madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 17.03.16 07:35
|
|
|
Kriuks rooli alt - korras.
Lugesin vanemaid analoogseid teemasid, aga üheski neist konkreetselt samasugust probleemi ega lahendusi ei leidnud.
Autoks on A6 C5 ja probleemiks see, et mingi hetk talve jooksul hakkas rooli keeramisel kostuma kriuks. Kostub kindlas punktis nii ühele poole kui ka
teisele poole keerates. Nii enam-vähem poole pöörde peal kostub kummine kriuks ja tagasi pöörates sama koha peal taas kriuks. Linna vahel sõites
muutub kiiresti häirivaks. Kriuksumine tundub kostuvat otse rooli alt, madalamalt ega kapoti alt ei tähelda midagi anomaalset. Helilt meenutab kuiva
kummi vastu kuiva kummi hõõrdumine, algselt vea tekkides pidasin seda jope käise vastu jopet liikumise heliks keeramise ajal, aga kahjuks nii lihtne
see pole. Millest siis alustada, kust viga otsima hakata ja viitab see mingile kindlale veale - ühes teemas mainiti roolilinti?
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 17.03.16 08:02
|
|
|
Ega varasemalt ise rooli ja roolilinti lahti pole võtnud?
|
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 17.03.16 11:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Ega varasemalt ise rooli ja roolilinti lahti pole võtnud? |
Ei, originaalrool on peal, saksast tulnud ja siin minu käes 2 aastat. Kriuksumine tekkis kuu-poolteist tagasi. Täpsustuseks lisan, et nii väga kindlas
punktis ikka ei kriuksu, lihtsalt mõlemale poole keerates kriuksub rohkemal või vähemal määral. Mingi hetk koha peal keerutades kadus üldse ära, aga
järgmine päev kriuksus nagu tavaliselt.
|
|
|
praanik86
huviline
Registreerunud 11.08.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C6 3.2Q
|
postitati 17.03.16 19:10
|
|
|
Mul C6´l sama viga, tundub tüüpiline olevat. Otsingut kasutades keegi midagi täpselt ei oska ka üheski teemas öelda.
|
|
|
Daem
huviline
Registreerunud 22.02.09
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 17.03.16 19:39
|
|
|
Oled kindel,et kriuks tekib salongis. Äkki sul alumise tagumise õõtshoova puks läbi. Oli enda C5-l sama jama ja salongi oli kosta, nagu oleks
roolilatt läbi, kuid selgus,et alumise õõtshoova puks oli läbi. 
Kas kriuks on selline , kui rooli keerad? 
|
|
|
sigaelmar
huviline
Registreerunud 25.08.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.03.16 19:47
|
|
|
Sõbra C5'l igatahes oligi roolilati viga kui kriuksus.
|
|
|
marha
huviline
Registreerunud 07.03.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.8T 110kW 2002
|
postitati 17.03.16 19:50
|
|
|
Paar kuud tagasi ajasin ka kummalist rooli kriuksu taga. Esisild sai mitu korda üle kontrollitud. Puksid korras, sarniirides määret piisavalt jne.
Siis tekkis vajadus salongis vasakul pool, armatuuri alt kate maha võtta. Kate maas jäin ka rooli sammast vaatama, tähelepanu köitsid liikuvad
liigendkohad, uhasin need wd-40-ga üle ning ennäe imet, kriuks kadunud ja pole siiamaani tagasi tulnud.
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 18.03.16 07:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Daem
Oled kindel,et kriuks tekib salongis. Äkki sul alumise tagumise õõtshoova puks läbi. Oli enda C5-l sama jama ja salongi oli kosta, nagu oleks
roolilatt läbi, kuid selgus,et alumise õõtshoova puks oli läbi. 
Kas kriuks on selline , kui rooli keerad? |
Ei, selline see kriuks pole. Väljast ja kapoti alt pole midagi kuulda, konkreetselt rooliratta alt kusagilt kostub. Ei ole terav krigin vaid just
selline kummine kiuks. Huvitava tähelepanekuna lisan veel juurde, et viimaste päevade plusskraadiste ilmadega kiuksus päris vastikult ja kõvasti.
Tänahommikuste miinustega sõitu alustades oli täielik vaikus ja alles siis, kui salong täiesti soojaks läks nii 10 minutit hiljem, alles siis hakkas
vaikselt mingitest kohtadest rooli keerates kiuksuma. 20 minutit stardist hiljem kiuksus juba kenasti. Seega kuidagi temperatuuriga ka seotud- soojaga
paisub ja külmaga kahaneb.
|
|
|
argo342
huviline
Registreerunud 29.11.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.03.16 08:08
|
|
|
Mul täpselt sama teema aga pole veel kahjuks jõudnud asjasse väga süveneda. Ma loodan et vaja kuskilt ainult õlitada ☺
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 27.03.16 12:21
|
|
|
Täna kuulasin hoolega seda kiuksumist ja üritasin allikat kindlaks teha. Avastasin, et kiuksumist(meenutab kõige rohkem helilt kapiust, mille hinged
õlitamist tahaksid) kostub ka kapoti alt roolilati kandist või kohalt, kust rool läbi tulemüüri tuleb. Google otsing eriti abiks pole olnud, enamjaolt
lahatakse C6-te roolikigisemist, mis helilt ega intensiivsuselt minu omaga ei sarnane, pealegi paistab see C6-te probleem tekkivat külmaga, minul aga
soojaga. Eks vaatan täna veel juhi jalge kohal oleva plastiku taha ja äkki saab sealtkaudu midagi selgemaks. Suht tüütu on ikka sellise "viiuliga"
linna vahel kärutada
Rocket, mainisid rooli ja lindi eemaldamisega seotut, mida täpsemalt silmas pidasid ja mis võib seal valesti minna ning häälitsema hakata? Roolilint
võib ka kummist kiuksu teha?
Kapoti all ummistunud äravoolude tõttu salongi valguv vihma/sulavesi saab millistest aukudest salongi valguda? Ennem kiuksuma hakkamist avastasin ca
2kuud tagasi, et juhi matialune ligamärg(teised olid kuivad). Kuivatasin ära ja vaatasin äravoolud üle, rohkem pole märjaks läinud. Võib see asjaolu
kuidagi seotud olla kiuksumisega?
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 27.03.16 12:45
|
|
|
Roolilint kummist kiuksu ei tee.
Kui ESP'ga autodel lüliti pisut viltu peale läheb, siis võib roolilindi pöörlev osa hakata vastu välimist korpust hõõrduma.
|
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 27.03.16 13:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Roolilint kummist kiuksu ei tee.
Kui ESP'ga autodel lüliti pisut viltu peale läheb, siis võib roolilindi pöörlev osa hakata vastu välimist korpust hõõrduma. |
Tänan, see asi on siis välistatud, võtsin rooli maha hommikul ja seal all tundus kõik korras olevat. Nagu mainisin, kuulsin seda heli ka kapoti alt.
Eks sukeldun rooli alla juhi jalge juurde ja annan teada, kas miskit avastasin.
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 27.03.16 16:27
|
|
|
Minu asi lahenes. Keda tulevikus sama asi vaevab, siis ühe võimaliku põhjusena nagu siin eespoolgi mainiti, võib vaadata üle roolivarda tulemüürist
läbimineku koha. Kui pedaalide kohalt plastiku eemaldasin, hakkas kohe silma roostene rõngas seal läbimineku kohal ümber varda. Ka liigendi peal oli
näha kohati roostekirmet. Tundub, et ummistunud äravoolu tõttu kapoti all, leidis vesi tee kuidagi salongi kohast, kust sinna tilkuda sai. Igastahes
sai asi korralikult WD40 leotatud ja paksu määrdekihi selga. Vaikseks ta jäi. See siis C5 korral, C6-tel miskine muu sündroom.
|
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 28.03.16 17:11
|
|
|
Naljakas küll, et 12-aastase C6 eksisteerimise ajal (kriuks vb 8+a) pole keegi suutnud konkreetset viga tuvastada.
Külmaga tekib, soojaga kaob. Ega C6 omanikud polegi kuigi altid seda viga otsima ja parandama, kui iseenesest kaob st "viga pole".
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 28.03.16 18:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: end3l
Naljakas küll, et 12-aastase C6 eksisteerimise ajal (kriuks vb 8+a) pole keegi suutnud konkreetset viga tuvastada.
Külmaga tekib, soojaga kaob. Ega C6 omanikud polegi kuigi altid seda viga otsima ja parandama, kui iseenesest kaob st "viga pole".
|
See on kummaline tegelikult küll. Kui youtube-s neid C6-te kriuksuvaid roole vaadata/kuulata, siis helilt on need samasugused enamasti. Ehk siis mingi
konkreetne viga. Imestan, et tootja pole võtnud auasjaks seda välja selgitada. Siin foorumis on ju ka teemasid, kus mehed vahetavad pumpasid,
taastavad/vahetavad latte ja ikka ei midagi. Jutt käib ikka arvestatavatest summadest sellisel puhul. Eks inimeste valulävi on ka erinev, mõnda ei
morjenda see krigin, teist ajab suisa hulluks.
|
|
|