reimo001
huviline
Registreerunud 14.08.09
Asukoht: põlva
Kasutaja on eemal
Auto: audi a6
|
|
maikl369
huviline
Registreerunud 13.08.08
Asukoht: Põlvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI 176kw S-Line Plus QUATTRO 2011a , Vw passat 1.9TDI 81kw AFN
|
postitati 18.04.11 16:53
|
|
|
Oled sa 100% kindel,et sul kliimat pole???
Mina arvan,et kui sul on juba kliima juht plokk siis peaks sul olema ka kliima
|
|
|
Kristoff
huviline
Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Tq & TSI
|
postitati 18.04.11 17:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: maikl369
Oled sa 100% kindel,et sul kliimat pole???
Mina arvan,et kui sul on juba kliima juht plokk siis peaks sul olema ka kliima |
 Kliima sisuliselt defineeribki ju kliima juhtplokk. Kliima puhul räägime siis automaatsest kliimaseadmest. Pliidinuppudega
konditsioneeri nimetataks kõnekeeles vast teisiti.
Kliimaseadme eesmärk on hoida autos juhi poolt ette antud temperatuuri - "kliimat". Ma saan aru, et siin käib ümber nurga jutt
kliimakompressorist/konditsioneeripumbast, mille olemasolust on kliimaseadmel külmemal perioodil temperatuuri hoidmisel täiesti ükskõik ehk pumba
olemasolu ei tee kliimaseadmest kliimaseadet. Lihtsalt suvel, kui temperatuuri hoidmiseks on vaja tekitada külma õhku ja pump on eemaldatud, on
sellisel juhul tegu puudulikult töötava kliimaseadmega.
Muuseas mina seda esimeses postituses lingitud pilti ei näe. Ärge kasutage mingit lõustaraamatut või rate oma piltide jagamiseks avalikes foorumites.
Eriti kui korralikult linkida ei oska. Upload.ee on näiteks hea keskkond, kus pakutakse ka juhiseid piltide korrektseks linkimiseks.
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 18.04.11 17:38
|
|
|
Tsitaat: | Tsitaat: | Algselt postitas: Kristoff
Mina arvan,et kui sul on juba kliima juht plokk siis peaks sul olema ka kliima |
 Kliima sisuliselt defineeribki ju kliima juhtplokk. Kliima puhul räägime siis automaatsest kliimaseadmest. Pliidinuppudega
konditsioneeri nimetataks kõnekeeles vast teisiti.
Kliimaseadme eesmärk on hoida autos juhi poolt ette antud temperatuuri - "kliimat". Ma saan aru, et siin käib ümber nurga jutt
kliimakompressorist/konditsioneeripumbast, mille olemasolust on kliimaseadmel külmemal perioodil temperatuuri hoidmisel täiesti ükskõik ehk pumba
olemasolu ei tee kliimaseadmest kliimaseadet. Lihtsalt suvel, kui temperatuuri hoidmiseks on vaja tekitada külma õhku ja pump on eemaldatud, on
sellisel juhul tegu puudulikult töötava kliimaseadmega.
|
Küsiks siis, et mis vahe on kliimaseadmel ja automaatsel kliimaseadmel? Tegelikult kliimaseade ja konditsioneer on üks ja see sama asi, millega ON
VÕIMALIK autosse tekitada endale sobiv temperatuur (see siis hõlmab jahutust ja soojendust). Automaatne kliima seade reguleerib aga erinevate klappide
asendit puhumiskiirust jms automaatselt, et hoida salongis kasutaja poolt soovitud temperatuuri. Kõnekeeles aga räägitakse tihti kliimast ja
konditsioneerist, kui erinevatest asjadest! Kui jutt kõib teemaalgataja poolt c5 a6-st, siis vast ikka aut.kliima peal ja nupp lülitab välja
kompressori.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 18.04.11 18:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audi_a4_v6
Küsiks siis, et mis vahe on kliimaseadmel ja automaatsel kliimaseadmel? Tegelikult kliimaseade ja konditsioneer on üks ja see sama asi, millega ON
VÕIMALIK autosse tekitada endale sobiv temperatuur (see siis hõlmab jahutust ja soojendust). Kõnekeeles aga räägitakse tihti kliimast ja
konditsioneerist, kui erinevatest asjadest! |
Jah, möte on sul öige, kuid siiski nendel on väheke erinevusi.
Ma küll Audi kohta ei oska könelda, kuid näiteks tojobootal saab erinevalt kliimast konditsioneeri talvel kasutada.
Korra katsetanud seda Avensisel, kus hommikul esiklaasile (salongis) tekkiv niiskus (udu) sai sellega likvideeritud.
Samas, kui valesti tölgendanud, siis palun selgitust.
E:kas poleks mitte öige üldse könelda konditsioneerist ja kliimaseadmest, sest kliimaseade ju nagunii automaatne.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 18.04.11 18:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Jah, möte on sul öige, kuid siiski nendel on väheke erinevusi.
Ma küll Audi kohta ei oska könelda, kuid näiteks tojobootal saab erinevalt kliimast konditsioneeri talvel kasutada.
Korra katsetanud seda Avensisel, kus hommikul esiklaasile (salongis) tekkiv niiskus (udu) sai sellega likvideeritud.
Samas, kui valesti tölgendanud, siis palun selgitust.
E:kas poleks mitte öige üldse könelda konditsioneerist ja kliimaseadmest, sest kliimaseade ju nagunii automaatne. |
Võimalik, et mõnel margil töötab miskit muud moodi, aga siiski tekib küsimus, et miks lülitatakse kompressor juba +4C juures välja, kas mitte
seetõttu, et külmem pind tekitab ümber külmema õhu, mille suhteline niiskus hetkega kasvab ja hakkab kondenseeruma ja külmuma, kui aga kompressori ja
torude ümber kõik kinni külmub, ma ei tea, mis siis saab. Õhku kuivatada saab aga just ainult niimoodi, et kondenseerid (kas siis suvel veena või
talvel lumena) osa niiskust välja ja seda sama õhku uuesti samale temperatuurile soojendades on relatiivne niiskus väikesm, kui esialgu (sama effekt
nagu talvel õhu kuivamine köetavates ruumides). Ühesõnaga, minu füüsika teadmiste põhjal suht karm (loe: mitte mõistlik) tegevus see talvel õhu
jahutamine välisest külmemaks.
Kliimaseade ei ole nagunii automaatne, kuivõrd aga enamik valesti räägib, siis on tõepoolest mõistlikum alati üle küsida, et mida mõeldakse!
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 18.04.11 19:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audi_a4_v6
Kliimaseade ei ole nagunii automaatne, kuivõrd aga enamik valesti räägib, siis on tõepoolest mõistlikum alati üle küsida, et mida mõeldakse!
|
Palun täpsusta.
Mida sina automaatsuse all silmas pead ?
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Kristoff
huviline
Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Tq & TSI
|
postitati 18.04.11 20:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audi_a4_v6
Küsiks siis, et mis vahe on kliimaseadmel ja automaatsel kliimaseadmel? Tegelikult kliimaseade ja konditsioneer on üks ja see sama asi, millega ON
VÕIMALIK autosse tekitada endale sobiv temperatuur (see siis hõlmab jahutust ja soojendust). Automaatne kliima seade reguleerib aga erinevate klappide
asendit puhumiskiirust jms automaatselt, et hoida salongis kasutaja poolt soovitud temperatuuri. Kõnekeeles aga räägitakse tihti kliimast ja
konditsioneerist, kui erinevatest asjadest! Kui jutt kõib teemaalgataja poolt c5 a6-st, siis vast ikka aut.kliima peal ja nupp lülitab välja
kompressori. |
Ma ütlesingi, et tavaliselt samastatakse kliima(seade) ja automaatne kliimaseade. Ehk siis vastus su küsimusele - neil polegi vahet.
See, miks kõnekeeles eristatakse kliimaseade ja konditsioneer, tuleneb lihtsalt mõistete väärast kasutamisest(kui öeldakse kliima, mõeldakse
automaatset süsteemi; vähemalt mina olen sellist lähenemist kohanud). Tegelikult on sul õigus, et kui öelda lihtsalt kliimaseade, täpsustamata, kas
tegu on automaatsega või mitte, võib selle all mõista ka tavalist konditsioneeri või isegi ilma jahutusseadmeta tavalist puhurit.
Kui nüüd aga edasi filosofeerida, siis kuna kliima viitab suuremale mastaabile ja pikemale ajale ning ilm atmosfääri hetkeolukorrale, siis on väga
loogiline nimetada automaatset kliimaseadet lihtsalt kliima(seadme)ks, sest selle puhul on võimalik sälitada ilma juhi sekkumata sobiv temperatuur
pikemat aega, kui klassikalise konditsioneeri puhul. Olgu viimane siis ilmaseade 
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 18.04.11 20:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kristoff
Kui nüüd aga edasi filosofeerida, siis kuna kliima viitab suuremale mastaabile ja pikemale ajale ning ilm atmosfääri hetkeolukorrale, siis on väga
loogiline nimetada automaatset kliimaseadet lihtsalt kliima(seadme)ks, sest selle puhul on võimalik sälitada ilma juhi sekkumata sobiv temperatuur
pikemat aega, kui klassikalise konditsioneeri puhul. Olgu viimane siis ilmaseade |
Väga ilusti kirjeldatud.
Ise pidasin umbes sama silmas, kuid sooviks siiski ka audi_a4_v6 vastust.
Minu arust on nende (kliima/konditsioneeri) vahe just juhtseadmes, ehk esimesel on elektrooniline, teisel manuaalne, kuigi kapotialune tootja (pump,
kompressor, kuidas keegi nimetab) on tööpöhimöttelt üks.
Lisaks, et elektrooniline suudab hoida temperatuuri ühtlasena.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 18.04.11 20:18
|
|
|
Selline teema on juba kunagi olnud. Mina üldiselt aksepteerin (parema puudumisel) demokraatiat ning otsustasin loobuda vaidlemast kodanike
enamusega. Autonduses Eestis tõlgendatakse jh nii, et "konditsioneer"
on numbrilise näiduga ja "kliimaseade" "nn pliidinuppudega" versioon.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 18.04.11 20:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Lisaks, et elektrooniline suudab hoida temperatuuri ühtlasena.
|
"Uuema" aja "pliidinuppversioonid" hoiavad täpselt samamoodi ühtlast temperatuuri.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
DonNiger
huviline
Registreerunud 25.10.06
Asukoht: Eestist eemal
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.9TDI 96kw
|
postitati 18.04.11 20:23
|
|
|
Konditsioneer - toodab ainult külma. Ei pruugi omada mingit automaatikat.
Kliimaseade - suudab anda nii sooja kui külma. Ka ei pruugi omada mingit automaatikat.
Kliimaautomaat - annad temperatuuri ette ja unustad.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 18.04.11 20:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Tsitaat: | Algselt postitas: Kristoff
Lisaks, et elektrooniline suudab hoida temperatuuri ühtlasena.
|
"Uuema" aja "pliidinuppversioonid" hoiavad täpselt samamoodi ühtlast temperatuuri. |
Nii on jah, sest paljud on läinud "keeratavatele" nuppudele.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 18.04.11 20:51
|
|
|
Kas keskkonsool on midagi taolist: ekraaniga nagu siin teemas (uuem kliimaautomaat) või vanem tüüp
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=82814
Või on sama koha peal vaid nö pliidinupud ehk pööratavad nupud?
Econ lülitab uuema tüübi autol kliima/konditsioneeri mootorit sisse ja välja. Vanemal kliimal on selleks taoline * tärn/lumehelves.
Nii, on kolm erinevat asja:
1. Rahvakeeli KLIIMA ehk kliima automaat ehk klimaatik (climatic, climatronic kuidas mingil autol)-ühesõnaga mingi displei
keskkonsoolis, ekraanil määrad soovitud kraadide arvu ja automaatika ise hoiab seda temperatuuri. Ja kliimaautomaat toimetab ise ja ise EI PEA rohkem
ühtegi nuppu näppima. Lihtsalt öeldes-auto salongi tegemiseks külmkapiks kuumal suvepäeval.
2. Rahvakeeli KONT ehk konditsioneer- enamvähem sama põhimõte mis eelmisel. Ainult puudub ekraan ehk auto ei hoia automaatselt
temperatuuri. Enamasti on kasutused pliidinupud ehk pöördnupud. Ise pead pöördnupuga sellisel sobiva temperatuuri välja regullima. Ainukene eelise
tüübi nr 3 ees on see, et suvel on samuti võimalus auto külmkapiks saada. Väga nadi asi näiteks suvel kasutades-paned külma peale ja kompressor
lülitatakse sisse, 5 minuti pärast on juba liiga külm, paned soojemaks, lülitatakse kompressor välja, 3 minuti pärast hakkab juba palav ja uus
tsükkel-ehk kogu aeg näpi seda temperatuuri nuppu. Mõnus pikka maad suvel sõites kuid lõpuks hakkab koppa ette viskama.
3. Rahva keeli pliidi nupud EHK Nö lihtsalt puhur ehk lihtsalt vent-ei omagi mingit nime minu teada. Lihtsalt salongi värske õhu
puhumiseks mõeldud pliidinupud ehk pöördnupud. Sellise asjaga on suvel oioi kui palav sõita-higi lihtsalt jookseb kui auto aknad või luuk lahti pole
ja eriti siis, kui on tumedat värvi auto...Autol pole millega õhku jahutada, lihtsalt puhutakse välisõhk, mida õuest sisse imetakse, kohe edasi sama
temperatuuriga ka salongi.
Ja inimesed võiks need kolma lihtsat asja ära õppida. Pidevalt Auto24-s otsides igal autol kirjas kliima või kont, kuid kui minna vaatama, pole
kliimast haisugi, rääkimata konditsioneerist.....ikka need pliidinupud, mida arvatakse olevat kliima.
Omanud kõiki kolme tüüpi. Kliimaautomaat on parim, kuigi kui midagi sellega juhtub on kõige kallim remontida. Aga ega kondiga masinal pole ka midagi
viga.
Olen näinud A4-del ja A6-tel ka noole nuppu ja econi koos, näiteks sellisel variandil, millel pole kliimaautomaati või isegi kliima komressorit. Kas
selline asi ongi teema algatajal?
See ringi kujuline nooleke on siseringluse re˛iim ja econ, ma ei tea, ei tee ta midagi kui KLIIMAT (ei kopressorit, ei jah. torusid, ei midagi kapoti
all) ei ole. Aga kui mootorid on olemas ja on pliidinuppude all siseringluse ja econ nupp, siis see nupp lülitab lihtsalt kliimamootori/kompressori
käima ja hakkab pliidinuppu sinise (jaheda poole) poole peale regulleerides lihtsalt jahedamat õhku puhuma kui varem. Varsti lähevad ilmad soojemaks
ja siis selgub 
Uuematel autodel võib tõesti olla ka pliidinupud, aga kui kliimakompressor on olemas, siis on suuteline ka külma tootma.
-e-
Heh, niikaua kui mina siia seda pikka teksti toksisin on teisigi asjalikke vastuseid tulnud juurde 
|
|
|
reimo001
huviline
Registreerunud 14.08.09
Asukoht: põlva
Kasutaja on eemal
Auto: audi a6
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 19.04.11 05:08
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Tsitaat: | Algselt postitas: audi_a4_v6
Kliimaseade ei ole nagunii automaatne, kuivõrd aga enamik valesti räägib, siis on tõepoolest mõistlikum alati üle küsida, et mida mõeldakse!
|
Palun täpsusta.
Mida sina automaatsuse all silmas pead ? |
Siin eespool on küll juba selgitatud ja ka mina olen juba selgitanud, aga no kirjutan siis korra veel: automaatkliima reguleerib automaatselt
puhurivõimsust, salongipuhutava õhu temperatuuri (seega liigutab automaatselt klappe, et õiget tempi segada, see ei pea olema üldse mitte etteantud
temp, automaatika ise otsustab, kuidas saavutada salongis kasutaja poolt nõutud temp), see on seotud kõik sõnaga AUTOMAATNE, sinu arust aga automaatne
= elektrooniline, kas siis konditsioneer peab alati olema mitte elektrooniline? Vabalt võib ka kont e kliima olla elektrooniliste displeidega jne, kui
aga ei suuda süsteem midagi ise teha/liigutada/muuta, siis ei ole automaatne ja ongi lihtsalt kliima/koditsioneer. See kummat sõna kasutatakse, sõltub
juba keelest, kust see sõna pärineb! Ma ei saanud aru, kuidas sa said ferdinandiga nõustuda, kui ta arvamus ühtib minu omaga, mitte sinu omaga?
Keegi siin mainis ilma seadet, siis tõepoolest vist kangemate tänapäevaste mitmetsoonilistega saab autos tekitada olukorra, kus väga soe ja väga külm
õhumass kohtuvad.... lööb pilved üles .... ja äike ongi kohal
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 19.04.11 05:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audi_a4_v6
Siin eespool on küll juba selgitatud ja ka mina olen juba selgitanud, aga no kirjutan siis korra veel: automaatkliima reguleerib automaatselt
puhurivõimsust, salongipuhutava õhu temperatuuri (seega liigutab automaatselt klappe, et õiget tempi segada, see ei pea olema üldse mitte etteantud
temp, automaatika ise otsustab, kuidas saavutada salongis kasutaja poolt nõutud temp), see on seotud kõik sõnaga AUTOMAATNE, sinu arust aga automaatne
= elektrooniline, kas siis konditsioneer peab alati olema mitte elektrooniline? Vabalt võib ka kont e kliima olla elektrooniliste displeidega jne, kui
aga ei suuda süsteem midagi ise teha/liigutada/muuta, siis ei ole automaatne ja ongi lihtsalt kliima/koditsioneer. See kummat sõna kasutatakse, sõltub
juba keelest, kust see sõna pärineb! Ma ei saanud aru, kuidas sa said ferdinandiga nõustuda, kui ta arvamus ühtib minu omaga, mitte sinu omaga?
Keegi siin mainis ilma seadet, siis tõepoolest vist kangemate tänapäevaste mitmetsoonilistega saab autos tekitada olukorra, kus väga soe ja väga külm
õhumass kohtuvad.... lööb pilved üles .... ja äike ongi kohal
|
Mötteis olin siiski samal arvamusel Kristoff pakutu/selgitusega
Vanemate versioonide puhul on siiski ju kont olnud suht elektroonikavaba, sellest vöib olla tingitud minu arusaam elektroonilisest ´aka
automaatsest.
Sellega olen nöus, et vöib olla ka ekraaniga konditsioneer, kuid kas see juba pigem uuemate aastanumbritega isenditele ei kuulu.
Erandeid muidugi on ja neid pole vaja loetlema hakata.
Üldiselt on arusaamad ühised, kuid väljendusviis ja tolle möistmine annab soovida 
Läheb vaidluseks ära, seega staff otsustagu, et mis edasi...analoogne teema olemas!
Minu viiekas.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 19.04.11 05:44
|
|
|
Peaks küll jah, sest ega külmaine saa ju jah. vedelikuga ühes voolata.
Peaks olema 2 eraldi radiaatorit, esimene (öhem) ongi see, millest jutt, paksem tagumine/mootoripoolne on mootori jahutusvedelikule, kui ikka jutt
profiilis olevast A6-st.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
|