seitsmene
huviline
Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4,2
|
postitati 29.11.11 10:05
|
|
|
Audi A8 4E rooli kontaktrõnga (Schleifring) vahetamine
Milliseid asjaolusid tuleks arvesse võtta, et korrektselt vahetada A8 4E rooli kontaktrõngas, mis on vajalik multifuntisonaalse rooli kasutamiseks?
Seal on olemas oht midagi valesti panna või rooli asendi andur kuidagi eksitusse viia?
Asi ise näeb selline välja:

|
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 29.11.11 10:40
|
|
|
Esiteks pole mõtet airbagi kollaseid pistikuid või nende riive puruks tõmmata nagu ülikärsitutel kombeks.
Teine reegel, et linti ei tohi keerata. Samas on seal lukustus, mis ei lasegi seda linti äravõetud rooliga paigast liigutada või rõngal ise
pöörelda.
Võib olla see märkus, et keerata ei tohi, ongi mõeldud nendele kärsitutele, kes paneks selle lindi kasvõi jõuga liikuma (et kontrollida pöörlemist ja
seda "kuidas ikka töötab").
See lint on küll suhteliselt kallis ja ka suhteliselt õrnem/tundlikum detail, kuid kõrgtehnoloogilise imega küll tegemist pole, mis esimesel valel
puutel laiali pudeneks.
Vajadusel kalibreeritakse rooliasendi andur pärast vahetust uuesti ära.
|
|
|
|
seitsmene
huviline
Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4,2
|
postitati 29.11.11 17:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Vajadusel kalibreeritakse rooliasendi andur pärast vahetust uuesti ära. |
Kuskohast selle tegevuse kohta täpsemat teavet lugeda oleks, et mismoodi kogu see asi käib?
|
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 29.11.11 18:04
|
|
|
Calibration of steering angle sensor
Requirement: The chassis geometry must be OK.
The steering wheel must at least once have been turned 10 degrees clockwise or anti-clockwise following ignition-on. This initialises the steering
angle sensor. Then the front wheels must be set to their straight-ahead setting (tolerance +/- 5 degrees).
Log in with function 11 (login code 40168) and then perform the steering angle sensor zero position compensation with function 04 basic setting,
display group 1.
Note: Between control unit coding and calibration of the steering angle do not quit diagnosis or switch off the ignition. Otherwise the whole process
will have to be repeated.
See käib siis ABS'i alt.
|
|
|
|
madu
huviline
Registreerunud 31.07.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D4
|
postitati 29.11.11 19:01
|
|
|
Kasutatud kontaktplaadi puhul ei ole muidugi garantiid, et eelmine omanik seda kruttinud ei ole. Lukustustikk on vaid uuel...
|
|
|
siLc
huviline
Registreerunud 05.06.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2011 VW Passat EcoFuel
|
postitati 29.11.11 19:05
|
|
|
Päris keerukaks tehtud kui tarvis on kaabliga tegutseda. Tsipa uuematel VAG masinatel piisab rooli otseks keeramiseks (tolerants plussmiinus 5
kraadi), mõlemale poole lõpuni lappamisest ning siis kümmekond meetrit edasi või tagasi sõitmisest. Peale seda kaob kollane rooli kujutis kelladest ja
rooliasendiandur on kalibreeritud.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 29.11.11 19:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: madu
Kasutatud kontaktplaadi puhul ei ole muidugi garantiid, et eelmine omanik seda kruttinud ei ole. Lukustustikk on vaid uuel... |
Kontaktplaat on võimalik manuaalselt uuesti keskasendisse viia. Seal peaks ka keskasendi leidmist hõlbustavad märgid peal olema.
Nagu ennist juttu oli, siis uuemad kontaktrõngad lukustuvad rooli ära võtmisel ka ise.
|
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 29.11.11 19:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: siLc
Päris keerukaks tehtud kui tarvis on kaabliga tegutseda. Tsipa uuematel VAG masinatel piisab rooli otseks keeramiseks (tolerants plussmiinus 5
kraadi), mõlemale poole lõpuni lappamisest ning siis kümmekond meetrit edasi või tagasi sõitmisest. Peale seda kaob kollane rooli kujutis kelladest ja
rooliasendiandur on kalibreeritud. |
Enamasti jah aga vahest ei taha õppida siis vaja arvutiga õige asend õpetada. Selle rooli aitbagi lindi saab ise ka keskasendisse panna. Keerad ta
ühest otsast teise loed tiirud ära siis jagad pooleks ja leiad keskoha. Pole miski ulme asi. Uued tulevad stopperiga mis peale paigaldust tuleb välja
tõmmata või murda.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 29.11.11 19:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: siLc
Päris keerukaks tehtud kui tarvis on kaabliga tegutseda. Tsipa uuematel VAG masinatel piisab rooli otseks keeramiseks (tolerants plussmiinus 5
kraadi), mõlemale poole lõpuni lappamisest ning siis kümmekond meetrit edasi või tagasi sõitmisest. Peale seda kaob kollane rooli kujutis kelladest ja
rooliasendiandur on kalibreeritud. |
Kui ainult akuots on lahti olnud, siis õpib auto ise ratastelt saadud info põhjal roolinurga selgeks.
Kui aga toimub kontaktrõnga või ABS/rooli aju vahetus, siis nõutakse ABS aju uuesti kodeerimist, millele peab järgnema ka roolinurga anduri arvutiga
kalibreerimine. Nii on vähemalt Bosch 5.7 ABS puhul, Bosch 8.0 ABS on juba vähem pirtsakas.
|
|
|
|
madu
huviline
Registreerunud 31.07.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D4
|
postitati 29.11.11 19:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Tsitaat: | Algselt postitas: madu
Kasutatud kontaktplaadi puhul ei ole muidugi garantiid, et eelmine omanik seda kruttinud ei ole. Lukustustikk on vaid uuel... |
Kontaktplaat on võimalik manuaalselt uuesti keskasendisse viia. Seal peaks ka keskasendi leidmist hõlbustavad märgid peal olema.
Nagu ennist juttu oli, siis uuemad kontaktrõngad lukustuvad rooli ära võtmisel ka ise. |
Manuaalselt tehtav jah, oma C5-l sama asja läbi teinud, ega seal erilist miskit polegi. C5- loed ära täispöörete arvu, selle teed pooleks ja ongi
keskasend olemas. Siis adapteerimine ja voilaa. Kas antud masinal ka asi nii lihtne on , seda ma ei tea.
|
|
|