K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
postitati 17.09.07 06:41
|
|
|
Coupe Quattrol taga midagi ulub...
Autoks siis 88a Coupe Quattro. (typ85)
Ulgumine algab siis juba 20kmh juurest & on põhimõteliselt olenemata kiirusest ühesugune
Veost see ulgumine tegelikult ei sõltu.
Diffri õli ka kontrollitud, normis.
Ainus kus ulgumine vaiksemaks jääb on parempoolses kurvis, vasakule keerates erilist muutust pole.
Kas & kui palju on võimalik et taga differ ise ulub ???
Või rattalaager läbi ???
Kuidas ültse teada saada kummalt poolelt ???
Või kuidas teada saada mis seal täpsemalt läbi on ???
On kellegil seele koha pealt kogemusi ???
Quattro'ga lumepeal käia on hea
|
|
|
|
janxs
huviline
Registreerunud 09.11.06
Asukoht: vändra vald
Kasutaja on eemal
Auto: audi 80 quattro 2,0. 101kw.
|
postitati 17.09.07 06:47
|
|
|
Kahtlustan,et rattalaagrid on läbi.Loksuta taga rattaid ja saad teada.Kui loks sees siis tõenäoliselt laager läbi.
|
|
|
jaakk
huviline
Registreerunud 23.07.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Bmw 525i -2007, sedaan
|
postitati 17.09.07 06:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: janxs
Kahtlustan,et rattalaagrid on läbi.Loksuta taga rattaid ja saad teada.Kui loks sees siis tõenäoliselt laager läbi. |
No kui laager nii läbi, et loks laagris sees, siis peaks juba ragin taga olema.
Aga füüsikaseaduses ütlevad, et kui parempoolne kurv ja undamine lakkab , siis koormus langeb vasakpoolsele laagrile ja vasaku kurviga siis
paremale.
Kuid teades palju tagumised rattalaagrid maksavad, siis on mõistlik mõlema poole omad ära vahetada.
Audi kohta aga niipalju, et nendega sõidavad maalt pärit inimesed, eriti Tartust ja sealt kandist pärit. Ma ei tea, mis fenomen see on, aga
põlistallinlased audisid ei osta.
|
|
|
|
jaspa
huviline
Registreerunud 15.03.05
Asukoht: Setumaa.
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.09.07 07:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaakk
Kuid teades palju tagumised rattalaagrid maksavad, siis on mõistlik mõlema poole omad ära vahetada. |
Kuna tegemist on quattroga siis need tagumised laagrid ei maksa mitte nii vähe kui esiveolisel. Hinnavahe võib erineda kordades.
|
|
|
K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
postitati 17.09.07 07:15
|
|
|
Novott jah nii loge veel pole et rattast loksutades aru saaks kup pool on.
Hääle järgi käiks nagu rohkem paremalt poolt aga krt sellest täpselt aru saab terve tagumine ots undab kohe.
Võimalik et ongi mõlemad õhtal & parempoolne lihtsalt karjub nõks valjemini.
elcats.ru'st vaadates jääb keskmine hind hind kuskil 300-400 kr vahele.
Samas kuna ise elan saarel siis siine valik üsna piiratud & hinnad kindlasti laes.
Quattro'ga lumepeal käia on hea
|
|
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
postitati 17.09.07 07:15
|
|
|
Kuna quattrol on taga põhimõtteliselt samad laagrid, mis ees, siis päris selle ühele-teisele poole keeramise meetodiga õiget ei pruugi leida. Laagril
on sees kaks rida kuule, seega halval juhul võib sama laager teha häält mõlemale poole keerates, kuna ühele poole keerates langeb koormus välimisele
reale, teiselepoole keerates aga sisemisele.
Aga tõsi ta on, et kui quattrol taga üks laager ulub on suht keeruline sõidu ajal tuvastada, kas on see diiffer või üks laagritest. Loksuga laager
peaks juba jah suht läbi olema, samas saab veel proovida ka nii, et tõstad ratta üles, hoiad vedrust kinni ja keerutad ratast. Kui tuvastad, et vedru
vibreerib on ilmselt laager. Ja ega see laagrivahetusgi midagi hullu pole..
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 17.09.07 07:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaakk
Aga füüsikaseaduses ütlevad, et kui parempoolne kurv ja undamine lakkab , siis koormus langeb vasakpoolsele laagrile ja vasaku kurviga siis
paremale.
Kuid teades palju tagumised rattalaagrid maksavad, siis on mõistlik mõlema poole omad ära vahetada. |
Kõik eelnev on õige, kuid tagumiste rattalaagrite hind oli Sul küll tüüpiline esiveomehe jutt.
K1KaZ: Kõige odavamat hiina [roppus] ära sinna pane, saad lihtsalt mitu korda vahetada. SKF, Koyo, originaal.
|
|
|
|
K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
postitati 17.09.07 07:22
|
|
|
Aga kas differ ise saab ültse uluma hakata,
asjal nagu nats vanust ka.
Või pole see kuidagi võimalik ???
Pole nagu vist võimalik kuidagi diffrit järelt-vahelt ära ka ühendada et teada saaks milles viga on.
Quattro'ga lumepeal käia on hea
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 17.09.07 07:49
|
|
|
Saab ikka, kui õli sees pole. Difri saad vahelt ära jätta nii, et võtad kardaani ja veovõllid küljest ära (jätad ainult otsad) ja paned keskdifri
lukku.
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.09.07 08:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: K1KaZ
Ainus kus ulgumine vaiksemaks jääb on parempoolses kurvis, vasakule keerates erilist muutust pole. |
Täpselt samade sümptomite tõttu langes minul küll kahtlus parempoolsele tagaratta laagrile ning see ka ära sai vahetatud, jah ainus vahe on selles, et
vasakule keerates tegelt läks undamine tiba valjemaks.
|
|
|
|
K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.09.07 10:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: K1KaZ
Keskdiffer asub siis kasti otsas jah.
Kuidas seda diffrit lukustataksegi ???
Kui kardaan ära võtta kas siis ei hakkagi auto esimestega liikuma weh ??? |
Keskdiffer kastis sees jah, lukustatakse salongis oleva nupuga, nagu aru saan on tegu ikka vana kuubikuga eksju? sel peaks siis salongis olema
ümmargune nupp asenditega 0, 1 ja 2. 0 peal on nii kesk kui tagumine differ avatud, 1 peal lukustatakse keskmine differ, ehk siis nt ühe pooltelje
purunemisel 0 asendis auto tõesti enam kohalt ei liigu, 1 asendi peal saab siiski sõita. 2 asendi peal lülitatakse sisse ka tagumine differ.
|
|
|
|
K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
|
K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
postitati 17.09.07 12:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranz
Tsitaat: | Algselt postitas: K1KaZ
Jah vana kerega Coupe Quattro.
Pole ju nii et kui se nupp 0 siis eest ainult üks ratas veab, nagu esiveoline ??? |
Just täpselt nii ongi tõsta autol suvaline üks ratas ülesse ning proovi
kohapealt 0 asendis ära sõita... mitte kuhugi ei lähe
Tsitaat: | Kas pole mitte nii et kui see nupp 0 siis eest veab üks & tagant üks.
1 lukustab esimesed rattad & 2 lukustab ka tagumised
Seega siis 4 ratast jäigalt veavad. |
Nii ta ei ole jah, 0 asendis on kõik lukud avatud, esiratastel pole sel masinal lukku, on keskel ja taga, ehk siis 2 asendis veavad ühtalselt kaks
tagumist ja vastavalt esimese diferentsiaali jaotusele esimesed. |
Oot aru ma ikka ei taipa.
Kuskohast siis see jutt pärit on et nelivedu rohkem pentsu võtab kui esiveoline, kui ta samamoodi normaal veoskeemi järgi 1 rattaga veab ???
Sinu juttu põhjal jääb mulje nagu veereks (nupp 0 asendis) kastist saadik tagumine osa lihtsalt autole järgi & rattad ajavad lihtsalt tagumist
diffrit & kardaani ringi.
Või mis autost sa ültse räägid ???
Kui mina oma masinaga nupp 0 asendis paigalt võtan siis miks mul üks tagumine ratas ka kaapima hakkab.
Esimeste rattastega võiks siis ju vapse burauti teha, kui tagumised ei kõssagi.
Minul aga hakkab auto nagu astuma, kord üks pool siis jälle teine, nii eest kui ka tagant.
Kui mul auto talvel pukkidel oli siis ka nupp 0 asendis & kui ühte ratast ringi ajasid siis diagonaalis teise silla ratas käis samuti ringi.
Samas kui üks külg üles tõsta ei käi nupp 0 asendis ükski ratas rigi, sama ka ühe ratta ülestõstmise puhul.
Kui ika mõlemad plokid sees on siis tunned kohe kuidas auto on keerates jäik & lohistab esimesi rattaid, peab ju plokk sees olema.
Tehke lollile selgeks mis siin imeliku & valesti on ???
Quattro'ga lumepeal käia on hea
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
|
K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
postitati 17.09.07 20:21
|
|
|
Neid teemasid on siin olnud jah mitmeid, kuid lohutuseks öeldes vanal quattrol ikka nii vilets seis pole kui esiveolisel.
See kui ühe ratta üles tõstame, on ikka äärmuslik situatsioon. Nüüd neliveoline proovibki seda äärmuslikust veidi parandada ja pakub meile
100%lukke (vana quattro) /torsen diffrit/visco sidurit/jne.
Kui aga tegemist ei ole sellise äärmusliku situatsiooniga(üks ratas õhus) on juba olukord palju parem ja see kus neli ratast kõik maad puudutavad on
siiski igapäevapraktikas reaalsem versioon.
Vanal quattrol ei ole tagasild liidetud lisakas esisillale, vaid mõlematel on võrdne võimalus saada veojõud endale. Kui kaalujaotus ning
sidestustingimused oleks mõlemal sillal ja kõigil ratstel võrdsed, siis oleks ka kõigil ratastel ühesugune võimalus puksima hakata. Kuna aga
kaalujaotus 50:50 pole siis hakkab mõni ratas rohkem ja varem.
Miks aga tavaliselt käib kohaltvõtul üks esimene ja tagumine tühja, võiks piltlikult seletada nii(vana quattro): startides masskese siirdub
tahapoole ning esmalt hakkab puksima üks esimene ratas, sest sellel on kõige viletasam pidamine( tänu tahapoole siirdunud massi). Kuna aga mootoril
veojõudu jätkub võiks ka puksima panna järgmise ratta. Selleks aga saab üks tagumine, sest diffrid otsivad järmise ratta, mida kerge puksida oleks.
Aga kahte esiratast korraga oleks jällegi raskem tühja vedada ja seepärast keskdiffer suunabki osa taha.
Tegelikult aga see, mis järjekorras hakkavad rattad tühja puksima sõltub auto kaalujaotusest, rehvide ja teekatte vahelisest sidestusest ja ka
kiirenduse suurusest paigaltvõtul- see määrab masskeskme liikumise. Seega mõnel vabadiffritega nelivedusel hakkavad võibolla kaks esiratast enne
puksima(tüüpiline 10v 200quattro), kui üksiki tagumine või mõnel hoopis mõlemad tagumised enne-näit. kui tänu viletsale sidestusele masskese ei liigu
tahapoole ning kiirendus ei ole nii hea.
|
|
|
semanoid
huviline
Registreerunud 24.04.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 90 q. 20v 125kw. 91a.
|
postitati 18.09.07 17:05
|
|
|
peaaegu 100% rattalaager, sai just endal vahetatud sümptomid täpselt samad!
semanoid
|
|
|
|
K1KaZ
klubiliige
Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal
Auto: Kolm kuubikut
|
|
riio
huviline
Registreerunud 22.01.06
Asukoht: Tallinn,Harjumaa,Harku
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.09.07 13:54
|
|
|
Skf on audile parim ja kestab kaua...olen kogenud Skf laagri kvaliteeti
|
|
|
|