juzzpoig
huviline
Registreerunud 09.08.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 4motion passat
|
postitati 16.12.08 19:48
|
|
|
C3 audi 100 avant diisel quattro ehitamine
Tervist.
Juhtus selline lugu, et sõideti mu sigari kerega 100 TDI kortsu. Tekkis mõte, et juhul kui kindlustus ei taha autot taastama hakata, soetada endale C3
kerega 100 avant quattro ja tõsta mootor praeguselt kortsus autolt avant quattro peale.
Ma olen lugenud kasutaja krss teemat kus tema midagi kaunis sarnast tegi selle erinevusega, et kasutas 2.0 vabalthingavat diislit.
Minu küsimus targematele on selline, et kui raske selline ümberehitus oleks? Nagu ma aru olen saanud, siis peaks need jupid olema päris hästi üksteise
vastu vahetatavad, aga kas saab tõesti nii lihtsalt, et tõstan jupid ringi ja ongi kõik? Kas quattro kast sobib 88KW TDI moto otsa?
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 16.12.08 19:53
|
|
|
Kõik Audi R5 mootorid sobivad nelikvedu kastide otsa, väljaarvatud R4 mootorile mõeldud kastid.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
püstolett
huviline
Registreerunud 29.07.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4.2 Tdi 2007; C4 S6 Plus sedaan; C4 S4 turbo; RS6 C7.5
|
|
juzzpoig
huviline
Registreerunud 09.08.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 4motion passat
|
postitati 16.12.08 20:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: püstolett
Jajah, aga ma olen mõelnud, et võiks nagu üldse miskise uuema R5 diisli sinna vahele panna. Nagu on C4 A6-el 85kw ja 103kw. Kuna kõike on ju võimalik
ringi tõsta, ja kui veel laksuga doonorauto kah saaks, siis ei oleks ju väga kulukaski.
Aga kui nüüd mõelda, kui suutlik on see 103kw mootor A6 quattro peal, siis mis ta veel C3 quattro peal suudaks
MA ARVAN (nagu Kivisaar tavaliselt ütleb) |
Noh, mul on päris hea 2.5TDI 88KW juba olemas, et moto pärast muretsema ei peaks. Muidugi jah, 103 KW oleks veel ägedam, aga nohh, see selleks.
|
|
|
püstolett
huviline
Registreerunud 29.07.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4.2 Tdi 2007; C4 S6 Plus sedaan; C4 S4 turbo; RS6 C7.5
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 17.12.08 08:18
|
|
|
Diiselmootorit lihtsalt bensuautole vahele tõstes nagunii mingit normaalset sõiduvahendit ei saa, kui muidugi just ainult linnavahel ei põrista.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
juzzpoig
huviline
Registreerunud 09.08.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 4motion passat
|
postitati 17.12.08 08:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Diiselmootorit lihtsalt bensuautole vahele tõstes nagunii mingit normaalset sõiduvahendit ei saa, kui muidugi just ainult linnavahel ei põrista.
|
Miks siis nii? Quattro käigukasti ülekanded jäävad liiga kiireks?
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 17.12.08 15:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: juzzpoig
Miks siis nii? Quattro käigukasti ülekanded jäävad liiga kiireks? |
Justnimelt. Suurim pöördemoment sellel mootoril on u 2200 pöörde juures, normaalsed pöörded maanteekiirusel sellel 88kw mootoril oleks kusagil 2000
tuuris (tegelikult on isegi seda liiga palju), ideaalne oleks 1500-1600. Mistahes väikesekubatuurilise bensuka kasti ja reduktoriga ei ole sihukest
ülekannet võimalik tekitada. Suuremate rataste paigaldamisest on kindlasti vähe. Sõitva masina saab kompunnida küll ja neid on ka eestis tehtud, kuid
igapäevast sõitmist sihukese undava diisliga ma ei kujutaks eriti ette.
Teine teema on see, et kindlasti ei mõju kõrged pöörded ka mootorile tervistavalt.
Ilmselt oleks võimalik muidugi mõlemad reduktorid vahetada diisli omade vastu ja sellisel juhul saaks väga ideaalse aparaadi.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
juzzpoig
huviline
Registreerunud 09.08.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 4motion passat
|
postitati 18.12.08 09:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Tsitaat: | Algselt postitas: juzzpoig
Miks siis nii? Quattro käigukasti ülekanded jäävad liiga kiireks? |
Justnimelt. Suurim pöördemoment sellel mootoril on u 2200 pöörde juures, normaalsed pöörded maanteekiirusel sellel 88kw mootoril oleks kusagil 2000
tuuris (tegelikult on isegi seda liiga palju), ideaalne oleks 1500-1600. Mistahes väikesekubatuurilise bensuka kasti ja reduktoriga ei ole sihukest
ülekannet võimalik tekitada. Suuremate rataste paigaldamisest on kindlasti vähe. Sõitva masina saab kompunnida küll ja neid on ka eestis tehtud, kuid
igapäevast sõitmist sihukese undava diisliga ma ei kujutaks eriti ette.
Teine teema on see, et kindlasti ei mõju kõrged pöörded ka mootorile tervistavalt.
Ilmselt oleks võimalik muidugi mõlemad reduktorid vahetada diisli omade vastu ja sellisel juhul saaks väga ideaalse aparaadi. |
Kellegi on kogemust käigukasti laiali tõmbamisega, et kui keeruline see on ja kui palju võiks umbkaudu maksma minna? Ilmselt peaksin laskma seda
kellelgi pädevamal teha, sest ise pole kunagi teinud ja ei tahaks katsetama hakata.
|
|
|
püstolett
huviline
Registreerunud 29.07.06
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: A8 4.2 Tdi 2007; C4 S6 Plus sedaan; C4 S4 turbo; RS6 C7.5
|
postitati 21.12.08 11:04
|
|
|
A seda kah, et kui ära teed, ära siis teemat unarusse jäta
Pildimaterjali kah juurde ikka.
|
|
|
|
vreps
huviline
Registreerunud 04.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 2,5tdi nüüdseks ajalugu
|
postitati 21.12.08 11:30
|
|
|
Käigukasti laialitõmbamisega saab iga loll hakkama ,teine asi on selle õieti kokkupanek eriti veel siis kui on vaja teatud komponente vahetada. Kolmas
ja kõige valusam teema on hind, sest niisugune aretamise töö tuleb kallim kui lihtsalt juppide vahetus. Üldiselt on Tartus paar kodanikku kes selle
tööga hakkama saaksid.
|
|
|
twistY
huviline
Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.07.09 10:17
|
|
|
C3 diislile C4 diisel peale
Tekkis selline huvitav küsimus, et kas oleks väga raketiteadus vabalthingava C3 diisel 100 mootor vahetada C4 100/A6 turbodiisliga ümber. Endal
tekkisid kõige suuremad küsimärgid käigukasti ja uuema mootori ajuga seoses. Kas ajuga mootorit paigaldades on elektrisüsteemi vaja palju ümber teha?
Kas uuemale mootorile peaks hankima ka teise kasti? Seda siis eelkõige seetõttu, et ehk on tavalise disla kast väiksema tugevusvaruga(ei pea väändele
vastu) ja käigud liiga lühikesed. Iseenesest on praegu all 90000 sõitnud uus tehasekast.
|
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.07.09 17:37
|
|
|
Samas 2,0 bensukas esiveoline a80 on 110 km/h juures mingi 2600...2800 pööret umbes, Citroen Xsara 1,9 Td l umbes sama. 2,3 quattro A100 peaks ka
vast u sama olema?
|
|
|
|
twistY
huviline
Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.07.09 14:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tegelane5
Samas 2,0 bensukas esiveoline a80 on 110 km/h juures mingi 2600...2800 pööret umbes, Citroen Xsara 1,9 Td l umbes sama. 2,3 quattro A100 peaks ka
vast u sama olema? |
Vanadel Audidel on minu teada bensukatel ja disladel parajalt erinevad ülekandearvud. Näiteks tean kogemustest, et 2.0 TD kast on kiirem kui 2.0 D oma
s.t. samal kiirusel on pöörded madalamad.
Peaasjalikult tahaks siiski infot selle kohta, kas C4 2,5 TDi-del juhib aju ainult mootorit(mootoril on eraldiseisev aju) või teeb ECU ka muude
seadmetega koostööd.
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 25.08.09 14:06
|
|
|
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=3744
Siin on põhimõtteliselt üksipulgi need asjad lahti seletatud, muidugi vanakooli vabalthingava diisli puhul. Ülekannetega on jah täpselt see jama, mida
juba varem mainiti, et kui jätad väikesed rattad, jääb üks käik lõpust puudu ja kui paned suured rattad, jääb üks käik algusest puudu. Head
kiirteeautot ei saa sealt nagunii, hea maastikuauto saab igatahes kergemini, mis just pidamise poolest ületab päris maastureid (mitte kliirensi
poolest, samuti pole ju AUdidel aeglustit). Kui keegi hakkab kasti ümber ehitama, tahaks väga ise kah näha, kasvõi pilte pärast, ja tehnilist infot,
mis kastist ja mida täpsemalt kokku on võimalik panna.
|
|
|