Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Eelsüüte küünlad. (Vastuseid: 6 | Vaatamisi: 2902)
texas0303
huviline

Avatar


Registreerunud 29.06.08
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C4 2,5Tdi, Audi A6 C5 2,5Tdi Quattro, Audi Q7 4.2TDI

postitati 30.11.12 19:07 Tsiteeri
Eelsüüte küünlad.



Tere.

Autoks Audi A6, 2.5 TDI 85kw mootori koodiga AAT

Esimene miinus kraad tegi siis auto käivitamise raskeks. Sai siis garaazi auto veetud ja küünlad maha kakutud, ja 5'est 4'li olid läbi omadega. Küünlaid uurides, avastasin et seal peal on 11V kirjas, aga mõõtes juhtmest tulevat vooli, oli 12,36V.

Küsimus siis, et kas on mingi vahe ka sellel või mitte, et mitte vale reha otsa astuda.

Ette tänades!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Wolf123
huviline

Avatar


Registreerunud 27.04.11
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: B4 Coupe

postitati 30.11.12 21:19 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: texas0303
Tere.

Autoks Audi A6, 2.5 TDI 85kw mootori koodiga AAT

Esimene miinus kraad tegi siis auto käivitamise raskeks. Sai siis garaazi auto veetud ja küünlad maha kakutud, ja 5'est 4'li olid läbi omadega. Küünlaid uurides, avastasin et seal peal on 11V kirjas, aga mõõtes juhtmest tulevat vooli, oli 12,36V.

Küsimus siis, et kas on mingi vahe ka sellel või mitte, et mitte vale reha otsa astuda.

Ette tänades!


Eks tuleb ikka poodi minna ja kataloogi järgi õiged küünlad soetada. Sul asi lihtne, kui 5st 4 läbi, siis kõik 5 uued. Endal seisab homme eelsüüteküünalde kontroll ning vajadusel vahetamine ees, kuna samuti miinustega tahab pikemat ketramist. Suvel korra starterit andes käis nagu bensukas koheselt.
Ptui, ptui, ptui... Kuid loodan, et küünlad ka tervelt välja tulevad, kuna eelmine omanik neid vahetanud pole, nagu ta ütles.
Samamoodi tuleks ka iga eelsüüteküünla piibu vool üle mõõta, et ikka igale küünlale õige 12+V peale tuleb süüte alg-asendis.

Kuidas küünlaid kontrollisid, kas juhtmejupiga või takistust mõõtes? Täna tööjuures tegin kliendi autoga proovi ( oli küll japsi r4 diisel ). Proovisin juhtmega kõiki küünlaid, 4st 1 ei töötanud, siis huvipärast mõõtsin takistusi, töötavatel küünaldel oli see 0.9ohm-i ja mittetöötaval mõõtepiirkonnast väljaspool.


Teostan Viljandis sõiduautode diagnostikat ( ka koduvisiidid ) 56267442
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Heix
huviline

Avatar


Registreerunud 30.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: VW Phaeton 2011

postitati 30.11.12 21:41 Tsiteeri


Uuematel autodel ei ole tark küünlaid juhtmejupiga kontrollida, oht küülad maha põletada.


Vorsprung durch Technik
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
Wolf123
huviline

Avatar


Registreerunud 27.04.11
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: B4 Coupe

postitati 30.11.12 21:46 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Heix
Uuematel autodel ei ole tark küünlaid juhtmejupiga kontrollida, oht küülad maha põletada.

See kontroll on alla 1 sekundi ning sellega ei tohiks küll midagi juhtuda. Kuid konkreetselt räägime hetkel 2.5td r5 klassi kuuluvatest ( 85, 88 ja 103kw ) mootoritest, mis pole just kõige uuemad, kuid pommikindlad.

Kuid miks peaks uuematel autodel suurem oht olema küünla mahapõletamiseks, kas seal siis niivõrd väiksem pinge mängus? Küünal peaks ikka 12+V vähemalt hetkeliselt välja kannatama.


Teostan Viljandis sõiduautode diagnostikat ( ka koduvisiidid ) 56267442
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 30.11.12 23:55 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Wolf123
Tsitaat:
Algselt postitas: Heix
Uuematel autodel ei ole tark küünlaid juhtmejupiga kontrollida, oht küülad maha põletada.

See kontroll on alla 1 sekundi ning sellega ei tohiks küll midagi juhtuda. Kuid konkreetselt räägime hetkel 2.5td r5 klassi kuuluvatest ( 85, 88 ja 103kw ) mootoritest, mis pole just kõige uuemad, kuid pommikindlad.

Kuid miks peaks uuematel autodel suurem oht olema küünla mahapõletamiseks, kas seal siis niivõrd väiksem pinge mängus? Küünal peaks ikka 12+V vähemalt hetkeliselt välja kannatama.


11V küünlad ehk jh päris hetkega maha ei põle, kuid auto tavapärase pardapinge neile otse peale lülitamine kindlasti mõistlike tegevuste alla ei kuulu. 9V küünlad (ilmselt sõltub siin ka palju konkreetsest tootjast) põleb maha suhteliselt ruttu.

Eks igasugu koduseadmed pmst taluvad ka lühiajaliselt 380V, (räägitakse lausa legende ülikiiresti soojenevatest elektripliitidest:D) sellegipoolest ükski natukenegi mõistlik inimene ka lühiajaliselt selliseid eksperimente ei tee.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
texas0303
huviline

Avatar


Registreerunud 29.06.08
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C4 2,5Tdi, Audi A6 C5 2,5Tdi Quattro, Audi Q7 4.2TDI

postitati 01.12.12 05:43 Tsiteeri


Kontrollisin kõigepealt takistuse mõõtmisega, ja siis võtsin akulaadija ette. 4 jast üks hakkas kekskelt soojaks minema, üks takistut näitas aga punaseks ei läinud ja kaks täiesti vagad.

Uurides autodatat, siis ongi ette nähtud talle 11V ja 12A -sed küünlad. Ju siis see 1,36V jääb jõulu preemijaks talle.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 01.12.12 08:26 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: texas0303
Kontrollisin kõigepealt takistuse mõõtmisega, ja siis võtsin akulaadija ette. 4 jast üks hakkas kekskelt soojaks minema, üks takistut näitas aga punaseks ei läinud ja kaks täiesti vagad.

Uurides autodatat, siis ongi ette nähtud talle 11V ja 12A -sed küünlad. Ju siis see 1,36V jääb jõulu preemijaks talle.
Kui kõik küünlad töötavad ja taga on siis ongi pinge sel 11-12v. Mina soovitan võtta auto 21w tagatule pirn. Panna üks ots aku + klemmile ja teisega küünla otsa katsuda kui pirn põleb korralikult on küünal terve. Nii ei riku ka uuemaid küünlaid ja ei tee endale viga. Kui on tester olemas ja oskad kasutada siis mõõda sellega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 28.6% - SQL: 71.4%]