Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: aku laadimisest (Vastuseid: 9 | Vaatamisi: 4702)
h.u
huviline

Avatar


Registreerunud 04.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C7 BiTDI

postitati 05.02.12 17:17 Tsiteeri
aku laadimisest



Nonii. Kuna aku sai nõrgaks käiatud külmaga, siis oli aeg ta tuppa tuua. Olles netist igasuguseid tarkusi lugenud, siis sai 5 amprise laadijaga ca 7h laetud. Kauem ei julgenud, kuna väidetavalt pidi 14,4V pealt hakkama keema, st. gaase eraldama. Sai siis hommikul uuesti proovitud, aga oli näha, et ei ole mõtet, sai üsna ruttu tühjaks. Samas uuesti tuppa tuues enne laadimist mõõtsin klemmidelt tarbijata pinge üle - 12,6V. See näit pidi tähendama täis akut?!

Küsimus - kaua peaks 100Ah akut laadima 5A laadijaga? Mida jälgida? Iga aparaat ütleb praegu erinevat asja. Laadija seier langeb üsna ruttu nulli. Mõned ütlevad, et siis pidi aku täis olema. Minuarust pole aga reaalne nt 44Ah akut (teise auto oma) 5A laadijaga 1,5 tunniga täis laadida.

Tester, millega mõõdan, on suht tutikas. Vaevalt, et see valetab. Akuks on 12V 100Ah Tab, laadijaks 5A Einhell BT-BC 5.


http://images.spritmonitor.de/396003_5.png
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rumsa
huviline

Avatar


Registreerunud 21.04.11
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C6 Avant 3,0 Tdi q

postitati 05.02.12 17:30 Tsiteeri


Laadimisaeg peaks olema siis 20 tundi. Targemat juttu siin: http://www.akukeskus.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=103&Itemid=42


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
raemees
huviline

Avatar


Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal

Auto: BMW E90 320dA 2008a

postitati 05.02.12 17:39 Tsiteeri


No kui keema läheb siis aku ilmselt õhtal. 7h ei saa küll midagi laetud viska laadija järgi ja ööpäev lase laadida, see et nulli jookseb siis peaks vist laadimisvool ka nõrgenema, mis kasutusjuhend ütleb?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
h.u
huviline

Avatar


Registreerunud 04.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C7 BiTDI

postitati 05.02.12 17:41 Tsiteeri


Jälle kolmas jutt, ei teagi enam, mida uskuda. Vikipeedia räägib teist juttu:
http://et.wikipedia.org/wiki/Pliiaku#Elektrilised_omadused

Aku muliseb suht algusest juba. See ei ole ohu märk? Aku korkidest läeb alla selline pulga moodi asi, kas see on mõeldud elektrolüüdi taseme kontrolliks?

Kasutusjuhendit pole käepärast võtta kahjuks.


http://images.spritmonitor.de/396003_5.png
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
badman
huviline



Registreerunud 07.10.08
Asukoht: Tallinn Merivälja
Kasutaja on eemal

Auto: a4 30v Q; s4 1999; 90 coupe 20v

postitati 05.02.12 17:44 Tsiteeri


Akude laadimine on kahes variandis. Kiirlaadimine ja mahtuvuslaadimine. 1. juhul laed kuskil 10 ampriga 2. juhul 10 protsendiga aku amreaazist. Aku täislaadimine võiks olla iggaki 24 tundi ja madala pingega, see et ta peale laadimise algust kiirel (vool) langeb seieril ei pruugi tähendada et aku ok on. Pean silmas seda, et aku mille mahtuvus on vähenenud aja jooksul a la 30 protsenti vajab ka 30 protsenti vähem laadimist. Mahtuvustest/koormustest kestab aga vist üle 30 tunni. Mida tahan öelda on see, et täis akul ja "täis akul" on vahe sees. Korras aku käivitab kenasti ka 10 korral, mahtuvuses kaotanud aku aga esimesed 2 korda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
raemees
huviline

Avatar


Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal

Auto: BMW E90 320dA 2008a

postitati 05.02.12 17:47 Tsiteeri


Milline laadija see 10A laeb? Polegi nagu kuulnud. Omal Ctek laadija ja selle külmas(kuni -20C) õues laadimise funktsioon on 5A kiirest laadimisest tollel antud mudelil muidugi juttu ei ole. Hea on küll, isegi aku juhtmeid maha pole vaja võtta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
badman
huviline



Registreerunud 07.10.08
Asukoht: Tallinn Merivälja
Kasutaja on eemal

Auto: a4 30v Q; s4 1999; 90 coupe 20v

postitati 05.02.12 17:48 Tsiteeri


Aku läheb keema, kui liiga suure vooluga hakata laadima. Vigased akud ei pruuugi voolu sisse võtta ja siis keeratakse laadimine põhja. Alguses võib nii teha kuid kui ikka hakkab soojaks minema, siis peab voolu maha keerama. Kui juba keeb, siis hoia piip ja prillid ja tee 112 kiirvalimine valmis. Uutel akudel ei saa enam vedelike taset pottides kontrollida seega keegi ei ütle mis seis seal sees on reaalselt. Kui aga on potid avatavad siis vajadusel lisada ainult destilleeritud vett. Ei ole vajadust hapet lisada sest hape ei aura kuhugi. Kui aku küljed on juba punnis, siis elulooma sellest enam ei saa, st aku on tühjaks jooksund ja külma saanud. Tühja aku külmataluvus on 0 kraadi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
A4TQ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: SQ7, 911

postitati 05.02.12 17:58 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: raemees
Milline laadija see 10A laeb? Polegi nagu kuulnud. Omal Ctek laadija ja selle külmas(kuni -20C) õues laadimise funktsioon on 5A kiirest laadimisest tollel antud mudelil muidugi juttu ei ole. Hea on küll, isegi aku juhtmeid maha pole vaja võtta.


Korralik profilaadija suuda laadida ka 20A.
Tavalised nn säästtulaadujad kahjuks akut 100% täis ei suudagi laadida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
badman
huviline



Registreerunud 07.10.08
Asukoht: Tallinn Merivälja
Kasutaja on eemal

Auto: a4 30v Q; s4 1999; 90 coupe 20v

postitati 05.02.12 18:06 Tsiteeri


Mul vanakooli laadija.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 05.02.12 19:46 Tsiteeri


http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=60926


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 24.3% - SQL: 75.7%]