Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Audi 80 '89 2.0: külmalt/leigelt ei taha käivituda (Vastuseid: 23 | Vaatamisi: 2993)
argos
huviline

Avatar


Registreerunud 31.08.07
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant 2.5TDI 96'

postitati 18.09.07 19:58 Tsiteeri
Audi 80 '89 2.0: külmalt/leigelt ei taha käivituda



Tervist. Pärast mitmekordseid otsinguid ja teemade lappamist olen jõudnud arusaamale, et jagu ma oma probleemist pole saanud ning otsest abi neist teemadeist ka mitte.
Ent siiski. Mõned asjad kontrollitud aga vea põhjus on minule müstika, usun, et teile see nii suuri probleeme valmistada ei tohiks :)

Autoks on Audi 80 2.0 täispritsung 83kW aastast 1989.

Igatahes, külmalt käivitades läheb korraks nagu tööle ning siis on jokk. Pärast seda võin ketrata oma minuti kaks(kui mitte rohkem) enne kui läheb.
Soojalt, kohe pärast seisma jätmist läheb ilusti tööle, aga pärast mõningast seismist(mootor veel soe) enam nii kergelt ei taha minna. See on aga tõsine surm akule ja starterile ning nii see jätkuda ei tohi. Lisaks veel seda, et mõningad päevad tagasi oli auto justkui päevakese korras - läks ilusti tööle ilma mingite probleemideta. Rõõmu kui palju, kahjuks aga lühikeseks ajaks.

Probleemi tekkides alustasin siin foorumis otsinguid ja leidsin, et paljud pakuvad veaks külmkäivitile infot andvat termostaadi andurit(õige?).

Niisiis, kontrollisin ära pihusti enda korrasoleku(sai ka üht teist pihustit proovitud, ei midagist) - korras. Vool tundub peale tulevat, ent siiski ei miskit.
Andurit kontrollisin samuti - KLIKI SIIA - kas mul on õigus, kui arvan, et külmkäivitile infot andvaks anduriks on termostaadi juures(täpsemalt all) olev andur, mis antud joonisel on tähistatud numbriga 7?
Kui nii, siis igatahes seda ma vaatasin. KLIKI SIIA - Võrdlesin saadud takistusi antud teemas olevatega. Praegusel õuekülmal(15 *C) mootoril oli neid natukene alla 2000. Pistsin anduri sügavkülma ja sain suhteliselt kiirelt takistuse üle 7000 oomi. Seega võiks nagu korras olla..

Enne anduri välja võtmist ja uurimist ja mõõtmist suutsin aga ka selle peale tulla, et prooviks külmkäivitile otse voolu peale vedada. Mõeldud, tehtud - mats ja käib. Imelik on aga see, et voltmeeter näitab, et külmkäivitile tuleb vool peale kui süüde sisse lülitada ( aga kuulda ei ole, et ta magnetklapi käivitamisel avaks ).

Vahetatud on ka bensiini filter - kuna vahetada oli plaan, siis mõtlesin, et äkki on ka selle käsi kurjas mängus, aga tundub, et siiski mitte.
Pärast seda tekkis mõte, et ehk ei suuda bensiinipump piisavat survet stardiks tekitada, ent kui käima saan, käib ilusti ja ladusalt ning mingeid tõrkeid ei teki kui jalg sirgeks lükata - seega pump nagu suudaks enda otstarvet täita.

Küsiks veel, et kas selle aasta audi 80etele 2.0 mootoriga pandi peale ka mingisugused "aju" meenutavad asjad või on lihtsalt releede plokk mis seda kõike juhib? Korraks lihtsalt tekkis mõte, et ehk on ajus midagi korrast ära..

Niisiis, siit saab minu mõistuseke otsa, sest olgem ausad, esimene audi - esimesed kogemused sellega.
Erinevad pistikud on üle vaadatud ja ühendust peaks igalt poolt saama.
Äkki keegi oskab soovitada midagi, mida ette võtta või lähemalt uurida.
Kui ma teenindusse tahaksin minna, oleksin ma seda juba teinud.

Kui jõuga aidata ei saa, aidake vähemalt nõuga
Ette tänades,
Argo.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
sibidisah
huviline

Avatar


Registreerunud 07.02.07
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal


postitati 19.09.07 15:32 Tsiteeri


aju on olemas küll ja see asub kõrvalistuja jalgade jures kuskil mootoriseina küljes salongis...
endal on sama jama ja ei oska ka enam midagi välja pakkuda...


VRB Motorsport
...turbo has gone titts up smoking and whistling like a [roppus]!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
semanoid
huviline



Registreerunud 24.04.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: audi 90 q. 20v 125kw. 91a.

postitati 19.09.07 16:09 Tsiteeri


90-l on üks aju veel tagaistmepadja all ;)


semanoid
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
argos
huviline

Avatar


Registreerunud 31.08.07
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant 2.5TDI 96'

postitati 19.09.07 17:32 Tsiteeri


Selge siis. Igatahes lood on sellised, et ma ei usu, et ajus viga peitub.

Lisaks ütleks veel, et täna sai mõõdetud bensiinipumba surve, mis oli ~6.5. Tundub nagu täitsa tip-top ju.

Siit aga tekkis järgmine küsimus. Kas pärast seisma jätmist või siis, kui süüte sisse keerad ja pump surve üles lööb, peab surve mingile kindlale survele seisma jääma? Nimelt probleem on selles, et minu audi puhul vajus see kolks üsna kiirelt nulli.
Ning kui on nii, et peabki jääma kuskile maal surve stabiilseks, siis mis agregaat survet hoiab? Kas see, mis on bensiinipumba kõrval, selline kopsik - põhja all ?

Igatahes sinnamaale ma jõudnud olen.. Täna susisin ka kõik pistikud mis mootori juures leidsin läbi ja puhastasin neil klemme, ent see midagi ei muut.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
argos
huviline

Avatar


Registreerunud 31.08.07
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant 2.5TDI 96'

postitati 23.09.07 11:30 Tsiteeri


nagu ma mõistan, siis nii kui natukene pikem ja keerulisem teks on, ei osata/taheta/viitsita enam abiks olla. Kas tõesti on mõtet kirjutada probleemiks: "Auto ei lähe tööle?" Ning nii siis iga teie küsimuse peale vastata, mis auto üldse on ja mis sümptomid on? Nii on siin foorumis vastuseid küll saadud nagu lugenud olen.

Igatahes nüüd on nii, et sõidan praegu nii, et kui käivitama hakkan hoian gaasi poole peal. Siis läheb käima kuidagistki. Pumba surve korras, kas võib olla see kuradima rõhuregulaator vms?(kas see on seal pritsepea küljepeal?)
Ning nagu lugenud olen, VÕIB olla veaks pritsepea ise. Kui suure tõenäosusega pritsepea probleem olla võib, kui töötamisel ei ole mingeid probleeme.

Lisaks tundub kütusekulu ka suht jube olevat("silma" järgi kuskil 15/100'le)


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
semanoid
huviline



Registreerunud 24.04.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: audi 90 q. 20v 125kw. 91a.

postitati 23.09.07 11:34 Tsiteeri


oled kindel mis sorti on sul purse ,on mehaaniline või elektrooniline


semanoid
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
semanoid
huviline



Registreerunud 24.04.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: audi 90 q. 20v 125kw. 91a.

postitati 23.09.07 11:37 Tsiteeri


isegi vanal purskel on aju


semanoid
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
-ivar-
huviline

Avatar


Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: typ 85q & XC

postitati 23.09.07 17:29 Tsiteeri


Mul 90'nel täpselt samad sümptomid, kuid külmkäivitus pihustile voolu ei tule. Hetkel panen nupu, millest saan lasta pihustile voolu pähe. Vähemalt nii käivitub ja see on ka vargavastane lukk, sest varas ei saa nii lihtsalt autot käima:P


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
argos
huviline

Avatar


Registreerunud 31.08.07
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant 2.5TDI 96'

postitati 23.09.07 19:43 Tsiteeri


mehhaaniline pritse on. tagumise istme all pole mingit aju. No aju jutt aju jutuks, ei usu eriti, et selles viga on.

Muideks eile ja üleeile läks nii külmalt tööle, et vajutasin jalaga gaasi (poolele) peale, siis nats vinnamise pärast käivitus, täna aga võttis vinnamine jälle tüki maad kauem aega. Huvitav on see, et kui ta käima kohe ei lähe, siis enne lubama hakkamist käib tagant pumba juurest selline häälemuutus läbi. Et millest see olla võib? Kui hääl muutub taga, siis ka käivitub.

-ivar-, oled mingisuguseid imenippe uurinud ja proovinud ka?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
-ivar-
huviline

Avatar


Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: typ 85q & XC

postitati 24.09.07 21:54 Tsiteeri


Eetriga(käivitusgaasiga) otsisin õhulekkeid. Mõne leidsin ja ka kõrvaldasin need. Käivitamist parandas ka pihustitel tihendite vahetamine. Bensupumpa pole jõudnud mõõta, kuid ei usu et asi selles. Kui autol ÜV kindl tehtud saab lähen diagnosti.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
heihei
huviline



Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal

Auto: b6, 96kw bens.

postitati 25.09.07 05:21 Tsiteeri


mul ka umbes samd jamad ja diagnostikasse minek varsti arvata. kuigi aku 10 minutiks eemaldamine minul nagu aitas.2 päeva autot
ka ei kasutatud,tavaliselt siis hakkab mootor alati puterdama:(


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tegelane5
huviline

Avatar


Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal


postitati 25.09.07 15:32 Tsiteeri


Külmkäivituse pihustil ongi + koguaeg peal, aju lülitab massi. Vähemalt skeem on selline.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
-ivar-
huviline

Avatar


Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: typ 85q & XC

postitati 25.09.07 15:45 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Tegelane5
Külmkäivituse pihustil ongi + koguaeg peal, aju lülitab massi. Vähemalt skeem on selline.


No minu autol ei tulnud sealt ei mingit plussi.
Mõõtsin testriga nii, et 1 ots plussis ja teise otsaga mõõtsin juhtmeid. 1 juhtmele tuli ilusti 12 V(ehk siis puhas miinus) kuid teisele 3,4V.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
argos
huviline

Avatar


Registreerunud 31.08.07
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant 2.5TDI 96'

postitati 25.09.07 17:09 Tsiteeri


Hmm, no selge. Lugesin ka kuskilt, et võtku autol akult klemm maha, aga loogika selleni ei küündinud, et kas tõesti jätab ta siis midagi meelde?

Igatahes nüüd on nii, et täna võtsin tühikäigumootori maha, puhastasin ära, siis uurisin lambda andurit natuke(Tal ongi anduri küljes kohe juhtmed? läksid üles välja, kolm juhet, mis nende otstarve on? kahest saaks aru, aga kolm?). Mõõtsin ja sain midagi 3 oomi äkki vms, on ka võimalus, et tester ajas jama.
Igatahes võtsin siis ülevalt lahti lambda selle 2 juhtmega pistiku, asub seal jagaja kõrval(sealt tuleb juhe üles) pmst. Nüüd siis näeb, kütusekulu on ikka muidu metsik. 20/100 nagu ma viimaste arvutustega sain.
Seda ka veel, et vahepeal läksid mootori pöörded hirmus alla, enne ei ole nii teinud. No ikka kuskile 500 kanti ja alla tühikäigul ja tahtis juba surema hakata, tõmbasin siis, surveregulaatoril - kui see on seesamune pritsepea küljepeal kollektori ja pea vahel? - siis lõpetas puterdamise ära.

Mis kostate?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
jokker
huviline

Avatar


Registreerunud 10.07.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 '96 ABK

postitati 26.09.07 12:33 Tsiteeri


Peale seisma jätmist peab süsteemi survet hoidma. Mingi 2,5bar pidi olema vist umbes. 3 juhtmega lambdal on 1 juhe signaal ja teised 2 soojendus. 4 juhtmega lambdal on 1 juhe juures massi jaoks.


joyrider
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
-ivar-
huviline

Avatar


Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: typ 85q & XC

postitati 26.09.07 14:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: jokker
Peale seisma jätmist peab süsteemi survet hoidma. Mingi 2,5bar pidi olema vist umbes. 3 juhtmega lambdal on 1 juhe signaal ja teised 2 soojendus. 4 juhtmega lambdal on 1 juhe juures massi jaoks.


Oskad sa äkki öelda, kuidas seda testriga mõõta saaks?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
jokker
huviline

Avatar


Registreerunud 10.07.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 '96 ABK

postitati 26.09.07 14:50 Tsiteeri


Kõigepealt lased mootori soojaks, lambda tuleb sooja mootoriga alles järele. Lambdal soojenduse juhtmed lähevad 1 pistikusse ja signaali oma teise. 1 testeri otsa paned signaali juhtme peale aj teise massi. Tühikäigul peaks pinge pendeldama umbes 0,2 ja 0,7V vahel, siis on lambda üldjuhul korras, kuigi seal võivad ka omad agad olla.


joyrider
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
semanoid
huviline



Registreerunud 24.04.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: audi 90 q. 20v 125kw. 91a.

postitati 26.09.07 17:00 Tsiteeri


peab olema lambda


semanoid
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
semanoid
huviline



Registreerunud 24.04.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: audi 90 q. 20v 125kw. 91a.

postitati 26.09.07 17:06 Tsiteeri


on olnud lugu kus monopritsega sahk jonnis sama moodi, sai kõike proovitud. võtsin lõpuks õhufiltri maha ja mis ma nägin, lappas bensiini ka tühi käigul peale nagu janune kõrbes. selge, et lambda! probleem oligi lahendatud.


semanoid
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
argos
huviline

Avatar


Registreerunud 31.08.07
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant 2.5TDI 96'

postitati 27.09.07 16:04 Tsiteeri


Oh jah. Ma pole ausalt öeldes kunagi veel ühegi auto peale nii masendunud olnud.

Igatahes, lambda kontrollitud ja töötab - vähemalt minu tester andis talle erinevaid volte sinna 0,2 - 0,8'ni, niiet eeldan, et on korras

Ent vahepeal kui auto kuidagi käima saada, siis hakkab tühikäigul natukene hüppama, aga kui rõhuregulaator lahti ühendada(siis ju kõik mehhaaniline ainult), siis töötab normaalselt.

Ent käima ei lähe enam soojalt ka. Näitake mulle asja positiivset külge. Kust nüüd siis uurida?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
argos
huviline

Avatar


Registreerunud 31.08.07
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant 2.5TDI 96'

postitati 02.10.07 18:03 Tsiteeri


Tervist jälle. Olen igatahes niikaugele jõudnud, et lükkasin ühe sõbra sigari vana bensiinipumba pealt tagasilaskeklapi enda omale pumbale otsa ja nüüd jääb jääksurve ka, enne langes täitsa nulli ning nüüd läheb tööle ka. Seega tundub, nagu oleks see probleem sellega lahendatud.

Nüüd tekkisid mõned küsimused, kuna asi pole siiski veel parimas korras.

1. Kus on '89 a. Audi 80 2.0 meh. pritsel tagasilaskeklapp muidu? - pumbas sees juba? või kapoti all pritsepea küljel? Sest enne kui ma selle lisa panin sinna nüüd, jooksis surve nulli ja ei käivitunud

2. Kuidas peab lambda väljundpinge sealt ühe-juhtmega-otsalt mõõted hüppama. Kas kohe täpselt 0.1 - 0.8'ni või kuidas? Minul on ta sellise 80 kraadise mootoriga ikka alles seal 0.3-0.6 kandis ja ei muutu just väga kiirelt. <- Äkki on siiski see kütuseprobleemiks (ikka võtab jubedalt ~20/100).

3. Audi surveregulaator - seesamune väike kopsik pritsepea paremal(mootorit eest vaadates) küljel, kuhu jookseb pistik sisse? Kui mootori tööle panen ja selle ära võtan küljest töötab mootor väga hästi, kui külge jätan, siis on tekkimas selline asi, et jõudu pole ja tahab ära surra.


Mis te siis selliste asjade kohta kosta oskate?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
semanoid
huviline



Registreerunud 24.04.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: audi 90 q. 20v 125kw. 91a.

postitati 03.10.07 17:23 Tsiteeri


helista 58066846 tee seda muidugi viisakalt. tema oskab paljudele küsimustele vastata! kui tahab!!!!


semanoid
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
argos
huviline

Avatar


Registreerunud 31.08.07
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant 2.5TDI 96'

postitati 03.10.07 18:45 Tsiteeri


sellisel juhul mõnda nimekest ning kes too autohuviline on kui saladus pole? :)

Muide selline küsimus kah veel, et kas 1989 a. Audi 80 2.0 83kW mootoritel on jagaja vakumkaga?
Juhul kui on, siis kuhu kurjamisse jookseb vakumka voolik? Mul ei lähe ta kuskile. (Olen otsinud ka sealt kollektori kandist, aga ei ole leidnud ühtegi sobivat kohta)


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
argos
huviline

Avatar


Registreerunud 31.08.07
Asukoht: Jõgevamaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 Avant 2.5TDI 96'

postitati 08.10.07 20:19 Tsiteeri


Niisiis. Teemas algselt püstitatud käivitumisprobleemist sain sotti sel teel, et uurisin pumbast jäävat jääksurvet, mis väga lühikese aja möödudes kolksti nulli vajus, ent autodata andmeil 10 minuti pärast veel 2.5 bari võiks olla.
Panin vahele sõbra sigari vanal pumbal otsas olnud tagasilaskeklapi(kohe enda omale alla pumba otsa) ja nüüd on jääksurve olemas ning käivitub suhteliselt hästi võrreldes eelnevaga.

Ma küll täpselt ei tea, aga eeldan, et tegelik tagasilaskeklapp on sellel mudelil SEE (alumine neist, ülemine on surveregulaator).


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 49.1% - SQL: 50.9%]