siidiussijupp
huviline
Registreerunud 06.10.14
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.01.16 08:00
|
|
|
ECON nupu asend
Arusaamatuks jääb,kas see ECON nupu sisselülitusel,et tuluke nupus pöleb,on kliimapump järelt ära vöi järgi lülitatud??Soovitatakse niikui talvel
söita nii,et see tuli pöleks ja kliimat taga pole,kas olen öigesti aru saanud ja kas nii on öige??Tänud
|
|
|
raimo21
huviline
Registreerunud 21.08.09
Kasutaja on eemal
Auto: A6
|
postitati 13.01.16 08:07
|
|
|
Tuli põleb: Ei tööta suvel kliima, miinus kraadidega lülitab välja webasto või muu lisa soojenduse.
Tuli ei põle: Töötab suvel kliima ja talvel webasto või muu lisa soojendus.
Econ nuppust peaks foorumi logo tegema, kus on väikselt kirjas, mis mida teeb. Sama küsimust aina esitatakse siia.
Teiseks võiks inimesed auto kasutusjuhendi läbi lugeda
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 13.01.16 08:08
|
|
|
Kui põleb, siis kliimapump üldjuhul ei rakendu.
|
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 13.01.16 08:10
|
|
|
Lisaks siia, et nullilähedaste või madalamate välistemperatuuride juures lülitatakse kliimakompressor niivõiteisiti auto poolt välja.
|
|
|
|
etsihel
huviline
Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.01.16 10:01
|
|
|
Kas econ nupp mõjutab ka B5 3x jahutusvedeliku küünla tööd seal flantsi sees? Pole aru saanud et soojaks lähevad, samas sügisest saadik sõitnud econ
nupp sees.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 13.01.16 18:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: etsihel
Kas econ nupp mõjutab ka B5 3x jahutusvedeliku küünla tööd seal flantsi sees? Pole aru saanud et soojaks lähevad, samas sügisest saadik sõitnud econ
nupp sees. |
Nagu enne mainiti ei tasu seda nuppu sees hoida kuna nagunii ei tööta pump. Võivad väljas olla kull kuna näiteks kütusel töötav lisasoojendi on väljas
kui eco sees on.
|
|
|
joost
huviline
Registreerunud 16.09.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.01.16 19:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Lisaks siia, et nullilähedaste või madalamate välistemperatuuride juures lülitatakse kliimakompressor niivõiteisiti auto poolt välja.
|
Kas oskab keegi öelda, miks see Audidel sedasi programmeeritud on? Ja mis temperatuuri juures see juhtub?
Kliimakompressori töö ei ole ju ainult külma toota, vaid toimib see ka edukalt niiskuse eemaldajana. Talvel, kui autos on mitu lumiste riiete ja
märgade jalanõudega reisijat, siis oleks kliima väga vajalik, aga kahjuks ei saa seda tööle sundida.
Mõne sundkliimaga autoga talvel sõites tõmbab klaasid kohe aurust puhtaks. (Mercedestel näiteks selline võimalus)
Lisaks veel see, et kui ikka 2 kuud on külma ja AC ei rakendu, siis istub freoon ainult ühes kohas, mistõttu süsteemi tihendid jäävad kuivale ja
suurendab lekkimisvõimalust.
Kood: | Air
conditioning is also an important tool to help you maintain your visibility through the winter months. It doesn’t just cool the air in your car – it
dries it too.
That means using the air conditioning removes moisture in the air, which is particularly useful in the winter. It helps to keep your windscreen and
windows clear – so if you’re steaming up, turning the air conditioning on will help enormously, and it can help clear mist from the glass sooner,
enabling you to set off with clear screens earlier than you otherwise would. |
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 13.01.16 20:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: joost
Kas oskab keegi öelda, miks see sedasi Audi poolt programmeeritud on? Ja mis temperatuuri juures see juhtub?
Kliimakompressori töö ei ole ju ainult külma toota, vaid toimib see ka edukalt niiskuse eemaldajana. Talvel, kui autos on mitu lumiste riiete ja
märgade jalanõudega reisijat, siis oleks kliima väga vajalik, aga kahjuks ei saa seda tööle sundida.
|
Ma päris detailselt ei tea, aga see on seotud sellega, et vesi miinuskraadidega jäätub. Konditsioneeri töötamisel tekib kuhugi niiskust, mis jäätudes
ilmselt võib mingeid probleeme tekitada.
|
|
|
joost
huviline
Registreerunud 16.09.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.01.16 20:29
|
|
|
Täitsa õige. Otsisin seda teemat pikalt Googlest ja leidsin ühe väga informatiivse jutu. Keda vähegi kliimasüsteemi füüsika huvitab, siis huvitav
lugemine!
http://www.audiworld.com/tech/misc2.shtml
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 14.01.16 08:08
|
|
|
Pole teab mis tark lahkamaks sügavuti A/C tööd, kuid kõikidel Audidel (C3, C4, C5), milledega olen liigelnud ja mis on omanud A/C-d ei ole kunagi
teadlikult ECON nuppu talviste sõidutingimustega e. külmade ilmadega, näppinud. Süsteem on AUTO re˛iimis, vajadusel lülitatud esiklaasile puhuma. Kui
jahedasse kabinetti on sisenenud tervisest pakatavaid inimkehi, on vahel klaasid uduseks tõmmanud küll (hingamine, riiete niiskus jne.), kuid see on
kadunud suhteliselt kiiresti. Kaks persooni + neljajalgne sõber tavaliselt klaasidele eriti kondentsi ei ole tekitanud.
Samas on liikluses näha aga suhteliselt palju tehnikat, mille juht on nagu tankist, s.t., väljavaateks on labakuga esiklaasile tehtud väike pilu,
mille vastu on surutud nina ja ehmunud silmad. Ülejäänud klaasidest väljavaade on rohkem oletuslikku laadi, selgelt näha pole midagi. Ei ole uurinud,
kas neil masinatel puudub A/C või ei osata seda kasutada.
MIs lisasoojendusi v seadmeid kaasaegsetel Audidel talvel sisselülitatud ECON nupp välja lülitab, ei tea, eeskätt on ECON siiski ökonoomitamiseks
palaval ajal, sest töötav kompressor võtab mootori võimsusest maha ca 5-6kW (v.o. ka rohkemgi), mis sõltuvalt mootori litraa˛ist (+ turbo +
sõidustiil) mõjutab kütuse kulu, mis võib ulatuda mitme ltr-ni 100 km kohta + .
Kuna Audidel lülitub kompressor välja nagunii +5C allapoole, ei lisa ECON sisselülitus mingit effekti v.a. raskendatud niiskuse eemaldamine
salongist, järelikult ei ole seda mõtet ajaviiteks mudida.
Kui on soovi, tehke inimkatse - istuga 2-3-kesi jahedasse autosse, millel puudub üldse kliima, siis autosse, millel on ECON sisse lülitatud ja lõpuks
autosse, mille kliima on AUTO re˛iimis. Võrrelge, kui kiirest saavad klaasid kondentsniiskusest puhtaks.
Või sõitke -10- -15C pakasest sooja maa-alusesse parklasse ja võrrelge, kui kiiresti klaasid puhtaks saate erinevatel autodel (non A/C, ECON in, AUTO
in). AUTO asendis rakendub mõne aja pärast tööle ka kompressor, mis veelgi kiirendab kondentsi kadumist klaasidelt.
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 14.01.16 09:02
|
|
|
Natukene parandaks eelnevat juttu.
A/C aitab tegelikkuses salongist niiskust eemaldada AINULT SIIS, kui A/C kompressor TÖÖTAB, s.t. soojal ajal. Külmal ajal on see ei toimi, e on
silmapete (usud seda, mida tahad uskuda). Olgugi, et siiski nagu kuivataks paremini. Võimalusel korraldan katse.
Kuna asja selgitas kodanik, kes antud asjaga (kliima rem, täitmine jne.) otseselt tegutseb ja juba pikki aastaid, usun tema juttu. Sain ise ka paari
cm jagu targemaks!
Kuna kliima töötab ainult siis, kui süsteemis on nõutav rõhk, aga jahedas gaas ´´tõmbub kokku´´ ja teatud temperatuuril üldse veeldub, vastavat rõhku
süsteemis ei ole ja automaatika ei lase tehnikal rakenduda. Isegi manuaalselt lülitades ei hakka kompressor tööle, puudub rõhk süsteemis. Kui
süsteemis puudub vajalik rõhk soojal ajal, kliima ikkagi ei tööta, olgugi et kõik nupud on sisse lülitatud ja tuled-viled toimivad. Proovige, kas
puhub suvel külma, kui süsteem tühi v rõhk madal.
To: 100
Kliimasüsteemis on selline element, mida nimetatakse receiver-dryer (koguja-kuivati, Audidel parasjagu suur alumiinium silinder). See eemaldab
süsteemist niiskuse.
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 14.01.16 18:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: sir-mac
To: 100
Kliimasüsteemis on selline element, mida nimetatakse receiver-dryer (koguja-kuivati, Audidel parasjagu suur alumiinium silinder). See eemaldab
süsteemist niiskuse. |
Seega kuhugi peab ta selle niiskuse koguma ja eemaldama vee kujul ja eks see vesi võibki siis ära külmuda.
|
|
|
Tarmo_j
huviline
Registreerunud 12.05.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 3,0tdi 2004a
|
postitati 14.01.16 20:37
|
|
|
Aga mis siis viga võib olla kui auto ise viskas selle Econ tule põlema ja ära seda kustutada ei saa.
Kust otsast seda peaks lahkama hakkama ?
Kas peaks hakkama viga otsima sellest rõhuandurist või kuskilt kaugemalt ?
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 14.01.16 21:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tarmo_j
Aga mis siis viga võib olla kui auto ise viskas selle Econ tule põlema ja ära seda kustutada ei saa.
Kust otsast seda peaks lahkama hakkama ?
Kas peaks hakkama viga otsima sellest rõhuandurist või kuskilt kaugemalt ? |
Kõigepealt arvuti külge, mis näitab sellisel puhul veakoodi. Kas rõhk madal, kõrge või andur vigane vms.
|
|
|
|