h.u
huviline
Registreerunud 04.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C7 BiTDI
|
postitati 05.02.12 17:17
|
|
|
aku laadimisest
Nonii. Kuna aku sai nõrgaks käiatud külmaga, siis oli aeg ta tuppa tuua. Olles netist igasuguseid tarkusi lugenud, siis sai 5 amprise laadijaga ca 7h
laetud. Kauem ei julgenud, kuna väidetavalt pidi 14,4V pealt hakkama keema, st. gaase eraldama. Sai siis hommikul uuesti proovitud, aga oli näha, et
ei ole mõtet, sai üsna ruttu tühjaks. Samas uuesti tuppa tuues enne laadimist mõõtsin klemmidelt tarbijata pinge üle - 12,6V. See näit pidi tähendama
täis akut?!
Küsimus - kaua peaks 100Ah akut laadima 5A laadijaga? Mida jälgida? Iga aparaat ütleb praegu erinevat asja. Laadija seier langeb üsna ruttu nulli.
Mõned ütlevad, et siis pidi aku täis olema. Minuarust pole aga reaalne nt 44Ah akut (teise auto oma) 5A laadijaga 1,5 tunniga täis laadida.
Tester, millega mõõdan, on suht tutikas. Vaevalt, et see valetab. Akuks on 12V 100Ah Tab, laadijaks 5A Einhell BT-BC 5.
|
|
|
|
Rumsa
huviline
Registreerunud 21.04.11
Asukoht: Stockholm
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C6 Avant 3,0 Tdi q
|
|
raemees
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal
Auto: BMW E90 320dA 2008a
|
postitati 05.02.12 17:39
|
|
|
No kui keema läheb siis aku ilmselt õhtal. 7h ei saa küll midagi laetud viska laadija järgi ja ööpäev lase laadida, see et nulli jookseb siis peaks
vist laadimisvool ka nõrgenema, mis kasutusjuhend ütleb?
|
|
|
h.u
huviline
Registreerunud 04.01.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C7 BiTDI
|
postitati 05.02.12 17:41
|
|
|
Jälle kolmas jutt, ei teagi enam, mida uskuda. Vikipeedia räägib teist juttu:
http://et.wikipedia.org/wiki/Pliiaku#Elektrilised_omadused
Aku muliseb suht algusest juba. See ei ole ohu märk? Aku korkidest läeb alla selline pulga moodi asi, kas see on mõeldud elektrolüüdi taseme
kontrolliks?
Kasutusjuhendit pole käepärast võtta kahjuks.
|
|
|
|
badman
huviline
Registreerunud 07.10.08
Asukoht: Tallinn Merivälja
Kasutaja on eemal
Auto: a4 30v Q; s4 1999; 90 coupe 20v
|
postitati 05.02.12 17:44
|
|
|
Akude laadimine on kahes variandis. Kiirlaadimine ja mahtuvuslaadimine. 1. juhul laed kuskil 10 ampriga 2. juhul 10 protsendiga aku amreaazist. Aku
täislaadimine võiks olla iggaki 24 tundi ja madala pingega, see et ta peale laadimise algust kiirel (vool) langeb seieril ei pruugi tähendada et aku
ok on. Pean silmas seda, et aku mille mahtuvus on vähenenud aja jooksul a la 30 protsenti vajab ka 30 protsenti vähem laadimist.
Mahtuvustest/koormustest kestab aga vist üle 30 tunni. Mida tahan öelda on see, et täis akul ja "täis akul" on vahe sees. Korras aku käivitab
kenasti ka 10 korral, mahtuvuses kaotanud aku aga esimesed 2 korda.
|
|
|
raemees
huviline
Registreerunud 18.09.09
Asukoht: Rae vald
Kasutaja on eemal
Auto: BMW E90 320dA 2008a
|
postitati 05.02.12 17:47
|
|
|
Milline laadija see 10A laeb? Polegi nagu kuulnud. Omal Ctek laadija ja selle külmas(kuni -20C) õues laadimise funktsioon on 5A kiirest laadimisest
tollel antud mudelil muidugi juttu ei ole. Hea on küll, isegi aku juhtmeid maha pole vaja võtta.
|
|
|
badman
huviline
Registreerunud 07.10.08
Asukoht: Tallinn Merivälja
Kasutaja on eemal
Auto: a4 30v Q; s4 1999; 90 coupe 20v
|
postitati 05.02.12 17:48
|
|
|
Aku läheb keema, kui liiga suure vooluga hakata laadima. Vigased akud ei pruuugi voolu sisse võtta ja siis keeratakse laadimine põhja. Alguses võib
nii teha kuid kui ikka hakkab soojaks minema, siis peab voolu maha keerama. Kui juba keeb, siis hoia piip ja prillid ja tee 112 kiirvalimine valmis.
Uutel akudel ei saa enam vedelike taset pottides kontrollida seega keegi ei ütle mis seis seal sees on reaalselt. Kui aga on potid avatavad siis
vajadusel lisada ainult destilleeritud vett. Ei ole vajadust hapet lisada sest hape ei aura kuhugi. Kui aku küljed on juba punnis, siis elulooma
sellest enam ei saa, st aku on tühjaks jooksund ja külma saanud. Tühja aku külmataluvus on 0 kraadi.
|
|
|
A4TQ
klubiliige
Registreerunud 24.07.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: SQ7, 911
|
postitati 05.02.12 17:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: raemees
Milline laadija see 10A laeb? Polegi nagu kuulnud. Omal Ctek laadija ja selle külmas(kuni -20C) õues laadimise funktsioon on 5A kiirest laadimisest
tollel antud mudelil muidugi juttu ei ole. Hea on küll, isegi aku juhtmeid maha pole vaja võtta. |
Korralik profilaadija suuda laadida ka 20A.
Tavalised nn säästtulaadujad kahjuks akut 100% täis ei suudagi laadida.
|
|
|
badman
huviline
Registreerunud 07.10.08
Asukoht: Tallinn Merivälja
Kasutaja on eemal
Auto: a4 30v Q; s4 1999; 90 coupe 20v
|
postitati 05.02.12 18:06
|
|
|
Mul vanakooli laadija.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|