joe80
huviline
Registreerunud 03.09.06
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1,8Tq, Volkswagen Passat 2,0 B3 Syncro
|
postitati 19.12.06 17:14
|
|
|
20 W-sed parktuled
Mõni aeg tagasi nägin juhuslikult pirnivitriinis, et müügil on 20 W-sed parktulede pirnid. Küsisin müüjalt, et kas pirnipesad ära ei sula, aga vastust
ei saanud.
Äkki kellelgi on juba paigaldatud need pirnid ja oskab kommenteerida.
Eesmärk parktulesid vahetada on energia kokkuhoid 20 W vs. 55 W. Pidid olema peaaegu sama valged, kui lähituled(seda oskas müüja küll öelda)
Ette tänades!
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 19.12.06 17:23
|
|
|
No jaga rohkem infot- mis tootja pirnid või kus pakuti.
Ise olen näinud vist Osram'i 5W halogeene, mis peaksid olema nii heledamad kui ka pikema eaga kui tavalises 5 watised. Nende letihind Autopartneris
oli ca 100 eeku tykk, mis tundus minu jaoks sellel hetkel ühtpidi kallis ja lisaks olid nad minu arust sinise kattega, oleks tahtnud tavalisi, s.t.
siis valgeid/kollakaid. Kui uuesti valiku ees oleksin, siis kaaluksin neid alternatiivide puudumisel küll.
Ja need sinu 20 watised peaks siis ka halogeenid olema, et lähituledega heleduses võistelda ...
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 19.12.06 19:42
|
|
|
Tundub, et sellised pirnid oleks ehk päevatuledeks sobilikud. Millisesse pessa nood pirnid mõeldud olid?
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 19.12.06 19:54
|
|
|
mu eelmine 4 rattaline sõber oli juba tehases saanud need halogeenpargid mis maksid mälu järgi 86 eeku tk automaailmas...
jutt heledusest mis teed peaks valgustama on illusioon loomulikult, mõelge kus asub parktule pirn ja kuidas reflektor ta kiiri peaks teele suunama.
energiakokkuhoid? kuskohas, kui lülitad sisse oma lähituled nagu on nõue, siis näen ma hoopis suuremat tarbimist.
PS! proovime mitte tagumiku kaudu hambaid ravida ja kasutame autos pirne mis selleks ette nähtud, jääb vähemaks mõistatusi miks mõni asi maha põles
või miks kompu segast peksab!
|
|
|
joe80
huviline
Registreerunud 03.09.06
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1,8Tq, Volkswagen Passat 2,0 B3 Syncro
|
postitati 19.12.06 20:09
|
|
|
Osram´i halogeenid nad ongi ja 20 W.
Sobivad parktulede pessa.
Müügil Võrus "Kagu-Sell" kaupluses 35 EEK-u tükk.
erki.t-le: Need pirnid POLE mõeldud pimedaga sõitmiseks, vaid päeval ja siis Sa ei näe isegi kaugtulede valgust teele paistmas. Energia kulu ON
väiksem, sest tulede lülitus kangil on kolm asendit "VÄLJAS", "PARKTULED" ja "LÄHI/KAUGTULED". Kui valits on keskmise asendis põlevad ainult
PARKTULED ja see 20 W-ne pirn, mitte lähitule 55 W-ne pirn, seega energia kokkuhoid on u. 63,6 %.
|
|
|
spcvnd
huviline
Registreerunud 30.06.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q
|
postitati 19.12.06 20:54
|
|
|
megaluumenist ostsin viimati(no ytleme aasta tagasi) 25kr/tk. kasutanud neid umbes 5-6a. kui on metall reflektor ja metall pesa, ainult siis tasub
panna.
5W - kasutatakse tihti lae(koht)valgustites.
6W - w210 "punnsilm" originaalis gab.tul. sees.(sokkel tiba teine)
10W
15W
20W
viimasel kolmel silmaga vahet ei tee, aga temperatuuris küll.
|
|
|
rocket
huviline
Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal
Auto: 40 TFSI
|
postitati 19.12.06 20:55
|
|
|
Ja 20W'ist samasuguse sokliga Osramit ei tohiks siiski olemas olla, suurim on 16W, mis kindlasti parktule pessa ei mahu:

Ju siis mingi nii uus asi, et kataloogidest W5W pirnidega samast kategooriast pole võimalik leida.
|
|
|
|
joe80
huviline
Registreerunud 03.09.06
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1,8Tq, Volkswagen Passat 2,0 B3 Syncro
|
postitati 19.12.06 21:21
|
|
|
Mõnele küsimusele leidsin küll vastuse.
Nimelt mu Audil on ilmselt ära vahetatud pirnipesad, sest sinna lähevad BA9S sokkliga pirnid.
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 19.12.06 21:51
|
|
|
Tsitaat: | erki.t-le: Need pirnid POLE mõeldud pimedaga sõitmiseks, vaid päeval ja siis Sa ei näe isegi kaugtulede valgust teele
paistmas. Energia kulu ON väiksem, sest tulede lülitus kangil on kolm asendit "VÄLJAS", "PARKTULED" ja "LÄHI/KAUGTULED". Kui valits on keskmise
asendis põlevad ainult PARKTULED ja see 20 W-ne pirn, mitte lähitule 55 W-ne pirn, seega energia kokkuhoid on u. 63,6 %. |
palun too mulle välja liiklusseaduse punkt mis ütleb, et valgel ajal sõidavad autod vaid parktuledega ja pimedal lähi- / kaugtuledega! lisaks juhin
tähelepanu, et koos ka sinu auto kang lülitab lähi ja kaugtulesid vaid KOOS parkidega !!!
PS! mida sa selle hirmsa koguse kokkuhoitud energiaga teed?
|
|
|
joe80
huviline
Registreerunud 03.09.06
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1,8Tq, Volkswagen Passat 2,0 B3 Syncro
|
postitati 19.12.06 22:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: erki.t
Tsitaat: | erki.t-le: Need pirnid POLE mõeldud pimedaga sõitmiseks, vaid päeval ja siis Sa ei näe isegi kaugtulede valgust teele
paistmas. Energia kulu ON väiksem, sest tulede lülitus kangil on kolm asendit "VÄLJAS", "PARKTULED" ja "LÄHI/KAUGTULED". Kui valits on keskmise
asendis põlevad ainult PARKTULED ja see 20 W-ne pirn, mitte lähitule 55 W-ne pirn, seega energia kokkuhoid on u. 63,6 %. |
palun too mulle välja liiklusseaduse punkt mis ütleb, et valgel ajal sõidavad autod vaid parktuledega ja pimedal lähi- / kaugtuledega! lisaks juhin
tähelepanu, et koos ka sinu auto kang lülitab lähi ja kaugtulesid vaid KOOS parkidega !!!
PS! mida sa selle hirmsa koguse kokkuhoitud energiaga teed? |
LIIKLUSEESKIRI
16. peatükk
TULEDE KASUTAMINE
§178. Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi-, ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu
ajal põlema ääre- ja numbrituled. Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid.
§179. Kaugtulesid võib kasutada sõidul pimeda ajal või halva nähtavuse korral.
Kaugtulesid ei tohi kasutada, kui:
1) tee valgustus tagab nähtavuse vähemalt 300 meetri ulatuses;
2) vastutulevale sõidukile ollakse lähemal kui 300 meetrit;
3) need hakkavad valgustama ees sõitvat sõidukit;
4) need võivad pimestada teist liiklejat, kaasa arvatud tee läheduses liikuva vee- või raudteesõiduki juhti; viimast ei tohi pimestada ka
raudteeülesõidukoha ees edasisõidu võimalust oodates.
Kui möödasõidu ajal ollakse piisavalt lähedal ees liikuvale sõidukile, võib möödasõidu kavatsusest anda märku kaugtulede lühiajalise vilgutamisega.
EI pea sõitma päeval lähituledega, võib ka päevatuledega ning pole ju öeldud et parktuled ei või olla päevatuled (seda muidugi siis, kui nad on
piisavalt valged, mida 20 W-sed kahtlemata on).
(lisaks juhin tähelepanu, et koos ka sinu auto kang lülitab lähi ja kaugtulesid vaid KOOS parkidega)
Sellest jutust ei saa küll aru?
Kokkuhoitud energiaga säästan akut ja genkat.
|
|
|
spcvnd
huviline
Registreerunud 30.06.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q
|
postitati 19.12.06 22:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: joe80
Mõnele küsimusele leidsin küll vastuse.
Nimelt mu Audil on ilmselt ära vahetatud pirnipesad, sest sinna lähevad BA9S sokkliga pirnid. |
just neid ma silmas pidasin, kasutasin neid mersul. pole kordagi miilits midagi öelnud ega ka ülevaatusel.

|
|
|
joe80
huviline
Registreerunud 03.09.06
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1,8Tq, Volkswagen Passat 2,0 B3 Syncro
|
postitati 19.12.06 22:36
|
|
|
Täpselt neid mõtlesin minagi, aga Audile nad originaalis siiski ei sobi, minule aga küll.
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 19.12.06 22:44
|
|
|
PEACE ma ei taha vaielda, teeks siin oma segasest jutust lihtsalt
kokkuvõtte.
kui probleeme ei tule siis kasuta aga... kuigi päevasõidu tulede all seadusandlik võim siiski mõtleb midagi muud kui parktuld olgu ta 5 või 25 W...
tõenäoliselt probleeme ei tule siiski täidesaatva võimuga.
kangist sedavõrd, et kui ma kangutan ta asendisse parktuled siis põlevad 2 hõõguvat 5w silma seal ees. kui edasi sikutan asendisse lähituled, siis
lisaks parkidele süttivad ka lähituled... lülitades nüüd kaugtuledele, jäävad endiselt ka lähi ja parktuled põlema.
mina olen rumal inimene ja ei proovi olla targem ei insenerist kes on sinna ette näinud 5w pirni mingil põhjusel ega ka seadusandlikust võimust kes
palub kasutada kas lähi bõi päevasõidutuld. lisaks hoolin ma piisavalt ka kaasliiklejatest ja ei proovi originaalitseda udu vms tulede
kasutamisega.
meil on lihtsalt erinevad seisukohad ja arusaamad, me ei jõua seega iial konsensusele, võime argementeerimise lõpetada ja rahus edasi elada.
vabandan veelkord oma offtopic teemat ja soovin edu modifitseerimisel.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 20.12.06 08:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: joe80
LIIKLUSEESKIRI
16. peatükk
TULEDE KASUTAMINE
§178. Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi-, ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu
ajal põlema ääre- ja numbrituled. Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid.
Kokkuhoitud energiaga säästan akut ja genkat. |
Ääretuli ei muutu sinna võimsama pirni paigaldamisel päevatuleks. Seaduse järgi saaksid vähegi norijamalt miilitsalt trahvi kätte. Koonerdamine pole
kokkuhoid, eriti sellise koha peal. Kui Sa mu autol oma 20W gabariitidega külje maha sõidaksid, oleksid automaatselt kohe ka süüdlane, kuna ma
väidaksin, et Su auto pole tehniliselt korras ja ma lihtsalt ei näinud seda. Ära tegele pornoga ja investeeri see raha parem mujale.
PS. Kui kaua Su auto aku 20W parktuledega tee äärde jäetuna vastu peab?
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.12.06 08:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: erki.t
kangist sedavõrd, et kui ma kangutan ta asendisse parktuled siis põlevad 2 hõõguvat 5w silma seal ees. kui edasi sikutan asendisse lähituled, siis
lisaks parkidele süttivad ka lähituled... lülitades nüüd kaugtuledele, jäävad endiselt ka lähi ja parktuled põlema. |
Täistuledega pooltuli enam ei põle, täistuledega süttib täistule hõõgniit ja kustub pooltule oma. Proovi pimedas järgi, tõmba kang vilgutus asendisse,
sel juhul põlevad mõlemad hõõgniidid ja nüüd lülita täistuled, valugusvihus on vahe näha kohe.
Pakun, et see kokkuhoid millele siin viitad ei ole suurt teab mis kokkuhoid... seda vahet ei näe/tunne mitte mingisuguse otsaga 
|
|
|
Lauri2
huviline
Registreerunud 03.03.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 80
|
postitati 20.12.06 08:39
|
|
|
aga venemaal
ei pea ühtki tuld põlema päevasel ajal. Seal nädalake liigelda ja on aru saada, miks on vaja EREDAT tuld ka päeval. Lihtsalt ei ole näha ühtlaselt
mudaseid ilma tulede või 'väljamaa tuuningtuledega' kihutavaid šigulle.
'väljamaa tuuningtulede' all mõtlen ma siin venemaal äärmiselt poppe siniseid numbrilaudada külge käivaid pisikesi tulesid, mis näevad ääretult
seksikad välja ja teevad sinist valgust ka 
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 20.12.06 08:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ranzTäistuledega pooltuli enam ei põle, täistuledega süttib täistule hõõgniit ja kustub pooltule
oma. Proovi pimedas järgi, tõmba kang vilgutus asendisse, sel juhul põlevad mõlemad hõõgniidid ja nüüd lülita täistuled, valugusvihus on vahe näha
kohe. |
jah, kui tegemist on H4 pirniga, nagu ilmselt ka teema algataja autol...
kuna minu auto on veerenud välja vabriku ukse vahelt tuledega kus on pooltuli H7, udutuli H1 ja kaugtuli minu mälus ka H7, siis lähtusin muidugi
sellest mis omale kõige tuttavam ehk oma auto tuledest...
sorry...
|
|
|
olc
huviline
Registreerunud 02.06.06
Asukoht: Põlva/Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.12.06 09:23
|
|
|
Ma pole veel näinud et lähi ja kaug tuli põlex korraga. siis olex ninaesine nii valge et kole ja kaugtulest vähe kasu.
omal on ka lähi ja kaug h7, põlevad nad siiski igayx ettenähtud kangi asendis mitte korraga
Tsitaat: | Algselt postitas: erki.t
jah, kui tegemist on H4 pirniga, nagu ilmselt ka teema algataja autol...
kuna minu auto on veerenud välja vabriku ukse vahelt tuledega kus on pooltuli H7, udutuli H1 ja kaugtuli minu mälus ka H7, siis lähtusin muidugi
sellest mis omale kõige tuttavam ehk oma auto tuledest...
sorry... |
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 20.12.06 09:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: olc
Ma pole veel näinud et lähi ja kaug tuli põlex korraga. siis olex ninaesine nii valge et kole ja kaugtulest vähe kasu.
omal on ka lähi ja kaug h7, põlevad nad siiski igayx ettenähtud kangi asendis mitte korraga |
Enamikul xenonlähituledega autodel (kui pole bixenon) jäävad lähituled koos kaugetega põlema. Luuptuledega A4 ja A6 korral sama asi ka hõõglambiga.
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.12.06 10:48
|
|
|
Samas mis vahet seal on kas:
a) on need 20 W pargi pirnid;
b) mingi SAABi süsteem et päeva tuli on kauge ja lähitulede niit jadas;
c) pinge madaldus nagu Fordil;
d) pinge lang juhtmetes lülitites nagu Audi vanematel mudelitel stokis on
Kui asjad enam vähem sama heledad?
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 20.12.06 10:53
|
|
|
Vahe on selles, et parktuli EI OLE päevatuli - seda võib sulle öelda kes tahes seadusesilm.
Täiesti ehtsad päevatuled leiab aga näiteks Audi praeguste mudelite ninalt - enamusel on seal sees 21W pirnid (nagu suunatules) või siis mingi
LEDidega erilisem lahendus.
Ja tõepoolest enamusel autodest, kus lähituled on luuptehtikas teostatud, jäävad need põlema koos kaugtuledega - uutel autodel on sama asja veelgi
laiemalt harrastama hakatud.
|
|
|
erki.t
huviline
Registreerunud 06.07.06
Asukoht: Tallinn / Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Got burger? (Jeep)
|
postitati 20.12.06 13:12
|
|
|
kusjuures juba teema pealkiri 20W PARKTULED annab nagu aimu, et teema püstitaja proovib laveerida seaduse ääremail, andes omale aimu, et tema autol on
nad siiski PARKTULED mille valgusviljakuse kasv ei muuda nende funktsiooni ega nime. PARKTULED nad on seni olnud ja PARKTULEDEKS ka jäävad... on
lihtsalt veidi heledamad PARKTULED kui nad olema peaks.
minu meelest case closed ja mees teab mis mees teeb. kui tehtud ja mõned kuud kasutatud, eks siis võiks teema algataja ka pajatada kuidas kohalik
konstaabel ta autotehnilistesse uuendustesse suhtus! ja järgmise aasta jooksul ARK TÜV tulemused avalikustada.
|
|
|
joe80
huviline
Registreerunud 03.09.06
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1,8Tq, Volkswagen Passat 2,0 B3 Syncro
|
postitati 20.12.06 15:37
|
|
|
Ma ei proovigi veenda, et kõik kasutage nüüd neid pirne. Tahtsin vastust küsimusele, et kas kellelgi on pandud need pirnnid ja kas pirnipesale liiga
ei tee.
Täna nägin oma silmaga VW Vento peal, kuidas see pirn valgustab. Ütleme nii, et pimedas nendega ei näe mitte sõita, aga reflektori valgustab ära
peaaegu nii, nagu lähituligi.
Mis siin ikka vaielda, kes tahab võib vahetada, kes ei taha ei vaheta.
Minugi pärast case closed, aga kui ma selle eest trahvi saan, siis kirjutan sellest kindlasti!
|
|
|