vatsa
huviline
Registreerunud 07.12.07
Asukoht: Valgamaa
Kasutaja on eemal
Auto: c4 2,5 tdiq
|
postitati 15.11.09 12:07
|
|
|
Audi 80 1.6d läheb keema.
Mure siis järgmine: sai ostetud paar kuud tagasi auto. Algus kõik ilus ja tore, kuid siis hakkasid probleemid tulema. Jahutussüsteemis oli rõhk
suur(käega naljalt voolikuid kokku ei pigistanud). Sai kork natuke praokile keeratud ja siis hakkas maanteel keema minema. Vahetasin korgi uue vastu.
Rõhk on nüüd normis, kuid keema tahab ikka minna. Maanteel püsib temperatuur 99C juures. Linnas aga läheb julgelt üle saja. Sai siis seisma jäetud
linnas ning kapoti alla vaadatud. Tosooli ajas korgi vahelt välja ja kohises(st kees). Katsusin lõdvikuid: Ülemine kuum, alumine külm. Salongi
puhuriga sai kohapeal maha jahutatud. Vahetasin termostaadi ära. Kohapeal sai proovitud ja temp tõusis umbes 95-ni ja siis hakkas vent tööle ja
jahutas maha. Läksin siis sõitma ja ikka temp 99 juures ja linnas tahab üle 100 minna. Katsusin uuesti lõdvikuid ja alumine külm, ülemine soe. Huvi
poolest ootasin kohapeal töötava mootoriga, et mis teeb kui käib edasi. Läks natuke aega mööda ja näe imet: alumine lõdvik läks soojaks ja mitte pika
aja pärast läks ka vent tööle ja jahutas ilusti maha. Probleem siis selles, et kohapeal avaneb termostaat ilusti, kuid sõites mitte. Abi oleks väga
teretulnud
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 15.11.09 12:34
|
|
|
Kontrolli veepump üle.
12.301@181km/h
|
|
|
|
vatsa
huviline
Registreerunud 07.12.07
Asukoht: Valgamaa
Kasutaja on eemal
Auto: c4 2,5 tdiq
|
postitati 15.11.09 13:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Taavi
Kontrolli veepump üle. |
Kuidas ma seda teeksin ja mida ma pean seal täpsemalt vaatama?
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 15.11.09 13:58
|
|
|
Termostaadi vahetusega võis jääda õhk sisse.
Õhuta korralikult süsteem ära.
|
|
|
vatsa
huviline
Registreerunud 07.12.07
Asukoht: Valgamaa
Kasutaja on eemal
Auto: c4 2,5 tdiq
|
postitati 15.11.09 14:03
|
|
|
Sai siis proovitud veel uut asja: Sõitsin maanteel 90-ga ja temp näidik jäi pidama umbes kraad alla 100. Panin salongi puhuri kinni ja liigutasin
külma peale. Umbes poole minuti pärast langes temp 95-ni. Tegin sooja lahti ja jälle tõusis. Seega minu arusaamist mööda, salongiradikas jahutab vee
nii maha, et kui too saab mootorist tuleva veega(99C) kokku, siis see jahutab selle nii maha, et 87-ne termostaat ei avane. Kui kohapeal proovisin,
siis salongipuhur ei puhunud.
|
|
|
-ivar-
huviline
Registreerunud 06.08.06
Asukoht: Järva-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: typ 85q & XC
|
postitati 15.11.09 14:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: vatsa
Sai siis proovitud veel uut asja: Sõitsin maanteel 90-ga ja temp näidik jäi pidama umbes kraad alla 100. Panin salongi puhuri kinni ja liigutasin
külma peale. Umbes poole minuti pärast langes temp 95-ni. Tegin sooja lahti ja jälle tõusis. Seega minu arusaamist mööda, salongiradikas jahutab vee
nii maha, et kui too saab mootorist tuleva veega(99C) kokku, siis see jahutab selle nii maha, et 87-ne termostaat ei avane. Kui kohapeal proovisin,
siis salongipuhur ei puhunud. |
Õhutasin paar päeva tagasi siin üht 1.8 bensukas audi 80't, sellel oli suht sarnane jama. Point oli selles, et termostaadi juures oli "õhu kork" ja
jahutusvedelik ei jõudnudki termostaadini, et see avaneks.
Ma proovisin nii õhutada, et võtsin veepumba juurest salongiradikasse mineva toru irvalike ja samal ajal pumpasin lõdvikuid(kord alumist, kord
ülemist) ja varsti termostaat avaneski.
|
|
|
vatsa
huviline
Registreerunud 07.12.07
Asukoht: Valgamaa
Kasutaja on eemal
Auto: c4 2,5 tdiq
|
postitati 15.11.09 15:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: -ivar-
Tsitaat: | Algselt postitas: vatsa
Sai siis proovitud veel uut asja: Sõitsin maanteel 90-ga ja temp näidik jäi pidama umbes kraad alla 100. Panin salongi puhuri kinni ja liigutasin
külma peale. Umbes poole minuti pärast langes temp 95-ni. Tegin sooja lahti ja jälle tõusis. Seega minu arusaamist mööda, salongiradikas jahutab vee
nii maha, et kui too saab mootorist tuleva veega(99C) kokku, siis see jahutab selle nii maha, et 87-ne termostaat ei avane. Kui kohapeal proovisin,
siis salongipuhur ei puhunud. |
Õhutasin paar päeva tagasi siin üht 1.8 bensukas audi 80't, sellel oli suht sarnane jama. Point oli selles, et termostaadi juures oli "õhu kork" ja
jahutusvedelik ei jõudnudki termostaadini, et see avaneks.
Ma proovisin nii õhutada, et võtsin veepumba juurest salongiradikasse mineva toru irvalike ja samal ajal pumpasin lõdvikuid(kord alumist, kord
ülemist) ja varsti termostaat avaneski. |
Termostaat avaneb kohapeal käies ilusti ja siis kui salongi puhur ei puhu, siis ka avaneb(isegi sõidu ajal).
|
|
|
vatsa
huviline
Registreerunud 07.12.07
Asukoht: Valgamaa
Kasutaja on eemal
Auto: c4 2,5 tdiq
|
postitati 16.11.09 14:22
|
|
|
Küsiks siis uuesti üle, et kuidas koduste vahenditega saab veepumpa kontrollida?
|
|
|
scottimees
huviline
Registreerunud 22.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.12.09 22:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: scottimees
peaks veel paar asja kontrollima. kui on selline asi et sõiduajal pressib jah. vedeliku korgi vahelt välja siis on oht et systeemis ikka tekib
yleliigne surve, tyhikäigul kork suudab seda piisavalt maha lasta aga kõrgemate pööretega läheb surve suureks ja vedelik ei käi korralikult ringi.
võib olla et plokikaanel on mõrad sees. sellistel mootoritel on see eluaeg suht haige teema olnud. proovi kusagil sõitmas käia ja siis lõdvikuid
katsuda et kas lähevad kangeks või jäävad pehmeks. selge see et kuigipalju vedelik paisub jne aga väga kangeks lõdvikud vedeliku paisumisest ei lähe.
teine haige teema mis konkreetselt sellise mootoriga võib olla - veepumba korpuse kulumine ehk siis veepumba all oleva pinna väsimine ja osaline
lagunemine. ehk siis lyhidalt alumiinium vaikselt laguneb eriti kui jah. vedeliku pole tykk aega vahetatud ja siis tekib tiba suurem vahe veepumba
labade ja veepumba korpuse vahel ja vedeliku tsirkulatsioon ei ole piisav. ise usun et esimene variant on rohkem tõenäoline kui teine sest teise
variandi puhul peaks tyhikäigul mootori temp ka kõrgeks minema, esimese puhul ei lähe - läheb ainult kui koormus on taga |
Peaks veel paar asja kontrollima. Kui on selline asi, et sõiduajal pressib jah vedeliku korgi vahelt välja siis on oht, et süsteemis ikka tekib
üleliigne surve. Tühikäigul kork suudab seda piisavalt maha lasta aga kõrgemate pööretega läheb surve suureks ja vedelik ei käi korralikult ringi.
Võib olla, et plokikaanel on mõrad sees. Sellistel mootoritel on see eluaeg suht haige teema olnud. Proovi kusagil sõitmas käia ja siis lõdvikuid
katsuda, et kas lähevad kangeks või jäävad pehmeks. Selge see, et kuigipalju vedelik paisub jne. aga väga kangeks lõdvikud vedeliku paisumisest ei
lähe. Teine haige teema mis konkreetselt sellise mootoriga võib olla - veepumba korpuse kulumine ehk siis veepumba all oleva pinna väsimine ja osaline
lagunemine. Ehk siis lühidalt alumiinium vaikselt laguneb eriti kui vedeliku pole tükk aega vahetatud. Ja siis tekib tiba suurem vahe veepumba labade
ja veepumba korpuse vahel ja vedeliku tsirkulatsioon ei ole piisav. Ise usun, et esimene variant on rohkem tõenäoline kui teine, sest teise variandi
puhul peaks tühikäigul mootori temp ka kõrgeks minema, esimese puhul ei lähe - läheb ainult kui koormus on taga.
Märkus moderaatorilt: "Muutsin postituse eesti keele nõuetele vastavaks. Palun tee seda järgneval korral ise, kuna
järgmine hooletult tehtud postitus kustutatakse! Lihtsa 3-minuti keelekoolituse leiad siit."
|
|
|
|
vatsa
huviline
Registreerunud 07.12.07
Asukoht: Valgamaa
Kasutaja on eemal
Auto: c4 2,5 tdiq
|
postitati 12.01.10 16:23
|
|
|
Arvatav lahendus siis käes. Sai mootor soojaks aetud(90c) ja tagasivoolu toru (see peenike, mis läheb paisupaaki) lahti võetud. Tosooli tuli tagasi
lünklikult ja õhumullidega. Et siis ikkagi mõrad sees. Ajutine lahendus on, et puurisin termostaadile 5-se puuriga augu sisse ja nüüd ilusti püsib
temp 90-ne piires. Muidugi need külmemad ilmad jahutavad päris hästi. -20-ga üle 70-ne temeratuuri ei saa.. aga tänud kõigile kes vähegi aitasid.
|
|
|