Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
 Lehekülgi:  1  2  3
Autor:
Pealkiri: Aku kohta küsimusi (Vastuseid: 73 | Vaatamisi: 10622)
heihei
huviline



Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal

Auto: b6, 96kw bens.

postitati 09.01.09 19:21 Tsiteeri
Aku kohta küsimusi



et külmaga ikka raskelt see käivitus minema...................hooldusvaba varta praegu 61 ah ja 540A .et tükk aega pole seda hooldanud,netis sobrades vaatan,et vahel tuleks vett juurde panna,kas midagi päästaks kui valan vett juurde?kas sellele üldse vett saab lisada? ja kui ei ,uus aku valikul suuremahuline aku oleks teatud eelisena hea laksu saamisel:D.............aga 72 ah 680a ei lae korralikult genekas ära?
samas kui laadija eraldi osta ja tühjakssaamisel laadida?teist genekat vist sinna ei tuuni?:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Simps
klubiliige



Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal

Auto: erinevad

postitati 09.01.09 19:23 Tsiteeri


Hooldusvabale ei anna kuskilt midagi lisada.
Suurema aku võib alati peale panna.
Auto laadimispinget oled mõõtnud ?


Audi pole lihtsalt auto - Audi on stoori omaette :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
lunatic
klubiliige

Avatar


Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal

Auto: A4 allroad ja Volvo C70

postitati 09.01.09 19:45 Tsiteeri


Paar korda talve jooksul aku soojas ruumis täis laadida peaks olema esimene ja kõige odavam hea variant.
Talvel väga suure külmaga lihtsalt ei suuda aku generaatorist tulevat voolu vastu võtta. Seda eriti, kui lühikesi otsi sõita.
Liiga suure mahtuvusega akut pole ka mõtet panna. Genekas ei toida seda ära.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
heihei
huviline



Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal

Auto: b6, 96kw bens.

postitati 09.01.09 20:30 Tsiteeri


genekas selge see et ei lae ära jämmedamat kablat vist ei vii kuigi sinna akuni? et vast mötekaim variant praegu laadija osta ja kui vana ei hakka normaalselt tööle,ostan mahukama ja kui tühjaks hakkab saama ,laen?samas need hooldusvabad,kui neile vett ei saa lisada,siis ju neil eluiga ikka väiksem?voibolla siis tavaline vöimsam osta?kahtlen veidi nende hooldusvaba akude vastupidavuses.laadimispinget testriga saab mööta,nats vaja öpetust siin surfata,kuis käis..........aga minul komplekse poleks veoauto akut ööseks kuskile laadima panna:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
equilibrium
huviline



Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal


postitati 09.01.09 22:32 Tsiteeri


Kuskohast on pärit selline müüt et genekas ei lae suuremat akut ära?
Väga hästi laeb ja tasub osta võimalikult suur.
Kahjuks suurem maksab ka rohkem.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KeveN
huviline

Avatar


Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2

postitati 10.01.09 08:39 Tsiteeri


Mis andmetega aku sobiks audi b4 2.0 85kw mootorile, tahaks midagi head, et muusikat vahepeal kuulata ikka, et masin ei seisaks ning, et talvel probleeme ei tekiks.


Polyurea ülitugevad pinnakatted sõidukitele- https://polyterm.ee/
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
olc
huviline



Registreerunud 02.06.06
Asukoht: Põlva/Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 10.01.09 09:43 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: equilibrium
Kuskohast on pärit selline müüt et genekas ei lae suuremat akut ära?
Väga hästi laeb ja tasub osta võimalikult suur.
Kahjuks suurem maksab ka rohkem.


Tekkis ka sama küsimus et kuidas ta siis ära ei lae, laeb küll lihtsalt kauem läheb aega. Kui koguaeg lühikesi otsi sõita siis tõesti ei lae seda suurt akut ära ja jääbki aku vinduma. Kui ikkagi sõidate lühikesi otsi palju, siis ei lae genekas ka seda väikest akut ära. Eesti tingimustes tuleks panna nii suur aku kui vahele mahub. Vähemalt mina arvan nii. Lisaks tuleks laadimine üle kontrollida! ainult uuest akust pole alati kasu.

Tsitaat:
Algselt postitas: KeveN
Mis andmetega aku sobiks audi b4 2.0 85kw mootorile, tahaks midagi head, et muusikat vahepeal kuulata ikka, et masin ei seisaks ning, et talvel probleeme ei tekiks.


Ma küll ei tea kus tal aku asub, aga võtad kõige suurema mis peale läheb, eeldusel et laadimine korras on. kui sul mingi ilge boombox peal on siis saab aku nagunii tühjaks ja pead laadijaga järele aitama


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jokker
huviline

Avatar


Registreerunud 10.07.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 '96 ABK

postitati 10.01.09 11:58 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: equilibrium
Kuskohast on pärit selline müüt et genekas ei lae suuremat akut ära?
Väga hästi laeb ja tasub osta võimalikult suur.
Kahjuks suurem maksab ka rohkem.


Väga suure mahutavusega ikka ei lae küll.


joyrider
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
heihei
huviline



Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal

Auto: b6, 96kw bens.

postitati 10.01.09 12:35 Tsiteeri


heh ,keegi nüüd ütleks kui laadija ka ostaks ,kui tihedalt tuleb mul see 72 ah -ne kolakas maha tösta ,et täis laadida jälle? et rääkigu,kel kogemusi sama auto ja mahukama akuga.lasen teema kinni panna,üsna suureks mölaks kisub:mad:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 10.01.09 12:40 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: heihei
heh ,keegi nüüd ütleks kui laadija ka ostaks ,kui tihedalt tuleb mul see 72 ah -ne kolakas maha tösta ,et täis laadida jälle? et rääkigu,kel kogemusi sama auto ja mahukama akuga.

Kord 5a jooksul, kui muud asjad korras on.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
heihei
huviline



Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal

Auto: b6, 96kw bens.

postitati 10.01.09 13:19 Tsiteeri


sul va 2,8 mootor,kas genekas sama?;)see siis sinu variant hooldusvaba aku puhul?et kohe laadijat vist polegi mötet suuremahulisele akule osta?et jah et 2,8 mootril vast see genekas ja elektroonika teine?voi tead kellegil selline juhtum juba olnud,66 kw mootoriga?tönud vastuse eest sulle ette!:)
edit-seda,et kas vana akut praegu päästaks see ,kui laeks?et kuis neil ehitus on,voibolla ei tohigi laadida?et kuskilt ikka aurustumisel saab rähk välja?mine tea pärast lööb veel löhki laadimisega?:et ei ole tea mis ajast laadinud akut,siis mis seal poes müüdavatel ampreid ka saab sättida ja kui kaua laadida oleks hää?noh kui seda hooldusvaba laadida üldse saab


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tiit
huviline

Avatar


Registreerunud 23.03.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: audi 100 avant tdi

postitati 10.01.09 15:26 Tsiteeri


aga osta automaatlaadija, näiteks selline http://www.stokker.ee/products/product/672753/12V_intelligentne_akulaadija_TCharge_12/
sel mudelil laadimisvool 0,5A, 2A ja 4A .
kaasas krokodillid, sigaretisüütaja ots ja klemmid otse aku külge kinnitamiseks, mille vahetamiseks pistikud juhtmetel. Kui aku saab täis siis lülitub laadimine välja.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 10.01.09 19:24 Tsiteeri


Kui laadimine on korras ja ei sõideta vaid kilomeetriseid otsi siis ei ole mingit vajadust akut autolt maha tõstmiseks ning laadimiseks.

Ka on üsna asjatundmatu see nn "ei lae suuremat akut ära" jutt. Käivitamisel kasutatakse akust ära ikka ühesugune hulk energiat samuti ei muutu kuidagi muude tarbijate energiatarve. St, et mitte mingisugust vahet ei ole kui suure mahutavusega aku autol on, nii suur aku mille laadimisega probleemid peaks tekkima ei mahu nagunii juba füüsiliselt oma kohale ära.;)
Teine teema on muidugi tühja aku laadimisega, kuid korras auto puhul sellist olukorda nagunii reaalselt ei teki.

Edit: ja laadimisel ei oma erilist tähendust ka taha istme alla mineva juhtme jämedus kuna laadimisvool on võrreldes käivitamiseks vaja minevaga tühiselt väike. Käivitamisel on aga võimalikult jäme juhe ja hästi voolu edastavad ühendused esmatähtsad. St tagaistme all paikneva akuga auto põhiprobleemiks ei ole mitte aku laaidmine vaid just pika kaabli ja kaabliühenduste kaudu käivitusvoolu kadu.

Väga lihtne on laadimise korrasolekut kontrollida: töötava mootori ja sisselülitatud kõigi tavapäraste tarbijate (tuled, salongivent, erinevad soojendused, stereo jmt) puhul ei tohi pinge akuklemmidelt mõõdetuna olla mitte mingil juhul väiksem kui 13,9 V


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
heihei
huviline



Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal

Auto: b6, 96kw bens.

postitati 10.01.09 21:00 Tsiteeri


selge ,arvata laadijat siis ei ostagi. suure mahuga aku arvata ostan, noh kui ikka tunnen et sooja ilmaga kah hakkab jamama,siis läheb ostuks.ot keegi voiks öelda noh ajaliselt 61 ah kui kaua laeb ära mootori pealt?ja see 72 ah-ne,need amprid vist ei loe ?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jan-kos
huviline

Avatar


Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur

postitati 10.01.09 21:20 Tsiteeri


Mis te heietate. Norm aku bensukale on 65 amp. tundi käivitus vooluga 640 amp.tundi ja laeb ka väikestel sõitudel kui genekas korras.Kui minna äärmustesse (kui mootor tahab pikka käiamist, moto mitte korras) siis suurema mahutavusega ja sealt tulevad ka juba muud näitajad. Aku kas töötab või on omadega kutu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
A4-Turbo
huviline

Avatar


Registreerunud 12.12.08
Kasutaja on eemal


postitati 10.01.09 21:35 Tsiteeri


Minul täpselt samamoodi 65amp see väga hea aku
koha peal vahel ikka tümps käib tund või rohkemgi ja ei mingeid probleeme
ostad uue aku saad veel + garantii


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tort
huviline



Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 2.6

postitati 05.10.09 11:24 Tsiteeri


Upitaks teemat.

Auto on a4 2.6l bens. Eelmisel talvel juba kippus aku nõrgaks jääma. Sõidan teinekord harva just talviti, paar korda nädalas lühikesi otsi. Vedas kuidagi käima siiski ka peale pikemat seismist, mootor väga hea ja käiamist ei taha, läheb küll ka suure surmaga. Mõtlen, et kas asi on vanas akus ja uus kannataks rohkem seismist või käituks auto uue akuga ka samamoodi, kuna talvel on külm ja aku pole mõeldud niisama seismiseks? Genekad-värgid kõik korras.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
h6bekuul
postitusõiguseta huviline



Registreerunud 16.08.09
Asukoht: est
Kasutaja on eemal

Auto: auto

postitati 05.10.09 13:21 Tsiteeri


1. Samade parameetrite juures on akul ja AKUl vahe! rusikareegel on, et mida kallim, seda kvaliteetsem
2. samas ei tasu unustada ,et kui sõidad lühikesi otsi, päevatuled põlevad, valgustuspakett aktiveeritud, peeglid soojenevad, tagaakna soojendus sees, istmesoojendused uugavad, pruugid sigaretisüütajat, supakas teeb tööd ning veel 100miljon muud asja tarbivad voolu, siis ka kõige vihasem aku ei kesta!
Ja seda kõike eeldusel, et genekas korras ja auto käivitub poole pöördega :)

2.6L mootorile ise paneks vast mingi 70/75 Ah mahtuvusega. Oluline näitaja on käivitusvool! Ning palju aku mahtuvus külmaga väheneb!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Tort
huviline



Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 2.6

postitati 05.10.09 13:29 Tsiteeri


Kas peaks mingeid spets "pakaseakusid" vaatama äkki? Keegi midagi soovitada oskab? Ma nimesid tean küll, aga vahet neil midagi ei tee, Varta, Excide jne. Võta üks ja viska teist :) Kas seegi on aku andmetes kirjas, et palju mahutavus külmaga väheneb?

Tarbijatest mul muidu vaid tuled, soojendus ja üsna hädine helisüsteem ;).

Edit: Ja veel üks küsimus. Ehk on mulle kahe silma vahele jäänud, aga kas akusid kuidagi kontrollida ka saab akukeskuses? Noh, umbes nagu jahutusvedeliku jäätumispunkti mõõta vms.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
cornoyo
huviline

Avatar


Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal

Auto: 2×80 ABK

postitati 05.10.09 14:51 Tsiteeri


Kavatsed põhjapoolusele kolida? Vastavalt autole ka aku, diislile vähe suurema mahtuvusega, kuna käivitamisel vajab ka rohkem voolu.
Enda 85kw sai kunagi (3aastat tagasi) 72Ah ostetud, kuna muusikat üle keskmise ja kont ka peal, väike varu võib alati olla, üle aga ei maksa ka paisutada. Kesta ei pruugi ta nii või teisiti kui korralikult laadimist ei saa, vaid pidevalt väga lühikesi otsi teha. Pigem räägib sellisel juhul jah juba vast tootja nimi/hind ise.
Tsitaat:
Algselt postitas: Tort
Kas peaks mingeid spets "pakaseakusid" vaatama äkki?



.:Rasta I Land:.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tort
huviline



Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 2.6

postitati 05.10.09 15:06 Tsiteeri


Pakaseaku on rohkem turunduslik sõnakõlks, soome reklaamidest meelde jäänud. Tahangi teada, et kas sel on ka mingisugunegi tõepõhi all ja kas kuidagi saab teada konkreetse müügiloleva aku võimet säilitada voolu külmas keskkonnas. Teengi pidevalt talvel väga lühikesi otsi, selles konks ongi. Et siis vahet pole, milline osta ja võibolla polegi probleem praeguses akus, vaid uus käituks samamoodi? Teinekord olen talviti niisama laadimisotsasid ka teinud, kuigi minna pole kuskile vaja, niisama 100 km maha sõitnud ajaviiteks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 05.10.09 16:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Tort
Edit: Ja veel üks küsimus. Ehk on mulle kahe silma vahele jäänud, aga kas akusid kuidagi kontrollida ka saab akukeskuses? Noh, umbes nagu jahutusvedeliku jäätumispunkti mõõta vms.

Kui sa juba tead, et Akukeskus olemas on, siis tead vast sedagi, et nad seal tõesti ka koormustesti teevad. Iseasi, kui objektiivne see on, kuna nende soov on sulle ikkagi uus aku müüa. ;)

Ise saad tõesti akut areomeetriga ka mõõta. Esimesena kipub miskipärast surema plusspurk. Nende paarisajaeeguste laadijate indikaatortuled ei kustu ka surnud aku korral ära.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
huljes
huviline

Avatar


Registreerunud 30.01.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Cabrio 2.0, Audi A4 2,8Q

postitati 07.10.09 04:31 Tsiteeri


NN pakaseakudeks loetakse ka geelakusid. Endal selline 150 aH kasutusel paadi elektrimootori jaoks ning kestvust on tõesti asjal, kuid seda senikaua kuni koormust taga ei ole, minu silmis erilist vahet ei ole.
Minu soovitus vaadata ka uue aku soovi korral www.bakt.ee, boschil ilusti hinnakiri olemas ja kestavad samahästi(või paremini) kui varta, raylite, exide.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tort
huviline



Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 2.6

postitati 15.12.09 13:42 Tsiteeri


Nn. hooldevabasid akusid laadida ka võib? Mingi tuutlutustoruke oli olemas küll, korke ei näinud. Või kui kate maha kakkuda, on korgid ka all? Mõtlen, et kust see rõhk välja tuleb, hakkab ta ju mullitama. Sealt samast tuulutusest?

Laadija olemas, annaks särtsu vähe.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
h6bekuul
postitusõiguseta huviline



Registreerunud 16.08.09
Asukoht: est
Kasutaja on eemal

Auto: auto

postitati 15.12.09 13:48 Tsiteeri


Ikka võib...auto peal nad kah ju laaduvad enamus ajast :)
Korke seal vast ei olegi. Samas Akudega on igast nalja saanud aegade jooksul ja soovituslik on järelvalve. Magamistoas kah ära teaosta laadimist :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
 Lehekülgi:  1  2  3
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 27.6% - SQL: 72.4%]