Lehekülgi: 1 2 |
RaunOdude
huviline
Registreerunud 30.07.09
Kasutaja on eemal
Auto: audi A8 3.7 V8
|
postitati 20.12.09 20:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: altz1
tahtsin veel küsida , et kas 4.2-sel on katalüsaator esimestes kahes pütis mis kohe pärast välja laske kollet? kui siis kuidas nende eemaldamine mõjub
moto ajule sest lamda on ju pärast katti ? ehk keegi seletaks
|
Minu arust lamda asetseb leegitoru lähedal. Kuna viimati, kui mootorit jälgisin lähemalt siis tundus ta seal olevat, kuigi ma võin ka eksida.
|
|
|
altz1
huviline
Registreerunud 13.03.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8tt
|
postitati 20.12.09 22:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RaunOdude
Tsitaat: | Algselt postitas: altz1
tahtsin veel küsida , et kas 4.2-sel on katalüsaator esimestes kahes pütis mis kohe pärast välja laske kollet? kui siis kuidas nende eemaldamine mõjub
moto ajule sest lamda on ju pärast katti ? ehk keegi seletaks
|
Minu arust lamda asetseb leegitoru lähedal. Kuna viimati, kui mootorit jälgisin lähemalt siis tundus ta seal olevat, kuigi ma võin ka eksida.
|
Vahepeal on 4aastat mu postist mööda läinud on lammutatud/lõhutud ja
remonditud neid mootoreid juba kümmekond... aga vastan kah endale, kattide
eemaldamine ei mõju mootorile mitte kuidagi, paranes natuke hingamine kõrgel pöördel, kuid see võib ka olla vaid tunne, sest hääl muutus. Katse
loomadeks olid siis A8 4.2 ABZ ja ARS 4.2 @ S4 c4...kummalgi polnud kati kontroll lambdasid.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 21.12.09 06:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Lambdast pärast kat'ti? No mida iganes . Peale cat'te on tempandurid
v8'l ning sedagi uuemal s6'l, mitte vanal c4 v8'l või a8 d2'l ja lisaks neid pole mitte ühelgi siin mainitud masinal isegi olemas. Lisaks proovige
peale lambasid olevate tempandureid omavahel ära vahetada, saate teada mida tähendab p*rsen*ss kuubis . Mis puutub lambda sekkumisse v8 töös, on mul endal mitu head kogemust, kus ~15-20sec jooksul hakkab v8 segast
panema tänu peetis lambdadele. |
Järelikult paneb Vagcat segast :
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6Q/2002/264/50/3423427/
Minu autol ei ole näit. peale katte midagi.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide õli, seadistused, DPF-i, õhkvedrustuse
mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 25.3.1 + 17a. kogemust). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM,
SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
altz1
huviline
Registreerunud 13.03.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8tt
|
postitati 22.12.09 06:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Lambdast pärast kat'ti? No mida iganes . Peale cat'te on tempandurid
v8'l ning sedagi uuemal s6'l, mitte vanal c4 v8'l või a8 d2'l ja lisaks neid pole mitte ühelgi siin mainitud masinal isegi olemas. Lisaks proovige
peale lambasid olevate tempandureid omavahel ära vahetada, saate teada mida tähendab p*rsen*ss kuubis . Mis puutub lambda sekkumisse v8 töös, on mul endal mitu head kogemust, kus ~15-20sec jooksul hakkab v8 segast
panema tänu peetis lambdadele. |
Ee, 4a tagasi kui oma küsimuse postitasin jamasin 5v 4.2 (c5 kere pealt) paigaldamisega C4 S4-le. Sellel olid enne katte (ilmselgelt) lambdad ja ka
peale katte, kuid tagumised on lairiba lambdad...seda peab muidugi täpsustama, sest temperatuuri andurid (EGT) on ju 2.7/4.2 biturbo ja ilmselt ka
uute v8 rida. Vanadel vabalthingavatel 4.2 ehk kuni 2003a ei tohiks neid
küll olla. Peres oleval C32 amg-l on täpselt sama süsteem ehk lambda enne ja pärast katti, tagumised on siis lairiba lambdad mis ainult kattide töö
kontrollimiseks, bosch KTS-iga saab ka reaalajas nende näitusid kõiki tsekkida ja jälgida, kusjuures minule üllatuseks ei olegi sellel ülelaadimisega
mootoril EGT andureid, kuid noh järelikult siis pole vaja
Mis puutub lambda-desse siis V8 tõesti hakkab segast panema kui näiteks üks neist peetis on. Tagumised lambdad saab ka eemaldada koos kattidega aint
siis tuleb natuke aju "petta", mis on suht kerge, iseasi kas mõtekas või mitte...
PS. Jann, Sinu mootoril ei pruugi ollagi peale katte midagi, C5 4,2 toodeti kahte tüüpi, osadel on aint 2 lambdat ja (uuematel?) 4. Ka mootori el.
skeeme on täiesti olemas 2 erinevat seetõttu. Kahjuks endale juhtus just see 4-ja anduriga süsteem...
|
|
|
rkrimm
huviline
Registreerunud 09.06.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8 4.2TT man projekt; S6 2,2t man.
|
postitati 04.01.10 18:41
|
|
|
Kodutööd tehes jäi silma üks tabel kus võrreldi siis ABH (206kw) AEC (213kw) ja AHK (240kw). Üldjoones olid kõigil kõik tehnilised andmed ning
näitajad samad, kuid erinesid kaks asja :
1. ABH mootoril on ROZ/MOZ 98/88 recommended min. RON näitaja (parandage kui eksin oma arusaamaga aga kütuse oktaaniarv ?) 91 teiste mootorite 98
vastu.
2. Kompressioonid on ka kõigil erinevad : ABH - 10,6 AEC - 10,8 AHK - 11,6.
Minu noor mõistus ütleks, et mootorite jõudude erinevuses mängib pigem suurimat rolli kompressioonide erinevus. Kuid taaskord võivad targemad mind
parandada .
Rauno
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 04.01.10 19:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rkrimm
Kodutööd tehes jäi silma üks tabel kus võrreldi siis ABH (206kw) AEC (213kw) ja AHK (240kw). Üldjoones olid kõigil kõik tehnilised andmed ning
näitajad samad, kuid erinesid kaks asja :
1. ABH mootoril on ROZ/MOZ 98/88 recommended min. RON näitaja (parandage kui eksin oma arusaamaga aga kütuse oktaaniarv ?) 91 teiste mootorite 98
vastu.
2. Kompressioonid on ka kõigil erinevad : ABH - 10,6 AEC - 10,8 AHK - 11,6.
Minu noor mõistus ütleks, et mootorite jõudude erinevuses mängib pigem suurimat rolli kompressioonide erinevus. Kuid taaskord võivad targemad mind
parandada .
Rauno |
Mina kahjuks/önneks ei tea neist mootoreist midagi, kuid arvan, et ainuüksi surveastmest pole asja, kui soft vms. nörk on.
Suhtkoht annab ka soft asjale vurtsu.
Kasvöi näiteks VKM Motorsi poolt pakutav teenus, kus softiga lisatakse olemasolevale ahjule kilovatte ja väänet tiba otsa.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
rkrimm
huviline
Registreerunud 09.06.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8 4.2TT man projekt; S6 2,2t man.
|
postitati 04.01.10 19:46
|
|
|
Soft mõjutab ka muidugi. Tõin välja lihtsalt ühe muutuja mis võib mõjutada midagi. Samas olid ka klapiajastused erinevad. Kui veel tuhlata leiaks
arvatavasti veelgi sisulisi erinevusi ning seda teemat kuskohast see lisavurts võimsust tuleb võimegi arutama jääda, kuna seda teab tegelikult
arvatavasti vaid insener audi tehases 
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 05.01.10 07:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rkrimm
2. Kompressioonid on ka kõigil erinevad : ABH - 10,6 AEC - 10,8 AHK - 11,6.
Minu noor mõistus ütleks, et mootorite jõudude erinevuses mängib pigem suurimat rolli kompressioonide erinevus. Kuid taaskord võivad targemad mind
parandada . |
Ikka parandaks. Kompressioon ja surveaste ei ole üks ja sama asi. Esimene
neist on rõhk, teine geomeetriline suhe.
|
|
|
Xan
huviline
Registreerunud 07.10.05
Asukoht: Tallinn / Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S6 C4 4,2NQ, Audi C4 Q (projekt)
|
postitati 05.01.10 09:16
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rkrimm
Kodutööd tehes jäi silma üks tabel kus võrreldi siis ABH (206kw) AEC (213kw) ja AHK (240kw). Üldjoones olid kõigil kõik tehnilised andmed ning
näitajad samad, kuid erinesid kaks asja :
1. ABH mootoril on ROZ/MOZ 98/88 recommended min. RON näitaja (parandage kui eksin oma arusaamaga aga kütuse oktaaniarv ?) 91 teiste mootorite 98
vastu.
2. Kompressioonid on ka kõigil erinevad : ABH - 10,6 AEC - 10,8 AHK - 11,6.
Minu noor mõistus ütleks, et mootorite jõudude erinevuses mängib pigem suurimat rolli kompressioonide erinevus. Kuid taaskord võivad targemad mind
parandada .
Rauno |
Ega sa ei viitsi äkki öelda, kust sellise tabeli leida võiks ?
Xan
Arhitektuurne projekteerimine ja detailplaneeringute koostamine.
Küsi lisa 50 18 059
|
|
|
|
altz1
huviline
Registreerunud 13.03.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8tt
|
postitati 05.01.10 21:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rkrimm
Soft mõjutab ka muidugi. Tõin välja lihtsalt ühe muutuja mis võib mõjutada midagi. Samas olid ka klapiajastused erinevad. Kui veel tuhlata leiaks
arvatavasti veelgi sisulisi erinevusi ning seda teemat kuskohast see lisavurts võimsust tuleb võimegi arutama jääda, kuna seda teab tegelikult
arvatavasti vaid insener audi tehases |
Surveastmed on erienvad ja sealt see vahe tulebki. S6+ AHK-l on nukad ka teised (hingab paremini kõrgel pöördel) ja soft kõvasti agresiivsema seadega.
See ca +30kw tulebki peamiselt pöörde ülemisest otsast, mis on imo ka täpselt see, millest ABH-l puudu oli. Pärast 5000rpm ainult lõugas Aga no mis teha, pika kolvikäiguga mootor kah, väänab madalalt see-eest.
|
|
|
Silverpm
huviline
Registreerunud 06.04.08
Kasutaja on eemal
Auto: Need vanemad ikka.
|
postitati 09.01.10 18:44
|
|
|
Mainiks ka midagi siis juurde..
4.2 ABH 206kw Surveaste 10.6.1 DOHC Kolvid süvenditega + 4 klapisüvendit / Audi S4 91-94 / Audi V8
4.2 ABZ 220kw Surveaste 10.8.1 DOHC kolvid pealt siledad + 2 sisselaske klapi süvendit. / Audi A8 94-02
4.2 AHC 250kw Surveaste 10.8.1 DOHC / Audi A8 94-02 / S8
4.2 AKG 220kw Surveaste 10.8.1 DOHC / Audi A8 94-02
4.2 AKH 250kw Surveaste 11.3.1 DOHC / Audi A8 94-02 / S8
4.2 BBK 253kw Surveaste 11.0.1 DOHC / Audi S4 / S4 Cabrio
4.2 AEC 213kw Surveaste 10.6.1 DOHC / Audi S6
4.2 AHK 240kw Surveaste 11.6.1 DOHC / Audi S6 Plus
4.2 ANK 250kw Surveaste 11.0.1 DOHC / Audi S6
4.2 AQJ 250KW Surveaste 11.0.1 DOHC / Audi S6
Üritan hakata seda listi täiendama, on vast paljudele ka abiks.
Ja neid mootoreid on veel..
Kellegil midagi vaja, küsige julgelt.
Edit: Märkisin ka mudelid.
Edit2: Paluks meeles pidada, et Surveaste ja Kompressioon on 2 eri asja 
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 09.01.10 18:48
|
|
|
Hea töö. Märgi palun ka juurde mis mudelitele ja mis aastatel neid mootoreid pandi, sellest võib ka kasu olla kui keegi omale mootorit otsib või ise
pakub.
|
|
|
|
timukas100
huviline
Registreerunud 20.02.07
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c5, 3x VW Taro ja hunnik teisi kärusi
|
postitati 13.01.10 19:16
|
|
|
Nii, ärge nüüd tappa andke, kuid üritasin mõõta oma v8 ABH'l surveastet, võtsin küünla maha ja panin manomeetri järgi. Ei võtnud kõiki küünlaid
korraga maha. Kontrollisin silindri ära ja kruvisin küünla tagasi. Sammuti ei vajutanud gaasipedaali põhja. Ketrasin mootorit niikaua kui enam
manomeeter edasi ei liikunud. Kõikides silindrites oli surve nagu noaga lõigatud 8.5-8.7. On see siis hea või halb ja kui täpsed võisid olla minu
mõõtetulemused sedasi tehes. Mootor muidu õli ei söö, läbisõit kipub juba vägisi sinna 500 000'ni
Maanteel saan ka 10l 100 hakkama kui mõõda ei sõida eriti.
|
|
|
Silverpm
huviline
Registreerunud 06.04.08
Kasutaja on eemal
Auto: Need vanemad ikka.
|
postitati 13.01.10 19:30
|
|
|
See mida sa mõõtsid on kompressioon, seda mõõda parem nii, et paned kella külge ja vajutad gaasi põhja, kuid võtad kütusepumba relee välja, et masin
ei käivituks.
Numbrid mis sealt saad, on totaalselt teised.
|
|
|
|
timukas100
huviline
Registreerunud 20.02.07
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c5, 3x VW Taro ja hunnik teisi kärusi
|
postitati 13.01.10 19:40
|
|
|
Ma kütte pumpa välja ei pea lülitama eraldi, sest immo peal. Kuid mis moodi need numbrid siis totaalselt erineda võivad, Ülespoole?. Ega ma seda
töötava mootoriga ei proovinud kui seda silmas pead.
|
|
|
Silverpm
huviline
Registreerunud 06.04.08
Kasutaja on eemal
Auto: Need vanemad ikka.
|
postitati 13.01.10 20:25
|
|
|
Märkus moderaatorilt: "Postitus kustutatud, kuna kasutaja ei ole vaatamata varasemale märkusele asunud järgima
foorumi reeglite 3. punkti! Järgmine samm on kasutaja postitusõiguse tühistamine!"
|
|
|
|
altz1
huviline
Registreerunud 13.03.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: V8tt
|
postitati 13.01.10 21:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RKsilver
Mainiks ka midagi siis juurde..
4.2 ABH 206kw Surveaste 10.6.1 DOHC Kolvid süvenditega + 4 klapisüvendit / Audi S4 91-94 / Audi V8
4.2 ABZ 220kw Surveaste 10.8.1 DOHC kolvid pealt siledad + 2 sisselaske klapi süvendit. / Audi A8 94-02
4.2 AHC 250kw Surveaste 10.8.1 DOHC / Audi A8 94-02 / S8
4.2 AKG 220kw Surveaste 10.8.1 DOHC / Audi A8 94-02
4.2 AKH 250kw Surveaste 11.3.1 DOHC / Audi A8 94-02 / S8
4.2 BBK 253kw Surveaste 11.0.1 DOHC / Audi S4 / S4 Cabrio
4.2 AEC 213kw Surveaste 10.6.1 DOHC / Audi S6
4.2 AHK 240kw Surveaste 11.6.1 DOHC / Audi S6 Plus
4.2 ANK 250kw Surveaste 11.0.1 DOHC / Audi S6
4.2 AQJ 250KW Surveaste 11.0.1 DOHC / Audi S6
Üritan hakata seda listi täiendama, on vast paljudele ka abiks.
Ja neid mootoreid on veel..
Kellegil midagi vaja, küsige julgelt.
Edit: Märkisin ka mudelid.
Edit2: Paluks meeles pidada, et Surveaste ja Kompressioon on 2 eri asja
|
Parandaks natuke, 99-02 olid S8 peal AQH ja AVP ning mõlemad 265kw. CR on AQH-l 11.0:1 ja AVP-l 11.6:1
|
|
|
Silverpm
huviline
Registreerunud 06.04.08
Kasutaja on eemal
Auto: Need vanemad ikka.
|
postitati 12.03.10 10:23
|
|
|
Audi V8 3.6 juhtmestiku ja aju erinevus 4.2 vahel on siiski see, et 1 signaaliga juhitakse 2 pihustit, ehk signaal ajust-juhe jaganeb kaheks-2
pihustit avanevad.
4.2 v8 on kõik 8 pihustit eraldi.
PS: Lihtsalt märge enda jaoks.
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |