ivar80
huviline
Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG
|
postitati 25.05.07 11:54
|
|
|
Mis asi on - DPF (diesel particulate filter)?
Oskab keegi seletada mis krdi vidin see on ja kust ma teada saan kas minu autol selline asi on või mitte? Vaja seda teada õli valikul, kuna olen
kasutanud siiani Castroli SLX II õli aga selle saadavusega on lood kehvasti, siis leidsin CASTROLI LEHELT infi,
et standardile VW506.01 vastab ka SLXIII (VW504.00/507.00) aga seda juhul kui on olemas see DPF filter. Vastasel juhul tuleb kasutada ikkagi SLXII
õli, mida viimase info kohaselt alla 208L nõu sees enam ei müüdagi
Samasugust hoiatuskirja olen näinud ka Mobil 1 õlidel.
|
|
|
sileem11
huviline
Registreerunud 17.09.03
Asukoht: Hrku
Kasutaja on eemal
Auto: G30LCI, B6,C3
|
postitati 25.05.07 12:16
|
|
|
Tõenäoliselt sul seda pole 
Loe:
kübemefilter
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 25.05.07 12:45
|
|
|
DPFilter on üldiselt rohkem keskkonnakaitseteema ja see teeb nõuded õlile rangemaks, kuna põlenud õlist tekkiv (väävli)tuhk võib ummistada DPFiltri.
DPFilter ise on ju mõeldud diisli "tahma"jääkide püüdmiseks ja/või põletamiseks.
Samuti võib õlisse olla pandud lisandeid DPFiltri efektiivsuse tõstmiseks.
DPFiltriga auto järgi tuleb valida sobiv õli. Mitte vastupidi, et õli nõuaks DPFiltri olemasolu !!!
|
|
|
|
ivar80
huviline
Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG
|
postitati 25.05.07 13:10
|
|
|
Lugesin jah ise pisut valesti ennem. Tegelikult ei tohi seda 504.00/507.00 õli kasutada juhul, kui on ilma DPF'ita VW 2,5 R5 või 5,0 V10 TDi mootor.
Sain sama vastuse ka Cellmargist ning, et Longlife SLXIII 5w30 täidab nõuded; 501 01/502 00/503 00/503 01/506 00/506 01 (kuigi seda kusagil kirjas
pole )
Edge 5W30 Eestis esialgsete andmete alusel müüki ei tulegi.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 25.05.07 13:37
|
|
|
Küsimus võibki olla DPF'iga autole mõeldud õli lisandites (näiteks molübdeem), mis jälle teistes autodes/süsteemides kas rikuvad komponente või
reostavad keskkonda.
|
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 25.05.07 13:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rocket
Küsimus võibki olla DPF'iga autole mõeldud õli lisandites (näiteks molübdeem), mis jälle teistes autodes/süsteemides kas rikuvad komponente või
reostavad keskkonda. |
Pigem on asi keskkonnareostuses - DPF-ga varustatud naftapressidele on vajalik ettenähtud mootoriõli, kui seda nn spetsiaalõli tavamootoris kasutada (
mitte DPF-i omavas mootoris ), ei juhtu peale keskkonnareostuse miskit, mootor vuriseb rahumeeli edasi.
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|