texas0303
huviline
Registreerunud 29.06.08
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C4 2,5Tdi, Audi A6 C5 2,5Tdi Quattro, Audi Q7 4.2TDI
|
postitati 30.11.12 19:07
|
|
|
Eelsüüte küünlad.
Tere.
Autoks Audi A6, 2.5 TDI 85kw mootori koodiga AAT
Esimene miinus kraad tegi siis auto käivitamise raskeks. Sai siis garaazi auto veetud ja küünlad maha kakutud, ja 5'est 4'li olid läbi omadega.
Küünlaid uurides, avastasin et seal peal on 11V kirjas, aga mõõtes juhtmest tulevat vooli, oli 12,36V.
Küsimus siis, et kas on mingi vahe ka sellel või mitte, et mitte vale reha otsa astuda.
Ette tänades!
|
|
|
Wolf123
huviline
Registreerunud 27.04.11
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Coupe
|
postitati 30.11.12 21:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: texas0303
Tere.
Autoks Audi A6, 2.5 TDI 85kw mootori koodiga AAT
Esimene miinus kraad tegi siis auto käivitamise raskeks. Sai siis garaazi auto veetud ja küünlad maha kakutud, ja 5'est 4'li olid läbi omadega.
Küünlaid uurides, avastasin et seal peal on 11V kirjas, aga mõõtes juhtmest tulevat vooli, oli 12,36V.
Küsimus siis, et kas on mingi vahe ka sellel või mitte, et mitte vale reha otsa astuda.
Ette tänades! |
Eks tuleb ikka poodi minna ja kataloogi järgi õiged küünlad soetada. Sul asi lihtne, kui 5st 4 läbi, siis kõik 5 uued. Endal seisab homme
eelsüüteküünalde kontroll ning vajadusel vahetamine ees, kuna samuti miinustega tahab pikemat ketramist. Suvel korra starterit andes käis nagu
bensukas koheselt.
Ptui, ptui, ptui... Kuid loodan, et küünlad ka tervelt välja tulevad, kuna eelmine omanik neid vahetanud pole, nagu ta ütles.
Samamoodi tuleks ka iga eelsüüteküünla piibu vool üle mõõta, et ikka igale küünlale õige 12+V peale tuleb süüte alg-asendis.
Kuidas küünlaid kontrollisid, kas juhtmejupiga või takistust mõõtes? Täna tööjuures tegin kliendi autoga proovi ( oli küll japsi r4 diisel ).
Proovisin juhtmega kõiki küünlaid, 4st 1 ei töötanud, siis huvipärast mõõtsin takistusi, töötavatel küünaldel oli see 0.9ohm-i ja mittetöötaval
mõõtepiirkonnast väljaspool.
Teostan Viljandis sõiduautode diagnostikat ( ka koduvisiidid ) 56267442
|
|
|
|
Heix
huviline
Registreerunud 30.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Phaeton 2011
|
postitati 30.11.12 21:41
|
|
|
Uuematel autodel ei ole tark küünlaid juhtmejupiga kontrollida, oht küülad maha põletada.
Vorsprung durch Technik
|
|
|
|
Wolf123
huviline
Registreerunud 27.04.11
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Coupe
|
postitati 30.11.12 21:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Heix
Uuematel autodel ei ole tark küünlaid juhtmejupiga kontrollida, oht küülad maha põletada. |
See kontroll on alla 1 sekundi ning sellega ei tohiks küll midagi juhtuda. Kuid konkreetselt räägime hetkel 2.5td r5 klassi kuuluvatest ( 85, 88 ja
103kw ) mootoritest, mis pole just kõige uuemad, kuid pommikindlad.
Kuid miks peaks uuematel autodel suurem oht olema küünla mahapõletamiseks, kas seal siis niivõrd väiksem pinge mängus? Küünal peaks ikka 12+V vähemalt
hetkeliselt välja kannatama.
Teostan Viljandis sõiduautode diagnostikat ( ka koduvisiidid ) 56267442
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 30.11.12 23:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Wolf123
Tsitaat: | Algselt postitas: Heix
Uuematel autodel ei ole tark küünlaid juhtmejupiga kontrollida, oht küülad maha põletada. |
See kontroll on alla 1 sekundi ning sellega ei tohiks küll midagi juhtuda. Kuid konkreetselt räägime hetkel 2.5td r5 klassi kuuluvatest ( 85, 88 ja
103kw ) mootoritest, mis pole just kõige uuemad, kuid pommikindlad.
Kuid miks peaks uuematel autodel suurem oht olema küünla mahapõletamiseks, kas seal siis niivõrd väiksem pinge mängus? Küünal peaks ikka 12+V vähemalt
hetkeliselt välja kannatama. |
11V küünlad ehk jh päris hetkega maha ei põle, kuid auto tavapärase pardapinge neile otse peale lülitamine kindlasti mõistlike tegevuste alla ei
kuulu. 9V küünlad (ilmselt sõltub siin ka palju konkreetsest tootjast) põleb maha suhteliselt ruttu.
Eks igasugu koduseadmed pmst taluvad ka lühiajaliselt 380V, (räägitakse lausa legende ülikiiresti soojenevatest elektripliitidest) sellegipoolest ükski natukenegi mõistlik inimene ka lühiajaliselt selliseid
eksperimente ei tee.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
texas0303
huviline
Registreerunud 29.06.08
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C4 2,5Tdi, Audi A6 C5 2,5Tdi Quattro, Audi Q7 4.2TDI
|
postitati 01.12.12 05:43
|
|
|
Kontrollisin kõigepealt takistuse mõõtmisega, ja siis võtsin akulaadija ette. 4 jast üks hakkas kekskelt soojaks minema, üks takistut näitas aga
punaseks ei läinud ja kaks täiesti vagad.
Uurides autodatat, siis ongi ette nähtud talle 11V ja 12A -sed küünlad. Ju siis see 1,36V jääb jõulu preemijaks talle.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 01.12.12 08:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: texas0303
Kontrollisin kõigepealt takistuse mõõtmisega, ja siis võtsin akulaadija ette. 4 jast üks hakkas kekskelt soojaks minema, üks takistut näitas aga
punaseks ei läinud ja kaks täiesti vagad.
Uurides autodatat, siis ongi ette nähtud talle 11V ja 12A -sed küünlad. Ju siis see 1,36V jääb jõulu preemijaks talle. | Kui kõik
küünlad töötavad ja taga on siis ongi pinge sel 11-12v. Mina soovitan võtta auto 21w tagatule pirn. Panna üks ots aku + klemmile ja teisega küünla
otsa katsuda kui pirn põleb korralikult on küünal terve. Nii ei riku ka uuemaid küünlaid ja ei tee endale viga. Kui on tester olemas ja oskad kasutada
siis mõõda sellega.
|
|
|
|