adr3naline
huviline
Registreerunud 22.07.09
Asukoht: Võru -/- Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDI -/- 80 B4 2.3 Quattro -/- VW Käfer 1600
|
postitati 10.12.19 21:14
|
|
|
Audi 80 B4 2.3 Quattro - adr3naline
Osad siinsetest kindlasti teavad ja mäletavad, et minu eelmine 2.3 B4 Quattro leidis endale kurva lõpu. Õnneks leevendas seda kaotust teadmine, et
sain aidata ühte teist 2.3 B4 Quattrot. B4, mis oli mulle samuti oluline ja mida ma olin otsinud tolleks hetkeks peaaegu 10 aastat. Tol hetkel oli see
sattunud kasutaja´keeRISTOrm´ kätte (link teemale). Mõtlesin
küll, et kui ta kunagi plaanib selle maha müüa, siis kraban ta endale. Isegi rääkisime sellest temaga. Kahjuks aga polnud piisavalt vaba raha ja nii
ma tast ilma jäingi.
Järgmisena sattus auto kasutaja ´raudx´ kätte (link teemale).
Jällegi mõtlesin, et kui läheb müügiks, siis kraban endale. Aga täpselt nagu varem, puudus finants...
Üks päev kodus olles, 4a pärast seda kui ´keeRISTOrm´ ta ostis ja ma ta teema üles leidsin, tirises telefon. Helistas sõber, kes ütles, et leidis vist
auto kuulutuse üles - oli üleval ainult ühes kohas (mis oli väga hea, sest muidu oleksin jälle ilma jäänud). Sõber ütles, et otsis küll endale autot
ja mõtles selle ise ära osta, aga kuna teadis kui väga ma seda endale tahan ja kui kaua ma teda otsisin ennem, siis otsustas, et ei tee nii ja annab
võimaluse mulle. Seejärel saatis ta mulle lingi. Võtsin lahti ja oligi seesama auto. Hind oli ka selline, et seekord ma lihtsalt ei saanud võimalust
käest lasta. Kraapisin raha kiirelt kokku ja helistasin. Leppisin aja järgmiseks päevaks kokku ja ütlesin, et jumala eest maha ei müüks vahepeal, sest
ostan auto 100% ära.
Järgmisel päeval sai siis naisega Tallinna poole hakatud vurama. Autot nähes tundsin end kui väikse lapsena, kes sai jõuluvana käest oma unistuste
kingituse Kahjuks oli auto piisavalt kaua seisnud, nii et aku oli tühi.
Õnneks olid juhtmed kaasas. Sai natuke laetud ja läks ilusti käima Kohe sai
ka järgi proovitud, kas differ lülitub - lülitus Seejärel sai
paberimajandus korda aetud, sain teised veljed/rehvid kaasa + hunnik juppe veel lisaks. Maksin raha ära. Paak täis & tagasi kodu poole.
Ütlen ausalt, ma pole kunagi nii õnnelik olnud mööda Tallinna mnt sõites 
Miks see auto mulle nii oluline on?
Tegemist on autoga, mile mu isa tõi Eesti aastal 2003. Auto sai kohe laiali kakutud ja üle värvitud (esimene auto mille kallal sain tööd teha).
Seejärel sai selle autoga igal pool ringi tiirutatud ja talvel oli eriti lõbus, kui isa jäärajale viis Ühtlasi oli see see auto, millega mina õppisin sõitma. Kuskil 3 aastat oli see auto meie peres. Aga mällu jäi ta
mulle pikemaks. Otsustasin, et kui tuleb aeg, mil ostan enda esimese auto, siis ostan just selle auto.
Kahjuks aga kui aeg kätte jõudis, siis ei leidnud ma seda autot üles Sel
ajal polnud ka internet see, mis ta on praegu, nii et otsimine oli kõvasti raskem. Kuna ma antud autot üles ei leidnud, siis ostsin selle 2.3 B4
Quattro, mis sain (Samal ajal muidugi ikka otsisin edasi).
Peale auto ostu muidugi saatsin kohe ka isale pildi oma uusimast masinast. Esimesel võimalusel läksin ka talle seda näitama. Mina olin autol silma
peal hoidnud numbrimärkide järgi, mis tal läbi aja on olnud. Isa aga teadis vaadata asju, mida mina ei teadnud - asjad mida ta ise oli sinna omal ajal
teinud. Ta vaatas auto üle ja oli õnnelik, et see ikka veel liigub (siinkohal suured tänusõnad kõigile kes seda vahepeal on hooldanud/parandanud ). Ütles, et ma seda siis ilusti hoiaksin - hoian. Ainuke asi mis meid
mõlemaid morjendas, oli see, et originaal numbrimärki pole küljes enam ...
Äkki kunagi tekib piisavalt vaba raha, et sellele raha kulutada, siis saab ka see sinna külge tagasi.
Autost ka siis täpsemalt lõpuks 
Auto tuli minu valdusesse selle aasta juuni kuus. Mõne nädala ta seisis nurgas, kuna vahel oli liiga palju autosid tekkinud, ning tegelesin nendega
Seejärel sai aga vaikselt hakatud temaga tegelema.
- Ära sai vahetatud õli koos õlifiltriga, kuna filtri vahelt immitses õli välja.
- Taga said ära vahetatud mõlemad amordid, kuna üks oli läbi.
- Alla sai keevitatud kat, et ÜV läbi saaks.
- Mõned pirnid said vahetatud
- Aku sai kinni pandud
- Uus tuledekang, kuna kaugtuled ei töötanud
- Salongi pirn sai vahetatud LEDi vastu, et oleks valgem
- Ette sai ´custom´ Quattro märk
- Tegin klappvõtme
- Uued kojamehed
Mõned tööd veel ootavad ees. Aga eks nendest juba hiljem. Niigi pikk tekst sai Kiitus neile, kes kõik läbi viitsisid lugeda.
Lõpetuseks üks pilt ka peale ostu, et oleks ka midagi vaadata Eks hiljem
lisan neid rohkem.

EDIT./
Väike videoklipp ka neile, kellele meeldib 2.3 R5 heli:
https://youtu.be/zWKmWeGrzQk
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 11.12.19 04:48
|
|
|
Ilus, et inimesed juba iseenda ajalooga autosid hindavad ja väärtustavad.
Hoia teda hästi ja loodan, et umbes 20a pärast kuskil uunikaudide kokkutulekul lause kohtume...  
.
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ  E39
|
postitati 11.12.19 15:18
|
|
|
Hääl.....hmmm
Kui sa leiaksid sinna originaal püti.....usu ....see hääl oleks kordades mahedam
|
|
|
adr3naline
huviline
Registreerunud 22.07.09
Asukoht: Võru -/- Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDI -/- 80 B4 2.3 Quattro -/- VW Käfer 1600
|
postitati 11.12.19 16:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Ilus, et inimesed juba iseenda ajalooga autosid hindavad ja väärtustavad.
Hoia teda hästi ja loodan, et umbes 20a pärast kuskil uunikaudide kokkutulekul lause kohtume...  
. |
Eks see jhm inimesiti erinev. Kuna pean ennast keskmisest suuremaks autohuviliseks, siis mõjuvad muidugi mulle autod teisiti kui osadele ja sellest
saavad vähesed aru (tundub, et sina üks neist kes saab).
Eks ma ikka proovin. See auto minu eluaja jooksul enam omanikku kindlasti ei vaheta. Suured plaanid on temaga siiski, aga eks sellest mõni teine kord.
Tsitaat: | Algselt postitas: laurz
Hääl.....hmmm
Kui sa leiaksid sinna originaal püti.....usu ....see hääl oleks kordades mahedam |
Kindlasti saaks häält veel paremaks, kui praegu. Aga see juba peale talve.
Täna sain ühe toreda asja veel kätte, mille proovin homme külge panna:

Kas keegi oskab öelda, kas käigukasti põhjakate on kõigil B4´del sama? Kataloogi järgi ei saanud aru.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 11.12.19 22:10
|
|
|
See on tõepoolest tore asi.
Paljud ei tea, et see asi:
- hoiab maanteel kütust kokku. Mingi autoga tehti katseid (vist oli W124 mersu) ja küttekulu vahe oli olemas. Mitte liitrites, aga sadades grammides
ja siiski oli. Ja ilma põhjakaitsmeta ei sõitnud ta kuidagi tehase kulunormi välja.
- vähendab mootori müra, muidugi. Mis muidu peegelduks maast tagasi üles.
- parandab kapotialust jahutust - seda üldiselt inimesed ei tea. Turbokad (1,8T), kes ilma põhjakaitmeta sõidavad, küpsetavad kõik liigselt oma
turbosid.
- ja otse loomulikult hoiab ka mootori puhtana. Ehk siis säästab vv ja nukasimmereid.
Kui ta sul uus veel on ja puhas ma isegi vist liimiks sissepoole mingi kihi, kindlasti umbsete pooridega, mürasummutust. On Würthil selline asi
olemas, on ilmselt ka teistel. Uuematel autodel on juba tehasest kõigil see summutuskiht küljes.
Õlilekkeid muidugi ei tohi olla.
(Umbsete pooridega svamm on see, mis veel all pigistad kokku ja lased lahti, aga ta ikka hüppab pinnale ujuma ja vett sisse ei võta.)
Kastikate 8A0863822 tundub kõigil manuaalidel sama olema.
Sellele pannakse samuti uus mürasummutus.
Siin üks vene "raskelt haige" B4-pede, kes kirjutab just sel katete teemal (inglise keeles): https://www.drive2.com/l/4080721/
.
|
|
|
adr3naline
huviline
Registreerunud 22.07.09
Asukoht: Võru -/- Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDI -/- 80 B4 2.3 Quattro -/- VW Käfer 1600
|
postitati 12.12.20 21:41
|
|
|
Pole pikka aega seda teemat ka täiustanud. Ega väga polegi midagi kirjutada. Auto on igapäevaselt kasutuses olnud ja suht ausalt ülal pidanud.
Igatahes... Kastikatte ostsin ka endale ära, aga pole kumbagi veel külge visanud. Peavad veel natuke ootama.
Mis siis vahepeal teinud?
Kuna pole oma silmaga ühtegi näinud, aga hakkas hullult huvitama, et kuidas näeks antud kere peal pagassi nn "lip" välja - tellisin ära, natukene
modifitseerisin, kuna ei meeldinud algne disain ja panin külge. Ausalt öeldes jäi tulemus parem, kui arvasin, et jääb.

Jahutusvedeliku paak otsustas ka lekkima hakata, nii et paigaldasin uue.

Otsustasin, et peale pagassi lip´i tahaks veel midagi teistsugust ja valmistasin custom quattro märgi.

Seejärel sai ära proovitud uued suveveljed. Olen üsna rahul, kuna jäävad koopaga ilusti tasa, aga nüüd oleks vaja auto mõned cm´id allapoole lasta.

Ostsin poest mõned velje ja rehvi hooldus tooted ja peale rehvide ära tegemist, mõtlesin, et plastikuga ju suht sama asi... äkki toimib ka plast
detailidel. Käisin siis stangede plastigud ka üle ja asi jäi ikka kordades viisakam. Hea on ka see, et see aine püsib üsna kaua peal, isegi kui kui
käid autoga pesulas.

Tuttava käest sain audi rõngastega porilapagad. Mõtlesin, et talveks hea, ei loobi seda soola nii palju igalepoole. Viskasin kohe külge, nii kui kätte
sain, aga suvekatega nägid nad kuidagi naljakalt väiksesed välja Õnneks
pole talvekad nii laiad, nii et siis peaks asi viisakam olema. Kuna ees on aga tavalised universaalsed lapagad, siis kui kellelgi on kuskil riiulis
audi rõngastega lapakaid, võib teada anda - oleksin huvitatud.

Hetkel on pooleli autole lisatulede paigaldamine. Ühtlasi on uus ÜV tegemisel. Paar asja veel vaja korrastada ja siis sellega ka ühel pool. Nüüd kui
C4´ga said asjad tehtud, siis saab selle ette võtta.
Lõpetuseks siis üks talvine pilt eelmisest aastast, kui lund oli 3päeva. Loodab, et tuleb see aasta ka ikka pikk valge talv. 

|
|
|
adr3naline
huviline
Registreerunud 22.07.09
Asukoht: Võru -/- Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDI -/- 80 B4 2.3 Quattro -/- VW Käfer 1600
|
postitati 27.12.20 16:58
|
|
|
Uuendaks siis seda teemat ka natukene.
Kuna lumi tuli maha, siis läksid alla taas talveveljed (samad, mis eelmine aasta).
Vahetatud sai ka üks tagumine rattalaager, kuna vana otsustas sõidu ajal lihtsalt juppideks minna. Sõna otseses mõttes.

Järgmise asjana otsustas süütelukk pooleks minna. Jah, süütelukk, mitte süütelukupõhi. Kõrval siis pilt, minu omast (vasak) ja tervest (parem).
Ostsin teise lukukomplekti, lootuses, et äkki saab siiski lahti võtta ja enda oma korda teha, ilma, et peaks kahe võtmega ringi hakkama käima. Õnneks
sai. Väike õpetus ka siis siia.
Eemalda rooli alune panipaik. Panipaik peaks kinni olema vist originaalis 7 või 8 mm poltidega ja neid peaks olema 3 või 4 tk. Kuna mul endal on
juhtmetega natukene majandamine pooleli, siis ei mäleta täpselt. Eemalda rooli plastik. Altpoolt saab ligi. Vaja on eemaldada 2 ristpeaga kruvi. Kui
see saab tehtud, siis on vaja eemaldada kellaploki kruvid. Neid on samuti 2. Tegemist on torx kruvidega. Kui see tehtud, näed süütelukku. Põhja
eemaldamiseks on seal 2 tavalise peaga väikest kruvi. Need tuleb välja keerata, aga mitte täielikult, sest kaovad ära. Piisab ainult nii paljust, et
kruvi natuke pesast väljas ja juba saad põhja ära tõmmata. Kui kruvi peasid näha pole ja auk on värvi täis, siis järelikult pole sinu autol põhja
vahetatud. Kraabi värv maha ja keera kruvid väljapoole.

Järgmiseks ühenda lahti kojameeste kangi pistik, et ligi saada süüteluku kruvile, mis on samuti torx. Seda on küll natuke raske märgata, aga täiesti
leitav. Ära seda kindlasti täitsa välja keera, sest tagasi on seda raske saada. Tuleb keerata ja iga natukese aja tagant süütelukku tõmmata, et saada
aru kas on kruvi piisavalt väljas. Kui kruvi piisavalt lahti, siis tuleb lukku tõmmata keskkonsooli poole ja samal ajal keerata üles, et see mahuks
tagant välja.

Järgmiseks on vaja mingit väikest puuri, et saada luku sees olev nn klamber alla suruda ja luku osa välja tõmmata. Pildil on mul kaks lukku, ühel auk
sees teisel mitte. Samuti tegin täpsustavaid pilte selle kohta, kuidas lukk seal sees kinni, äkki aitab. Igatahes on vaja auk sisse puurida korpusele
ja siis see klamber alla suruda, ning siis lihtsalt luku osa välja tõmmata.
Edasi tuleb lukult eemaldada see väike ´pin´ (ei tule eestikeelne nimetus meelde). Sellel pole vahet kummalt poolt kummale poole lükata. Kui
see väljas, siis teha sama ka teise lukuga ja vahetada katkine osa omavahel ära.
Nüüd kõik tagurpidi kokku tagasi ja saab rahus edasi sõita ühe võtmega.
Järgmiseks sai ette võetud lisatulede paigaldamine. Tegelikult algas see juba sügisel, kuna aga tahtsin asja korralikult teha ja võimalikult
"puhtana", siis sai alles nüüd lõpetatud.
Alustuseks siis sai võetud mõõdud iga nurga pealt, et kuhu teha tulede kinnituseks augud.

Edasi sai võetud üks riiulis vedelev lisavõre ja augud sisse lõigatud. Seejärel said tuled paika pandud ja juhe salongi veetud. Kuna aga avastasin, et
asju on puudu, siis jäi asi seisma mõneks ajaks.
Igatahes, pluss sai võetud salongist, mille jaoks tellisin endale lisa ühendusklemmi, kuna see on tavapärasest suurem.

Samal ajal, kui klemmi ootasin, valmistasin endale custom nupu lisatulede jaoks. Tahtsin, et asi näeks välja võimalikult OE, aga samas oleks
olemas see nn märguandetuli. Natukene mõtlemist ja leiutamist oli, aga usun, et sain üsna hästi hakkama. Nüüd on vaja veel ainult välja leiutada viis
kuidas nupu ülemisele osale mingi logo saaks + milline see logo üldse olla võiks (viimane pool sellest on see kõige raskem osa).
Vasakul pool siis tulede lüliti välja lülitatult ja paremal sisse lülitatult.

Releele tuli impulss kellaploki tagant kaugtulede märgutule juhtmelt (sinine valgega). Sai siis tehtud nii, et impulss läks kellaplokist lülitisse ja
lülitist releesse.
Lülitile endale pidi siis vedama ainult 3 juhet. Kolmandaks oli siis massi juhe, et märguande tuli hakkaks tööle, kui lüliti sisse lülitada. Lüliti
sai võetud udutule oma, mis oli õnneks riiulis olemas.

Kuna ära lõigatud võrel ei saanud gekot enam kasutada, siis otsisin välja vana quattro märgi. Värvisin selle ka kuldseks ja läks külge. Lõpptulemus
jäi väljast igatahes selline (pilt natuke udune, aga peaks aru saama):

Võre tuleks samamoodi mustaks teha, nagu suvisel, et näeks parem välja, aga see ka omal ajal.
Lõpetuseks sai vahetatud ka tagumised piduriklotsid. Sellest pilte pole.
Selleks korraks kõik. Häid pühi tagantjärgi kõigile!
|
|
|
|