Ei ole küll mingi spetsialist igasuguste mõõtmiste alal, aga enda 4,2 (S6 2000.a.) oli hiljuti analoogne viga. Lasin huvi pärast arvuti taha ühendada,
et leida põhjus, miks tühikäik külma mootoriga kergelt lainetab. Mäletamist mööda näitas mingit pisikest anomaaliat- oli vist lambda bank 2. Viga
kustutati, mõõdeti lambdade toimetamisi. Kõik oli justkui OK. Ja siis hakkas üks lambda jamama- tühikäigul kadus, pööretel töötas. Ja tühikäik läks
väääga hulluks. Kuna viibisin ise kõrval, selgitati kogu protsessi olemust selliselt, et sain ka aru, mis ja kuidas. Aga miks- see selgus siis, kui
mootorit ergutati aerosooliga, algul õhuvõtu kaudu (pöörded tõusid kergelt, käik läks mõneks sek ühtlaseks, seejärel hakkas taas rabelema) pärast aga
pihustati karterituulutuse klapi avadesse. Klapp kaputt! 20 min pärast oli paigaldatud uus klapp ja kõik oli korras- ei mingit lainetust, rabelemist,
TK rahulik. Tühikäigul imes niivõrd palju lisaõhku, et üks lambda läks lolliks.
Küünlaid ei ole torkinud, katid all originaalid. Ja kui on paigaldatud universaalid, mis vastavad mootori kubatuurile, ei peaks need ka midagi
mõjutama. Kindlasti võib keegi vastu vaielda. Aga kuna 2,8 on paigaldatud universaalid, pole 9 aasta jooksul ise küll kogenud mingeid muresid tänu
nendele.
Ja lambdasid on sellel aastakäigul kaks.
|