituseks kokku kraapida.
veakoode on tõesti haigelt palju ja need on üpris dünaamilised. Kui midagi torkinud olen (relee J17; jahutussüsteem; keevitamiste ajal aku
lahtiühendamine), on tekkinud ajutist "müra", mis on küll olnud põhjendatud, aga ajutine ja saanud ELM327-ga (enamjaolt) klaariks.
igatahes paistab, et mingit ELM327 asjalikumat OBD-võimekust on endal kindlasti vaja - muidu jäängi külapeal uksi kulutama. Praegu tahaks hakatuseks
ise vigade pildi veidi puhtamaks saada - võimalik, et osad viitavad kalibreerimisvajadusele. Aitäh Rix suuna andmise eest. Kuna VCDS / klooni jutt
ilmslet veidi laiem kui siinse teema isend, siis pärisin seda muus lõimes: https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=190133&page=85#pid889839 |
Sorri - profiil oli jah täitmata jäänud. See viga nüüd parandatud ja muuhulgas asukohana "Laagri pool Saku vallas" kirjas.
Nn hüppenööri veel ei soetanud - sain vast bluetooth-audio jubinaga juba õppetunni, et pole vaja kõiki vidinaid katse-eksituseks kokku kraapida.
Veakoode on tõesti haigelt palju ja need on üpris dünaamilised. Kui midagi torkinud olen (relee J17; jahutussüsteem; keevitamiste ajal aku
lahtiühendamine), on tekkinud ajutist "müra", mis on küll olnud põhjendatud, aga ajutine ja saanud ELM327-ga (enamjaolt) klaariks.
Igatahes paistab, et mingit ELM327 asjalikumat OBD-võimekust on endal kindlasti vaja - muidu jäängi külapeal uksi kulutama. Praegu tahaks hakatuseks
ise vigade pildi veidi puhtamaks saada - võimalik, et osad viitavad kalibreerimisvajadusele. Aitäh Rix suuna andmise eest. Kuna VCDS / klooni jutt
ilmselt veidi laiem kui siinse teema isend, siis pärisin seda muus lõimes: https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=190133&page=85#pid889839
Märkus moderaatorilt: "Muutsin postituse eesti keele nõuetele vastavaks. Palun tee seda järgneval korral ise!
Nõuded postituse keelelisele osale leiad siit."
|
|
|
13piisab
huviline
Registreerunud 06.03.24
Asukoht: Laagri pool Saku vallas
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 quattro-traktor, 0G 9-5 Aero, Vectra2000 4x4, Kadett GSi, '65 VW T1, M21406
|
postitati 12.12.24 20:05
|
|
|
Masin jonnib. Hakkasin saama "toredat" viga:
P0236 [0x0236]
Turbocharger (TC) boost pressure sensor A/supercharger (SC) boost pressure sensor A - range/performance problem
...ja masin läheb iga taaskäivitamisega limp modesse. Sõitmisi on küll vähe, aga iga kord tuleb praegu vead kustutada, et masin veidikenegi liiguks.
Kui viga kustutatud, siis toimib järgmise käivituseni.
Vea üks põhjus ehk boost pressure sensor on tobedalt paigutatud ja kehvasti ligipääsetav: juhipoolse esitule all. Koukisin stange ja tule eest ja
mõõtsin: anduri klemmidevahelised takistused ning masina poolt kenasti olemas olevad pinged vihjasid justkui, et seal on asjad ok. Kas proovida ikka
vahetada (on odav tükk, aga mulle ei meeldi ka odavad tükid tarbetuna garaaziriiulis) või on veel variante? On lisaks andurile ja turbole veel
variante? Nt aku oli ilmselt enne müüki vahetatud pmst läbi oleva isendi vastu ja nt mõned veakoodid on käivitamiseaegsed "low voltaged". Kas see
võib lisaks suvalistele vigadele ka taoliseid anomaaliaid põhjustada? Õige vast akuvahetusest alustada, aga ma oodanud, et telliks koos sellega ka
mõne muu vajaliku pulika.
Sain tellitud VCDS klooni (STM32, "unlimited VINs & free updates". Kirun seda hiinakat teinekord Kuigi 50 raha pole ta eest siiski vast ülemäära palju) kätte ning logisin full throttle paigaltminekuga specified
+ actual rõhkusid (ja MAFi). Vahe küündib isegi üle 50% - on see normaalne?
Graafik + tabel: https://drive.google.com/file/d/1feuIr3C8fA7vGRwFoANFog1VgpQ88_68/view?usp=drive_link
Veanimekiri on päris pikk ja see pole alati sama ( ). Veidi päris
tarbetust rämpsust puhastatuna on nimekiri selline:
https://drive.google.com/open?id=1hFXH7aOrq1gCQOYtxgpOZszjaoXLZtY4&usp=drive_copy
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 13.12.24 00:46
|
|
|
Jäta elektroonika rahule ja alusta rõhulekketestist.
|
|
|
13piisab
huviline
Registreerunud 06.03.24
Asukoht: Laagri pool Saku vallas
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 quattro-traktor, 0G 9-5 Aero, Vectra2000 4x4, Kadett GSi, '65 VW T1, M21406
|
postitati 21.01.25 18:22
|
|
|
Isetervenevaid asju ei ole, aga iga käivitusega taastekkiv boost sensori viga (P0236, mida ka VCDS kloon näitas) otsustas paar nädalat tagasi ära
kaduda ning tagasi tulnud ei ole. Kummaline, aga kui probleemi ei ole, pole sellega ka mõtet tegeleda. Seda enam, et andur tundus korras olevat,
juhtmestikus olid pinged olemas ning ilmselgeid rõhulekkeid ei paistnud olevat.
Ma likvideerin vaikselt vigu ja kaks eesootavat on kuidagi kummalised:
1) eelsüüteküünlad. Kevadel vahetasin ühe (silinder 5). Mõned nädalad tagasi surid aga koodide järgi teises silindririvis kõik 3tk (1, 2, 3). Pinged
on masina poolt olemas. Mul oli üks eelsüüteküünal varuks ja vahetasin hea ligipääsuga silinder nr1 oma - see oli tõesti läbi. Kas selline
kollektiivne ühe silindririvi eelsüüteküünalde hukkumine on tavapärane? Kas põhjustaja on äkki hoopis relee vms? Praegu annab küünaldele ootuspärase
4,7V.
2) tagurdamisandurid on kõik 4tk masina vaates "Open or Short to Ground" staatuses ning häält ei tee. Kui kerega tegelesin, siis mõõtsin ning
kõikidel olid 3 klemmi vahel sarnased (nullist ja lõpmatusest erinevad) takistused. Natuke kummaliselt käituvad (vist öeldakse "induktiivse
iseloomuga", kui takistust mõõtes multimeetri näit ülalt alla tuleb) ning kohm-des, aga olid sarnased. Mõõtsin ka üht uut - see omas takistust vaid
kahe klemmi vahel ning erinevat + käitus näiduna vastupidi (muutus lõpmatuseks). Ka dioodire˛iimis ahelat ei andnud. Mulle tundub, et andurid on
masinale pandud "augutäitena" mingid mittesobivad? Tagatuled on mõlemad B-osa, niiet ilmselt on tagaots kunagi liiklusõnnetuses pihta saanud.
Likvideeritud pisivead:
- juhipoolne küljepeegli klaas vahetatud ja soojendus toimib
- tagurdamis-summer vahetatud. Aitäh inseneridele, kes selle ligipääsu on tüütuks teinud 
- pihustite 1 & 4 tihendid (3tk) vahetatud. Kui kord igav hakkab, vahetan profülaktikaks ka ülejäänud silindrite omad. Ühele pihustile oli keegi
osav remontija pannud lahkelt lausa 2 õlitihendit, kuigi käib vaid 1 
Hooldamised, mis vaja samuti teha:
- kõrgsurvepumba rihma vahetus
- kiilrihma vahetus. Rullikud vajadusepõhiselt eraldi: võtsin ainult rihma, kuna pakutavates rihm + rullik komplektides on üks rullik mulle liigne:
mootoril 2 rullikut + pinguti, komplektides 3 rullikut + pinguti. Ülal paremal WP ja PS vahel mu mootoril rullikut ei ole, komplektid annavad. Loodan,
et sellest ei tule rihma pikkuse osas errorit ja 6PK2490 sobib ikka...
CE tuluke ei tööta. Kuidas seda lappida? Kellaplokk maha ning eeldatavalt LED asendamine?
Vigu loen nüüd VCDS klooniga. Paistab, et kodeerimisega see asi hakkama ei saa - aga müüja üritab veel midagi. Omamoodi fair oleks: kui tahad teha
enamat, kui litsalt vaadata, osta originaal. Samas isiklikuks kasutuseks pole vaja. ELM327 + CarScan app puristab aga viimasel ajal Dashboard jaotuse
osas ca 20 jaburat (nt "Ignition control cyl. 10 Short circuit to ground") või ka vähemjaburat Pending faulti ning sellega veakoode vaadata pole
mõtet.
|
|
|
13piisab
huviline
Registreerunud 06.03.24
Asukoht: Laagri pool Saku vallas
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 quattro-traktor, 0G 9-5 Aero, Vectra2000 4x4, Kadett GSi, '65 VW T1, M21406
|
postitati 24.01.25 12:49
|
|
|
Elavdan vaikset talveunes olevat foorumit 
(Audiclub foorum paistis '24 kevadel margifoorumi kohta vägagi elus. Ehk ärkab taas kevade tulles...)
KS pumba rihm vahetatud. LS-l 337 400km. See on mul juba kolmas kord sisselaske ämblikku maha võtta: esmalt sisselaske + EGR puhastamine, teisena
jahutussüsteemi õhutusvoolikukeste vahetus, nüüd KSP rihm. 2000km peale kole palju 
KSP rihma pingutusrullik oli "tihe" nagu uus - see teenib edasi. Karmilt õlist sisselaset vaadates ei taha ma teada, mis ollusega vahejahutid seest
kaetud on või palju seal midagi vedelat loksub... Kuna generaatoririhma vahetus paistab nõudvat stange eestvõtmist, plaanin ka need maha võtta ja
seest bensiiniga loputada. Ega plastvannid selle peale ometi minesta?
Panin prooviks võetud kaks uut parkimisandurit külge ja masinal kadusid seonduvad vead. ülejäänud vahetan järgmisel nädalal. Paistab, et olidki kõik
andurid kas katki või valed. Ka summer oli katki - kuidagi kummaline, et pmst kõik elemendid on saba andnud...
Masina jahutussüsteem teeb aga trikke. Kohati olen tundnud jahutusvedeliku lõhna (kui on olnud umbes linna ja palju kohapeal tiksumist) + olen peale
kallanud. Võimaliku väljapoole lekkena tuvastasin vaid paisupaagi üleajamise. Mis lõhnab ilmselt kas õhumulli või plokikaane(tihendi) järele? Puuduva
ca alla liitri jahutusvedelikuga kaasneb justkui tunduvalt jahedam salongi puhutav õhk ja "Coolant circulation pump -V50" viga.
Salongisoojendusel ka elektriline "radikas", niiet ilmselt on raske hinnata, kas jahutusvedelik üldse soojendab? Kas elektriline rakendub ka siis,
kui jahutusvedeliku seier ennast juba üle 50 liigutanud on või on see vaid cold stardil töös?
Tagaluuk tegi kümaga trikke: tahtis sulgemiseks jõudu ja vist jäi pirn põlema. Ilmaaegu lammutasin luugipolstri küljest - lukumehhanismil oli nn
nähtavas osas tarduv määre ja brake cleaneri näitamine tegi asja korda.
Igatahes to do listi lisandus pagasivalgustuse LED-le kolimine (hetkel ei olnud T10 pirne käepärast) ja äkki ka ühe-kahe pagasivalgusti lisamine: see
on koht, kus tootjad kipuvad tobedalt koonerdama.
|
|
|
ertu
huviline
Registreerunud 16.04.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: b5 1.8tq, b4 2.2tq
|
postitati 24.01.25 20:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 13piisab
Elavdan vaikset talveunes olevat foorumit 
(Audiclub foorum paistis '24 kevadel margifoorumi kohta vägagi elus. Ehk ärkab taas kevade tulles...)
Võimaliku väljapoole lekkena tuvastasin vaid paisupaagi üleajamise. Mis lõhnab ilmselt kas õhumulli või plokikaane(tihendi)
järele? |
Ei enam ärka, foorumid on üldiselt 10a tagasi välja surnud. Kes see ikka mingit kuiva teksti viitsib kuskilt leheküljelt vahtida, lihtsam on äpist
pilte ja videosid vaadata ning laike saada.
Paisupaak võib ka siis üle ajada, kui kork/tihend ei sulgu korralikult. Kas siis on tihend või anuma ava läbi. Nii vana auto puhul täiesti võimalik.
|
|
|
13piisab
huviline
Registreerunud 06.03.24
Asukoht: Laagri pool Saku vallas
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 quattro-traktor, 0G 9-5 Aero, Vectra2000 4x4, Kadett GSi, '65 VW T1, M21406
|
postitati 02.02.25 18:51
|
|
|
Noh - mu kogemuses ei pane jahutussüsteemi rõhu puudumine (st avatud kork või klapp) süsteemi üle ajama. Vanakooli masinad on lausa rõhuta ja ma olen
ka mitmeid rõhule disainitud süsteeme kas kergete lekete pärast (nt salongiradikas, mille vahetamine on mõnel pita) või ka lihtsalt vahetamata
voolikute puhul profülaktikaks kergelt avatud korgiga kasutanud.
Jahutussüsteem on aga ennast viimasel ajal viisakalt üleval pidanud. Eks näis, kas on tal ikka midagi häda.
Logiraamatusse:
Masina tehniline korrasolek hakkab looma ja pmst kogu mu käes olemise vältel armatuuris säranud jõulupuud on pühad lõppenuks kuulutanud 
Soonrihm on kah vahetatud. Võtsin pikema rihma ehk 2490mm, aga õige olnuks 2460mm. Pinguti jäi viimasesse kolmandikku ja rihmale jääb pikenemiseks
hinnanguliselt tagasihoidlik ca 1%. Vast kärab nii ikka mõne talve. Rullikuid ma ei vahetanud, aga paistis, et erinevalt KSP pingutist ei olnud neid
viimase rihmavahetusega vahetatud - kah midagi, mille vahetuse võiks paari-kolmekümne tuhande pärast (koos rihmaga) ära teha.
Loomulikult kirusin insenere, kes on teinud rihmavahetuse, mis mõistliku inseneritöö puhul oleks roadside repair, jaburalt töömahukaks asjaks, mida
tee ääres just ei tee: "eemalda stange+tuled+esitala ning sikuta radikad & co ettepoole, et pääseda rihmale ligi". Jabur.
Võrdluseks muistse aja VAG rihmavahetus, mis võtab loetud sekundid (videol ainult pealepanek eeldusel, et rihm jääb normaalselt pingutatuna /
reguleerida pole vaja): https://www.youtube.com/shorts/M6Zc2JGVIQ0

Veel said vahetatud 2 eelsüüteküünalt, mis kustutasid armatuuris vilkuva emission-tulukese vms.
2 parkimisanduri vahetamisega hakkas ka see piiksusüsteem tööle.
To do list, milles kõik madalam prio ja ilmselt ma enne masina suvepuhkusele minekut nendega ei tegelegi:
- sõitma asudes annab masin enamasti Parking Brake malfunction teate. Teatab ja rahuneb. Veakoode ei ole
- ESP tuluke süttib mingite tingimuste esinemisel. Veakoode ei ole
- 1.silindri klapikambrikaanel on kerge leke. Kunagine "osav" mehaanik on ilmselt pihustikatet liiga kõvasti pingutanud ja kaande pressitud
keeme-osa on välja liikunud. See immitsemine on masinal juba pikalt olnud - all olevale generaatorile on moodustunud "õlikorall"
- temp seieril puudub valgustus ja ka CE tuli ei tööta
- juhipoolse esitule meh reguleerimine ei tööta. Vihu sai paika korpuse asendit reguleerides
Endale meenutuseks: ca 337Mm läbisõidul on vahetatud pihustite 1&4 tihendid ning eelsüüteküünlad 1,2,3,5.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 03.02.25 15:59
|
|
|
Kui tihti on soov tee ääres sellel sajandil toodetud sõiduautol genekarihma vahetada? Lisades võrrandisse, et omal ajal oli tegu n.ö premium klassi
autoga.
|
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 04.02.25 09:12
|
|
|
Tervist!
Seoses:
Foorumiga - see on täpselt niipalju elus, kui ise oled nõus panustama(paljudel on lapsed, reaalelu jne), lisaks, saad alati klubiliikmeks hakata, seal
on palju huvitavaid autosi ja sisu, mida sa praegu ei näe huvilisena
Auto dünaamika-sportlikkuse-juhitavusega - C6 pole teab mis wrc-baasmasin, ei olegi sealt väga midagi loota. Pigem on ta mugavam otsesõidu ja
tänavapill, seda ka talvel. Kui tahta ülejuhitavust, dünaamilisust jne, siis oleks pidanud vaatama B8 poole, seal on quattro nelivedu esmakordselt
tagaveolisem. Noh, samasugune nelivedu oli B7 RS4 peal. Kaalujaotus kah pea 50/50, täislaetuna isegi tagaots raskem kui esiosa. Endal on selline V6
TDIQman, ja üldse ei kahetse.
Profiil - võiks olla ikka täitsa täidetud olla, keegi tahab ühendust võtta, alati kontaktid olemas. Jätad avatud inimese mulje kah
Auto kohta muidu - oled tubli, enamus poleks julgenud niimoodi lampi selga lennata autole, JAKSU ja JÕUDU! Kindlasti jälgin su teemat edasi...
Hoia siis edaspidi kah ikka peal,
veekaheksa
|
|
|
13piisab
huviline
Registreerunud 06.03.24
Asukoht: Laagri pool Saku vallas
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 quattro-traktor, 0G 9-5 Aero, Vectra2000 4x4, Kadett GSi, '65 VW T1, M21406
|
postitati 26.03.25 20:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: veekaheksa
Auto dünaamika-sportlikkuse-juhitavusega - C6 pole teab mis wrc-baasmasin, ei olegi sealt väga midagi loota. Pigem on ta mugavam otsesõidu ja
tänavapill, seda ka talvel. Kui tahta ülejuhitavust, dünaamilisust jne, siis oleks pidanud vaatama B8 poole, seal on quattro nelivedu esmakordselt
tagaveolisem. Noh, samasugune nelivedu oli B7 RS4 peal. Kaalujaotus kah pea 50/50, täislaetuna isegi tagaots raskem kui esiosa. Endal on selline V6
TDIQman, ja üldse ei kahetse.
|
Ohoh - see on mulle üllatus, et kõik üle esisilla rippuva mootoriga masinad (mu silmis Audi põhitunnus) ei olegi nose heavy-d. Ma pole ühegi S-ga
sõitnud ning olen isegi mõelnud, et mis on nende point - eeldades, et on raske ninaga. Kui aga see eeldus on vale, siis see küsimus pole küll
kohane...
Oma maamehe loogikaga kirjutan "igaks tööks oma tööriist" loogikale alla. Siinse teema "traktor" saigi eelkõige rahulikkuse tõttu ligi võetud: mul
õnneks viimaste aastate praktikas enda ja masina võimete ülehindamisi pole suurt olnud (ptui-ptui-ptui. Erandiks ainult siinne Audi... Meelitasin
külglibisemisse, aga libises liiga hästi ja riivasin tagauksega üht liiklusmärgi posti. Õnnelik õnnetusekene), aga paraku kipub nii olema, et mida
rohkem "driver's car", seda rohkem piiripeal sõitmist tuleb. Ning kui on sõitu piiril, eks juhtub ka selle ületamist - eriti just talvelibedaga

No ja nende lõbutsemistega on ka nagu ilma masinat nägemata 2,3keur masina ostuga - kõige hullemal juhul tuleb maha kanda 2,3keur. Mis õnneks ööund
häirima ei jää.
(kusjuures mu autofilosoofia on keskmise inimesega võrreldes veidi kiiksuga: nt mu kõige kallimad tehnikaostud on olnud robotniidukid ja mitte autod.
Autod on "expendible asset" )
Aga jah - filosoofia filosoofiaks.
Enne nn põhiteema juurde minekut paar konkreetsemat küsimust - ehk on kellelgi läbi käidud tee:
- kuidas vabaneda uste loksumisest? Loksuvad ülemisest hingest ja jupina tifti vms (nagu mu Opelitele ja VW-dele on pakutud) ei pakuta. Ülemise hinge
vahetus on netist leitava põhjal taas asi, mis paneb insenere kiruma: väidetavasti on nad suutnud sellest teha "eemalda hunnika armatuuri"-tüüpi
ettevõtmise, pannes ühe poldi seestpoolt. Ehk siis neid ma ilmselt vahetada ei taha.
- rooli keeramisel kostub kusagilt roolisambast suht rooli alt vilin / inin: mils seda teeb ja kas sellest saab lahti?
- miinuskraadidel (?) kostub ka sõites kusagilt kapoti alt juhi eest pööretest sõltuvat ininat. Tuvastatav eelkõige just pöörete muutumisel. Seda ma
ise küll leida ei looda, aga äkki on mingi known issue oma fix-ga?
Otsustasin proovida VAG grupi värskemat softi ja käisin vabatahtlikul callbackil: https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=193328&page=2#pid890126
Selle tulemus oli konfi puudumist kurtev masin ja mu VCDS klooni läbi pakutavat netist leitud 0000072 koodi ta oma 0000000 asemele ei aktsepteerinud.
Nüüd näen, et esindus on sisestanud hoopis 0011372 ja vana softiga on olnud hoopis 0011772.
Uue softiga mu käes umbes 6. käivitamisel kadus masinal poole sõidu peal alla 2k rpm igasugune jõud. Kohalt minnes tekib tahtmine uks lahti lüüa ning
jalaga hoogu lükata 
Kui 2k+ rpm võimsus tekkis, viskas tagant tõsise musta pilve välja. Panin masina seisma ja kurtsin esindusele, et asjad on halvasti ning nende tööst
tekkinud "Engine Control Module Incorrectly Coded" vajab parandamist.
Kuna esindus vaikis pea nädala, siis uurisin veel ka kord masinat ja tegin proovisõidu. Külmkäivitusel tundus justkui silinder või pigem isegi kaks
puudu olevat. Ca 30sek tühikäigul plödistas käigu ühtlaseks ning gaasivajutus ei tekitanud enam karpamootoritelt tuttavat vale segu või süüte
kinnitõmbamise efekti.
Täna käis masin esinduses ja sai puuduva konfi veast lahti. Miskipärast nähti seal ka MAF viga (mis allus kustutamisee ega taastekkinud) ning kodust
pärast nädalast seismist sõitma hakates oli mul veel ka imelik lausa limp modet tingiv justkui aastast 2005a pärinev "Boost Pressure Control Range
Not Reached" viga. Mille tekkimisaeg ei ole loogiline: masina kell oli õige ja eelnevad vead olid kõik kustutatud ja ka mitme käivituse järel
kustutatuks jäänud. Ehk siis müstika, kust see viga välja hüppas (?)...
Imeliku külalisena on end nüüd uue softi saamise järel ilmutanud senitundmatud vead "P0104 MAF - Intermittent", "P0101 MAF Implausible signal",
"P0299 Boost Pressure Control Range Not Reached" ja "P3135 Intake Manifold Runner Control Lower Stop not Reached". Kõik nad on tekkinud erinevatel
random aegadel, P0299 on olnud kahel korral, muud (vist) ühel.
Lõhnab aju enda või mingi a la massiprobleemi järele? Mehaaniline asi ju nii segaseid asju ei tee? Muidugi kõik vead on sisselaskeõhu / rõhu ümber...
Talvel kummitas masinat vahepeal ka "P0236 Turbocharger (TC) boost pressure sensor A/supercharger (SC) boost pressure sensor A - range/performance
problem" viga, mis justkui andurist ega lekkest ei tulnud ning mis taasilmus paar nädalat järjest igal käivitamisel (=limp mode ja pidin iga kord vea
kustutama), kuni ühel päeval kadus ja kadunuks jäigi. On siiani kadunud.
Kusjuures sõites "jõu tagasi saamisel selja taha ilmuv must pilv" on masinal kohati olemas, kohati mitte. Nüüd parandatud kodeeringuga liigub
justkui veidi paremini - 0-100kmh suudab kiirendada 9,5..10sek jooksul. Aga kohaltmineku jõuetus on jätkuvalt tunda, kuigi ei ole enam nii hull. No ja
ma olen vaid korra sõitnud - tont seda teab, mis nt homme teeb 
Igatahes - mida vaadata ja mida logida?
Kui masin väga lombakas oli, siis tegin mõned loadi (või throttle position) + MAP + MAF logimised. Need graafikule lööduna on taolised:
http://teet.luarvik.org/d/7911-2/Soit1_001.PNG
http://teet.luarvik.org/d/7909-2/Soit2.PNG
Pmst on graafikutel gaas põhjas kiirendamise üritamised koos käiguvahetustega @ 1800rpm. Esimene üritus kestab 27sek, teine 66sek. Rpm jagasin
graafikule mahtumiseks 100-ga. Esimeselt pildilt on eriti hästi näha, et teeb ühe käiguvahetuse @ 6sek ning järgmised 5sek on küll gaas põhjas, aga
suurt midagi ei juhtu. Kuni saab kriitilistest pööretest üle ja tekib jõud (2400rpm on äkilise rõhu + MAF tekkimise algpunkt. Ilmselt seal juba
kiirendus - lihtsalt VCDS logis on andmeid 1s intervaliliga).
Kuna full throttle puhul pole staatiline throttle position = 100 näit üldse huvitav, siis teisel pildil on selle asemel calculated load. Kas selle
hüppamine (full throttle) puhul on mingi masina või VCDS eripära? Hiljem kohapeal mõned korrad freezis, aga siis käitus ootuspärasemalt ja
gaasivajutusel "telliti jõudu".
Absolute pressure max näit on suurevõitu? On 240kPa, aga peaks ju sel mootoril olema 150..160? Samas näidud algavad 100-st (ka tühikäik), aga absoluut
peaks olema ikka alla normaalrõhu (100kPa) - seega VCDS poolt absoluutrõhuks nimetatav ei ole seda (ja on ca 80kPa kõrgem)? Kui nii, on rõhunäidud
loogilised.
Ega Audi mingeid käigukasti hoidmisi nt võimsuspiiranguna 1.käigule ei harrastanud? Opel nt Vectra/Calibra turbo puhul harrastas.
Igatahes - mida uurida ja mida logida? Ei tahaks masinat lombakana suvepuhkusele lasta - all on naastrehv, niiet suvel ei tee ma ka mingeid
proovisõite ega logimisi. No ja mis seal salata - talvepeetrist veidi lõbusamat sõitu pakkuv suve-Saab on juba niikuinii käiku võetud 
|
|
|
13piisab
huviline
Registreerunud 06.03.24
Asukoht: Laagri pool Saku vallas
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 quattro-traktor, 0G 9-5 Aero, Vectra2000 4x4, Kadett GSi, '65 VW T1, M21406
|
postitati 01.04.25 11:05
|
|
|
Kaks avastust ja fixi:
1) uksehingel on mingi määrdeava vms, mida katab polt. See polt tundub ka hinge pingutavat. Sain loksust lahti, kui lihtsalt poldikese kinni keerasin.
Häbiväärselt lihtne teema, mille võinuks kohe leida.
2) paistab, et ertul oli üleval paisupaagi üleajamise osas õigus - mul ajab mehiselt üle nii kork peal kui avatud korgiga ning kork ei tööta. Ei saa
aru, mis füüsika selle vedeliku sealt välja ajab (ja pole mul ükski masin ka seni tihedat korki nõudnud), aga nii lihtsalt on.
Aga põhiteema ehk "madalatel pööretel pole jõudu ja 2000+rpm tekib koos summutist väljuva suitsupilvega" teema on jätkuvalt aktuaalne.
Survestasin sisselaske: rõhulekkeid väljapoole ei ole (ühe pisikese coolerivooliku lekke leidsin ja likvideerisin). Küll aga lekib läbi EGRi, niiet ca
1bar ülerõhku kaob sisselaskest ca 10 sekundiga. On see normaalne? Ega seal kuumade gaaside puhul ju päris 100% lekkekindlust saavuta ning töötava
mootoriga on klapist teiselpool kah ülerõhk, mis muudab ehk pildi normaalsemaks?
Logisin kiirendust ja huvipakkuvad andmed on hallil taustal: http://teet.luarvik.org/d/7915-1/Kiirendus_data.JPG
Ma ei saa oma loogikaga päris aru, kas kahtlustada:
A) turbo madala pöörde geomeetria mittetoimimist. N75 klapp on elektriline ja käima pannes lükkab end kenasti teise asendisse. Samas madalal otsal ei
ole turborõhku ning actual ja requested saavad kokku ca 3000rpm peal
B) MAFi. Mis ei paista justkui olevat - erinevalt rõhust ei saavuta küll ka kõrgel pöördel requested valuet, aga tühikäigul on numbrid ju usutavad?
MAF-le näitasin puhastamiseks ka brake cleanerit - ei muutnud midagi.
C) midagi muud
Lõin asjad graafikutele ja et oleks paremini jälgitav, siis y-skaala kümnendlogaritmiks. Ka pöörded on logaritm, kuigi need võiks olla lineaarsed,
siis excel jonnib ja ei anna tagasi. Pöörded on vahemikus 800rpm..4000rpm, lillast joonest tagapool on lahtiühendatud N75 klapiga: siis on masin limp
modes (max pööded 3000rpm), aga kohalt läheb palju paremini minema, kui töötava klapiga:
http://teet.luarvik.org/d/7917-1/Audi_MAP_etc.JPG
|
|
|
|