Audi 80 B3 - 1989 - Ricky
Nii, viskan siia kah oma auto üles, sr-is teema ammu olemas.Teen ka siia post posti kaupa, et parem oleks.
Vana omaniku jutt siis soetatud autost:Postitatud: 09.07.2009
Tsitaat: | Algselt postitas: argos
Nimelt 2007. aasta septembri keskpaiga paiku sai siis endale soetatud üks Audi. Sel ajal oli ta minu jaoks veel Audi 80 2.0 83kW (3A) isend. Nüüdseks,
kui juba kõvasti on tema probleemidega maadeldud, on temast saanud 1.8L (JN) plokiga 2.0(3A) kere peal isend. Ka passis on kirjas, et tegu on 2.0
masinaga, aga nagu näha, siis ega loll ostab ikka sea kotis ära küll, õige loll peab ainult olema
Toodud on ta siis Tartust ühe vanematsorti üliõpilase käest. Ostes nägi ta välja selline - just maakoju sõitnult.
Autost
1. Kere tundub tip-top olevat. Roostet eriti ei leidu, koopa alumise nurga juurest on umbes 1 cm näha pindmist, selle üritan - jah, siiamaani üritan -
kiiremas korras ära teha.
2. RH valuveljed, peal 205x55x15" - talveks R14 plekid naeltega
3. Sees on Sony CD mängija - ees tehase kõllid ja taga 6.5" A4 tehase omad - mängivad hädapärast ära küll - kooliõpilase finants ei luba praegu
muud.
4. Lisasid eriti pole, aga ega väga puudust kah ei tunne.
- udutuled
- katuseluuk (meh.)
- kesklukk ja signa
- el. lisad puuduvad.
Puuduseks on roolivõim, mis tõesti puudub. Muskel kasvab, seda 205x65x15 pöörates
Vahepeal on natuke tehtud, aga ega suurt midagist. Rohkem tähelepanu on suunatud mootorile - sellest hiljemalt
1. esivõre ja esiliist - mustaks värvitud.
2. tagant velgedelt flantsid eemaldatud - käisid koopaäärde, kui taga rahvas peal oli.
3. oma lollusena, taha plaati auk lõigatud(6x9 puitplaadiga, millel nüüdseks juba 6.5" sekundaarne plaat lisatud)
4. ostes ei töötanud tagaklaasisoojendus ja pool näidikuteploki valgustusest(spidokapool) - nüüdseks parandatud, ent kui kellelgi on
tagaklaasisoojenduse nuppu üle, siis võiks ühendust võtta, äkki annad õlle eest ära?
5. profülaktika mõttes vahetatud lambda uue vastu - vana alles - kui kellelgi soovi peaks olema - töötas täitsa.
6. uus veepump - vana lasi võlli vahelt läbi.
7. uus radikas, mis on 1.8 oma ning veits probleeme on paika istutamisega - lammaris arvati, et istub, mõõdud on samad kõik, ent alumised käpad on 1.8
omal natukene liiga "väljaulatuvad" - ei hakanud aga tagasi viima ja nii ta sõidab.
8. vahetatud ventilaatori reostaat - algselt töötas 3.-4. aste, lõpuks vaid 4.
Nii, nüüd probleemidest mootoriga
1. ostes olid pöörded korras - 800 pöörde peal tiksus tahhoka järgi nagu kell. Problemaatiline oli pigem see, et kütust võttis mehiselt ning
käivitumisega oli aeg-ajalt probleeme. LOE TEEMAT
1) Käivitumise probleem süvenes ning juba varsti ei läinud ta üldse tööle, kui otse külmkäiviti magnetklapile vool peale tuua, läks kuidagi mõnikord
tööle. Maadlesin kaua. Juurdlesin kõiksugu andurite jms vigade üle, ent lõpuks lükkasime manomeetri külge ja leidsime, et jääksurvet pole - langes
mõne minutiga alla 1 bari. Klubikaaslase tryku garaazist leidsime tema endise sigari tagasisurveklapi ning lükkasime selle pumbale otsa. Käivitus
perfektselt - siiani käivitub.
2) Kütusekulu probleem oli tõsine probleem, õigemini on siiamaani. Sain ikka vast 20L/100km ära. Masendav. Uurisin ikka kõiksugu võimalusi, kuni
leidsin abivalmi klubikaaslase audiQ kellelt sai prooviks 2.0 jagajat - sel momendil avastasime, et polegi 2.0, hoopis JN plokk, mis autodata järgi
66kw. Hõissa kauboi, jipijipijee-ee-ee. Järgmisena sai samalt tegelaselt pritset laenatud. Pritse koos tühikaga peale ja voila, töötab, isegi et
laitmatult julgeks öelda. Rõõmu ja käsipiduri piinu oli vaid nädalaks. Maale sõites ilmnes sama jama, mis alguses. Vaikselt hakkasid pöörded
kõikuma(veidike hiljem) ning kütusekulu suurenes.
Siis sai ühelt heatahtlikult onult veel üks pritsepea toodud, seekord juba 1.8 oma - eeldasin, et äkki vahet pole, aga ega tõesti vist polnud, sest
ega ta sellega nüüd praegu paremini ei käi. Pöörded kõiguvad ja kütusekulu on ka suur. Kogu selle jamamise vältel on tagalt jubedat haisu ajanud - ei
põle ära, pole üldsegi KAT'i magus lõhn - eeldan, et annab palju peale. Ei teagi, ju on sellel ka õhulugeja õhtal. Kui leidub mehi, kes taastamist
õpetada tahaks, võite u2u'da mulle. Foorum on vist küll põhjatult läbi otsitud ja loetud. Järgmisena vist proovin "kõrvade" trajektoori muuta, ei
jaksa enam uut pead osta.
Mootoriruumist ka üks pildike, eks üritan tulevikus parema meisterdada
Ideid on küll, aga teostus jätab soovida
Plaanis on koopa alumised ääred ära teha.
Hea õnne korral laseks ka veljed üle värvida, sest neil on see värvikiht seal äärmiselt hädises seisus juba.
Ent see on kõik tulevikumuusika - enne peab mootori tööle saama. 1.8 kohta 20L/100km on justkui õrnalt palju.
quote]
Tsitaat: | Algselt postitas: argos
Niisiis, pole ammu midagi kirjutanud, ent tähelepanu vajadus on säilinud
Mootoriosas niipalju, et lõpuks käisin ikka Speedsteris Hannese juures ka ära. Üle kolme tunni nalja ja napsu ja valmis ta oligi. Aga vahi nalja,
"profülaktika 'lambda'" oli omadega juba õhtal. Osta veel b-osa lambdat ;/. Panin vana tagasi, aga seegi ei teinud enam midagi. Nüüd siis otsin
uut, tartust loodetavasti saan ühe bochi originaali, kasutatu.
Aga kulu on parem küll, pöörded ei hüppa ja käin on küllaltki ühtlane. Siitpoolt tervitused ja kiitused Hannesele.(Kõik mu kolm ostetud õhulugejat +
pritsepead pidid korras olema, sättida vaid vaja).
Velgede suhtes - värvida ei tea, kas on vaja, iseenesest ma uurisin, värv on velgedel ok, lakk on täielikult koorumas, aga natuke nokkimist ja äkki
saab kogu laki ilusti maha, ilma värvi all rikkumata ning hõbedase randiga teha niiviisi : http://foorum.bmw-club.ee/ - keri alla, seal velgede puhastamisest. Peaks ju samuti saama, ehk suvel proovib)
Mõned hilisemad pildid:
|
|
Vahepeal sai veel nipetnäpet mökerdatud, aga see ei ole oluline.
|
|