jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 28.04.05 11:28
|
|
|
Küsimus turvavööde seisukohast.
Olen juba aastaid tähelepannud automüügikuulutustes on selline asi sees nagu turvavööde eelpinguti? On see mingi spetsiifiline lisa, mida ma näinud
pole?Nii palju kui mina neid omanud olen ja teistel näinud on turvavööde kõrguse reguleerimine,kas jookseb vöö sul üle lõusta või nii nagu peab.Või
mõeldaksegi seda kõrguse reguleerimist?Siis sellisel juhul on paljudel autodel see ja spetsiifiliseks lisaks seda küll lugeda ei saa, nagu näiteks
armatuuris olevat kompuutrit,mida vähesed omavad.
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.04.05 11:40
|
|
|
Eelpinguti on ikka sellise funktsiooniga, et avarii hetkel mitte ei jookse sul rihm edasi ja järsu löögi peale ei lukustu vaid tõmmatakse rihma
automaatsel pingule rohkem, et inimene vastu istet võimalikult oleks.
Ma omal käigukasti maha keerasin siis seal all jäid jalgu ilgelt miskid neli erineva paksusega trossi millede kohta hiljem kuulsin, et need seal
miskit selle eelpingutiga seoses ka on.
|
|
|
|
totu
huviline
Registreerunud 11.01.05
Asukoht: keila
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,6 V6
|
postitati 28.04.05 11:42
|
|
|
Turvavööde eelpingutit sa ei näegi,sest ta on sul kuskil seal all peidus!!!ta ülessanne on et avarii hetkel ta rakendub ja tõmbab sind istmesse
paika!!!!!Parandage kui eksin
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 28.04.05 11:52
|
|
|
Kui see on Procon-ten süsteem siis see ongi see eelpinguti?Ja sihuke süsteem peaks juba standardis peal olema uuematel.
|
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 28.04.05 11:53
|
|
|
Vähemalt Audidel on selle nimi Proconten. Kui mootor ja käigukast kere suhtes liikuma hakkavad, siis tõmmatakse rool eest ja turvavööd pingule.
Vähemalt nii olen mina aru saanud.

Ulvar
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 28.04.05 15:03
|
|
|
Kuidas teada saada, kas autol on see eelpinguti peal või mitte? Mis aastal seda Audidele üldse panema hakati ja millal standardvarustusse tuli?
|
|
|
mihkel
huviline
Registreerunud 27.12.04
Asukoht: haapsalu<->tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: seat leon
|
postitati 28.04.05 15:14
|
|
|
minu 91. aasta toodetud B4-l on see ka peal
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 28.04.05 15:17
|
|
|
Kuidas teada said? Ka nende trosside järgi vaatasid või mingil muul moel?
|
|
|
statix
huviline
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: Tallinn-Elva-Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B4;B2;Yaris
|
postitati 28.04.05 15:24
|
|
|
minu omal on ka peal, ja teada sain niii:
*tagaaknal tehase kleps
*kakud rooli all oleva katte maha ja siis peaks tross näha olema
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 28.04.05 15:26
|
|
|
Trossid lähevad turvavööde kinnituste külge ukse posti sisse ja samamoodi ka roolisamba külge. Ning alt on nad seal kusagil käigukasti ümber
"U"-kujuliselt.
Minu 88a 200-l on see süsteem ka peal. Kusjuures paljudel on tagaaknal kiri "procon-ten".
|
|
|
V200
huviline
Registreerunud 11.09.04
Asukoht: Los Angeles
Kasutaja on eemal
Auto: A6 2,6 Q, A4 1,8 T Multitronic, A4 1,8 TQ Avant Tiptronic, S4 3,0 TQ S tronic, Tesla S 85 kWh
|
postitati 28.04.05 15:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kaits
Kusjuures paljudel on tagaaknal kiri "procon-ten". |
Ahhaa, selline kiri tuleb kuskilt tuttav ette küll. 
|
|
|
Henri
huviline
Registreerunud 06.03.04
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.04.05 17:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ulvar
Vähemalt Audidel on selle nimi Proconten. Kui mootor ja käigukast kere suhtes liikuma hakkavad, siis tõmmatakse rool eest ja turvavööd pingule.
Vähemalt nii olen mina aru saanud.

Ulvar |
Seda ma mõtlesingi, et miks mul rooli all tross jookseb, tänks!
|
|
|
john
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Tallinn - Helsink
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 90 GTO, Audi 90 Treser, Audi 200 Quattro, El Camino 5.7
|
postitati 28.04.05 17:44
|
|
|
Kui turvavõõd äkkiliselt tõmmata siis saad teada mis see on...
|
|
|
|
totu
huviline
Registreerunud 11.01.05
Asukoht: keila
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,6 V6
|
postitati 29.04.05 08:20
|
|
|
Minuteada kõigil ei ole trossidega!!!!!Paljudel on see lõhkelaengutega!!!kui avarii teha siis on pärast autos püssirohu põlemise haisu
tunda!!!!!!!minu 94 a a100-l on laengutega!!!!!
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 02.05.05 09:53
|
|
|
Antud asja siiski lisaks ei nimeta,see on ikka ohutuse tagamiseks süsteem(samas võib lisadesse panna et autol on uksed küljes).Neid trosse näeb kui
kapoti alla vaatad ja roolilati all on trossi kinnitused.Aga kuidas ta selle lõhkelaenguga paika on pandud?Mingi julm pürotehnika,mis rooli eest ära
tõmbab et mitte peakoluga vastu rooli põrutada.Päris uuemates vast enam seda siiski ei kasutata,paistab et selle on väljavahetanud turvapadjad,või
siiski esineb ka selliseid 1+1 kombinatsioone.Aga sellel poleks siis mõtet,kui turvapadi sul eest ära tõmmatakse.
|
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
postitati 02.05.05 10:03
|
|
|
Uuemates on pürotehnilised enamasti, tross on vanem teema.
Ja vanasti ja ka tänapäeval on tegu siiski tihtipeale lisaga. Nagu võid valida 1-6 turvapatja võid valida ka eelpingutiga vööd.
|
|
|
|
kaljukoll
huviline
Registreerunud 26.04.03
Asukoht: jõgevamaal
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 Avant 2,5 TDi;Kawasaki kvf 4x4
|
postitati 02.05.05 10:14
|
|
|
rool ei liigugi kuskile kui pürotehnika paugu teeb- püro tõmbab sind lihtsalt istmesse , kõvema litaka puhul jookseb moto kere alla ja roolisammas
murdub
|
|
|
totu
huviline
Registreerunud 11.01.05
Asukoht: keila
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,6 V6
|
postitati 02.05.05 14:43
|
|
|
olen eelmise postitusega täiesti nõus turvavööde eelpinguti on ikka mõeldud
selle jaoks,et ta tõmbab sind natuke ennem kui turvapadi avaneb istmesse paika ja siis avaneb padi!!!muidu on oht saada padjaga ta avamise hetkel
vastu hambaid ja ma arvan et see ei ole hea tunne parandage kui eksin
|
|
|
allans
huviline
Registreerunud 24.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.05.05 14:56
|
|
|
kui istud normaalselt istmes, avaneb padi enne kui sa paigast liikuma hakkad.
|
|
|
Hannespoiss
huviline
Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.
|
postitati 03.05.05 19:01
|
|
|
Mul 92 a audi 100-l ka olemas. kleps käsipiduri juures,käetoe all asuva laeka eesotsas. V200, vaata äkki sul ka seal.ise ka enne ei märganud, kui
otsima hakkasin.
|
|
|
AndresS
huviline
Registreerunud 08.08.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: E53 & E46 & E36 & E30
|
postitati 03.05.05 20:31
|
|
|
Ühesõnaga.
Vanemate Audide Proconten'ist on siin juba räägitud.
Enamikes tänapäevastes sõiduautodes kasutatakse ikkagi pürotehnilise eelpingutiga turvavöid. Eesmärk on tõmmata inimene veel enne tema
liikuma(lendama)hakkamist istmesse korralikult kinni. Nii ei jõua keha kiirust koguda enne, kui turvavöö ta kinni püüab (näiteks kui on talvel paks
kohev sulejope seljas). Laeng on mõistliku suurusega. Ei maksa karta, et eelpingutus hinge kinni või ribid sisse tõmbab. Turvavöö linti tõmmatakse
rulli spindlile tagasi ca 20cm
Enamik praegu ja ka viimaste aastate jooksul müüdavaid Audisid peaks olema varustatud eelpingutitega turvavöödega. Vähemalt esiistmed. Popimates on
kõik rihmad eelpingutiga. Seega lisaks seda varsti enam nimetada pole paslik. Aga vanemate autode puhul pole eelpingutiga vöö reegliks. Kuna töötan
ise asjale lähedal, on näiteks minu '96 A4 turvavöö joonisel mitmeid mudeleid, sealhulgas eelpingutiga rulliga ning eelpingutita rulliga esirihmad.
Eks neid komplekteeriti vastavalt airbagi ja muu varustuse hulgale.
Eelpingutusfunktsioonile lisaks on tänapäeva rihmadel veel palju imenippe. Alates lapseistmekinnitusfunktsioonist (KISI) kuni adaptiivsete
koormuspiirajate ja inimese parameetreid tuvastada aitavate anduriteni. Aga see pole enam see teema 
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 05.05.05 15:03
|
|
|
Siia teemasse on vast sobilik mainida ka seda, et lisaks nendele eelpingutitele saab ka ise ühteist ära teha, et õnnetuse ajal litakas väiksem
oleks.
Nimelt peale rihma peale panemist tuleks see ka pingule tõmmata ja paksud puhvis riided enne seljast võtta. Samuti ei tohiks rihma alumine osa üle
naba joosta (istmes lösutades), vaid ikka ümber vaagnaluu.
Ulvar
|
|
|