Lehekülgi: 1 2 3 |
heihei
huviline
Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal
Auto: b6, 96kw bens.
|
postitati 09.01.09 19:21
|
|
|
Aku kohta küsimusi
et külmaga ikka raskelt see käivitus minema...................hooldusvaba varta praegu 61 ah ja 540A .et tükk aega pole seda hooldanud,netis sobrades
vaatan,et vahel tuleks vett juurde panna,kas midagi päästaks kui valan vett juurde?kas sellele üldse vett saab lisada? ja kui ei ,uus aku valikul
suuremahuline aku oleks teatud eelisena hea laksu saamisel .............aga 72 ah 680a ei lae korralikult genekas ära?
samas kui laadija eraldi osta ja tühjakssaamisel laadida?teist genekat vist sinna ei tuuni?
|
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
postitati 09.01.09 19:23
|
|
|
Hooldusvabale ei anna kuskilt midagi lisada.
Suurema aku võib alati peale panna.
Auto laadimispinget oled mõõtnud ?
Audi pole lihtsalt auto - Audi on stoori omaette 
|
|
|
|
lunatic
klubiliige
Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal
Auto: A4 allroad ja Volvo C70
|
postitati 09.01.09 19:45
|
|
|
Paar korda talve jooksul aku soojas ruumis täis laadida peaks olema esimene ja kõige odavam hea variant.
Talvel väga suure külmaga lihtsalt ei suuda aku generaatorist tulevat voolu vastu võtta. Seda eriti, kui lühikesi otsi sõita.
Liiga suure mahtuvusega akut pole ka mõtet panna. Genekas ei toida seda ära.
|
|
|
heihei
huviline
Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal
Auto: b6, 96kw bens.
|
postitati 09.01.09 20:30
|
|
|
genekas selge see et ei lae ära jämmedamat kablat vist ei vii kuigi sinna akuni? et vast mötekaim variant praegu laadija osta ja kui vana ei hakka
normaalselt tööle,ostan mahukama ja kui tühjaks hakkab saama ,laen?samas need hooldusvabad,kui neile vett ei saa lisada,siis ju neil eluiga ikka
väiksem?voibolla siis tavaline vöimsam osta?kahtlen veidi nende hooldusvaba akude vastupidavuses.laadimispinget testriga saab mööta,nats vaja öpetust
siin surfata,kuis käis..........aga minul komplekse poleks veoauto akut ööseks kuskile laadima panna
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.09 22:32
|
|
|
Kuskohast on pärit selline müüt et genekas ei lae suuremat akut ära?
Väga hästi laeb ja tasub osta võimalikult suur.
Kahjuks suurem maksab ka rohkem.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 10.01.09 08:39
|
|
|
Mis andmetega aku sobiks audi b4 2.0 85kw mootorile, tahaks midagi head, et muusikat vahepeal kuulata ikka, et masin ei seisaks ning, et talvel
probleeme ei tekiks.
|
|
|
|
olc
huviline
Registreerunud 02.06.06
Asukoht: Põlva/Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.01.09 09:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: equilibrium
Kuskohast on pärit selline müüt et genekas ei lae suuremat akut ära?
Väga hästi laeb ja tasub osta võimalikult suur.
Kahjuks suurem maksab ka rohkem. |
Tekkis ka sama küsimus et kuidas ta siis ära ei lae, laeb küll lihtsalt kauem läheb aega. Kui koguaeg lühikesi otsi sõita siis tõesti ei lae seda
suurt akut ära ja jääbki aku vinduma. Kui ikkagi sõidate lühikesi otsi palju, siis ei lae genekas ka seda väikest akut ära. Eesti tingimustes tuleks
panna nii suur aku kui vahele mahub. Vähemalt mina arvan nii. Lisaks tuleks laadimine üle kontrollida! ainult uuest akust pole alati kasu.
Tsitaat: | Algselt postitas: KeveN
Mis andmetega aku sobiks audi b4 2.0 85kw mootorile, tahaks midagi head, et muusikat vahepeal kuulata ikka, et masin ei seisaks ning, et talvel
probleeme ei tekiks. |
Ma küll ei tea kus tal aku asub, aga võtad kõige suurema mis peale läheb, eeldusel et laadimine korras on. kui sul mingi ilge boombox peal on siis
saab aku nagunii tühjaks ja pead laadijaga järele aitama
|
|
|
jokker
huviline
Registreerunud 10.07.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 '96 ABK
|
postitati 10.01.09 11:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: equilibrium
Kuskohast on pärit selline müüt et genekas ei lae suuremat akut ära?
Väga hästi laeb ja tasub osta võimalikult suur.
Kahjuks suurem maksab ka rohkem. |
Väga suure mahutavusega ikka ei lae küll.
joyrider
|
|
|
|
heihei
huviline
Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal
Auto: b6, 96kw bens.
|
postitati 10.01.09 12:35
|
|
|
heh ,keegi nüüd ütleks kui laadija ka ostaks ,kui tihedalt tuleb mul see 72 ah -ne kolakas maha tösta ,et täis laadida jälle? et rääkigu,kel kogemusi
sama auto ja mahukama akuga.lasen teema kinni panna,üsna suureks mölaks kisub
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 10.01.09 12:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: heihei
heh ,keegi nüüd ütleks kui laadija ka ostaks ,kui tihedalt tuleb mul see 72 ah -ne kolakas maha tösta ,et täis laadida jälle? et rääkigu,kel kogemusi
sama auto ja mahukama akuga. |
Kord 5a jooksul, kui muud asjad korras on.
|
|
|
|
heihei
huviline
Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal
Auto: b6, 96kw bens.
|
postitati 10.01.09 13:19
|
|
|
sul va 2,8 mootor,kas genekas sama? see siis sinu variant hooldusvaba aku
puhul?et kohe laadijat vist polegi mötet suuremahulisele akule osta?et jah et 2,8 mootril vast see genekas ja elektroonika teine?voi tead kellegil
selline juhtum juba olnud,66 kw mootoriga?tönud vastuse eest sulle ette!
edit-seda,et kas vana akut praegu päästaks see ,kui laeks?et kuis neil ehitus on,voibolla ei tohigi laadida?et kuskilt ikka aurustumisel saab rähk
välja?mine tea pärast lööb veel löhki laadimisega?:et ei ole tea mis ajast laadinud akut,siis mis seal poes müüdavatel ampreid ka saab sättida ja kui
kaua laadida oleks hää?noh kui seda hooldusvaba laadida üldse saab
|
|
|
Tiit
huviline
Registreerunud 23.03.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 avant tdi
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 10.01.09 19:24
|
|
|
Kui laadimine on korras ja ei sõideta vaid kilomeetriseid otsi siis ei ole mingit vajadust akut autolt maha tõstmiseks ning laadimiseks.
Ka on üsna asjatundmatu see nn "ei lae suuremat akut ära" jutt. Käivitamisel kasutatakse akust ära ikka ühesugune hulk energiat samuti ei muutu
kuidagi muude tarbijate energiatarve. St, et mitte mingisugust vahet ei ole kui suure mahutavusega aku autol on, nii suur aku mille laadimisega
probleemid peaks tekkima ei mahu nagunii juba füüsiliselt oma kohale ära.
Teine teema on muidugi tühja aku laadimisega, kuid korras auto puhul sellist olukorda nagunii reaalselt ei teki.
Edit: ja laadimisel ei oma erilist tähendust ka taha istme alla mineva juhtme jämedus kuna laadimisvool on võrreldes käivitamiseks vaja minevaga
tühiselt väike. Käivitamisel on aga võimalikult jäme juhe ja hästi voolu edastavad ühendused esmatähtsad. St tagaistme all paikneva akuga auto
põhiprobleemiks ei ole mitte aku laaidmine vaid just pika kaabli ja kaabliühenduste kaudu käivitusvoolu kadu.
Väga lihtne on laadimise korrasolekut kontrollida: töötava mootori ja sisselülitatud kõigi tavapäraste tarbijate (tuled, salongivent, erinevad
soojendused, stereo jmt) puhul ei tohi pinge akuklemmidelt mõõdetuna olla mitte mingil juhul väiksem kui 13,9 V
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
heihei
huviline
Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal
Auto: b6, 96kw bens.
|
postitati 10.01.09 21:00
|
|
|
selge ,arvata laadijat siis ei ostagi. suure mahuga aku arvata ostan, noh kui ikka tunnen et sooja ilmaga kah hakkab jamama,siis läheb ostuks.ot keegi
voiks öelda noh ajaliselt 61 ah kui kaua laeb ära mootori pealt?ja see 72 ah-ne,need amprid vist ei loe ?
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 10.01.09 21:20
|
|
|
Mis te heietate. Norm aku bensukale on 65 amp. tundi käivitus vooluga 640 amp.tundi ja laeb ka väikestel sõitudel kui genekas korras.Kui minna
äärmustesse (kui mootor tahab pikka käiamist, moto mitte korras) siis suurema mahutavusega ja sealt tulevad ka juba muud näitajad. Aku kas töötab või
on omadega kutu.
|
|
|
|
A4-Turbo
huviline
Registreerunud 12.12.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.01.09 21:35
|
|
|
Minul täpselt samamoodi 65amp see väga hea aku
koha peal vahel ikka tümps käib tund või rohkemgi ja ei mingeid probleeme
ostad uue aku saad veel + garantii
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 05.10.09 11:24
|
|
|
Upitaks teemat.
Auto on a4 2.6l bens. Eelmisel talvel juba kippus aku nõrgaks jääma. Sõidan teinekord harva just talviti, paar korda nädalas lühikesi otsi. Vedas
kuidagi käima siiski ka peale pikemat seismist, mootor väga hea ja käiamist ei taha, läheb küll ka suure surmaga. Mõtlen, et kas asi on vanas akus ja
uus kannataks rohkem seismist või käituks auto uue akuga ka samamoodi, kuna talvel on külm ja aku pole mõeldud niisama seismiseks? Genekad-värgid kõik
korras.
|
|
|
h6bekuul
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 16.08.09
Asukoht: est
Kasutaja on eemal
Auto: auto
|
postitati 05.10.09 13:21
|
|
|
1. Samade parameetrite juures on akul ja AKUl vahe! rusikareegel on, et mida kallim, seda kvaliteetsem
2. samas ei tasu unustada ,et kui sõidad lühikesi otsi, päevatuled põlevad, valgustuspakett aktiveeritud, peeglid soojenevad, tagaakna soojendus
sees, istmesoojendused uugavad, pruugid sigaretisüütajat, supakas teeb tööd ning veel 100miljon muud asja tarbivad voolu, siis ka kõige vihasem aku ei
kesta!
Ja seda kõike eeldusel, et genekas korras ja auto käivitub poole pöördega 
2.6L mootorile ise paneks vast mingi 70/75 Ah mahtuvusega. Oluline näitaja on käivitusvool! Ning palju aku mahtuvus külmaga väheneb!
|
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 05.10.09 13:29
|
|
|
Kas peaks mingeid spets "pakaseakusid" vaatama äkki? Keegi midagi soovitada oskab? Ma nimesid tean küll, aga vahet neil midagi ei tee, Varta, Excide
jne. Võta üks ja viska teist Kas seegi on aku andmetes kirjas, et palju
mahutavus külmaga väheneb?
Tarbijatest mul muidu vaid tuled, soojendus ja üsna hädine helisüsteem .
Edit: Ja veel üks küsimus. Ehk on mulle kahe silma vahele jäänud, aga kas akusid kuidagi kontrollida ka saab akukeskuses? Noh, umbes nagu
jahutusvedeliku jäätumispunkti mõõta vms.
|
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 05.10.09 14:51
|
|
|
Kavatsed põhjapoolusele kolida? Vastavalt autole ka aku, diislile vähe suurema mahtuvusega, kuna käivitamisel vajab ka rohkem voolu.
Enda 85kw sai kunagi (3aastat tagasi) 72Ah ostetud, kuna muusikat üle keskmise ja kont ka peal, väike varu võib alati olla, üle aga ei maksa ka
paisutada. Kesta ei pruugi ta nii või teisiti kui korralikult laadimist ei saa, vaid pidevalt väga lühikesi otsi teha. Pigem räägib sellisel juhul jah
juba vast tootja nimi/hind ise.
Tsitaat: | Algselt postitas: Tort
Kas peaks mingeid spets "pakaseakusid" vaatama äkki? |
.:Rasta I Land:.
|
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 05.10.09 15:06
|
|
|
Pakaseaku on rohkem turunduslik sõnakõlks, soome reklaamidest meelde jäänud. Tahangi teada, et kas sel on ka mingisugunegi tõepõhi all ja kas kuidagi
saab teada konkreetse müügiloleva aku võimet säilitada voolu külmas keskkonnas. Teengi pidevalt talvel väga lühikesi otsi, selles konks ongi. Et siis
vahet pole, milline osta ja võibolla polegi probleem praeguses akus, vaid uus käituks samamoodi? Teinekord olen talviti niisama laadimisotsasid ka
teinud, kuigi minna pole kuskile vaja, niisama 100 km maha sõitnud ajaviiteks.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 05.10.09 16:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tort
Edit: Ja veel üks küsimus. Ehk on mulle kahe silma vahele jäänud, aga kas akusid kuidagi kontrollida ka saab akukeskuses? Noh, umbes nagu
jahutusvedeliku jäätumispunkti mõõta vms. |
Kui sa juba tead, et Akukeskus olemas on, siis tead vast sedagi, et nad seal tõesti ka koormustesti teevad. Iseasi, kui objektiivne see on, kuna nende
soov on sulle ikkagi uus aku müüa. 
Ise saad tõesti akut areomeetriga ka mõõta. Esimesena kipub miskipärast surema plusspurk. Nende paarisajaeeguste laadijate indikaatortuled ei kustu ka
surnud aku korral ära.
|
|
|
huljes
huviline
Registreerunud 30.01.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.0, Audi A4 2,8Q
|
postitati 07.10.09 04:31
|
|
|
NN pakaseakudeks loetakse ka geelakusid. Endal selline 150 aH kasutusel paadi elektrimootori jaoks ning kestvust on tõesti asjal, kuid seda senikaua
kuni koormust taga ei ole, minu silmis erilist vahet ei ole.
Minu soovitus vaadata ka uue aku soovi korral www.bakt.ee, boschil ilusti hinnakiri olemas ja kestavad samahästi(või paremini) kui varta, raylite,
exide.
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 15.12.09 13:42
|
|
|
Nn. hooldevabasid akusid laadida ka võib? Mingi tuutlutustoruke oli olemas küll, korke ei näinud. Või kui kate maha kakkuda, on korgid ka all? Mõtlen,
et kust see rõhk välja tuleb, hakkab ta ju mullitama. Sealt samast tuulutusest?
Laadija olemas, annaks särtsu vähe.
|
|
|
h6bekuul
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 16.08.09
Asukoht: est
Kasutaja on eemal
Auto: auto
|
postitati 15.12.09 13:48
|
|
|
Ikka võib...auto peal nad kah ju laaduvad enamus ajast 
Korke seal vast ei olegi. Samas Akudega on igast nalja saanud aegade jooksul ja soovituslik on järelvalve. Magamistoas kah ära teaosta laadimist 
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |