Lehekülgi: 1 2 3 .. 9 |
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 27.10.04 12:18
|
|
|
Kõik Audi C4 salongi lülititest (pirnide vahetus)
Õpetuse aluseks on Audi 100 C4, 92 aasta väljalase.
El. peeglite lülitis on 2 värvitu klaasiga pirni. Mõlemad olid muidugi läbi põlenud. Lüliti lahti saamisega mingeid probleeme ei
olnud. Noolklahvid on ise tagant punase kattega ja ma usun, et seega olid seal kohe originaalis hõõglambid, mitte dioodid. Jootsin vanad lahti ja uued
samasugused asemele.
Sigarisüütaja on valgustatud ühe samasuguse pisikese 1.2W ilma soklita pirniga, mis kellasidki tagant valgustavad, kuid et asja
raskemaks teha, pole ta mitte lihtsalt pesasse lükatud, vaid on pesa klemmide külge joodetud. Vahetamine on siiski suht lihtne. Täpselt sama teema on
ka tagumise sigarisüütajaga.
Istmesoojenduse lülitid poolduvad, kui tagant korpuse plastiku ja klemme ümbritseva plastiku vahele midagi lamedat (taskunuga)
torgata. Peale seda jookseb kogu sisu ettepoole kestast välja. Sisemus on küll suures osas kaetud seal sees oleva suure transistori radikaks oleva
vaskplekiga, kuid pirn (jällegi hõõglamp, mitte diood) asub pleksist valgusesuunaja õnaruses. Pirn on punaseks värvitud. Minul mõõtmetelt täpselt
sellist polnud, ja jootsin sinna veidi pisema. Helendama jäi siiski eredalt.
Tulede kõrguse reguleerimise lüliti tuli oma kestast välja tagant poolt. Sees on kustununa valge näiv, kuid punaselt põlev diood.
Minul ta küll põles, aga kuna kõik teised lülitid jäid peale pirnide vahetust palju eredamalt särama, siis vahetasin ka selle dioodi pisikese punase
hõõglambi vastu. Dioodini pääsemiseks tuleb pleksist valgusesuunaja trükiplaadi alt kinni sulatatud nagad maha lõigata ja ta seejärel maha tõsta.
Ettevaatust selle käigus ära kaduda tahtva imepisikese kuulikesega, mis regulaatorrulliku asendeid fikseerib! Dioodile 12V
sobitamiseks on trükiplaadil enne kummagi toiteväljaviiguni jõudmist lame takisti. Näib ta lihtsalt trükiplaadirajana. Kohe ei saanudki aru, miks hõõglamp ilusti särama ei hakanud, kuid sõber tester
tegi kõik kiirelt selgeks. Takistid sai sillatud kahe traadijupiga ja
peale seda oli kõik ok.
Ohutulede lüliti sees oli küll viisakas 1.2W ilma soklita pirn, kuid põles ta kahtlaselt tuhmilt. See mulle ei meeldinud. Eest kate
maha ja ongi näha, et sinna on takisti vahele joodetud. Asendasin selle traadijupiga ja ohutulede valgustus sobis kohe palju paremini üldisesse
rivisse. Alumine vilkuv pirn jäi muidugi nii,nagu ta oli. Mõlemad on lihtsalt ilma jootmata vahetatavad.
Nii esimeste kui ka tagumiste udukate lülitites on 2 ilma soklita 1.2W pirni. Vahetamine esipaneeli eemaldamise teel imelihtne.
Täpselt sama ABS-i lülitiga.
Tagaklaasisoojenduse lülitis on 2 pisikest jootmist vajavat hõõglampi. Lülitit lammutama ei pea, piisab, kui nende väljaviigud
vahetult pirni juurest lõiketangidega katki naksata ja sinna külge uus pirn joota.
Automaatkasti konsooli valgustab pesasse torgatav soklita 1.2W pirn. Ligi pääseb lihtsalt, kui kangi ümbritsev pealmine plastist ja
alumine kummist kate eemaldada.
Difriluku lüliti pirnide vahetuseks tuleb tagaosas oleva sahtlikesega piklik plastvidin istmetevahelisest konsoolist välja kangutada.
Ees- ja tagaotsas on plekist klamber. Alt 2 ristpeaga kruvi lahti ja saabki pirnidele ligi. Minul oli läbi põlenud ainult veoskeemi valgustav pirn.
Orig. on tömbi otsaga silindri kujuga. Sellist mul võta polnud ja jootsin sinna tavalise 1.2W mõõtmetelt veidi suurema pirni. Veel on seal püstiselt
oma pesades veoskeemi pildi tagaosa valgustav pirn (suht kasutu, kuna keskmine pirn saab oma tööga niigi hästi hakkama) ja difriluku rakendumist
näitav pirn, mis salongi paistab läbi rohelise värvifiltri. Need tuleks asendada kas täpselt samasuguste või mõõtmetelt väiksematega. Lülitis endas
olev pirn toimis ja seda ma ei lammutanud.
Kuna üks neljast juhiukses olevast el. akende lülitist oli ka pime, siis võtsin ka selle laiali. Klahv tuleb tõmmates ülespoole ära,
muu sisu tuleb oma kestast välja allapoole. Õhuke taskunoatera või skalpell jällegi abx. Sees on pisike punane diood ja talle 12V sobivaks adapteeriv
takisti. Lõikasin mõlemad välja ja jootsin asemele pisikese punase pirni. Tulemus jäi teistest oluliselt eredam, seega ilmselt vahetan ka ülejäänud
kuues lülitis dioodid samasuguste hõõglampide vastu. Tõsi, diood on hõõglambist pikemaealisem, kuid mis seal ikka, ilu nõuab ohvreid.
Edit @ 4.10.2005: Lülitiplokk tuleb käetoest välja, kui lükata kruvikas eest (auto nina) poolt selle serva alla ja suruda
plokki tahapoole ja siis üles. Ees on 2 naga. Kui ülespoole kohe kangutama hakkata, võib need suure tõenäosusega ära lõhkuda.
Ventilatsiooniavade juhtketaste ikoonid originaalis valgustatud ei ole. Siiski on nad läbinisti valgest plastist musta plasti sees ja
efekti mõttes on neid täiesti võimalik tagant valgustada. Kokku nõuab see 12 pisikest punast pirnikest. Eks näis, kui kunagi aega liiga palju üle
jääb, teen ehk ära.
Väikeseid punaseid pirne ostsin Oomipoest 8 eeku tk. Sama suuri läbipaistvaid Tevalost 10 eeku tk (oleks pidanud ilmselt ka Oomipoest hinda uurima).
Soklita 1.2W pirne ostsin kohalikust tanklast 3 eeku tk.
PS. dai pohh, kui keegi veel küsib, kuidas lülitites pirne vahetada.
|
|
|
|
Black Rabbit
huviline
Registreerunud 12.08.04
Asukoht: Tallinn, Saku, Kärdla
Kasutaja on eemal
Auto: Forester XT
|
postitati 27.10.04 13:59
|
|
|
Väga asjalik seletus.
Kas sa oleks valmis selle töö ka väikese tasu eest uuesti tegema ?
Tinutuskolb on läbi ja garaa¸i ei ole ka, et soojas vaikselt nokitseda
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 25.11.04 22:04
|
|
|
Saaga jätkub. Pole küll enam nuppude, vaid kellade kohta, aga panen siis
selle ka juba siia.
Kellablokk sai ka nüüd uued valgustuspirnid. Kõik vanad ja tuhmunud 1.1W vahetusid uute 1.2W vastu. Iga väikese kella kohta on 1 ja
iga suure kohta 2 pirni. Autocheck'i tabloo taga on 1 punase ja 1 kollase kummilutiga 1.5W pirn. Sõidukompuutri
taga oli 2 1.1W oran¸i kummilutiga pirni. Suunakad on 2 1.2W pirni. Kaugtuled, ABS, käsipidur, aku - lisandub veel 4
1.2W pirni. Kõik eelmainitud on plastsokliga spetspirnid. Automaatkasti asendiindikaatoris on 2 väikest joodetud ilmselt 60 mA pirni.
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 26.11.04 10:54
|
|
|
Ja välistemperatuuri näidiku taga on ka üks väike joodetud pirn.
|
|
|
|
Sniper
huviline
Registreerunud 26.09.04
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.11.04 11:57
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Black
Minu el. peeglite lülitis oli 2 värvitu klaasiga pirni. Mõlemad muidugi läbi põlenud. Lüliti lahtisaamisega mingeid probleeme ei
olnud. Noolklahvid on ise tagant punase kattega ja ma usun, et seega olid seal kohe originaalis hõõglambid, mitte dioodid. Jootsin vanad lahti ja uued
samasugused asemele.
|
Kuidas seda lülitit konsoolist kätte saada.Ülevalt nagu tuleks lahti aga alt hoiaks nagu midagi kinni.Kas seal on mingi kruvi kuskil peidus?
Sain juba teada, et puitliistu all asuvad kruvid
|
|
|
|
ve1ks
huviline
Registreerunud 23.02.04
Asukoht: Tõrva - peaaegu!
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2,6 V6
|
postitati 30.11.04 19:23
|
|
|
Tsitaat: | Sain juba teada, et puitliistu all asuvad kruvid
|
Nii-nii Sniper räägi nüüd mulle ka see lugu ilusti ära, kuidas sa selle el. peeglite lüliti kätte said?
Kuidas eemaldasid puitliistu?
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
Sniper
huviline
Registreerunud 26.09.04
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
|
CarlosSQ
huviline
Registreerunud 30.05.04
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 80 b4 Avant TDi
|
postitati 01.12.04 08:57
|
|
|
küsimus: kas see on audil normaalne et aknasoenduse, udutulede jne. keskkonsoolis olevad tülitite pirnid kütavad lüliti kesta nii kuumaks et halvemal
juhul ei saa peaaegu puudutadagi?
There's lots of spirit in everyone!!!
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 01.12.04 09:58
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Sniper
Päris nii see ka ei käinud.
Kõigepealt tõmbad otsast ära need 3 keeratavat nuppu.Seejärel kahe äärmise nupu all asuvad kruvid.Kui need lahti siis tuleb see puitliist ilusti ära,
kuna miski teda rohkem kinni ei hoia.Puitliistu all on nii peegli, kui ka sigarisüütaja lüliti kruvid.Kui need lahti, siis aitad natukene kruvikaga
ülevalt kaasa ja käes nad ongi.Pole vaja kasutada toorest jõudu. | No ma eeldasin, et 2.8-l on ikka juba kliima.
PS: tee pilt väiksemaks, max lubatud laius otse lisamiseks on 750 px. Vastasel korral pane link.
Tsitaat: | Esialgne postitaja CarlosSQ
küsimus: kas see on audil normaalne et aknasoenduse, udutulede jne. keskkonsoolis olevad tülitite pirnid kütavad lüliti kesta nii kuumaks et halvemal
juhul ei saa peaaegu puudutadagi? | Ei ole, ilmselt keegi tarkpea on sinna liiga võimsad pirnid pannud.
|
|
|
|
Sniper
huviline
Registreerunud 26.09.04
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.12.04 11:53
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja Black
No ma eeldasin, et 2.8-l on ikka juba kliima. |
Mul jah kliima puudub.Aga vähemalt teadmiseks siis neile C4 omanikele, kel kliima puudub, et selle paneeli saab maha niiviisi.
|
|
|
|
ve1ks
huviline
Registreerunud 23.02.04
Asukoht: Tõrva - peaaegu!
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2,6 V6
|
postitati 01.12.04 15:33
|
|
|
Veel pisike küsimus, et vahetasin endal lülitite seest ära pirnid ja panin asemele nagu peab 1,2-sed, aga need vahetatud pirnid nüüd heledamalt
põlevad ja lüliti kestad ka mul jube soojaks lähevad.
Kust neid led-e soetada saab?
|
|
|
Sniper
huviline
Registreerunud 26.09.04
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.12.04 19:24
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja ve1ks
Veel pisike küsimus, et vahetasin endal lülitite seest ära pirnid ja panin asemele nagu peab 1,2-sed, aga need vahetatud pirnid nüüd heledamalt
põlevad ja lüliti kestad ka mul jube soojaks lähevad.
Kust neid led-e soetada saab? |
Tallinnas Järve Selveri Oomipoes on suur valik igasuguses suuruses led-e.
|
|
|
|
ve1ks
huviline
Registreerunud 23.02.04
Asukoht: Tõrva - peaaegu!
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant 2,6 V6
|
postitati 01.12.04 20:23
|
|
|
To Black: Kas sinul ei lähe lülitid kuumaks?
Ise just seda kardan, et sulavad lülitil pirnipesad ära ja pikapeale isegi lülitile liiga teeb.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 01.12.04 22:30
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja ve1ks
To Black: Kas sinul ei lähe lülitid kuumaks?
Ise just seda kardan, et sulavad lülitil pirnipesad ära ja pikapeale isegi lülitile liiga teeb. | Ei ole neist erilist kuumust küll
õhkumas tundnud.
|
|
|
|
Kotkas
huviline
Registreerunud 30.07.03
Asukoht: Tallinn, kalamaja
Kasutaja on eemal
Auto: paljuklapiline "nuhtlus", S6 4,2 ja Masha 3
|
postitati 01.12.04 22:59
|
|
|
Mul kunagi b4 läksid lülitid nii tuliseks, et ei saanud kätt kaua vastas hoida. Aga pesad jäid ikka elu imekombel.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 02.12.04 10:17
|
|
|
Ei saa öelda et kuumad oleksid, aga päris soojad on nad küll.
|
|
|
|
marko2100
huviline
Registreerunud 22.03.04
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 avant TDI
|
postitati 02.12.04 10:33
|
|
|
Minul nimelt olid ka lülitid päris kuumad (näppu üle 10 s pea hoida ei saanud), kuid pärast eelmise omaniku poolt isearetatud pasunate + relee
asendamist originaalidega asi korras. Ju oli kusagil ahelas sellega seoses mingi ülekoormus
|
|
|
T.P.
huviline
Registreerunud 19.03.04
Asukoht: TLN
Kasutaja on eemal
Auto: puudub
|
|
ABK 92
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Cordoba
|
|
ABK 92
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Seat Cordoba
|
postitati 06.04.05 12:54
|
|
|
Lisaks veel C4-ja juurdeehitused õhurestide valgustuseks ja ka ukselingile.
http://www.typc4.de/
sealt valida Umbauten ning Beleuchtung Lüftungsdüsen und Türgriffschalen
|
|
|
|
Lepp77
huviline
Registreerunud 19.09.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.6 V6
|
postitati 05.10.05 09:38
|
|
|
mina näiteks ei soovita istmesoojenduse lülitil metallkaant lahti võtta, proovi ikka ilma ära vahetada pirn. Nt pintsettidega saad pirni kätte kui
vana lahti tinutad.
Seal sees on üks vedru mida on hirmus raske pärast tagasi saada.
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 14.10.05 12:04
|
|
|
Krt need pisikesed pirnid - eriti joodetud - on ikka üks eriline pornograafia
Endal sai ka välistemperatuuri tabloole lõpuks oranzh pisike LED taha pandud ja konsooli lülititest on pooltes pirnide asemel LEDid juba. Muud on
lihtsalt veel korras siiamaani - sellepärast pole neid jõudnud näppida.
|
|
|
|
Hannespoiss
huviline
Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.
|
postitati 17.10.05 15:22
|
|
|
ehk õpetaks keegi kuidas audi 100 c4-jal(Kliimaseadmega) juhi tuhatoosi ja selle alloleva panipaiga valgustus tagasi saada?
tean kus see valgus tuleb, aga pole aimugi kuidas sinna ligi pääseda. Kas selleks et see tuhatoosisüsteem eest kätte saada tuleb need puitliistud
mõlemalt poolt eemaldada?(Niipalju tean omastkäest et niisama sikutades ei tule see sahtel kuskile.)
on seal all ehk miskit peidus?
Kuidas need liistukesed ära tulevad?
Kas jõuga?
hannes
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 .. 9 |