siim23
huviline
Registreerunud 30.07.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.01.12 19:29
|
|
|
a6 c4 2.5tdi 97 a
mulle räägiti et see auto ei tohi pikalt käia tühikäigul, pidavat turbole kehvasti mõjuma.kui ma panen auto külmal hommikul käima enne sõitu mingks 10
kuni 15 minutiks kas see tapab mu turbo ära v?kui jah kuidas ma siis oma auto soojaks saan ennem sõitu.külma mootoriga sõitma minek on ju hullem.tänud
ette
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 07.01.12 19:40
|
|
|
Vanematelt härradelt kuulnud, et kogub tahma seintele ja see vast ongi turbiinile kahjulik.
Vaikselt söidu alustamine pole mootorile meeletult tappev midagi.
Paljutgi see kohapeal tühikäigul popsutamine masinat soojendab, paljudest muudest teguritest puudub ka intensiivsem jahutusvedeliku tsirkulatsioon,
mis salongi soojendaks.
Alternatiiviks on kas elektriline vöi autonoomne lisasoojendus.
Paljude esimene reakstsioon on külma ilmaga see, et puhur keeratakse pöhja, lootes kiiremat salongi soojenemist.
Kui elektrilist lisaahju pole, siis enne jahutusvedeliku temperatuuri töusmist pole ka salongi mötet oodata sooja, pigem läheb enam aega, sest ka läbi
salongiradiaatori on vöimalik veidike jahutusvedeliku temp. madalamaks muuta.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 07.01.12 19:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: siim23
mulle räägiti et see auto ei tohi pikalt käia tühikäigul, pidavat turbole kehvasti mõjuma.kui ma panen auto külmal hommikul käima enne sõitu mingks 10
kuni 15 minutiks kas see tapab mu turbo ära v?kui jah kuidas ma siis oma auto soojaks saan ennem sõitu.külma mootoriga sõitma minek on ju hullem.tänud
ette |
Kust see info pärineb? Ise olen küll enda diislit kohapeal enne sõitu 5-15 minutit soojendanud, salongi tempi.keeran 20 kraadi peale ja vaikselt
puhuma. Tegelikult läheb see masin ikka üllatavalt kähku seest soojaks.
|
|
|
|
MadisT
huviline
Registreerunud 03.05.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant Q C4 2,5 TDi-1996
|
postitati 07.01.12 21:30
|
|
|
Minu A6 omab seda elektrilist salongi lisaradiaatorit. Võimalik, et kõigil kliimaga 2,5 diislitel on see peale pandud. Minu kliima on 22 kraadi peal.
Aastaringselt.
Hommikune drill on selline, et kõigepealt tuleb loota ukseluku toimimist
Suvel vaja lahti võtta ja korda teha. Siis auto käivitamine (siiani probleeme pole olnud) ja siis panen parktuled, kliimalt defrost peale
ning klaasisoojendused ka. Seejärel välja autot kaapima/harjama. Olenevalt, kas lumi või jää. Kui auto on lund täis sadanud, puhastan kõik ära. Kõige
viimaseks jätan esiklaasi puhastamise. Siis saab jää kergemini ära kaapida. Tavaliselt on kogu protseduuri kestvus 5-15 minutit.
Pärast seda aga kohe minek. Kui midagi pole kaapida ega pühkida, siis kohe sõitma. Rahulikult.
Kohapeal tiksudes see mootor pole minu märkmiku järgi kunagi suutnud madalamatel kraadidel soojaks minna. Sõites soojeneb kõige kiiremini. Kui väljas
oli kusagil 3 plussi, siis 10 minutiga kangutas termomeetri seier end magamast lahti
Minu sõidustiil on taksojuhtidest äkilisem, mootor tundub olevat kombes ja eriti ei tahma. Mõni bensukas suitseb vaat et rohkemgi Hoidke mootor korras ja ta teenib teid kaua. Ka bensukad.
|
|
|
siim23
huviline
Registreerunud 30.07.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.01.12 08:20
|
|
|
Tsitaat: | Tsitaat: | Algselt postitas: ülks
Kust see info pärineb? Ise olen küll enda diislit kohapeal enne sõitu 5-15 minutit soojendanud, salongi tempi.keeran 20 kraadi peale ja vaikselt
puhuma. Tegelikult läheb see masin ikka üllatavalt kähku seest soojaks. |
ka vanemalt härralt |
Tsitaat: | Algselt postitas: ülks
Kust see info pärineb? Ise olen küll enda diislit kohapeal enne sõitu 5-15 minutit soojendanud, salongi tempi.keeran 20 kraadi peale ja vaikselt
puhuma. Tegelikult läheb see masin ikka üllatavalt kähku seest soojaks. |
Ka vanemalt härralt.
***
Märkus moderaatorilt: "Muutsin postituse eesti keele nõuetele vastavaks. Palun tee seda järgneval korral ise, kuna
järgmine hooletult tehtud postitus kustutatakse! Kolmandal korral peatatakse sinu postitusõigus! Nõuded postituse keelelisele osale leiad siit."
|
|
|
kiljotiin
huviline
Registreerunud 25.05.08
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 TDI Q
|
postitati 08.01.12 21:32
|
|
|
Ma kuulen küll sellist juttu esimest korda. Enda diislit sai külma talve ilmadega ikka last akäia mingi 15min ja vahepeal isegi 30min.
Kui mootor soe, siis sõita suurematel pööretel, et seda tahma sealt minema pühikda turbo seest.
Ma ikka olen juba sellepärast soendanud, et õlid veidi vedelemaks läheksid.
|
|
|
Ardo
huviline
Registreerunud 22.02.08
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B2sedaan C5avant
|
postitati 08.01.12 22:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kiljotiin
Ma kuulen küll sellist juttu esimest korda. Enda diislit sai külma talve ilmadega ikka last akäia mingi 15min ja vahepeal isegi 30min.
Kui mootor soe, siis sõita suurematel pööretel, et seda tahma sealt minema pühikda turbo seest.
Ma ikka olen juba sellepärast soendanud, et õlid veidi vedelemaks läheksid. |
Sama siin, ei hakka kunagi varem sõitma kui auto on vähemalt 10min kohapeal käinud. Kujutate ette milline on õli siis kui ta on 0 kraadist allapoole
kanistris, paras tökat. Isegi bensukatega lasin ikka oma 5 min kindlasti soojeneda. Pragusel ajal näeb hommikul auto soojendamine nii välja, et ca
07.35 auto esimese asjana äragates käima, siis tuppa tagasi toimetama, ning 7.55 start. Auto sulanud, sees soe, võib suht kohe normaalselt sõitma
hakata. Minul igatahes hakkab autost kahju kui külmalt kohe liikuma hakkan, soojendan isegi siis kui kusagile hiljaks jään.
Edit: Kuna mõnede arvates on teiste käitumine huumor, siis selgitan, et see minu käitumine minu autoga. Nii teevad mul kõik tuttavad. Igaüks teab ise
kuidas ta oma autoga käitub.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 08.01.12 22:13
|
|
|
Täielik huumoriteema.
Üle 30-60 sek ei ole mõtet isegi -20 kraadi juures modernsel pritsega autol tühikäigul töötada lasta, see vastupidi kahjustab mootorit.
Kõige vähem kahjulik on lihtsalt vaikselt ilma pöördeid kõrgele ajamata sõitma hakata - rohkem kütust põleb ära pea samadel pööretel ning mootor
soojeneb kiiremini, töötades vähem aega madala temperatuuri juures.
Juhul, kui tahate külmkäivituse mõjusid vähendada, paigaldage plokisoojendus, mitte ärge mõelge luulusid välja.
Kõige rohkem pakub nalja see, kui lastakse autol 20 minutit tühjalt käia külmaga õues ning siis kohe lapatsit. Auto ei ole ainult mootor. Difrites,
kastis on õli teil sisuliselt sama külm, nagu käivitamise hetkel. Vaikselt sõitu alustades soojenevad kõik sõlmed ühtlaselt.
Seda teemat on siin foorumis ka korduvalt lahatud, kasutage otsingut.
|
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 09.01.12 11:25
|
|
|
Tuleb tõdeda, et suure külmaga tühikäigul pikalt töötamine ei ole tõesti auto mootorile kuidagi kasulik. Tühikäigul tiksumine teeb liiga pihustitele,
tahmab palju jne. Samas, ega ta miskit väga halba ka ei tee. Kui lasta hommikul autol maja ees 20 minutit tiksuda, siis on see pigem hea ainult
iseendale. Muidugi on hea sõitu alustada sooja salongi ja puhaste klaasidega, selles suhtes ei vaidle ma vastu. Peale käivitamist esimese 10 sekundi
jooksul kohalt startimine ei tundu aga samuti hea idee. Ise ka seda väga tihti ei tee, kuid vahel kiiruga ei jää muud üle.
Ütleme nii, et igaüks on ise enda auto peremees ja teab, mida oma autoga teeb. Kas lasta sel tühikäigul käia või mitte...suurt vahet vist ei olegi.
Kui võtaks nüüd kaks uut autot, laseks neil kummalgi 100000km erinevate omanike käes sõita ja peale seda võrdleks, siis ma ei ole kindel, kas vahest
üldse aru saakski.
Nii palju, kui on inimesi, on ka erinevaid arvamusi
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 09.01.12 11:40
|
|
|
Ei tee see 10 sekundi pärast startimine mitte midagi halba, nii kaua, kuni sa mootorit liialt ei koorma nii kaua, kuni asi soojenenud on.
Arvamusest on asi kaugel - see tühikäigul käiamise jutt pärineb karburaatoriga mootorite ajastust, kus selleks, et segu korrektne oleks, peab mootori
enne soojaks saama.
EFI puhul reguleeritakse nii süütenurka (või diisli puhul pritsehetke) kui ka segu korrektselt ning see, et auto koha peal rikka seguga pikalt käib ei
ole talle mitte kuskilt otsast parem, kui kohe vaikselt sõitma hakata.
Ehk siis - arusaadav on, kui te ei taha külma autosse istuda ning lasete tal väljas soojaks käia, kuid endale põhjendamine, et "see on ju autole
parem" ei ole küll nüüd õige tegevus.
Selline teguviis kulutab auto mootorit, kohe reipalt sõitma hakates kulutab see auto teisi sõlmi, mis on sellel hetkel veel täiesti külmad ning kui
nüüd roheliste vaatenurgast läheneda, siis saastab see ka loodust ning kahjustab ümber olijate tervist, rääkimata sellest punktist seadusandluses:
Tsitaat: | §
52. Keskkonnakaitsenõuded
(5) Õuealal ja elamupiirkonnas ei või seisva sõiduki mootor töötada kauem kui kaks minutit. |
Kui teil on eramaja, siis paigaldage lihtsalt plokisoojendus, mis maksab suures plaanis vähe ning paari talvega saate vähenenud kütusekuluga selle
summa tagasi.
|
|
|
|
siim23
huviline
Registreerunud 30.07.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.12 13:10
|
|
|
Märkus moderaatorilt: "Postitus kustutatud, kuna kasutaja ei ole vaatamata varasemale märkusele asunud järgima
foorumi reeglite 3. punkti! Järgmine samm on kasutaja postitusõiguse peatamine!"
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 09.01.12 13:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: siim23
to prj.
su jutt võib õige olla aga päris maalmas ei saa see ju toimida.liiklus ummikud, valgusfoori taga ootamine jne. auto käib seal tühikäigul üle 30
sekundi. |
Ole hea ja loe kõik uuesti läbi, hoolikalt
Samuti, palun kasuta kirjavahemärke/suurt algustähte, muidu su aeg siin foorumis võib üsna lühikeseks jääda.
|
|
|
|
kapsel
huviline
Registreerunud 03.01.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.01.12 23:17
|
|
|
Lugedes neid arvamusi siin siis kui ikka -20 ga käivitad ja kohe minema, siis on võibolla küte kinni ja teab mis veel, on ikka super lollus, mingi
5-10 min võiks ikka soojeneda vaikselt, kui 0 kraadi siis jah 1-2 min on normaalne. Eks see jah oleneb sellest kuda keegi enda auto tervise peale
mõtleb. Kellele ema ja kellele tütar
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 11.01.12 23:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kapsel
Lugedes neid arvamusi siin siis kui ikka -20 ga käivitad ja kohe minema, siis on võibolla küte kinni ja teab mis veel, on ikka super lollus, mingi
5-10 min võiks ikka soojeneda vaikselt, kui 0 kraadi siis jah 1-2 min on normaalne. Eks see jah oleneb sellest kuda keegi enda auto tervise peale
mõtleb. Kellele ema ja kellele tütar |
Kuues postitus foorumis ning kõik, mis enne kirjutatud on "super lollus".
Tubli töö Einstein, pole midagi kosta, aga ehk teeksid endale kasvõi natuke selgeks, kuidas sisepõlemismootor toimib?
Ega jah, autotootjad ei tea ju autodest midagi, kui ütlevad, kuidas tuleb autoga käituda.
-20C-ga on kõik mis üle 30 sekundi läheb overkill. Kui sul kütus kinni on, sest suvine on sees, siis ei lähe sa nagunii mitte kuskile enam.
Väiksete pööretega liikumine ei koorma mootorit rohkem, kui tühikäigul pikalt selle käiamine. Täiesti vastupid, kuna mootor soojeneb aeglasemalt
tühikäigul, töötab külmalt kauem ning töötab rohkem kokku.
|
|
|
|
MMI
huviline
Registreerunud 06.04.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 12.01.12 01:08
|
|
|
Endal ka üks sama mootoriga rootslane ning ei ole ka külmaga pikalt kohapeal autol käia lasknud. Seda lihtsalt sellepärast et kuna elutempo on kiire
siis pole lihtsalt aega oodata Samas ei tea ikkagi kumb see õige tegevus
nüüd on, kas oodata või kohe sõitma hakata. Olen tõsiselt pädevatelt mehaanikutelt ja muidu tarkadelt kuulnud juttu et külmaga võiks mootorit ikka
5-10 min enne soendada kui liikuma hakata.
|
|
|
kiljotiin
huviline
Registreerunud 25.05.08
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 TDI Q
|
postitati 12.01.12 16:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Tsitaat: | Algselt postitas: kapsel
Lugedes neid arvamusi siin siis kui ikka -20 ga käivitad ja kohe minema, siis on võibolla küte kinni ja teab mis veel, on ikka super lollus, mingi
5-10 min võiks ikka soojeneda vaikselt, kui 0 kraadi siis jah 1-2 min on normaalne. Eks see jah oleneb sellest kuda keegi enda auto tervise peale
mõtleb. Kellele ema ja kellele tütar |
Kuues postitus foorumis ning kõik, mis enne kirjutatud on "super lollus".
Tubli töö Einstein, pole midagi kosta, aga ehk teeksid endale kasvõi natuke selgeks, kuidas sisepõlemismootor toimib?
Ega jah, autotootjad ei tea ju autodest midagi, kui ütlevad, kuidas tuleb autoga käituda.
-20C-ga on kõik mis üle 30 sekundi läheb overkill. Kui sul kütus kinni on, sest suvine on sees, siis ei lähe sa nagunii mitte kuskile enam.
Väiksete pööretega liikumine ei koorma mootorit rohkem, kui tühikäigul pikalt selle käiamine. Täiesti vastupid, kuna mootor soojeneb aeglasemalt
tühikäigul, töötab külmalt kauem ning töötab rohkem kokku. |
ma nõustun sellega täiesti, et tühikäigul vaikselt kruiisida külma mootoriga, et kahjusta tegelt mootorit. Ma sõidan suht tasakesi ka alguses, kui
auto on käinud mingi 10min, et kasti ja difri õlid saaksid veelgi üles soojeneda. Tean mõnda diislit, mille paned käima ja ürita sõita temaga, kui ta
on ainult -20 käinud minut kaks. Kõigepealt suretad autot kohapeal mitu korda välja, kui saad lõpuks autoga liikuma.
Külma autoga startides, mis ei puhu ligi lähedalegi sooja õhku, siis on klaasid suht kiiresti udused minu teada. ( 0 lähedal ei ole hullu, aga -20 on
hoopis teine tera.)
Arvan, et siin võib vaielda pikalt. Eks iga auto omanik käitub nii, kuidas ta arvab, et autole parem.
|
|
|
Ardo
huviline
Registreerunud 22.02.08
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: B2sedaan C5avant
|
postitati 12.01.12 17:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kiljotiin
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Tsitaat: | Algselt postitas: kapsel
Lugedes neid arvamusi siin siis kui ikka -20 ga käivitad ja kohe minema, siis on võibolla küte kinni ja teab mis veel, on ikka super lollus, mingi
5-10 min võiks ikka soojeneda vaikselt, kui 0 kraadi siis jah 1-2 min on normaalne. Eks see jah oleneb sellest kuda keegi enda auto tervise peale
mõtleb. Kellele ema ja kellele tütar |
Kuues postitus foorumis ning kõik, mis enne kirjutatud on "super lollus".
Tubli töö Einstein, pole midagi kosta, aga ehk teeksid endale kasvõi natuke selgeks, kuidas sisepõlemismootor toimib?
Ega jah, autotootjad ei tea ju autodest midagi, kui ütlevad, kuidas tuleb autoga käituda.
-20C-ga on kõik mis üle 30 sekundi läheb overkill. Kui sul kütus kinni on, sest suvine on sees, siis ei lähe sa nagunii mitte kuskile enam.
Väiksete pööretega liikumine ei koorma mootorit rohkem, kui tühikäigul pikalt selle käiamine. Täiesti vastupid, kuna mootor soojeneb aeglasemalt
tühikäigul, töötab külmalt kauem ning töötab rohkem kokku. |
ma nõustun sellega täiesti, et tühikäigul vaikselt kruiisida külma mootoriga, et kahjusta tegelt mootorit. Ma sõidan suht tasakesi ka alguses, kui
auto on käinud mingi 10min, et kasti ja difri õlid saaksid veelgi üles soojeneda. Tean mõnda diislit, mille paned käima ja ürita sõita temaga, kui ta
on ainult -20 käinud minut kaks. Kõigepealt suretad autot kohapeal mitu korda välja, kui saad lõpuks autoga liikuma.
Külma autoga startides, mis ei puhu ligi lähedalegi sooja õhku, siis on klaasid suht kiiresti udused minu teada. ( 0 lähedal ei ole hullu, aga -20 on
hoopis teine tera.)
Arvan, et siin võib vaielda pikalt. Eks iga auto omanik käitub nii, kuidas ta arvab, et autole parem. |
Minumeelest on juba külma diisli häält jube kuulata kui kasvõi natukenegi gaasi puudutada. Lagiseb, väriseb ja üldse imelik. Ja niimoodi käituvad kõik
minunähtud uued ja vanad mootorid. Ootad kümmekond minutit ja saad palju pehmema mootoriga sõitma hakata.
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 13.01.12 16:54
|
|
|
Teen keskmiselt nii- väljas -10, suspede peal välja ja moto tiksuma,vent vaikselt puhuma ja ruttu tuppa tagasi.
Siis uniform selga ja välja, selleks ajaks on juba motol õli soojenenud ja käimarikastis ka õlid palju ringe peale teinud, klaasid puhtaks ja vaikselt
liikuma. Kui eelnevad aastad olid maal -30 siis ikka lasin tiksuda ca 20 min tühikäigul ilma salongi ventilaatorit kasutamata, sai moto soojaks
minna.
Küll kevadel selle tahma välja põletad ;-)
Ja talveks head õlid sisse ja pigem tapab turbo ära külmalt piitsa andmine ja peale kuuma andmist lase turbol maha rahuneda.
|
|
|
kapsel
huviline
Registreerunud 03.01.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.01.12 23:43
|
|
|
Eks jah arvamusi on erinevaid. Kui mõni arvab et ma talvel sõidan suvise küttega siis anna kannatust, kuni -5 saab küll jah suvisega hakkama. Olen ise
juba ca 10a raskeveoki peal tööl (rahvakeeli rekka peal) ja paganama hea koolituse diisli suhtes annab suur auto, et mida see diiselmootor ikka
külmaga on ja väikse autoga pole veel ämbrisse sattunud. Kel küte paks talvel külmaga pange täis paagi kohta max 1l bensiini juurde (kui 40 paak siis
max pool liitrit) ja on probleemid lahendatud, parem kui igasugu diislilisandid ja jõuad koju ja pumpade ja pihustitega ei juhtu mitte midagi, ammu
tuntud nipp
|
|
|
m1k0
huviline
Registreerunud 15.06.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.01.12 08:30
|
|
|
Ma lasen tavaliselt oma autol tühikäigu 1000 pealt normi peale ja hakkan vaikselt liikuma.
|
|
|
|