teg900
huviline
Registreerunud 05.09.09
Asukoht: otepää
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.12.14 22:59
|
|
|
A4 Q õõtsad määritavaks
Tere. Kuidas kõige paremini ja lihtsamalt teha A4 Q 97a.esi õõtsad määritavaks nipplitega. Oodatud kõik arvamused head ettepanekud ja asjalik
kriitika.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 26.12.14 00:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teg900
Tere. Kuidas kõige paremini ja lihtsamalt teha A4 Q 97a.esi õõtsad määritavaks nipplitega. Oodatud kõik arvamused head ettepanekud ja asjalik
kriitika. |
Pane 300 euri eest Lemförderid alla ja unusta see õõtsateema. Võid enne paigaldust veel määret ka juurde panna.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 26.12.14 07:07
|
|
|
Ülevaatustele selliste õõtsadega asja pole. Lisaks kuhu Sinu arvates see määre tolmukatte alt kaduda saab? Võta klamber lahti tolmukatetel, topi
määret täis parasjagu nii palju, et masina külge tagasi pannes tolmukatet lõhki ei pressi ja sõida rahus. Ma olen seda kõigi tutikate liigenditega
teinud, kuna mõne toote olen praktiliselt kuivana leidnud (hernetera suurune piisk määret on katte all) sõltumata masinast, mudelist või varuosa
tootjast.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
teg900
huviline
Registreerunud 05.09.09
Asukoht: otepää
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.12.14 07:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Ülevaatustele selliste õõtsadega asja pole. Lisaks kuhu Sinu arvates see määre tolmukatte alt kaduda saab? Võta klamber lahti tolmukatetel, topi
määret täis parasjagu nii palju, et masina külge tagasi pannes tolmukatet lõhki ei pressi ja sõida rahus. Ma olen seda kõigi tutikate liigenditega
teinud, kuna mõne toote olen praktiliselt kuivana leidnud (hernetera suurune piisk määret on katte all) sõltumata masinast, mudelist või varuosa
tootjast. | Tean A6 mis on nipplitega ja ülevaatuselt sai ka ise üle vist. Määre mis üleliigne tuleks välja sõrme vahelt nagu vojal
aga äkki ei tule ka see oleneb kummi kujust.
|
|
|
yanekk
klubiliige
Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.
|
postitati 26.12.14 13:21
|
|
|
Tsitaat: | Tsitaat: | Algselt postitas: teg900
| Tean A6 mis on nipplitega ja ülevaatuselt sai ka ise üle vist. Määre mis üleliigne tuleks välja sõrme vahelt nagu vojal aga äkki ei
tule ka see oleneb kummi kujust. |
Kas kogu see keberniit selle juures ja ajakulu on nagu niisama?
Nagu juba öeldud, osta uus komplekt ja asi unustatud.
|
|
|
|
janno177
huviline
Registreerunud 17.03.13
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Q 2.5TDI 110kw
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 27.12.14 10:52
|
|
|
Ülemiste öötsade läbilöögi puksi ots eemaldatud ja asendatud nipliga, tore "üllatus", kui miskil põhjusel süsteem käib põhja ja nippel vaatab
mootoriruumist vastu.
Kas olete kindel, et tolleste puurimiste ja keermestamistega ei satu metallipuru munakukoopasse?
Ilmselgelt lihtsam on siiski kummikatete eemaldamine ja määrimine. Tegu ei ole nöukaaegsete sharniiridega, kus nipli kaudu määriti ja sai nipli
keeramise teel omakorda munaku kausse kokku suruda lõtkude minimaliseerimiseks.
Tegu pole ju defitsiitsete asjadega, et näha sedavõrd palju vaeva kestvuse parandamiseks, odavat junni see igaveseks nagunii ei muuda ning samuti tore
üllatus, kus puurid, keermestad ja möllad ning siis avastad, et deem, sharniiri koonus ei sobi.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
reizor
huviline
Registreerunud 26.01.10
Kasutaja on eemal
Auto: Õnnetud S6 2.2T, S6 4.2
|
postitati 28.12.14 05:48
|
|
|
Mul tekkis küsimus, et palju see määrimine ja mässamine reaalselt õõtsade eluiga tõstab ?
|
|
|
ultra2005
huviline
Registreerunud 16.05.06
Asukoht: Tallinn & Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 C4 Avant (1992.a) 2,0 85 Kw AAD/AXP - Manual + AUDI A6 C5 Avant (1998.a) 1,8T 110Kw AEB/DHW - Manual
|
postitati 28.12.14 22:50
|
|
|
Viimasel ajal päris mitme tuttava jutu põhjal on isegi sellesse nö metalli konditsioneeri väike usk tekkinud. Seega siis enne uue käändmiku alla
keeramist kummi veidi avatumaks tõmmata. Algul süstlaga (mitte läbi kummi süstides vaid ikka avatult) seda metalli konditisoneeri ( vedelat) sisse
lastes ja munakat liigutades ning hiljem roheline liitium määre takka ning kumm paika tagasi. Mingeid nipleid pole kunagi aretanud ega hakka ka
tõenöoliselt seda tegema sest see pole minu silmis seda nussi väärt. Enda poolt sisse määritud hispaanlaste RTS-i komplekt on nüüdseks olnud auto all
ca 3 aastat ning lõtkusid pole tekkinud. Aasta keskmine läbisõit on ca 13 000 / km ning pool sellest on Tallinna teed mille kohta paljud on väitnud,
et Pealinna poistel läheb Vag grupi esisillas juppe nagu leiba. Julgen siinkohal vastu vaielda ning eks omajagu ole veermiku lagunemises ikka juht ka
süüdi. Mina olen enda liikumistrajektoori valinud sellise kus on kõige vähem löökauke ja seda valikut on võimalik paljudel juhtudel enda jaoks teha
isegi kui see võrdub paar kilomeetrit pikema sihtpunkti jõudmise näol.
XZN M16
|
|
|
|
janno177
huviline
Registreerunud 17.03.13
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Q 2.5TDI 110kw
|
postitati 28.12.14 23:30
|
|
|
Ei ole veel mina näinud, et mõnel ülemine sarniiri löögikumm oleks kuhugi vastu käinud. Tahangi proovida kas eluiga muutub pikemaks. Audil VW Skoda
millel selline sild all on. Kuluvad kõige rohkem ülemised, esimesed õõtsad. Panin erinevad tootjad endale ja lõin määret sisse näis kas kestavad üle
aasta. Kuidas peaks kummi alla pandud määre teiselepoole munakat jõudma? Kus tast kasu ka oleks. Sarniir hakkab loksuma sellepärast, munaka ümber
olev plastik jääb kuivaks ja hakkab kuluma. Kaua kestab? Eks näis. Töötan ise remondi ettevõttes ja näen igapäevaselt kuidas sarniirid läbi lähevad.
Küll ta ikka ära tasub peavad kauem vastu. Tegemine läks 15 euri nipplite näol. Oma aeg tasuta käes.
|
|
|
mtaudi
huviline
Registreerunud 26.02.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Golf Variant '17
|
postitati 29.12.14 06:33
|
|
|
Ülemised lähevad kiiremini jah, kui ülejäänud - eriti odavama otsa omad. Ise olen erinevaid proovinud ja katsetused näitavad seda, et alla pandud
originaali ja TRW toodangut ei ole pidanud üle 2,5 aasta vahetama ja mõlemad kestavad - siiani üsna tihedad. Samas kaks tükki on Swag-i omad teisel
rattal ja kestavad ca 1,5 aastat, kui juba kerge loks sees ja tuleb välja vahetada. Ja TRW ei ole sugugi eriti kallim, kui Swag. Sai alles hiljuti
kõik sild lahti võetud ja siis oli hea sarniire kontrollida üks haaval. Ise kaalun kevadel Revalist kõik ülemised originaalid osta, et saaks paar
aastatki nii sõita, et midagi mõne aja pärast jälle kolisema ei hakkaks. Tasub ära pikemas perspektiivis ma arvan, kui nende odavatega katsetada.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 29.12.14 08:55
|
|
|
Kuna ise ei sõida ühe liikuriga aastas 100tkm, siis mingit adekvaatset statistikat ma selle järgi teha ei saa. Mulle piisab sellest, et paljude poolt
kirutud tootjate tooted on mingil põhjusel minu masinate küljes kestnud 200x alates ja minu jaoks täiesti piisava läbisõidu juures mitte ühtegi järele
andmise tunnust välja näidates. Tootjatest siis näiteks SRL, EGT ja muud põhimõtteliselt laiemale massile tuntud kui "saasta" tootjad, mille hinnad
on olnud murdosa originaaldetaili või selle analoogi hindadest. Lisaks on vähemalt kolme mudelit, mida olen läbi aegade paralleelselt kõrvuti omanud
ja võrrelda saanud (hooldanud ja aidanud hooldada ka enda liikuritele lisaks lähisugulaste liikureid), millest ühtesid olen siis poputanud kvaliteet-
ja originaaltoodetega ja teisi siis kostitanud suhteliselt saastaga hindasid silmas pidades. Kõigele, millele ma oma kätt pole külge pannud pole just
märkimisväärselt vastu tõesti pidanud. Kõigele, kus on käsi küljes käinud kahjuks siiani kestavad ja võta siis nüüd kinni milles siis täpsemalt nagu
point oli, kas toodete hetke kvaliteedis või selles, et käsi küljes ära käis detailidel enne auto külge keeramist. Seda, et kvaliteetsemaks peetud
tootja liigendites pole isegi hernetera suurust määrdekogust tolmukatte all olen samuti näinud nii, et võta siis nüüd kinni kas need oleks siis tõesti
sellisena pidanud kenasti vastu pidama (mina sellele riskile välja ei
läinud, et omal rahakotil "proovida").
Mis aga nendesse määrdeniplitesse puutub, siis see on ilmselt rohkem ülevaatusel reaalse ülevaataja teema, kuidas ta tõlgendab
"originaalkonstruktsiooni kahjustamist/rikkumist". Selge on see, et paha see ei tee, aga mõistusevastane kasutamine toob kaasa tolmukatte lõhkemise,
mille mitte avastamine lõpetab detaili eluea palju kiiremini kui asjast üldse kasu oleks olnud. Ka endal on olnud mõtteid seoses määrdeniplite
paigaldamise osas, aga mitte liigenditele.
PS! Paljud kiruvad ka liigendite taastajaid, aga nende kestvus sõltub nüüd küll pigem sellest, mis liigendeid taastama mindi ja kelle juurde st.
mõistus võiks omal kah ikka peas olla ja silmad/kõrvad pea küljes. Olen ka mina saasttaastajaga kokku puutunud, aga seda pigem just teada saamaks,
millised on inimese töövõtted.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 29.12.14 16:10
|
|
|
Reaalses elus sõltub õõtsade eluiga paljudest asjadest, alates materjalidest, teede seisukorrast, sõidustiilist jne. Vaatamata väikesele lisatööle on
soovitatav uute õõtsade tolmukatete alla vaadata ja lisada määrdeainet (isegi Forssi müüjad soovitasid juba aastaid tagasi). Mida ja millist - ise
otsustad.
B-osade tootjaid on ilma peal lademes, kvaliteet .... sageli küsitav, pakkujaid aga tundub et palju ei ole, või äkki ei otsinud sealt kust vaja.
Teema selles, et mõni aeg tagasi otsisin A6, S6 4,2 (2000.a.) HD esim. al. õõtsa. Uurisin Forssi kaudu Lemförderit. Aga mida kahjuks ei leidnud -
pakuti Meyle toodangut. Osades varuosadega tegelevates kauplustes ei leitud aga üldse vastavat HD õõtsa.
Küsimus suurele ringile: on kedagi, kes seletaks v. soovitaks täpsemalt. Tulevikus läheb kindlalt veel juppe tarvis. Revalit pole vaja pakkuda (sinna
helistamisega pole probleemi, nemad pakkusid orig.). Aga orig. on lihtsalt mingi B-tootja teise markeeringuga ja ehk teises tehases valmistatud vidin
(nagu kunagi ammu ostetud 2,2TQ esipiduri kettad - A ja B - mõlemad Lemförderi toodang, aga ühte markeering oli teine ja puudusid rõngad).
Tänan ette ja ootan huviga!
Ostuhuvi: TLN lähiümbrus.
|
|
|
Wolf123
huviline
Registreerunud 27.04.11
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Coupe
|
postitati 29.12.14 16:23
|
|
|
Lemförder ja TRW ongi ühed, kes teevad paljudele saksa automarkidele Originaal varuosi, ehk siis A osi.
Ise 3 aastat erinevaid sillajuppe jms. vahetanud ja üsna hästi saab aru, kui originaal märgistus ( Audi puhul siis 0000 ) on maha käiatud ja kõrval
laiutab Lemförder. Samuti suhteliselt uutel Audidel, mis mingil põhjusel on endal õõtsa suutnud kõveraks sõita olen näinud kõrvuti nii Lemförderi, kui
ka Audi logo.
Fakt on see, et kui raha on siis TRW või Lemförder, kui vähe kitsam siis RTS - alla selle ei topiks midagi alla.
Teostan Viljandis sõiduautode diagnostikat ( ka koduvisiidid ) 56267442
|
|
|
|
Ramm
huviline
Registreerunud 15.03.07
Asukoht: saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Range Rover Sport 5.0L 372kW
|
postitati 29.12.14 16:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mtaudi
Ülemised lähevad kiiremini jah, kui ülejäänud - eriti odavama otsa omad. Ise olen erinevaid proovinud ja katsetused näitavad seda, et alla pandud
originaali ja TRW toodangut ei ole pidanud üle 2,5 aasta vahetama ja mõlemad kestavad - siiani üsna tihedad. Samas kaks tükki on Swag-i omad teisel
rattal ja kestavad ca 1,5 aastat, kui juba kerge loks sees ja tuleb välja vahetada. Ja TRW ei ole sugugi eriti kallim, kui Swag. Sai alles hiljuti
kõik sild lahti võetud ja siis oli hea sarniire kontrollida üks haaval. Ise kaalun kevadel Revalist kõik ülemised originaalid osta, et saaks paar
aastatki nii sõita, et midagi mõne aja pärast jälle kolisema ei hakkaks. Tasub ära pikemas perspektiivis ma arvan, kui nende odavatega katsetada.
|
Originaal ongi TRW, ainult neil on originaal kood maha nühitud (vähemalt mõni aeg tagasi tootis TRW audi tehasele)..seega võta TRW.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 29.12.14 17:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ramm
Originaal ongi TRW, ainult neil on originaal kood maha nühitud (vähemalt mõni aeg tagasi tootis TRW audi tehasele)..seega võta TRW.
|
Minu tagasihoidlik arvamus, aga teema algataja algne soov oli vist käepäraste vahenditega detailide eluiga pikendada, mitte rahakott seljas poe poole
tormata?
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
sir-mac
huviline
Registreerunud 26.06.03
Asukoht: Harjumaa, Keila vald
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4,2 Avant
|
postitati 29.12.14 19:30
|
|
|
Tänud nõuannete eest ja vabandused, kui mingeid foorumi eetikareegleid rikkusin.
Olgugi, et algne jutt oli tõesti detaili eluea pikendamisest, leian, et korralikuma kvaliteediga detaili soetamine ja paigaldus eeldusel, et see
kestab kauem, on ka antud teemaga haakuv. Detailide tehnilise konstruktsiooni muutmine ja täiendamine, s.h. määrdeniplite paigaldamine, kui valmistaja
ei ole neid ette näinud (ei arvesta enne paigaldust määrdeaine lisamist tolmukaitse alla) rahakoti selgavinnamise vältimiseks, võib aga traagilise
juhtumi korral (kui n.ö. täiendatud detaili purunemine oli juhtumi põhjuseks) tuua insenerile tõsiseid probleeme, mis tähendab seda, et olles muutnud
detaili tehnilisi parameetreid ilma vastavaid uuringuid teostamata ja lube omamata, vastutab tagajärgede eest teostaja (omanik). Kel on kindlustustes
tuttavaid - uurige, kui reipalt soovivad kindlustused tasuda kahjuhüvitisi olukordades, kui ilmneb mingeid kahtlusi v, tehnilisi
muutusi/puudujääke/ülejääke? Kas heldelt? Isegi olukordades, kus süüdlane on oma süü tunnistanud (politsei kinnitanud) ja ka pookstavid lisanud,
otsitakse põhjusi keeldumiseks - a la 50-50.
Selge, et arvestades Eestis müüdavate varuosade hinnalisa (juurdehindlus, mis minu arvamuse kohaselt võib ulatuda 60% kanti) või siis n.ö. letihinda,
püüame me oma tehnikat hoida korras võimalikult soodsalt, otsides odavamaid aga samas kvaliteetseid varuosi. Ning et selle soodsa ja kvaliteetse jupi
vastupidavust veelgi suurendada, püüavad paljud leida lihtsaid lahendusi nt. kasvõi määrdeniplite paigaldamisega arniiridele (NSVL tehnikal ju olid),
et asi kauem kestaks. Ei usu hästi, et keegi, kel on kusagil kuurinurgas hunnik pappi, kust ta vajadusel hanguga käib tengelpunga täitmas, hakkab
jamama mingite aukude puurimise ja keermestamisega. Ja hiljem veel mingi määrdepritsiga ringi sebima!
Aga nõuandeid ja soovitusi ei ole patt jagada, eks igaüks teab, mida teha, mida mitte!
Inglaste tarkus - me ei ole nii rikkad, et osta odavaid asju! Aga kallis asi ei pea alati olema kõige parim!
Eks sa siis võta kinni, mis õige, mis vale!
|
|
|
mtaudi
huviline
Registreerunud 26.02.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Golf Variant '17
|
postitati 29.12.14 20:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Tsitaat: | Algselt postitas: Ramm
Originaal ongi TRW, ainult neil on originaal kood maha nühitud (vähemalt mõni aeg tagasi tootis TRW audi tehasele)..seega võta TRW.
|
Minu tagasihoidlik arvamus, aga teema algataja algne soov oli vist käepäraste vahenditega detailide eluiga pikendada, mitte rahakott seljas poe poole
tormata? |
Muuseas - viimati, kui Flamekos mu A4-jal paar õõtsa välja vahetati, oli TRW hind isegi odavam, kui Forss-i poes AC kuldkaardiga Swag. Aga sellest 2,5
aastat möödas. Aga miks mitte Raulilt küsida, kuidas ja mis hinnaga temalt neid praegu osta saaks.
|
|
|
|
teg900
huviline
Registreerunud 05.09.09
Asukoht: otepää
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.12.14 23:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Tsitaat: | Algselt postitas: Ramm
Originaal ongi TRW, ainult neil on originaal kood maha nühitud (vähemalt mõni aeg tagasi tootis TRW audi tehasele)..seega võta TRW.
|
Minu tagasihoidlik arvamus, aga teema algataja algne soov oli vist käepäraste vahenditega detailide eluiga pikendada, mitte rahakott seljas poe poole
tormata? | Mina jah tahan teada miks ja kuidas midagi
tehakse et asi kaua kestaks. Aga samas oodatud kõik huvitavad ja targad ettepanekud mis huvitavad mind ja vaadates teemat siis ka teisi. Ärgem siis
häbenege omi leiutisi ja nägemust selles vallas.
|
|
|
teg900
huviline
Registreerunud 05.09.09
Asukoht: otepää
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.01.15 22:15
|
|
|
Tere. Huvitav kas kõik ideed otsas või on teema jama. Omalt arvan et kummi alla määrde panek on hae aga kas ja kuidas se sealt tervet liigendit määrib
ei tea.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 27.01.15 06:41
|
|
|
Õpi määret panema umbes täpselt nii palju, et liigendi originaalasetusse paigaldades ja oma tööpiirkonnas liigutades jääb tolmukate määrdest nö.
kergelt pinge alla. Ära pane liiga palju, et tolmukate lõhki pressib. Kui nüüd liigend on kergelt oma pesas "sisse töötanud" siis tolmukate ise juba
hoolitseb selle eest, et määret jätkuks igale poole. Need "herneterad", mida ma olen selle katte all kohanud ja liigendi asend on ots allapoole, vot
nendest ma aru ei saagi, mis nagu asja point kui kogu see määrdetäpp rändab lihtsalt tolmukattesse ja sureb sinna igaveseks - liigend ise ikka kuival
oma kopsikus .
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
|