Kui pädev tuuning teha siis on normaalne.
Aga ilma tuuninguta on selline tunne, nagu sõidaks suure turboga AAN-ga. Probleem puudutab 210 ja 170 kw mootoreid, 200kw seda probleemi veel ei
ole.
Garantii MD1 plokiga (mis on kõigil 170kw ja 210kw mootoritel) katkeb alati kui teha midagi.
Seal on HSM moodul, millele mitte keegi ligi ei saa ning see kontrollib jooksvalt sisu, salvestab kõik muutused ning genereerib RSA-ga krüptitud
vastuse.
VAG-i tester loeb selle välja iga kord ja saadab keskserverisse.
Varasemalt ei olnud eraldi HSM moodulit ning kogu seda asja tehti peaprose programmkoodis. Kuna sellele sai ligi, siis sai selle ka nii ära patchida,
et kõik on ilus alati.
Kuivõrd nüüd genereerib kogu asja HSM, siis pole mitte midagi teha enam, sest sa isegi ei tea, mis seal sees on.
Ainus asi, mida saab teha on võtta teine juhtplokk, lugeda olemasolevast kõik välja, kirjutada teise ja siis teha teisele immo off (see teenus mul
lehel olemas).
Seejärel vahetada iga kord juhtplokki.
Aga... kilometraa˛ juhtplokis ja autos ei klapi. Ma ei tea, kas see tõstab automaatselt lipu püsti, aga kui keegi käsitsi vaatama seda hakkab (nt. kui
mingi suurem claim on, a la RS6 mootor kottis), siis usun, et saadetakse pikalt suurema jututa.
Bemmidel on FASTA recorder nüüd ka HSM-s ja Mersudel salvestab CPC plokk igasuguseid huvitavaid asju.
Ehk siis garantiilise auto tuuninguga ütle garantiile head aega. Edasi, kui auto on ostetud tarbija poolt, siis võib hakata VÕS alusel vaidlema, kas
ikka viga oli põhjustatud tarbija poolt või mitte. Kui ostja on ettevõte, ka liisingufirma näiteks, siis ei ole tegemist tarbijalemüügiga.
Kogu see mootorituuning läheb vaikselt elektriautode tulekuga nagunii ajaloo prügikasti (õnneks on vähemalt 10-15a aega veel).
|